Onana: 'Natuurlijk is hij beter dan ik. Ik ben nog maar een baby'

    Onana: 'Natuurlijk is hij beter dan ik. Ik ben nog maar een baby'

    donderdag 21 september 2017 om 19:36

    André Onana kan nog lang niet tippen aan het niveau van Edwin van der Sar. Dat zegt de jonge Ajax-doelman voor de camera van AT5. Onana is een groot bewonderaar van de directeur van Ajax, die jarenlang in de absolute top speelde en onder meer twee keer de Champions League won. 

    "Ja, natuurlijk is Edwin van der Sar beter. André is nog maar een baby in vergelijking met Edwin. Hij heeft me veel advies gegeven. Vooral als ik een fout maak, vertelt hij wat er beter kan", legt de Kameroener met een grijns uit.

    "Of hij streng is? Ja, soms. Hij is eerlijk, dat moet ook wel. Ik accepteer dat, want hij heeft er veel meer verstand van dan ik", vervolgt de sluitpost, die sinds vorig seizoen basisspeler is bij Ajax. 

    Opbouwen van achteruit blijft hij lastig vinden. "Soms heb ik de bal en komt de spits druk zetten. Dan moet ik echt lang wachten. Iemand moet me een afspeelmogelijkheid geven, anders is het te laat. Het is makkelijk om de lange bal te spelen, maar dat is niet wat we bij Ajax willen. We willen verzorgd voetbal spelen."

    Lees ook: Lachende Onana: 'Ik ben een blije jongen. Maar hij is meer een Duitser, haha!'

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    Robbie 0346 +2470
    donderdag 21 september 2017 om 19:41
    nou af en toe mag je die bal wel vaker weg trappen
    ik keijg t nog is aan me hart als hij die bal lang bij zich houd
    Vind ik leuk
    donderdag 21 september 2017 om 19:44
    Gewoon vertrouwen houden.
    Het is pas 1 x misgegaan en dat was nog discutabel ook. :-)

    De Ligt heeft er meer gemaakt.
    Vind ik leuk
    Johan.l +4144
    donderdag 21 september 2017 om 20:22
    Heeft hij ook ven v/d Sar geleerd hahaha
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1055
    donderdag 21 september 2017 om 19:54
    Dus van der Sar is een prima keeperstrainer.
    Zoeken we verder naar een capabele Algemeen Directeur bij Ajax.
    Is dat ook weer opgelost toch?
    Vind ik leuk
    Sil Meijer +13140
    donderdag 21 september 2017 om 21:35
    Wat heeft Van der Sar dan verkeerd gedaan in jou ogen? Ben benieuwd....
    Vind ik leuk
    Bayern FC +2434
    donderdag 21 september 2017 om 20:00
    Krijg je dan nog borstvoeding van mamma :D
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7508
    donderdag 21 september 2017 om 20:39
    Meer verstand van keepen dan van besturen. Ik zou die twee omruilen. Sar in de goal.
    Vind ik leuk
    RodeBaan +1930
    donderdag 21 september 2017 om 21:05
    We kunnen 'm wel altijd afzeiken, maar Edwin heeft prima sponsordeals geregeld.
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7508
    donderdag 21 september 2017 om 21:09
    En dat was zonder sar niet gelukt? Kom op zeg. Net alsof sanchez dor marc verkocht is.
    Vind ik leuk
    RodeBaan +1930
    vrijdag 22 september 2017 om 21:38
    Was zonder Sar niet gelukt, Edwin heeft internationaal mede door zijn schitterende keepers-loopbaan veel aanzien.
    Vind ik leuk
    Sil Meijer +13140
    donderdag 21 september 2017 om 21:35
    Wat heeft Van der Sar dan verkeerd gedaan in jou ogen?
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7508
    donderdag 21 september 2017 om 21:53
    Komt zwak over. Geen directeur. Meer een stagiair. En dat is jammer want ik vond het een fantastische keeper. Bij Ajax doen ze niet anders dan de verkeerde mensen op de verkeerde plek zetten. Als Sar deals sluit dan ga ik er vanuit dat een echte betere deals had kunnen sluiten. En het Nederlandse voetbal heeft hieronder te lijden.
    Vind ik leuk
    Sil Meijer +13140
    vrijdag 22 september 2017 om 07:42
    Kijk hoe het financieel gaat met Ajax in vergelijking met Gebrands en Gudde. Van der Sar is een fantastisch directeur.
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7508
    vrijdag 22 september 2017 om 07:49
    Precies jullie probleem wat je hier beschrijft.
    Vind ik leuk
    RodeBaan +1930
    vrijdag 22 september 2017 om 21:39
    Kinnesinne.
    Vind ik leuk
    Guust +5036
    donderdag 21 september 2017 om 20:43
    Gewoon wegrossen, moeten ze eens vaker proberen.
    Vind ik leuk
    Tfoe +753
    donderdag 21 september 2017 om 20:55
    Mooie gast die Onana.....
    Vind ik leuk
    Dordtenees +1025
    donderdag 21 september 2017 om 22:02
    Hij heeft mij positief verrast, vond hem in het begin veel te druistig en nerveus overkomen. Maar heeft zich mede door de Europese wedstrijden heel goed ontwikkeld en Cillessen doen vergeten. Betere versie van Vermeer vind ik en op Jones na de beste van de Eredivisie
    Vind ik leuk
    Gerro +5507
    donderdag 21 september 2017 om 22:19
    Kennelijk heeft Edje meer verstand van keepers trainen dan van het directeur schap en had ie van de zomer dus meerdere problemen in 1 keer kunnen oplossen,dus die l'ami er direct uit kunnen flikkeren samen met spiderman en zelf keepertrainer worden en dan had Bosz nu nog op zijn plek gezeten, had Ajax nu bovenaan gestaan en Europees voetbal gespeeld.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 september 2017 om 23:06
    T zijn allemaal baby's allemaal jankers
    Vind ik leuk
    donderdag 21 september 2017 om 23:22
    Als Feyenoorder vind ik hem echt een geweldige gozer, heeft respect voor anderen en doet het uitstekend
    Vind ik leuk
    myrthewit +1473
    donderdag 21 september 2017 om 23:35
    Ik vind hem nog niet in grote vorm verkeren. Ik hoop dat hij snel weer zijn topvorm vindt.
    Vind ik leuk
    Rodajc +11325
    vrijdag 22 september 2017 om 00:14
    D'r Benjamin is beter
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Onana: 'Natuurlijk is hij beter dan ik. Ik ben nog maar een baby'