Tv-kijkers geëmotioneerd door indrukwekkend Nouri-interview: 'Pijnlijk'

Tv-kijkers geëmotioneerd door indrukwekkend Nouri-interview: 'Pijnlijk'

vrijdag 22 september 2017 om 00:00

In het programma 'Ajouad: kaaskop of mocro' was donderdagavond één van de laatste interviews met Ajacied Abdelhak Nouri te zien. De jongeling vertelde uitgebreid over zijn opvoeding, zijn vader en zijn toekomst. Veel kijkers kregen het te kwaad bij het zien van de beelden. 

Nouri, die begin juli ernstige hersenschade opliep en sindsdien in coma ligt, richtte zich onder meer tot jongeren van nu. "Jij bepaalt uiteindelijk alles zelf. Jij bepaalt jouw focus. Dus als jij goed voor mensen om je heen zorgt, dan brengt jou dat ook makkelijker op die weg. Als je met verkeerde jongens omgaat die het wat moeilijker hebben en met andere dingen bezig zijn, dan maak je het voor jezelf lastiger."

"Ik denk dat het goed voor jongeren om er ook echt achter te staan", vervolgde Nouri. "Dat ze het besef moeten krijgen dat als ze iets willen gaan bereiken, ze niet met hun vingers in hun neus op de bank kunnen chillen en dat het dan allemaal maar op ze afkomt. Probeer er voor de strijden. Zodat je achteraf kan zeggen dat je er alles aan hebt gedaan. Dat is het meest belangrijke."

Plaats een reactie

vrijdag 22 september 2017 om 00:16
Blijft erg sneu en vooral als je de beelden ziet. Maar het kan iedereen zomaar overkomen helaas :-/
Vind ik leuk
feyeniels +15681
vrijdag 22 september 2017 om 01:26
Inderdaad. Nouri is nog jonger dan ik bent, dus dat opent wel gelijk je ogen. Pluk de dag!
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 00:26
Woorden schieten nog steeds tekort.
Appie, we houden van je!
Vind ik leuk
5by5 +485
vrijdag 22 september 2017 om 00:28
Beetje apart dit uit te zenden op een bekeravond. Naar wat ga je kijken een programma over Nouri of een bekerwedstrijd van Psv? Ik heb naar Psv gekeken.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 00:32
Ik vind het aparter dat jij je druk maakt op welke avond het uitgezonden wordt. Dat jij naar PSV hebt gekeken dat moet jij weten, er zullen er genoeg zijn geweest die het interview van Nouri interessanter vonden om naar te kijken dan Putten - PSV. Iedereen zo zijn voorkeur!
Vind ik leuk
5by5 +485
vrijdag 22 september 2017 om 00:44
Ten eerste wist ik niet dat het vandaag werd uitgezonden ten tweede als ik kijkers wilt trekken dan zend ik het uit wanneer er geen wedstrijd wordt uitgezonden zodat voetbal fans er naar kunnen kijken. Misschien is het mijn logisch verstand wat nu spreekt.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 00:48
Misschien is het logisch verstandig respectvol na te denken.
Vind ik leuk
5by5 +485
vrijdag 22 september 2017 om 00:51
Over wat ben ik niet respectvol? Ik zeg niets negatiefs over Nouri ik zeg alleen dat ik een andere dag had gekozen om dit programma uit te zenden zodat ik meer kijkers kon trekken. Niets disrespect vol aan hoor.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 07:39
Gast, je roept maar wat.
Vind ik leuk
Sazzz +7977
vrijdag 22 september 2017 om 08:13
Ooit gehoord van opnemen?
Vind ik leuk
Cappie +4957
vrijdag 22 september 2017 om 10:15
Opnemen? Doen mensen dat nog?
Vind ik leuk
Youri99 +4969
vrijdag 22 september 2017 om 10:32
Kan tegenwoordig heel eenvoudig, als je digitale tv hebt tenminste. Een betere suggestie zou echter zijn geweest om op uitzending gemist te kijken, dat doe ik vanavond ook.
Vind ik leuk
Cappie +4957
vrijdag 22 september 2017 om 11:57
Ja, via digitale TV kan dat inderdaad. Maar ik moet zeggen dat ik daar eigenlijk nog nooit gebruik van heb gemaakt.
Vind ik leuk
United FC +12499
vrijdag 22 september 2017 om 11:06
Oldskool opnemen met je videorecorder ;p
Vind ik leuk
Cappie +4957
vrijdag 22 september 2017 om 10:15
Hij zegt niets raars toch?
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 10:49
Jawel.

"Beetje apart dit uit te zenden op een bekeravond. Naar wat ga je kijken een programma over Nouri of een bekerwedstrijd van Psv? Ik heb naar Psv gekeken."

Het was geen programma over Nouri, maar een programma waar hij toevallig in voor komt.
Dus hij lult gewoon uit z'n nek!
Vind ik leuk
Cappie +4957
vrijdag 22 september 2017 om 11:58
Heel klein beetje raar. Maar niet onrespectvol toch?
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 12:01
Heb respect voor wat iemand wil kijken op tv.
Mag hij allemaal zelf weten toch.
Vind ik leuk
Cappie +4957
vrijdag 22 september 2017 om 12:06
Ach ja, dan kun je nergens meer iets over roepen. Heb ook respect voor de mening van iemand anders. Hij bedoelde eigenlijk vooral dat hij liever had gezien dat dit op een andere avond werd uitgezonden zodat hij én naar Putten tegen PSV kon kijken én naar deze uitzending o.a. over Nouri.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 14:15
Je mag roepen wat je wil van mij.
Maar denk eerst na voor je zomaar iets roept.
Vind ik leuk
Cappie +4957
vrijdag 22 september 2017 om 14:29
Lees nog eens goed na wat hij nou echt bedoeld.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 14:44
Ja hij vind het apart dat het word uitgezonden op een bekeravond terwijl die uitzending niets met voetbal te maken heeft.
Vind ik leuk
Cappie +4957
vrijdag 22 september 2017 om 20:03
Appie is wel voetbal natuurlijk.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 20:23
Zucht
Vind ik leuk
Cappie +4957
vrijdag 22 september 2017 om 20:42
Zucht? Ja, jij zoekt problemen waar ze er volgens mij echt niet zijn. Maar laat maar lekker zitten joh.
Vind ik leuk
5by5 +485
vrijdag 22 september 2017 om 12:06
Wow jij bent snel op je pikkie getrapt zeg.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 20:43
Sinds de uitvinding van "uitzending gemist" zijn datum en tijdstip irrelevant. Of anders gezegd, dit is zooo 2007. ;-)
Vind ik leuk
Pec010 +362
vrijdag 22 september 2017 om 00:32
Er is letterlijk elke dag voetbal, dan kun je niks meer uitzenden. Daarnaast heb je natuurlijk uitzending gemist dus geen enkel probleem.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 00:33]
Vind ik leuk
5by5 +485
vrijdag 22 september 2017 om 00:45
Tellen die cijfers ook bij de totale kijkcijfers dan?
Vind ik leuk
Olfie +2454
vrijdag 22 september 2017 om 06:03
Lekker belangrijk...
Vind ik leuk
Degraaf +8237
vrijdag 22 september 2017 om 08:04
Of iets van opnemen, zodat je het later kan terug zien?
Vind ik leuk
GaoYao +4179
vrijdag 22 september 2017 om 05:06
Wat dacht je van helemaal geen tv kijken. Verrijkt je leven zoveel meer dan de onzin die ze op tv op je afvuren..
Heb geen tv nodig om over Nouri na te denken en doe dit dagelijks in een gebed!
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 06:16
Gelukkig is VP een enorme verrijking voor je ontwikkeling. Hier bestaat geen onzin.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 07:48
Hahahah! +1
Vind ik leuk
Jozef +19145
vrijdag 22 september 2017 om 08:06
Besef dat maar goed...;-)
Vind ik leuk
Jozef +19145
vrijdag 22 september 2017 om 08:05
Tv of smartphone, een schermpje blijft ook jou bezighouden.

Dat kleine schermpje verpest de algehele sfeer in mijn ogen eigenlijk meer dan een TV, maar dat zal wel aan mij liggen...
Vind ik leuk
United FC +12499
vrijdag 22 september 2017 om 11:09
TV kan je nog samen naar kijken ;p
Vind ik leuk
Cappie +4957
vrijdag 22 september 2017 om 10:16
Ik geloof er niets van dat jij helemaal geen tv kijkt.
Vind ik leuk
GaoYao +4179
vrijdag 22 september 2017 om 14:24
Ik heb geen tv-pakket en heb alleen internet. Kijk alleen films of series via netflixs etc
Vind ik leuk
Cappie +4957
vrijdag 22 september 2017 om 14:30
Ja, dat is ook gewoon tv kijken hoor. Alsof er op Netflix geen onzin op je afgevuurd wordt?
Vind ik leuk
GaoYao +4179
vrijdag 22 september 2017 om 14:34
Niet helemaal. Je hebt geen vervelende reclame om de 10 minuten met allemaal propaganda waardoor je 3 uren voor de tv zit voor een film van 1,5 uur. Het hangt er vanaf wat je kijkt en kijk af en toe een flim. Zit niet de hele dag of elke avond voor dat scherm.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 06:43
Exact een jaar geleden debuteerde hij en slalomde zich door de verdediging! Apart dat er gebekerd werdt eerder!
Vind ik leuk
Vamos M +4602
vrijdag 22 september 2017 om 00:32
Was iedereen maar zoals Nouri dan zou de wereld stuk beter zijn en zou VP stuk gezelliger en mooier zijn..
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 00:33]
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 00:33
Inderdaad, je hebt het denk ik ook over jezelf? Of heb je de zelfreflectie-spiegel nog niet aangekocht?
Vind ik leuk
5by5 +485
vrijdag 22 september 2017 om 00:46
Het nadeel is dan wel dat we allemaal Ajaxied zou zijn, dus hoe leuk je idee wel niet is ben ik blij dat we allemaal niet zoals Nouri zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 01:02
Dat zeker!
Vind ik leuk
Jozef +19145
vrijdag 22 september 2017 om 08:08
He Vamos, laten wij dan hier en nu beginnen om prettig met elkaar om te gaan.

Goed voorbeeld doet goed volgen.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 00:47
Dat !"#$%&_ nou net zijn hersenen hem zo goed als fataal zijn geworden. Wat een wijze woorden!
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 01:01
Echt erg voor hem en vooral familie! Helaas heeft ie zelf weinig tot geen weet van wat er gaande is! Puur voetbal gezien alle steun aan de Ajax supporters! Dit is mis nog erger om mee te maken als met David di tomasso sorry Utrecht supporters! Heel Ajax en iedereen had de eerste paar dagen nog hoop! Hart deed het goed lichaam goed alleen afwachten op de hersenen! En die uitslag hadden vele niet verwacht! Op de laatste beelden ademde hij nog zelf maar er is schijnbaar veel meer gebeurd wat we gelukkig niet hebben gezien op tv! Sterkte voor heel de familie! En ook de Ajax supporters!
Vind ik leuk
Sazzz +7977
vrijdag 22 september 2017 om 08:15
Hopelijk heeft hij geen weet van wat er gebeurd is! Als ie dat wel zou hebben, zou hij nu gevangen zitten in zijn lichaam en dat zou pas echt afschuwelijk zijn.
Vind ik leuk
dezink +316
vrijdag 22 september 2017 om 05:36
Blijf strijden Appie !!
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 06:35
Daar gaan we wéér.
Vind ik leuk
Simon1989 +2032
vrijdag 22 september 2017 om 08:29
Het is nog steeds zo dat je dit niet hoeft te lezen. Scheelt voor ons weer zo’n achterlijke comment van jou.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 07:27
En dan morgen zeker een interview over cruyff. Stoppen nu met die interviews over dit *** ajaxieden
Vind ik leuk
Andre As +4655
vrijdag 22 september 2017 om 07:49
Lees het dan niet.

Het is trouwens Ajacieden...
Vind ik leuk
Simon1989 +2032
vrijdag 22 september 2017 om 08:29
Speciaal accountje voor aangemaakt? Triest figuur.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:13
Grobbekuiken
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 07:32
Nouri was een perfect rolmodel voir de hedendaagse (Marokkaanse) jeugd geweest. Wat een leuk ventje met een prima mentaliteit! Helaas besliste het lot anders.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 07:46
Ik hoor de laatste tijd weinig meer over Nouri. Is er iemand die weet of er verbetering is?
Vind ik leuk
Sazzz +7977
vrijdag 22 september 2017 om 08:15
Zoals zijn broer praat niet
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:06
Wat ik bedoel er zijn er zoveel van deze situaties. Maar omdat het een ajacied betreft moet het telkens weer terug komen. Niets ten nadele van Nouri en zijn familie
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 09:14]
Vind ik leuk
Aspers +62
vrijdag 22 september 2017 om 11:52
Dus jij denkt dat als El Ahmadi dood neervalt op het veld, dat NL binnen een dag het weer is vergeten? Dacht het niet! Dit ging ook verder dan Ajax.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:12
Wat kan het leven toch hard zijn......

Appie altijd in ons hart!!
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:45
Onverwachts was aan het zappen en toen begon het interview. Moet zeggen dat ik tranen in mijn ogen kreeg...
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 15:39
hoe moeilijk het ook is toch blijven kijken naar Nouri, elke keer raakt het je weer, komt het allemaal weer naar boven. Dat geeft ook aan hoe bijzonder hij was en is. Voor Appie moet Ajax gewoon kampioen worden en wij als supporters moeten ze elke wedstrijd 200% steunen we krijgen maar 1 kans om voor de 34e keer kampioen te worden in het seizoen dat dit Nouri is overkomen..dan kun je iets vd pijn verzachten voor zijn familie en wat zou het mooi zijn als zijn vader/moeder en broer de schaal mogen overhandigen aan de spelers !!
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 23:33
Ook nu is Nouri nog een topper hoor, zelden zo'n geweldige knul meegemaakt. Die lach van Appie, de techniek en tactisch vermogen het gogme dat hij had en dan nog zeer sociaal voelend, wat mis ik toch dat heerlijk ventje genaamd Abdelhak Nouri.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Tv-kijkers geëmotioneerd door indrukwekkend Nouri-interview: 'Pijnlijk'