'Noodlijdend Roda zet de deur open voor nieuwe buitenlandse investeerders'

'Noodlijdend Roda zet de deur open voor nieuwe buitenlandse investeerders'

vrijdag 22 september 2017 om 07:22

Hoewel Aleksei Korotaev sinds kort op borgtocht vrij is, zet Roda JC de deur open voor nieuwe, buitenlandse investeerders. De Limburgers, die onder grote financiële druk staan, spraken deze week met twee mogelijke kandidaten, meldt De Limburger.

Harm van Veldhoven bevestigt dat contacten zijn aangeknoopt. "Je moet het beschouwen als een oriënterend bezoek. Verder zijn er geen conclusies aan te verbinden. Er komen op de club wel meer partijen op bezoek die op de een of andere manier interesse tonen voor Roda JC", zegt de technisch directeur.

Opvallend is dat Stijn Janssen betrokken is bij het traject. De fiscalist bracht Roda vorig jaar in contact met Korotaev, die miljoenen in de club wilde pompen, maar begin februari in Dubai in de cel werd gezet. De Zwitsers-Russische zakenman is sinds kort op borgtocht vrij, maar de eredivisionist zoekt nadrukkelijk naar alternatieven. Korotaev moest zijn paspoort inleveren en mag Dubai niet verlaten.

Een duidelijke stroming binnen Roda is van mening dat de club zich niet moet vastklampen aan de 31-jarige zakenman, die nog verwikkeld is in een aantal langlopende zaken met Helin International, een financieel adviesbureau.

Plaats een reactie

vrijdag 22 september 2017 om 07:29
Nouri?
Vind ik leuk
Tafkaz +3929
vrijdag 22 september 2017 om 07:34
?
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 07:55
Blik bier erbij. Groot feest.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 07:39
Laat me raden: nieuwe eigenaar. Roda JC doet vanaf 2018-2019 een aanval op de top 3. Er komt een nieuwe trainer, Carles Puyol wordt technisch directeur en in zijn kielzog komen 12 nieuwe spelers. En de koempels worden wild...
Vind ik leuk
Rodajc +1645
vrijdag 22 september 2017 om 08:06
Wordt weer een leuke maand met schitterende toekomstplannen, totdat we daadwerkelijk weer gaan voetballen en alles verliezen... Roda is een interessante club om te supporten, nooit saai, maar om nou te zeggen dat het altijd leuk is, nee...
Vind ik leuk
Andre As +4652
vrijdag 22 september 2017 om 07:41
Hoe zat dat ook alweer met die ezel en die steen??
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 07:41]
Vind ik leuk
Jozef +18830
vrijdag 22 september 2017 om 07:51
Het zijn daar dan in ieder geval geen ezels...
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 07:55
Kun jij de club niet overnemen?
Vind ik leuk
Jozef +18830
vrijdag 22 september 2017 om 08:17
Is de paniek zo groot?

;-)
Vind ik leuk
Rodapaus +1922
vrijdag 22 september 2017 om 09:42
Doe maar, je hebt je naam al mee. Die katholieke Limburgers vinden t vast goed
Vind ik leuk
Jozef +18830
vrijdag 22 september 2017 om 12:35
haha, als je inderdaad een vage Rus durft binnen te laten, dan moet ene Jozef ook wel kunnen.

Maar eerlijk is eerlijk: dit moet je niet willen, joh...;-)
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 07:53
Exit? Nou voorlopig blijft hij in zijn cel
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 08:08
Lees het artikel eens of ben je een analfabeet en moet je de buurman vragen om een reactie te schrijven?
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 08:12
Borgtocht is geen vrijlating sla eerst een woordenboek open als je de tekst niet begrijpt!
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 08:15
''voorlopig blijft hij in zijn cel'

Wat houdt het in om in een cel te zitten?
Dan had je het anders moeten verwoorden!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 08:25]
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 08:52
Iets goed formuleren blijft lastig en dan nog gewoon stellig ontkennen dat het niet zo is. Hoe dom kun je zijn dan.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 15:08
Iemand die op borg tocht is mag nog niet zomaar over al naar toe... en is het geld nog eens als extra borg. Hij is alles behalve vrij en wat is er toch met de taal kennis van mensen hier? Kan VP geen link naar de van dalen plaatsen?


En het ergste volgens gedetineerde is het ontnemen van vrijheid en of dat in een cel thuis of land is... je hebt geen vrijheid en zit gewoon vast.
Vind ik leuk
Rjc1980 +751
vrijdag 22 september 2017 om 11:12
Als het land Dubai een cel Is, is gevangenis daar geen straf hahahaha
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 15:09
Snap ik vergeleken met Kerkrade zit ik ook liever met een enkelbandje in dubai
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 08:55
idioot
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 15:05
VP wordt hier uitgescholden dat mag toch niet???


Of mag ik dat nu kinderachtig terug doen?
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 08:57
idioot, gek als een deurtje !
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 15:06
Gek als een deur... nou best handig die schanierbare muren haha
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 08:06
Vind toch dat koroteav verdiend heeft om de eerste keuze te zijn. Hij gaf roda een kans.
En over die ezel, een zwaluw is er ook nog,en wat dacht je van de ongelovige Tomas. Voor al onze anti Roda fans die menen er een spreekwoord tegen aan te gooien. Een deutse klassieker , Es ist nog kein meister vorm himmel gefallen. Vertalen moeten jullie zelf
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 08:21
Het harde werken bestaat er dan uit dat er druk gezocht wordt naar een suikeroom, omdat de club anders het einde van het seizoen niet haalt? Doodzonde dat zo'n prachtige club niet met gezond beleid kan floreren
Vind ik leuk
Rjc1980 +751
vrijdag 22 september 2017 om 11:15
Misschien is Korotaev wel de man, maar doet hij dat via anderen? Stijn Janssen heeft Korotaev binnen gehaald en ondanks alles mag hij blijven. Dus volgens mij zijn achter de coulissen meerdere opties (Ben je geneigd te denken)
Vind ik leuk
orion73 +648
vrijdag 22 september 2017 om 08:50
Dat klinkt alsof er in de winterstop weer 12 spelers aangetrokken gaan worden waarvan er hoogstens 2 bruikbaar blijken te zijn. Zonde van zo'n club als Roda die toch altijd een prima subtopper zijn geweest in de tijd van Nol Hendriks. Deze club gaat binnen een paar jaar opgedoekt worden als het zo doorgaat. Zonde.
Vind ik leuk
Rjc1980 +751
vrijdag 22 september 2017 om 09:12
Op zich een logisch verhaal. Alleen incompleet.

De huidige eigenaar, dhr. F. Schrouff, wilt aan het eind van het jaar zijn aandelen (99,8%) weg doen. Dus moet er een ander komen......

Maar bovenstaand verhaal is incompleet. Zoals zovaak
Vind ik leuk
Bossie020 +1451
vrijdag 22 september 2017 om 10:25
Fritsie Schrouff heeft het niet zolang volgehouden.
Hij is zeker bang dat zijn 40 miljoen verdampt.
Vind ik leuk
Rjc1980 +751
vrijdag 22 september 2017 om 11:10
Nee gezondheid en leeftijd dat is de reden....
Vind ik leuk
Och jeh +938
vrijdag 22 september 2017 om 09:16
Als je zo moet bedelen voor geld en investeerders, jaar in jaar uit geldproblemen, dan heb je toch eigenlijk geen bestaansrecht....hoe lang duren die geldzorgen al? Jaarlijks strijden tegen degradatie of in de jupiler league. Beter gewoon opdoeken die club m.i.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:16
Vroegah, toen je nog dacht dat een buitenlandse investeerder je aan zou sluiten bij de wereldtop.
Vind ik leuk
Rodapaus +1922
vrijdag 22 september 2017 om 09:54
Al zouden we niet meer meedoen om de onderste plaatsen zou ik al erg gelukkig zijn. Een paar jaartjes geen Roda-stress, word ik gelijk 10 jaar jonger.
Vind ik leuk
Rodapaus +1922
vrijdag 22 september 2017 om 09:53
Het is algemeen bekend dat Schrouff de club graag wilt verkopen, aangezien hij kampt met gezondheidsproblemen. Hij heeft roda erg geholpen door de club en de schulden destijds over te nemen, maar wilt niet jarenlang eraan verbonden blijven in zon grote rol. Hij heeft gezegd dat hij de club niet zal laten vallen, maar is gewoon opzoek naar iemand om het stokje over te dragen. Dit was ook de reden waarom korotaev kwam, er werd gezocht naar een betrouwbare investeerder. Ik denk dat Schrouff inmiddels ook wel klaar is met Korotaev en volgens mij waren destijds er ook alternatieven voor hem. Het is gewoon teveel gedoe met die vent. Er was naast korotaev destijds ook interesse van een partij uit Azië volgens mij. Misschien zit hij daar nu weer mee om tafel. Hoop dat er een geschikte investeerder gevonden wordt of dat de club zelf op een of andere manier wat stabieler kan worden. We gaan t zien... Waar ze nu weer op de proppen mee gaan komen ben benieuwd haha. Laat de selectie eerst maar eens wat punten gaan scoren, lijkt me belangrijker
Vind ik leuk
rjc71 +721
vrijdag 22 september 2017 om 09:54
Geld, ! daar draait het allemaal om..
Anders wordt het voortbestaan van Roda, en diverse andere clubs zeer moeilijk.
Tuurlijk moet het beleid ook goed zijn., maar toch!
Vind ik leuk
Bossie020 +1451
vrijdag 22 september 2017 om 10:27
Dan wordt het toch FC Limburg.
Vind ik leuk
rjc71 +721
vrijdag 22 september 2017 om 10:52
ai.. dat ligt gevoelig. ;)
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 15:15
Wat zou je erger vinden een fusie tot FC Limburg of club opdoeken?
Vind ik leuk
rjc71 +721
vrijdag 22 september 2017 om 16:10
Dat antwoord weet je al.. maar het blijft een gevoelig onderwerp
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 16:19
Geen idee, anders vraag ik het je toch niet... heb wel een vermoeden-:)
Vind ik leuk
Blueman +602
vrijdag 22 september 2017 om 10:33
Spreekwoord iets met een ezel en een steen?
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 11:11
Helin of heling
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 11:43
Het probleem met Roda is dat de club al jarenlang gebukt gaat onder een totaal gebrek aan realiteitszin. Dat dreigt ze nu de kop te kosten, want ook dit seizoen is er alweer een miljoenentekort op de begroting. Zonder een flinke bups extern geld zal de club categorie 1 niet kunnen verlaten, omdat ze steeds weer dezelfde fout maken: meer uitgeven dan er binnenkomt.

Hoeveel meetmomenten cat. 1 zijn er nu sinds 2014? 7? Over een periode van vijf jaar mogen er maximaal 9 genoteerd staan. Dat betekent dat je niet alleen nu verplicht bent elk meetmoment cat. 2 te scoren, ook de komende anderhalf jaar zal dat moeten. Zonder extern geld gaat dat gezien de historische wanorde op bestuurlijk vlak in mijn ogen zeker niet lukken. Of er zou een nieuw, modern management moeten worden aangesteld dat de club saneert en in financieel veilige haven loodst.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 11:44]
Vind ik leuk
Rodapaus +1922
vrijdag 22 september 2017 om 11:44
Roda kennende verwacht ik een Noord-Koreaanse investeerder
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 13:03
Speculeer brilletje nodig.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 13:07
We hadden al Russen , Chinezen, Turken, Twente, Eindhoven , Amsterdam die hun geld op een duidelijke manier innen en uitgeven.
Wie wordt het deze keer?
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 23:22
Roda gedraagt zich als een goedkope straathoer dat nodig dope moet halen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Noodlijdend Roda zet de deur open voor nieuwe buitenlandse investeerders'