'Gehele Engelse top duikt op nieuw Frans toptalent na 89 goals in één jaar'

'Gehele Engelse top duikt op nieuw Frans toptalent na 89 goals in één jaar'

vrijdag 22 september 2017 om 10:51

Er is een felle strijd gaande om een veertienjarig toptalent uit Frankrijk. Elye Wahi, die vorig seizoen 89 (!) keer scoorde voor het Onder 17-team van SM Caen, wordt begeerd door vrijwel de gehele Engelse top.

In Frankrijk wordt Chelsea als de club met de beste papieren voor de piepjonge aanvaller genoemd. Er is echter veel meer interesse: Liverpool, Tottenham Hotspur, Manchester City, Manchester United en Southampton zijn bovenmatig geïnteresseerd in de puber.

Le Parisien noemt Wahi het kleine broertje van N'Golo Kanté, ook al spelen de twee niet op dezelfde positie. De vergelijking is vooral gebaseerd op het feit dat beiden uit Courcouronnes komen, een buitenwijk van Parijs, en dat beiden hun carrière zijn gestart bij de lokale amateurclub JS Suresnes.

Plaats een reactie

vrijdag 22 september 2017 om 10:59
J. Staatsen dit is weer een artikel in jouw staatsje uhh straatje....Kun je ook meteen weer over PSV en Ajax beginnen.
Vind ik leuk
Bengelino +6694
vrijdag 22 september 2017 om 11:00
Nou jongens.....wie biedt er? We beginnen bij 200 miljoen....
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 12:02
Dat zal dan uitkomen op 440 miljoen denk ik.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 11:00
Weer een frans toptalent hopelijk gaat hij naar een club waar hij wekelijks speelt
Vind ik leuk
goekie4 +1305
vrijdag 22 september 2017 om 11:26
Dan moet hij niet naar Chelsea gaan, ben je wel financieel binnen, maar waarschijnlijk voetbal je nooit meer.
Vind ik leuk
DubRtd +15763
vrijdag 22 september 2017 om 12:19
Bij de rest wel gelukkig.
Kijk maar naar al die Nederlanders die op hun 15de naar Engeland zijn gegaan.
Staan allemaal in de basis bij City, Utd, Arsenal, Liverpool.
Oh....
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 11:01
Die staat op de cover van FIFA 27.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 11:01
Niet naar Chelsea en City s.v.p.
Dan wordt het toch nooit wat.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 11:05
Met naar Chelsea bedoel je naar Vitesse, en met naar City bedoel je naar NAC Breda toch?
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12202
vrijdag 22 september 2017 om 11:04
Goede naam!
Vind ik leuk
Woudo +7796
vrijdag 22 september 2017 om 11:05
Die komt vast in het kielzog van Messi en Iniesta naar Feyenoord na dit seizoen. ;)
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 11:11
Pure kinderhandel
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 11:13
Pappa Wahi denkt : zo mijn pensioen is geregeld
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 11:21
Haha, ja hè, zie je t ook!?
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 11:48
ik was letterlijk op zoek naar de eerste opmerking over ze vader XD

Naast vaderlijke liefde, en de oprechte steun aan zijn zoon(dit is niet sarcastisch)

Worden deze jongens hevig gepushed om de "Top" te halen.

Hopen dat hij deze interesse mentaal aan kan!
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 11:51
er is ook niks mis mee dat pappa en mamma zo denken maar hopelijk nemen ze het ventje wel in bescherming tegen dit soort aasgieren.

Maar ja, blijf maar eens met beiden pootjes op de grond als er zoveel geld mee gemoeid is.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 12:02
met zoveel geld blijft er weinig zelfrespect over helaas..

Weg gaan het merken!
Vind ik leuk
DubRtd +15763
vrijdag 22 september 2017 om 12:21
Zit er drukker zijn eigen contract als "zaakwaarnemer" te tekenen dan wat anders
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 11:26
Ik weet niet wat er met die fransen is maar die krijgen toch ieder jaar leuke spelers voor het nationale team zeg.. Dit is echt genieten als je Fransman bent en je eigen land ziet voetballen.. waar blijven de talentvolle Nederlanders?
Vind ik leuk
Youri99 +6064
vrijdag 22 september 2017 om 11:31
Frankrijk heeft veel donkere jongens die doorbreken de laatste jaren, ik kan het niet met zekerheid zeggen maar ik heb een beetje het vermoeden dat dit met name komt door de fysieke voorsprong die deze spelers met Afrikaanse roots hebben.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 11:42
De bouw van de mensen uit de vroeger door Frankrijk gekoloniseerde landen hebben een vrij forse bouw, landen als Ivoorkust en Senegal.
Vind ik leuk
Youri99 +6064
vrijdag 22 september 2017 om 11:52
Jup, je ziet dit het best als je Oranje 019 tegen Frankrijk 019 kijkt.
Vind ik leuk
DubRtd +15763
vrijdag 22 september 2017 om 13:00
Dat zou kunnen dat ze daardoor in de jeugd een voorsprong hebben op niet Afrikanen.

Vermoed echter dat het minstens zo belangrijk is dat die kinderen vaak uit de armere buurten komen en ze dus nog wel eens buiten komen om te voetballen niet heel hun jeugd dik op de bank zitten te wezen met een tablet en een ps4
Vind ik leuk
Vidar +704
vrijdag 22 september 2017 om 11:34
Lekker in Frankrijk blijven spelen tot je 18de en dan de stap maken. En mag toch echt hopen dat hij niet naar Chelsea of City gaat. Niet omdat ik United supporter ben, maar omdat het die jongen niet gun om steeds verhuurd te worden. Het heeft niet alleen maar met voetbal te maken, maar ook op het mentale aspect. Je hebt stabiliteit nodig op jonge leeftijd en jaar-in/jaar-uit verhuurd worden en dus elke keer nieuwe omgeving is gewoon niet bevorderlijk voor de jonge gastjes.
En wij altijd maar raar op kijken als die jongetjes naast hun schoenen gaan lopen.
Vind ik leuk
Hammers96 +1201
vrijdag 22 september 2017 om 11:37
Lekker nog een jaar of 3 bij caen blijven en dan als 18-19 jarige een stap in frankrijk maken lyon of marseille ofzo.
Optyfen met die buitenlandse clubs voor tieners.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 11:47
Laat hem maar eerst bewijzen bij Caen! 1a 2 jaar, en dan maar kijken of hij goed genoeg is!
Vind ik leuk
Aspers +134
vrijdag 22 september 2017 om 11:54
Chelsea? Nou, die liggen weer aardig onder vuur en worden onderzocht vanwege contracteren te jonge spelers.
Vind ik leuk
RedNas +2254
vrijdag 22 september 2017 om 11:55
Lekker belangrijk of er interesse is uit Engeland. Ze hebben alleen een kansje als hij niet goed genoeg wordt gevonden door PSG.
Vind ik leuk
Cappie +5778
vrijdag 22 september 2017 om 12:08
Tja, wel knap om als 14-jarig zo vaak te scoren in een onder 17 team. Maar verder, hij is nog maar 14. Hij zit nog in de groei. Het kan echt nog alle kanten op met zo'n jongen. Hopelijk vind hij het zelf vooral heel erg leuk. En dat denk ik wel, en daar gaat het tenslotte om :)
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 12:38
89 doelpunten!!
Wat een talent zeg,lijkt me dat toch heerlijk als je zoveel beter bent als je leeftijdsgenoten.
Denk dat zijn familie wel goed zit.......
Mischien kunnen ze dan die verschrikkelijke voorsteden van Parijs ontvluchten.
Wat een drama is dat zeg!!
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 15:03
Hopelijk tekent hij voor chelsea want dan speelt ie over 2 jaar bij ons hahaha come on chelsea
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 09:24
Zit overmars weer te slapen?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Gehele Engelse top duikt op nieuw Frans toptalent na 89 goals in één jaar'