Cocu kritisch: 'We zien aan de data dat hij zich daarin wel enorm ontwikkelt'

Cocu kritisch: 'We zien aan de data dat hij zich daarin wel enorm ontwikkelt'

vrijdag 22 september 2017 om 13:10

Gastón Pereiro maakte vorige week de enige treffer in de Eredivisie-topper tegen Feyenoord, maar de aanvaller van PSV is er nog lang niet. Dat zegt Phillip Cocu.

De PSV-trainer wil dit seizoen het beste in Pereiro naar boven halen. De afgelopen twee jaar wist de Uruguayaan nooit uit te groeien tot onomstreden basisspeler. "Dat hij heel goed kan voetballen, daar twijfelt niet niemand aan, maar wat hij nog niet uit zijn spel heeft kunnen krijgen is zijn wisselvalligheid", zegt Cocu op de website van PSV.

"Waar hij zich wel enorm heeft ontwikkeld, zien we aan zijn data, is de afwisseling in bewegingstempo. Hij heeft veel meer diepgang en tempowisselingen in zijn spel gebracht. Die vertaling moet hem helpen zijn wisselvalligheid terug te dringen."

Na de bekerzege op SDC Putten (0-4) richt PSV het vizier op de competitie. FC Utrecht is zondag de tegenstander. De kans is groot dat Cocu dan weer voor Daniel Schwaab kiest. "In het begin van het seizoen vond ik hem wat wisselvallig, maar Daniel is belangrijk geworden in het meenemen van de laatste linie", aldus de PSV-trainer volgens het Eindhovens Dagblad.

Poll

Moet Cocu een langere serie wedstrijden de kans geven aan Pereiro?

(386 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 22 september 2017 om 13:14
Daniel Schwaab is inderdaad voetballend prima, alleen verdedigend komt hij toch wel tekort. Zelfs tegen Putten zag je dat een enkele keer.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 13:17
Klopt, zijn passing is goed maar hij is te traag om met een grote ruimte in de rug te moeten spelen.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 13:27
Precies vooral op de eerste meters.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 13:40
Tja hij is voetballend en coachend ok...als hij nu ook nog snel was...speelde hij niet in de Mickey Mouse league maar net als Sanchez in de BPL.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 13:16
gaston is een heerlijke speler maar laat het niet altijd zien als gaston constant zou zijn zou hij zonder enige twijfel de beste speler in de eredivisie zijn
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 13:18]
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 14:58
Romario liet het ook niet altijd zien.
Vind ik leuk
Leeuw +2759
vrijdag 22 september 2017 om 13:17
Geef Gastón Pereiro meer vertrouwen en wissel hem niet iedere wedstrijd. Philip begint behoorlijk te vervelen. Ik bel hem nu effe. Ben het zat!
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 13:24
Nu pas???
Oud nieuws van Cocu...

Een frisse trainer die weer flow in het elftal brengt opdat supporters en sponsoren blij worden van het vertoonde spel...
Dus:
Cocu met sabbatical en een frisse wind door PSV...
En, meneer Jan de Wind, neemt u svp
´the Brand-sons´, graag in één tijd mee, zoals onze gezellige zuiderburen zo mooi zeggen...

groeten uit Helmond,

Jan
Vind ik leuk
Bizzy +5663
vrijdag 22 september 2017 om 13:18
Schwaab komt tot zijn recht als ausputzer zgn ouderwetse Duitse mandekker. Lekker 90 min achter iemand aanhollen.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 08:22
De ausputzer was nou juist de centrale verdediger die niet achter een man aan hoefde te hollen, maar rugdekking gaf aan de andere verdedigers.
Vind ik leuk
CPP +175
vrijdag 22 september 2017 om 13:41
Niet niemand. Valt dan toch beetje tegen.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 13:46
Hij moet niet steeds blijven zeuren over Pereiro, maar hij moet hem ook niet op een verkeerde positie opstellen, maar achter no10 laten spelen waar hij goed tot z'n recht komt en hem voor langere serie wedstrijden de kans geven en dan zien wij weer verder.Als Cocu hem geen eerlijke kans kan geven, dan is het toch beter om hem te verkopen want er staan aantal clubs om hem over te nemen en ook wat in hem ziet wat Cocu niet ziet. Wat Cocu moet doen is om Locadia niet meer op te stellen. Geen technischvaardige voetballer geen diepgang èèn en al houten blok en bij elke lichaamscontact op de grond viel en geen toegevoegde waarde voor PSV.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 14:02
Pereiro op 10 Hendriks en v.Ginkel daar achter, Bergwijn en Lozano op de vleugels en Locadia centraal.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 16:07
Dat is al de opstelling van de laatste tijd . Wel opletten he.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 14:08
Laat die gast nou gewoon op 10 staan! en als je Ramselaar inbrengt, laat die lekker op rechtsbuiten, en wissel hem dan niet om met Pereiro die dan op de vleugel moet.... Maar ja, hij is ook tevreden met Schwaab! dus ja...
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 15:53
Is Perreiro een aanvaller of een middenvelder? Ik zou het niet weten.
Ramselaar is een middenvelder. Dat gegoochel altijd binnen zo'n team. PSV heeft met Locadia en Perreiro en Bergwijn, ook wel een optie om 4-4-2 te spelen. Helemaal als Maher terug komt.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 15:28
Laten we het er maar even op houden dat zowel Cocu als Pereiro het te weinig laten zien. Cocu is al jaren niet in staat om bij Pereiro het beste naar boven te halen, Pereiro op zijn beurt is van alle speelminuten die hij krijgt maximaal maar 10% echt zichtbaar. Zo viel ie op met zijn doelpunt tegen Feyenoord en daarna nog enkele acties, maar was ie verderop (net als de rest van PSV) totaal onzichtbaar. Geldt ook voor wedstrijden tegen Roda en Heerenveen. En over data gesproken, dat is maar net hoe je die interpreteert. Het feit dat Cocu data nodig heeft om dingen te concluderen is wel zorgwekkend. Ik heb liever een coach die gewoon tijdens de wedstrijd kijkt naar wat er op het veld gebeurt. En dat is al 2 jaar zwaar onder de maat (de ranglijst en lege prijzenkast zijn ook data)
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 15:49
Haha. Ja idd die data.

Ja, ik loop wel 10 km in een wedstrijd ...
Ja? En verder?
En verder was het met peren.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 15:47
Perreiro is echt zo'n speler die geheel onberekenbaar is. Hij staat overal en nergens. Niet echt een teamspeler.
Maar hij laat het wel te weinig zien in een seizoen.
Vind ik leuk
JOJO +1195
vrijdag 22 september 2017 om 19:50
Ja Philip, voor het eerst sinds zijn aantreden staat hij tenminste op zijn eigen positie. Pereiro is een 10 en geen buitenspeler. Zou het wellicht daardoor komen dat zijn 'data' nu beter zijn..?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Cocu kritisch: 'We zien aan de data dat hij zich daarin wel enorm ontwikkelt'