Koeman om de tafel met Klaassen: 'Hij weet dat zelf als geen ander'

    Koeman om de tafel met Klaassen: 'Hij weet dat zelf als geen ander'

    zaterdag 23 september 2017 om 09:13

    Davy Klaassen kan de verwachtingen bij Everton nog niet helemaal waarmaken. Manager Ronald Koeman laat zich in het Algemeen Dagblad uit over de miljoenenaankoop die van Ajax overkwam.

    "Voor Davy is het ook gewoon wennen", zegt Koeman over de 24-jarige international. "De intensiteit van de Premier League is onvergelijkbaar met de Eredivisie. Je ziet het ook bij topspelers uit andere competities, zelfs als ze uit Spanje komen. Die hebben ook vaak een half jaar tot een jaar nodig."

    Koeman denkt dat het wel goed gaat komen met Klaassen, mits hij aan de juiste dingen werkt. "Davy is slim, heeft bovendien een bepaald soort venijn in zijn spel. Maar fysiek is het een veldslag. We hebben elkaar vanmiddag nog gesproken: hij weet zelf als geen ander dat hij nog terrein te winnen heeft."

    Poll

    Gaat Klaassen het redden bij Everton?

    (6004 stemmen)

    Plaats een reactie

    Nova +1359
    zaterdag 23 september 2017 om 09:19
    Heb vertrouwen erin dat Klaassen uiteindelijk basisspeler wordt bij Everton. Ook al is dat pas in het volgende seizoen.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 09:20]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +81974
    zaterdag 23 september 2017 om 09:24
    En als Ronald zou worden ontslagen of er komt een nieuwe trein voorbij?
    Vind ik leuk
    Nova +1359
    zaterdag 23 september 2017 om 09:28
    Met zijn mentaliteit en doorzettingsvermogen redt hij het wel.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 september 2017 om 10:54
    was uit blinker bij Ajax dat een middelmatig elftal had ,maar bij Feyenoord zou hij nog geen basisplaats krijgen !!!! Dus over en sluiten bij Everton
    Vind ik leuk
    kerel +1549
    zaterdag 23 september 2017 om 11:23
    jij bent gek.. 6 klassen beter dan vilhena
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 september 2017 om 11:27
    Vilhena? Oh...dat schaap dat zijn jaarlijkse scheerpartij heeft gehad?...:)
    Vind ik leuk
    Nova +1359
    zaterdag 23 september 2017 om 11:35
    @rood-wit-blauw Ahahahahahha, Feyenoord zou in zijn handen wrijven als ze zo een speler als Klaassen in huis hadden.
    Vind ik leuk
    Danny1987 +12
    zaterdag 23 september 2017 om 11:59
    Bij feyenooit zou hij een eenmans middeveld zijn tussen die amateurs
    Vind ik leuk
    BassieN +10919
    zaterdag 23 september 2017 om 12:10
    Hahaha als dat jaar in je naam je geboortejaar is en jij zulk soort taal gebruikt is het wel erg gesteld met je
    Vind ik leuk
    Danny1987 +12
    zaterdag 23 september 2017 om 12:22
    Ben je op je pikkie getrapt
    Vind ik leuk
    Castromann +5370
    zaterdag 23 september 2017 om 11:12
    Klaassen heeft last van waar zovelen ned spelers last van hebben.....Fysiek komen ze gewoon te kort. Als je die jonge spelers ziet in Engeland Duitsland Frankrijk die zijn allemaal lichtjaren verder qua fysiek. Die gasten trainen naast longinhoud ook nog uren en uren met gewichten...waarfoor ze zoveel sterker zijn als onze lichtgewichtjes.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +4291
    zaterdag 23 september 2017 om 09:23
    1 van de lange rij aan miskopen van Ronald Koeman.
    Vind ik leuk
    Nova +1359
    zaterdag 23 september 2017 om 09:31
    Om hem nu al als miskoop te bestempelen, vind ik echt voorbarig. Het is wel zo dat hij fysiek nog moet aanpoten maar ik had niet anders verwacht.
    Vind ik leuk
    Squirreltom +1006
    zaterdag 23 september 2017 om 09:42
    Toch grappig dat Koeman in Engeland gezien wordt als een van de managers met het beste aankoopbeleid
    Vind ik leuk
    United FC +11618
    zaterdag 23 september 2017 om 12:19
    Ze moeten nog opgang komen. Daarnaast missen ze ook wel een echte spits.
    Vind ik leuk
    zondag 24 september 2017 om 00:05
    Dan moeten ze Kramer gauw halen aub United , en Dirk nog even terug halen !!!! Dirk kwam ,zag ,en overwon !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Vind ik leuk
    Sil Meijer +13144
    zaterdag 23 september 2017 om 12:36
    Bron?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +81974
    zaterdag 23 september 2017 om 09:23
    Het verschil is gewoon veel te groot, denk geen ene speler vanuit de eredivisie die het niveau aankan van de premier league. En dan was Klaassen een topspeler voor de eredivisie.

    Edit: Gaat om Nederlandse spelers.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 09:45]
    Vind ik leuk
    benny-boys +385
    zaterdag 23 september 2017 om 09:35
    Nou dat Top speler werd hij alleen in het westen genoemd.
    Hij was goed en werd ook wel beter, maar Topspeler!
    Vind ik leuk
    AFC +3521
    zaterdag 23 september 2017 om 09:36
    Daley blind stond er meteen
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +81974
    zaterdag 23 september 2017 om 09:44
    Kwam nou niet bepaald moeiteloos mee in het begin en omdat er niemand anders was hadden ze hem laten staan. Vind hem eigenlijk nog steeds geen basisspeler voor United.
    Vind ik leuk
    AFC +3521
    zaterdag 23 september 2017 om 09:50
    Dat s niet waar.. hij stond er wel meteen.. middenveld / linksback en centraal.. Het zijn er niet veel maar idg 1.. En Wijnaldum bij Newcastle
    Vind ik leuk
    Kopstootje +5742
    zaterdag 23 september 2017 om 10:45
    Blind stond er wel meteen maar wist niet wat hij moest doen.
    Vind ik leuk
    AFC +3521
    zaterdag 23 september 2017 om 12:50
    Al dat gejank op blind.. Moet jaloezie zien... Zonder blind had niemand n goal van v/persie kunnen herinneren in een oranje shirt
    Vind ik leuk
    hantayo +926
    zaterdag 23 september 2017 om 10:52
    Ik heb hem nooit zo top gevonden. Ook lange periodes dat ie geen knikker raakte. Nuttige speler, maar in de PL?
    Vind ik leuk
    Sanders +3294
    zaterdag 23 september 2017 om 11:24
    Hij is de perfecte backup. Je kunt hem overal kwijt en hij haalt bijna nooit een onvoldoende. Hij zal alleen ook niet vaak al te hoog scoren.
    Vind ik leuk
    Mo +10831
    zaterdag 23 september 2017 om 09:29
    Ik weet niet wie hij met ‘topspelers uit Spanje bedoelt’ maar een Ramos of Busquets (Messi en Ronaldo spreken voor zichzelf) redden het daar natuurlijk gewoon met speels gemak.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 september 2017 om 09:38
    De everton filosofie zit er nog niet in
    Vind ik leuk
    Kuip +5820
    zaterdag 23 september 2017 om 09:41
    Was bij Ajax al een matige voetballer. Liep anoniem over het veld en door zijn verbeten grimas leek het meer dan het was. Daarnaast is het een non-personality, die tot aanvoerder werd gebombardeerd. Er kwam wekelijks geen zinnig woord uit deze jongen. De eredivisie is zijn niveau en Ajax was al te hoog gegrepen. Dat waren slechts weinig mensen met me eens. Bijna iedereen vond hem geweldig.
    Ik ben er 100% van overtuigt dat hij het niet gaat redden in het buitenland. Volgend seizoen maar weer terug naar de eredivisie.
    Vind ik leuk
    nummer10 +234
    zaterdag 23 september 2017 om 09:50
    gek genoeg zei ik dit ook als ajacied
    Vind ik leuk
    hantayo +926
    zaterdag 23 september 2017 om 10:54
    Haha, 'verbeten grimas'...........dat is niet genoeg inderdaad.
    Vind ik leuk
    Nick Kools +12599
    zaterdag 23 september 2017 om 09:42
    Ik zou zeggen, maar ff de sportschool induiken en wat breder en sterker worden.
    Verder denk ik wel dat ie t gaat redden.
    Vind ik leuk
    Siem +129
    zaterdag 23 september 2017 om 09:47
    Tijd en vertrouwen geven
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 september 2017 om 09:47
    Klaassen is juist een fysiek ingestelde speler, dus als die het nu niet aan kan wordt het niets!!!
    Vind ik leuk
    kerel +1549
    zaterdag 23 september 2017 om 13:51
    nee idd.. hij kan niet meer groeien in het krachthonk.. pipoooo
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7495
    zaterdag 23 september 2017 om 09:50
    Hie ziet zo'n gesprek uit. En Davy vertel eens wat heb je naast voetballer ook altijd willen worden?
    Want laten we eerlijk zijn op mijn Everton middenveld in deze competitie heb je niets te zoeken.
    Vind ik leuk
    Jorchie +297
    zaterdag 23 september 2017 om 09:51
    Wordt een vergelijkbaar geval als Clasie, hier de uitblinker, in PL één van de vele.
    Vind ik leuk
    Kuip +5820
    zaterdag 23 september 2017 om 10:00
    Precies, ze missen explosiviteit en atletisch vermogen. En met geringe lengte ga je het dan niet redden in de PL.
    Hier red je het alleen wanneer je fysiek heel sterk bent met explosieve snelheid of wanneer je technisch heel sterk bent en een zeer hoge handelingssnelheid. Nederlandse aanvallers en middenvelders missen dat allemaal. Alleen Wijnaldum heeft snelheid en atletisch vermogen. Verder zie alleen Nederlandse verdedigers in de PL. Achterin valt het gebrek aan snelheid niet zo op.
    Vind ik leuk
    Utca 030 +633
    zaterdag 23 september 2017 om 09:53
    Klaasssen kan he nieaveau niet aan
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +4077
    zaterdag 23 september 2017 om 09:58
    Misschien tòch niet de kwaliteiten? Net als de Boer kun je bij de top door de mand vallen. Geen schande overigens en logisch dat je voor je kans gaat.
    Vind ik leuk
    myrthewit +1473
    zaterdag 23 september 2017 om 09:58
    Wat een idiote kop is dit boven dit artikel. Natuurlijk spreekt Koeman wel eens met Klaassen, maar ze doen net of hij op het matje moest komen. Hier wordt van een mug een olifant gemaakt. Een goede trainer spreekt met al zijn spelers over hoe zij zichzelf verbeteren kunnen...
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11909
    zaterdag 23 september 2017 om 10:03
    Valt ook niet mee met spelers als Schneiderlin, Sigurdsson, Barkley en Rooney als concurrentie.
    Vind ik leuk
    Henk3 +200
    zaterdag 23 september 2017 om 10:43
    Ronald Koeman is gewoon geen beste trainer.. als Valencia dat nog niet bewezen had..
    Vind ik leuk
    Garinsha +4131
    zaterdag 23 september 2017 om 10:57
    Het is nog te vroeg om conclusies te trekken maar wat ik al eerder zei.. Engeland is another biscit.
    Vind ik leuk
    HansVites +4480
    zaterdag 23 september 2017 om 11:23
    Hij zal van Koeman wat meer kansen krijgen dan van een andere trainer maar als Koeman straks weg is wil ik wel eens zien hoeveel kansen hij nog krijgt.
    Vind ik leuk
    Truth +2915
    zaterdag 23 september 2017 om 11:24
    Die gaat gewoon te kort komen zoals ik al voorspeld heb , te beperkt voor de PL
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 september 2017 om 11:29
    Gun hem de tijd en hij zal menig personen verbazen hier..en vooral in Rotterdam waar ze zo pessimistisch zijn over hem. Hij komt er wel. Of t nou absolute top is of niet. Altijd verder dan ons hier die denken dat we allemaal Messi of Ronaldo zijn zo te lezen
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1448
    zaterdag 23 september 2017 om 12:42
    Bij de beste in NL maar in Eng een gemiddelde speler voor de breedte
    Vind ik leuk
    Cookee +8914
    zaterdag 23 september 2017 om 15:00
    Op de positie van Klaassen heb ik liever een type Zyech die mensen kan vrijspelen of vrij voor de keeper zet. Ik vind Klaassen een engels typ.
    Raar dat ze daar geen karakterspeler met scoringsdrift hebben.
    Koeman haalde ook Clasie al, das precies zo, tussen de grote sterren valt dat door de mand. Ze laten je niet zakken als trainer maar win je er iets mee?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Koeman om de tafel met Klaassen: 'Hij weet dat zelf als geen ander'