Fraser witheet: 'Alles wat we hebben opgebouwd, is tenietgedaan'

    Fraser witheet: 'Alles wat we hebben opgebouwd, is tenietgedaan'

    zaterdag 23 september 2017 om 10:22

    Pas ná de competitieduels met Ajax en FC Utrecht gaat Vitesse-trainer Henk Fraser een pittig gesprek voeren over het bekerdebacle van eerder deze week. Dat zegt hij zaterdag tegen de NOS. De bekerhouder uit Arnhem leed dinsdag een historisch nederlaag tegen amateurclub Swift. 

    Daarmee werd Vitesse de eerste club ooit die als winnaar al in de eerste ronde werd uitgeschakeld, en dat nota bene door amateurs. Fraser miste de onthutsende nederlaag door ziekte. Voor de camera blijft hij rustig. "Soms zeggen stiltes meer. Volwassen mensen willen blijkbaar af en toe als kinderen worden behandeld. Want natuurlijk was de nederlaag tegen Swift kinderlijk."

    De komende weken speelt Vitesse wedstrijden tegen Ajax, OGC Nice en FC Utrecht. "Daarom heb ik de bekerwedstrijd even geparkeerd. Misschien ga ik het bespreken in de interlandweek die volgt na Utrecht. Dan lijkt het mosterd na de maaltijd, maar de spelers beseffen dat ik me mateloos erger aan deze prestatie."

    "Alles wat we in een jaar hebben opgebouwd, inclusief de gunfactor, hebben we tenietgedaan. Iedereen die bij deze club betrokken is, was geïrriteerd", vervolgt Fraser. "Ik neem aan dat de spelers daar ook mee zitten."

    Lees meer over:EredivisieVitesse

    Plaats een reactie

    J Kiprich +14089
    zaterdag 23 september 2017 om 10:24
    Welke gunfactor?
    Vind ik leuk
    Cookee +8814
    zaterdag 23 september 2017 om 12:58
    De gunfactor dat Vitesse Europees dit land niet voor schut zette, ze verloren maar streden voor de winst. Liever dat dan bang zijn voor de tegenstander.
    Al geef ik toe dat City geen kleine jongen is. Die gunfactor dus.
    Vind ik leuk
    T&T +9721
    zaterdag 23 september 2017 om 14:05
    En zo is het maar net @Cookee...
    We mogen Vitesse iets meer dankbaar zijn.
    En Henk heeft bij mij zeker nog wel een hele hoge gunfactor en dus ook Vitesse
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 14:06]
    Vind ik leuk
    Cookee +8814
    zaterdag 23 september 2017 om 14:10
    Ja tuurlijk. Ik ben van Cambuur maar als ik Henk zie, dan staat die zich soms op te vreten, maar hij durfde tegen Roma wel van eigen kracht uit te gaan... daardoor liet hij mij genieten van voetbal... en dat gebeurt mij in de CL zelden.
    Ik noem dat 'Durft niet' tegen Kanniet". De ene is onmachtig, de ander is bang te verliezen... nou geef mij dan Henk zijn visie maar, gegokt en verloren, maar hij weet nu dat ze mee kunnen komen ook straks in Rome.
    Vind ik leuk
    T&T +9721
    zaterdag 23 september 2017 om 14:22
    En wederom heb ik hier niets aan toe te voegen.
    ;-))
    Vind ik leuk
    Cookee +8814
    zaterdag 23 september 2017 om 14:31
    Toe nou... doe je best, haal het uit je teen. :-))))
    Toch bedankt T&T.

    Ik vermoed dat Henk Fraser deugt, dat heb ik ook met Gio en Philip Cocu, laten we blij zijn met ze. Er lopen zoveel ratten.
    Vind ik leuk
    T&T +9721
    zaterdag 23 september 2017 om 14:34
    Nee joh...ik al blij dat iemand anders mijn gedachten en gevoelens over Vitesse en FRAZER op "papier" kan vertalen...
    Scheelt mij weer een hoop getyp.
    Hahaha.
    Maar anytime @Cookee..

    ,;-))))
    Vind ik leuk
    Cookee +8814
    zaterdag 23 september 2017 om 14:42
    Haha, volgende keer is het aan jou !
    Vind ik leuk
    Cookee +8814
    zaterdag 23 september 2017 om 13:16
    Sorry PC liep vast vandaar 2x hetzelfde.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 13:19]
    Vind ik leuk
    Kopstootje +5701
    zaterdag 23 september 2017 om 10:34
    Je hebt wel eens van die dagen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +139143
    zaterdag 23 september 2017 om 10:38
    Henk is boos..... gas erop henkie morgen!!!
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 september 2017 om 11:07
    Ten Hag was ook niet heel enthousiast hoor na Twente....en het middenveld en de aanval van Utrecht is beter dan van PSV.... Forza Utrecht!!
    Vind ik leuk
    Cookee +8814
    zaterdag 23 september 2017 om 13:48
    @stratum "Henk is boos, nu maar winnen"

    Weetje stratum, Fraser zit een goede kop op, dat was een vechter, maar Cocu was dat ook. Ik denk dat het vaak niet makkelijk is voor die kerels om met de huidige jeugd te werken.

    Een onwillige vrouw kan je naar het water leiden maar je kan hur niet dwingen te drinken... of was dat anders? :-)
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 13:49]
    Vind ik leuk
    stratumseind +139143
    zaterdag 23 september 2017 om 15:45
    een onwillige vrouw zet aan tot drinken........
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11093
    zaterdag 23 september 2017 om 10:40
    We weten het nou wel hoor Henk, je moet niet zeiken tegen de pers maar dat handeltje waar jij hoofdtrainer van bent.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +17571
    zaterdag 23 september 2017 om 11:13
    Typisch Henk weer om de vuile was buiten te hangen.
    Vind ik leuk
    Dicky +17161
    zaterdag 23 september 2017 om 11:25
    Ja inderdaad. Henk moet misschien ook een beetje kritischer naar zichzelf kijken. Hij is net zo verantwoordelijk voor de afgelopen week als die titjes in het veld.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 september 2017 om 10:41
    Ik denk dat ik me maar even koest houd, dat zegt méér.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 10:41]
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +22054
    zaterdag 23 september 2017 om 11:07
    Gaat stormen in Arnhem.. Jammer! Het liep zo voorspoedig tot nu toe.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11093
    zaterdag 23 september 2017 om 11:19
    Hollywood aan de Rijn als bijnaam hebben zegt genoeg. Zo gaat het goed en zo gaat het slecht en daar smult de plaatselijke pers uit nijmegen nou eenmaal van.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +17571
    zaterdag 23 september 2017 om 11:19
    Als een engel duivel wordt is hij de booste van allen-;)
    Vind ik leuk
    Dicky +17161
    zaterdag 23 september 2017 om 11:54
    Valt wel mee hoor. Vitesse heeft lof geoogst door de wedstrijd tegen Lazio, de kop positie verspeeld tegen VVV, en zich volledig belachelijk gemaakt in het bekertoernooi. Ondanks dit alles staan we keurig 5e. Als we morgen verliezen dan is sat jammer maar dan is er nog geen man overboord. Vitesse gaat gewoon keurig bij de eerste 6 eindigen waar het ook thuis hoort. Vitesse is net als Utrecht een subtopper en heeft gewoon ups en downs. Wat er woensdag gebeurt is, is onacceptabel. Maar verder is het een normaal seizoen voor Vitesse. Ik heb de afgelopen weken vooral buitenstaanders te enthousiast horen praten over de kansen van Vitesse, Utrecht en AZ. De supporters van Vitesse en Utrecht zijn een stuk reëler denk ik.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11093
    zaterdag 23 september 2017 om 12:17
    Ik ben zeker reëel en heb altijd beide benen op de grond staan als ik het over onze club heb. Maar het is wel zonde dat we na de mooie finale in de beker, nu al niks meer hebben. Ik verwacht dat de spelers morgen eens wat terug gaan doen voor de supporters. En als die rus in het bestuur bijdehand doet, wij die gast eens aan moeten spreken. Ik vrees wel dat wij geen Europees gaan halen dit seizoen. Gelijk uit de beker en als we de play-offs halen krijgen wij sterke tegenstanders. Na het mooie seizoen vrees ik voor een slechte prestatie dit seizoen.
    Vind ik leuk
    Khalid +18
    zaterdag 23 september 2017 om 11:43
    Henkie is boos op z'n spelers

    Hij kan beter zichzelf tegen het daglicht houden.
    Hij presteerde namelijk 2 jaar geleden ook al met ADO om een 2-0 voorsprong weg te geven tegen de amateurs van Genemuiden die notabene met 10 man op het veld stonden.
    Vind ik leuk
    Sandokan +725
    zaterdag 23 september 2017 om 12:08
    Spierballentaal horen we te vaak na een schandalig verloren wedstrijd. De huidige generatie voetballers is extreem verwend. Pure mentaliteit. Dat begint al bij die irritante koptelefoons die ze op hun kop hebben als ze de spelersbus uitstappen.
    Vind ik leuk
    Voetbalfan +1711
    zaterdag 23 september 2017 om 12:09
    Ik heb me vorig seizoen ook mateloos geërgerd aan het feit dat Peter Bosz met een B-team naar Cambuur toeging.
    En ja ik weet dat Jong Ajax wel eens wint van Cambuur maar ik vind dat je ten alle tijden de beker serieus moet nemen!
    Definitieve plaatsing voor de poulefase van de Europa League kun je met het winnen van de KNVB Beker veilig stellen.
    Dat is Vitesse dus vorig seizoen gelukt, mede daarom snap ik die frustratie nu bij Fräser!

    Ook Keizer stelde tegen Scheveningen een B-team op, dat liep gelukkig goed af met een 1-5 zege maar het kan ook zo eens verkeerd aflopen.
    Nu speelde Vitesse wel op twee spelers na met het A-team, dus daar kun je nauwelijks wat over zeggen.
    Zie liever dat Ajax op hooguit twee of drie na ook met het sterkste elftal aantreed tegen ASV De Dijk.
    Ik wil die "troostprijs" wel weer eens winnen hoor, het is en blijft een prijs!
    Ajax heeft de KNVB Beker al lang genoeg niet meer gewonnen, dat geldt natuurlijk ook voor de landstitel wat wederom prioriteit nummer 1 is maar daarom moeten ze nu WEL de beker serieus nemen vind ik.
    Het moet leven bij de spelers, daarom hoop ik ook echt dat Ajax wint van ASV De Dijk en daarna loot tegen Feyenoord, PSV, AZ, sc Heerenveen of FC Utrecht.
    Om de simpele redenen, een goede tegenstander treffen om die hopelijk eruit te knikkeren door meer kans te maken om het winnen van de beker!
    Al bewijst zo'n bekerfinale als tegen PEC Zwolle dat het nooit zeker is ;-)
    Vind ik leuk
    defons +1789
    zaterdag 23 september 2017 om 12:09
    Fraser nu weten we het wel dat je boos bent beetje vreemd om dit elke dag in de media te slingeren .

    Of speelt er inderdaad wat en is hij uit op een breuk om er een mooie beloning uit te slepen.

    Het rommelt al een tijdje met geruchten dat de leiding mee wil beslissen misschien dat dat de reden is voor het gedrag van Fraser

    Neem maar aan dat je spelers ook wel weten dat ze een off day hebben gehad net als de spelers van utrecht zondag heel goed weten wat een off day het was.

    Maar gelukkig zag je niet iedere dag een artikel van ten had in de media.

    Gewoon intern oplossen met je spelers om alles in de media te roepen helpt zeker niet om het zelfvertrouwen bij je speler op te krikken.
    Vind ik leuk
    migiel +216
    zaterdag 23 september 2017 om 12:23
    gunfactor? voor een club gefinancierd met russisch zwart geld!!! echt niet....
    Vind ik leuk
    Waaljanker +130
    zaterdag 23 september 2017 om 13:01
    Gunfactor? Welke? Club met de minste clubliefde in Nederland. Maar eerlijk is eerlijk Fraser gun ik wel wat, is ook absoluut geen Vitessenaar.
    Vind ik leuk
    pico323 +5165
    zaterdag 23 september 2017 om 14:04
    Hoe komen erbij de minste geliefde club van Nederland. En grote zin wat jij uitkraamt. Niets is onderbouwt en dom gewauwel. Hebben jullie niets anders te doen daar in Nijmegen?
    Vind ik leuk
    Waaljanker +130
    zaterdag 23 september 2017 om 14:21
    Onderbouwd is met een d.

    Over dom gesproken. Alleen praktijkschool gehaald?
    Vind ik leuk
    Teo Smith +23627
    zaterdag 23 september 2017 om 13:13
    Gunfactor is ook wel erg overdreven hoor.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 september 2017 om 13:22
    Na hun pot tegen Lazio hadden/hebben ze zeker een gunfactor.
    Het is gewoon schlemielig dat je dan uitgerekend tegen een amateurclubje uit de beker vliegt.
    Vind ik leuk
    furgist +1403
    zaterdag 23 september 2017 om 13:23
    Je kan het ook afdoen als incident en een totale offday. Ik vind dit niet echt handig van fraser
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 13:23]
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 september 2017 om 14:07
    Dat is het nadeel van de beker 1 off day en je bent weg, in de competitie mag je de 1e 5 wedstrijden verliezen als je daarna maar genoeg punten pakt.
    Voor wat betreft Fraser, als hij een kerel was geweest dan had de griep hem niet van de wedstrijd weggehouden.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 september 2017 om 14:16
    Jij was er niet Fraser..
    Vind ik leuk
    Foebele +47661
    zaterdag 23 september 2017 om 14:16
    Alles is teniet gedaan wat we hebben opgebouwd? Is dat een zelfverzonnen term van VP of vindt Fraser dat echt?

    Zo'n beker uitschakeling is natuurlijk een schande, maar om nou te doen alsof alles teniet gedaan is is weer erg overdreven! Je speelt toch gewoon nog tegen Nice in de EL? Die beker had Vitesse echt niet 2x op rij gewonnen hoor.
    Vind ik leuk
    Dicky +17161
    zaterdag 23 september 2017 om 18:24
    Edit- Graag je reacties on topic houden.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 18:50]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Fraser witheet: 'Alles wat we hebben opgebouwd, is tenietgedaan'