'Oude man' Huntelaar over talentvol Ajax-vijftal: 'Ze kunnen nog zoveel beter'

'Oude man' Huntelaar over talentvol Ajax-vijftal: 'Ze kunnen nog zoveel beter'

zaterdag 23 september 2017 om 17:06

Oudgediende Klaas-Jan Huntelaar denkt dat er op tactisch en technisch vlak weinig mis is met de Nederlandse talenten van tegenwoordig. Het voetbal vraagt echter méér, zegt de 34-jarige spits van Ajax in gesprek met Voetbal International. 

"Geloof me, de talenten van nu zijn nog altijd technisch vaardig en tactisch krijgen ze ook voldoende mee. Alleen het voetbal vraagt meer. Zonder dat ik nu als een oude man wil overkomen, want vroeger was het allemaal zeker niet beter, alleen als talent moet je wel super gretig willen zijn", steekt de routinier van wal. 

"Jonge spelers moeten mentaal sterker worden, meer in zichzelf willen investeren. Talent alleen is niet voldoende. Denk je dat mijn toekomst er florissant uitzag toen alleen AGOVV me wilde hebben? Van PSV naar de kelder van de Eerste Divisie. Uiteindelijk heeft het me sterker gemaakt, vooral omdat ik mezelf elke dag opnieuw wilde bewijzen. Die drang moet je als talent hebben, en niet gaan zeuren als het even tegenzit."

"Bij Ajax heb ik het ook met de jonge spelers geregeld hierover. Op een ontspannen manier, niet als meester die het allemaal beter weet, en ik merk dat ik een klik voel met die talenten", vervolgt hij. "Jongens als Matthijs de Ligt, Justin Kluivert, Frenkie de Jong, Donny van de Beek, Carel Eiting, noem maar op. Allemaal zo talentvol, maar ze mogen niet nu al tevreden zijn. Ze kunnen namelijk nog zoveel beter."

Plaats een reactie

pico323 +3489
zaterdag 23 september 2017 om 17:13
prima verwoord, veel respect voor Huntelaar.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 17:14
Helemaal mee eens. Hard werken is het belangrijkste dat zie je ook terug op de arbeidsmarkt. Als je hard werkt kom je er uiteindelijk wel
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 18:02
Klopt ook wel want kishna el Ghazi riedewald en bazoer zijn wel te vroeg weg gegaan en dat werkt ook weer door op het Nederlands elftal.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 18:05
Die kennen de woorden hard werken niet eens
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 18:06]
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 17:22
Het valt me op dat hij Dolberg niet noemt :p
Vind ik leuk
Jordanees +9162
zaterdag 23 september 2017 om 17:35
Hij heeft het ook over onze NL talenten.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 17:35]
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 17:45
Oh wauw. Ja goed punt :p
Dat is een van de beste redenen om Dolberg niet te noemen :p
Vind ik leuk
Jordanees +9162
zaterdag 23 september 2017 om 17:57
Ja helaas is hij geen Nederlander, zou welkom zijn voor het NL elftal.
Maar Sierhuis komt er ook aan!
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 18:01
Ja, en Dolberg kan ook best als Nederlandse naam. Jammer.
En Sierhuis weet ik niet hoor. Ik heb altijd wel een beetje een Sam Lammers gevoel bij die jongen :p
Maar zovaak heb ik hem niet gezien, dus hopelijk heb ik het fout
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 18:02
Gewoon bij oranje inschrijven xD
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 18:05
Ja doei. Kan 'ie daar ook op de bank achter Huntelaar zeker :P
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 17:59
Wederom goede teksten van de Hunter.. Er schuilt een trainer in die man!
Vind ik leuk
Chloe +570
zaterdag 23 september 2017 om 18:03
Na zoveel jaren speel je nog steeds als een natte krant
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 18:06
probleem voor de jonge heren ligt inderdaad op het mentale vlak, maar dit geld niet alleen voor dit 5tal wat hij benoemd !!
Vind ik leuk
Basschot +1736
zaterdag 23 september 2017 om 18:18
Tja je speelt een paar keer in het eerste elftal. Dan gaat het minder en kan je niet tegen kritiek en zit je op de bank en dan willen ze meteen weg. Weinig die het dan in het Buitenland redden
Vind ik leuk
Mo +8856
zaterdag 23 september 2017 om 18:12
Meesterzet geweest om Klaas-Jan terug te halen
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 18:17
Gelijk heeft ie
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 18:37
Dolberg welkom voor het Nederlands elftal? sorry, maar niet scorende spitsen hebben we al genoeg in Nederland.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Oude man' Huntelaar over talentvol Ajax-vijftal: 'Ze kunnen nog zoveel beter'