Morata maakt hattrick voor Chelsea, City haalt wéér uit, invaller redt Koeman

Morata maakt hattrick voor Chelsea, City haalt wéér uit, invaller redt Koeman

zaterdag 23 september 2017 om 17:51

Koplopers Manchester City en Manchester United hebben zaterdagmiddag gewonnen in de Premier League. City rekende simpel af met Crystal Palace (5-0), terwijl United op bezoek bij Southampton een kleine zege boekte: 0-1. Chelsea won met ruime cijfers bij Stoke City en het Everton van manager Ronald Koeman won dankzij een invaller. 

City, dat de afgelopen weken met 4-0 won van Feyenoord en ook Liverpool en Watford met grote cijfers klopte, had het voor rust niet makkelijk met hekkensluiter Palace. De eerste treffer viel pas in de 44e minuut. Leroy Sané maakte zijn vijfde treffer in zijn laatste vijf optredens. Na de rust liep de sterrenploeg van manager Pep Guardiola verder uit via Raheem Sterling (twee keer), Sergio Agüero en Fabian Delph. Palace heeft nu al z'n wedstrijden verloren. 

Romelu Lukaku was opnieuw het goudhaantje van Manchester United. In het St. Mary's Stadium van Southampton maakte de Belgische spits de enige treffer van de middag. Lukaku scoorde na twintig minuten. Hij heeft nu acht keer gescoord in acht officiële optredens namens The Red Devils. 

Alvaro Morata (foto) werd man of the match bij Stoke City-Chelsea. De Spaanse spits tekende voor een hattrick. Morata scoorde in de 2e, 77e en 82e minuut. De vierde Chelsea-goal werd gemaakt door Pedro. Bij Stoke stonden Erik Pieters en Bruno Martins Indi in de basis. Ibrahim Afellay maakte na afwezigheid van vijf maanden zijn rentree bij The Potters. 

Koeman had een gelukkige hand van wisselen bij Everton-Bournemouth. Het leek opnieuw helemaal mis te gaan voor de club uit Liverpool toen Josh King vlak na rust voor de openingstreffer tekende namens de gasten. In de slotfase kwam het alsnog goed voor Everton: invaller Oumar Niasse scoorde in de 77e en de 82e minuut. 

Swansea City, met Leroy Fer en Mike van der Hoorn in de basis, ging eigen huis met 2-1 ondertuit tegen Watford. Richarlison maakte in de laatste minuut de winnende goal. 

Uitslag
Burnley - Huddersfield Town 0-0

Poll

Wordt Man City kampioen?

(719 stemmen)

Plaats een reactie

Gu3rilla +14241
zaterdag 23 september 2017 om 17:54
5-0, 6-0, 5-0

Gaat lekker in de PL.

Sane was echt geweldig en wat waren me het toch weer alle 5 prachtige goals.

En Niasse die verbannen was door Koeman red hem hier ff.

De 1-0 van Sane: https://streamable.com/5p84v
De 5-0 van Delph: https://streamable.com/uli0d

Dat waren de mooiste.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 17:56]
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 17:55
City speelde echt weer geweldig! Heerlijk team! Premier League kampioenen?
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 17:57
City en Messi zijn in vorm. Tottenham en Real niet. Dat verandert wel weer.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 18:18
Wij zullen zien City ongelooflijke trainer en straks zullen wij zien na Girona Barca
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 18:27
Ik bedoel meer na de kerst.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 18:31
Ook goed hou van die leuke periode
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 19:06
Jaja. Ik niet.

Geen enkel team is een heel jaar in vorm. Drie maanden lukt meestal wel. Dat maakt een seizoen zo leuk.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 21:10
Real was nochtans een heel jaar in "goede"doen weliswaar met veel hulp van scheidsrechters
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 17:57
Is pierre weer gaan voetballen?
Vind ik leuk
james89 +342
zaterdag 23 september 2017 om 17:57
Palace weer een lekker pak slaag, geweldig !! Niasse knokt zich goed terug na door Koeman ongewenst verklaard te zijn.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 18:00
Hodgons heeft nog twee wedstrijden en dan....

Ajuuuuuuuuuu......
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 18:00]
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 18:00
mag hij ook gaan!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 18:33]
Vind ik leuk
Foebele +35314
zaterdag 23 september 2017 om 18:07
Ze zijn inderdaad beter af zonder de Boer...
Vind ik leuk
Mo +8808
zaterdag 23 september 2017 om 18:23
Uit bij City maakt het geen reet uit wie er voor de groep staat dan ben je als Palace zijnde zo goed als kanloos
Vind ik leuk
Foebele +35314
zaterdag 23 september 2017 om 18:29
Ze verloren ook al met 0-1 thuis van Southampton, dus beter gaat het op geen enkele wijze. Volgens mij moeten ze de komende wedstrijden tegen meerdere moeilijke tegenstanders dus kan die reeks nederlagen nog wel even door gaan.
Vind ik leuk
Basschot +1736
zaterdag 23 september 2017 om 18:16
Palace scoort ook niet in de PL zonder De Boer.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 18:34
...
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 18:34]
Vind ik leuk
Sil Meijer +12673
zaterdag 23 september 2017 om 20:27
Moratatatatatatatata!!
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 21:48
Lekker voor Crystal Palace....weer een pak op hun sodemieter :p

Alsof die uitgerangeerde trainer die er nu zit het wel voor elkaar gaat kriigen

Goed voor ze

En City idd geweldig gespeeld

Beide ploegen uit Manchester zijn lekker bezig
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 22:52
City gaat lekker momenteel, maar ik vond de eerste helft wel matig aan de kant van City. Maar gelukkig heeft City het in de tweede helft goed gemaakt met 4 goals.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Morata maakt hattrick voor Chelsea, City haalt wéér uit, invaller redt Koeman