Arbiter Kamphuis geeft penalty aan Feyenoord: 'Ongelooflijk, het was er geen'

Arbiter Kamphuis geeft penalty aan Feyenoord: 'Ongelooflijk, het was er geen'

zondag 24 september 2017 om 07:05

Mounir El Allouchi kan zijn geluk niet op na de 0-2 zege van NAC Breda op bezoek bij Feyenoord. De middenvelder 'krijgt de lacht niet meer van zijn gezicht', maar er was een moment in De Kuip dat het huilen hem nader stond dan het lachen.

Scheidsrechter Jochem Kamphuis gaf in de tweede helft bij een 0-1 stand een strafschop aan Feyenoord. Hij wees naar de stip na een lichte duw van El Allouchi tegen Sofyan Amrabat. "Ongelooflijk. Het was er geen. Kijk er de beelden maar op na", reageert de hoofdrolspeler tegen BN/De Stem. "Ik duw hem met mijn borst."

"Mijn armen deed ik expres wijd naar achteren om maar niet de indruk te wekken dat ik hem zou wegduwen", vervolgt El Allouchi. "Maar ja, hij valt en de bal gaat op de stip. Gelukkig is Mark (Birighitti, red.) hartstikke scherp." De 22-jarige Roosendaaler genoot van zijn eerste optreden in De Kuip. "Geweldig als die tunnelklep opengaat."

Van Kuipvrees was geen sprake. "Nee, daar ben ik denk ik te nuchter voor. Ik probeer gewoon te vechten en de punten binnen te halen. Als je al deze mensen in het stadion ziet, geeft je dat alleen maar een extra kick", aldus El Allouchi. "Echt, het gevoel bij deze avond is onbeschrijflijk."

Plaats een reactie

Vak-DD +7085
zondag 24 september 2017 om 07:10
Was ook duidelijk geen penalty, net als Nac hem wel had moeten hebben. Maar de scheidsrechters zijn nu eenmaal bang in de kuip.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 07:19
Bezweek onder de druk van het thuispubliek. Sloeg echt nergens op die penalty.
Vind ik leuk
Old Star +3565
zondag 24 september 2017 om 07:58
T leek nergens op idd. Ze zouden bij de Knvb specifiek dit soort beelden eruit moeten pikken. NAC geen pingel en Feyenoord wel. Precies omgekeerd van de werkelijkheid. Hoe kun je als scheids er zo naast zitten.
Neem dat eens mee in de training van scheidsrechters en hun assistenten. Kan ook in een mentale weerbaarheids training bijvoorbeeld.
Scheelt een hoop geklungel, kromme interviews met scheidsrechters die zichzelf gaan lopen verdedigen en bovenal is t vooral veel eerlijker.
Vind ik leuk
Dicky +4639
zondag 24 september 2017 om 09:01
Ligt niet aan de Kuip. Hoe vaak is Vitesse wel niet genaaid tegen de top 2 en Feyenoord. Vanmiddag is het ook weer niet anders. Dit is al jaren zo. Niet alleen Feyenoord wordt bevoordeeld.
Vind ik leuk
Vak-DD +7085
zondag 24 september 2017 om 10:09
Dat klopt ook de andere twee topclubs hebben vaak de scheidsrechter mee. Maak dat al ruim dertig jaar mee.
Vind ik leuk
1892 +3006
zondag 24 september 2017 om 07:21
Wat was die scheids een drama ,Nac geen penalty en Feyenoord wel.
Misschien had Kamphuis Kuipvrees .
Vind ik leuk
Johan.l +3742
zondag 24 september 2017 om 07:35
Zet daar nu een vredesnaam een scheids dit hier tegen kan, en niet een onervaren piepeltje die onder de druk bezwijkt, dit zou de zoveelste scheidsrechterlijk dwaling zijn geweest in het voordeel van Feijenoord, nu loopt het goed af maar voor het zelfde geld word feijeoord gered door deze lullo.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 08:50
De zoveelste.... wat een gelöl

Alsof we structureel bevoordeeld worden door de arbitrage.... Je moet wel een zeer droevig figuur zijn om dat soort onzin te verkondigen.
Vind ik leuk
Pino61 +8396
zondag 24 september 2017 om 09:16
Ja
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 08:05
Feyenoord moet kampioen worden van de KNVB. Net zoals vorig jaar.

Het is gewoon te gênant voor woorden.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 september 2017 om 08:06]
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 08:51
En marsmannetjes bestaan ook!
Vind ik leuk
joedelie +1933
zondag 24 september 2017 om 09:42
Geen ploeg in de Eredivisie krijgt procentueel vaker een strafschop in eigen huis dan Feyenoord. Wat dat betreft blijft PSV toch wel een eind achter op de Rotterdamse club. PSV krijgt ‘maar’ 59% van de verkregen strafschoppen in eigen huis, waarmee ze aan de onderkant van deze statistiek zitten. Opvallend is dat Feyenoord in De Kuip twee keer zoveel strafschoppen nam als Ajax in de ArenA, waar Feyenoord 24 keer mocht aanleggen voor een poging van elf meter, mochten de Ajacieden dit twaalf keer.

Aldus onderzoek van: http://www.tussendelinies.nl/strafschoppen-in-de-eredivisie
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 09:44
Jeetje.... er zitten vast geheime machten en krachten achter....
Vind ik leuk
joedelie +1933
zondag 24 september 2017 om 09:50
Ik doe niet aan complot theorieën.. Ik denk dat scheidsrechters van nature hele onzekere bange mannetjes zijn die op school en thuis niet hadden te zeggen, als scheidsrechter voelen ze zich weer iets meer het mannetje.. Maar het blijven altijd de onzekere bange mannetjes.. In de Kuip hebben ze ongetwijfeld altijd een extra schone onderbroek bij zich.
Vind ik leuk
Hoogeveen +3721
zondag 24 september 2017 om 09:10
Alu hoedje alweer uit de kast gehaald?
Vind ik leuk
Sytz +828
zondag 24 september 2017 om 11:30
Waar hebben wij de scheidsrechter dan mee gehad? We hebben zelfs in twee van onze 4 verliespartijen doelpunten gemaakt die geldig waren maar ongeldig werden verklaard. Ajax heeft 10 penals gehad en Feyenoord drie. Ik zou niet weten waar we hem hebben meegehad. Ik zeg niet dat we hem tegen hadden overigens.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 september 2017 om 11:38]
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 08:18
Scheids was superslecht, zou zijn ogen uit zijn kop moeten schamen
Wat een drama,als Feyenoord die pingel had gemaakt kost dit gewoon de 3 ptn!
Belachelijk hoe de topclubs nog steeds beschermt worden door scheidsrechters hier in nederland
Vind ik leuk
Pino61 +8396
zondag 24 september 2017 om 09:17
Feyenoord is geen topclub hoor
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 10:40
nee he.... geen enkele club uit Nederland is nog een topclub
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 08:24
ironisch dat men nu spreekt over dat Feyenoord kampioen moet worden. Feyenoord heeft vrijwel altijd de scheids in de Kuip tegen. Arbiters zoals Blom, Kuipers, Nijhuis en Guz (nog wat), willen altijd laten zien dat zij wel tegen de druk kunnen...

Nu viel her kwartiertje een keer richting Feyenoord. Altijd maar dat als als en als.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 08:32
Hahaha? In de Kuip de scheids tegen? Kijk jij de werstrijden met je ogen dicht? Gisteren was weer zo'n avond. Gelukkig neemt Kramer de pingel, anders kost het NAC gewoon drie punten... en dat terwijl die droeftoeter gewoon Nac een penalty had moeten geven... Staat ie met zijn neus bovenop.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 08:52
Beter lezen....
Vind ik leuk
Simon1989 +2032
zondag 24 september 2017 om 10:12
Ben je nou sarcastisch of kijk je gewoon niet zoveel wedstrijden van Feyenoord thuis?
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 10:17
Ondanks dat ik het niet helemaal met je eens ben, snap ik wel wat je bedoelt! Er zijn inderdaad altijd van die types die te graag willen laten zien dat zij er wel tegen kunnen (vooral die Gözübüyük heeft daar een handje van). Echter zit het Feyenoord vaker mee dan tegen in eigen huis qua arbitrage.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 september 2017 om 10:17]
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 11:11
hoeveel gekelurde brillen heb jij dan wel niet op zeg
Vind ik leuk
Sytz +828
zondag 24 september 2017 om 11:40
Nijhuis vind ik het fijnst hoor. Jammer dat die ons niet vaker fluit. Laat altijd lekker doorgaan en dat is voor onze manier van spelen wel relaxt.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 08:39
Hier is maar 1 oplossing voor: videoref
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 08:50
Ben ik dan de enige hier die er wel een 11 meter in zag? Hij hindert de Feyenoorder opzichtig brengt hem uit balans en ontneemt hem de mogelijkheid om bij de bal te kunnen komen. ( ben geen NAC of Feyenoord fan). Ik had hem ook gegeven. Over de pingel voor NAC kan ik niets zeggen omdat ik alleen het laatste halfuur gezien heb. In dat half uur viel mij wel de warrigheid van de scheids op, maar dat was beide kanten uit.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 08:53
Het was een gevalletje 50-50...

Net als vorige week tegen PSV drie keer het geval was!
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 09:06
was er 100% geen. Kijk maar eens wie er juist vast houd. Amrabat houd daarvoor juist hem vast.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 11:07
Da's wel waar Amrabat trok eerst ja. Maar daarna werd Amrabat uit balans geduwd. Maar je hebt gelijk, hij had eerst voor het trekken van Amrabat kunnen fluiten.
Vind ik leuk
ficusje +1001
zondag 24 september 2017 om 09:41
Het gaat er alleen om dat hij aan de andere kant geen strafschop geeft,dat een zuivere strafschop was.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 september 2017 om 09:42]
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 12:12
inmiddels heb ik ok die beelden gezien. hier kun je hem geven, maar je kunt ook zeggen dat de Feyenoorder zich tussen de man en de bal worstelt waarna pas het lichamelijke contact plaats vindt. Dus voor beiden is wat te vinden.
Vind ik leuk
Simon1989 +2032
zondag 24 september 2017 om 10:14
Jij had commentator kunnen worden bij de samenvattingen van de Eredivisie;) Amrabat begint met vasthouden en trekt daarbij de speler van NAC uit balans, deze valt licht tegen hem aan en Amrabat duikt naar de grond. 100% geen pingel.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 11:06
Ben het helemaal met je eens. Hij brengt hem uit balans terwijl die een scoringskans heeft. Iedere scheidsrechter die de beschikking zou hebben over videobeelden had hem ook gegeven.

Van de andere kant is het wel waar dat Amrabat eerst aan hem trok.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 september 2017 om 11:08]
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 12:05
Ik denk dat je de enige bent ja, samen met de scheids.... Die van NAC is er wel 1.
Niveau van de scheidsrechters is gewoon dramatisch. Jansen gisteravond ook weer; keurt een doelpunt van Reza af om niks en geeft Heerenveen geen penal als Reza een heupzwaai krijgt.
Voor de beker tegen Excelsior; Heerenveen verdediger Hoegh doet beide armen op zijn rug(vreselijk maar goed), bal wordt tegen zijn rug aan geschoten waar zijn arm zit en krijgt een penal tegen wegens hands....
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 12:14
Ik ben het 100% met je eens als je het hebt over de scheidsrechters. Deze zijn of zeer slecht of volgen alleen hun eigen geloof. Van on partijdigheid kun je maar weinig scheidsrechters betichten.
Vind ik leuk
Dordmund +1325
zondag 24 september 2017 om 09:32
Waarom moet je kuipvrees hebben als arbiter komop in het buitenland gast het soms veel gekker aan toe.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 09:36
k
[Reactie gewijzigd op zondag 24 september 2017 om 15:09]
Vind ik leuk
Mo +6388
zondag 24 september 2017 om 10:10
Toch apart hoor, iedereen had een 5-0 verwacht
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 10:44
Er zijn jammer genoeg zoveel matigr scheidsrechters.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 10:57
Feyenoord begon overmoedig aan de wedstrijd. Wellicht ingegeven door het publiek maar wie Fey. de laatste wedstrijden heeft zien ploeteren weet dat de klad erin is geslepen. En wel veel sneller dan menigeen verwacht had. Botteghin is niet meer de verdediger die duels wint, Vilhena kampt duidelijk met een terugslag (wellicht zijn het nieuwe kapsel en het wegscheren van zijn baard hieraan debet), Diks is een Dikbil koe die zichzelf voorbij loopt, Jones had een mindere dag net als scheidsrechter Kamphuis. Van der Heijden mekkert om iedere beslissing van de scheidsrechter en is meer met randverschijnsels bezig.
NAC heeft verdiend gewonnen en is weer bewezen dat de 'magie van de Kuip' alleen bij de Fey. supporters tussen de oren zit. Wat liep de Kuip toch snel leeg zeg. En als dit bij Ajax gebeurt dan hebben mijn stadgenoten altijd commentaar over de nepsupporters. Zag gisteren anders duizenden nep Rotterdammers de Kuip alras verlaten. Totaal geen respect voor de tegenstander.
Vind ik leuk
HansVites +1681
zondag 24 september 2017 om 11:01
Daar had je geen herhalingen voor nodig om te zien dat NAC wel en Feyenoord niet recht had op een penalty, en dat zie je de laatste tijd steeds vaker, ik word er goed ziek van dat de kleine clubs vaak benadeeld worden door de KNVB heren.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 12:55
Topclubs krijgen vaker het voordeel. Vinden vele supporters en Schaken sprak het nu ook uit. Soms is het geven en nemen maar de topclubs krijgen te vaak het voordeel
Vind ik leuk