Feyenoord-fans reizen af naar Italië ondanks verbod: Geen controle, niets

Feyenoord-fans reizen af naar Italië ondanks verbod: "Geen controle, niets"

zondag 24 september 2017 om 12:19

Ondanks dat Feyenoord-fans niet welkom zijn bij het Champions League-duel met SSC Napoli van komende dinsdag, zijn de eerste supporters uit Rotterdam zondag naar Italië afgereisd. Dat ging zonder problemen.

De Italiaanse autoriteiten hebben Napoli verboden om kaarten te verkopen aan Feyenoord-fans. Toch voelen enkele fans de behoefte om naar Italië af te reizen. Zij trokken zich niets van het kaartverbod aan en konden zonder slag of stoot het vliegtuig in. "We konden gewoon doorlopen, geen controle, niets", laat een supporter weten aan het Algemeen Dagblad.

Het AD weet niet hoeveel Feyenoord-fans de reis naar Italië hebben gemaakt. Daarnaast is het hoogst onzeker of zij daadwerkelijk het stadion in mogen. Veel fans hadden voor het kaartverbod al vluchten en hotels geboekt. Een eerste poging om toch aan een kaartje te komen, liep op niets uit. "Ons hotel wilde niet helpen. Nu eerst toeristje spelen", zegt een supporter.

Feyenoord-fans zijn niet welkom in Italië omdat ze een te grote bedreiging zouden vormen voor de openbare orde en veiligheid. In het Europa League-duel met AS Roma van twee jaar geleden misdroegen fans zich in de stad, waardoor de supporters een niet al te beste reputatie genieten.

Lees meer over:FeyenoordSSC Napoli

Poll

Snap jij dat Feyenoord-fans niet welkom zijn?

(732 stemmen)

Plaats een reactie

Dordmund +1539
zondag 24 september 2017 om 12:23
Het zal wel weer uit de hand lopen in Italië.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 12:31
Dordmund.... zeker Womaniser de tweede?!
Vind ik leuk
Dordmund +1539
zondag 24 september 2017 om 12:53
Ja misschien wel haha
Vind ik leuk
feyeniels +17878
zondag 24 september 2017 om 13:31
Onkruid vergaat niet, helaas
Vind ik leuk
John M. +3287
zondag 24 september 2017 om 14:08
Maar ik vrees ook het ergste, Feyenoordfans zonder kaartje dat wordt heibel.
Vind ik leuk
BassieN +8134
zondag 24 september 2017 om 14:15
Net zoals toen het in Manchester COMPLEET uit de hand liep natuurlijk, toen er duizenden waren zonder kaarten.
Vind ik leuk
Bossie020 +1793
zondag 24 september 2017 om 14:26
Ik hoop toch dat je het verschil wel ziet?
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 17:25
Nee joh... je moet je niet op laten naaien door al die onzin die verkondigd wordt.
Vind ik leuk
John M. +3287
zondag 24 september 2017 om 18:11
Ik denk aan Rome en die mooie fonteinen.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 20:11
Nu zijn het er alweer meer dan één...
Vind ik leuk
John M. +3287
dinsdag 26 september 2017 om 11:10
Ik denk aan die fonteinen, hoeveel de Feyenoord"fans" daarvan gesloopt hebben weet ik niet.
Vind ik leuk
davidben +2531
zondag 24 september 2017 om 13:31
Feyenoord mag Napoli op de knieën bedanken.
Bijstandsgerechtigde kruimeldieven zijn het die de naam van Feyenoord kapotmaken. Dit soort types zou het bestuur ook uit De Kuip moeten weren. Kansloos!
Vind ik leuk
Dordmund +1539
zondag 24 september 2017 om 14:09
Ben ik met je eens
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 17:26
It takes one to know one....
Vind ik leuk
davidben +2531
zondag 24 september 2017 om 19:33
Neem nou eens afstand van dit soort figuren
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 20:10
Wie beweert dat ik dat niet heb gedaan... lang, lang geleden... maar ze zitten toch bij iedere club, of niet soms
Vind ik leuk
davidben +2531
zondag 24 september 2017 om 20:28
Dan zijn we het toch eens en hoeft je mij niet te bashen.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 20:31
Wie begon ook weer met het maken van een "hatelijke" vergelijking? Beetje kort van memorie, lijkt het.
Vind ik leuk
davidben +2531
zondag 24 september 2017 om 21:29
Het was niet hatelijk van aard. Kom op....lijkt me niet dat dit serieuze mensen zijn die ondanks een verbod toch naar Napels afreizen. Iemand die een serieuze baan heeft zal dat risico niet nemen. Waarom zou je je baan op het spel zetten.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 21:37
Sympathieke beeldvorming vond ik het niet, maar goed.

Ik reis morgen af naar Italië en ben bij de wedstrijd aanwezig.
Vind ik leuk
davidben +2531
zondag 24 september 2017 om 21:58
oh vandaar de reactie. Ik snap 'm. Snap dan weer niet dat je naar Napels gaat.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 22:00
Ik ben uitgenodigd door vrienden. En ik laat me de wet niet voorschrijven.
Vind ik leuk
davidben +2531
zondag 24 september 2017 om 22:13
Goed zo!
Dat is een goede instelling.
Go for it buddy.
Je bent een echte Feyenoorder.
Met de paplepel ingegoten.
Kijk je wel uit!
Tifosi del Napoli zijn iets meer door de wol geverfd dan Feyenoord Hooligans.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 september 2017 om 22:33]
Vind ik leuk
Dee79 +2001
zondag 24 september 2017 om 12:23
Sommige willen niet leren, pak ze maar hard aan!
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 12:25
#escalatie
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 12:27
Leeghoofden
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 12:28
Die vragen om grote problemen. Dit wordt een klopjacht op van de ultra's op het handjevol supporters dat er wel is... Je speelt met je leven door daar naar toe te gaan... Idioten
Vind ik leuk
Bizzy +8589
zondag 24 september 2017 om 12:28
Hoogste vorm van sado masochisme. Suc6 mannen in Italie.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 12:30
Thanks!
Vind ik leuk
Pds010 +383
zondag 24 september 2017 om 12:28
De italianen moeten is een keer met die engelse gaan praten!

Die hebben een mooie en net beleid! daarom gebeurde er afgelopen seizoen niks tegen manchester United!
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 12:29
Mooi hoor.... die vooringenomenheid van bovenstaande reaguurders.
Vind ik leuk
Bizzy +8589
zondag 24 september 2017 om 12:35
Barry jij weet ook wel dat dit vragen is om problemen. Italiaanse supporters vechten niet met vuisten maar met messen. De Ultra's zgn skinheads staan daar bekend om.
Oerdom van de Feijenoord supporters. Reken maar dat de Italianen nog iets recht willen zetten.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 12:37
Ik vlieg morgen naar Italië.... als je de problemen niet opzoekt dan kom je ze ook niet tegen. Ben ik van overtuigd..... en dat is gebaseerd op jarenlange ervaringen.
Vind ik leuk
Bizzy +8589
zondag 24 september 2017 om 12:39
Ok kerel. Gun je een mooie tijd in Italie. Op naar de winst voor Feijenoord :)
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 12:40
Thanks!

Maar ik reken nergens op ;-))
Vind ik leuk
ficusje +1116
zondag 24 september 2017 om 12:55
Je kan er heen gaan,en een goed voorbeeld geven.is het verleden ook weer opgelost.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 13:21
Barry, ik wens je veel plezier en ben het met je eens dat je geen ellende hoeft te hebben of te krijgen. In een periode dat Feyenoord supporters niet naar de europese uitwedstrijden mocht ben ik vaak met een redelijk grote groep op stap geweest. De saamhorigheid ondeling maar ook de ontvangende supporters waren sportief en zaten samen met ons op de terrassen. We konden zelfs kaarten bij hun kopen. Een europese uitwedstrijd is een mooie beleving, het zijn vaak die hersenloze gasten die er een puinhoop van maken. De jongeren die "erbij" willen horen ( meelopers) die zijn er vaak bij als er ellende is. Voor de rest is het vooral gezellig, helaas verzieken een aantal idioten al jaren de sfeer en het imago van het legioen. Echte supporters gedragen zich!
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 17:27
Dat laatste.... op zeker!
Vind ik leuk
davidben +2531
zondag 24 september 2017 om 22:34
Gelukkig zoek je geen problemen om tegen de besluit in te gaan en daarheen gaat om tof te doen.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 22:49
Het zou me verbazen als er mensen om de door jou genoemde redenen afreizen naar Napels.
Vind ik leuk
davidben +2531
zondag 24 september 2017 om 22:58
Nee, dat zeg ik niet. Het is een simpele kansberekening. Waarom neem je toch het risico en ben je recalcitrant, terwijl je dit heel makkelijk kunt vermijden? Waarom?
In het stadion zitten al die gasten waarschijnlijk verspreid, maar de kans dat er voor en na de wedstrijd problemen kunnen ontstaan zijn groot. Winst of verlies maakt dan niet uit.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 23:12
Ik voorspel dat er geen enkel geweldsincident met Feyenoorders plaats gaat vinden.
Vind ik leuk
Zooitje +1444
zondag 24 september 2017 om 12:32
Tja als je toch al een vliegticket en hotel had geboekt, waarom dan thuis blijven. Dan maar een weekje Napels.
Vind ik leuk
United FC +12744
zondag 24 september 2017 om 13:03
Heerlijke pizza's eten!!!
Vind ik leuk
Dordmund +1539
zondag 24 september 2017 om 13:06
Wel goede gevulde graag.....
Vind ik leuk
Blueman +652
zondag 24 september 2017 om 12:35
De leeghoofden zijn dus weer onderweg! Dat worden weer grote problemen en wie wordt het kind van de rekening? Jawel, Feyenoord, waar deze niksnutten zeggen fan van te zijn...
Vind ik leuk
Dordmund +1539
zondag 24 september 2017 om 13:08
En daar lopen wat van die leeghoofden rond.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 20:12
Leeghoofden gebruiken nicknames als Blueman
Vind ik leuk
Blueman +652
maandag 25 september 2017 om 04:39
Goede reis naar Napels, Barry! Maar gedraag je s.v.p. daar wel.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:37
En waarschijnlijk dordmund en davidben...... De internet leeghoofden club.....
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 12:35
Snel alle fonteinen bewaken!
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 12:39
Nou weet ik dat die casuals-idioten op een andere planeet leven. Kan me werkelijk niet voorstellen dat er nog gasten zijn die naar Napoli gaan om lekker te rellen. Hou me maar vast aan het verhaal dat ze al hun tickets hebben geboekt voordat het bekend was dat ze niet welkom waren. In dat geval was ik misschien zelf ook afgereist naar Napoli voor een korte vakantie.
Vind ik leuk
Alain2708 +3140
zondag 24 september 2017 om 12:43
Hoe stom kun je als supporter zijn?
Straks zijn er nergens meer supporters van Feyenoord welkom...
Kan mij geen reet schelen hoor, maar betuig je hierdoor echte clubliefde?
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 17:34
Laat ik mij de wet voorschrijven door een corrupte bende die mijn club stelselmatig benadeelt is de vraag die gesteld moet worden.... maar het gaat alleen maar over randzaken.

Denk je nou werkelijk dat we de behoefte hebben om onze club te benadelen?
Vind ik leuk
Alain2708 +3140
zondag 24 september 2017 om 18:27
Jij en het merendeel misschien niet...
Vind ik leuk
Woudo +7796
zondag 24 september 2017 om 12:43
Omdat er 10-20 man zich misdragen heeft van de duizenden die in Rome waren gaat t uit de hand lopen? Slaat dat nou weer op, mensen hadden de reis naar napoli allang geboekt waarschijnlijk, tis dat ik zelf moet werken anders was ik ook gegaan. Vind het nogal zielig dat hier steeds word gedaan alsof er 5 duizend man Rome onveilig gemaakt hebben. Bij elke club heb je rotte appels.
Vind ik leuk
Spartan +2780
zondag 24 september 2017 om 13:00
Waren het er maar 10 of 20 dan?
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 20:14
Nee, een man of 40-50....

En al die mensen die aan het rennen waren sloegen op de vlucht voor de Italiaanse ME.... in burger!
Vind ik leuk
United FC +12744
zondag 24 september 2017 om 13:04
Ik denk juist dat ze hun eigen supporters vrezen.
Vind ik leuk
pico323 +3450
zondag 24 september 2017 om 13:07
10, 20 man. Kijk de beelden even terug.!!!
[Reactie gewijzigd op zondag 24 september 2017 om 13:07]
Vind ik leuk
HansVites +2210
zondag 24 september 2017 om 12:58
Die gaan het even regelen dat normale Nederlandse supporters nergens meer welkom zijn alvast bedankt.
Vind ik leuk
Bossie020 +1793
zondag 24 september 2017 om 14:31
Het is algemeen bekend dat er weinig te vrezen is bij andere clubs. Het muntjes incident van de PSV Hooligans dan even buiten beschouwing gelaten ;-)
Vind ik leuk
Johan.l +4080
zondag 24 september 2017 om 12:58
Ik heb hoop dat dit de echte suporters zijn. De rommel komt niet aan de bak dus die hebben er niks te zoeken.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 12:59
Napels moet zelfs verbieden om de selectie van Feyenoord in het stadion toe te laten.
Vind ik leuk
Dordmund +1539
zondag 24 september 2017 om 13:07
Nou dan ga je gelukkig ook niet af...
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 13:12
Virtueel wel, maar ook dat went nooit.
Vind ik leuk
Dordmund +1539
zondag 24 september 2017 om 13:18
Ga jij ook kerel
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 13:23
Virtueel wel, maar het zal wel tv kijken worden;)
Vind ik leuk
Dordmund +1539
zondag 24 september 2017 om 13:27
Oké kerel succes
Vind ik leuk
United FC +12744
zondag 24 september 2017 om 13:53
Ik dacht jij gaat wel even Napels onveilig maken in je scootmobiel... ;-)
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 13:56
Ook die is kapot, iets met een lekke band, gelukkig is het alleen maar de onderkant die leeg staat;)
Vind ik leuk
pico323 +3450
zondag 24 september 2017 om 13:06
Nederland gaat nu in Napels weer voor schut.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 13:20
moeten die gasten niet werken. Of zeg il nu iets raars
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:42
Ja, je zegt iets superstoms! Er zijn mensen met zoveel clubliefde, dat ze al hun vakantiedagen opsparen om hun cluppie achterna te reizen! Dit zijn de krenten in de pap voor de echte fans!
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 13:25
Dat wordt een optelsom.... In negatieve zin
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 13:42
Goed dat er toch fans hun club willen steunen en toch gaan ondanks dit belachelijke verbod. Hoop echt dat ze binnen komen maar dat moet wel lukken op de zwarte markt.

Het moet eens afgelopen zijn met dit collectieve straffen van alle fans terwijl een kleine minderheid soms over de scheef gaat al dan niet door provocaties. De politie in die zuid Europese landen gaat zelf ook vaak over de scheef mbt tot keihard optreden tegen gewone fans die gewoon een biertje willen drinken.
Vind ik leuk
Kuip +3388
zondag 24 september 2017 om 14:13
Hoop dat die Italianen die gasten meteen vastzetten voordat het weer ellende wordt. Naast weer een oorwassing op het veld mag je hopen dat die mafketels het niet nog erger maken.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 15:12
Dat scenario gaat zich nu herhalen,de meeste van die zogenaamde fans.
hebben geen werk en drinken en snuiven alles aan elkaar.
Dus die begrijpen niet eens wat ze doen.
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 17:49
Ik kan jouw reactie niet echt waarderen, een minderheid zou kunnen.
Namens de meederheid durf ik uit te spreken dat je met deze opmerking velen tekort doet! Ik ben ook in Rome en andere steden geweest toen Feyenoord supporters niet welkom waren. In die tijd was het een gezellige sfeer met leuke gesprekken en drukke terrassen waarbij ook de NL politie voor de zekerheid aanwezig was. Er is in die periode helemaal niets fout gegaan.
Voor de intimi, dit was na de rellen in Nancy...daar ben ik overigens niet bijgeweest.
Daarna zijn we "in het verbods periode" bijna alle uitwedstrijden aanwezig geweest.
Helaas kan ik deze keer niet!
Iedereen die er nu heen gaat veel plezier, hopelijk zullen de mensen zich daar waardig gedragen.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 september 2017 om 17:50]
Vind ik leuk
zondag 24 september 2017 om 18:13
Mensen die er niet bij waren in Rome houd lekker je mond dicht en ga niet oordelen. In Manchester weten ze hoe ze een wedstrijd moeten organiseren. En over napoli uit denk ik je kan beter die kaarten geven zodat je ze in het stadion hebt zitten.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 07:32
Ja
je moet het ook nog gaan belonen dat ze ongewild en ongevraagd naar je toe komen,duhhh.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Feyenoord-fans reizen af naar Italië ondanks verbod: "Geen controle, niets"