Dramatisch Ajax volledig de weg kwijt: 'Keizer en Bergkamp moeten nú vertrekken'

    Dramatisch Ajax volledig de weg kwijt: 'Keizer en Bergkamp moeten nú vertrekken'

    zondag 24 september 2017 om 15:20

    Vitesse op voorsprong, een vervelende blessure voor Matthijs de Ligt en bovenal heel, héél slecht voetbal: de eerste helft van Ajax - Vitesse (0-2) was er een om snel te vergeten voor de fans van de thuisploeg. De 50.000 supporters in de Johan Cruijff Arena floten hun ploeg hard uit na het rustsignaal en ook op social media ging het los. Een overzicht. 

    Lees meer over:EredivisieAjaxVitesse

    Plaats een reactie

    #Keizerout +22295
    zondag 24 september 2017 om 15:22
    Beter nemen ze niet alleen afscheid van Klaassen. Eruit met die kale mafkees
    Vind ik leuk
    Don Leo +238
    zondag 24 september 2017 om 15:24
    Wel erg makkelijk om alleen hem aan te pakken...
    De enige die redelijk speelt is Huntelaar, de rest kan wel pleite
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22295
    zondag 24 september 2017 om 15:25
    Keizer wisselt Dolberg voor De Ligt.
    Dan speel je 1-1 achterin, met Dijks als linksback als centrale verdediger. Geen rugdekking. 0-2 van Rashica is zijn schuld.
    Daarnaast spelen Huntelaar en Dolberg nu afwisselend op 10.
    Kunnen ze allebei niet goed en Ziyech en Van de Beek kunnen niet doorkomen. Supergoed bedacht allemaal
    Vind ik leuk
    Jozef +32790
    zondag 24 september 2017 om 15:27
    Het zit overduidelijk niet alleen in het kwijt geraken van Klaassen en Sanches.
    Heel de spelintentie is weg en daar heb je een goede coach voor nodig....
    Vind ik leuk
    Zippy +3739
    zondag 24 september 2017 om 16:02
    Starten maar, Jozef.
    In solo: wij-zijn-de-beste, wij-zijn-de-beste.
    En niet vals zingen.
    Vind ik leuk
    14forever +7916
    zondag 24 september 2017 om 15:27
    Ook huntelaar speelt triest.
    Vind ik leuk
    Adje80 +5195
    zondag 24 september 2017 om 15:42
    Hoezo makkelijk? Die gast kan er niks van raakt meteen in paniek na de 0-1 met zijn domme wissel..is geen hoofdcoach voor een "topclub".
    Vind ik leuk
    Ginovanni +17509
    zondag 24 september 2017 om 15:24
    Zeldzaam slecht Ajax gezien.
    Onvoorstelbaar en bovenal onacceptabel!

    Er moet zo langzamerhand een bezempje door de club heen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22295
    zondag 24 september 2017 om 15:27
    De club is best oké. Alleen degene die Bosz heeft laten vertrekken en Keizer aan wilde stellen. En volgens mij wilde Overmars gewoon geld uitgeven. Ik denk dat je met veger en blik wel klaar bent.
    Vind ik leuk
    Farmer +10113
    zondag 24 september 2017 om 15:31
    Realiseer je ff hoe zwaar die 'graaibobo's zichzelf hebben "ingemetseld"...

    Daar mag je een flink breekijzer voor meenemen.
    alhoewel: dit soort wanprestaties, zorgt al voor aardige scheuren in de fundering zo.

    "Hefboom onder juiste last-arm en hoek plaatsen, en gericht, véél kracht uitoefenen
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22295
    zondag 24 september 2017 om 15:33
    Jawel, maar qua aantal zijn het er niet veel denk ik.
    Vind ik leuk
    Farmer +10113
    zondag 24 september 2017 om 15:39
    Kwaliteit > kwantiteit!

    Een rotte appel is 1 ding, maar als je een compleet verotte boom, met wortel en al moet uitgraven, moet je aardig wat druk uitoefenen(lees: die héle kliek: een aantal aandeelhouders: vriendjes-ván de RVC, die RVC moet ook op de schop, iig die hele constructie: een RVC die de TD terugroept binnen een BVO is gewoon 'fataal'. Hoe kán je als BVO ooit je beleid uitvoeren als die RVC steeds de hand op de knip houdt, en zelfs hun TD bij onderhandelingsgesprekken(met Tottenham, over Sanchez), nog terugfluit.)

    Als die heren 'dr zó dik in zitten', dan hebben ze zichzelf goed ingenesteld.

    Ik zei het aan het betgin van het seizoen al: Massaal demonstreren. Ajax heeft vorig seizoen een record-geldbedrag gecashed:
    Sanchez: 42m
    Klaassen: 28M
    Teté: 6M
    Bosz: 5M
    EL-recette: Minstens 14M
    ----------------------------------------+
    95.000.000, -

    Nou, daar kan je wel een happy meal van ophalen? of niet?

    T schijnt dat Ajax ipv daarvan, nu 42.000 vegetarische hamburgers voorschotelt...

    "lekker he, zo'n gegrillde komkommer" :P
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 september 2017 om 15:43]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22295
    zondag 24 september 2017 om 15:41
    Maar weet jij wie de uitgaven tegenhoudt?
    Als Bergkamp en Sar zoveel inspraak hebben bij spelers, is het dan de RVC die de transfers tegenhoudt?
    Vind ik leuk
    Farmer +10113
    zondag 24 september 2017 om 15:53
    Blijkbaar, Bij de transfer van Sanchez naar Tottenham, was er ook zo'n verhaal: Overmars zat de puntjes op de I te zetten in London, maar werdt teruggefloten door de RVC, die hadden blijkbaar alnóg iets toe te voegen(schandalig, voor een speler waar al wéken aan getrokken werd).

    Overmars wordt gewoon voor schut gezet, als je t mij vraagt: al die man zijn kwaliteiten worden te niet gedaan voor het financiële gewin vanuit de RVC en de aandeelhouders.
    Een verborgen vorm van verstrengelde belangen. In mijn ogen kan je nooit gezond een BVO leiden, als je aandeelhouders zo veel te vertellen hebben.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22295
    zondag 24 september 2017 om 15:58
    Van mij mogen ze ook van de beurs af hoor.
    Ik weet alleen niet hoeveel schuldigen er zijn en wie.
    Maar vorig jaar kwamen Bosz, Ziyech en Sanchez, dus zo groot kan het probleem ook weer niet zijn :p
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22295
    zondag 24 september 2017 om 16:30
    Nu ik erover nadenk heb je wel gelijk denk ik.
    Toen Frank de Boer er nog zat mocht er ook steeds geen geld worden uitgegeven
    Vind ik leuk
    mcmodd +19822
    zondag 24 september 2017 om 17:49
    Als ik zo die stukkies van je lees Farmer, denk ik dat jij voorstander bent voor terugtrekking van Ajax uit de eredivisie?
    Voor de Ajax-fans is dit zo machtig zuur, een licht sarcasme wil me nog niet eens bevangen. Ik vind dit bijna nog erger voor hen, dan de nederlaag van FC Utrecht, toch echt mijn cluppie. Misschien komt dat omdat wij nooit roepen dat we onverslaanbaar zijn, of de beste.
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 september 2017 om 17:50]
    Vind ik leuk
    Farmer +10113
    zondag 24 september 2017 om 18:19
    Het Ajax-bestuur kan dit beleid gewoon niet langer verantwoorden. De selectie is bij lánge na niet sterk genoeg om ook maar een potje te barsten(laat staan breken) in de Champions- of zelfs Europaleague.

    Aan middelen ligt het niet, maar als je structureel, 'zga NIKS' aantrekt, heb je een eventuele speler ook niks te bieden behalve wat geld; Geld kunnen ze overal verdienen, ze willen spelen, ontwikkelen, 'schitteren in de CL".. E ndat lukt dus niet als je elke keer een team voor jeugdspelers op sleeptouw mag nemen.

    En dan ff het totale plaatje: Het Nederlandse Voetbal!
    Staat: van ontbinding
    Aanzien: lachwekkend
    etc..

    Als dr 1 club is, die nu een voortouw moet nemen, dan is dat Ajax toch wel?
    Ja PSV schutterde ok waanzinnig tegen Osijek, maar.. als je kijkt naar de middelen tot hun beschikking, en het beleid, dan laat Ajax het wel het meeste afweten, nu het moet.

    Of op zn populair-amerikaans gezegd:

    "Ajax' gót the money!, and thís is where they put their money where their mouth is".

    Nee, laat dat Ajax bestuur maar eens verantwoorden aan die 42.000 SCC's, hóe ze dachten dat déze selectie de CL in kon, en waarom ze (wéér, voor het zoveelste jaar op rij) niet wat meer versterkingen hebben gehaald. NB 'geld zat' toch?
    Vind ik leuk
    mcmodd +19822
    zondag 24 september 2017 om 21:38
    ja, duidelijk Farmer. Ik voel ook echt met je mee, geloof me. Maar weet je, er zijn niet alleen zoveel seizoenkaarthouders gedupeerd, ik lees in je tekst 42.000, maar ook de spelers die het nu moeten opknappen.
    Van zijn lang zal ze leven zul je niet voor elkaar krijgen dat dit Ajax zichzelf ontmantelt, dan moeten ze minimaal op degraderen staan vermoed ik.
    Misschien dat je je energie via de inspraak moet richten, rechtstreeks naar de mensen die het daar echt voor het zeggen hebben. In het verleden heeft dat weldegelijk ook vaak iets teweeg gebracht, zoals je wel weet. Dus ik zou naar de supportersvereniging toestappen en echt aandringen op voldoende actie om dit beleid te stoppen. Probeer mensen die worden gerespecteerd met je mee te krijgen, dan krijg je een actie met toegevoegde waarde. Veel succes.
    Vind ik leuk
    14forever +7916
    zondag 24 september 2017 om 15:29
    We hebben nog een 2de helft te gaan. Alle tijd om dit nog recht te zetten.
    Vind ik leuk
    HansVites +4410
    zondag 24 september 2017 om 15:31
    Dat is de goeie instelling blijven hopen.
    Vind ik leuk
    Farmer +10113
    zondag 24 september 2017 om 15:32
    Koeien hopen ook!!!
    Vind ik leuk
    14forever +7916
    zondag 24 september 2017 om 15:34
    We kunnen winnen
    We kunnen verliezen
    Het kan dooien
    Het kan vriezen,
    Maar een mooiere club
    Als deze is er niet.
    Vind ik leuk
    buddha +7692
    zondag 24 september 2017 om 16:16
    het is een fijt
    dat een meid
    haar benen spreid
    en zich voorbereid
    op de zaligheid
    die er in glijd
    en dat de baby van Siem de Jong zichzelf helemaal onder schijt.
    Vind ik leuk
    Degraaf +14874
    zondag 24 september 2017 om 15:39
    Precies: Bergkamp, Keizer en van der Sar. Om mee te beginnen, daarna Younes, Kluivert, Ziyech en Dijks niet mee opstellen.
    Vind ik leuk
    zondag 24 september 2017 om 20:47
    ligt niet aan de spelers ligt aan Keizer met zijn tactiek en opdrachten aan de spelers maar sommige spelers kunnen wel hobbelen de Ligt Dijks F de Jong Donny v.d. Beek Kluivert Cerny deze jongentjes zijn voorlopig te licht bevonden zit geen verbetering in ga maar even ballen in Jong, maar zal ook aan de grandiose trainer+ zijn assisten kunnen liggen die kan de spelers niet motiveren met zijn oude wijven voetbal, geen druk geen tempo kopietje Frank de Boer voetbal fijn he om Bosz eruit te flikkeren zie hier het resultaat Spijkerman of Bosz is een goede keus geweest want Spijkerman tevreden mag de pyonen weer neerzetten op de training dat wilde Bosz zelf doen en Spijkerman boos mocht van Frank altijd wel,houden deze man
    Vind ik leuk
    Guust +5016
    zondag 24 september 2017 om 15:54
    Was net gebeurd een jaar of vier geleden, ze hebben alleen de kant van de verkeerde gekozen.
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7395
    zondag 24 september 2017 om 17:45
    2 goeie spelers erbij en er is niks aan de hand. 25+ met internationale ervaring.
    Vind ik leuk
    Ginovanni +17509
    zondag 24 september 2017 om 18:31
    Je hebt gelijk lef.

    Maar miss ook een meer ervaren coach.

    Keizer heeft een 'net niet gehalte.
    Vind ik leuk
    United FC +11618
    zondag 24 september 2017 om 20:12
    Jij bent in een goede bui...
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7395
    zondag 24 september 2017 om 20:15
    Realistisch als altijd bedoel je? Ik wil goed Nederlands voetbal en een PSV dat wint. En als Ajax de boel verkloot dan kom ik dat even toelichten hier.
    Vind ik leuk
    Mari +5523
    zondag 24 september 2017 om 20:56
    Heeft geen zin
    Aankopen worden niet opgesteld. Keizer? of iemand anders die Overmars dwars wil zitten.
    Aankopen moeten eerst hun sterke punten afleren en het Ajax systeem (dat er niet is) eigen maken.
    Vind ik leuk
    zondag 24 september 2017 om 15:35
    VP EDIT: ongepaste reactie
    Vind ik leuk
    BassieN +10908
    zondag 24 september 2017 om 15:22
    Peter R de Vries wordt te nieuwe trainer van Ajax denk ik.
    Vind ik leuk
    United FC +11618
    zondag 24 september 2017 om 16:11
    Je kan ook te ver gaan ;-)
    Vind ik leuk
    Gozert +2487
    zondag 24 september 2017 om 15:23
    Alles wat Bosz vorig seizoen voor mekaar heeft gekregen na die paar jaar steeds slechter wordend statisch voetbal van De Boer is direct volledig tenietgedaan door Keizer. Het is echt afschuwelijk om te zien.
    Vind ik leuk
    Jozef +32790
    zondag 24 september 2017 om 15:28
    Dat vind ik nog een compliment hoor...;-)
    Vind ik leuk
    zondag 24 september 2017 om 15:23
    Geen paniek, volgens blufke heeft men nog steeds de grootste super talenten zoals wormer, de super aankoop.
    Vind ik leuk
    Jordanees +8740
    zondag 24 september 2017 om 15:23
    Dolberg erin voor De Ligt, ja sorry hoor maar Keizer zijn keuzes ik sta daar niet achter! Slaat nergens op!
    Vind ik leuk
    isnake +1953
    zondag 24 september 2017 om 15:40
    Dolberg stond al klaar om in te komen. Dat het voor de ligt was kwam doordat die plat ging.
    Maar wel raar dat hij dan niet alsnog een andere speler het veld in stuurt.
    Vind ik leuk
    Jordanees +8740
    zondag 24 september 2017 om 15:46
    Dat is het rare eraan! Dat hij vast hield om hem erin te brengen..
    Als Onana eraf moest, had hij dan ook Dolberg erin gezet haha

    Echt, m'n vertrouwen in Keizer is nagenoeg op ...
    Vind ik leuk
    zondag 24 september 2017 om 15:24
    Ajax wij zijn de beste hihi nog lange niet nog lange niet
    Vind ik leuk
    Kraantje +68
    zondag 24 september 2017 om 15:29
    Dat nummer kan de ijskast in
    Vind ik leuk
    14forever +7916
    zondag 24 september 2017 om 15:32
    We blijven altijd de beste, kijk maar naar onze prijzenkast.
    Vind ik leuk
    Bals +354
    zondag 24 september 2017 om 15:24
    Dank je wel directie. Dank je wel staf. Dank je wel technisch hart. BEDROEVEND, ONTLUISTEREND, SCHAAMTELOOS, ......
    JUPILER LEAGUE VOETBALT BETER DAN AJAX THUIS!!!!!!
    Vind ik leuk
    isnake +1953
    zondag 24 september 2017 om 15:42
    Misschien dan maar het jong Ajax elftal opstellen volgende keer?
    Vind ik leuk
    zondag 24 september 2017 om 15:24
    Louis van Gaal, we hebben je nodig!
    Vind ik leuk
    Sytz +2767
    zondag 24 september 2017 om 15:45
    Ajax en Real als favo clubs maar Henke als profielfoto en naam? Opvallend! Wel een geweldige voetballer natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Basschot +1812
    zondag 24 september 2017 om 15:24
    Hup Ajax! Wij lopen de polonaise
    Vind ik leuk
    zondag 24 september 2017 om 15:24
    Beste weekend ooit voor een PSVer!
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +5383
    zondag 24 september 2017 om 15:24
    Ha,ha....wij zijn ajax dat is winnen. Stelletje tobbers en zich maar druk maken over de concurrenten.....
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +2919
    zondag 24 september 2017 om 15:25
    En maar lachen om de Nederlandse competitie... zolang je niet heer en meester bent tegen de zogenaamde kleinere clubs zou ik voortaan maar ff dimmen over Europese competities etc....

    Vind ik leuk
    zondag 24 september 2017 om 15:25
    Heeft Ajax te weinig ritme? Misschien moeten ze oefenwedstrijden gaan plannen om wekelijks twee keer te ballen. Hemeltergend slecht, zeker als je je beseft dat dit de enige echte prijs is waarvoor ze kunnen strijden.
    Vind ik leuk
    Stickyajax +149
    zondag 24 september 2017 om 15:25
    Kijken of keizer de kerst haalt.
    Dit is echt de slechtste eerste helft van ajax dit kan gewoon niet meer.
    Vind ik leuk
    14forever +7916
    zondag 24 september 2017 om 15:26
    Ok een paar spelers van swift is wat overdreven, maar het is zeer bedroefend wat we laten zien.
    Vind ik leuk
    Foebele +47815
    zondag 24 september 2017 om 15:26
    Keizer en Bergkamp?

    Nee, er moet veel meer veranderen! Gebruik het geld om van de beurs af gaan, zodat er weer een overzichtelijke structuur gecreerd kan worden. Nu hebben we het Technisch Hart, de RVC, de Ledenraad en een directie.

    Zodoende zijn er nog steeds intern verschillende krachten die verschillende belangen hebben.

    Als de club van de beurs is op zoek gaan naar capabele mensen die het beleid van de Cruijff revolutie gaan bijschaven en dus wel in staat zijn om de brede basis met talenten aan te vullen met kwaliteitsaankopen!

    Of er dan nog mensen over blijven die nu belangrijke functies hebben zou best kunnen, maar ik sluit ook niet uit dat ze beter allemaal kunnen ophoepelen!
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +5383
    zondag 24 september 2017 om 15:26
    Waar zijn nu al onze 020 vrienden???? Kijken zeker niet veel te mooi weer?
    Vind ik leuk
    zondag 24 september 2017 om 15:27
    Wat een onverwacht heeeeeeeeeeeerlijk voetbal weekend!

    Achterover in de hangstoel heerlijk !
    Vind ik leuk
    zondag 24 september 2017 om 15:29
    Dan mag van mij PSV weer een keertje kampioen worden. Anders leren ze het bij Ajax nooit...
    Vind ik leuk
    zondag 24 september 2017 om 15:31
    Hoho ik waardeer je sympathie. Vergeet niet dat we nog 28 speelrondes mogen voetballen :)

    Fijn weekend!
    Vind ik leuk
    zondag 24 september 2017 om 15:34
    Hetzelfde!
    Vind ik leuk
    zondag 24 september 2017 om 15:33
    WZAWZDB!
    Vind ik leuk
    zondag 24 september 2017 om 15:35
    Gefeliciteerd Gappie.
    Vind ik leuk
    rober2704 +680
    zondag 24 september 2017 om 15:28
    Mijn god zeg, eerste echte test voor Ajax waar het gaat om tegenstander van formaat voor zover je Vitesse daaronder mag rekenen en dan zie je het niveau wat Ajax daarin kan aantikken met deze selectie. Te dramatisch voor voor woorden. En meneer Van der Sar maar volhouden dat er een selectie staat die meer dan volwaardig is om mee te doen voor de titel. Kant en klare bullshit van deze vent.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22295
    zondag 24 september 2017 om 15:31
    *met deze trainer
    Vind ik leuk
    AFC +3521
    zondag 24 september 2017 om 15:31
    Nice s wel een betere tegenstander dan Vitesse.... Ajax heeft t altijd lastig tegen Vitesse... waarom moeten met meteen met allemaal shit komen als t slecht gaat.. lekker makkelijk.. zeker alleen een Ajacied als t goed gaat
    Vind ik leuk
    Hoofdscout00 +2606
    zondag 24 september 2017 om 15:29
    Optyfen. Direct eruit! Dit geouwehoer is nu onacceptabel!

    Keizer z'n schuld is het absoluut niet. Die man is voor de leeuwen gegooid en heeft de droombaan logischerwijs niet geweigerd.

    Conclusies aan verbinden en opsodemieteren. Heel gauw!
    Vind ik leuk
    HansVites +4410
    zondag 24 september 2017 om 15:29
    Goed begin is het halve werk goeie goals gezien en nu afmaken.
    Vind ik leuk
    AFC +3521
    zondag 24 september 2017 om 15:30
    Kijk hoe snel een bericht wordt geplaatst.. keihard uitgefloten is ook weer overdreven.. Voornamelijk dijks wordt uitgefloten.. kosten je 2 doelpunten
    Vind ik leuk
    Bayern FC +2431
    zondag 24 september 2017 om 15:30
    Met veel talenten kom je ook geen stap vooruit
    Vind ik leuk
    Foebele +47815
    zondag 24 september 2017 om 15:32
    Nee, dan doe je ieder jaar weer een stap of twee terug.
    Vind ik leuk
    ajaxdev +309
    zondag 24 september 2017 om 15:31
    Wat zijn we blij met al die talentjes. Te beroerd om te lopen, een duel aan te gaan. Waarom vloekt iemand Dijks niet verrot. Schuldig aan beide goals. Die loopt daar maar te kloten op links. Zet die Oostenrijker maar achterin. Zijech graag wakker worden. De Ligt is er al af, dat scheelt. Schone er ook maar in. Technisch hart er ook gelijk maar er uit met Keizer erbij. Wat een zootje.
    Vind ik leuk
    palko +1790
    zondag 24 september 2017 om 15:31
    Marcel Keizer heeft in ieder geval één ding voor elkaar gekregen: Het zelfvertrouwen en het geloof in eigen kunnen van de Ajax-spelers is op deze zonovergoten dag tot ver onder het vriespunt gedaald.
    Vind ik leuk
    stratumseind +138675
    zondag 24 september 2017 om 15:31
    Tijd voor een revolutie
    Vind ik leuk
    Bizzy +16768
    zondag 24 september 2017 om 15:49
    Al weer ?
    Vind ik leuk
    zondag 24 september 2017 om 15:31
    Keizer was al verkeerde gok.,Een opvolger is voor dit jaar al kansloos in de kampioen srace
    Vind ik leuk
    Zilt +34
    zondag 24 september 2017 om 15:31
    ..eien, breien, breien, breien, breien, breien, breien, breien, breien, breien, breien, breien, breien, breien, breien, breien, breien, breien, breien, oeps, niet opgelet..tegendoelpunt.
    breien, breien, breien, breien, breien, breien, breien, breien, breien, breien, breien, breien, breien, breien, breien, breien, breien, breien, oeps, balverlies..tegendoelpunt. breien, br..
    Vind ik leuk
    Foebele +47815
    zondag 24 september 2017 om 15:32
    Al die talenten bakken er niks van, logisch, we hebben er veel te veel en veel te weinig kwaliteitspelers.

    Al die pipo's hier die zo hoog opgeven over jongens als Kluivert, Dolberg, de Ligt en Frenkie de Jong, jullie snappen niets van voetbal, ze geven weer eens geen van allen thuis, zoals ik al had voorspelt!

    Vind ik leuk
    Zippy +3739
    zondag 24 september 2017 om 16:08
    Vertel dat aan de heer Jozef.
    Vind ik leuk
    Foebele +47815
    zondag 24 september 2017 om 16:13
    En 2cents.
    Vind ik leuk
    zondag 24 september 2017 om 15:32
    Weet je, het is niet alleen het niveau wat elk jaar achteruit gaat. Maar mentaal worden de mannen kleine jochies. Ik kijk geen eredivisie meer, soms de herhaling op de nos maar echt zelfs de herhaling doet pijn aan mijn ogen.Ik kan me nog na het WK 2014 de reclame herinneren van de Eredivisie ( ons mooie land is 3e geworden met eredivisie spelers dus zo slecht is onze competitie niet)haha man wat heb ik gelachen over die reclame. Robben en van gaal zorgden voor die 3e plek . Ajax achter 0-2? Joh Ajax kan dit jaar zo voor plek 7 gaan hoe ze spelen
    Vind ik leuk
    pinkelman +3833
    zondag 24 september 2017 om 15:32
    Ik zeg het al voor aanvang van deze competitie dat het gat traditionele/ subtop volledig verdwenen is. Toen kreeg ik nog het verwijt dat er zoveel punten waren in het seizoen 2016/17 tussen de top 3 en de rest, dat verwijt wordt nu al steeds minder want men ziet steeds meer dat de top is afgeroomd en begrotingen binnen de eredivisie ook niet meer alles zeggen, zeker als de subtop dermate topprijzen voor hun talenten vragen die nauwelijks zijn weggelegd voor de traditionele, waardoor het slechts voor het buitenland interessant blijft.
    Het draait veel meer om een goede scouting en opleiding binnen de eredivisie en dat vind ik een goede zaak (we hebben toch niets meer te vertellen in het buitenland) waardoor je meer en meer ziet wie nu echt de sterkste is zonder dat de rijkste bij voorbaat zich al kampioen kan wanen maar het beleid van een club een grotere rol gaat spelen.
    Feijenoord heeft eigenlijk het gat geslecht om na 18 jaar kampioen te worden en de top 2 het nakijken te geven.
    Benieuwd wie er dit seizoen de schaal omhoog gaat houden, een ding staat vast, niemand kan er meer een totoformuliertje op invullen..
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 september 2017 om 15:40]
    Vind ik leuk
    zondag 24 september 2017 om 15:32
    Dijks. Viergever. Veltman.

    Ik zeg nieuwe verdediging van Oranje!
    Vind ik leuk
    zondag 24 september 2017 om 15:33
    Zo snel mogelijk Vertonghen terughalen en in de spits Embolo kopen en je wordt met 2 vingers in de neus kampioen. Maar dan zul je moeten wachten tot de winterstop en dan moet er eindelijk eens goede aankopen gedaan worden. Keizer kun je dit niet kwalijk nemen maar dat ligt eerder aan de matige spelers die er nu rondlopen. Overmars actie!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22295
    zondag 24 september 2017 om 15:38
    Allebei niet haalbaar
    Vind ik leuk
    Johan_D +3288
    zondag 24 september 2017 om 15:33
    Wat is dit beschamend slecht !

    Totaal geen beleving , alles wat fout kan gaan gaat ook fout.

    En Keizer weet ook niet wat hij moet doen , wat een droeftoeter is dat zeg.

    In deze competitie kan iedereen van iedereen winnen, zo triest is het met het Nederlands voetbal gesteld.

    Het is iedere week lachen gieren en brullen.
    Vind ik leuk
    vinny99 +792
    zondag 24 september 2017 om 15:33
    Oprotten Bergkamp en vd Sar.!!!!! Overmars houd zich nog netjes naar de buitenwereld toe maar intern is hij woest op die twee. Hij word zo zwaar belemmerd in zijn werk.. Dat Keizer er zit vind ik sneu voor hem maar zo'n baan weiger je niet als je de kans krijgt. Neem het hem niet kwalijk met deze kwalitatief slechte selectie waar hij mee opgezadeld is door Bergkamp en vd Sar.. Overmars wilde wel kwaliteit kopen maar die andere twee niet..
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 september 2017 om 15:38]
    Vind ik leuk
    Benblues +15
    zondag 24 september 2017 om 15:34
    Ze kopen van alles en nog wat, maar Ajax is de enige club waar de aankopen eerst een jaar moeten wennen aan het systeem, terwijl er achterin zeker twee spelers gewisseld moeten worden, en dan hebben we nog Younes die nooit scoord, er is iets goed mis met onze club.
    Vind ik leuk
    lebonton +711
    zondag 24 september 2017 om 15:34
    Wel goed van Ajax dat ze Matavz van scoren afhouden. Tot nu toe.
    Vind ik leuk
    zondag 24 september 2017 om 15:36
    Het is nog niet afgelopen, kan ook zijn dat Vitesse te licht denkt, of slecht begint aan de 1e helft en Ajax er bovenop zit. Ben benieuwd.
    Dat net even al dat de wedstrijd afgelopen was :) Keek niet, maar ga nu wel kijken, blijft spannend.
    Vind ik leuk
    North +2412
    zondag 24 september 2017 om 15:37
    Tja.. het ging twee jaar geleden al mis met het opstappen van Jonk en Cruijff die zegt zijn handen er vanaf te houden.

    Bedankt voor het luisteren naar de bobo's, vd Sar, Spijkerman, Bergkamp en de rest! Hennie Henrichs had nooit mogen worden aangenomen en de rest van de bobo's moet weg, daarna van de beurs af en alleen voetbalmensen in de organisatie. Anders wordt het nooit wat. Ajax wordt al decennialang als bedrijf bestuurd. En het gaat ook al zo lang kut met Ajax.

    Bosz wist het nog te verbloemen, omdat die man een echt goede trainer is. Maar ook hij had met technische beperkte voetballers te maken.

    Vind ik leuk
    zondag 24 september 2017 om 15:38
    Hopelijk wordt het 0-5 dan zijn we tenminste verlost van keizer
    Vind ik leuk
    isnake +1953
    zondag 24 september 2017 om 15:52
    Keizer is niet het grootste probleem bij Ajax nu. Keizer wegsturen klinkt meer als symptoombestrijding dan aan een oplossing werken.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22295
    zondag 24 september 2017 om 15:56
    Qua directe prestaties van het eerste elftal is hij het grootste probleem.
    Vind ik leuk
    isnake +1953
    zondag 24 september 2017 om 16:02
    Het simpele feit dat hij daar nu zit. Het is echt niet alsof Ajax deze gast niet al kenden en wisten hoe hij functioneert.
    En ondanks dat toch daar neergezet met dit materiaal. Dan is het echt niet een kwestie van deze trainer weghalen en verder gaan. Want dit lijkt gewoon keihard een beslissing in het kader van het ingezette beleid. Met het aldus te verwachten resultaat.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22295
    zondag 24 september 2017 om 16:05
    Klopt, maar vorig jaar kwamen Bosz, Sanchez en Ziyech, dus er moet iemand zitten die goede beslissingen kan nemen.
    Vind ik leuk
    Mari +5523
    zondag 24 september 2017 om 16:32
    Een ieder kan fouten maken. Wat doe je vervolgens?
    Als het bestuur (Sar) niet zo arrogant is en openlijk toegeeft dat hij een verkeerde beslissing genomen heeft door een andere trainer aan te stellen sla je twee vliegen in één klap:
    je toont dat je beslissingen, hoe hard ook durft te nemen
    het team zal weer spelen zoals het hoort
    Vind ik leuk
    Mari +5523
    zondag 24 september 2017 om 15:39
    De mazzel van Keizer tot nu toe is geweest dat de andere clubs ook punten hebben verspeeld, waardoor de achterstand er minder beroerd uit ziet dan het spel.
    Het spel is boring. Vooral geen mannetje passeren! Statisch voetbal, langs de tegenstander proberen te komen met passes.
    Stel geen Neres op, hij wil wel een mannetje passeren. Mag niet!
    Zelf Younes, die weliswaar niet scoort, maar wel een mannetje kon en mocht passeren doet het nu niet meer. Mag niet.
    Keizer stapt vanavond op,
    De enige manier voor van der Sar om zelf te mogen blijven zitten
    Vind ik leuk
    Garinsha +4123
    zondag 24 september 2017 om 15:39
    misschien word men nu wakker, het hele team staat totaal niet in balans. Van Voor naar achter tot het middenveld! Drama.. je verkoopt een van je beste verdedigers.. je koopt geen ervaring omdat je denkt dat Ajax de beste jeugd opleiding ter wereld heeft dus die lossen het wel op.. Wrong! Het gaat nog een heel moeilijk jaar worden als in de winter stop niet iets gebeurd.
    Vind ik leuk
    Bals +354
    zondag 24 september 2017 om 15:40
    Chaos, sjok sjok, weerstandsloos, visieloos, los zand, wandel wandel, en maar weer naar de verkeerde kleur, nog meer chaos en pats weer eentje tegen. Slaap maar lekker verder directie en RvC.
    Vind ik leuk
    Eendracht +12890
    zondag 24 september 2017 om 15:40
    Wordt er nog gevoetbald dit weekend??
    Vind ik leuk
    Guust +5016
    zondag 24 september 2017 om 15:58
    Nee PSV was al afgelopen.
    Vind ik leuk
    Gizmo +3823
    zondag 24 september 2017 om 15:42
    Tsja, de kop boven dit artikel klopt voor de verandering compleet.

    Wat een bagger voetbal.

    Het doet pijn aan mijn ogen.

    Laat de trainer na rust maar in de kleedkamer blijven.
    Vind ik leuk
    xcountx +408
    zondag 24 september 2017 om 15:43
    Veel lege plekken weer
    Vind ik leuk
    Superajaxied +1725
    zondag 24 september 2017 om 15:43
    Overdreven reacties allemaal, onterechte achterstand!
    Vind ik leuk
    zondag 24 september 2017 om 15:48
    Zei hij verblindt door club liefde, de realiteit is anders jongen
    Vind ik leuk
    xcountx +408
    zondag 24 september 2017 om 15:49
    is er nog een opticien open bij jou in de buurt?
    Vind ik leuk
    Foebele +47815
    zondag 24 september 2017 om 15:51
    Frenkie de Jong: Niks laten zien
    de Ligt: Stond te schutteren voordat hij geblesseerd eruit moest
    Kluivert: Wat een hopeloos ventje, arrogantie straalt er vanaf, maar presteert niks
    Dolbeeg: nog steeds heel matig
    van de Beek: Is al weken onzichtbaar en voegt bar weinig toe

    Kortom, opzouten met al die talenten, het wordt tijd dat er eindelijk fatsoenlijk gekocht wordt, zodat die talenten niet keer op keer te snel opgehemeld worden, terwijl ze nog niets gepresteerd hebben en ze dus ook niet kapot gemaakt worden, zoals de waslijst van talenten die we de afgelopen jaren de nek om gedraaid hebben!
    Vind ik leuk
    Guust +5016
    zondag 24 september 2017 om 15:57
    Dit is de complete fout van het zo geweldige technische hart, Bosz had dat door en wilde er andere mensen hebben, en ziedaar. Ze kozen bij Ajax niet voor Jonk maar voor de prutsers, daarna kozen ze niet voor Bosz maar weer voor de prutsers. Iets met een Ezel die zich stoot. Je valt in slaap van de stilte in de Arena en van het tempo.
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 september 2017 om 16:00]
    Vind ik leuk
    zondag 24 september 2017 om 15:58
    Intervieuw kluivert. Ik wil in Oranje pppfffff kramp na een uur
    Vind ik leuk
    stratumseind +138675
    zondag 24 september 2017 om 15:59
    haha kijk m zitten hoofdcoach Dennis
    Vind ik leuk
    zondag 24 september 2017 om 16:02
    Ik zoek meneer

    ajaxdegrotetrotsvanmokkum, om hem ff smakelijk uit te lachen, gister was ie nog zo bijdehand waar ben je nu dan hahaha
    Vind ik leuk
    Foebele +47815
    zondag 24 september 2017 om 16:02
    De sfeer in het stadion doet vermoeden dat we 4-0 voor staan en het potje alleen nog even uitgespeeld hoeft te worden.
    Vind ik leuk
    Degraaf +14874
    zondag 24 september 2017 om 16:05
    Momenteel schaam ik mij diep om Ajacied te zijn. Zoveel geld er op de bank staat, zoveel minperen in het veld. Begin eerst met die Keizer eruit te gooien, daarna het TH op Overmars na, die wordt alleen maar tegengewerkt door de rat Bergkamp en vd Sar. Daarna een stuks of tien spelers.
    Vind ik leuk
    vinny99 +792
    zondag 24 september 2017 om 16:06
    Voor degene die nog steeds vinden dat: vd Beek een goede opvolger van Klaassen is.
    Voor degene die Kluivert een goede opvolger van Traore is.
    Voor degene die de Ligt een goede opvolger voor Sanchez is...
    Alle drie potentie/ talent maar die zijn er nog lang niet..
    Heb door velen hier op vp veel kritiek op gehad dat ze goed genoeg zijn voordat het seizoen begon. Mij Werd verweten dat aankopen hun ontwikkeling in de weg staat..
    Ik noem het angst voor concurrentie.
    Verwachten dat je wel kampioen word met kwalitatief mindere spelers tov vorig seizoen. Hoe naief is men.. Dan heb ik het nog niet eens over de mindere goden die vorig seizoen en nu nog steeds basis speler zijn.
    (Dit voor het seizoen al meerdere keren geschreven hier op vp dat dit zou gebeuren)
    Vind ik leuk
    Kwal +464
    zondag 24 september 2017 om 16:08
    Ach ja...Vitesse verdwijnt waar Swift verschijnt...
    Vind ik leuk
    flipper +1320
    zondag 24 september 2017 om 16:10
    tis wel heel erg hoor wat een slecht Ajax zeg .Iedereen ligt wel te zijn over Psv , maar die zijn echt beter als ons Ajax.
    Vind ik leuk
    flipper +1320
    zondag 24 september 2017 om 16:11
    zijken
    Vind ik leuk
    Kwal +464
    zondag 24 september 2017 om 16:12
    Ik denk als Siem wel had meegedaan het geen 0-2 had gestaan met de rust.
    Vind ik leuk
    vinny99 +792
    zondag 24 september 2017 om 16:19
    WZAWZDB in financien.
    Vind ik leuk
    Mari +5523
    zondag 24 september 2017 om 16:26
    Keyzer ziet lichtpuntje
    Vind ik leuk
    zondag 24 september 2017 om 16:26
    Keizer zn tijd zit erop..
    Vind ik leuk
    Pinda +78
    zondag 24 september 2017 om 16:27
    KEIZER EN BERGKAMP EN TECHNISCH HART ROT OP!! Jonk terug halen die had meer verstand dan al die sukkels
    Vind ik leuk
    Pinda +78
    zondag 24 september 2017 om 16:29
    Bij eem ander beurs genoteerd bedrijf had je allang op kunnen rotten als je zo slecht functioneerd
    Vind ik leuk
    mcmodd +19822
    zondag 24 september 2017 om 16:32
    Zelfs met het dramatisch spel van FC Utrecht hadden we dit Ajax nog wel kunnen hebben. Jammer dat in zo'n team alleen Dijks zijn niveau haalt. Wat een vreemd weekend is dit, alsof een aantal topteams besloten vandaag de drie punten te doneren aan hun armlastige tegenstanders. Alleen PSV deed wat het moet doen. Is nu de kampioen echt opgestaan?
    Vind ik leuk
    Mari +5523
    zondag 24 september 2017 om 16:36
    Zelf Keizer moet nu toch inzien dat zijn systeem niet werkt?! Alle ballen door het midden.
    Wat ik mij afvraag:
    is het niet onder de knie hebben van zijn/het Ajax systeem een voordeel of een nadeel.
    Als het een voordeel is stel Neres dan op.
    Als het een nadeel is ga rustig zo door en blijf verliezen.

    Advies aan de spelers, luister naar de trainer en zodra je het veld opgaat doe je waar je zin in hebt. Succes verzekerd
    Vind ik leuk
    Outsider +53
    zondag 24 september 2017 om 16:51
    Dit zat er vorige week al aan te komen.
    Vind ik leuk
    Bida +27
    zondag 24 september 2017 om 16:58
    Ajax is niet meer de AJAX van toen! Inspiratieloos, geen doel. Doods! Het ligt niet aan Keizer. Heel het bestuur moet vernieuwd worden. Het moet gewoon weer echt om Ajax voetbal gaan. Aanvallend voetbal, net als toen met Louis van Gaal in 1995.
    Vind ik leuk
    Bida +27
    zondag 24 september 2017 om 16:58
    Ajax is niet meer de AJAX van toen! Inspiratieloos, geen doel. Doods! Het ligt niet aan Keizer. Heel het bestuur moet vernieuwd worden. Het moet gewoon weer echt om Ajax voetbal gaan. Aanvallend voetbal, net als toen met Louis van Gaal in 1995.
    Vind ik leuk
    Bida +27
    zondag 24 september 2017 om 17:00
    schop bergkamp en de hele technische staf weg man. inspiratieloos voetbal. past helemaal niet bij Ajax. Wat een schande
    Vind ik leuk
    zondag 24 september 2017 om 17:08
    ik kan mij begin vorig jaar nog herinneren , toen waren de woorden
    BOS ROT OP.

    ben echt niet blij met keizer ,en ja liever vandaag dan morgen ,maar wat zou jij doen als je de kans hebt als ze je vragen om ajax 1 te trainen ook al heb je nog niks gepresteerd. en ja ook bergkamp en consorten moeten dan opstappen (als keizer het niet haalt)
    die hebben het bos onmogelijk gemaakt om dit team verder uitte bouwen
    Vind ik leuk
    Trotse Fan +778
    zondag 24 september 2017 om 17:22
    Heerlijk voetbalweekend! Proost.
    Vind ik leuk
    Ajaksiet +188
    zondag 24 september 2017 om 17:23
    Younes hoofdtrainer maken en kluivert assistent, zijn ze in ieder geval van het veld af, wat een DRAMA weer...
    Vind ik leuk
    010 armie +1925
    zondag 24 september 2017 om 17:27
    ''De 50.000 supporters in de Johan Cruijff Arena floten hun ploeg hard uit na het rustsignaal en ook op social media ging het los. '' Nou vgm zaten er nog geeneens 35000 supporters in.
    Vind ik leuk
    Dick58 +4
    zondag 24 september 2017 om 17:31
    Bestuur: nu ingrijpen!!! Dreigt anders een volkomen verloren seizoen te worden. Ervaren trainer aanstellen, technisch hart reorganiseren en de durf hebben de nieuwe aankopen op te stellen, te beginnen in de verdediging. Zoals het er nu uitziet heeft het bestuur gegokt en verloren.
    Vind ik leuk
    glenn +1027
    zondag 24 september 2017 om 17:50
    das nu al 3 jaar bezig met de aftakeling.....het gaat van slecht naar erger en nog erger....vandaag heb ik een primeur beleefd ....ik heb omgeschakeld na 45 min voetbal in de Arena...lekker gebald gasten.
    Vind ik leuk
    zondag 24 september 2017 om 20:29
    niet alleen Keizer hele technische staf inclusief Bergkamp moeten zich niet meer met Ajax 1 bemoeien--ga maar naar Jong-Ajax en Reiziger maar naar Ajax1 hij zal het niet slechter doen dan Keizer nu doet, en neem de Ligt Cerny F de Jong in ieder geval mee naar Jong.
    Vind ik leuk
    Mari +5523
    zondag 24 september 2017 om 21:00
    De ruzie tussen Overmars ( die het uitstekend doet) en anderen wordt uitgevochten over de rug van de spelers.
    Keizer wil? of mag (dit laatste denk ik) aankopen niet opstellen.
    Bewust beleid! Overmars moet het veld ruimen vind(en) zijn tegenstander(s).
    RVC grijpt niet in. Het wachten is op boze aandeelhouders die hun macht zullen uitoefenen
    Vind ik leuk
    zondag 24 september 2017 om 22:37
    Er zaten geen 50000 man
    Vind ik leuk
    zondag 24 september 2017 om 22:55
    Liever nu dan morgen wat is er opeens een rotzooi als elftal gecreëerd en maar niet de juiste aankopen doen in mei t/m juli .
    Vind ik leuk
    Bida +27
    zondag 24 september 2017 om 23:31
    In Engeland zou de trainer allang zijn ontslagen. Ze maken daar geen grappen. Resultaat telt anders fuck you! Bij Ajax gaat het alles op zijn ooie dooie. Lekker gang bangen met Bergkamp erbij. En morgen gaan we weer effe evalueren. Ondertussen mogen alle Ajax supporters en seizoenkaarthouders blijven betalen om deze shitzooi aan te zien.
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 13:35
    Dennis Bergkamp kan behouden blijven als hij genoegen neemt met een baan als techniek trainer voor spitsen, geen zeggenschap meer ik het technische hart. Het is al fout gegaan toen er geen duidelijke afspraken zijn gemaakt wat het technische hart mag en kan laten uitvoeren, dat is nooit voor iemand duidelijk geweest, er zaten oorspronkelijk 3 man in, De Boer, Jonk en Bergkamp. Al heel snel werd dat uitgebreid naar 5 met aan het hoofd voorzitter technisch hart, algemeen directeur van der Sar. Organisatiestructuur is disfunctioneel, zeker als je kijkt op macromanagement niveau, onder andere vanwege het feit dat Ajax beursgenoteerd is neemt dat ook veel bureaucratie met zich mee wat niet bevordelijk is geweest voor de gang van zaken en heeft het functioneren van Overmars niet vergemakkelijkt.
    Neem Jonk terug als hij nog wil en geef hem zijn stem terug in het hart en laat daarbij aantekenen dat werkweigering nog steeds niet wordt geaccepteerd.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Dramatisch Ajax volledig de weg kwijt: 'Keizer en Bergkamp moeten nú vertrekken'