Ten Hag baalt van 'stierende' Utrechters: 'Dan moeten we damage control doen'

    Ten Hag baalt van 'stierende' Utrechters: 'Dan moeten we damage control doen'

    zondag 24 september 2017 om 19:22

    Erik ten Hag is niet te spreken over het spel van FC Utrecht zondag. De Domstedelingen werden door PSV weggespeeld (1-7) en volgens de trainer is er nog veel werk aan de winkel.

    "We moeten de rust bewaren en gaan controleren in plaats van nog een goal proberen te maken", zegt Ten Hag in gesprek met FOX Sports. "We creëren bij een stand van 3-1 twee hele goede kansen maar als het dan ineens 4-1 wordt, dan moet je damage control doen. Dan moet je niet meer naar voren stieren, dan wordt je afgestraft door PSV."

    "We hebben heel matig verdedigd", vertelt Ten Hag verder voor de camera van de NOS. "We maken fouten keuzes in posities kiezen, anticiperen, duels aangaan. Uit de mogelijkheden die wij ze bieden, is PSV dodelijk effectief."

    PSV had eerder kansen af moeten maken, is één van de conclusies die Ten Hag trekt. "Vandaag heb ik een superscherp Utrecht gezien, tot de 4-1. Daarna ontlopen sommige spelers hun verantwoordelijkheden. Dat is niet goed. In de tweede helft is het snel 3-1 en dan 4-1, waarna het geen wedstrijd meer is. Dat is niet goed, matig. Dat past niet bij FC Utrecht." 

    Lees meer over:EredivisieFC Utrecht

    Plaats een reactie

    Quareck +6263
    zondag 24 september 2017 om 19:27
    Psv had veel eerder de kansen af moeten maken, aldus de trainer van de tegenpartij.. dus je hoopte op een 0-10? Ik snap zijn betoog niet helemaal, of de tussenkop klopt niet...
    Vind ik leuk
    elmagico070 +17571
    zondag 24 september 2017 om 20:45
    Wat is dat toch met al die terugkerende fouten in de tekst. Lijkt wel of diegene die de stukken schrijft altijd lam is.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +23627
    zondag 24 september 2017 om 19:29
    Was PSV nou zo goed of Utrecht nou zo slecht?
    Vind ik leuk
    zondag 24 september 2017 om 20:02
    Utreg was heel slecht vandaag niet normaal gewoon
    Vind ik leuk
    Quareck +6263
    zondag 24 september 2017 om 20:07
    Ik vond ze de eerste helft zeer behoorlijk meedoen.. dan komen ze achter en gooien ze alles open. Ik meen het volgende: als Utrecht 2-1 had gemaakt was het anders gelopen!
    Vind ik leuk
    zondag 24 september 2017 om 21:31
    Ja 2-7
    Vind ik leuk
    zondag 24 september 2017 om 23:33
    Je bedoeld zeker 7-2 of je hebt geen verstand van voetbal.
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 07:46
    bij Utrecht zit het op zich wel goed het enige dat ze niet hebben dat is veerkracht. Bij achterstand gaan de koppie snaar beneden en staart tussen de benen. Dat zag je bij Twente en gisteren bij PSV opnieuw.
    Vind ik leuk
    stratumseind +139143
    zondag 24 september 2017 om 20:08
    Die van ons kunnen er gin kloten van en zijn al in juli afgeserveerd.
    Kansloos voor de titel en az heerenveen utrecht en vitesse zou boven ons eindigen.
    De verdediging deugt voor geen meter ondanks de 6 goals uit 6 tegen waarvan 3 pingels.

    Het leven van een psv supporter is hard en medogenloos....
    Vind ik leuk
    zondag 24 september 2017 om 23:51
    Werd onlangs als psv supporter in mijn vriendenkring voor voetbalmassochist uitgemaakt. Er staat ze nog wat te wachten.
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +10115
    zondag 24 september 2017 om 20:25
    Vooral in de tweede helft het laatste. Gek genoeg was Utrecht de bovenliggende partij in de eerste helft.
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +4030
    zondag 24 september 2017 om 19:34
    Strategisch goed gedaan door Cocu.
    Vind ik leuk
    zondag 24 september 2017 om 23:37
    Ik lees dat veel. Echter als Utrecht gewoon zijn kansen benut had de eerste helft had het 4-2 gestaan en hadden jullie Cocu weer vervloekt om zijn rare opstelling. FC heeft zichzelf de das om gedaan door zoveel kansen te missen en achter open guis te houden. En dit keer was alles raak van Locadia waar hij anders 10 kansen nodig heeft voor een doelpunt.
    Vind ik leuk
    zondag 24 september 2017 om 19:36
    We zullen het maar houden op een offday van het team. Maar na het debacle tegen Twente is dit toch de tweede flinke uitglijder in korte tijd. Is dat dan een gebrek aan mentaliteit op het moment dat het ff niet lekker gaat? Je speelt wel thuis voor volle tribunes hè.
    Vind ik leuk
    zondag 24 september 2017 om 19:46
    Vanaf de 3-1 lieten onze smaakmakers het lopen, terwijl zij daarvoor nog vochten voor wat ze waard waren!

    We moeten weer terug naar de basis en hoop dat het zogenoemde gepraat over de top 3 aanvallen eindelijk eens de prullenbak in kunnen!

    Lekker in de luwte werken en knokken voor elke meter!
    Vind ik leuk
    TheMariner +2636
    zondag 24 september 2017 om 19:50
    Utrecht heeft 4 punten meer dan vorig jaar om deze tijd en toen eindigde ze keurig 4e. Zes gespeeld achtentwintig te gaan. Uuuuuuuuuuuuuuh
    Vind ik leuk
    Utca 030 +634
    zondag 24 september 2017 om 20:18
    Komt allemaal goed heb nog alle vertrouwen
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 september 2017 om 20:18]
    Vind ik leuk
    Utca 030 +634
    zondag 24 september 2017 om 20:21
    Utreg heeft de kansen ook niet afgemaakt wat psv wel deed ook amateuristisch verdedigd achterin eerst wat wijzigen doelpunten komen vanzelf ik zeg uuuuuuuuuuuu
    Vind ik leuk
    Kopstootje +5701
    zondag 24 september 2017 om 20:31
    Ik vond het wel knap van Bergwijn dat hij om stilstaande pionnen heen kon slalommen zonder dat de bal van z'n voet sprong.
    Vind ik leuk
    zondag 24 september 2017 om 22:18
    Begrijp niet dat PSV daar iedere keer een Utrecht tref zonder inzet en passie.
    En tegen Ajax gaan ze over lijken
    Vind ik leuk
    stratumseind +139143
    zondag 24 september 2017 om 23:08
    Dit is toch veel leuker dan greuter ,elshoff of snoeks :

    https://www.youtube.com/watch?v=58bUvOvJD0c
    Vind ik leuk
    remakil +4363