De Telegraaf: Ajax houdt Keizer tegen het licht en verkent trainersmarkt

De Telegraaf: Ajax houdt Keizer tegen het licht en verkent trainersmarkt

maandag 25 september 2017 om 06:42

Het functioneren van Marcel Keizer wordt deze week tegen het licht gehouden door de Ajax-leiding. Dat meldt De Telegraaf. De Amsterdamse club verkent intussen de trainersmarkt.

Ajax ging zondag met 1-2 onderuit tegen Vitesse met voetbal dat weinig hoop geeft op snelle verbetering. De kille cijfers: acht verliespunten in zes wedstrijden en een zevende plek in de Eredivisie. De Telegraaf schrijft dat daar crisisberaad bijhoort. De leiding van Ajax houdt Keizer tegen het licht en verkent de trainersmarkt.

Het lijkt er vooralsnog niet op dat Keizer op het punt staat ontslagen te worden, maar de krant vraagt zich wel af of de trainer het krachtenveld bij Ajax gaat overleven en zondag tijdens het uitduel bij sc Heerenveen op de bank zit. Hij weet zich gesteund door rechterhand en jeugdvriend Dennis Bergkamp.

Binnen de rvc groeit de onrust wel. 'Alleen ontbreekt in dat orgaan iedere technische kennis na het vertrek van Theo van Duivenbode', schrijft De Telegraaf. Deze week moet blijken of het kruisje 'ongeschikt' bij Keizer wordt gezet door de Ajax-leiding. Hij nam in de zomer het roer over van Peter Bosz.

Poll

Zit Keizer zondag tegen Heerenveen nog op de Ajax-bank?

(4742 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 25 september 2017 om 06:47
Zonder technische kennis kun je toch al zien dat de Keizer niet geschikt is. Daar zijn ze Theo van Duivenbode niet voor nodig
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 06:48]
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 07:03
Dat keizer voor de groep staat is mede te danken aan die fijne gasten zoals vd Sar en Bergkamp.

En ik als PSVer vind dat natuurlijk helemaal niet erg ;)
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 09:42]
Vind ik leuk
Jozef +22969
maandag 25 september 2017 om 08:01
Op zich kon die beslissing prima genomen worden en is die in stijl met onze club en ons verleden.

Maar het kan dus ook fout uitpakken en dan moet je in durven grijpen. Dat gaf ik na de uiterst ongelukkige fatale wissels tegen Nice aan.., toen al onder het mom ' beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald '. We begeven ons helaas inmiddels richting tweede helft van dat zinnetje...
Vind ik leuk
darmianto +7844
maandag 25 september 2017 om 08:47
En helaas ook ten hele gedwaald met het beleid
Vind ik leuk
Jozef +22969
maandag 25 september 2017 om 08:57
Korte termijn beleid faalde, het aanstellen van Keizer was slecht.

Lange termijnbeleid is echt helemaal niks mee. Ouwe ervaring kopen dan? Huntelaar doet het nog niet eens onaardig, maar trekt de boel ook niet vlot, zo blijkt.

Moet je het dan echt gaan doen met Wes en Nigel? Komaan, deze ouwe mannen blijven voetballen totdat ze in hun scootmobiel opgeborgen worden in een verzorgingshuis. Deze hobby is immers té lucratief.

Een lucky shot als Guardado daar gelaten is het onmogelijk om.de vereiste kwaliteit te kunnen kopen. Ga je wel dertig miljoen uitleggen voor goede mid twintigers dan kun je de begrafenis van je cluppie er ook wel direct samen organiseren. Zo makkelijk allemaal om lange termijnbeleid tw bekritiseren. Dat lijkt juist erg goed bij Ajax... Hoe kreeg de revival van Feyenoord gestalte? Wat gebeurt er bij PSV?

Verwar een slechte trainer nu eens niet met slecht beleid zou ik zeggen...
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 11:37]
Vind ik leuk
rpaulp50 +3797
maandag 25 september 2017 om 09:16
Keizer is het gevolg van dat "beleid".
Vind ik leuk
Jozef +22969
maandag 25 september 2017 om 09:24
Beleidskeuze.

Lange en korte termijn worden vaak vanuit opportunistisch denken verward. Als elke tactische fout zou betekenen dat alles strategisch op de schop moest, dan zou het een zooitje zijn op de wereld vermoed ik.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3797
maandag 25 september 2017 om 09:39
Nee Jozef, het is geen incident, dat weet jij, ik en iedereen die naar Ajax kijkt, luistert en z'n gezonde verstand gebruikt.
De cijfers liegen, niet, de sportieve prestaties zijn al drie jaar niet behaalt, terwijl Feyenoord aan de haal gaat met het kampioenschap, notabene met een veel kleiner geïnvesteerd vermogen in de selectie.
Pijnlijker en duidelijker kan het falen niet worden aangetoond.
Dat is geen opportunistisch denken, maar een opsomming van feiten.
Het is maar hoe hoog je de lat legt, de 1 loopt braaf achter de leiding aan en de ander is ambitieus en vindt dat Ajax beter verdient.
( een ervaren, goed opgeleide Algemeen Directeur bijvoorbeeld )
De crisis is niet aan Keizer te verwijten ha ha, Sponsors, Spelers, de Trainer en Supporters worden allemaal benadeelt en dat heeft niets met opportunisme te maken maar is gewoon de keiharde realiteit.
Het kwaad dus bij de wortel aanpakken svp, de enige manier om een probleem op te lossen, is niet zo moeilijk maar je moet wel durven en die lef ontbreekt.
Vind ik leuk
Jozef +22969
maandag 25 september 2017 om 09:45
Gek dat een resultante van het beleid een fantastisch EL-jaar was en helaas een uitpuilende clubkas.

Helaas, want dit betekent dat succesvol beleid heeft geleid tot een niet ye stoppen continue exodus van topspelers.

Ik verwijt Keizer gebrek aan inzicht door domme wissels en zijn onmogelijke plan B. Pak nou gewoon het probleem aan, daar waar het ligt...
Vind ik leuk
rpaulp50 +3797
maandag 25 september 2017 om 10:07
Dat is een argument van mensen die weten dat Ajax niets gewonnen heeft en dat toch goed willen praten. Het gaat om de prijzen winnen, ook de Sponsors waren op de laatste vergadering zeer ontevreden en kritisch over het beleid.
We hebben het over sportieve prestaties, de te winnen prijzen en niet over de verkoop van spelers.
Ajax kernactiviteit is voetballen en prijzen winnen en op basis daarvan heeft Ajax bestaansrecht.
De Ajax leiding kannibaliseert het eerste elftal en verpatst de kip met de gouden eieren feitelijk. De verkoop van spelers houdt dan ook op, op een gegeven moment, en de goede spelers vertrekken bij Ajax en willen ook niet meer naar Ajax komen, je sportieve image is alles en een finale plaats in de EL volstaat niet. Begin nu eerst eens om kampioen van de armoedige ED te worden ha ha
Keizer is te licht, ben ik volkomen met je eens, maar dat is juist zo'n illustratief voorbeeld van het beleid, triest maar waar.
Welke goede trainer van naam wil werken onder het TH...? tegen een salaris van 800.000 E ?
( Bosz 4 miljoen ) en werken in de ED ?
Of Ajax gaat investeren in een goede trainer en een betere selectie en haakt aan bij de Euro sub top of ze verkiezen dat niet te doen met als gevolg dat Ajax langzaam wegzakt.
Veel goede spelers vertrekken, dat weet je, je moet dus op de voorhand durven te investeren in plaatsvervangers. Aankoop Huntelaar was zo'n aankoop die anticipeerde. Dat is kostbaar echter en die investering wil Ajax niet doen, met Keizer ook, is lekker goedkoop en daar ga je...(duurkoop )
Keizer is dus een voortvloeisel van het beleid.
Vind ik leuk
Jozef +22969
maandag 25 september 2017 om 11:25
Wie had Klassen en Sanchez niet willen behouden?

Doch na afgelopen jaar is het niet meer dan logisch (maar triest) dat die jongens weg gingen. Geen houden aan. Aan Bosz ook niet.

Wel reëel blijven zou ik zeggen...
Vind ik leuk
rpaulp50 +3797
maandag 25 september 2017 om 11:50
Het gaat er om dat je je moet voorbereiden op dat wat komen gaat, mogelijk......
Je kan die spelers ook niet houden, Klaassen en Sanchez, dat weten wij en de Ajax leiding nog veel beter.
( Bosz weet ik niet........moeilijk verhaal )
Je moet dus een brede(re) selectie hebben om eventuele verkopen op te vangen
Die investering in het 1e elftal wil Ajax niet doen, is hun keuze.
Nu wachten ze tot ze letterlijk het geld binnen hebben en gaan dan in de laatste week ( noodgedwongen ) gauw nog iets kopen, vaak een verkeerde, dus dure aankoop........
Met als gevolg een zwakke selectie.
Daar zetten ze dan ook nog een onervaren Trainer bij........jeugdvriend van Bergkamp ( toevallig ) lekker goedkoop denkt de RVC en
v.d. Sar is het altijd eens met de RVC......
Alleen Overmars heeft het vaak bij het rechte eind, ook destijds met Bosz en het TH etc., Overmars lijkt wat geïsoleerd echter en de vriendjespolitiek mbt Keizer en z'n baantje is ook onvergefelijk.
Ik ben bang dat een andere trainer onder deze omstandigheden ( met het TH, het beperkte salaris, het nivo van de ED ) lood om oud ijzer zal zijn........
Ik zie graag een reorganisatie tot stand komen
om eens schoon schip te maken en met een schone lei te beginnen. Een goed werkklimaat scheppen eerst, je valt van de regen in de drup anders.
Vind ik leuk
Jozef +22969
maandag 25 september 2017 om 11:57
Om met dat laatste te beginnen: dan was het maar goed dat Bosz vertrok....

Misschien had Keizer ook wel heel brute pech. Hij kon er niks aan doen wat betreft Nouri en wie weet heeft dit een enorme knauw gegeven aan alles waar ze tot dat moment goed mee bezig waren. En Sanchez en Klaassen vervangen door hetzelfde kaliber is schier onmogelijk. Dergelijke kwaliteit moet weer opnieuw doorkomen en zich bewijzen en kan onmogelijk direct de voorgangers doen vergeten....
Vind ik leuk
rpaulp50 +3797
maandag 25 september 2017 om 12:15
Je ziet dat Keizer geen grip heeft op z'n spelers, ze voeren hun taken niet uit, 'ze doen maar wat", als of er geen trainer bijstaat........
Hij heeft ook pech, maar dat is niet de oorzaak van de ongeorganiseerde toestand in het veld, het Nouri drama is wel een extra handicap natuurlijk. Bij bepaalde spelers schijnt de motivatie volledig zoek te zijn, zien het niet meer zitten bij Ajax........ ( terecht )

Aangaande de vervangende spelers, je hoeft niet hetzelfde kaliber achter de hand te hebben, maar gewoon een redelijk nivo daarachter hebben klaar staan. Wat er nu staat is volkomen middelmatig en Ajax wordt een sub topper in de ED, dit geheel conform aan de kwaliteit van het spelersmateriaal.
Kijk Huntelaar voor Dolberg, een prachtig voorbeeld hoe het zou moeten.......het kan dus wel, maar het kost geld en dat is het probleem. De leiding moet pro actief zijn en niet "afwachten tot ......"
dan ben je te laat, ook hier een kwestie van geld, simpel. Dus vandaar die last minute paniek aankopen......

Nogmaals ik hoop op verandering bij Ajax, het is doodzonde dat zo'n club door z'n ondergrens zakt, Keizer weg lost echt niets op. ( helaas ) We gaan het zien.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 12:16]
Vind ik leuk
Mari +2240
maandag 25 september 2017 om 11:19
Jij verkiest dus een jong onervaren team met een jong onervaren trainer.

Mijn voorkeur gaat naar een jong team (anders verkoop je je club aan Russen, Chinezen of Arabieren), met een ervaren man achter en op het middenveld.
Maar als het team onervaren is MOET je een ervaren trainer hebben.
Bijvoorbeeld
Mourinho, of je fan bent van hem of niet, bewijst dat hij iedere finale wint, puur door zijn slimmigheid, die je ontwikkelt door ervaring
Vind ik leuk
Jozef +22969
maandag 25 september 2017 om 11:31
Keizerisbijna vijftig en presteerde leuk en in Ajax stijl bij Jong.
Elke aamstelling is een gok, overal en altijd. Deze pakte verkeerd uit.

Een piepjonge van Gaal begon ooit met een piepjong Ajax.. Zo ook de piepjonge Michels, Beenhakker, de Mos en de Boer...Hoeveel ervaren trainers bleken uiteindelijk succesvol bij Ajax?

Maar goed, wat mij betreft doen we het eems anders. Doe een graai in de clubkas en haal Klinsmann of Laudrup....en ga niet voor minder dan...
Vind ik leuk
Mari +2240
maandag 25 september 2017 om 11:38
Het voetbal is heel anders dan in de vorige eeuw. Niet te vergelijken met nu.
De graai uit de clubkas wordt nu ook gedaan:
1 spelers worden gekocht voor hoge bedragen (Cassiera, Neres, Orejuele, Wober, omdat ze goed zijn, maar eenmaal hier hebben ze het niveau niet, (speel maar in het tweede oid).
Krachten binnen Ajax houden ze uit het eerste (eigen jeugd moet! spelen)
2. De waarde van de bestaande groep holt met miljoenen achteruit.
Twee zaken die meer kosten dan een ervaren dure trainer!
Ik zou nog twee namen toevoegen
De ex-trainer van Barcelona en Dortmund (kost wel wat, maar minder dan hetgeen ik hierboven heb geschetst en levert wat op,
voor het publiek, de penningmeester (waarde spelersgroep stijgt weer)
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 17:56
Een ervaren man, zoals Nigel de Jong bedoel je? Die ze niet nodig hadden?
Vind ik leuk
Markus80 +1293
maandag 25 september 2017 om 10:53
Ik had er ook wat meer van verwacht, maar het is uiteindelijk duidelijk dat het zo niet werkt. Dan moet het bestuur ook gewoon ingrijpen. Er zijn wel heel veel blunders gemaakt, waardoor Ajax onder andere geen Europees voetbal speelt.
Vind ik leuk
Jozef +22969
maandag 25 september 2017 om 11:13
Blunders die je kunt terugvoeren op een incapabele trainer vind ik.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 11:36
"In stijl met onze club en het verleden"

Is dit niet een gegeven dat "jullie" jezelf graag opleggen? Jezelf op de borst willen kloppen en iets willen creëren dat er niet is.

Want wie zijn de voorbeelden dan als ik vragen mag uit het verleden?
Vind ik leuk
Jozef +22969
maandag 25 september 2017 om 11:47
Michels, van Gaal, Beenhakker, de Mos, Cruijff en Frank de Boer.

Het heeft weinig met op de borst kloppen te maken lijkt me. Deze mensen kenden de club van binnenuit en gingen niet wieberen bij het eerste het beste bod uit het buitenland. Deze manier van coaches aanstellen zie je elders ook hoor. PSV met Hiddink, Gerets, Cocu. Feyenoord met van Hanegem, Gullit, Been, van Bronckhorst...

In veel gevallen waren deze heren stukken succesvoller dan gearriveerde namen.
Vind ik leuk
Adje80 +2980
maandag 25 september 2017 om 08:47
Van de sar geloof ik niet...denk dat ze bergkamp zsm eruit moeten gooien die heeft cruijff, jonk en bosz al weggejaagd en schuift daarna zijn onervaren jeugdvriend naar voren die volgens mij liever begonnen was als assistent. Sneu voor die gast, heb er gewoon medelijden mee als ik die op de bank zie zitten. Wie gaat er nu na een half uur al een spits erin gooien voor een verdediger terwijl je gewoon zag dat echt niemand in zijn spel zit
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:03
Als je een trainer selecteert die geen ervaring heeft dat accepteer je ook dat hij nog fouten kan maken. Je kunt niet de trainer niet ontslaan omdat hij niet blijkt te voldoen. Indien je dat wel doet heb je duidelijk een foute keuze gemaakt. Een trainer wordt ontslagen vanwege het uitblijven van prestaties, hetzelfde zou dan ook moeten gebeuren met de personen die het avontuur zijn aangegaan. Dit klinkt misschien makkelijk maar zo simpel zou het moeten zijn. Helaas blijven de "hoge" heren altijd buitenschot. Voor Keizer is zijn loopbaan als trainer na een eventuele ontslag meteen voorbij..
Vind ik leuk
Adje80 +2980
dinsdag 26 september 2017 om 06:42
Ok dus wanneer een club een trainer ontslaat moet iedereen maar ontslagen worden, dat wordt elke keer een duur geintje
Vind ik leuk
DubRtd +15763
maandag 25 september 2017 om 08:48
En ga er maar vanuit dat degene die hem hebben aangesteld blijven zitten waar ze zitten.
Vind ik leuk
Leeuw +3101
maandag 25 september 2017 om 10:14
Ik vind ook niet erg. Heerlijk weekend op zo'n manier.
Vind ik leuk
Markus80 +1293
maandag 25 september 2017 om 10:51
Dat begrijp ik. Ik mag ook hopen dat Ajax nu gewoon een beslissing maakt, dit kan gewoon niet.
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 10:53
blijf jij lekker zeuren over je eigen ploeg ze hebben expres verloren in europa om geen druk programma te hebben en zich alleen te richten op de competitie en of het bij jullie zo lekker draait. Alleen omdat je zondag zo een wedstrijd speelde heeft alleen te maken met het feit dat Utrecht moest komen, flikker toch op met je branie.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 08:52
Amen
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:19
Er moet een ervaren trainer voor de groep staan een soort vader figuur ala Co.Adriaanse , Aad de Mos , Liuis van Gaal , fred Rutten.
Daarnaast aankopen die er meteen 100% staan of hun spiren al verdienen in de voetbal wereld.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 06:47
Hele TH en Keizer pleite. Weg ermee. Tijd voor frisse mensen
Vind ik leuk
_AJAX_ +2134
maandag 25 september 2017 om 07:02
Een frisse wind, nou die kan ik ook nog wel laten...
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 07:41
:-)
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 10:20
Nou frisse?
Vind ik leuk
United FC +12744
maandag 25 september 2017 om 12:21
Moet je wel even je neus dichtdoen ;-)
Vind ik leuk
rpaulp50 +3797
maandag 25 september 2017 om 07:20
Een grondige reorganisatie is noodzakelijk, van Gaal mag wat mij betreft puin gaan ruimen en v.d Sar als eerste de deur wijzen.
Zwakke Keizer is ondermeer het slachtoffer van de nu al jaren falende leiding en daar hoort inderdaad ook het TH bij.
Vind ik leuk
dhrwobo +9659
maandag 25 september 2017 om 07:30
Jarenlang falende leiding... hmmm ik kan me nog andere verhalen herinneren van supporters toen Ajax de finale van de EL haalde. Maar dat zullen wel (weer) de successupporters zijn geweest zeker..
Vind ik leuk
rpaulp50 +3797
maandag 25 september 2017 om 07:44
Je wordt afgerekend op prijzen winnen, Ajax is een voetbal club en is afhankelijk in sterke mate van titels halen.
Win je niets in 3 jaar, als rijkste club in Nederland, dan faal je aantoonbaar. Dat Feyenoord, met een veel goedkoper elftal, er van door ging met het kampioenschap toonde dat falen nog eens heel duidelijk en schrijnend aan.
Ajax faalt niet als club, maar de amateuristische leiding is volkomen incompetent en alle supporters, sponsors, trainer en spelers zijn het slachtoffer.
Vind ik leuk
B3v3r +109
maandag 25 september 2017 om 11:08
Moet wel zeggen dat vorig jaar Feyenoord alles mee had, geen dubbele wedstrijden in de week en weinig blessures. Dus dat argument dat Feyenoord goedkoper elftal had vind ik wat overdreven. Je ziet dat wel bij meer clubs die genoeg geld hebben of uitgeven en het niet automatisch betekend dat de resultaten dan ook beter zijn....

Vind dat je inderdaad mag zeggen dat Ajax beter had mogen investeren. Sowieso veeeel eerder je selectie voor elkaar hebben. Niet meer dat wachten, wachten en als nog een vervanger moeten halen.... Daar mag je het TH op aanrekenen, dit kost je gewoon europees voetbal en dus aanzien naar buiten.

Vind ik leuk
rpaulp50 +3797
maandag 25 september 2017 om 20:30
Feyenoord had veel blessures en spelers die ze moesten missen vanwege Afrika cup en overlijden in de familie.
Je kan wel overal excuses voor zoeken maar dat verbergt slechts de oorzaak van de problemen en daar schiet niemand iets mee op.
Vind ik leuk
mcmodd +12086
maandag 25 september 2017 om 11:35
Paul, ik kan je verhaal goed volgen, evenals wat je hierboven schetst. Misschien omdat ik geen Ajacied ben probeer ik e.e.a. te relativeren en kom ik toch net even anders uit.
Natuurlijk is in de loop van de Ajaxgeschiedenis er een gewenning en dito budget gegroeid om te gaan voor het kampioenschap van Nederland en de daaropvolgende successen buiten Nederland.
Dit neemt niet weg dat de corebusiness zoals we dit noemen voetbal is, je zei het al. Een van de aspecten van de sport is toch ook dat bij een winnaar een verliezer hoort. Het potentieel zo ophogen dat je altijd kampioen kunt worden is mogelijk, een andere zaak is of je het ook werkelijk wordt, je ziet al drie jaar dat het ook anders kan zijn.

Eigenlijk zou het nu mogelijk moeten zijn om op basis van harde feiten te kunnen onderscheiden waardoor de resultaten teruglopen de laatste, pakweg, vier jaar. Aan de financiën ligt het niet, Ajax is een rijke club. Dan moeten we toch, daar komen we niet onderuit, naar het beleid kijken.

Vanuit de gedachte dat destijds het totaalvoetbal in Nederland is uitgekristalliseerd bij Ajax en vervolgens in het Nederlands elftal, komen we uit bij Rinus Michels. Daar is de bedenker en vergeet dan gelijk niet de ingenieuze gedachten van een toen zeer jonge man die in de uitvoering betrokken werd: Johan Cruyff.

Vanuit die tijd heeft de laatste als clubicoon laten zien dat hij zijn spel en ideeën ook kon toepassen bij vervolgens Feyenoord en CF Barcelona. Johan werd als het ware een wereldmerk, maar let op: niet zozeer een standaard voor de wereld.

Welke fout is er gemaakt? Uitgaande van totaalvoetbal moeten we niet denken dat we ook totaalbeleid daaraan kunnen vastmaken, dat lukt niet omdat er ineens met meer personen in de uitvoering, noodzakelijk om resultaten te behalen, te maken krijgt. De fout die werd gemaakt is de volgende. Johan was voorstander van een leider die zelf gevoetbald had op hoog niveau. Misschien bedoelde hij onbewust zichzelf ermee en mijn mening is dat dit zeker zo is. Daarmee had hij heel goed trainer of Technisch Directeur van Ajax kunnen en misschien ook wel moeten worden.

Het model van oudtopvoetballers in de leiding werd ingevoerd, zie TD en Technisch hart. Deze mensen zien zichzelf allemaal als adepten van de voetballer Johan Cruyff maar moeten stuk voor stuk voor hun “voetbalintelligentie” het afleggen tegen de geestesvader van het Nederlandse voetbal, de Hollandse School of hoe je het ook wilt noemen. Ze missen leiderscapaciteiten en verwarren die met macht.

Op dit moment, eigenlijk sinds Theo van Duivenbode vertrok, heeft de RvC geen voetbalinstinct meer. Het Technisch hart wordt verondersteld dat wel te hebben maar schieten daarin ruim te kort, daarvoor komt machtsdenken in de plaats: 'Wij hebben het voor het zeggen’ komt in de plaats voor ‘wat heeft onze club nodig’. Al met de beursgang is Ajax niet alleen meer een voetbalclub en moet er met de beurswaarde rekening gehouden worden. In tegenstelling tot andere buitenlandse clubs is de voetbalmarkt en het aantal kwaliteiten, maar vooral de kwantiteiten die daarbij horen, tekortschietend. Dit conflicteert.

Dit maakt Ajax een log lichaam dat moeilijk te veranderen is. Mensen die roepen om totale vervanging van mensen binnen de leiding zouden toch moeten beseffen dat juist door die beursgang dat niet zomaar gaat. Er zijn wettelijke normen die ineens de wetmatigheid binnen de club zijn gaan bepalen. Dat gaat bij andere clubs veel makkelijker.

In mijn ogen zou de Raad van Commissarissen direct een echte voetbalkenner en daartoe opgeleid persoon moeten hebben en wel als voorzitter van die raad. Daar moet de verandering beginnen. Deze raad kan dan beslissen om alleen een technisch directeur te benoemen die de kennis en het vertrouwen van zowel de beleidsmakers, alsmede de supporters kan krijgen. Dat is een keiharde voorwaarde.

Dan moet er natuurlijk een trainer komen. Dat hoeft helemaal geen ex-Ajacied te zijn, misschien is het wel beter dat het iemand anders is. Steeds maar een concept verder uitkauwen kan niet, het zoethout verliest ook zijn smaak als je er op kauwt, kauwgom net zo.

Dit is mijn mening en daarmee mogen jullie het doen.
Vind ik leuk
Olfie +2849
maandag 25 september 2017 om 16:22
Het volle programma door EL succes had hier natuurlijk geen bijdrage in?
Vind ik leuk
Jozef +22969
maandag 25 september 2017 om 08:12
Gek dat je van Gaal het roer zou geven en vervolgens aangeeft wie hij eruit moet gooien.

Als we nou eens gewoon Keizer van zijn troon trekken, dan zijn we al een heel eind.

Mensen verwarren het huidige beroerde spel met slecht beleid. Waar het operationeel mis gaat moet je in de eerste instantie ook daar ingrijpen. Logisch. Het zou van erg veel domheid getuigen om nu ook ineens strategisch de boel op de schop te gooien.

Om een vergelijking te maken ( die vast gebruikt zal worden om flauw te doen, maar misschien nodig is voor enige beeldvorming...) :
Als je besloten hebt om je ploegbazen in Mercedessen de pad op te sturen, moet je dan ineens alle auto's inruilen en ploegbazen ontslaan als er bovengemiddeld veel ongelukken gebeuren? Of zou je toch misschien beter eerst een goed gesprek houden met de heren chauffeurs en bij aanhoudende roekeloosheid die gasten eerst maar eens de laan uitsturen?
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 08:13]
Vind ik leuk
Nick Kools +12197
maandag 25 september 2017 om 09:46
Er word al jaren geen goed beleid gevoerd in Amsterdam Jozef.
En dan gaat t niet alleen over een trainer, maar vooral om t niet op tijd op peil brengen van de selectie voor t 3e jaar op rij!!
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 09:18
Wat mij betreft maf Louis van Gaal het roer overnemen met zijn eigen technische staf.

Er is wel een grote maar... alleen als trainer.
Van Gaal is de perfecte trainer voor een jonge groep, tactisch ijzersterk, zeer ervaren, weet spelers beter te maken en zorgt er voor dat spelers scherp zijn.

Voor Louis van Gaal een mooie manier om zijn carrière eervol af te ronden.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 09:23]
Vind ik leuk
rpaulp50 +3797
maandag 25 september 2017 om 09:24
Dat wil van Gaal niet ha ha, om te beginnen het belachelijke salarisplafond, dat is een garantie voor de middelmaat in huis te halen.
Het TH......denk jij nu echt dat van Gaal zich door die prutsers van het TH laat zeggen hoe hij het doen moet.....neeeee.
Iemand moet die boel bij Ajax gaan reorganiseren en van Gaal kan dat.
Vind ik leuk
Bizzy +8600
maandag 25 september 2017 om 07:49
Al weer een revolutie ?

Ligt niet Keizer. De man is opgezadeld met matige speler. Overmars heeft verzuimd kwaliteit te halen.
Vind ik leuk
Jozef +22969
maandag 25 september 2017 om 08:29
Jij vindt de spelers matig... Toch vreemd dat driekwart van het huidige team tot enkele maanden terug kon uitblinken en dat ze nu de bal nog geen vier keer ononderbroken naar elkaar kunnen toespelen zonder (het allerergste) enig plan... Daarvoor moet je bij de coach zijn hoor.
Zomaar wat feitjes: Keizer bedient zich al vanaf Nice van de kamikaze tactiek (totaal niet in lijn met de huisstijl) om Huntelaar samen met Dolberg te laten spelen. Telkens weer blijkt dit niet te werken.
Keizer gaf in lijn met strategisch beleid aan dat Dolberg eerste spits is en dat Huntelaar is gehaald als backup. Hij wijkt hier bijna direct vanaf. Gevolg: een verpieterend talent en een ouwe spits die de kar ook niet trekt indien nodig.
Volgend punt: spelintentie. Bij Bosz werd soms tegen beter weten in getracht om de bal in enkele seconden terug te veroveren en vooral om in voorwaartse richting creatieve oplossingen te zoeken. Gisteren met name de arme zich laveloos lopende Ziyech regelmatig vertwijfeld om.zich heen zien kijken toen hij weer eens compleet in zijn eentje de boel ging afjagen....

Mensen, dit zijn dingen die duiden op totaal verkeerde keuzes, inzichten en coaching. Daar moet gewoon ingegrepen worden. Soms zijn te nemen beslissingen zo eenvoudig....

Keizer is gewogen en te licht bevonden. Maak het voor deze waarschijnlijk best sympathieke man nou niet veel erger...
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 08:29]
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 08:38
Keizer is verantwoordelijk. Hij is niet in staat om van deze selectie een team te maken. Het is een redelijk jonge selectie en daar heb je gewoon een ervaren gast voor nodig.

Keizer en dus ook het TH moeten gewoon weg.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 08:54
De passie lijkt weg, die passie die er bij Bosz (vaak) wel was. Zou de trainer daar niks mee te maken hebben?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 06:48
Zonder technische kennis kun je toch al zien dat dekmantel niet geschikt is. Daar zijn ze Theo van Duivenbode niet voor nodig
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 06:49
Als trainer werk je toch naar een zo goed mogelijk team toe? Dan probeer je eens een wissel. Je probeert eens een andere manier van verdedigen. Maar je hebt als trainer toch een vast spelsysteem in je hoofd zitten? Natuurlijk moet je wat aanpassen, aan de kwaliteit binnen je selectie.
Maar ik denk dat gewoon 14 trainers in de ere divisie, helemaal geen flauw idee hebben. Als het maar punten oplevert. Het is september!! En het voetbal moet nu al punten opleveren. Ik hoor geen trainer zeggen : we hebben verloren, maar ik zie wel vooruitgang in het spel. Je wilt toch elke week beter spelen? Daar train je toch elke dag op.
Trainers zijn allemaal angsthazen. Voor de camera slaan ze dicht na een nederlaag. Ik weet t ff niet meer, na wat ik vandaag gezien heb. Tjonge jonge. Jankerds. En dan de media met die stomme idiote nietszeggende domme vragen. Alleen maar om zendtijd te vullen. "6 gespeeld 3 punten. Hoe nu verder? Bent u nu bang om ontslagen te worden? Krijgt u het team nog wel op de rails? U ziet er slecht uit. U kunt er zeker niet van slapen, hè"?
6 gespeeld ... "En als je nog meer van die domme vragen stelt, zou ik mij maar eens zorgen maken om je eigen baantje. Lapzwans". Het voetbal is een spel aan het worden van niet verliezen, punten en geld. En de kijker ... bekijkt t maar. En straks weer janken, dat er niemand kijkt. Nee, de mensen zijn niet achterlijk. Ik hoop dat die media figuren ontslagen worden. Allemaal.
Die verpesten het hele voetbal. Met hun stomme rare praatjes. Alleen maar om kijkers te lokken. Achter de ellebogen hebben ze het. Bang voor hun baantje. Altijd zoeken naar andermans ellende. Voor eigen gewin. Het gaat al slecht met het voetbal in NL. Alleen de media trapt het nog ff dieper de grond in.
En nu allemaal ff 3 weken je mond houden. Boek een vakantie zonder Wi-Fi, dat zal het voetbal goed doen. Vuile profiteurs ... profiteren van het alom bekende voetbal. En er dan zo dom over praten en het nog verder kapot maken. Zodat het lijkt of je er verstand van hebt. Als het maar geld oplevert. En anders schrijven Ze straks gewoon weer over politiek. Net zo makkelijk. Weten ze ook alles van.
Trainers moeten eens van zich afbijten. En die gasten gewoon geen antwoord geven of zoiets. Dan hebben ze ook geen zendtijd om op te vullen. Dan beantwoorden ze zelf hun stomme vragen maar.
Ik weet nog wel ... begin jaren 80. Feyenoord-Roda 5-5 ... bezoekersaantal : 4.999. En daar gaan we weer naar toe met de ere divisie.
Vind ik leuk
TdoubleU +1291
maandag 25 september 2017 om 06:58
doe ff normaal smorgens vroeg op een maandag nog wel, ik haakte al af bij regel 2..

+1 voor de moeite
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 07:02
Ik zou t ook niet lezen. Haha.
Vind ik leuk
Alain2708 +3140
maandag 25 september 2017 om 07:07
Heb je de hele nacht zitten typen joh? Damn! ;-)
Vind ik leuk
rpaulp50 +3797
maandag 25 september 2017 om 07:23
Ik hoop dat het oplucht, de druk inmiddels een beetje van de ketel ?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 07:24
Wim, draai je nog ff een keer om.. Zal je goed doen!
Vind ik leuk
Noudyo. +10430
maandag 25 september 2017 om 07:31
Wim, werk je in de nacht of zo? Meeste mensen slapen nog wanneer jij gewoon deze hele column uittypt.

Goede column trouwens.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 08:11
Idd. Deze had ik tijdens een shaggie getypt. Na het beluisteren van studio voetbal.
Vind ik leuk
United FC +12744
maandag 25 september 2017 om 12:29
En toen dacht jij ik heb er genoeg van!!
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:58
Nou idd. Hoe langer ik luisterde des te meer stoom kwam er uit mijn oren. Zoveel onzin. Maar dan ook stomme onzin.
Vooral die Arno Vermeulen.

Die boren het hele NLse voetbal de grond in. Ze kunnen het toch ook 5 minuten over Lozano hebben. Dat hij zo goed is. Of een speler van Heerenveen. Maar nee. Altijd dat negatieve eruit halen. Kijk ons eens lekker bezig zijn. Wij begrijpen het wel. Ja achteraf iedereen wel.
Vind ik leuk
United FC +12744
maandag 25 september 2017 om 17:05
Daar zijn we in Nederland goed in. Het is of extreem goed of extreem slecht. Nooit een middenweg. Het zijn allemaal geile egootjes die zichzelf alles vinden. Hele irritante mensen.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3797
maandag 25 september 2017 om 20:33
Nou begon je bijna weer.....
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 01:12
Ja dat is ook weer zo. Pilletje. Ogen dicht. Rust.
Vind ik leuk
United FC +12744
dinsdag 26 september 2017 om 08:34
Jij kan zo de rol van Henk Spaan of Hugo Borst innemen ;-)
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 07:45
Dit had ook in 3 zinnen gekund, je zegt namelijk telkens hetzelfde.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 08:12
Ach ... soms moet je het een beetje herhalen. Zodat men het beter ziet. Met andere voorbeelden.
Vind ik leuk
Jozef +22969
maandag 25 september 2017 om 08:35
Tja Wim... Om het dan over Giovanni te hebben: laat die lekker blijven, want die heeft best wat bewrzen afgelopen jaar en je moet nu eenmaal niet direct in paniek geraken. Om dan nu maar over te schakelen op Keizer: hij maakt er voor elke leek duidelijk een potje van. Speltechnisch en -tactisch lijken het ineens wel ineens amateurs. Voor zulk soort dingen mag je een trainer bekijken.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 09:08
Keizer heeft ook wel een beetje pech. Dolberg scoort niet. Nouri. Ziyech speelt verstoppertje.
Bosz deed er vorig jaar ook best wel tot eind oktober over. En ook toen was iedereen het erover eens dat Overmars t slecht gedaan had.
En na de wedstrijd tegen Standaard was t weer hosanna.

Het blijft moeilijk. Keizer heeft zijn uitstraling tegen. Maar Bosz eigenlijk ook.
Vind ik leuk
Jozef +22969
maandag 25 september 2017 om 09:19
Klopt. Normaal behoud ik vaak tegen beter weten in vertrouwen in een trainer, maar nu niet in Keizer. Gisteren maakte hij voor de zoveelste keer de cruciale fout om de huisstijl overboord te gooien en ideeënloos te gaan spelen met zowel Huntelaar als Dolberg. Als je overtuigd bent van je tactiek dan heb je geen plan B nodig en hangt alles af van de uitvoering van plan A. Daar schort het gewoon aan.

Bosz was stront eigenwijs, maar vanaf de eerste oefenpotjes kon je zien wat hij wilde. Daarvan week hij nooit af en kweekte hij automatismen. Als je achter je tactiek staat, dan wissel je toch geen verdediger voor een aanvaller in de eerste helft bij 1-0 achter? Hiermee geef je jezelf en de tegenstander een signaal af dat je vind dat je strijdplan niet deugt....

Telkens als we als stel blinde kippen maar allebei de spitsen erin gooiden ging het mis.... Hierdoor is het vertrouwen in de coach totaal weggevallen. Weg ermee dus.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 09:26
Maar toen Frank na 4 wedstrijden weg moest was t te snel. En gaat t met een nieuwe trainer beter?
En zo nee, wat dan weer?

Zo makkelijk is het niet.
Vind ik leuk
Jozef +22969
maandag 25 september 2017 om 09:33
Frank doet overal hetzelfde en dat bleek. De clubs hadden dit kunnen weten en hem niet moeten aanstellen.

Keizer moet zich nog waarmaken en dat doet hij niet goed.

Ik probeer bewust aan te duiden waarom ik hem ongeschikt vind. Zijn wisselbeleid met wisselende tactieken deugt niet. Spelers lopen zonder zelfvertrouwen en duidelijk plan over het veld. Dat is een op een aan te rekenen.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 11:11
En toch zal hij ergens om uitgekozen zijn. Ze zullen hem niet voor niks trainer van t 2e gemaakt hebben. Bergkamp heeft m een jaar meegemaakt.

Wat CP had kunnen weten en wat Ajax had kunnen weten, zie ik weinig verschil tussen. En daarom zou ik hem nog langer laten blijven.

Anders beschuldig je een trainer, van wat je zelf doet. Een zwalkend beleid.
Vind ik leuk
Jozef +22969
maandag 25 september 2017 om 11:16
Is ook weer zo,.al denk ik dat Keizer weinig tijd meer wordt gegund. De lawine is op gang gekomen en meestal is er dan geen houden meer aan.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 11:29
Maar wie is die lawine? Dat zijn meestal de supporters en de media. Zijn die de baas dan?
Na 3 nederlagen komt die zelfde lawine weer.
Maar helaas werkt t wel zo. En daarom denk ik ook dat er bijna geen beleid meer te voeren is. Want iedereen eist gelijk resultaten en koopt daarom vele nutteloze spelers. Zonder naar de eigen jeugd om te kijken. Want dat kost tijd.

En toch vind ik dat je daar boven moet staan. Dan maar met zijn allen opstappen. Alles of niks.
Vind ik leuk
Jozef +22969
maandag 25 september 2017 om 11:34
Tja, moeilijk. Uiteindelijk zijn de supporters de baas vrees ik. Het is nu eenmaal onmogelijk om te presteren in een negatieve grimmige en vijandige sfeer.

Ben het in principe met je eens hoor, maar ik vind wel dat je Keizer op zijn presteren mag beoordelen en ja, dat vind ook ik ondermaats....
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 15:04
Maar als hij misschien meer tijd krijgt gaat het beter. Wat een dilemma. Meestal gaat men dan in gesprek met de spelersgroep. Wat vinden zij ervan? Ook zo'n onzin.
Maar dat blijft uiteindelijk altijd zo. Het is kiezen voor iets, waarvan je de toekomstige uitkomst niet weet. Wie moet dan de trainer worden? 5 mensen, 5 meningen. Dat wordt dan ook weer zoiets. Je wilt niet nog een keer fout kiezen.

Maar blijkbaar wilde men bij Ajax niet verder met de lijn Bosz. Dat is ook wel iets.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 15:06]
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 08:54
Heeft er iemand een samenvatting?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 09:05
Die komt morgen. Dat houdt t spannend. Zo werkt de media ook.
Vind ik leuk
Jozef +22969
maandag 25 september 2017 om 09:28
Haha, Wim...

Ik ken het wel. Je wilt iets duidelijk maken en dat typ je er in een ruk uit, toch?

Wat voor mening ook, ik waardeer onderbouwing meestal wel, hoor...;-)
Vind ik leuk
cheeks +2015
maandag 25 september 2017 om 06:55
Dan mag het TH zichzelf ook ontslaan.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 07:33
Ik vind dat Overmars wel zijn gelijk haalt nu. Ook hij heeft natuurlijk fouten gemaakt, maar hij wilde als enige Peter Bosz kostte wat het kost behouden. Tevens vond hij Keizer te onervaren om hem voor de groep te zetten, hij wilde Laudrup als hoofdtrainer en Marcel Keizer als assistent. Hij is in zn hemd gezet door Vd Sar en Bergkamp. Het enige wat je Overmars aan kan rekenen is dat de selectie niet kampioenswaardig is.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 08:43
Dat laatste is voor een gedeelte ook te wijten aan de houding van Van de Sar en Bergkamp. Het mag allemaal niet teveel kosten al klotst het geld tegen de plinten op.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 08:44
Klopt! Hij is daar zeker niet als enige verantwoordelijk voor.
Vind ik leuk
cheeks +2015
maandag 25 september 2017 om 08:51
Ik bedoel ook meer Bergkamp en vd Sar. Grootste fout is weg sturen.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 08:58
Dat weet ik niet of deze selectie niet kampioenswaardig is. Het zit hem hoofdzakelijk in de drijver (Keizer). Hoe langer Ajaxleiding wacht met een nieuwe coach, hoe groter de problemen gaan worden. Na Bosz heb ik niemand beter zien worden ,integendeel zelfs en dat is Keizer kwalijk te nemen. Ga je hem slachtofferen dan meteen Spijkerman en andere rotte appels meenemen in deze beslissing, anders verleg je problemen bij de nieuwe coach!
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 08:59]
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 09:04
Indien Marcel Keizer ontslagen wordt, neem ik aan dat het TH genoeg zelfreflectie heeft en solidair is aan Keizer. Met name Bergkamp en Vd Sar mogen goed in de spiegel kijken. En over de selectie, ik vind ze niet goed genoeg. Denk dat Feyenoord de sterkste selectie heeft en PSV heeft met Lozano een geweldige speler in huis. Dit mis ik bij Ajax.
Vind ik leuk
Quareck +3356
maandag 25 september 2017 om 10:16
Das ook voor een deel pech, een Ziyech in vorm moet die rol ook op zich kunnen nemen en wedstrijden beslissen. Wat locadia deed kan een dolberg in vorm ook. De vraag is, hebben ze een vormdipje of werkt het gewoon niet onder deze trainer?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 10:19
Eens. Ziyech in vorm zeker in staat zijn de boel kunnen trekken. Maar de Ziyech van FC Twente (die de ballen vanuit alle hoeken erin schoot) heb ik bij Ajax helaas nog niet gezien. En ja, Dolberg... Hij is nog jong. We mogen nog niet verwachten dat hij de kar moet trekken vind ik.
Vind ik leuk
rpaulp50 +3797
maandag 25 september 2017 om 09:05
Voor een prima selectie heb je wel geld nodig, ik denk niet dat Overmars altijd de medewerking krijgt en kreeg van de RVC, v.d. Sar en het TH als het om investeringen gaat.
Ik ben niet onder de indruk van Laudrup's resume, bepaald geen top en dan nog het besmette verleden....
Bosz moet 4 miljoen kosten, dat gaat Ajax niet betalen voor een trainer.......dan heb je nog het TH als sta in de weg voor een nieuwe trainer en dan kom je dus weer terug bij de middelmaat......
Of Ajax wil naar de sub top en gaat investeren of ze blijven hinken op twee gedachten; wel bij de Euro sub top willen aanhaken maar zonder hoge investeringen, dat is een illusie van v.d Sar en RVC .
Ergo, voor een goede trainer moet je ook durven te betalen, datzelfde geldt voor de selectie.
De Directie durft niet, wil wel, maar doen te weinig.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 06:58
Geen CL, geen EL, 7de in de competitie en het spel is niet om aan te gluren. Nee hoor het is geen crisis.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 07:01
Frank De Boer
Vind ik leuk
Kuip +3388
maandag 25 september 2017 om 07:19
We zien al weken lang het 'Frank de Boer' voetbal. Laat de Boer lekker ander werk gaan zoeken.
Hoogste tijd voor een buitenlander. Onze trainers zijn, behalve Peter Bosz, incapabel.
René Weiler (ex-Anderlecht) is vrij.
Vind ik leuk
Jozef +22969
maandag 25 september 2017 om 08:39
Klinsmann of Laudrup. Voor minder zou ik niet gaan.
Batig saldo ruim voldoende om eens een sterke persoonlijkheid binnen te hengelen. Omdat het de trainer betreft hoef je weinig concessies te doen vwb salarisplafond...
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 08:42]
Vind ik leuk
Quareck +3356
maandag 25 september 2017 om 10:18
Die is weggestuurd omdat hij de titelfavoriet van België te behoudend liet spelen.. alles verdedigend en lekker balletjes terug en breed. Lijkt me precies de trainer die Ajax nodig heeft,de fans van 17 andere clubs zullen dit zeker beamen :)
Vind ik leuk
Johan_D +3239
maandag 25 september 2017 om 07:03
Die gasten van het th en de rvc zouden eerst eens een spiegel voor moeten houden en hun verantwoordelijkheden moeten nemen.

Maar die blijven weer mooi buiten schot en zitten.

Die trekpop van een Keizer kan er niet zo heel veel aan doen die weet en kan niet beter dat heeft hij al eerder bewezen.

Daarnaast heb je aardig wat spelers rondlopen die niet van het Ajax niveau zijn.

Maar wat maakt het allemaal uit , het bedrijfsresultaat is prima , het sportieve is voor de beleidsbepalers ondergeschikt.

Die Bergkamp moeten ze heel snel op de trein zetten en door de kanaaltunnel duwen.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 07:07
Tuurlijk zit hij op een bank.....
Vind ik leuk
Ale +1270
maandag 25 september 2017 om 07:11
Keizer en Dennis B. Per direct op straat zetten.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 07:20
Dennis en Hennie oprotten en Van Gaal aantrekken als trainer
Vind ik leuk
Romario9 +5741
maandag 25 september 2017 om 07:37
Haha ik neem aan dat je een grapje maakt. Zie je hem al werken onder Bergkamp en Overmars? Dat is de wereld op z'n kop.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 07:38]
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 07:35
Bergkamp eruit en van Gaal erin en hem de vrije hand geven . En als hij een dagje geen zin heeft ook goed . Er moet structuur komen en niet als er een bepaalde trainer komt heel de organisatie omgegooid word . Er is kwaliteit genoeg maar nu nog iemand die het in goede banen gaan leiden .
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 07:35
laudrup
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 07:40
Bergkamp is ook een ezel geworden zeg .
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 07:47
Och och, paniek!
Vind ik leuk
1892 +7023
maandag 25 september 2017 om 08:01
Misschien Dijks verhuren aan een Jupiler clubje ?
Vind ik leuk
gustare +255
maandag 25 september 2017 om 08:12
Als het bestuur Keizer wegstuurt moet de RvC niet alleen zichzelf maar ook het Technisch Hart ontslaan. Zij zijn allemaal mede verantwoordelijk voor het gebrek aan visie en beleid. Wegwezen dus!
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 08:16
Even eerlijk: Ziyech, Dolberg, vd Beek, Kluivert en De Jong gezien gisteren??ZO tenenkrommend slecht! HET probleem is niet Keizer, maar het beeld dat er heerst over de kwaliteit van deze zeer matige spelers.
Vind ik leuk
United FC +12744
maandag 25 september 2017 om 12:33
Had je weer azijn als ontbijt?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 08:19
Wat is dit allemaal voor onzin?

Keizer staat hierin toch niet alleen? Heeft Spijkerman, Winter en Bergkamp naast zich.
Van der Sar en Overmars hebben zelf vaak genoeg het trainingspak aan. Ze doen het toch met zijn allen? Genoeg professionaliteit om Keizer bij te spijkeren, zou je zeggen.

Die jongens missen op dit moment vertrouwen. Ze beginnen niet elke keer zo slecht aan een wedstrijd omdat ze dat leuk vinden en we weten allemaal dat ze beter kunnen.

Mijn mening: Als Keizer verkeerde beslissingen neemt met wisselen, dan zijn minimaal Spijkerman en Winter ook betrokken bij die keuzes en zij keuren de keuzes blijkbaar goed. Na de wedstrijd zal met het technisch hart bekeken worden waar Keizer fouten heeft gemaakt en daar zou hij van moeten leren. Dat gebeurt niet. Dus ligt de fout dieper dan bij Keizer.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 08:32
Weg er mee
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 08:34
en aangezien het beleid zo goed is zal de volgende trainer ook hopeloos falen
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 08:44
Als je een trainer aanstelt die amper op eredivisie niveau heeft gecoacht, niet de internationale bagage heeft van een type Frank de Boer, dan vraag je als technisch hart toch ook om problemen..?

Ik geef Keizer niet de schuld van de malaise bij Ajax hoor, bedoel.. Sanchez, Tete, Riedewald en Klassen vertrekken.. dat kan je niet opvangen met alleen eigen jeugd (hoe goed die in potentie ook zijn). Daarnaast gooit Ziyech er met de pet naar en dat neem ik Keizer wel kwalijk.. je moet zo'n jongen toch kunnen prikkelen en motiveren?

Afscheid nemen van Keizer is de makkelijkste weg, ook de beste?
Vind ik leuk
ajax1973 +1466
maandag 25 september 2017 om 08:46
dan moeten de td th en rvc ook weg
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 09:00
Ik vond het sws een rare beslissing om hem hoofdtrainer te maken omdat hij de Ajax jeugd goed kent.

Alweer een vreemd hoofdstuk in de eigen jeugd opleiding hype die zelfs trainers wil laten doorstromen.
Vind ik leuk
Rjc1980 +784
maandag 25 september 2017 om 09:02
Wat een zwaktebod. Volgens mij heeft keizer een uitgeholde selectie gekregen. Dan zou het een wereldwonder zijn door hetzelfde te presteren als Bosz
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 09:13
Begin van het zeizoen had ik een voorspelling dat ajax 1e gaat worden in het rechter rijtje,ik hoop dat ik gelijk krijg
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 09:17
Als keizer een andere functie krijgt dan moet Bergkamp ze conclusie trekken en oprotten
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 09:20
Straks Frank terug. Ik zie geen heil in een schokeffect, lekker laten zitten tot de winterstop en dan verder kijken.
Vind ik leuk
Garinsha +2831
maandag 25 september 2017 om 09:23
Het functioneren van Marcel Keizer wordt deze week tegen het licht gehouden door de Ajax-leiding....

Die hele Ajax leiding moet dan opzouten.. kijk eerst eens in de spiegel voor je andere gaat beoordelen!!!!!
Vind ik leuk
Korm +22960
maandag 25 september 2017 om 09:36
Met keizer kan je ook de conclusie trekken dat het TH toch echt gefaald heeft
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 09:38
Het is niet de schuld van Keizer, ondanks dat hij weinig ervaring heeft en ik het soms met zijn keuzes ook niet eens ben. De directie moet zich schamen dat ze wéér dezelfde fout gemaakt hebben als vorig jaar én dat ze Peter Bosz de tent hebben uitgewerkt. Bosz en Ajax was een perfecte match.

vd Sar moet wegwezen, hij doet het niet goed. Overmars mag ook wieberen. Gewoon schoon schip maken.
Vind ik leuk
Mari +2240
maandag 25 september 2017 om 09:39
Dat wordt dus in navolging van PSV (Hiddink) Feijenoord (ad vocaad)
De Boer als supervisor.
Op deze wijze kan Sar gezichtsverlies mijden
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 09:51
ad vocaad?

Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 09:51
Het is weer een ouderwetse teringzooi bij Ajax met droevig voetbal. Het lijkt totaal nergens op, iedereen doet echt maar wat zo bleek gister. Ik zeg eerlijk dat ik feyenoord zaterdagavond keihard heb uitgelachen maar gisteren hadden wij ook uitgelachen kunnen worden.

Keizer kan het niet aan, de directie is ongeschikt, spelers totaal uit vorm of gewoon ongeschikt (Dijks, Dolberg, De Ligt) en dan krijg je dus dit.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 09:55
Je hebt een type nodig zoals Bert van Marwijk, maar natuurlijk gaat hij het niet doen.
Is een oud-Feyenoorder dus kan het niet maken om ook maar voor 1 seizoen te tekenen bij Ajax, is wel vrij nadat hij zelf wegging bij Saoedi-Arabië.
Denk overigens dat Van Marwijk alleen nog maar ergens bondscoach wil zijn en geen clubs meer wil trainen!

Allemaal de schuld geven aan Keizer is wel te gemakkelijk, maar heeft wel ontzettend veel fouten gemaakt.
Tegen Rosenborg Veltman CVM neerzetten en Zeefuik laten invallen als rechtsback die nog niet goed genoeg bleek als stand-in zoals hij eerder aangaf.
Wat daar nog een fout bij was is, dat hij het alleen van tevoren met zijn aanvoerder Veltman had besproken.
Vervolgens is het natuurlijk één grote flop om Dijks iedere keer weer op te stellen als linksback!
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 10:00
Het vriendje van Dennis dat zegt genoeg
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 10:07
hup ontslaan en dan desnoods maar de boer terug halen xD
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 10:22
Frank de Boer!
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 10:24
Bart van Merwijk is nog vrij!
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 10:28
Wat was Ajax dramatisch en al die zogenaamde talenten zijn weer door het ijs gezakt. En mijn God, wat mis ik Sanchez in de verdediging. Zet de houten Klaassen Viergever, Dijks en Veltman tegenover het allergisch vermogen van Sanchez en een deel van de malaise is verklaard. Wat doet Van der Beek op het middenveld ? Wat doet Younes aan de linkerkant ? Te veel vertrouwen van de trainer. Jammer voor Younes maar zijn spel heeft totaal geen verrassingen meer.
En het meest bizarre was dat Vitesse totaal niet goed speelde en toch was iedere aanval een 100% kans. Ajax moet zich diep schamen. Wat een terugval zeg !
Vind ik leuk
Markus80 +1293
maandag 25 september 2017 om 10:59
Hij is gewogen en te licht bevonden. Dat is toch wel duidelijk? Zowel Keizer als Bergkamp kunnen wat mij betreft vertrekken. Dit kan gewoon niet. Alleen Overmars doet het goed en hij had achteraf dus groot gelijk dat ze Laudrup hadden moeten benaderen.

Achteraf is het altijd makkelijk praten, maar haal gewoon een coach met niveau.

Haal Frank terug AUB! Nu heeft hij een veel beter elftal dan in de jaren dat hij kampioen werd.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 11:08
Seedorf , louis van gaal , adriaanse , jans of zelfs frank de boer terug maar alsjeblieft laat keizer oprotten
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 11:29
Wat voor aansprekende resultaten hebben Seedorf en Jans laten zien dan?
Juist helemaal NIETS dus dat is geen vooruitgang.
Van Gaal en Adriaanse zijn al met hun pensioen, hebben er allebei logischerwijs geen trek meer in.
Frank de Boer is 4x kampioen geworden en 2x niet, uitstekend dus maar wel gefaald bij Inter (weg na 85 dagen) en bij Crystal Palace (weg na 77 dagen).
Die komt op dit moment echt niet terug bij Ajax, hij is gek, heeft veel geld binnen geharkt maar zal wel een sabbatical nemen.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 12:49
Aansprekende resultaten .... met zwolle de beker de jc schaal ... maar nee hoor geen aansprekend resultaat.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 11:10
Dicky heeft veel tijd binnenkort.
Vind ik leuk
dhrwobo +9659
maandag 25 september 2017 om 11:26
Lekker Frank de Boer terughalen. Voor hem een uitgelezen kans om z'n carrière te redden. En voor PSV de ideale situatie om dit jaar weer kampioen te worden ;)
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 11:26]
Vind ik leuk
United FC +12744
maandag 25 september 2017 om 11:59
Keizer OUT!!
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 12:15
Zolang die rat van een BergRamp er is zal ajax ongeneeslijk ziek blijven. Dennis moet weg, dan komt het goed . Dan zal ajax weer ajax worden. Zoals dennis nu is, is hij de grootste schande voor ajax ooit.
Vind ik leuk
vinny99 +697
maandag 25 september 2017 om 12:31
Ajax met geld of Ajax zonder geld . ik zie het verschil niet terug op het veld..
Er word vaak gezegd dat men niet op kan tegen het grote geld in het buitenland.. Dat klopt helemaal maar moet je niet eerst kijken om in de nederlandse competitie sportief gezien de beste te worden alvorens naar het buitenland te kijken?
We zeggen vaak om de top te bereiken heb je meer nodig dan alleen talent..
Is het nu niet zo dat het bedrijf Ajax alleen maar teerd op talent zowel in de directie als op het veld.???
Wat je niet heb moet je kopen, dat heet investeren!!!
Voordat je gaat investeren moet je weten waar je zwakheden liggen en deze onderkennen. En wat het belangrijkste is na het onderkennen er iets mee Willen doen, Veranderen..
Persoonlijk zie ik dit niet gebeuren bij Ajax omdat persoonlijk trots bij de heren Bergkamp en vd Sar belangrijker is dan de Club Ajax.. Ipv achterkamertjes politiek na de zogehete fluwelen revolutie op te ruimen hebben deze twee heren er meerdere bij gebouwd..namelijk voor hun zelf.
Triest om dit als supporter van de rijkste club van nederland te moeten zien.
Ja, ik was super trots afgelopen seizoen bij het behalen vd final in de EL maar wederom geen prijs en dat al jaren achtereen. Het enige waar men het over heeft zijn de top transfers dat is waar het seizoen 2016/17 aan word herinnerd.
Ik persoonlijk wil graag herrineren naar prijzen, nog een vlag die in de Arena komt.. Niet het record bedrag wat bijv Sanchez heeft opgebracht.
Als supporter doet mij dit gewoon pijn..
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 12:48
Ik zou streppel halen
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 13:37
ja hij zit nog op de bank....
wel de laatste keer!!
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:03
nou daar hoef je echt niet verstand van voetbal voor te hebben

ONGESCHIKT
Vind ik leuk
Senna +5633
maandag 25 september 2017 om 14:14
Ja zondag nog wel?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:20
Ajax zal de boer heus wel missen
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:36
Ik denk dat hij gewoon te licht is voor Ajax..het was een gok, maar het is gewoon niet goed uitgepakt. Hij wisselt te veel van basis elf, haalt spelers terug die allang weg mochten (Dijks/Cerny(huur). Met Nouri kwam hij en Ajax in een drama terecht waar je eigenlijk niet overheen/doorheen komt ... Donny zou ik maar een tijdje rust geven en 2e helft laten invallen. Zelfde geldt voor Frenkie de Jong, Kluivert,Neres en nog een paar. gewoon duidelijkheid geven en ervaring opstellen dan lagzaam maarz eker de talenten inpassen. nu moest Frenkie Ajax op sleeptouw nemen dan is niet eerlijk. Oreguela RB, Veldman/Viergever centraal en Wober linksback tot Sinkgraven fit is. Midden, Schone, Ziyech, Siem de Jong. Voorin, Dolberg RB, KJH en Younes. Als de ligt weer fit is kan Viergever naar LB. Dan kun je daaromheen prima de jeugd inpassen. En gewoon voor ervaring en gogme kiezen want je kunt het die jonge spelers niet aandoen zich te ontwikkelen in dit huidige gammele 11-tal. dan weet iedereen waar ie aan toe is ..
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 17:39
tüchel vindt Amsterdam een mooie stad... laten we hopen dat ie komt!!
Vind ik leuk
Mölby +776
maandag 25 september 2017 om 18:01
Erg makkelijk om Keizer overal de schuld van te geven. Als je een wedstrijd begint op een manier waarop Ajax begint dan weet je dat het een moeilijk verhaal gaat worden. Feyenoord verliest thuis van NAC, PSV rolt Utrecht op met grote cijfers en dan moet je zelf aan de bak. Dan ga je toch het veld op met de intentie het gras op te vreten? Bloed moet er dan vloeien op het veld, ik heb 't alleen niet gezien. Op 3-4 spelers na zag ik al zoiets van ''nou ff die wedstrijd spelen en straks met moeder de vrouw de stad in'' Als het dan niet lukt dan toon je nog wel inzet, inzet die ik alleen bij Dijks, Viergever en Huntelaar heb gezien. Dan kun je Mourinho, van Gaal of Keizer zijn? Het gaat 'm niet worden dan. Noem mij een trainer die beschikbaar is en in staat is het tij te keren. Ik kan er geen noemen.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:14
zet dat kruisje ook maar op Bergramp en van de sar.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:21
Losersvereniging
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:34
't Is over duidelijk dat er iets moet gebeuren om Ajax weer in hun ritme te krijgen o.l.v. Peter Bosz,het blijkt dat Marcel Keizer als coach voor het te zware blok gezet is om de oud coach Peter Bosz te doen vergeten.Met andere woorden:Peter Bosz blijkt in Duitsland "de" coach te zijn waar men naar verlangt,aantrekkelijk voetbal en een een selectie die tesamen de strijd aan gaan,terwijl het Ajax van heden het voetbalspel niet kan of wil uitvoeren of met de visie van Keizer niet uit de voeten kan.Een nieuwe ervaren coach kan wellicht de opgelopen schade die in punten zijn verspeeld te herstellen,maar de achterstand nà zes duels bedraagt nu reeds 5 punten op PSV,die door in Utrecht van de FC Utrecht met 1-7 te winnen en de leiding heeft genomen op de ranglijst wel met Philip Cocu's visie overweg kan toch?
Reden temeer voor Ajax om hun supporters niet in de kou laten staan met de keuze die vanaf het begin door de leiding van Ajax is gemaakt om Marcel Keizer aan te stellen als vervanger van Peter Bosz foutief en mislukt is gebleken,het kan zelfs bij Ajax niet altijd in goud worden uitgedrukt en het is thans weggegooid optimisme die men aan zich zelf moet aangerekend worden en zal in korte tijd moeten worden hersteld dus exit MARCEL KEIZER sorry.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 22:21
Geen charisma geen aanzien bij de spelers dus kan nooit een meerwaarde zijn voor het elftal. Komt nog bij dat de prestatie tot nul is gedaald
Vind ik leuk
Gerro +3659
dinsdag 26 september 2017 om 00:40
Oooh Denis was een jeugdvriend dus die status zijn we inmiddels voorbij,tja we zijn nu in de grote mannen wereld en Denis moet ook aan zich zelf denken wanneer er niet gewonnen word.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

De Telegraaf: Ajax houdt Keizer tegen het licht en verkent trainersmarkt