Eredivisie-hype gelinkt aan topclubs: 'Kom op, heb hier vier wedstrijden gespeeld'

Eredivisie-hype gelinkt aan topclubs: 'Kom op, heb hier vier wedstrijden gespeeld'

maandag 25 september 2017 om 07:55

De zeventienjarige Kik Pierie is hard op weg om een Eredivisie-hype te worden. De jonge verdediger van sc Heerenveen staat na wedstrijden veel media te woord en zijn naam valt in veel praatprogramma's. Zijn vader Jean-Pierre geniet van de aandacht voor zijn zoon.

"Het is heel bijzonder, genieten. Je weet nooit hoe lang het duurt, hij staat er pas vier wedstrijden in. Maar ik kan ook niet zeggen dat hij het niveau niet aankan", zegt hij in de Volkskrant. In huize Pierie blijven ze ondanks de toenemende aandacht met beide benen op de grond. "Het gaat er hier niet obsessief aan toe, hoor. Er hangt geen lijst van do's and don'ts. We eten ook wel eens een frietje. Voetbal is nooit een verplichting geweest. Kik wil zelf graag ver komen. Dan moet je er dus wat voor laten."

Pierie zelf vindt de complimenten ook leuk, maar relativeert het allemaal wel. Hij wordt al gelinkt aan de top van Nederland en Oranje. "Leuk dat ze het zeggen, maar kom op, ik heb vier wedstrijden in het eerste gespeeld", zegt hij. Zijn vader vult aan: "Heerenveen heeft een van de beste opleidingen in Europa. Zoals het nu gaat, in de basis bij een subtopper, past prima. Kan hij ook zijn school rustig afmaken. Ik denk dat je een betere voetballer wordt als je ook je hersens traint."

Plaats een reactie

maandag 25 september 2017 om 07:59
Het grote voordeel van gewoon ouderwets boeren verstand! Een uitzondering, maar dat zal hem nog ver brengen.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 08:02
Een unicum in de voetbalwereld. Meestal hebben ze het verstand van een puber.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 08:06
Of van een pierworm...
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 08:00
Jean Pierre Pierie ... leuk bedacht van opa en oma.
Vind ik leuk
tollie +761
maandag 25 september 2017 om 08:16
Een echte boer bij de boeren zullen we maar zeggen:)
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 08:18
Verstandige familie. Wie weet...
Vind ik leuk
Objectief +2671
maandag 25 september 2017 om 08:39
Zulke jongens moeten minimaal 3 seizoenen bij een goede subtopper in de basis spelen. Vervolgens 2-3 seizoenen bij een top 3, en pas dan voor het buitenland gaan.
Win-vorm voor de speler, NLse clubs en het NLse voetbal.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 08:39]
Vind ik leuk
Korm +23152
maandag 25 september 2017 om 08:54
ik zou zeker wel de route bewandelen om via PSV, Ajax of feyenoord naar buitenland te gaan
Vind ik leuk
Objectief +2671
maandag 25 september 2017 om 10:39
Dat zeg ik
Vind ik leuk
Korm +23152
maandag 25 september 2017 om 12:31
klopt, zeg ook niet dat jij zegt datr het niet zo is
Vind ik leuk
Objectief +2671
maandag 25 september 2017 om 22:05
Waarom zeg je dan hetzelfde als reactie op mijn post ;)
Vind ik leuk
Korm +23152
dinsdag 26 september 2017 om 07:44
nou dat ik vind dat ze dat zeker moeten doen.
gewoon een aanvulling :)
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 september 2017 om 07:44]
Vind ik leuk
Objectief +2671
dinsdag 26 september 2017 om 08:26
Lol :)
Vind ik leuk
Korm +23152
maandag 25 september 2017 om 08:53
Heeft heerenveen 1 van de beste opleidingen? ik hoor vooral Ajax, AZ en Feyenoord dat de opleidingen goed zijn. van heerenveen zou ik het echt niet weten
Vind ik leuk
Sjw +3
maandag 25 september 2017 om 10:38
Sc Heerenveen had in 2015 de 17e jeugdopleiding van Europa

Bron: http://www.sc-heerenveen.nl/nieuws/hoge-europese-klassering-opleiding-sc-heerenveen/10
Vind ik leuk
Korm +23152
maandag 25 september 2017 om 12:30
ow dat is wel netjes!
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 10:50
Een verademing om eens een speler te zien zonder plakplaatjes, kekke hoedjes, gouden bolide en LV tasjes die ook nog een normaal interview kan geven.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:59
Vind hem ook een goede kop hebben, maar vergeet niet dat het nu pas begint, en dat hij ook nog niet zoveel geld verdiend dat hij dat kan kopen :)
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 12:29
Laat zo'n speler eerst eens minimaal 2 jaar bij z'n club in het eerste voetballen, dan maak je een stap naar een buitenlandse subtopper (of eventueel een nederlandse stap) en dan naar je favoriete Real..
Vind ik leuk