Boze supporters in Amsterdam: 'Altijd pijnlijk als de Ajax-fans je uitfluiten'

Boze supporters in Amsterdam: 'Altijd pijnlijk als de Ajax-fans je uitfluiten'

maandag 25 september 2017 om 08:36

Lasse Schöne noemt het 'pijnlijk' dat de Ajax-fans begonnen te fluiten in het duel met Vitesse (1-2). De Amsterdammers lieten hun onvrede blijken met een luid fluitconcert vanwege het slechte spel in de Johan Cruijff Arena.

"Als de Ajax-fans je uitfluiten, is dat altijd pijnlijk. Als je een foute pass geeft, hoor je ook weleens gemopper. Dat is normaal. Maar 'voetballen, voetballen' heb ik hier een hele tijd niet gehoord", zegt invaller Schöne in gesprek met De Telegraaf.

Schöne durft de vinger niet op de zere plek te leggen. "Wat er aan de hand is? Niets, dacht ik. We moeten onszelf niets aan laten praten, maar als je de laatste twee wedstrijden ziet is het ondermaats. Dit kan niet. Wij willen voetballen en als dat niet lukt, moet je uit een ander vaatje tappen. Dat deden we niet. Dan verlies je ook van een ploeg als Vitesse, dat gewoon een goede ploeg heeft."

Poll

Komt het snel goed met Ajax?

(1104 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 25 september 2017 om 08:38
Reactie op de vraag “Komt het snel goed met Ajax?”

Niet met Keizer in ieder geval (-:
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 08:40]
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 08:41
Geef het effe de tijd komt vast goed weer.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 08:42
Nee bij Ajax heb je geen tijd! Je moet er direct staan.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 08:45
Dan blijf je maar aanklooien komt geen einde aan!
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 09:02
Hmmm. Dat geldt dan zeker niet voor de aangekochte spelers?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 09:07
Ik denk dat je ontevreden spelers in het team hebt lopen. Denk met name aan Dolberg die zijn transfer in duigen heb zien vallen en ook Ziyech wil liever weg dan blijven.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 09:20
Hoe kom je daarbij? Dolberg heeft de hele tijd aangegeven dat het hem niet interesseerde wie er kwam omdat hij bij Ajax wou blijven, Ziyech idem dito.
Het ligt toch echt aan de coach en hij en Bergkamp moeten opstappen, dat is de enige oplossing.
Dan weet je dat Feyenoord verloren heeft en wat doen we, we verliezen de wedstrijd.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 09:20]
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 09:36
En jij denkt dat ze het achterste van hun tong hebben laten zien? Ik geloof er zeker in dat dit meespeelt.
Vind ik leuk
Djambo +2165
maandag 25 september 2017 om 08:42
Je ziet gewoon dat deze elf spelers ook gewoon geen kwaliteit hebben, helemaal niks. Wat een invloed en vertrouwen kan een grote sterspeler Sanchez dan geven. Blijkt gewoon dat het hele elftal op hem leunde.
Bij PSV had je destijds Gomez en Alex dat was ook een blok waardoor matige spelers boven zich uitstegen. Ajax moet doorselecteren er is geld genoeg, van deze selectie kan er nagenoeg niks blijven misschien de keeper de rest is gewoon slecht.
Vind ik leuk
Korm +20437
maandag 25 september 2017 om 08:49
dat is ook wel overdreven maar ajax mist gewoon balans in het elftal.
Vind ik leuk
darmianto +6377
maandag 25 september 2017 om 09:02
Dat dus, de 2 belangrijkste spelers zijn voor veel geld vertrokken en dan weet je dat je moet sleutelen aan je team en tactiek om weer resultaat te halen. Keizer probeerde een beetje op de erfenis van Bosz voort te borduren zonder daar bij stil te staan maar dat is gewoon dom. Dan nog gekoppeld aan de raarste wissels en je hebt een probleem.

Bosz had in feite gelijk met zn argumenten, er moet kwaliteit bij (in de wetenschap dat bijv. Klaassen sowieso weg zou gaan en Sanchez dus ook) maar dat konden ze hem niet beloven. Ik snap Bosz daarom ook wel dat hij weg ging. Natuurlijk is het onrealistisch om te verwachten dat Ajax spelers zou kunnen halen die minstens net zo goed zouden zijn als Sanchez en Klaassen maar als je ziet wat er daadwerkelijk gehaald is plus het feit dat je voor LB nog steeds een of andere lompe houthakker hebt staan die gaat huilen elke keer als hij over zn eigen veters struikelt, tja...
Vind ik leuk
The Bosz +1653
maandag 25 september 2017 om 09:51
Dat is echt onzin! Op 3 spelers na kun je de zelfde opstelling als vorig jaar maken, en dat was vanaf halverwege het seizoen ver uit de beste ploeg,
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 09:51]
Vind ik leuk
Senn +2643
maandag 25 september 2017 om 10:52
Nee Feyenoord was beter!
Vind ik leuk
The Bosz +1653
maandag 25 september 2017 om 10:56
Dat mag jij vinden
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 11:39
Dat is onzin natuurlijk.
Je hebt het over 3 spelers maar dat waren wel de sterkhouders bij Ajax.
Die vervang je niet zomaar hoor, dus als je het nuchter bekijkt is er gewoon wanbeleid gevoerd bij Ajax.
Vind ik leuk
The Bosz +1653
maandag 25 september 2017 om 11:43
Van De Beek vind ik niets minder dan Klaassen, Traore voegde weinig toe als rechtsbuiten, dus eigenlijk missen we alleen Sanchez maar vooral Bosz!!
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 11:11
Kwaliteit hebben ze wel, alleen net niet de kwaliteiten die nu nodig zijn om tot beter spel/resultaat te komen. Er is geen verlengstuk van de trainer. Vd Beek is voetballend best prima, maar is geen aanjager die tactisch ziet wanneer er druk gezet dient te worden, zoals Klaassen dat wel was. Veltman is ervaren, maar niet iemand met natuurlijk overwicht. De ligt is getalenteerd, maar net als Vertonghen in zijn eerste jaren nog te onervaren om probleemsituaties te herkennen. Het wegvallen van Sanchez is niet zomaar op te vangen aangezien het niet alleen voetbaltalent is dat is weggevallen, maar ook gif. Verder denk ik dat de situatie rond Nouri en de impact daarvan op de selectie niet onderschat mag worden. Je ziet je teamgenoot/vriend neervallen en je weet dat 'ie nooit meer op zal staan. Hoe sterk je mentaal ook bent, dat is een bittere pil.
Keizer de schuld geven is misschien deels logisch en terecht, maar ik denk dat het een samenloop van verschillende omstandigheden is.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 08:54
Ik denk dat het gevoerde beleid meer invloed heeft dan keizer op het matige presteren. Dat de bepalende spelers worden verkocht en er komen (dure) bankzitters voor terug is Keizer niet aan te rekenen.
Vind ik leuk
Bizzy +5665
maandag 25 september 2017 om 12:02
Niet mee eens. Met het vertrek van Sanchez heeft de Ajax defensie een behoorlijke tik opgelopen. Een nieuwe coach gaat het ook niet redden.

In de winterstop moet men een goede verdediger aantrekken. Mateo Barać had wellicht iets kunnen toevoegen.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 08:39
De gouden tijden zijn allang voorbij en men blijft maar daar aan vast klampen.
Vind ik leuk
Jozef +18830
maandag 25 september 2017 om 08:44
Tot de EL-finale hebben we ons vorig jaar kostelijk vermaakt hoor. Nu is het kut, ja...
Vind ik leuk
Korm +20437
maandag 25 september 2017 om 08:49
is ook maar iets eenmaligs gebleken ;)
Vind ik leuk
Jozef +18830
maandag 25 september 2017 om 09:00
Bosz, Klaassen, Sanches en Traore weg...

Beleid te succesvol helaas... Op korte termijn niet op te vangen en foute trainerskeuze. Dat laatste lijkt nu wel duidelijk toch?
Vind ik leuk
Korm +20437
maandag 25 september 2017 om 13:09
op het beleid is inderdaad wat op aan te merken... maar daar ga ik het niet over hebben want bij mij club is het niet beter ;)
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 13:25
Wat is jouw club eigenlijk?
ADO of Feyenoord zeker, op basis van je avatar.
Vind ik leuk
Korm +20437
maandag 25 september 2017 om 14:04
Hahaha nee, onverwachte hoek, ik support PSV
Vind ik leuk
Jozef +18830
maandag 25 september 2017 om 13:27
Werkelijk, ik denk dat alle deskundigen hier (ik niet dus;-)) veel te makkelijk woorden als visie en beleid gebruiken om aan te geven hoe het moet. Wat er bestuurlijk bij onze topclubs rondloopt reken ik bepaald niet tot het stel koekenbakkers waartoe ze hier wel veroordeeld worden. Je moet gewoon dealen met de situatie van vandaag de dag en die leert dat we financieel in de achterhoede van Europa horen gezien de grootte van ons land. Dat wetende plaatst prestaties allemaal in een wat juister perspectief.

Er zweven hier nog mensen rond die denken dat we ooit weer bij de top kunnen aansluiten...
Tja...
Vind ik leuk
Korm +20437
maandag 25 september 2017 om 14:07
hahaha ik heb niet het idee dat we ff aan de top aanhaken. Maar wat ik vooral mij club verwijt zijn de valse beloftes. als ze vanaf begin open kaart hadden gespeeld en vanuit dat oogpunt de doelen vast stelt dan kan ik ermee leven. Maar zoals het nu gegaan is niet ;)
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 11:54
Beetje hetzelfde als het kampioenschap van Feyenoord.
Vind ik leuk
Korm +20437
maandag 25 september 2017 om 13:09
Laten we het hopen!
Vind ik leuk
ajax1973 +1322
maandag 25 september 2017 om 08:52
vorig jaar was tot eind maart het spel ook kut alleen kon bosz beter praten en die had er nog wat goeds bij nu is het team matig en de aankopen krijgen geen eerlijke kans ik vind het wel mooi dat alles wat ik zij nu al uit komt tijd om de cruijf opzet van td samen met een th te veranderen
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 08:40
Waarom lukt een simpele pass naar dezelfde kleur niet eens?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 08:43
Kleurenblind misschien?-:)
Vind ik leuk
Jozef +18830
maandag 25 september 2017 om 08:45
Gebrekkige training.

Logisch...
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 08:46]
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 08:54
Ik denk nog steeds een groot gebrek aan vertrouwen.
Ze kunnen allemaal voetballen en ze kunnen dat ook samen. Dat weten we gewoon.
Vind ik leuk
Jozef +18830
maandag 25 september 2017 om 09:02
Een trainer is er toch niet om die gasten alleen maar rondjes rond het veld te laten lopen of om scheids te spelen tijdens een partijtje?
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 09:04]
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 09:10
Ik weet niet hoe Keizer, Spijkerman, Winter, Bergkamp en co trainen.
Je zou zeggen genoeg professionaliteit binnen Ajax om Keizer daarop te beoordelen.
Vind ik leuk
darmianto +6377
maandag 25 september 2017 om 09:05
Ook dat, in een goed draaiend elftal was bijv Ziyech en vd Beek een sensatie maar zonder de kapstok klaassen en sanchez is er niemand die een voortrekkersrol inneemt.

Van Schone en Huntelaar zou je dat qua ervaring mogen verwachten maar dat zijn geen praters laat staan leiders die de mouwen opstropen en het goede voorbeeld geven
Vind ik leuk
Jozef +18830
maandag 25 september 2017 om 09:07
Huntelaar is het bewijs dat ervaren spelers ook niet altijd de oplossing zijn.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 09:12
Huntelaar kan wel leiden, maar alleen als hij bereikt wordt. Gisteren ging bij hem net zo goed veel fout. Iedereen deelde in de malaise.

Maar je hebt gelijk. Er is geen leiding. Ziyech wilt wel, maar ook bij hem gaat veel fout. Dat vreet aan je.
Vind ik leuk
Itsese +1541
maandag 25 september 2017 om 08:42
Maar geen zorgen! volgens Schone is er niets aan de hand. Succes!
Vind ik leuk
Korm +20437
maandag 25 september 2017 om 08:47
Gewoon je kop in het zand steken Schone! Ajax heeft al een verlies van 8 punten. dat is des onajax! Tegen Vitesse kan je wel eens wat oplopen maar van een Heracles en Ado moet je wel gewoon winnen. Nu moeten ze nog tegen Heerenveen, Feyenoord, en Utrecht binnen 5 weken, daar verlies je gewoon van in deze vorm
Vind ik leuk
ficusje +973
maandag 25 september 2017 om 08:58
Van utrecht en feyenoord,oh die zijn wel in vorm.
Vind ik leuk
Jozef +18830
maandag 25 september 2017 om 09:04
Korm, voeballers die roepen dat hun trainer er een puinhoop van maakt zijn zeldzaam hoor. Zou wel mooi zijn trouwens...
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 10:33
Tegen Vitesse kan je weleens wat maar oplopen maar tegen Heracles en ADO moet je gewoon wel winnen.

Nou laat ik je zeggen dat Ajax nooit makkelijk wint in Den Haag en ADO zelfs betere statistieken tegen Ajax kan voorleggen dan Vitesse!
Vind ik leuk
Korm +20437
maandag 25 september 2017 om 12:29
klopt, alleen vind ik de kwaliteiten van ADO minder dan Vitesse (met alle respect), vitesse speelt om de bovenste plaatsen en ADO voor de onderste... dat is een verschil!
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 12:36
ADO speelt niet voor de onderste plaatsen, ADO gaat spelen voor plaats 7/10. Maar dan nog vind ik dat Ajax van Vitesse thuis moet winnen.
Vind ik leuk
Korm +20437
maandag 25 september 2017 om 13:05
Vitesse stunt wel vaker in de Arena ;)
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 13:16
Wat is vaak? 5/6x nu of zo iets?
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 13:17]
Vind ik leuk
Korm +20437
maandag 25 september 2017 om 13:23
achter elkaar, kan wel
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:51
Kan nooit achter elkaar 5/6x in alle Eredivisie ontmoetingen.
Vind ik leuk
Korm +20437
maandag 25 september 2017 om 15:00
nee maar wel vaak ;)
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 15:36
5/6x noem ik niet vaak in 32 eredivisie ontmoetingen.

Ajax - Vitesse werd vaker gespeeld in de Eredivisie zonder een gelijkspel als resultaat dan elk ander affiche: 32 keer, 27 zeges Ajax, 5 overwinningen Vitesse.
Vind ik leuk
dhrwobo +7903
maandag 25 september 2017 om 08:48
In Amsterdam is toch 80% successupporter? Dan zouden de spelers toch wel gewend moeten zijn om uitgefloten te worden de afgelopen 3 jaar. Alleen de echte supporters blijven hun cluppie steunen door dik en dun. Kijk naar Feyenoord in de droevige jaren die ze hadden. Daar bleven veel supporters hun club aanmoedigen ook al stonden ze bovenaan het rechter rijtje. Dat zie ik in Amsterdam niet gebeuren.
Vind ik leuk
Korm +20437
maandag 25 september 2017 om 08:50
klopt, maar dat zie ik in eindhoven ook niet gebeuren hoor
Vind ik leuk
dhrwobo +7903
maandag 25 september 2017 om 08:59
Nee maar in Eindhoven zitten de stoeltjes vaak wel vol. In tegenstelling tot in de JC ArenA...
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 09:02
Deels waarheid, maar het Kuip publiek wordt wel heel erg gehypet. Ook in de Kuip verlaten de supporters het stadion als het slecht gaat o.a. tegen MC. Maar hier wordt minder tot geen aandacht aan besteed, want het de mythe moet voortleven. Tevens de beelden van agenten met getrokken wapen in de catacomben van de Kuip zijn niet echt toe te schrijven aan supporters die hun club steunen.
Vind ik leuk
Jozef +18830
maandag 25 september 2017 om 09:06
80% succes supporter?

Dan zouden er momenteel wekelijks 10.000 toeschouwers zijn...
Vind ik leuk
dhrwobo +7903
maandag 25 september 2017 om 09:07
Dat aantal zal de komende weken inderdaad wel terug gaan lopen ja ;-)
Vind ik leuk
darmianto +6377
maandag 25 september 2017 om 09:09
Zegt een supporter van een club met het grootste bioscooppubliek.

In Eindhoven wachten ze de bussen op en fluiten ze iedereen uit zelfs als het spel goed is maar het resultaat minder..

Is ook niet zo knap trouwens met een stadion wat half zo groot is om het vol te krijgen maar nogmaals, wat heb je daar aan als ze bij elke verkeerde pass hun eigen team kapotfluiten? Niks dus
Vind ik leuk
dhrwobo +7903
maandag 25 september 2017 om 09:14
Ik hoor het wel, nog nooit in het Philips stadion gezeten... (en ja, ik wel in de ArenA)

En bussen worden overal opgewacht als er echt crisis is, ook bij Ajax:
- http://www.ajaxshowtime.com/article/hoofdnieuws/46717/boze-ajax-fans-wachten-spelersbus-op.html&page=7
-
http://www.at5.nl/artikelen/155871/spelersbus_bij_arena_opgewacht_door_handjevol_supporters)

En inderdaad we hebben een kleiner, maar wel sfeervoller stadion dan die dooie blikkendoos in Amsterdam.
Vind ik leuk
Korm +20437
maandag 25 september 2017 om 09:51
slecht geslapen?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 08:50
Ja ongetwijfeld komt het goed omdat de Nederlandse competitie nog meer zwakke broeders kent zo verdoezel je het onvermogen. Het lijkt dan zie je AJAX is weer terug en ja in deze speeltuin competitie
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 08:55
ik heb me een middag de ballen uit me broek gelachen met ajax en az
Vind ik leuk
Zippy +2537
maandag 25 september 2017 om 08:59
Nou , ik zou zeggen: Ajax doe zo voort en welkom in de JL volgend jaar.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 09:26
Keizer zo snel mogelijk weg, speelt frank de boer voetbal, tikkie terug , tikkie breed enz .Het is niet te hope dat Ajax frank de boer weer terug neemt, dan zien wij namelijk het zelfde voetbal als nu.
De boer heeft de eerste 2 jaar kunnen teren op wat zijn voorganger heeft neer gezet, daarna heeft hij zijn visie uitgestippeld en heeft met alle geluk van de wereld Ajax nog een keer kampioen gemaakt.
Zijn afgang bij Inter en in Engeland geven aan dat het een zéér matige trainer is, niet geschikt om op hoog niveau te werken,
Vind ik leuk
FSCeara +2234
maandag 25 september 2017 om 09:41
Als hij vind dat er niets aan de hand lijkt te zijn dan kijkt hij de wedstrijden niet terug of is hij blind !!
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 09:43
Er was binnen Ajax een man die het niet zag zitten met Keizer en dat was Overmars. Je ziet nu het resultaat. Mocht Keizer ontslagen worden, dan moet ook van der Sar en Bergkamp en zijn kliek eruit geschopt worden.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 09:44
Er wordt geroepen dat Ajax slecht heeft gespeeld. Deed Vitesse dat niet dan? Vitesse heeft slim gespeeld, maar niet goed. Daar zat het verschil gistermiddag tussen Ajax en Vitesse.
Vind ik leuk
Korm +20437
maandag 25 september 2017 om 09:52
dat is zeker waar
Vind ik leuk
cheeks +1180
maandag 25 september 2017 om 10:01
2 jaar op rij zo meteen geen europees voetbal. Leegloop dreigt.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 10:08
De grootste fout die 020 gemaakt heeft, is het terughalen van Huntelaar. Op voorhand was al duidelijk dat dit de verhoudingen in het team zou verstoren. Maar niemand durft dat te concluderen en niemand durft Huntelaar de uitgang te wijzen.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 10:10
Ik mis visie van de trainer, het is een wirwar van spelsystemen, en wisselingen in takiek. Nou ja, er is bijna geen taktiek. Of het wordt gewoon niet consequent uitgevoerd.

Ik heb echt voor het eerst sinds lange tijd in het stadion gezeten en gedacht wat doe ik hier? Had ook gezellig met de kinderen een stuk kunnen gaan varen met de boot. Dit ging namelijk nergens meer over
Vind ik leuk
Nick Kools +12133
maandag 25 september 2017 om 10:18
De patient Ajax is ziek :)
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 11:23
Mensen vergelijken de situatie met Bosz vorig jaar.

Echter kwam Bosz nieuw bij de club en nam de moeite om zijn filosofie met nieuwe spelers erin te slijpen. Maar Keizer heeft geen filosofie en heeft op 2 spelers na dezelfde groep. Bosz was doof voor de media en hield vast aan 1 ploeg en Keizer wisselt om de haverklap. Dan geef je je spelers dus weinig vertrouwen mee.

Er zit dus geen enkel idee achter. Heb zelfs het idee dat hij het zelf te vroeg vond om al trainer van Ajax 1 te worden, maar dat het er doorheen gedrukt is.
Vind ik leuk
reggie +639
maandag 25 september 2017 om 11:23
Dat waren niet de fans, maar de toeristen die floten de fans waren al naar huis.
Vind ik leuk
reggie +639
maandag 25 september 2017 om 11:24
Dat waren niet de fans, maar de toeristen die floten, de fans waren al naar huis.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 11:29
Daar ga je ajax met je:
En de jeugd en trainers leren van kleins af aan het ajax systeem zodat ze in het eerste het systeem door en door kennen....
Ja dat zagen we zondag!!! Die keizer had geen flauw idee wat ie aant doen was met ze 3 verdedigers, ja we zagen duidelijk het ajax systeem NOT
Dat krijg je met je vriendjespolitiek
Vind ik leuk
FCDHMN +37
maandag 25 september 2017 om 15:33
eigen spelers uitfluiten.... triest man man man
Vind ik leuk
19AZ82 +1017
maandag 25 september 2017 om 15:43
Je kunt best eens een wedstrijd verliezen, maar het gaat om de manier waarop. Keizer is mijn inziens geen persoon die autoriteit uitstraalt en hard is. Dat is wat deze jonge ploeg nodig heft. Een leider die zijn spelers motiveert voor elke meter te knokken. Ook al is AJAX zijn "ster"spelers kwijt dan nog hebben ze een team dat gemakkelijk in de top moet meedraaien. De AJAX leiding had gewoon moeten weten dat Keizer noch uitstraling noch ervaring uitstraalt/heeft om dit AJAX te laten presteren.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 17:40
kleine jongentjes moeten eens volwassen worden !!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Boze supporters in Amsterdam: 'Altijd pijnlijk als de Ajax-fans je uitfluiten'