Onverwachte tegenslag Feyenoord: Botteghin niet in Champions League

Onverwachte tegenslag Feyenoord: Botteghin niet in Champions League

maandag 25 september 2017 om 09:56

Feyenoord moet het dinsdagavond in de Champions League-wedstrijd tegen Napoli stellen zonder Eric Botteghin. De verdediger blijft achter in Rotterdam.

Botteghin heeft knieklachten overgehouden aan de verloren competitiewedstrijd van Feyenoord tegen NAC Breda (0-2) en is niet fit genoeg om in actie te komen. Hij stapt maandag niet op het vliegtuig naar Napels, net als de al langer geblesseerden Nicolai Jörgensen en Kenneth Vermeer.

Sven van Beek, Bart Nieuwkoop, Jerry St. Juste en Jens Toornstra zijn er wel bij, bevestigt Feyenoord via de officiële kanalen. In totaal neemt trainer Giovanni van Bronckhorst 21 spelers mee naar Italië. Maandag om 19.00 uur werkt Feyenoord een training af in het Stadio San Paolo. De Rotterdammers verloren hun eerste groepswedstrijd in de Champions League met 0-4 van Manchester City, terwijl Napoli met 2-1 onderuit ging bij Shakhtar Donetsk.

De volledige selectie van Feyenoord:
Nieuwkoop, Van Beek, St. Juste, Haps, Van der Heijden, Boëtius, El Ahmadi, Vilhena, Larsson, Basacikoglu, Diks, Nelom, Berghuis, Tapia, Amrabat, Bijlow, Jones, Toornstra, Kramer, Ten Hove, Vente.

Plaats een reactie

maandag 25 september 2017 om 09:58
Ook dat nog man man man !!!!
Het zit ook mee Beterschap gewenst.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 10:04]
Vind ik leuk
Korm +20586
maandag 25 september 2017 om 10:12
zo erg is dat nou ook weer niet dat hij er niet bij is, voor hem inderdaad beterschap!
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 10:00
gaat een afslachting worden ik hoop op een goed resultaat maar ik zie 5-0 wel gebeuren
zeker als Mertens weer eens een goede wedstrijd heeft
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 10:09
Echt niet.... Napoli is lang geen Man City
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 10:13
het is thuis voor Napoli en Mertens is invorm we zullen het wel zien barry
maar ik zeg dat jullie met minstens 3 goals verschil weer terug naar rotterdam vertrekken
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 10:15
Ik geloof er geen bal van ;-))
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 10:17
dat mag je doen ik hoop ook voor het nl voetbal dat ik ongelijk heb :D
Vind ik leuk
United FC +12710
maandag 25 september 2017 om 17:56
Alle ballen op Barry!
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 10:19
Ze wonnen maar 2-3 tegen SPAL...
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 10:29
ja en jullie verloren van nac breda met 0-2 wat is je punt precies ?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:29
Dat het niet een lekker teken van in vorm zijnis
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 15:43
Ben er ook bang voor. Wat een wereldgoal, vorige week tegen Lazio. Gewoon Maradona nagedaan!? Maar alweer tegenslag? Het houdt maar niet op.
Vind ik leuk
El Unicum +1389
maandag 25 september 2017 om 10:23
Napoli is ook geen NAC. Succes!
Vind ik leuk
Adje80 +2399
maandag 25 september 2017 om 10:28
Mwa napoli scoort heel erg veel hoor ik denk dat het ook wel 4-1 ofzo wordt
Vind ik leuk
United FC +12710
maandag 25 september 2017 om 17:55
Je moet niet vergeten dat City gas terug nam in de tweede helft.
Vind ik leuk
derksen +6306
maandag 25 september 2017 om 10:00
Hoop dat Napoli een beetje minder gas geeft en 2-0 genoeg vind..
Vind ik leuk
United FC +12710
maandag 25 september 2017 om 17:59
Het sneue is dat Feyenoord niet compleet is. Je wil met je beste 11 op het veld staan. Dit maakt de teleurstelling alleen maar groter.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 10:00
st. Juste zal het niet veel slechter doen. Botteghin speelt al weken als een krant.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 10:04
Alleen had st juste voor diks kunnen spelen. Nu moet diks toch spelen
Vind ik leuk
Tafkaz +3929
maandag 25 september 2017 om 10:14
Of Amrabat op RB en Diks op t bankje.
Vind ik leuk
Nick Kools +12143
maandag 25 september 2017 om 13:16
Nee, gewoon Nieuwkoop speeltijd geven.
Als we dan toch verliezen liever dat dan Nieuwkoop weer minuten maakt zodat hij Diks kan vervangen in de competitie, want dat is toch t belangrijkste voor ons.
Napoli is een maatje of wat te groot voor ons.
Ik maak me geen illussies iig :)
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 10:02
Maakt toch geen bal uit. Focus op de competitie veel belangrijker.
Vind ik leuk
El Unicum +1389
maandag 25 september 2017 om 10:24
Speel je eindelijk een keer Champions League...
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 11:09
Er is nog kans op Europa league dus alle focus zou daar op moeten staan valt meer te verdienen dan in de competitie
Vind ik leuk
rinirat +735
maandag 25 september 2017 om 10:03
Botteghin gede kopper maar hele matige speler.
Positief nieuws dus.
Een echte voetballer neerzetten.
St juste!
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 10:15
Precies. Mertens is handig, beweeglijk en te klein om te koppen. Dan heb je helemaal niets aan de slome en stugge Botteghin.
Vind ik leuk
Barry10 +968
maandag 25 september 2017 om 10:35
Juist en dan lekker man tegen man zetten tegen Mertens. Volgens mij kan St Juste zich wel vastbijten in een tegenstander, deed hij vorig jaar ook tegen Ajax met Dolberg.

Mertens natuurlijk wel maatje groter, maar daar kijken we maar even niet naar.
Vind ik leuk
Quareck +2534
maandag 25 september 2017 om 10:51
Een maatje kleiner en een klasse beter denk ik :p
Vind ik leuk
DubRtd +13567
maandag 25 september 2017 om 10:04
Liep zaterdag al te trekkebenen dus zo onverwachts is het nou ook weer niet.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 10:06
Wat zullen ze enorm opgelucht zijn bij Napoli, zeg!
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 11:10
Nergens kan weer slapen
Vind ik leuk
Quaresma +1883
maandag 25 september 2017 om 10:09
Kan Feyenoord geen snipperdag nemen ?
Vind ik leuk
Feye1908 +5704
maandag 25 september 2017 om 10:16
Dat hebben ze de laatste 4 wedstrijddagen al gedaan. Het is een keer afgelopen hoor. Tijd om aan het werk te gaan.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 10:13
Zou wel eens een blessing in disguise kunnen zijn. Tegen de snelle, wendbare aanvallers van Napoli had je waarsch weinig aan deze logge verdediger gehad.

Wel weet je dat Gio hem zou opstellen als het kan, maar of Feyenoord daar bij gebaat zou zijn in Napels, is maar zéér de vraag.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 10:19]
Vind ik leuk
mcmodd +10417
maandag 25 september 2017 om 10:15
Nou, dat zal me wat worden. Ik zal maar het volgende willen zeggen: geef nooit op wat je nog doen kan. Honderd procent inzet gedurende de hele match tonen en wat het dan wordt zien we dan wel weer. Je bent wel de Nederlandse kampioen hè.
Vind ik leuk
Barry10 +968
maandag 25 september 2017 om 10:34
Zo is het, alles geven, gas erop en dan zie je vanzelf wel waar het schip strand.
Vind ik leuk
ryolic +147
maandag 25 september 2017 om 10:18
bespaart hem het verlies weer :)
Vind ik leuk
Dtc0314 +116
maandag 25 september 2017 om 10:18
Zoals hij de laatste weken speelt is dit geeneens een tegenvaller
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 10:19
Zolang Jones niet gaat kappen en draaien, is er nog hoop.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 10:19]
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 10:19
Laten we blij zijn dat van beek en nieuwkoop er weer bijzitten. Nieuwkoop speelt diks er hoe dan ook wel uit.
Vind ik leuk
frankn27 +3897
maandag 25 september 2017 om 10:33
met Botteghin en Jorgensen zou het ook 6-0 worden
Vind ik leuk
Barry10 +968
maandag 25 september 2017 om 10:33
Of St. Juste of Tapia op zijn plek. St Juste stond vorig jaar een keer op Dolberg (in goede vorm) en beet zich destijds vast in hem, tot in het irritante aan toe. En hij heeft snelheid, iets dat ontbreekt bij Botteghin.

Hij zal alleen opbouwend alles over moeten laten aan Vd Heijden, aangezien St Juste met zijn nerveuze spel zoals tegen City niet veel rust in de ploeg brengt.

Tapia heeft in de voorbereiding centraal achterin gestaan en deed dat erg goed. Volgens mij wordt hij vaak onderschat, met Peru speelt hij tegen ploegen als Brazilie, Argentinië etc en doet hij het ook goed.

Ben wel benieuwd wie er rechtsback gaat staan. Diks is te licht, Nieuwkoop pas net fit en ik denk dat Amrabat hard nodig is op het middenveld.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 10:36
Geef Sven van
Beek maar zijn kans hij zal je niet teleur stellen
Vind ik leuk
Barry10 +968
maandag 25 september 2017 om 10:37
Wel beetje vroeg voor Van Beek denk ik.
Vind ik leuk
Quareck +2534
maandag 25 september 2017 om 10:52
20:45, zoals voor iedereen.
Vind ik leuk
Barry10 +968
maandag 25 september 2017 om 10:37
NELOM is er in ieder geval bij, dus ik heb er alle vertrouwen in.
Vind ik leuk
United FC +12710
maandag 25 september 2017 om 18:04
Dan gaan jullie zeker winnen!!
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 10:37
Triest, maar Botteghin en van der Heyden presteren al het ghele nieuwe voetbaljaar erg matig. Triest wat arrogantie bij spelers kan doen. Hautain gedrag wordt onvermijdelijk afgestraft.
Dit gaat de verkeerde kant. Dit seizoen kan wel eens heel beroerd worden!!
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 10:45
Wanneer er een brede selectie aanwezig is bij Feyenoord, lijkt het wel alsof er steevast een derde daarvan geblesseerd moet zijn.
Vind ik leuk
pico323 +2962
maandag 25 september 2017 om 10:50
Ik denk zelf zes nul.
Napoli gaat Feyenoord als een schietschijf gebruiken.
Vind ik leuk
dhrwobo +7914
maandag 25 september 2017 om 11:18
Heb je hem afgelopen weekend gezien? Die mis je niet hoor. Kollere, bij die tegentreffer stond hij echt te dollen op zoek naar 'waar is de bal'?!?!?!
Vind ik leuk
ronnieb +181
maandag 25 september 2017 om 11:18
Nieuwkoop, St Juste, VD Heijden, Haps, Ahmadi, Vilhena, Toornstra, Larsson, Berghuis, Boetius.
Vind ik leuk
Nick Kools +12143
maandag 25 september 2017 om 13:23
Gaan we zonder keeper voetballen? :)
Vind ik leuk
United FC +12710
maandag 25 september 2017 om 18:05
Justin Bijlow ;-)
Vind ik leuk
dhrwobo +7914
maandag 25 september 2017 om 11:18
Toch wel verrassend, ik had gedacht dat Feyenoord in de breedte de sterkste selectie zou hebben dit jaar.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 11:23
Daar zullen ze bij Napoli niet van wakker liggen. Wel te hopen voor Feyenoord dat ze hem in de eredivisie niet te lang hoeven te missen.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 11:51
Mis je niks aan heb je kunnen zien tegen City
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 11:58
Een leuk wedstrijdje voor de jeugd. Geef El Ahmadi maar vrijaf. Daar leren ze wat van.
Vind ik leuk
Johan_D +3185
maandag 25 september 2017 om 12:18
Die ziet de bui al hangen en denkt daar wil ik niet bij zijn.

Ze hebben allemaal hun telraampje weer meegenomen ...
Vind ik leuk
_AJAX_ +1970
maandag 25 september 2017 om 12:23
Napoli is in bloedvorm. Feyenoord krijgt zekers 3 goals om de oren als het er niet meer zijn. Wedstrijd gespeeld...
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 12:59
Ik denk dat het 5-0 word
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 13:51
Nou...veel succes dan maar. Zal een onvergetelijke dag gaan worden denk ik..
Vind ik leuk
Chloe +570
maandag 25 september 2017 om 15:01
laatste tijd geef onze trainer verkeerde opstelling door.
moment voor echte feyenoorder die iets van weet.

Jones

Nieuwkoop Van Beek , St. Juste Haps

Berghuis El Ahmadi Amrabat Boëtius

Toornstra,

Vente.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 15:03]
Vind ik leuk
poklane +2559
maandag 25 september 2017 om 15:09
Van Beek? Alsjeblieft niet zeg, net terug van een blessure die ruim een jaar in beslag heeft genomen. Eerst maar is wedstrijdfit worden bij de beloften en daarna via invalbeurten in de Eredivisie. Nieuwkoop is ook een belachelijke keuze om dezelfde reden.
Vind ik leuk
poklane +2559
maandag 25 september 2017 om 15:07
We hebben wel bijzonder veel last van blessures dit seizoen. Lijkt me geen toeval meer.
Vind ik leuk
United FC +12710
maandag 25 september 2017 om 18:06
Het is de schuld van de KNVB!!
Vind ik leuk
United FC +12710
maandag 25 september 2017 om 17:53
Als dat maar goed komt tegen Napoli...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Onverwachte tegenslag Feyenoord: Botteghin niet in Champions League