'Het past eigenlijk heel goed bij dit PSV, ook voor Locadia is het beter'

'Het past eigenlijk heel goed bij dit PSV, ook voor Locadia is het beter'

maandag 25 september 2017 om 16:08

De nieuwe tactiek van PSV pakte zondag perfect uit in de uitwedstrijd tegen FC Utrecht, dat met liefst 1-7 werd verslagen. Cocu koos voor een 4-4-2-opstelling met een ruit op het middenveld. Een goede zet, zo vindt Kenneth Perez.

"Het past eigenlijk heel goed bij dit PSV. Je hebt de ruimte om te lopen, want ze hebben spelers die ruimtes kunnen bestrijken", vertelt de Deense analist bij FOX Sports. Ook spits Jürgen Locadia voelde zich in het nieuwe systeem duidelijk op zijn gemak. "Dat is natuurlijk de man of the match met vier goals."

"Als hij de ruimte kan krijgen om zijn loopacties te maken en op die manier gevaarlijk kan zijn, dan is hij wel beter dan wanneer hij in de punt staat", aldus Perez. "Daar kan hij eigenlijk alleen vijftien meter naar links of vijftien meter naar rechts bewegen. En dus in een veel kleinere ruimte."

Door de ruime zege bij FC Utrecht gaan de Eindhovenaren aan kop in de Eredivisie met vijftien punten uit zes duels. Rivalen Feyenoord en Ajax hebben een achterstand van respectievelijk drie en vijf punten.

Poll

PSV is met de nieuwe tactiek plots titelfavoriet

(1461 stemmen)

Plaats een reactie

Mo +6313
maandag 25 september 2017 om 16:13
En als Ajax in Heerenveen wint met 0-5 is het plots weer titelfavoriet en als Feyenoord met 0-5 in Alkmaar wint zijn zij plots weer favoriet. Ik vind geen van de 3 op het moment favoriet.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 16:16
Beter kan je het niet verwoorden. Die Perez kraamt meestal nog wel wat zinnige dingen uit, maar dit neigt toch wel heel erg naar 'de waan van de dag'.
Vind ik leuk
Mo +6313
maandag 25 september 2017 om 16:17
Het is dat ze nu met 1-7 winnen in Utrecht, wat heel knap is, maar dat maakt ze voor mij nu niet ineens de favoriet voor de titel
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 16:41
Nee, eerder dat Utrecht toch niet zo ver is dan dat we na 4 hele wedstrijden dachten.

1-7 wel geflatteerd. 2 pingels die normaliter buiten de 16 worden gelegd.

Ik heb ook totaal het nieuwsitem gemist dat PSV van het penaltysyndroom is genezen. Hallo!?!?!??! We maken er twee in 1 wedstrijd. Dat is wereldnieuws slaapkoppen!!
Vind ik leuk
DrJ +593
maandag 25 september 2017 om 17:35
Laatste penalty was voor de overtreding op Lozano. Niet op Brenet. Die van Lozano was dik er binnen.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 16:18
Inderdaad, elke week is er een ander titelfavoriet. Degene die de betreffende speelronde het beste spel op de mat ligt is ook die hele week daarna titelfavoriet. Om dan vervolgens weer af te gaan als een gieter.
Vind ik leuk
United FC +12487
maandag 25 september 2017 om 21:44
Typisch Nederland
Vind ik leuk
Artikia +1250
maandag 25 september 2017 om 16:20
Hoezo? PSV heeft gewoon veel spelers die ruimte nodig hebben. Een tactiek waarbij je die ruimte creëert, past dan dus beter bij die spelers. Hij zegt verder toch niet dat ze nu kampioen worden?
Vind ik leuk
Senn +2694
maandag 25 september 2017 om 16:25
Klopt!! Denk dat er nog iets van frustratie zit bij sommige ajacieden. Wel begrijpelijk...
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 17:30
hun verliezen vaak in utrecht en 1-7 hebben hun lqng niet meer gehoord
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 16:28
Nee hij suggereert met deze tekst alsof 'het lek' boven is. Beetje voorbarig als je het mij vraagt.
Vind ik leuk
Artikia +1250
maandag 25 september 2017 om 19:12
Qua speelstijl misschien wel. Inderdaad voorbarig als definitief antwoord, maar de redenatie klopt in mijn ogen wel. Behalve dat de spelers het beste geschikt zijn voor een systeem gericht op de omschakeling, heeft Cocu ook in voorgaande jaren daarmee de beste resultaten behaald.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:18
Nee, dat maak je zelf van de bovenstaande tekst
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 16:29
Waar het meer om gaat is dat de ene week PSV wordt afgeschreven voor de titel en nu opeens door menigeen weer mee doen of zelfs als favoriet worden gezien.
Nu wordt Ajax een crisis aangepraat. Terwijl ze torenhoog favoriet waren
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 16:38
Media is net een hamsterkooi. Je ziet ze alleen als je ze voer geeft of als ze zich suf rennen in het radje.

Negatief nieuws scoort.
Vind ik leuk
Artikia +1250
maandag 25 september 2017 om 19:16
Dat is zeker waar. Ik vind echter de mensen die riepen dat Utrecht boven PSV zou eindigen, en dat Ajax met 2 vingers in de neus kampioen zouden worden, een stuk moeilijker serieus te nemen dan de mensen die nu roepen dat er bij Ajax een crisis is en dat PSV favoriet is om kampioen te worden. PSV heeft met het zwaarste programma de meeste punten behaald. Aan het begin van het seizoen was het puur speculatie, nu is het gedeeltelijk ondersteund door feiten.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 16:53
Waar zegt hij wie de favoriet is dan?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 16:54
Context beste kerel, context is key.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 16:56
Hij suggereert nergens wie titel favoriet is.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 17:19
Nee klopt, lees mijn eerdere posts. Hoor je mij ook niet zeggen. Alsie het dan nog niet begrijpt. Dikke Van Dale doet wonderen.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:17
Ik heb het 2x nagelezen, maar Perez zegt hier toch niet dat PSV titelfavoriet is. Volgens mij is zijn analyse over de tactiek en hoe goed deze bij het huidige spelersmateriaal van PSV past best zinnig.
Vind ik leuk
Nosje +1117
maandag 25 september 2017 om 21:41
Hoezo, hij zegt alleen dat dit systeem past bij PSV, waar lees jij dat hij zegt dat PSV titelkandidaat is?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 16:25
Hij zegt toch nergens dat ze titelkandidaat zijn, dus maak je niet zo druk. Dit gaat puur over het systeem wat Psv afgelopen zondag heeft gespeeld, meer niet.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 16:39
Helemaal mee eens. Ben erg blij met deze wedstrijd maar eerst maar eens zien of ze deze lijn door kunnen trekken met dit systeem. Doen ze dan na de winterstop nog mee om plek 1, dan kun je pas zeggen dat het een succes is.
Vind ik leuk
Ruud1987 +1875
maandag 25 september 2017 om 17:55
Ik vind Feyenoord nog steeds favoriet, die spelen ook nog eens europees dus die spelen ook nog wedstrijden op een hoger niveau dan de rest.

het gaat ook wel eens fout, maar de rest maakt ook genoeg fouten.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 16:14
Nog geen week geleden brandde K. Perez helemaal af vanwege de grote zwakheden van deze PSV-selectie. Deze gasten "lullen" met alle winden mee.
Vind ik leuk
Leeuw +2799
maandag 25 september 2017 om 16:16
Klopt.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 16:27
Hoezo lult hij met de wind mee dan? Hij zegt alleen dat dit systeem goed bij de spelers van PSV past, verder geeft hij geen waardeoordeel over het elftal.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 16:15
Laten die PSV supporters teletekst pagina 819 maar goed opslaan want dit is maar voor even dat ze bovenaan staan. En ja, ik heb van teletekst pagina 819 van het vorig seizoen een wallpaper gemaakt;)
Vind ik leuk
Nistel +924
maandag 25 september 2017 om 16:25
30/09 Willem II thuis
- interlandbreak
15/10 VVV uit
22/10 Heracles thuis
29/10 Vitesse uit

Ondanks een matige selectie zie ik ze tot aan 29 oktober nog wel bovenaan staan. En dan moet de concurrentie tussendoor ook nog alles winnen om ze er op de 29e af te gooien als Vitesse een te grote horde zou zijn.

Dat is meer dan een maand, dus dat 'even' lijkt nogal mee te vallen.

Voor de rest, meteen weer praatjes na 18 jaar competitievulling 1x kampioen te zijn geworden? Typisch....
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 16:26]
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 17:10
Wat zou het stil en saai zijn op VP als er iemand geen praatjes zou hebben na een kampioenschap van 18 jaar wachten;)
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 16:19
Heerenveen is titelfavoriet.
Vind ik leuk
Vamos M +4599
maandag 25 september 2017 om 16:20
Wij kunnen er helemaal niks van en Ajax is topfavoriet we winnen wel effe van Feyenoord en Utrecht uit. Zoals de pastoor al zei het gaat tussen Feyenoord en Ajax. Voor ons rest een overbruggingsjaar.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 16:42
Wil je medelijden? :p Nee hoor grapje. Maar dat is onzin, geen enkele club heeft tot nu toe laten zien dat het stevig in elkaar zit.
Bij elke club is het wat anders en bij de mijne dat de belangrijkste spelers geblesseerd zijn.
Vind ik leuk
Leeuw +2799
maandag 25 september 2017 om 16:33
Locadia is een goede spits en zal nog veel meer doelpunten maken. PSV heeft wat dat betreft meer aanvallers die op ED niveau geweldig gaan presteren.

Dessers was gister de koning van de gemiste kansen. Hij had zeker 3 doelpunten kunnen maken. PSV moet achterin beter staan, want tegen een club als Heerenveen bijvoorbeeld mag de club niet op die wijze door het ijs zaken.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 16:33]
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 16:47
Dessers is goed begonnen maar is de laatste wedstrijden een stuk minder. Helemaal in het afmaken van kansen!
Vind ik leuk
Leeuw +2799
maandag 25 september 2017 om 16:51
Ja klopt. Kerk werdt behoorlijk gemist vermoed ik. Toch een betere spits.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 16:40
Ik denk dat de 'nieuwe' techniek snel achterhaald gaat worden. Dat clubs er zich dan beter op voorbereiden.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 16:48
Helemaal op voorbereiden kan je nooit natuurlijk. Misschien een concurrent maar geen middenmoot.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 16:53
Nee dat bedoel ik ook niet te zeggen, heb in andere topics ook gezegd, dat ik nog geen idee heb wie nou titel favoriet is.
En zeker kan je niet altijd voorbereid op alles zijn. Moet je dan ook weer de kwaliteiten in huis voor hebben.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 16:55
Ja precies ;)

De andere topics heb ik niet gelezen, ff druk,
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 16:56]
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 16:47
Tot nu toe staat PSV bovenaan en doen het gewoon beven verwachting goed. De eerste terugslag moet nog komen, hoe lang het zal duren bepaald het verloop van het seizoen.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 16:51
Tegen Heerenveen uit zakte PSV redelijk door de ondergrens en ook de 2e helft tegen Feyenoord was niet best. Maar daar tegenover staan ook een goede 1e helft tegen Feyenoord en een goed uur voetbal tegen FC Utrecht gisteren. PSV wordt hier door een aantal "kenners" weggezet alsof het een ploeg is die op plek 5, 6 of 7 gaat eindigen dit seizoen. Ook de overige 2 Nederlandse topclubs hebben zo hun problemen. Met deze voorhoede (Pereiro, Locadia en Chucky) zal PSV volop gaan scoren dit seizoen, maar daar tegenover zal PSV met deze achterhoede ook redelijk veel doelpunten om haar oren gaan krijgen. Het is dat J. Zoet de afgelopen 2 wedstrijden in bloedvorm was. Hopelijk versterkt M. Brands tijdens de winterstop de achterhoede.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 16:53]
Vind ik leuk
Polly11 +1489
maandag 25 september 2017 om 17:22
Kenneth open deur Perez...
Vind ik leuk
Harrie82 +2171
maandag 25 september 2017 om 17:29
Welkom bij het programma:

DE WAAN VAN DE DAG!

Kom op zeg, de punten worden gehaald, dat klopt. Maar verder moet er nog veel gebeuren.
Over 11 wedstrijden gaan we kijken hoe het dan is.
Vind ik leuk
MN223 +89
maandag 25 september 2017 om 17:32
Als Perez PSV na ronde 34 nog steeds titelfavoriet noemt vind ik het allemaal best.
Vind ik leuk
cheeks +1222
maandag 25 september 2017 om 17:53
Voor mij was PSV al de favoriet. Met Feijenoord als geduchte concurrent. Maar 15 ptn en al gespeeld tegen Utrecht, Heerenveen, AZ en Feijenoord is een goed begin.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:36
Is zijn eerste goede wedstrijd geweest anders de slechtste
Vind ik leuk