'Het past eigenlijk heel goed bij dit PSV, ook voor Locadia is het beter'

    'Het past eigenlijk heel goed bij dit PSV, ook voor Locadia is het beter'

    maandag 25 september 2017 om 16:08

    De nieuwe tactiek van PSV pakte zondag perfect uit in de uitwedstrijd tegen FC Utrecht, dat met liefst 1-7 werd verslagen. Cocu koos voor een 4-4-2-opstelling met een ruit op het middenveld. Een goede zet, zo vindt Kenneth Perez.

    "Het past eigenlijk heel goed bij dit PSV. Je hebt de ruimte om te lopen, want ze hebben spelers die ruimtes kunnen bestrijken", vertelt de Deense analist bij FOX Sports. Ook spits Jürgen Locadia voelde zich in het nieuwe systeem duidelijk op zijn gemak. "Dat is natuurlijk de man of the match met vier goals."

    "Als hij de ruimte kan krijgen om zijn loopacties te maken en op die manier gevaarlijk kan zijn, dan is hij wel beter dan wanneer hij in de punt staat", aldus Perez. "Daar kan hij eigenlijk alleen vijftien meter naar links of vijftien meter naar rechts bewegen. En dus in een veel kleinere ruimte."

    Door de ruime zege bij FC Utrecht gaan de Eindhovenaren aan kop in de Eredivisie met vijftien punten uit zes duels. Rivalen Feyenoord en Ajax hebben een achterstand van respectievelijk drie en vijf punten.

    Poll

    PSV is met de nieuwe tactiek plots titelfavoriet

    (1462 stemmen)

    Plaats een reactie

    Mo +10831
    maandag 25 september 2017 om 16:13
    En als Ajax in Heerenveen wint met 0-5 is het plots weer titelfavoriet en als Feyenoord met 0-5 in Alkmaar wint zijn zij plots weer favoriet. Ik vind geen van de 3 op het moment favoriet.
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 16:25
    Hij zegt toch nergens dat ze titelkandidaat zijn, dus maak je niet zo druk. Dit gaat puur over het systeem wat Psv afgelopen zondag heeft gespeeld, meer niet.
    Vind ik leuk
    De Gekste +182
    maandag 25 september 2017 om 16:39
    Helemaal mee eens. Ben erg blij met deze wedstrijd maar eerst maar eens zien of ze deze lijn door kunnen trekken met dit systeem. Doen ze dan na de winterstop nog mee om plek 1, dan kun je pas zeggen dat het een succes is.
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +3644
    maandag 25 september 2017 om 17:55
    Ik vind Feyenoord nog steeds favoriet, die spelen ook nog eens europees dus die spelen ook nog wedstrijden op een hoger niveau dan de rest.

    het gaat ook wel eens fout, maar de rest maakt ook genoeg fouten.
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 16:14
    Nog geen week geleden brandde K. Perez helemaal af vanwege de grote zwakheden van deze PSV-selectie. Deze gasten "lullen" met alle winden mee.
    Vind ik leuk
    Leeuw +4575
    maandag 25 september 2017 om 16:16
    Klopt.
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 16:27
    Hoezo lult hij met de wind mee dan? Hij zegt alleen dat dit systeem goed bij de spelers van PSV past, verder geeft hij geen waardeoordeel over het elftal.
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 16:19
    Heerenveen is titelfavoriet.
    Vind ik leuk
    Leeuw +4575
    maandag 25 september 2017 om 16:33
    Locadia is een goede spits en zal nog veel meer doelpunten maken. PSV heeft wat dat betreft meer aanvallers die op ED niveau geweldig gaan presteren.

    Dessers was gister de koning van de gemiste kansen. Hij had zeker 3 doelpunten kunnen maken. PSV moet achterin beter staan, want tegen een club als Heerenveen bijvoorbeeld mag de club niet op die wijze door het ijs zaken.
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 16:33]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80975
    maandag 25 september 2017 om 16:47
    Dessers is goed begonnen maar is de laatste wedstrijden een stuk minder. Helemaal in het afmaken van kansen!
    Vind ik leuk
    Leeuw +4575
    maandag 25 september 2017 om 16:51
    Ja klopt. Kerk werdt behoorlijk gemist vermoed ik. Toch een betere spits.
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 16:40
    Ik denk dat de 'nieuwe' techniek snel achterhaald gaat worden. Dat clubs er zich dan beter op voorbereiden.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80975
    maandag 25 september 2017 om 16:48
    Helemaal op voorbereiden kan je nooit natuurlijk. Misschien een concurrent maar geen middenmoot.
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 16:53
    Nee dat bedoel ik ook niet te zeggen, heb in andere topics ook gezegd, dat ik nog geen idee heb wie nou titel favoriet is.
    En zeker kan je niet altijd voorbereid op alles zijn. Moet je dan ook weer de kwaliteiten in huis voor hebben.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80975
    maandag 25 september 2017 om 16:55
    Ja precies ;)

    De andere topics heb ik niet gelezen, ff druk,
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 16:56]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80975
    maandag 25 september 2017 om 16:47
    Tot nu toe staat PSV bovenaan en doen het gewoon beven verwachting goed. De eerste terugslag moet nog komen, hoe lang het zal duren bepaald het verloop van het seizoen.
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 16:51
    Tegen Heerenveen uit zakte PSV redelijk door de ondergrens en ook de 2e helft tegen Feyenoord was niet best. Maar daar tegenover staan ook een goede 1e helft tegen Feyenoord en een goed uur voetbal tegen FC Utrecht gisteren. PSV wordt hier door een aantal "kenners" weggezet alsof het een ploeg is die op plek 5, 6 of 7 gaat eindigen dit seizoen. Ook de overige 2 Nederlandse topclubs hebben zo hun problemen. Met deze voorhoede (Pereiro, Locadia en Chucky) zal PSV volop gaan scoren dit seizoen, maar daar tegenover zal PSV met deze achterhoede ook redelijk veel doelpunten om haar oren gaan krijgen. Het is dat J. Zoet de afgelopen 2 wedstrijden in bloedvorm was. Hopelijk versterkt M. Brands tijdens de winterstop de achterhoede.
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 16:53]
    Vind ik leuk
    Polly11 +2881
    maandag 25 september 2017 om 17:22
    Kenneth open deur Perez...
    Vind ik leuk
    Harrie82 +2789
    maandag 25 september 2017 om 17:29
    Welkom bij het programma:

    DE WAAN VAN DE DAG!

    Kom op zeg, de punten worden gehaald, dat klopt. Maar verder moet er nog veel gebeuren.
    Over 11 wedstrijden gaan we kijken hoe het dan is.
    Vind ik leuk
    MN223 +521
    maandag 25 september 2017 om 17:32
    Als Perez PSV na ronde 34 nog steeds titelfavoriet noemt vind ik het allemaal best.
    Vind ik leuk
    cheeks +3010
    maandag 25 september 2017 om 17:53
    Voor mij was PSV al de favoriet. Met Feijenoord als geduchte concurrent. Maar 15 ptn en al gespeeld tegen Utrecht, Heerenveen, AZ en Feijenoord is een goed begin.
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 18:36
    Is zijn eerste goede wedstrijd geweest anders de slechtste
    Vind ik leuk
    stratumseind +138675