Update: FC Lisse boos door KNVB-besluit en overweegt juridische stappen

    Update: FC Lisse boos door KNVB-besluit en overweegt juridische stappen

    maandag 25 september 2017 om 18:36

    De strafschoppenserie van het bekerduel van FC Lisse tegen Hoek moet in zijn geheel worden overgenomen. Dat melden de clubs maandag. De penaltyreeks, gewonnen door Lisse, is niet volgens de spelregels verlopen. 

    De scheidsrechter liet de penalty's nemen volgens het ABBA-principe. Dat wil zeggen dat ploeg A eerst een strafschop mocht nemen, ploeg B vervolgens twee keer mocht aanleggen, en daarna ploeg A weer aan de beurt was. De KNVB liet eerder al weten dat dit niet volgens de regels is en dat een onderzoek werd ingesteld. 

    De strafschoppenserie wordt nu op 4 oktober overgenomen in Lisse. Tijdens de loting voor de tweede ronde van de KNVB Beker werd al rekening gehouden met zo'n scenario. De ploeg die de penalty's het beste neemt, mag op bezoek bij Heracles Almelo.

    Update 18.36 uur: FC Lisse is bepaald niet blij met het besluit van de KNVB. 'Zojuist heeft het bestuur van betaald voetbal FC Lisse geïnformeerd dat zij hebben besloten dat de penalty’s overgenomen dienen te worden. De schriftelijke onderbouwing zullen wij nog ontvangen. Na bestudering van de onderbouwing zullen wij kijken of we juridische stappen zullen ondernemen', luidt de reactie van de club.

    Lees meer over:KNVB bekerFC LisseHoek

    Plaats een reactie

    Midden-Noord +81737
    maandag 25 september 2017 om 16:49
    Logisch!
    Regels zijn regels....
    Vind ik leuk
    Youri99 +7566
    maandag 25 september 2017 om 16:58
    Daar ga ik even lekker voor zitten met een bakje bier.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +81737
    maandag 25 september 2017 om 16:59
    Een bakje bier, waar haal je een bakje met dat spul?
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 17:14
    Dan moet je wel doordrinken. Voordat je de 1e open hebt is het alweer klaar.
    Vind ik leuk
    darmianto +7854
    maandag 25 september 2017 om 18:13
    Jij drinkt niet zo vaak bier zeker?
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 18:50
    Uhm nou laat dat nu juist een van mijn grootste talenten zijn...
    Vind ik leuk
    Youri99 +7566
    dinsdag 26 september 2017 om 10:01
    Zelfs daar heeft Grolsch aan gedacht, voor de minder ervaren bierdrinker hebben ze beugels zodat je ze makkelijk openmaakt.
    Bijkomend voordeel is dat je niet zo vaak op en neer hoeft te lopen naar de koelkast.
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 17:01
    Die scheids had gewoon normaal moeten doen. Achterlijk gedoe.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +81737
    maandag 25 september 2017 om 17:03
    Daar ben ik mee eens, nooit meer een wedstrijd laten fluiten. Maar ''amateurisme'' staat gelijk aan de KNVB.
    Vind ik leuk
    markpark +981
    maandag 25 september 2017 om 18:48
    Vind 't niet zo logisch, eigenlijk. Allebei de clubs gaan toch verder met de reeks? Daarmee accepteren ze indirect, mijns inziens, de volgorde van de penalty's en hebben ze eigenlijk niets meer te makken. Nu verliest Hoek de reeks en ineens vechten ze 't aan? Vind 't vrij absurd.

    Wat is er logisch aan? Lisse heeft toch eerlijk de reeks gewonnen? Hoe heeft Lisse er voordeel aan gehad dat de reeks op deze manier is gegaan? Als Lisse er geen voordeel aan heeft gehad, vind ik opnieuw spelen onzin.

    Als er een keeper 5cm voor z'n lijn staat (Sparta-AZ, recentelijk), en daar komen ze dmv video-beelden later achter, mag je hem dan opnieuw laten spelen? Immers, regels zijn regels..... Ik vind 't maar onzin, dit oordeel.
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 19:08
    Eigenlijk wel ja.
    Het is de scheidsrechter schuld die zijn huiswerk slecht heeft gedaan.
    Aan de andete kant worden deze ABBA penalty methode straks overal toegediend en heeft Hoek er meer profeit van gehad dan Lisse.
    Vind ik leuk
    Dicky +17198
    maandag 25 september 2017 om 19:30
    Ja ergens wel. Maar ergens is het ook heel oneerlijk dat Lisse nu het slachtoffer is van een fout van iemand die in dienst is bij de KNVB. Ik denk dat wanneer de uitslag had blijven staan dat iedereen daar uiteindelijk gewoon vrede mee gehad zou hebben.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +81737
    maandag 25 september 2017 om 19:37
    Eens Dick maar dan weet ik niet wat Hoek daarvan vindt. Jij?
    Dus ik weet niet of iedereen er tevreden mee zal zijn. Maar het is zoals ik al een stuk of 3 keer heb verteld erg amateuristisch. Wat prima past in het straatje van de KNVB.
    Vind ik leuk
    C'est Ca +66
    maandag 25 september 2017 om 16:49
    Die scheidsrechter zit nu thuis Waterloo en Mamma mia van Abba te luisteren denk. Man man man. Wat bezielt je?
    Vind ik leuk
    Herr Fristi +1292
    maandag 25 september 2017 om 17:00
    Je grap was sterker geweest als je ABBA niet zou noemen. Voor de rest goed gevonden ;)
    Vind ik leuk
    C'est Ca +66
    maandag 25 september 2017 om 17:08
    Bedankt Jochem,

    Zal ik er Myjer achter zetten? Uhmm. Nee. Anders is m'n grap straks minder leuk. (K)
    Vind ik leuk
    Herr Fristi +1292
    maandag 25 september 2017 om 17:09
    Nee, die slaat toch minder aan. Begin maar in kleine zalen ;)
    Vind ik leuk
    C'est Ca +66
    maandag 25 september 2017 om 17:17
    Hahaha, touché.
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 16:51
    Belachelijke oplossing. Ook al zijn regels regels.

    Ze hadden het er gewoon bij moeten laten.

    Zie je je al omkleden, warmlopen, penalty nemen, juichen of huilen, douchen en naar huis.
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 16:51
    Ik neem aan dat de scheidsrechter ook nooit meer een wedstrijd toegezegd krijgt van de KNVB?
    Vind ik leuk
    Importbrabo +1224
    maandag 25 september 2017 om 16:51
    Je doet iets over, of opnieuw. Niet overnieuw.
    Vind ik leuk
    tim1234 +324
    maandag 25 september 2017 om 16:52
    Hehe, dacht de eerste te zijn die dit opviel, maar had over die van jou heen gelezen ^^
    Vind ik leuk
    Ajacied02 +1996
    maandag 25 september 2017 om 17:16
    Staat/stond dat er serieus? Man man
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14092
    maandag 25 september 2017 om 16:52
    En dan mag Hoek er met de winst vandoor. Lachen man!
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 16:52
    Echt ongelofelijk imo. Zijn genomen en dit brengt veel onzekerheid, kosten en gedoe met zich mee. Daarnaast kun je niet zeggen dat een vd ploegen bevoordeeld is...
    Vind ik leuk
    tim1234 +324
    maandag 25 september 2017 om 16:52
    *opnieuw. Kom op VP, beetje basis Nederlands mag toch wel in de journalistiek ;)
    Vind ik leuk
    goekie4 +1584
    maandag 25 september 2017 om 16:52
    Haha zuur, maar de Uefa wilde dit toch testen, nou hier een voorbeeld.
    Regels zijn inderdaad regels, maar Lisse scoorde ze wel. Dus ik vind het overbodig. Sneu voor scheids, vraag me alleen af of hij de nieuwe reglementen wel heeft gelezen.
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 16:54
    Mooi man. Overnieuw.. is het niet 'opnieuw' of 'over doen'?
    Vind ik leuk
    pico323 +5163
    maandag 25 september 2017 om 16:55
    o,o die KNVB toch. de grootste idiote instelling in de wereld. Jonge jonge wat word daar geblunderd. en Nederland zakt en zakt maar steeds verder het moeras in en niemand doet wat.
    Vind ik leuk
    Jordanees +8740
    maandag 25 september 2017 om 16:58
    Wat haalde die scheids zich in zijn hoofd om dat te doen?
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 17:09
    Lekker eerst twee uur in de bus voor een paar strafschoppen en dan weer twee uur terug.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18477
    maandag 25 september 2017 om 17:10
    Schande
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 17:10
    Belachelijk was voor beide clubs het zelfde wordt Vitesse weer bevoordeeld.
    Stelletje super klootzakken bij de KNVB levert ze zeker een bonus op
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 17:17
    Nou de eerste 2 penalties hoeven toch niet over? Dat was gewoon AB. Of BA(h).
    Vind ik leuk
    Farmer +10225
    maandag 25 september 2017 om 17:23
    Hoe horkerig kún je zijn? Laten ze Hoek ff een kleine 2 uur in de bus zitten voor een pingelserie...Zal bij Lisse ook fijn voelen. Dachten ze eerst dat ze door waren na verlening, en penalty's... mogen ze nu nog weer opdraven.

    Speel dan gewoon de wedstrijd over, dan maakt het ook een verschil. Nu is het echt een '100% loterij'..

    de KNVB kan ook gewoon met de directeuren bellen, Lisse mag kiezen: Kop of Munt....
    Vind ik leuk
    stollie38 +16981
    maandag 25 september 2017 om 18:45
    Zo zie je maar de KNVB is nooit serieus te nemen. In Engeland gebeurt het bij elke beker,maar hier moet je in de pas lopen. Schijnbaar leeft de KNVB nog in het stenen tijdperk.
    Vind ik leuk
    RWB013 +1652
    maandag 25 september 2017 om 18:59
    Sportief clubje dat Hoek...
    Vind ik leuk
    wolfie +544
    maandag 25 september 2017 om 18:59
    Met het ABBA systeem scoorden ze allebei 5x, pas na het om en om nemen werd er door Hoek gemist dus geen van beiden heeft voordeel gehad met het ABBA systeem. Domme beslissing van de KNVB.
    Vind ik leuk
    remakil +4455
    maandag 25 september 2017 om 19:00
    Ach, Lisse moet alle ballen gewoon goed in de Hoek schieten...
    Vind ik leuk
    Hammers96 +2115
    maandag 25 september 2017 om 19:30
    Je zou maar speler van hoek zijn en geen penalty nemen.... 2 uur in de bus , omkleden , warming up , 3 minuten kijken , warme douche , een weer 2 uur terug
    Vind ik leuk
    wilheimus +1424
    maandag 25 september 2017 om 19:37
    Uiteindelijk zijn het gewoon 5 penalty's voor beide ploegen en de spanning zal er toch wel op hebben gestaan bij elke penalty, dus waar hebben we het over?
    Vind ik leuk
    Guust +5027
    maandag 25 september 2017 om 19:37
    Compleet de weg kwijt de knvb en sommige scheidsrechters.
    "Crazy World" van ABBA uit 1976.
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 19:43]
    Vind ik leuk
    Teo Smith +24045
    maandag 25 september 2017 om 19:45
    Gaat goed met het nederlandse voetbal.
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 20:05
    Mijn god,wat een slap gedoe,Lisse heeft gewonnen . Klaar
    Vind ik leuk
    maandag 25 september 2017 om 20:44
    De eerste A en B zijn rechtsgeldig bij een stand van 0-1 voor Hoek.

    De arbitrale dwaling begint bij de tweede B wat een A had moeten zijn.

    Onterecht dat de gehele serie opnieuw moet.
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 20:45]
    Vind ik leuk
    jozyfan +16
    maandag 25 september 2017 om 20:51
    belachelijke beslissing van de KNVB. Hun fout en Lisse is de dupe.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Update: FC Lisse boos door KNVB-besluit en overweegt juridische stappen