Ajax presenteert jaarcijfers: zéér dikke netto winst van 49,5 miljoen euro

Ajax presenteert jaarcijfers: zéér dikke netto winst van 49,5 miljoen euro

maandag 25 september 2017 om 18:05

Ajax heeft maandagavond de klinkende jaarcijfers gepresenteerd. De Amsterdammers realiseerden over het boekjaar 2016/'17 een netto winst van liefst 49,5 miljoen euro. Nog nooit harkte een Nederlandse club zoveel geld binnen. De operationele winst bedraagt 8,4 miljoen euro.

Ajax hield 78,6 miljoen euro over aan de transfers van onder meer Arek Milik, Jasper Cillessen, Riechedly Bazoer, Anwar El Ghazi en Davy Klaassen. De afschrijving op vergoedingssommen steeg naar 18,1 miljoen door de komst van spelers als Hakim Ziyech, Davinson Sánchez, David Neres en Mateo Cassierra.

De netto omzet is met 24,8 miljoen gestegen van 93,4 miljoen naar 118,2 miljoen euro, een record. Dat is vooral te danken aan het bereiken van de finale van de Europa League. Daarin verloren de Amsterdammers uiteindelijk van Manchester United (0-2).

De omzet uit sponsoring kende vorig seizoen een stijging van 2,4 miljoen, tot 29,1 miljoen euro. Het eigen vermogen van Ajax bedraagt nu 158,9 miljoen euro en komt op 64,6 procent van het balanstotaal.

Lees meer over:EredivisieAjax

Plaats een reactie

stefvo +748
maandag 25 september 2017 om 18:13
18,1 miljoen? Ziyech en Neres kwamen beiden voor 12 miljoen toch? En Sanchez en Cassierra voor 5 p.p. Dacht ik...
Vind ik leuk
goekie4 +1305
maandag 25 september 2017 om 18:17
Afschrijving per seizoen, staat er natuurlijk wel knullig
Vind ik leuk
Ruud40 +7143
maandag 25 september 2017 om 18:49
Het seizoen 2017/18 zal ook weer een recordwinst opleveren.

Overmars zal ergens in augustus 2018 vol trots aan iedereen weten te vertellen dat het gelukt is de reiskosten van het eerste elftal met 80% te verminderen door niet meer in Europa actief te zijn.

Geen dure vliegreizen meer nodig, geen dure hotels, alles kan vanaf half augustus met de bus. Wat zal Overmars nijdig zijn dat ie daar niet eerder op gekomen is.

Minder kosten betekent immers meer winst.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 19:40]
Vind ik leuk
Stranger +1750
maandag 25 september 2017 om 19:02
Het verhaal is leuk.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:11
Vergeet het maar. Lees het persbericht maar. Ze gaan uit van een kleine winst. Zo'n beetje alles kosten, zoals salarissen, zijn fors gestegen. Geld in kas is zelfs met een dikke 7 miljoen gedaald
Vind ik leuk
Mad Max +6847
maandag 25 september 2017 om 19:15
* betekent
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 22:52
Hahaha geweldig verhaaltje!!
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:50
Jij bent geen boekhouder zeker?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 22:37
Lekker ajax! Zijn jullie toch ergens de beste in.....
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:13
Dacht dat het voetbalclub was.........Met de presentatie van de gewonnen titels waren ze weer heel snel klaar dit boekjaar
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 18:14]
Vind ik leuk
jaja_PSV +19732
maandag 25 september 2017 om 18:43
De enige winst afgelopen weken genoteerd is een financiële winst.

Geen gemaar, alweer een overbruggingsjaar.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:08
Volgens mij is PSV de enige topclub die vorig jaar een overbruggingsjaar heeft gehad...
Vind ik leuk
Jordanees +9162
dinsdag 26 september 2017 om 13:45
Jij bent echt van het niveau Vamos/Bien
Vind ik leuk
jaja_PSV +19732
dinsdag 26 september 2017 om 14:36
Jij bent van een nivo die steeds wordt verwijderd van VP.
Ik zit hier met mijn 1e en enige account. Jij zit hier met account no. 20?
Vind ik leuk
Jordanees +9162
dinsdag 26 september 2017 om 15:45
Dat is het enige wat jullie trollen als reactie te zeggen hebben, op jullie beledigen en sneren die jullie elke dag uitdelen naar Ajax toe.
Dat soort gedrag zie je mij nooit doen, dat ik troll gedrag hekel en omdat ik vp daar op aansprak en daarom m'n account verwijderd werd tja nou wat een misdaad van mij, kijk naar je eigen gedrag !
Vind ik leuk
jaja_PSV +19732
dinsdag 26 september 2017 om 16:21
Jullie trollen...pfff
Vind ik leuk
Jordanees +9162
dinsdag 26 september 2017 om 18:45
Zo noem ik je ja, als je zovaak en zoveel alleen maar domme sneren en beledigingen kan plaatsen naar Ajax toe. Dan noem ik je niet een inhoudelijke member die hier niet komt voor afgunst.
Jij Bien,Stratum,Senn,
Womannizer enz allemaal één pot nat die hier maar voor één ding komen, en dat is niet leuk en normaal over voetbal praten..
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 september 2017 om 18:46]
Vind ik leuk
jaja_PSV +19732
dinsdag 26 september 2017 om 19:12
Gelukkig bepaal jij niet wie hier komt en wie wat zegt.

Dat is en blijft VP die jou al tig keer eraf heeft gedonderd.
Vind ik leuk
Jordanees +9162
dinsdag 26 september 2017 om 19:16
Niet meer schijnheilig doen! Want je bent hier alleen maar om over Ajax jouw obsessie te zaniken

En wat een stagiair hier doet heeft geen waarde, om mij ervan af te gooien omdat ik troll gedrag hekel, bijvb iemand ging in de Nouri topic zeggen dat hij het heerlijk vond dat dat met hem gebeurde, ik vroeg alleen aan VP dit niveau daar moet je wat aan doen, en toen werd ik eraf gegooid, heeft geen enkele waarde dus maar voor jou een houvast om daar over te beginnen om je eigen gedrag maar te ontwijken.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 september 2017 om 19:17]
Vind ik leuk
jaja_PSV +19732
dinsdag 26 september 2017 om 19:36
Je lult maar :)

Jij wordt eraf gegooid omdat je doet alsof jij de regels bepaald.
Wel die bepaal jij niet.
Jij snoert mij niet de.mond.
Laatste keer dat ik reageer want jij wilt toch het laatste woord en ik heb geen trek in dit gezeur van jou.
Vind ik leuk
Jordanees +9162
dinsdag 26 september 2017 om 19:46
Weer een heel slap bericht, wat verwacht je ook anders van iemand die hier alleen maar komt om afgunstig te zijn. Als ik troll gedrag hekel dan wil ik nog niet de regels bepalen, wat een dom gezwets maar net als Bien,Stratum enz vooral veel dom erom heen lullen en niet naar je eigen gedrag kijken.

Echt zwak, geen ruggengraat jij...
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:16
Wanneer stond FC Boertange voor het laatst in een Europese finale? :p
Vind ik leuk
Ruud1987 +2942
maandag 25 september 2017 om 18:13
Wat nou crisis ?? crisis munten tellen in Amsterdam :P
Vind ik leuk
jaja_PSV +19732
maandag 25 september 2017 om 18:44
Ajax is geld.
Niks minder.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:30
Hehmmm record kampioen hehmmm
Vind ik leuk
Jordanees +9162
dinsdag 26 september 2017 om 00:12
Weer zo'n domme opmerking.
Je doet je vaak heilig voor maar puntje bij paaltje zien we jou altijd domme negatieve berichten plaatsen jegens Ajax..

Vind ik leuk
Bizzy +8577
maandag 25 september 2017 om 18:14
Dat zijn mooie cijfers. Menig club in nederland kan jaloers zijn.
Vind ik leuk
Ajacied02 +2041
maandag 25 september 2017 om 18:33
En ajax kan jaloers zijn op de prestaties van sommige clubs
Vind ik leuk
jaja_PSV +19732
maandag 25 september 2017 om 18:44
Dank je!
Vind ik leuk
Jozef +22852
maandag 25 september 2017 om 19:20
Misschien doelde hij niet op PSV.

Die werden toch gewoon derde vorig jaar achter Ajax?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:01
Ja? Van wie dan?
We zijn net een aantal speelrondes onderweg en volgens mij heeft nog niemand echt iets laten zoen.
Vorig seizoen waren de prestaties ook gewoon ruim voldoende met 1 puntje verschil 2e geworden en een europese finale gehaald.
Dus op wie moeten we nu jaloers zijn, Swift ofzo?
Vind ik leuk
Stranger +1750
maandag 25 september 2017 om 19:04
Tweede wil zeggen de eerste plaats verloren!
Maar goed leuk dat jij er tevreden mee bent dat geld belangrijker is dan titels;-)
Vind ik leuk
Ajacied02 +2041
maandag 25 september 2017 om 19:07
Nou ik sta nu toch liever in de schoenen van psv hoor, geen sprankelend voetbal maar wél resultaat! Dat we meedoen om het landskampioenschap tot de laatste speelronde is standaard. Prestaties van vorig jaar zijn leuk als je er op voortborduurt maar we zijn nu gewoon 180 graden gedraait. Vitesse en Heerenveen doen het ook prima helemaal voor hun norm ook iets wat wij niet kunnen zeggen. Ik hoop van harte dat we zsm een nieuwe trainer vinden die dit zooitje aan het voetballen kan krijgen en in ieder geval weer een groot deel terugdraaien.
Vind ik leuk
Bizzy +8577
maandag 25 september 2017 om 19:37
2 goede cv in de winterstop halen en Ajax is uit de problemen.
Vind ik leuk
Ajacied02 +2041
maandag 25 september 2017 om 20:08
We gaan het allemaal zien, tegen ado en vitesse echt wel genoeg kansen om te winnen alleen moet je ze er wel inschieten dat gebeurt niet, maar dat kan je denk ik makkelijker oplossen
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 22:12
Vitesse had met rust ook al 0-4 voor kunnen staan
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 20:14
PSV is ook uit Europa geknikkerd, ze hebben dan toevallig met 1-7 gewonnen dit weekend, maar voor de rest is het spel van PSV ook ondermaats.
Ze staan nu 1e, maar wie weet staan ze over 2 weken wel weer 5e ofzo, zo gek kan het gaan momenteel in de Eredivisie, want de gehele top 3 is nog te wisselvallig.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 20:16]
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 21:55
Moeten jullie aankomend weekend ook nog uit naar heerenveen.
Vind ik leuk
Ajacied02 +2041
maandag 25 september 2017 om 22:19
als er maar andere mensen op de bank zitten, ik weet de odds niet maar daar kan je volgensmij flink wat geld pakken
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 23:46]
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:14
Voor een club die structureel lopen te kloten, blijven ze veel winst maken. Maak van die 18,1 maar gerust 28,1. Neres en Ziyech kostten al meer dan 20
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:32
Gaat over afschrijving. Een gekochte speler wordt als kapitaal gezien, waardoor je de hoogte van de transfersom over een aantal jaar als kostenpost over de balans uitsmeert.

Kost iemand 20 miljoen en je schrijft deze speler in 5 jaar af, dan zie je dus 5 jaar lang 4 miljoen als kostenpost in de boeken ipv in 1 keer 20 miljoen.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 18:33]
Vind ik leuk
Hyena +20559
maandag 25 september 2017 om 18:14
God, wat fijn. Jammer dat we er geen ruk van terugzien op het veld.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:14
Ach ja en een middelmatige trainer en een hoop ellende in de technische staf . Geld maakt niet gelukkig .
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:19
Waarom schrijf jij een pannenkoek zonder ''n''?
Vind ik leuk
Ajacied02 +2041
maandag 25 september 2017 om 18:41
Hij is graag onder de panne?
Vind ik leuk
Nick Kools +12191
maandag 25 september 2017 om 18:51
Omdat t beide mag :)
Frikandel, frikadel idem dito.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 19:25]
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:18
Frinkadel is sowieso niet goed :p
Vind ik leuk
Jozef +22852
maandag 25 september 2017 om 19:22
Pannekoek ook niet, maar wel lekker.
Vind ik leuk
Nick Kools +12191
maandag 25 september 2017 om 19:26
Pannekoek wel, maar ik zou zeggen zoek t even op :)
Frikadel ook.
Vind ik leuk
Jozef +22852
maandag 25 september 2017 om 19:38
Bedoelde niet goed in termen van gezond....;-)

Maar volgens officiële spelling is alleen de schrijfwijze 'pannenkoek' juist, hoor...
Vind ik leuk
Nick Kools +12191
maandag 25 september 2017 om 20:41
Dan heb je niet goed gezocht, beide spellingen zijn correct.
Ik vind t ook raar maar onze taal is al verloederd.

Pannekoek

Let op: Spelling (deels) uit 1864: m. (-en), soort gebak.
~EN, ow. [gelijkvloeiend] (ik pannekoekte, heb gepannekoekt), leuteren, lanterfanten; lang staan te wachten.
*...LIKKER, m. (s), zie PANLIKKER.
Gevonden op http://www.dbnl.org/tekst/cali003nieu01/cali003nieu01_0019.htm
pannekoek


(pannenkoek, pannekoek) ankerbol, die gevormd wordt door twee, haaks inelkaar gestoken schijven. De term is waarschijnlijk niet uit de echte beroepsvaart afkomstig
Gevonden op
Vind ik leuk
Jozef +22852
maandag 25 september 2017 om 20:55
Tja Nick, zit ik verdorie nog te zoeken ook.

Ben nog van de generatie die de van Dale als leidend ziet. Die schrijft het woord sinds 1995 met een tussen 'n'. Ook het groene boekje, mijn tweede bijbel zeg maar.

Dan zijn er nog de vrije geesten van het witte boekje die het allebei goedkeuren....


[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 21:00]
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 21:58
Hoort nu officieel pannenkoek te zijn. Net als hondenhok.
Vind ik leuk
Nick Kools +12191
maandag 25 september 2017 om 19:24
Je hebt helemaal gelijk, ff niet opgelet :)
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:41
Dus ik heb toch gelijk :D
Vind ik leuk
Nick Kools +12191
maandag 25 september 2017 om 20:39
Nee, niet echt :)
Ik was nog niet helemaal wakker.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:15
Ajax gefeliciteerd met jullie sportieve succes!!


Ooh nee doekoe is belangrijker
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:31
Niet te hard van stapel lopen he, een titel na 18 jaar met al het geluk van de wereld en dit seizoen gaat het ook niet al te best met Feyenoord of wel?
Vind ik leuk
Ajacied02 +2041
maandag 25 september 2017 om 18:34
Het geluk is op he
Vind ik leuk
Stranger +1750
maandag 25 september 2017 om 19:11
In de arena?
Vind ik leuk
Ajacied02 +2041
maandag 25 september 2017 om 19:16
Was dat er ooit dan?
Vind ik leuk
Stranger +1750
maandag 25 september 2017 om 19:23
Oud Ajax heeft niet voor niets hun bijnaam;-)
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:45
Helemaal niks met arrogantie te maken..ajax doet toch helemaal niks met hun geld?
Of willen jullie omdat ik dit nu hier zeg beweren dat ajax goede zaken doet?
Als ze iets van beleid zouden hebben waren jullie ieder jaar kampioen!
Vind ik leuk
Jozef +22852
maandag 25 september 2017 om 19:28
Het beleid heeft ervoor gezorgd dat financiële resultaten goed zijn. Die zouden niet goed zijn als Ajax geen interessante spelers te verkopen had. En oké, we wonnen drie jaar na elkaar geen kampioenschap of beker, maar blijkbaar gebeurde er toch meer dan niks, ander kun je in drie jaar tijd absoluut niet voor meer dan honderd miljoen spelers verkopen.

Maar goed, de geweldige grap over drie jaar niks viert hoogtij...
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 09:00
Ach, net als 75000 keer lezen 18 jaar niets. Kan jou schelen. Gewoon trots op je club zijn.
Vind ik leuk
dhrwobo +9658
maandag 25 september 2017 om 18:53
Nja, dan sluit ik me even aan bij trotsvanzuid. Het is namelijk wel echt beschamend dat Ajax puur een winstgevend bedrijf is, maar qua sportief beleid de laatste jaren enkel een sprookje heeft voorgehouden aan hun supporters
Vind ik leuk
Jozef +22852
maandag 25 september 2017 om 19:34
Ajax stond als eerste club in vijftien jaar in de finale EL en deed prima zaken voor Nederland, dus ook voor jouw club...

Het wordt hier nooit hardop gezegd en er wordt nauwelijks over gezeurd, maar je kunt rustig stellen dat de inspanningen in de EL Ajax gewoon het kampioenschap kostten. Feyenoord terecht kampioen dus, maar om terug te komen op het EL seizoen: dat was inderdaad geen sprookje, maar voor ons heel fijne realiteit. Een resultante van prima sportief en financieel beleid...

Hoezo beschamend? Alle supporters gaan nu ineens bijdehand doen over Ajax en wat zij allemaal niet met die centen zouden doen.... Beseft nu werkelijk niemand dat die centen zelf verdiend zijn via een bepaald sportief en financieel beleid?

Als supporter vind ik het ook kut dat Sanchez na een jaar weeral weg was, maar hij was simpelweg niet te houden. Met geen enkel financieel offer... Gaat dat nu werkelijk bij niemand in die botte harses?

Vind ik leuk
Stranger +1750
maandag 25 september 2017 om 19:07
Meeste punten ,meeste doelpunten beste doelsaldo?
Onderlinge resultaat top 3 het beste.
Van Man United gewonnen;-)
Doet het zo zeer drie jaar zonder prijzen of ben je zo kortzichtig!
Vind ik leuk
Stranger +1750
maandag 25 september 2017 om 19:11
Ze staan in ieder geval nog geen zevende;-)
Vind ik leuk
Jordanees +9162
maandag 25 september 2017 om 18:40
Jouw club wint ook weer eens een titel zeg, beetje veel arrogantie ;)
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:17
Als Ajax nou ook eens dividend aan haar aandeelhouders uit zou keren... Maar daar zijn die vrekken uit Amsterdam te zuinig voor.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:44
Rvc heeft voor gesteld om 24 cent per aandeel uit te keren.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:46
naar je eigen clubje kijken, jullie hadden helemaal niet in de eredivisie moeten spelen.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:05
Maar Ajax wel ?! Die hebben vaker fraude gepleegd, Ajax bestuurders zijn zelfs in de cel beland. Vreemd genoeg vond de KNVB dat allemaal prima en deelde de KNVB toen geen straf uit.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:18
Lekker belangrijk als de rest alléén maar ruk is.
Vind ik leuk
Farmer +6100
maandag 25 september 2017 om 18:22
Het enige wat nog schort is dat jullie die Arena eens roze verven. Krulstaart aan de ene zijde, en een snuit aan de andere, dan is het létterlijk 'Het Grootste Spaarvarken van Nederland"
Vind ik leuk
Jozef +22852
maandag 25 september 2017 om 19:43
Geniaal man.
Vind ik leuk
derksen +7136
maandag 25 september 2017 om 18:18
Nee ik ga hem niet maken.....
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:18
Waaaaat??
Vind ik leuk
Farmer +6100
maandag 25 september 2017 om 18:21
Topic over AZ-Excelsior? :P
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:23
Met een fluwelen randje er toch tussen gekregen hahaha.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:18
Het is niet te zien p het veld, waarom koopt ajax niet een speler die er direct staat?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:23
Die bestaan niet.
Zelfs messi moet de schoolbanken in om de "ajaxfilosofie" te leren
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:18
Leuk al dat geld op de bank, inhet veld is het zeer armoedig en heb je er niets aan.
Vind ik leuk
Farmer +6100
maandag 25 september 2017 om 18:20
heh, ik geloof dat die 42.000 seizoenskaarthouders ook om de week voor dat banksaldo komen idd...
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:21
Plaats numero 7.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:23
Mooi......nu het voetbal nog.....misschien mag van die winst iets geïnvesteerd worden in de selectie van de winter!!!
Vind ik leuk
poklane +3122
maandag 25 september 2017 om 18:24
Overmars en Van der Sar hebben wel een salarisverhoging verdient ;)
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:24
Hadden beter voor een goede selectie kunnen zorgen
Vind ik leuk
Huub96 +24
maandag 25 september 2017 om 18:25
Komen ze daar nu mee om de crisis te weerleggen?
Vind ik leuk
zwollie +3881
maandag 25 september 2017 om 18:30
Als de aandeelhouders maarevrden zijn. De supporters maakt niet uit, als die niet tevreden zijn.
Vind ik leuk
Farmer +6100
maandag 25 september 2017 om 18:35
Tja, zo is het wel, in héél Nederland, met alles eigenlijk: Wat het volk wil, maakt niet uit, zolang de bobo's maar kunnen geldharken.

En we zijn toch veels te verdeeld onder elkaar om eens als 1 volk er tegen in opstand te komen.

Dit met het voetbal bij Ajax is een kleiner voorbeeld, maar niet ondenkbaar dat de F-side straks wél eens grote demonstraties gaat houden?

In Nederland is het toch precies hetzelfde met de zorg, pensioenen, scholing, en alsmaar stijgende kosten? Het is niet ondenkbaar dat men eens de straat op gaat hiertegen?

Vergeet het maar makker..

"Dat durven ze hier niet"
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:32
Gauw een zwembad vullen met briefjes van €5 en er in zwemmen Netto!
Vind ik leuk
Ajacied02 +2041
maandag 25 september 2017 om 18:45
In 320.000 500 briefjes moet je toch ook wel kunnen zwemmen?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:33
Dit maakt de huidige situatie nog triester.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 19:00]
Vind ik leuk
Foebele +35200
maandag 25 september 2017 om 18:33
Tja, zie hier waar het allemaal om draait bij Ajax.
Vind ik leuk
Farmer +6100
maandag 25 september 2017 om 18:40
:P

Als jullie als fans het daar niet mee eens zijn, dan moeten jullie daar massaal eens iets aan doen!

Er zijn inmiddels ook niet-ajacieden die zich ergeren aan het wanbeleid van 'de grootste club van Nederland'.

T is geen 'twee voor twaalf'.. T is inmiddels al 5 uur smorgens...
En Ajax loopt nog te slaapwandelen in zn beleid.

Ik zou zeggen: Onderneem acties met jullie SV's, begin es met een paar gepeperde mails naar de bestuursleden, dat jullie, als aanhang, gewoon genaait voelen, en iig een compensatie voor jullie SCC's verwachten:
42k mensen hebben geen dík geld betaald om ZO kinderlijk de CL, EN de EL uitgeknikkerd te worden, om ook nog eens ZO voor lul te staan als je door Vitesse met 1-2(netjes van Vitesse!) afgemat wordt.

"Ja, dan krijg je waar voor je geld', of niet?

En dan presenteren ze zó trots deze cijfers?
Ik stel dan de vraag: Foebele,
is DIT waar jij nu voor betaald hebt?

Is er niet zoiets als 'niet goed, geld terug'oid? Als 42k Ajacieden zoiets gaan lopen claimen, dan kán het bestuur jullie ook niet langer negeren he?

Noem het 'relschoppen', maar het gaat al járen zo bij Ajax. Ik vrees dat als er niet 'iets gebeurt', dat er ook nooit iets zal veranderen.

bijna 160M netto? Mooi: Uitkopen die aandeelhouders, en Ajax weer van Ajax maken? Zijn Overmars, en de weinigen die WEL het beste met de club voor hebben, gelijk van dit gezeik af.

Wedden dat jullie dan váker CL spelen!
Vind ik leuk
cheeks +1984
maandag 25 september 2017 om 18:33
Is volgend jaar wel anders. Weer geen europees voetbal, spelers die in waarde kelderen en vele miljoenen die gespendeerd moeten worden aan nieuwe spelers.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:34
Voel me meteen een stuk rijker nu
Vind ik leuk
Dee79 +1998
maandag 25 september 2017 om 18:34
Wees er maar trots op, beetje bij beetje raken we onze mooie club kwijt aan egoïsten die geilen dat ze een supertalent voor de hoofdprijs verkopen!!
Vergeet maar effe je team op peil te houden, op dit moment zijn er 3/4 spelers wat in Ajax 1 thuis hoort de rest is middelmaat!
Marc en droeverdje dennis flikker op.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:36
En moeten we nu blij zijn dan ? ik, ja naief misschien, dacht dat het bij ajax om voetballen ging !
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:39
Winnen wij tenminste nog wat.
Vind ik leuk
stollie38 +12239
maandag 25 september 2017 om 18:39
En straks hoor je ze zeggen. Zie je wel er is niks aan de hand en we hebben goede spelers gehaald. Alleen een klein minpuntje die zijn nog steeds niet toe aan voetballen en moeten nog wennen, maar strijken wel veel geld aan salaris op. Kijk een werknemer die werkt hard voor zijn geld en een voetballer is alleen maar een modepop die in zijn vingers knipt en een bal beroerd. En maar klagen als het niet loopt.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:43
Bonussen voor van der Sar
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:46
Geweldige cijfers waardoor er met vertrouwen naar de toekomst kan gekeken worden.
Maar sportief succes is nu nog wel een eind weg...
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:04
Valt tegen die cijfers. Bijna 80 miljoen verkocht. Finale EL en maar 18,1 miljoen aan transfervergoedingen. Ze hebben zelfs minder geld in kas dan vorig jaar en de salarissen zijn gestegen naar 55 miljoen. Dus ja de cijfers lijken mooi maar schijn bedriegt in deze.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:19
In dit boekjaar zijn de transfers van Riedewald, Sánchez en Tete nog niet meegerekend. Is nog iets van 50 miljoen erbij opnemen
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:47
Weet ik maar Ajax geeft zelf aan met die transfergelden een kleine winst te halen dus dat geeft aan dat de kosten veel te hoog zijn. Een jaar geen grote transfer en je schrijft diepe rode cijfers. Slecht beleid dus.
Vind ik leuk
Garinsha +2831
maandag 25 september 2017 om 18:47
zéér dikke netto winst van 49,5 miljoen euro..

jaa want daar doen we het voor.... pff
Vind ik leuk
mablo46 +527
maandag 25 september 2017 om 18:47
daar hebben we wel wat aan ja met zo'n selectie, oi oi
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:47
Klinkt leuk maar als je verder kijkt valt het best tegen. Ze maken 60 miljoen winst qua transfers, spelen finale EL en dan toch "maar" 50 miljoen winst. Ben zeker geen boekhouder maar volgens mij zijn deze cijfers helemaal niet geweldig??
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:47
Verrassend toch weer die zieltjes uit Eindhoven massaal aan het reageren bij Ajax berichten, verrassend
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:51
Staan eerste en denken dat ze alweer kampioen zijn. :)
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:57
Ja totdat Psv verliest en dan kan Cocu er weer niks van ;-)
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:02
staan zevende maar denken nog steeds dat ze kampioen worden.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:07
Ja net als jullie, alleen staan jullie vijfde
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 07:14
Nou, op dit moment denk ik dat helemaal niet.

Ik haal wel energie uit het feit dat we boven jullie staan. :)
Vind ik leuk
woensdag 27 september 2017 om 17:57
Begrijp ik als je boven de grootste club van Nederland staat. :-)
Vind ik leuk
woensdag 27 september 2017 om 18:42
groot is ook zoiets van voor het millenium. Tegenwoordig wil iedereen liever kleiner :)
Vind ik leuk
donderdag 28 september 2017 om 17:44
Tuurlijk daarom wil feyenoord een groter stadion :)
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:47
Goed bezig Ajax!
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:55
Winst interesseert me geen reet, voetbal wil ik zien!
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:55
Niet te geloven dat je die winst en omzet behaald met zo'n ondermaats product wat je wekelijks voorlegt aan je klanten.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:56
Ben ik dan de enige die blij is met deze mooie cijfers?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:59
Voor 49 miljoen kun je vast en zeker wel iets leuks kopen. Embolo zou ik graag willen zien op de flinken en eventueel Jonathan Tah achterin nu De Ligt niet echt in vorm is. In de winterstop kun je zaken doen en dan ben je weer titel kandidaat nummer 1. Maar dan moet Overmars snel handelen en die 2 binnen zien te harken.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:01
wow, 49,5 miljoen!

Ik zeg huldigen die club!

En voor de andere eredivisieclubs:
Als ze langskomen voor een speler minimaal 30 miljoen vragen.
Vind ik leuk
pico323 +3450
maandag 25 september 2017 om 19:03
wel hele mooie cijfers.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:14
Wanneer is de huldiging?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:24
Hahahahaha x100 duuzend heerlijk
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:30
Tja ik hou gewoon van een feestje en als het zo moet ook goed toch
Vind ik leuk
Stranger +1750
maandag 25 september 2017 om 19:22
Als ik goed lees werd er 78,6 miljoen verdiend aan uitgaande transfers. Er werd voor ongeveer 34 miljoen gekocht. Een verschil van + 44,6. De winst in de EL en eredivisie en beker is dus maar 5 miljoen.
Ajax kan dus alleen maar winst maken door structureel CL halen of minimaal halve finale EL of spelers te verkopen .
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:23
En toch moet er ook niet overdreven worden. Ajax zou eens een paar keer gek doen op de transfermarkt en daar zouden een paar flops tussen zitten. Met de huidige prijzen van spelers ben je zo door je kapitaal heen. Dan zou ik liever investeren in topscouts en goede technische mensen. Misschien ook in een paar hele goede marketing mensen.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:23
Dit vinden ze mooi daar . Plek 7 en geen deuk in een gesmolten pakje boter schieten is totaal niet belangrijk
Vind ik leuk
Basschot +1736
maandag 25 september 2017 om 19:29
Is Ajax nu een bank of een voetbal club?
Vind ik leuk
Bizzy +8577
maandag 25 september 2017 om 19:39
Beursgenoteerd bedrijf. Zgn NV
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:36
Gelukkig gaat het sportief ook zo goed :/
Vind ik leuk
Teo Smith +13773
maandag 25 september 2017 om 19:44
Win je veel mee.
Vind ik leuk
Guust +3815
maandag 25 september 2017 om 19:46
Knap, ze gaan alleen steeds slechter voetballen, zijn ze daar soms van geschrokken zodat ze dachten we kunnen rustig aan doen.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:51
Waarvan Beurs gerelateerd
Vind ik leuk
BassieN +8030
maandag 25 september 2017 om 19:59
Genoeg geld voor een paar oprotpremie's zou je zeggen
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 20:00
Daar heb je veel aan als de supporters niet krijgen waar ze recht op hebben . Het is te gek voor woorden dat je met tegen zin na een wedstrijd zit te kijken.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 20:04
Dat is goed te zien allemaal aan het spel. Keizer betaalt hier het meeste aan.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 20:18
joepie nog meer geld op de bank ben er zo blij mee voor al als ik me 90 min dood loop te ergen aan veltman of dijks of youns zo geweldig al dat geld
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 20:27
Wauw echt?? GEWELDIG!!!! Ow nee wacht, ik ben geen aandeelhouder. Ik was supporter:0
Wat kan mij die winst nou verrotten, we hebben geld zat. Mja wat maken sportieve prestaties nou uit als je winst maakt....-_-
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 21:14
50 miljoen winst is enorm leuk, het is immers financieel een stuk beter geregeld als bij mijn cluppie. MAAR voor de achterban was het geld van de Europa League investeren in kwalitatief goede spelers verstandig geweest! Op het moment zie je dat het elftal voorbijgestreefd wordt door een club als Vitesse, puur op wilskracht. Winst maken is leuk, maar des te belangrijker is het halen van resultaat: concurrent voor de titel, en natuurlijk daarbij spelend in Europa. Het bestuur heeft dit niet goed aangepakt waardoor Rosenborg, ook weer op pure wilskracht, Ajax uit de Europese competitie heeft geknikkerd en er geen sprake is van echte concurrentie richting de titel. Immers was het pas de zesde speelronde en zijn er nog 28 wedstrijden te spelen, maar het begin is dramatisch te noemen!
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 21:23
De meest bepalende transfer voor Ajax was die van Bosz ben ik bang. Het verschil in lef, tactiek en druk zetten is toch wel te zien in vergelijking met Keizer.

De selectie is echt niet veel slechter dan vorig seizoen. Dat je Sanchez en Klaassen kwijtraakt is jammer, maar logisch. Traore was gehuurd en speelde toch ook wisselvallig. Een misser is m.i. nog steeds het afscheid van Tete. De rest van de vertrokken spelers was niet goed genoeg. Als je dan ziet dat Huntelaar, de Jong, Wober, Orejuela en Johnsen zijn gehaald (als meest opvallende transfers), dan heb je niet persé slecht ingekocht. Dijks en Younes ben ik niet kapot van, maar daar heb je straks Sinkgraven, evt. Cerny en Johnsen. Een goede allround linkerverdediger erbij in de winter en je bent voor een heel eind klaar, met Of zonder Keizer. Of is dat wat te rooskleurig?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 21:45
wij zijn ajax, wij zijn de rijkste yippie!
Vind ik leuk
HansVites +2210
maandag 25 september 2017 om 22:10
Mooie cijfers voor de 7e club op de ranglijst.
Vind ik leuk
Lemon +1455
maandag 25 september 2017 om 22:30
Wij zijn Ajax, wij zijn de rijkste!
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 00:17
Ja...dus? Wat hebben we daaraan? Geen ene fucking moer als je er niets mee doet. Stelletje lummels.
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 01:16
Ajax is geld, en prijzen!! Alhoewel, nu even niet..............
Vind ik leuk