Prachtig gebaar van PSV: benefietduel voor slachtoffers van heftige ramp

    Prachtig gebaar van PSV: benefietduel voor slachtoffers van heftige ramp

    woensdag 27 september 2017 om 10:40

    Een mooi gebaar van PSV: de topclub uit Eindhoven speelt op maandag 9 oktober (19.00 uur) een benefietduel voor de slachtoffers van de aardbevingen in Mexico. Dat maakt de club woensdag bekend via de officiële kanalen. 

    CF Pachuca, de oude club van PSV-aanvaller Hirving Lozano, is de tegenstander in Eindhoven. De toegangskaarten voor het duel kosten twee euro en de volledige opbrengst van de wedstrijd komt ten goede aan de ramp in Mexico, meldt PSV. Er is veel geld nodig voor de wederopbouw van het land. 

    Mexico werd eerder deze maand getroffen door verschillende zware aardbevingen. Er vielen tot op heden meer dan driehonderd doden te betreuren. Met onder meer Carlos Salcido, Andrés Guardado en Hector Moreno stonden er de laatste jaren veel Mexicaanse spelers onder contract in het Philips Stadion.

    Voor CF Pachuca is de wedstrijd in Eindhoven een voorbereiding op het WK voor clubteams. Op dat toernooi neemt de club het op tegen Champions League-winnaar Real Madrid. PSV heeft ruimte in de agenda voor het duel, omdat er begin oktober géén Eredivisie-voetbal op het programma staat vanwege een interlandperiode. 

    Lees meer over:EredivisiePSVPachuca

    Plaats een reactie

    woensdag 27 september 2017 om 10:50
    mooi gebaar van psv :D
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +35891
    woensdag 27 september 2017 om 11:00
    Warme club!
    Vind ik leuk
    woensdag 27 september 2017 om 11:03
    de warmste :)
    Vind ik leuk
    JCJWZ +12567
    woensdag 27 september 2017 om 11:11
    Jullie de warmste club, wij de beste club;)
    Vind ik leuk
    woensdag 27 september 2017 om 11:27
    kijk effe naar de ranglijst voordat je onzin gaat zeggen ;)
    Vind ik leuk
    Entombed +704
    woensdag 27 september 2017 om 11:30
    Beetje opportunistisch deze comment. Hoewel ik hoop dat de eerste plek op de ranglijst gelijk gaat zijn in Mei. Is dit wel echt een beetje goedkoop ;)
    Vind ik leuk
    R2 +4811
    woensdag 27 september 2017 om 12:53
    Tja, de voorzet was wel bijzonder makkelijk.
    Vind ik leuk
    woensdag 27 september 2017 om 13:20
    Maar je moet hem dan wel afmaken! Dat lukt gelukkig kunnen. ze in Amsterdam en Rotterdam nog wat van leren!
    Vind ik leuk
    dhrwobo +19848
    woensdag 27 september 2017 om 12:52
    Al 3 jaar geen prijs meer gewonnen... just saying

    misschien moeten jullie je lijfspreuk aanpassen naar WIJ ZIJN AJAX WIJ ZIJN DE RIJKSTE! Dat strookt meer met de werkelijkheid dan WIJ ZIJN DE BESTE
    [Reactie gewijzigd op woensdag 27 september 2017 om 12:53]
    Vind ik leuk
    woensdag 27 september 2017 om 13:34
    Haha ha. Jammer dat mijn collega PSV supporters het meteen zo serieus nemen. Ik vond hem heel spitsvondig.
    Vind ik leuk
    Bongo +1393
    woensdag 27 september 2017 om 12:35
    Als je als PSV de broekriem moet aantrekken krijg je het al snel warm
    Vind ik leuk
    Leeuw +4571
    woensdag 27 september 2017 om 10:51
    Toppers!!
    Vind ik leuk
    DubRtd +15264
    woensdag 27 september 2017 om 10:52
    Hulde.
    Maar €2 voor een kaartje vragen voor een "goede doel" wedstrijd schiet het goede doel ook niet veel mee op.
    Doe dan gewoon €10 of zo.
    Vind ik leuk
    Korm +29535
    woensdag 27 september 2017 om 10:54
    dan dreigt het stadion maar half vol te zitten, een wedstrijd voor goede doel moet wel in een uitverkocht huis gespeeld worden
    Vind ik leuk
    Morris +20950
    woensdag 27 september 2017 om 11:01
    PSV had moeten zeggen, entree €5,- en wij verdubbelen dat!

    Vind ik leuk
    Korm +29535
    woensdag 27 september 2017 om 11:05
    dat ajax die luxe heeft met al dat geld op de bank dat kan, zoals je weet heeft PSV die luxe niet dus kan het ook niet...
    Vind ik leuk
    Morris +20950
    woensdag 27 september 2017 om 12:27
    Onzin. ten eerste kan PSV dat makkelijk betalen.
    En anders betalen de speler en de staf dit toch?? waar gaat het over?
    Vind ik leuk
    R2 +4811
    woensdag 27 september 2017 om 12:55
    Psv kan en zal nooit iets goed doen in de ogen van sommigen hier. Datzelfde geldt trouwens voor Ajax en Feyenoord.
    Vind ik leuk
    Korm +29535
    woensdag 27 september 2017 om 13:09
    i know
    Vind ik leuk
    woensdag 27 september 2017 om 13:24
    Dat is nog eens een open deur intrappen! Maar je hebt 100% gelijk.
    Vind ik leuk
    Morris +20950
    woensdag 27 september 2017 om 14:41
    Ook dat is maar hoe je het bekijkt..
    Vanuit dezelfde negatieve hoek?
    Vind ik leuk
    Leeuw +4571
    woensdag 27 september 2017 om 11:33
    Kun jij toch wat bijleggen Morris?
    Vind ik leuk
    DubRtd +15264
    woensdag 27 september 2017 om 11:06
    Ik snap dat het in de interland periode is en dat 1 of beide teams verre van kompleet is.
    Maar jezus... gaat toch om het idee en niet om de wedstrijd op zich. €10 kunnen ze daar bij jullie in de buurt toch nog wel ophoesten voor een kaartje?
    Vind ik leuk
    Nistel +3188
    woensdag 27 september 2017 om 11:29
    Wedstrijd was eerder al gratis gepland. Om het voor iedereen toegankelijk te houden is een flinke prijs vragen (ga eens als gezin met 2 kinderen heen) wel gelijk een klap geld. Twee euro is prima en laat een collectebus rondgaan voor degenen die meer willen geven. Lijkt me een veel beter plan.
    Vind ik leuk
    DubRtd +15264
    woensdag 27 september 2017 om 11:35
    Keertje minder naar McDonalds,
    Heb je dat er ook weer uit.
    Boeit me voor de rest weinig, maar vond de kaartjes een beetje erg goedkoop. Das alles.
    Vind ik leuk
    Korm +29535
    woensdag 27 september 2017 om 11:36
    ach het gebaar is er en alle beetjes helpen... je kan ook over alles gaan zeiken natuurlijk
    Vind ik leuk
    Nistel +3188
    woensdag 27 september 2017 om 11:50
    Iedereen is vrij zelf een eigen extra bijdrage te geven he. Als je een hoger bedrag wordt opgedrongen zullen velen afhaken. De wedstrijd zelf is iets wat PSV bij voorbaat heel laagdrempelig en voor iedereen toegankelijk wilde maken. Dus ook eens voor mensen die dat tientje (p.p.) voor een voetbalwedstrijd niet hebben liggen. Dan kun je het niet maken opeens een relatief flinke toegangsprijs te vragen.

    Nee, prima opgelost door het laagdrempelig te houden en iedereen zelf de gelegenheid te geven om meer te geven als men dat wil.
    Vind ik leuk
    Korm +29535
    woensdag 27 september 2017 om 11:35
    bij mij in de buurt niet hoor ;)
    Vind ik leuk
    DubRtd +15264
    woensdag 27 september 2017 om 11:36
    Slaap je onder de brug?
    Vind ik leuk
    Korm +29535
    woensdag 27 september 2017 om 11:37
    Nee, de meeste zijn voor feyenoord ;-)
    Vind ik leuk
    DubRtd +15264
    woensdag 27 september 2017 om 11:38
    Ja...dat helpt niet om vol huis bij PSV te krijgen.
    Vind ik leuk
    Korm +29535
    woensdag 27 september 2017 om 11:42
    precies ;) bovendien is het ook een takke eind rijden ;)
    Vind ik leuk
    2cents +49278
    woensdag 27 september 2017 om 11:06
    Alleen levert een halfvol stadion in dit geval wel 2 1/2 keer zoveel op. ;)
    Vind ik leuk
    Korm +29535
    woensdag 27 september 2017 om 11:35
    als je het al zo vol krijgt wel. 10 euro vind ik vrij veel voor een benefiet, eerst was het gratis, nu 2 euro en laten we eerlijk zijn, mooi gebaar en alle kleintje helpen. we zijn altijd zo goed in nederland om zulke dingen af te branden....
    Vind ik leuk
    2cents +49278
    woensdag 27 september 2017 om 11:43
    Jij begon over halfvol en dan is zo’n rekensom gauw gemaakt. ;)

    Iedere hulp is mooi hoor, daar hoor je mij niet over.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +12567
    woensdag 27 september 2017 om 11:12
    Deze wedstrijd wordt gespeeld tijdens de interlandperiode, de "toppers" van Psv zullen er niet bij zijn, dus je betaald 2euro voor een kaartje om het B-team aan het werk te zien.
    Vind ik leuk
    DubRtd +15264
    woensdag 27 september 2017 om 11:17
    Zie 2 posts naar boven. Het gaat om het doel hier, niet wie er wel of niet op het veld staan
    Vind ik.
    Vind ik leuk
    Korm +29535
    woensdag 27 september 2017 om 11:38
    oke, dus we kunnen jou ook verwachten dan?
    Vind ik leuk
    woensdag 27 september 2017 om 11:19
    Alle beetjes helpen.
    Vind ik leuk
    DubRtd +15264
    woensdag 27 september 2017 om 11:21
    Ja, maar hoe je het went of keert, er moeten toch kosten gemaakt worden en die gaan er dan ook nog eens af.
    Vind ik leuk
    woensdag 27 september 2017 om 11:24
    Nee er staat de "volledige opbrengst komt ten goede". Daaruit maak ik op elke 2 euro.
    Vind ik leuk
    DubRtd +15264
    woensdag 27 september 2017 om 11:28
    Zou kunnen.

    30/35000 x €2
    Leuk initiatief, zal je me niks over horen zeggen maar je gaat voro dat initiatief naar het stadion, niet voor wie er wel of niet zijn.
    Dan kan je best een beetje meer vragen.

    Ik weet dat het een geschiedenis heeft in Eindhoven, alles vrijwel uitverkocht tot er een keer een los kaartje moet worden gekocht. Voornamelijk zichtbaar bij bekerwedstrijden.
    Vind ik leuk
    Nistel +3188
    woensdag 27 september 2017 om 11:32
    Nee de oefenwedstrijd stond al gepland. Ze hebben er nu een benefietwedstrijd van gemaakt.

    Als je al gepland had om er met een groep kinderen bijvoorbeeld heen te gaan (want gratis, dus een leuk uitje voor een basisschoolklas ofzo), wordt het een stuk lastiger als ze opeens een tientje p.p. zouden vragen. Zulke wedstrijden zijn voor een breder publiek, niet speciaal voor de die-hard fans. Dan kan een tientje ofzo best een belemmering zijn.
    Vind ik leuk
    Quareck +6253
    woensdag 27 september 2017 om 11:21
    5 euro had ook nog wel gemogen lijkt mij.. maar het is een mooi initiatief! En er zullen ook wel voldoende collectebussen aanwezig zijn..
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +4012
    woensdag 27 september 2017 om 11:30
    Fantastische warme club in Eindhoven.
    Vind ik leuk
    woensdag 27 september 2017 om 11:32
    Mooi gebaar. Ik las hierboven dat de wedstrijd al gepland stond; en dan snap ik de benefiet voor Mexico ook.

    Al dacht ik wel: moet er niet een soort benefiet komen vanwege orkaan Irma?
    Vind ik leuk
    Nistel +3188
    woensdag 27 september 2017 om 11:33
    Als ze tegen FC Sint Maarten spelen zal die er vast komen.

    De link is hier natuurlijk duidelijk he, met een Mexicaanse tegenstander. Het is de reeds geplande gelegenheid die hier speciaal aanleiding voor geeft.
    Vind ik leuk
    baas t +18
    woensdag 27 september 2017 om 11:51
    Hypocriete lampen
    Vind ik leuk
    Middenstip +658
    woensdag 27 september 2017 om 13:00
    Tja als je naam baas t is en je als favoriete 2e club Sint Truiden hebt dan denk ik toch dat je wat mist in je leven....misschien een lampje?
    Vind ik leuk
    Leeuw +4571
    woensdag 27 september 2017 om 13:00
    Lampen geven alleen maar licht. Hopelijk geniet jij ook van ONS PSV.
    Vind ik leuk
    woensdag 27 september 2017 om 13:18
    De overboekingskosten zijn hoger dan de opbrengst bij 2 euro per kaart... deed Ajax bij de Marokko beving een stuk slimmer.
    Vind ik leuk
    Polly11 +2881
    woensdag 27 september 2017 om 13:38
    Kunnen ze niet ook nog een benefiet wedstrijd organiseren waarmee we de kunstgras clubs van het kunstgras afhelpen ?
    Vind ik leuk
    Jordanees +8740
    woensdag 27 september 2017 om 14:50
    Owww wat eng sommige mensen, over de rug van zo'n ramp oreren dat ze zo warm zijn en andere niet owww wat vind ik dat eng gedrag!!
    Vind ik leuk
    Korm +29535
    woensdag 27 september 2017 om 15:31
    nergens wordt er gezegd dat andere het niet zijn bluf ;)
    Vind ik leuk
    Jordanees +8740
    woensdag 27 september 2017 om 16:06
    Wij zijn niet gek hè;) van sommige weten we heel goed wat ze bedoelen..
    Vind ik leuk
    Korm +29535
    donderdag 28 september 2017 om 08:18
    je kan ook overal het negatieve in zien maar dat was ik niet gewend van jou
    Vind ik leuk
    Jordanees +8740
    donderdag 28 september 2017 om 13:34
    Jajapsv bijvb al dagen aan het zaniken hoe kill Ajax is, en hoe warm Psv wel niet is, dus ik weet heel goed hoe hij dit nu bedoelde hoor. Beetje eng gedrag steeds te zeggen hoe warm je club wel niet is, maar zelf elke dag niet warm zaniken op een club, om hem te quote ''ik heb een fcking hekel aan Ajax''
    [Reactie gewijzigd op donderdag 28 september 2017 om 13:37]
    Vind ik leuk
    Korm +29535
    donderdag 28 september 2017 om 13:46
    helaas heb je die menden inderdaad
    Vind ik leuk
    United FC +11618
    woensdag 27 september 2017 om 17:27
    Mooi gebaar van PSV!
    Vind ik leuk
    Sniper1 +970
    woensdag 27 september 2017 om 17:48
    Dat is dan toch gauw 40 ruggen, als er 20000 man komt... :) wat denken ze op te halen??
    Vind ik leuk
    United FC +11618
    woensdag 27 september 2017 om 18:24
    Alle beetjes helpen ;-)
    Vind ik leuk
    Sniper1 +970
    woensdag 27 september 2017 om 21:47
    Mexico..... Brabant.... Denk dat een ripdeal meer in de geest is van een collecte......
    Vind ik leuk
    woensdag 27 september 2017 om 18:22
    Mooi gebaar maar waarom slecht € 2,00. Dat levert 60 k op ? Maak er € 5,00 van. Met 12.000 toeschouwers heb je al dezelfde opbrengst. Met een vol huis haal je echt geld op.
    Vind ik leuk
    Napolitanos +7863
    woensdag 27 september 2017 om 19:30
    En deze pot staat ook in het teken van Gutierrez , de vriend van Lozano die in de winterstop wel eens naar Eindhoven kan komen. Kunnen we hem ook eens echt aan het werk zien. CHUCKY THA BOMB !
    Vind ik leuk
    Iggy +3003
    woensdag 27 september 2017 om 20:54
    Je verkondigt zoals gewoonlijk pure lulkoek.
    Vind ik leuk
    Jordanees +8740
    donderdag 28 september 2017 om 13:35
    Jij bent echt niet goed bij je hoofd.
    Vind ik leuk
    donderdag 28 september 2017 om 20:10
    Volgens mij heeft ook een zekere "Maza" Rodriguez bij PSV gespeeld, samen met Salcido. Al vergeten?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Prachtig gebaar van PSV: benefietduel voor slachtoffers van heftige ramp