Jonge Ajacieden: 'Het is wel bijzonder zo'n grote speler, je kijkt tegen hem op'

Jonge Ajacieden: 'Het is wel bijzonder zo'n grote speler, je kijkt tegen hem op'

maandag 9 oktober 2017 om 18:08

Siem de Jong speelde vrijdag mee met Jong Ajax tegen Jong FC Utrecht (2-1). De middenvelder maakte direct een doelpunt en was ook bij de tweede treffer belangrijk. Zijn medespelers Azor Matusiwa en Damil Dankerlui zijn onder de indruk.

"We trainen wel vaker met ze mee, maar het is wel bijzonder zo'n grote speler", zegt Matusiwa tegen Ajax TV. "Hij heeft in Engeland in de grootste competitie ter wereld gespeeld. Als hij dan ineens in jouw team zit, kijk je wel tegen hem op. Je merkt dat hij veel ervaring mee brengt en hij straalt veel rust uit. Het is lekker om met hem te spelen."

Daar sluit Dankerlui zich volledig bij aan. "Het was een grote eer. Hij heeft veel meegemaakt hier bij Ajax. Het geeft je het gevoel dat je met een soort van 'baas' op het veld staat. Hij heeft eigenlijk die derde ster hier gebracht. Wat dat betreft voel ik mij wel goed op een middenveld met hem."

Ook trainer Michael Reiziger zag de toegevoegde waarde van De Jong in zijn eltal. "Het gaat zo makkelijk aan de bal en hij loopt zo slim vrij. Dat merken die jongens ook wel."

Plaats een reactie

maandag 9 oktober 2017 om 18:13
Goede aankoop van Reiziger!
Vind ik leuk
FEU +157
maandag 9 oktober 2017 om 18:14
Foi grote speler? Waardeloos net zo als zn broer
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 18:31
Die waardeloze speler heeft 4 keer het kampioenschap gewonnen met Ajax... dat zijn er net zo veel als dat Feyenoord sinds 1984 heeft gewonnen.....
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 18:52
Haha lekker
Vind ik leuk
jaja_PSV +14814
maandag 9 oktober 2017 om 18:54
Als het een grote speler was, dan kwam deze lofzang uit de première League niet vanuit de Jupiler League.
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 19:02
He ouwe... zeg ik ergens dat het een grote speler is dan..? ... Nee toch... ik zeg alleen dat die '' waardeloze '' speler 4 keer het kampioenschap heeft gewonnen met Ajax... en nergens dat het een grote speler is....
Vind ik leuk
Degraaf +8234
maandag 9 oktober 2017 om 19:08
Goed lezen is voor jaja een groot probleem, ligt alleen maar te zeiken over Ajax.
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 19:11
Dat is toch raar dan.... van een doctorandus zou je toch denken dat die goed kan lezen.... en hij is volgens zijn eigen zeggen een doctorandus....
Vind ik leuk
Degraaf +8234
maandag 9 oktober 2017 om 19:12
jaja in de weetniet-kunde ;-)
Vind ik leuk
Jordanees +8194
maandag 9 oktober 2017 om 19:23
Haha jaja doctorandus hahahaha!!!! waarin? in het trollen?
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 19:26
doctorandus van het schijthuis.... verder zal zijn doctorandus status niet reiken.... xD
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 20:20
Doctorandus of doctoranders??

;)
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 20:22
Ik denk het laatste.. xD
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 19:13
Ah ik zie het al die ouwe heeft het over de jeugdspelers van Ajax die Siem een grote speler vinden... alleen die jaja_Kneus snapt niet dat het logisch is dat jonge spelers tegen een speler als Siem opkijken... hij heeft ook maar 4 keer het kampioenschap met Ajax gewonnen....
Vind ik leuk
Sanuk +203
maandag 9 oktober 2017 om 20:17
Wel lang geleden dan.
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 20:20
2011 2012 2013 2014.... zo lang geleden is dat niet...
Vind ik leuk
Jordanees +8194
maandag 9 oktober 2017 om 19:22
Je weet de intentie van jaja he in Ajax topics.. Daarom raar dat hij gister een vredelievende column over het leven waarderen in een Ajax topic plaatste, aangezien hij nooit vredelievend is in Ajax topics, want op mn vraag waarom hij altijd zo negatief moet doen naar Ajax, was zijn antwoord ''omdat ik zo'n fucking hekel aan Ajax heb''

Gister had hij geen normaal antwoord op, dat het dan hypocriet en nep is om in een Ajax topic een column te plaatsen met dat onderwerp, echt ontzettend nep die gast..
Vind ik leuk
Degraaf +8234
maandag 9 oktober 2017 om 19:28
Ach Jordanees dat weten we toch allemaal, alleen jaja doet dat bewust om reacties van jou uit te lokken. Je moet hem wat vaker negeren, daar is hij op uit.
Vind ik leuk
jaja_PSV +14814
maandag 9 oktober 2017 om 19:34
Herhaling nummer 5
Vind ik leuk
Vamos M +4599
maandag 9 oktober 2017 om 20:18
Dat heb je nou al 20 keer gezegd.
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 20:27
Gisteren zag ik geklaag dat jij last hebt van stalkers op de site. En wat doe jij ?

Iets met : de pot ?
Vind ik leuk
jaja_PSV +14814
maandag 9 oktober 2017 om 19:33
In het artikel staat grote speler, daar refereer ik logischerwijze naar.
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 19:56
Voor jong Ajax spelers is het toch begrijpelijk dat ze Siem de Jong als een grote speler zien? Siem de Jong is 4 keer landskampioen geworden met Ajax, heeft de KNVB beker en de Johan Cruijff Schaal met Ajax gewonnen. Heeft meer dan 240 wedstrijden in Ajax 1 gespeeld en is 2 keer clubtopscorer geweest bij Ajax.

Niet meer dan normaal dat voor die jonge jongens Siem de Jong een grote speler is waar ze tegen op kijken. Dat zelfde zal in Eindhoven niet anders zijn, daar kijkt een Sam Lammers ook tegen Luuk de Jong op en is Luuk de Jong ook in zijn ogen een grote speler van de club!
[Reactie gewijzigd op maandag 9 oktober 2017 om 19:56]
Vind ik leuk
JustH +194
maandag 9 oktober 2017 om 18:35
Beter dan FEU
Vind ik leuk
FEU +157
maandag 9 oktober 2017 om 23:21
Wtf G JustHoerenloper. Don't tag me for this shit
Vind ik leuk
derksen +6219
maandag 9 oktober 2017 om 18:15
Is ook wat speel je in Engeland niet
Ga je naar psv 3 wedstrijdjes spelen en in eens speel je jupiler league
Lijkt wel reclame van telfort!
Vind ik leuk
Sanuk +203
maandag 9 oktober 2017 om 18:20
Vlug in Oranje dan, kan nog net voor dinsdag.
Vind ik leuk
5by5 +484
maandag 9 oktober 2017 om 18:24
Dat Siem de Jong bij JONG Ajax speelt is absurd de laatste keer dat iemand Siem de Jong jong noemde was in de 18de eeuw.
Vind ik leuk
mcmodd +10393
maandag 9 oktober 2017 om 18:26
Ik ga haast begrip opbrengen voor mensen die zeggen dat Jongteams van eredivisieclubs niks te zoeken hebben in de JL. Als Siem de Jong fit genoeg is om in de JL te spelen, stel hem dan op in Ajax 1 en laat de jeugdspelers zichzelf tegenkomen tegen clubs als Oss, De Graafschap en MVV.

We kweken opnieuw een verkeerde mentaliteit bij jonge spelers door ze te ‘helpen’ met spelers die daar niet horen.
Vind ik leuk
Olfie +2443
maandag 9 oktober 2017 om 18:53
Oneens, als die jongens van ervaren voetballers kunnen leren op een hoger niveau, dan is dat alleen maar een plus. Al snap ik dat het voor teams in de JL soms oneerlijk lijkt. Denk alleen dat eredivisie voor JL gaat, en zeker ook moet gaan.
Vind ik leuk
mcmodd +10393
dinsdag 10 oktober 2017 om 16:50
Die jongens leren zo niets op een hoger niveau, ze spelen gewoon, in dit geval met Siem in de JL. Pas als ze in het eerste spelen dan leren ze op een hoger niveau van bijv. eh, uhm, ja van wie eigenlijk?
Vind ik leuk
Olfie +2443
woensdag 11 oktober 2017 om 12:06
JL is een hoger niveau dan beloftencompetitie...
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 18:27
Ik denk dat Siem nog van pas komt bij Ajax. Als je hier leest dat jonge spelers tegen hem opkijken kan hij ze ook wel een beetje bijsturen en zo een goede invloed op hun ontwikkeling hebben.
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 18:36
Ohh gelukkig. Goed gedaan VP! Toch nog iets over jullie aller Ajax kunnen vinden. Stel dat we de mening van Azor Matusiwa en Damil Dankerlui zouden moeten missen... wie?? Ja precies.

[Reactie gewijzigd op maandag 9 oktober 2017 om 18:36]
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 18:49
Ohh gelukkig. Goed gedaan Martinus69! Toch nog iets van Martinus69 kunnen vinden. Stel dat we de mening van Martinus69 zouden moeten missen... wie?? Ja precies.
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 19:17
Zo simpel en ook nog duimpjes... en waarom? Omdat ze waarschijnlijk op hun kleine pikkies getrapt voelen omdat het 'hun' club betreft.. haha, heerlijk die eenvoud...

Mijn avond is weer helemaal goed.

Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 19:21
Jouw avond is helemaal niet goed dat weet jij maar al te best! Huilie huilie doen omdat er al weer een Ajax-item op de Amsterdamse site voetbalprimeur geopend is.

De frustratie zat zo hoog dat jij je beklag kwam doen op een Ajax-item.

Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 19:44
Ja... maar ik ben voetballiefhebber en zoek en lees voetbalnieuws. Ik ben veel meer geinterreseerd in nieuws van de linksback van NAC, de spits van Roda of om mijn part de middenvelder van Excelsior dan van een paar jeugdspelertjes van Ajax... Je zou zelf ook kunnen beredeneren dat de verhouding van aandacht volledig weg is maar dat is waarschijnlijk teveel gevraagd. Liever dan zo'n simpele reactie produceren en duimpjes scoren ... maar goed. Ieder zijn niveau.

Als laatste; frustratie en voetbal is veel te onbelangrijk, krijg ik geen frustratie van. Mijn avond is echt prima.
Vind ik leuk
AFC +3786
maandag 9 oktober 2017 om 20:32
Elke voetballer liefhebber leest iets waar die geïnteresseert in is... Sla gewoon elk bericht over waar Ajax instaat of volg een andere voetbalsite... zo moeilijk is het niet
[Reactie gewijzigd op maandag 9 oktober 2017 om 20:32]
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 20:33
Mooi dat twee jonkies respect hebben voor wat Siem Ajax gebracht heeft.
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 20:39
Leuke speler voor de jupiler league meer niet op dit moment ........
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Jonge Ajacieden: 'Het is wel bijzonder zo'n grote speler, je kijkt tegen hem op'