Jonge Ajacieden: 'Het is wel bijzonder zo'n grote speler, je kijkt tegen hem op'

    Jonge Ajacieden: 'Het is wel bijzonder zo'n grote speler, je kijkt tegen hem op'

    maandag 9 oktober 2017 om 18:08

    Siem de Jong speelde vrijdag mee met Jong Ajax tegen Jong FC Utrecht (2-1). De middenvelder maakte direct een doelpunt en was ook bij de tweede treffer belangrijk. Zijn medespelers Azor Matusiwa en Damil Dankerlui zijn onder de indruk.

    "We trainen wel vaker met ze mee, maar het is wel bijzonder zo'n grote speler", zegt Matusiwa tegen Ajax TV. "Hij heeft in Engeland in de grootste competitie ter wereld gespeeld. Als hij dan ineens in jouw team zit, kijk je wel tegen hem op. Je merkt dat hij veel ervaring mee brengt en hij straalt veel rust uit. Het is lekker om met hem te spelen."

    Daar sluit Dankerlui zich volledig bij aan. "Het was een grote eer. Hij heeft veel meegemaakt hier bij Ajax. Het geeft je het gevoel dat je met een soort van 'baas' op het veld staat. Hij heeft eigenlijk die derde ster hier gebracht. Wat dat betreft voel ik mij wel goed op een middenveld met hem."

    Ook trainer Michael Reiziger zag de toegevoegde waarde van De Jong in zijn eltal. "Het gaat zo makkelijk aan de bal en hij loopt zo slim vrij. Dat merken die jongens ook wel."

    Plaats een reactie

    Dexterinho +1162
    maandag 9 oktober 2017 om 18:13
    Goede aankoop van Reiziger!
    Vind ik leuk
    FEU +153
    maandag 9 oktober 2017 om 18:14
    Foi grote speler? Waardeloos net zo als zn broer
    Vind ik leuk
    JustH +9443
    maandag 9 oktober 2017 om 18:35
    Beter dan FEU
    Vind ik leuk
    FEU +153
    maandag 9 oktober 2017 om 23:21
    Wtf G JustHoerenloper. Don't tag me for this shit
    Vind ik leuk
    derksen +8373
    maandag 9 oktober 2017 om 18:15
    Is ook wat speel je in Engeland niet
    Ga je naar psv 3 wedstrijdjes spelen en in eens speel je jupiler league
    Lijkt wel reclame van telfort!
    Vind ik leuk
    Sanuk +2060
    maandag 9 oktober 2017 om 18:20
    Vlug in Oranje dan, kan nog net voor dinsdag.
    Vind ik leuk
    5by5 +1235
    maandag 9 oktober 2017 om 18:24
    Dat Siem de Jong bij JONG Ajax speelt is absurd de laatste keer dat iemand Siem de Jong jong noemde was in de 18de eeuw.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19711
    maandag 9 oktober 2017 om 18:26
    Ik ga haast begrip opbrengen voor mensen die zeggen dat Jongteams van eredivisieclubs niks te zoeken hebben in de JL. Als Siem de Jong fit genoeg is om in de JL te spelen, stel hem dan op in Ajax 1 en laat de jeugdspelers zichzelf tegenkomen tegen clubs als Oss, De Graafschap en MVV.

    We kweken opnieuw een verkeerde mentaliteit bij jonge spelers door ze te ‘helpen’ met spelers die daar niet horen.
    Vind ik leuk
    Olfie +3508
    maandag 9 oktober 2017 om 18:53
    Oneens, als die jongens van ervaren voetballers kunnen leren op een hoger niveau, dan is dat alleen maar een plus. Al snap ik dat het voor teams in de JL soms oneerlijk lijkt. Denk alleen dat eredivisie voor JL gaat, en zeker ook moet gaan.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19711
    dinsdag 10 oktober 2017 om 16:50
    Die jongens leren zo niets op een hoger niveau, ze spelen gewoon, in dit geval met Siem in de JL. Pas als ze in het eerste spelen dan leren ze op een hoger niveau van bijv. eh, uhm, ja van wie eigenlijk?
    Vind ik leuk
    Olfie +3508
    woensdag 11 oktober 2017 om 12:06
    JL is een hoger niveau dan beloftencompetitie...
    Vind ik leuk
    myrthewit +1533
    maandag 9 oktober 2017 om 18:27
    Ik denk dat Siem nog van pas komt bij Ajax. Als je hier leest dat jonge spelers tegen hem opkijken kan hij ze ook wel een beetje bijsturen en zo een goede invloed op hun ontwikkeling hebben.
    Vind ik leuk
    Martinus69 +3645
    maandag 9 oktober 2017 om 18:36
    Ohh gelukkig. Goed gedaan VP! Toch nog iets over jullie aller Ajax kunnen vinden. Stel dat we de mening van Azor Matusiwa en Damil Dankerlui zouden moeten missen... wie?? Ja precies.

    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    maandag 9 oktober 2017 om 18:49
    Ohh gelukkig. Goed gedaan Martinus69! Toch nog iets van Martinus69 kunnen vinden. Stel dat we de mening van Martinus69 zouden moeten missen... wie?? Ja precies.
    Vind ik leuk
    Martinus69 +3645
    maandag 9 oktober 2017 om 19:17
    Zo simpel en ook nog duimpjes... en waarom? Omdat ze waarschijnlijk op hun kleine pikkies getrapt voelen omdat het 'hun' club betreft.. haha, heerlijk die eenvoud...

    Mijn avond is weer helemaal goed.

    Vind ik leuk
    maandag 9 oktober 2017 om 19:21
    Jouw avond is helemaal niet goed dat weet jij maar al te best! Huilie huilie doen omdat er al weer een Ajax-item op de Amsterdamse site voetbalprimeur geopend is.

    De frustratie zat zo hoog dat jij je beklag kwam doen op een Ajax-item.

    Vind ik leuk
    Martinus69 +3645
    maandag 9 oktober 2017 om 19:44
    Ja... maar ik ben voetballiefhebber en zoek en lees voetbalnieuws. Ik ben veel meer geinterreseerd in nieuws van de linksback van NAC, de spits van Roda of om mijn part de middenvelder van Excelsior dan van een paar jeugdspelertjes van Ajax... Je zou zelf ook kunnen beredeneren dat de verhouding van aandacht volledig weg is maar dat is waarschijnlijk teveel gevraagd. Liever dan zo'n simpele reactie produceren en duimpjes scoren ... maar goed. Ieder zijn niveau.

    Als laatste; frustratie en voetbal is veel te onbelangrijk, krijg ik geen frustratie van. Mijn avond is echt prima.
    Vind ik leuk
    AFC +3718
    maandag 9 oktober 2017 om 20:32
    Elke voetballer liefhebber leest iets waar die geïnteresseert in is... Sla gewoon elk bericht over waar Ajax instaat of volg een andere voetbalsite... zo moeilijk is het niet
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    maandag 9 oktober 2017 om 20:33
    Mooi dat twee jonkies respect hebben voor wat Siem Ajax gebracht heeft.
    Vind ik leuk
    bennings +307
    maandag 9 oktober 2017 om 20:39
    Leuke speler voor de jupiler league meer niet op dit moment ........
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Jonge Ajacieden: 'Het is wel bijzonder zo'n grote speler, je kijkt tegen hem op'