Veertienjarige aanvaller nu al geopperd bij Oranje: Onzettend groot talent

    Veertienjarige aanvaller nu al geopperd bij Oranje: "Onzettend groot talent"

    dinsdag 10 oktober 2017 om 09:32

    Xavi Simons (14) is één van de spelers die Oranje in de toekomst bij de hand zou kunnen nemen. Dat zegt verslaggever Jeroen Stekelenberg bij Sportforum, een radioshow van de NOS. 

    Het Nederlands elftal miste het EK 2016 en zal ook niet aanwezig zijn op het aaanstaande WK in Rusland. Na het nieuwe echec moet er gebouwd worden aan een nieuwe ploeg, weet ook Stekelenburg. "We zullen geen dertig punten uit tien wedstrijden pakken in de kwalificatiereeks, zullen niet als favoriet meedoen. Maar als je dingen nu structureel gaat aanpakken, dan pluk je daar over een jaar of acht de vruchten van."

    Simons is een naam om in de gaten te houden, denkt hij. "Dat schijnt zo'n ontzettend groot talent te zijn dat ze bij Barcelona denken: over drie jaar heeft hij de leeftijd waarop Lionel Messi bij ons debuteerde. Natuurlijk kan zo'n speler een keer doorkomen, want dat missen we nu ook. Als je terugdenkt aan de gouden generatie van de jaren tachtig, heeft iedere generatie wel een bijzondere aanvallend ingestelde speler gehad. Dat zie je nu helemaal niet."

    Simons is het zoontje van voormalig Eredivisie-spits Regilio Simons. Al sinds zijn derde woont Xavi in Catalonië. Onlangs debuteerde hij voor Oranje onder 14 jaar. 

    Lees meer over:NederlandNederland

    Plaats een reactie

    dinsdag 10 oktober 2017 om 09:43
    Hopen dat die jongen voor NL kiest dan straks, of is dat geen issue?
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 oktober 2017 om 09:50
    Volgens mij heeft hij 1 paspoort.
    Bij VVIJ in IJsselstein speelt een 7-jarig talent, die moet over 12 jaar de kar gaan trekken.
    En in Schubbekutteveen speelt een 4 jarig jongetje op een pleintje, hij is echt goed.

    Man man man wat een paniek in voetballend Nederland.
    Vind ik leuk
    Korm +29393
    dinsdag 10 oktober 2017 om 11:01
    het gaat inderdaad helemaal nergens meer over
    Vind ik leuk
    abraksas +1064
    dinsdag 10 oktober 2017 om 12:22
    of hij de kar straks gaat trekken zullen we moeten afwachten en of hij überhaupt van waarde zal zijn zullen we ook wel moeten afwachten maar ik heb een tijd geleden wat filmpjes van deze jongen gezien en op basis daarvan ben ik toch wel blij dat hij iig in de jeugd van Oranje en niet van Spanje speelt.
    Maar om nu alle hoop op hem te vestigen is natuurlijk te voorbarig.
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 oktober 2017 om 12:36
    Ok goeie opties. Hopen dat ze maar één nationaliteit hebben.
    Vind ik leuk
    Pino61 +12783
    dinsdag 10 oktober 2017 om 13:06
    Waar ligt dat Schubbekutteveen?
    Vind ik leuk
    Sytz +2784
    dinsdag 10 oktober 2017 om 18:07
    Brabant. Tijdens carnaval echt chaos daar. In Oost-Schubbekutteveen wil je trouwens echt niet wonen zeg.
    Vind ik leuk
    John M. +4185
    dinsdag 10 oktober 2017 om 21:39
    Mijn buurvrouw is zwanger en het wordt een jongen. Ik zie dat hij in achtien jaar neerlands hoop wordt.
    Vind ik leuk
    Nick Kools +12602
    woensdag 11 oktober 2017 om 12:25
    Ik heb nog bij VVIJ gespeeld..... lang geleden :)
    Speel je zelf bij VVIJ of woon je in IJsselstein?
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 12:59
    dat laatste.
    Vind ik leuk
    Nick Kools +12602
    woensdag 11 oktober 2017 om 14:25
    Ooh ok, daar ben ik opgegroeid :)
    Vind ik leuk
    Woudo +8008
    dinsdag 10 oktober 2017 om 09:44
    Die kiest vanmiddag voor het Catalaanse Elftal als de onafhankelijkheid is uitgeroepen.
    Vind ik leuk
    Bertjes +373
    dinsdag 10 oktober 2017 om 09:44
    EK van 2016, niet 2014...
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 10 oktober 2017 om 09:44]
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 oktober 2017 om 09:46
    Hij is meer Spanjaard dan Nederlands als je daar al vanaf je 3e woont. Denk dat ie gewoon voor Spanje kiest.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7201
    dinsdag 10 oktober 2017 om 09:59
    Hij heeft toch een Nederlands paspoort....De nationaliteit is niet afhankelijk van de tijdsduur welke je in een ander land doorbrengt.
    Vind ik leuk
    Skylab +103
    dinsdag 10 oktober 2017 om 10:50
    Volgens de kenners hier zou hij dat moeten doen want hij is al jaren in Spanje....

    Dus voor Nederland mag hij niet spelen!!!!
    Vind ik leuk
    Jozef +32803
    dinsdag 10 oktober 2017 om 13:02
    Op zich volstrekt logisch, ja.

    Er moeten gewoon duidelijke regels voor komen, want dit ge-eikel is van de zotte.
    Vind ik leuk
    abraksas +1064
    dinsdag 10 oktober 2017 om 12:25
    net als Amrabat voor Nederland heeft gekozen omdat hij hier zelfs geboren is he zeker?
    Waar je opgroeit en waar je hart ligt zijn 2 verschillende dingen. Zijn hart ligt duidelijk bij zijn vaderland, mooi toch? En waarom zou hij voor de jeugd van Nederland uitkomen als hij liever voor Spanje wil spelen?
    Vind ik leuk
    Jozef +32803
    dinsdag 10 oktober 2017 om 13:03
    Misschien speelt mee dat hij als import minicatalaantje weinig op heeft met het Spaans elftal...?
    Vind ik leuk
    abraksas +1064
    donderdag 12 oktober 2017 om 00:05
    Dus kiest ie niet voor Spanje ;)
    Vind ik leuk
    Redondo +915
    dinsdag 10 oktober 2017 om 09:47
    Ja laten we even de druk verleggen en onze hoop vestigen op een 14 jarige jongen...
    Dat hebben we na het Gullit filmpje, de "Stomme" vraag die Dick Advocaat kreeg, Danny Blind circus en Guus Hiddink nog niet gehad..
    Vind ik leuk
    jepo10 +446
    dinsdag 10 oktober 2017 om 09:47
    Xavi Simons is een middenvelder
    Vind ik leuk
    2cents +49035
    dinsdag 10 oktober 2017 om 09:52
    Hij oppert een naam en zegt vervolgens het “schijnt” een heel groot talent te zijn. Van horen zeggen. Wat breekt er nog echt door bij Barcelona tegenwoordig?
    Vind ik leuk
    Bertjes +373
    dinsdag 10 oktober 2017 om 10:01
    Heeft is wel aanvoerder van zijn team en heeft 4x de Ballon d'Or gewonnen voor jeugdspelers, dan ben je wel een serieus talent natuurlijk. Goede zaak dat hij in ieder geval al bij de jeugdteams van Nederland betrokken wordt, dan houdt je zo'n jongen er in ieder geval een beetje warm voor.
    Vind ik leuk
    2cents +49035
    dinsdag 10 oktober 2017 om 10:59
    Absoluut, maar het blijft apart dat zo’n journalist (het is notabene z’n vak) met zo’n “van horen zeggen”-verhaal komt.
    Vind ik leuk
    Och jeh +1588
    dinsdag 10 oktober 2017 om 10:09
    Lachwekkend
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 oktober 2017 om 10:14
    Als deze jongen dan voor nl kiest zou dat dan een issue zijn ?? Hij heeft toch alles te danken aan spanje en dan zou hij zomaar voor nederland kiezen. Of geldt deze opvatting alleen voor amrabat en ziyech ?? Het is trouwens wel vermakelijk om te zien hoe al die wijsneuzen van kenners over elkaar heen rollen om de dramatische toestand van het nl elftal aan te stippen. We moeten niet overdrijven, er komen echt wel nog genoeg goede talenten aan. Effe een generatie overslaan en over 4 jaar doet nl gewoon weer mee in de (sub)top
    Vind ik leuk
    groninger +968
    dinsdag 10 oktober 2017 om 10:20
    In januari word mijn zoontje geboren. Aan het trappelen in de buik van zijn moeder, voorspel ik hem een grote toekomst in oranje.
    Vind ik leuk
    Degraaf +14801
    dinsdag 10 oktober 2017 om 10:29
    Gefeliciteerd groninger, mooi vooruitzicht.
    Vind ik leuk
    _AJAX_ +2842
    dinsdag 10 oktober 2017 om 10:30
    Opvolger Robben...
    Vind ik leuk
    Vakkie D +694
    dinsdag 10 oktober 2017 om 12:15
    Wat leuk, mijn vrouw heeft de toekomstig aanvoerster van de Leeuwinnen in haar buik. En no stress, ze behoud gewoon lang haar :)
    Vind ik leuk
    United FC +11674
    dinsdag 10 oktober 2017 om 18:22
    Geen Van de Sanden typetje?
    Vind ik leuk
    _AJAX_ +2842
    dinsdag 10 oktober 2017 om 10:30
    Hier weer een goed voorbeeld! Wij moeten eens ophouden met dat koffiedik kijken. En ondertussen ligt de Nederlandse voetballerij op z'n gat...
    Vind ik leuk
    mchollie +3340
    dinsdag 10 oktober 2017 om 10:36
    Natuurlijk, de jeugd heeft de toekomst maar 14 jaar??

    Als je dan vind dat Oranje helemaal gerenoveerd moet worden steun dan de jeugd opleiding in NL in het algemeen, en ook met regelgeving met betrekking tot jeugdcontracten/transfers enzo.

    Er loopt genoeg talent rond in NL, ook bij kleinere clubs maar ja daar komt een Langeler nooit kijken, die stopt bij de top 6.
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 oktober 2017 om 10:46
    Hij heeft een Spaans en Nederlands paspoort. Tevens is er voor Spanje onder de 14 geen jeugdelftal op die leeftijd, dus dat hij voor Nederland onder de 14 heeft gespeeld wil nog niks zeggen
    Vind ik leuk
    AFC +3521
    dinsdag 10 oktober 2017 om 10:50
    Hoe bedoel je.... “ druk op iemand leggen” Laat zo n mannetje lekker ze ding doen
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 10 oktober 2017 om 10:50]
    Vind ik leuk
    DubRtd +15291
    dinsdag 10 oktober 2017 om 11:32
    Moet ze zich dan eerst laten ombouwen tot vent?
    Of is die foto van het zusje van die bewuste Xavi?
    Vind ik leuk
    Arvin +905
    dinsdag 10 oktober 2017 om 11:42
    Ja, hij is goed, maar deze uitspraak geeft toch wel aan hoe zielig het gesteld is met het NL elftal. Moeten we nu al gaan hopen op 14 jarige jongetjes om ons te redden? Bah.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +23627
    dinsdag 10 oktober 2017 om 11:50
    Ach joh die gaat wel weer naar chelsea en dan zien we hem wel terug bij vitesse.
    Vind ik leuk
    wilheimus +1425
    dinsdag 10 oktober 2017 om 11:58
    HET JOCHIE IS PAS 14!!!
    Vind ik leuk
    michelhx +2959
    dinsdag 10 oktober 2017 om 12:00
    Jaja, leuk en aardig. En straks komt hij in de puberteit, leert de meisjes en z'n vrienden kennen en blijkt stappen ook heel leuk te vinden. Laten we er nu alvast wat druk op leggen. Laat die jongen lekker met rust, mensen. Wat goed is komt vanzelf.
    Vind ik leuk
    danny9874 +828
    dinsdag 10 oktober 2017 om 12:03
    En in Reetkeverpikkelmeschans zwemt een zaadcel rond in een behaarde zak die over 17 jaar zéér waarschijnlijk hoge ogen gaat gooien op het BENELUX-Toernooi wat dan gehouden wordt in Noord-Eritrea...... Pffff...
    Vind ik leuk
    Quareck +6263
    dinsdag 10 oktober 2017 om 12:19
    Raar om daar een Benelux toernooi te houden, kun je dat dan niet beter in reetkeverpikkelmeschans zelf houden?
    Vind ik leuk
    United FC +11674
    dinsdag 10 oktober 2017 om 18:26
    Heb je het nou over jezelf?
    Vind ik leuk
    MOTM +511
    dinsdag 10 oktober 2017 om 12:18
    Ik wil niet onder stoelen of banken steken dat ik denk dat je talenten actief moeten binnenharken. En dat geldt voor een klein land als NL des te meer. NL moet een professioneel beleid opzetten om dit soort talenten aan zich te binden. Kijk naar de achtergronden van de spelers die momenteel uitkomen voor het Duits en Frans nationaal elftal. Dan weet je genoeg. Succes vloeit voor uit de inspanningen die je bereid bent te doen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 10 oktober 2017 om 12:19]
    Vind ik leuk
    Het Brein +3305
    dinsdag 10 oktober 2017 om 12:18
    En toen koos hij voor Spanje...
    Vind ik leuk
    slaski +2090
    dinsdag 10 oktober 2017 om 12:20
    Bij mijn vriendin in d'r baarmoeder zit er 1 die gaat over 20 jaar echt wel Oranje op sleeptouw nemen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 oktober 2017 om 12:20
    Let op kiest straks voor Spanje of zo.
    Vind ik leuk
    De Belsj +961
    dinsdag 10 oktober 2017 om 16:12
    Barcelona ligt niet meer lang in Spanje.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +35437
    dinsdag 10 oktober 2017 om 12:24
    14 jaar. En dan zo'n item. Echt walchelijk.
    Vind ik leuk
    De Belsj +961
    dinsdag 10 oktober 2017 om 16:11
    misschien walgelijk?
    Vind ik leuk
    migiel +216
    dinsdag 10 oktober 2017 om 12:26
    Het schip is echt gezonken. De kleine generaal is nog aan boord. Hij had voldoende geld voor een zuurstofmaskers. 14 jaar wat moeten we hiermee. KNVB ik zie half nl zaterdag naar het voetbalveld trekken jullie falen aan alle kanten
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 oktober 2017 om 12:28
    Staat van NL hahahahahahahaha

    14 jarige verlossser hahahahaha
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 oktober 2017 om 12:33
    Onze buurvrouw is zwanger, hoop zo dat het een jongetje wordt want haar man kijkt echt veel voetbal, wordt een toptalentje
    Vind ik leuk
    soksa +1379
    dinsdag 10 oktober 2017 om 15:27
    Want Robben is geen uitzonderlijk goede aanvaller? Nou schiet mij maar lek dan. Dan heb ik er blijkbaar wwl heel weinig verstand van.
    Vind ik leuk
    Hupfean +2902
    dinsdag 10 oktober 2017 om 15:39
    Naar wie zou hij vernoemd zijn? Nou Dick, bellen die jongen alleen hij kan oranje nog redden.
    Vind ik leuk
    De Belsj +961
    dinsdag 10 oktober 2017 om 16:10
    ha ha ha:) Misschien eerst eens een fatsoenlijk amateurclubje? Als hij het talent van zijn vader heeft, dan is dat wellicht ook het eindstation.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3274
    dinsdag 10 oktober 2017 om 18:12
    Jeroen Stekelenburg; rijp voor een inrichting?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Veertienjarige aanvaller nu al geopperd bij Oranje: "Onzettend groot talent"