'Humble' Babel: Ik denk dat ik al een half jaar uitstekend in vorm ben

'Humble' Babel: "Ik denk dat ik al een half jaar uitstekend in vorm ben"

woensdag 11 oktober 2017 om 09:50

Ryan Babel heeft een dubbel gevoel overgehouden aan de interlands tegen Wit-Rusland en Zweden. De aanvaller van Besiktas is teleurgesteld over de mislukte WK-kwalificatie, maar dankbaar dat hij na zes jaar weer eens het oranje shirt mocht dragen.

"Achteraf had je er graag eerder bij willen zijn om te helpen", laat Babel weten aan NU.nl. "Ik denk dat ik al een half jaar uitstekend in vorm ben, maar dat is achteraf natuurlijk altijd makkelijk om te zeggen. Ik ben in ieder geval 'humble' en blij dat ik er nu toch bij heb mogen zijn."

De wedstrijd tegen Zweden stond voornamelijk in het teken van de afscheid nemende Arjen Robben. "Ja, prachtig. Hij is een grote speler, die heel belangrijk voor ons is geweest”, aldus Babel. "Altijd jammer als zulke spelers afscheid nemen. Hij was altijd een speler waar ik veel van geleerd heb en ik hoop dat hij nog jaren meekan bij Bayern München."

Poll

Hoort Babel thuis in Oranje?

(305 stemmen)

Plaats een reactie

Nick Kools +12136
woensdag 11 oktober 2017 om 09:55
Humble?
We wonen toch echt in Nederland VP.
Waarom niet gewoon nederig zeggen?
Vind ik leuk
The Bosz +1700
woensdag 11 oktober 2017 om 10:27
Ik denk dat Babel zelf humble zegt ivm Kendrick Lamar ( Babel rapt ook enzo) :-)
Vind ik leuk
Mari +894
woensdag 11 oktober 2017 om 10:31
Waarom troittoir? Waarom selfie? (de grote Kees van Kooten stelt otofoto voor)
Ik kan nog 100 voorbeelden geven.
Een discussie die al héél veel malen is gevoerd en nu kom jij daarmee.
Boring.
Hmm toch maar saai zeggen/?
Vind ik leuk
Nick Kools +12136
woensdag 11 oktober 2017 om 10:33
je hebt t over woorden die al meer dan 50 jaar in onze taal zitten.
Ik zeg trouwens gewoon stoep ipv troittoir :)
Selfie vind ik ook een gedrocht, we hebben onze eigen taal, miss kunnen we beter maar allemaal gewoon Engels gaan lullen....?
Vind ik leuk
Mari +894
woensdag 11 oktober 2017 om 10:40
Humble is al een kaar of 10 algemeen gebruik. Een andere dan
Als er wegen worden afgesloten en er omleidingen zijn.
Hoe geeft de gemeente dit aan?
Niet met omleiding, maar detour.
Een overheidsinstantie, dus niet een persoon.
Engels is nu eenmaal algemeen gebruik. Bij studeren al helemaal.
Het belachelijke straattaal daar kan ik met je in meegaan
Vind ik leuk
Sanders +1338
woensdag 11 oktober 2017 om 11:47
Stel je niet zo aan man
Vind ik leuk
Cookee +3588
woensdag 11 oktober 2017 om 18:36
We missen creativiteit om mooie woorden te bedenken.
En bedenk je wel een woord dan schreeuwen ze, "das geen woord". :-)
Zelfs onze taal is zuinig met creativiteit. Laat staan op ander gebied.
Vind ik leuk
Cappie +4911
woensdag 11 oktober 2017 om 11:06
Babel zegt het. En Babel woont vast wel in Nederland, maar bijvoorbeeld ook in Turkije. En daar spreken ze Turks en geen Engels, maar ik hoop voor hem dat ze op de trainingen ook wel wat Engels gebruiken. Babel is internationaal. Zijn taalgebruik dus ook.
Niets mis mee.
Ik zie dat je hieronder stoep zegt, maar wat zeg je bijvoorbeeld tegen een pasgeboren kindje? Baby toch? En ik spreek überhaupt maar één woord Duits. Oftewel, ga mee met een levende taal. Dat houdt in dat deze veranderd. Daar kun je het niet mee eens zijn, maar dan ben je een van de weinige. Ook niet erg.
Vind ik leuk
Cookee +3588
woensdag 11 oktober 2017 om 18:38
OP de toren van Babel werkten toch ook veel nationaliteiten mee? Die konden elkaar niet verstaan.
Meer bijbelvaste mensen kunnen er vast meer over zeggen.
Dus grappig dat juist Babel een vreemd woord gebruikt.
Vind ik leuk
Youri99 +4879
woensdag 11 oktober 2017 om 11:08
Wellicht zou hij niet op het woord nederig kunnen komen.
Is maar een optie hoor, ik wil me er verder niet mee bemoeien.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 10:03
kan memphis nog wat van leren van babel ..
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 10:09
Met dat verschil dat Memphis wel een aantal wist te scoren in deze kwalificatiereeks en Babel niet.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 12:22
Tegen de lamme en blinde van Luxemburg. Als je daar op moet teren kun je beter stoppen. Volgens mij heeft LaPaay ook iets meer oproepen en speelminuten gehad dan Babel. Dat noemen wij dus appels met peren vergelijken.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 16:44
Tegen de Lamme en / of de Blinde wist Babel ook niet te scoren. Babel voegt niets toe.
Vind ik leuk
Cappie +4911
woensdag 11 oktober 2017 om 11:07
Alsof Babel echt Humble is...
Vind ik leuk
1892 +2871
woensdag 11 oktober 2017 om 10:06
Babel moet lekker een beetje voetballen in Turkije.
Helemaal niet geschikt voor Oranje ,zoals de meesten.
Helemaal opnieuw beginnen , alleen Van Dijk en Tete behouden.
De rest aanvullen met spelers die elke week spelen desnoods spelers die in de Eredivisie spelen.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 10:32
Beter hebben we helaas niet.
Vind ik leuk
dhrwobo +7913
woensdag 11 oktober 2017 om 12:24
Want tete schoot die bal gister echt vol de tweede ring in...
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 10:06
Ik snap de Babel hype niet, komt chronisch tekort voor het internationale podium. Speelde de laatste 2 wedstrijden als een ongelooflijke dweil en loopt vooral in de weg.
Vind ik leuk
Leedz +2616
woensdag 11 oktober 2017 om 10:11
Onzin, enige buitenspeler naast Robben die zijn niveau haalt of vond jij dat Depay, Lens, Berghuis het beter hebben gedaan?
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 10:15
Nee, maar dat die 3 de maatstaaf zijn is al triest genoeg.
Babel haalde zijn niveau ja, maar helaas is dat niveau niet goed genoeg.
Vind ik leuk
Leedz +2616
woensdag 11 oktober 2017 om 10:22
Je moet roeien met de riemen die je hebt, en dan is een in vorm zijnde Babel zeker een aanwinst... vandaar misschien dat jij het als een hype ervaart
Vind ik leuk
RedNas +2019
woensdag 11 oktober 2017 om 10:23
Ik weet niet onder welke steen jij hebt gelegen de afgelopen 5 jaar, maar we hebben momenteel een generatie zonder toppers. Uiteindelijk wil je wel 11 spelers in het veld dus moet je de beste spelers die je hebt opstellen. En dan heb je inderdaad spelers die minder zijn dan Bergkamp of Van Basten.
Of heb jij die spelers wel gezien in Nederland?
Vind ik leuk
Cappie +4911
woensdag 11 oktober 2017 om 11:08
Helemaal mee eens. Hij is veel te traag, geeft geen enkele goede voorzet en loopt vooral een beetje dom te lachen als hij weer eens een aanvallende overtreding maakt. Alsof hij zelf ook wel doorheeft dat hij echt niet in Oranje hoort, hij lijkt zich wel een beetje te schamen ook.
Vind ik leuk
gin44 +11
woensdag 11 oktober 2017 om 10:11
Typisch voorbeeld van iemand die er net twee heel zwakke wedstrijden op heeft zitten.
Vind ik leuk
Leedz +2616
woensdag 11 oktober 2017 om 10:12
Vraag mij echt af welke wedstrijd jullie bekeken hebben... 2 wedstrijden gespeeld en 2 assist gegeven voor iemand die al 6 jaar niet is opgeroepen
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 10:13]
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 10:17
Voor de linksbuiten positie dr beste speler die we hebben !!
Vind ik leuk
Cookee +3588
woensdag 11 oktober 2017 om 18:41
Vind Promes zoals tegen Frankrijk nog echt beter dan Babel.
Maar ik geef toe, hij viel me niet tegen, prima alternatief, want Depay die brengt niks, die moet eerst maar eens bij een club weer iets laten zien.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 10:20
Babel kan niet voetballen!
Vind ik leuk
United FC +12262
donderdag 12 oktober 2017 om 13:15
Beter dan jou ;p
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 13:55
Echt niet...
Vind ik leuk
United FC +12262
donderdag 12 oktober 2017 om 13:58
Martial ben jij dat? :O
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 10:23
Ik ben van mening dat je nu flink door moet selecteren en vooral jongens van boven de 29 niet meer in de weg moet laten lopen van de jongere jongens. Pak een periode van 4 jaar met een groep bestaande uit spelers die over 4 jaar nog (net) geen 30 zijn en laat die op elkaar ingespeeld raken. Individuele kwaliteiten ontwikkelen spelers bij hun clubs, niet bij het Nederlands elftal. Daarom moet je een team proberen te smeden die juist door samenspel sterk zijn.

Met het oog op de toekomst zie ik liever spelers zoals Depay, Promes, Boetius en Kluivert op de flanken staan dan Babel en bijvoorbeeld Lens. Natuurlijk hopen dat over twee jaar Vincent Janssen ook een effectievere en constante speler geworden is.

Het middenveld kan nog een tijdje mee qua leeftijd, gewoon kijken naar wedstrijdritme en vorm. Ook vorm in het Nederlands elftal moet daar een rol in spelen. Dus niet steeds maar weer Wijnaldum en Strootman opstellen wanneer ze matig spelen in Oranje. Daar kan je dan in de toekomst nog namen zoals Frenkie de Jong aan toe voegen. Blind zou nog als middenvelder kunnen blijven spelen zoals hij dat gister ook met enig succes deed.

Voor de verdediging heb je net als op het middenveld spelers die nu een leeftijd van 25-27 hebben. Die kunnen zeker voor het komende EK nog prima door. De jongere lichting zoals Rekik en vooral de Ligt langzaam brengen. Voor nu De Vrij en van Dijk als fysieke centrale verdedigers en op de zijkanten namen zoals Karsdorp, Aké, Tete.

Iedereen kan zich de komende jaren nog gaan verbeteren en laten we hopen dat twee of drie jongens die nu maximaal een leeftijd van 25 hebben, zich gaan ontpoppen als sterkhouders van Oranje.
Vind ik leuk
Cookee +3588
woensdag 11 oktober 2017 om 18:45
Ajax gokt ook op jonge spelers... nou je ziet hoe dat gaat.
Ik vind stel de beste op.
Of ze nou 18 zijn of 36. In het Oranjeshirt moet betekenen dat je de beste bent.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 13:17
Je moet een afweging maken tussen steeds de beste spelers opstellen en dus naar naar het nu kijken, of naar de jeugd/toekomst kijken zodat je ervoor zorgt dat er meer een team staat op eindtoernooien.

Voor beide is iets te zeggen en het is maar net wat je voorkeur heeft.
Vind ik leuk
Cookee +3588
donderdag 12 oktober 2017 om 13:58
Ik geef je gelijk dat je niet 8 oudere spelers moet hebben.
Maar daar is nu geen sprake van. En het is niet zo dat we een talent hebben die Robben kan vervangen. Mogelijk komt men met El Ghazi aan of zo?
Ik zou zeggen houdt ook Babel erbij tot iemand echt beter blijkt. Wat je immers ook niet wilt zoals bij de Ligt... dat als je 2x leuk meedoet bij je club dat je dan al in Oranje staat toch?
Al gaat Robben alleen mee voor de teambuilding en dan nog even 30 minuten meedoen... pakt ie ook nog een speldje. :-)
Vind ik leuk
The Bosz +1700
woensdag 11 oktober 2017 om 10:25
Sit down little bitch be humble!!
Vind ik leuk
Och jeh +946
woensdag 11 oktober 2017 om 10:54
2 wedstrijden gezien van hem en overtuigend was het niet, leek zelfs een beetje nerveus tegen Wit-Rusland, hier had hij zeker 2x moeten scoren. Het wordt gewoon tijd voor een nieuwe lichting.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 11:13
Vond hem niet heel best gister, te veel gepingel
Vind ik leuk
MOTM +262
woensdag 11 oktober 2017 om 11:38
Twee spelers speelden goed tegen Zweden en Babel was er één van.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 11:40
een half jaar maar??? volgens de pastoor waren het al 2 jaren onafgebroken in topvorm.....
Vind ik leuk
Hupfean +1336
woensdag 11 oktober 2017 om 13:51
Dan heb je die vorm gisteren goed verborgen gehouden Ryan.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 17:44
Een mammoettanker draait nog sneller dan Babel.
Vind ik leuk
Cookee +3588
woensdag 11 oktober 2017 om 18:58
Depay heeft leukere hoedjes dan Babel.
Maar Babel was samen met Vilhena en Ake redelijk bezig. Goed schot nog een keer en geprobeerd door te komen. Maar viel niet mee tegen een zo laffe Zweden.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Humble' Babel: "Ik denk dat ik al een half jaar uitstekend in vorm ben"