Aanvaller met 'vreselijk veel potentie' via achterdeur weg bij AZ: 'Heel jammer'

Aanvaller met 'vreselijk veel potentie' via achterdeur weg bij AZ: 'Heel jammer'

woensdag 11 oktober 2017 om 10:36

Max Huiberts, directeur voetbalzaken van AZ, vindt het eeuwig zonde dat het Muamer Tankovic niet gelukt is om door te breken in Alkmaar. De Zweedse aanvaller speelde drie seizoenen voor AZ. Afgelopen zomer verkaste hij naar Hammarby IF. 

"Ik vind het persoonlijk heel jammer dat het niet gelukt is met Muamer omdat ik hem al vrij lang ken. Ik volgde hem al toen hij bij de nationale ploeg van Zweden Onder 16 speelde. Muamer is een jongen waar vreselijk veel potentie in zit", aldus Huiberts op de website van AZ. 

"Hij mag dus wel boos op zichzelf zijn dat er zo weinig is uitgekomen. Hij heeft bij AZ best goede wedstrijden gespeeld waarin hij belangrijk is geweest, maar hij is nooit echt doorgebroken. Muamer heeft het laatste stapje niet kunnen zetten, dat is jammer."

Tankovic kwam tot 77 officiële duels in het shirt van AZ. Daarin scoorde de Zweed zestien keer. 

Plaats een reactie

woensdag 11 oktober 2017 om 11:06
Vreselijk veel potentie? Er is weinig uitgekomen? Is het zeker dat het erin zat?
Tegenwoordig hebben alle voetballers vreselijk veel potentie als ik het zo hoor, maar komt die potentie er nooit uit.
Ik denk dat de jampotjes met potentie minder goed dichtgeschroefd moet worden, maar gelukkig gaat het hier niet om een Nederlander met waanzinnig veel potentie, want dan zouden we precies geweten hebben waarom we het WK niet gehaald hebben.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 11:08
Max mag dit ook wel zeggen over Dos Santos natuurlijk...
Vind ik leuk
Pep1964 +158
woensdag 11 oktober 2017 om 12:51
Daar zet ik graag de achterdeur voor open.
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 12:13
Het kan ook nooit normaal heh haha
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 16:35
Hierbij adviseer ik AZ zoek een andere TD, want als je dit verkondigt ben je het niet waard om TD te zijn bij AZ. Deze speler heeft in al die jaren, niets maar dan ook helemaal niets gepresteerd. Misschien bedoelt hij pretenties dat is iets heel anders hoor Max, dat hebben ze allemaal tegenwoordig als ze een balletje 5x hoog kunnen houden en 10 meter vooruit kunnen schieten.
Vind ik leuk
pos +4356
woensdag 11 oktober 2017 om 18:25
Heeft best redelijke momenten gehad en veel AZetters vonden het jammer dat hij ging. 16 goals zijn 16 goals en dat is in ieder geval meer dan niets maar dan ook helemaal niets zoals jij zegt.
Vind ik leuk
mchollie +2283
woensdag 11 oktober 2017 om 21:11
Uiteindelijk wordt speler beter of een ster speler als hij samen met zijn team genoten snappen hoe het spel gespeeld moet worden. In je eentje redt je het nooit.

Als spelers elkaar niet begrijpen dan mislukt alles.

Thuis tegen Feyenoord zag ik dat onze spelers elkaar niet snapten, op een gegeven moment gingen de koppies hangen en lukte niets meer, de een wilde nog de ander liet het lopen.

Daar komt de coach in beeld, onze brommetje kan keen team smeden, heeft geen plan B en als die er al is dan voert hij die heel slecht uit.

Tegen Feyenoord kon de wedstrijd alleen gewonnen worden op het middenveld, en na het uitvallen van Venovic zet hij er een aanvaller bij? wtf??

Nee dat Tank is mislukt bij AZ ligt aan brommetje en zijn technische staff. Ik vraag me ook vaak af of de trainingen bij AZ wel goed zijn gezien bv de corners en het samenspel tussen spelers.

Maar ja, brommetje out volgend seizoen en Slot neemt het over.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Aanvaller met 'vreselijk veel potentie' via achterdeur weg bij AZ: 'Heel jammer'