PEC Zwolle is onder de indruk en contracteert verdediger: 'Dat is extra mooi'

    PEC Zwolle is onder de indruk en contracteert verdediger: 'Dat is extra mooi'

    woensdag 11 oktober 2017 om 12:18

    PEC Zwolle heeft Sander van Looy gecontracteerd. De twintigjarige verdediger signeerde woensdag een éénjarig contract bij de formatie van trainer John van 't Schip, meldt PEC via de officiële kanalen. 

    Sinds de voorbereiding heeft Van Looy de technische staf van de club weten te overtuigen van zijn kwaliteiten, zegt technisch directeur Gerard Nijkamp. "Met hem voegen we een fysiek sterke verdediger aan de groep toe, die ook voetballend zijn mannetje staat. Daarnaast is het extra mooi dat een jongen die hier al sinds 2012 speelt, vanuit de voetbalacademie doorstroomt naar het eerste elftal."

    De stopper zelf is in zijn nopjes met zijn eerste profcontract. "Hier ben ik heel blij mee. Dit contract voelt als een beloning, maar maakt me tegelijkertijd nog gretiger om mijzelf als voetballer te verbeteren. Het komende jaar heb ik als doel om te debuteren in het eerste, hard te blijven werken, veel te leren en mezelf door te ontwikkelen."

    Plaats een reactie

    El Cazador +4843
    woensdag 11 oktober 2017 om 12:24
    Ook daar word prima beleid gevoerd net zoals bij meerdere ED clubs oa AZ
    Vind ik leuk
    FEU +153
    woensdag 11 oktober 2017 om 12:33
    Beter! Topverdediger met een goede werkmentaliteit
    Vind ik leuk
    The Genius +2857
    woensdag 11 oktober 2017 om 13:08
    ik snap alleen niet waarom maar voor 1 jaar?! als je zo tevreden bent over je jeugd speler dan leg je hem toch voor de lange termijn vast?
    Vind ik leuk
    Objectief +2829
    woensdag 11 oktober 2017 om 13:17
    Blijkbaar zijn ze nog niet 100% overtuigd dat hij het laatste stapje kan zetten? Nu een prachtige kans voor zo'n jongen om zich dit seizoen te bewijzen en het laatste stapje te zetten.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +10426
    woensdag 11 oktober 2017 om 13:28
    1 jarig contract met optie voor nog 2 jaar. Dus ze zullen er wel niet zoveel vertrouwen in hebben.
    Vind ik leuk
    Pec010 +1793
    woensdag 11 oktober 2017 om 13:29
    1 jaar met een optie voor nog twee jaar. Als hij dit jaar de stap kan maken dan kunnen ze die optie lichten.
    Vind ik leuk
    Tossa +1657
    woensdag 11 oktober 2017 om 12:53
    Mooi dat er weer iemand uit eigen jeugd onder contract staat. Pec heeft geleerd, heel fijn!!
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 13:24
    Mooi voor deze jongen. Twintig jaar is al wel een beetje oud, maar misschien is het een laatbloeier. Kan op termijn de te trage Marcellis vervangen.
    Vind ik leuk
    Herr Fristi +1314
    woensdag 11 oktober 2017 om 13:30
    Vardy is ook pas laat van de amateurs weggehaald ;)
    Vind ik leuk
    Nistel +3215
    woensdag 11 oktober 2017 om 13:48
    Jaap Stam is destijds ook pas op z'n 20e door Zwolle bij de amateurs weggeplukt. Heeft het niet heel slecht gedaan in zijn carrière dacht ik zo.
    Vind ik leuk
    Pec Man +735
    woensdag 11 oktober 2017 om 16:15
    Is wel heel oud hé. Kan zo het bejaardenhuis in na één jaar. Haha. (cynisch).
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 16:15]
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 13:43
    PEC Zwolle. Modelclub op leasegras. Pastiche voor Oranje.
    Vind ik leuk
    Pec Man +735
    woensdag 11 oktober 2017 om 16:13
    Vertel?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    PEC Zwolle is onder de indruk en contracteert verdediger: 'Dat is extra mooi'