Advocaat-opvolger gezocht: 12 kandidaat-bondscoaches van Oranje

    Advocaat-opvolger gezocht: 12 kandidaat-bondscoaches van Oranje

    woensdag 11 oktober 2017 om 14:00

    Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Met het mislopen van het WK in Rusland kan de focus van het Nederlands elftal op de Nations League en de EK-kwalificatiereeks. Welke bondscoach moet Oranje uit het slop trekken?

    Dick Advocaat zwaait op 1 december, na nog twee oefeninterlands met Oranje, af als bondscoach. Dat betekent echter niet dat de KNVB binnen twee maanden een opvolger klaar heeft staan. De eerste interlands van betekenis voor Oranje worden pas in september 2018 gespeeld wanneer de Nations League begint en dus kan de voetbalbond geduldig naar een bondscoach zoeken en eventueel wachten tot de ideale kandidaat beschikbaar is.

    De KNVB kan de komende maanden, als er een nieuwe technisch directeur aangesteld is, wel aangrijpen om een profiel te schetsen van de man die Oranje eindelijk weer eens naar een eindtoernooi moet leiden. Het wordt kiezen tussen stijlen: gaat de bond verder met de Nederlandse stijl of komt er een rigoureuze verandering met bijvoorbeeld een buitenlandse coach? En kiest de KNVB voor snel succes met een prestatietrainer of wordt er een coach aangesteld die jarenlang kan bouwen, zoals Joachim Löw doet bij Duitsland? VoetbalPrimeur zet een aantal potentiële kandidaten die nu genoemd worden op een rij.

    Frank de Boer
    Direct beschikbaar en daardoor een grote kandidaat om het stokje van Advocaat over te nemen. De Boer was succesvol bij Ajax maar kende daarna eigenlijk alleen maar grote teleurstellingen. Na zijn snelle ontslag bij Crystal Palace en Internazionale is de coach op zoek naar eerherstel, maar door de recente teleurstellingen is De Boer wel een risico voor Oranje.

    Fred Rutten
    Een ideale coach als de KNVB een trainer voor de lange termijn wil aanstellen. Niet succestrainers die na één kwalificatiecyclus alweer de volgende uitdaging aangaan, maar een oefenmeester die zes, misschien wel acht jaar wil uittrekken om Oranje opnieuw op te bouwen. Die stabiele factor met veel voetbalknowhow kan Rutten zeker zijn.

    Ronald Koeman
    Dé droomkandidaat van velen. Koeman was al in beeld voordat de KNVB in 2014 Guus Hiddink aanstelde en kan eventueel komende zomer weer aan de slag bij Oranje, of misschien zelfs eerder als hij ontslagen wordt bij het teleurstellend presterende Everton. Als Koeman de tijd neemt om Oranje jarenlang te leiden kan hij met zijn ervaring in Engeland en Spanje de nationale ploeg minder Hollands en meer internationaal laten spelen.



    Hoge odds voor Oranje-kandidaten: Koeman topfavoriet en ook Ancelotti genoemd!

    Henk ten Cate
    Een coach die met harde hand kan regeren, discipline kan terugbrengen in het jonge Oranje en overwicht heeft op een spelersgroep. Wel is Ten Cate een aanhanger van de Nederlandse speelwijze, dus als hij de nieuwe bondscoach wordt kiest de KNVB duidelijk voor het behouden van de Hollandse lijn.

    Thomas Tuchel
    Een groot liefhebber van het Nederlandse voetbal, maar ook een coach die de Hollandse School in een nieuw, moderner jasje kan steken. Tuchel (ook genoemd bij Bayern München) is beschikbaar na zijn vertrek bij Borussia Dortmund en staat bekend om zijn Gegenpressung, het hoog druk zetten en snel terugveroveren van de bal waar Peter Bosz nu in Dortmund op voortborduurt.

    Phillip Cocu
    Gaat de KNVB voor routine of kiest de bond voor een jongere, talentvolle optie? In dat laatste geval kan Cocu een optie zijn. De PSV-coach is bezig aan zijn eerste jaren als hoofdtrainer en heeft nog vele jaren voor zich. Als hij die wil besteden aan het opbouwen van Oranje op de lange termijn, kan dat voor beide partijen veel opleveren aan het einde van de rit.

    Ruud Gullit
    De aanbeveling van Advocaat is Ruud Gullit, assistent-bondscoach met internationale allure. Gullit is echter al jaren uit het trainersvak verdwenen en de vorige keer dat de KNVB een assistent doorschoof naar de positie van bondscoach (Danny Blind) pakte dat bepaald niet goed uit.

    Erik ten Hag
    Een tacticus pur sang die bij FC Utrecht niet bang is om een niet-Hollands systeem te hanteren. Ten Hag weet zijn ploegen uitstekend te laten renderen, maar is hij al klaar voor het grote werk en de druk van een toppositie?

    Giovanni van Bronckhorst
    Kampioenenmaker bij Feyenoord en jarenlange ervaring bij het Nederlands elftal. Van Bronckhorst weet wat het is om op grote toernooien voor Oranje te spelen en lijkt een ideale kandidaat om deze ploeg op sleeptouw te nemen, maar hij komt pas op z'n vroegst in de zomer van 2018 vrij.

    Jürgen Klinsmann
    Tacticus, motivator en veel internationale ervaring. Klinsmann is een boegbeeld die aan de basis ligt van het huidige Duitsland en goed met jonge spelers kan werken. Bij Oranje kan hij ook een nieuwe periode inluiden.

    Louis van Gaal
    De man die alles kan. Als je het Oranje van 2014 naar de derde plaats op het WK kan leiden, dan moet een EK-ticket in 2020 toch zéker lukken onder het bewind van de toptrainer. Iedereen wil Van Gaal en dat is het enige dat de coach kan bewegen om de klus toch aan te nemen. Maar realistisch gezien lijkt het een onhaalbaar scenario om Van Gaal terug uit zijn pensioen te halen.



    Peter Bosz
    Misschien wel de meest onwaarschijnlijke optie in dit lijstje vanwege zijn uitstekende start bij Dortmund, maar mocht het toch zover komen dat Bosz beschikbaar komt, dan is hij een van de beste opties om het Nederlands elftal te leiden. Het Hollandse voetbal gecombineerd met een moderne pressing-stijl kan revolutionair werken op Oranje. Lukt het Bosz echter om in korte interlandweken zijn filosofie op de internationals over te brengen?

    Wie zou jij graag als bondscoach willen zien en wie mis jij in dit rijtje? Reageer in de comments!

    Hoge odds voor kandidaten bondscoachschap Oranje: minimaal 3 keer je inzet!

    Lees meer over:NederlandNederland

    Poll

    Wie moet de nieuwe bondscoach worden?

    (4209 stemmen)

    Plaats een reactie

    riGGY-AFCA +17139
    woensdag 11 oktober 2017 om 14:02
    Tja, kies er maar 1 uit...
    Vind ik leuk
    14forever +7916
    woensdag 11 oktober 2017 om 14:18
    Zie 2 opties.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +17139
    woensdag 11 oktober 2017 om 14:20
    Ik zie in ieder geval heel veel opties die het niet moeten worden
    Vind ik leuk
    14forever +7916
    woensdag 11 oktober 2017 om 14:22
    Yep daarom zie.ik er ook maar 2.
    Vind ik leuk
    henkvlis +3115
    woensdag 11 oktober 2017 om 14:04
    Als liefhebber van het Nederlands elftal zeg ik dat de beste kandidaat is:

    Frank de Boer.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 14:23]
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 14:10
    Als speler van FC balophetdak 9 zeg ik ....

    Wat is in hemels naam de toevoeging door aan te geven dat je PSV-er bent?

    On: Koeman zal waarschijnlijk nu wel bedanken, zal zich niet als jojo laten behandelen daarnaast zie ik het persoonlijk niet zitten om een buitenlandse trainer aan te stellen. Denk dat we genoeg kunde en kennis binnen ons landje hebben, elk andere buitenlandse trainer zal het met het zelfde spelersmateriaal moeten doen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 14:14]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22295
    woensdag 11 oktober 2017 om 14:21
    Als we zoveel kunde en kennis hebben, waarom gaat het dan slecht met Oranje en slecht met Nederlandse clubs in Europa?
    Ik zou zeggen dat we een tekort aan kunde en kennis hebben op dit moment. Vooral tactische onkunde
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 15:28
    Je trekt mijn woorden iets uit zijn verband, ik zeg "genoeg" en niet "zo veel" kleine nuance is wel op zijn plaats.

    Daarnaast zal pak hem beet Tuchel het met de zelfde spelers moeten doen.... Het probleem van het Nederlands elftal en tevens ook het gehele Nederlandse voetbal ligt er niet aan of we een binnen- of buitenlandse trainer krijgen de grondslag ligt veel dieper.

    Je moet de oorzaak bij de jeugd al zoeken amateur en BVO.
    Als je ziet dat je in Duitsland bijvoorbeeld veel meer regio teams hebt die tegen andere regio's spelen op die manier wordt je daar als speler alleen maar beter van. Mentaliteit issue, we hebben niet die over mijn lijk mentaliteit en het fysieke aspect.

    Nederland is/ was tactisch sterk alleen red je dat niet meer tegenwoordig er komt ook gewoon een groot deel fysiek en loopvermogen bij kijken.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22295
    woensdag 11 oktober 2017 om 15:36
    Oke, "zoveel" was wat overdreven, maar als we genoeg kennis en kunde hebben, waarom zijn Oranje en de Nederlandse clubs in Europa dan zo slecht?
    Genoeg impliceert voor mij dat het genoeg is om iets te presteren. En dat lukt dus niet. Dus vraag ik me af waarom je vindt dat we toch genoeg kunde en kennis hebben.

    Iemand als Tuchel is wel in staat om aan de hand van een sterke en moderne tactiek een team goed te laten voetballen. Zoveel tactisch sterke trainers heeft Nederland niet.

    Wij hebben veel kleinere regio's dan Duitsland. Jeugdselecties van Groningen tegen Drenthe schiet niet echt op denk ik.

    We hebben hier nooit de over mijn lijk mentaliteit gehad zoals in Duitsland.

    Tactisch is het op dit moment in Nederland vooral om te janken.
    En fysiek.. ik weet niet hoor, maar Ajax haalde met een goede tactiek en fysiek matige spelers de Europa League finale. Dus je moet dat fysieke ook niet te groot maken. Natuurlijk scheelt het als je sterker bent of sneller rent, maar een goede tactiek heb je meer aan.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22295
    woensdag 11 oktober 2017 om 15:41
    Waarom? Hij is helemaal niet zo goed.
    Vind ik leuk
    El Unicum +3460
    woensdag 11 oktober 2017 om 14:05
    Sinds wanneer is Cocu een talentvolle coach?

    Tuchel lijkt mij een goede optie, maar ben benieuwd of hij daar oren naar heeft. Rutten en van Gaal zie ik graag terug, maar niet in de functie van bondscoach. Die kunnen beter de lijnen uiteenzetten om het Nederlandse voetbal in het algemeen weer op de rit te krijgen.
    Vind ik leuk
    Quareck +6254
    woensdag 11 oktober 2017 om 14:11
    Sinds hij de laatste 4 jaar meer prijzen heeft gewonnen dan de meeste in het rijtje in hun carrière. Al ben ik het met je eens dat cocu niet bij het Nederlands elftal thuis hoort op dit moment, maar dan kun je op van gaal en bosz na dit hele lijstje schrappen. En van gaal en bosz zijn de twee die het denk ik zeker niet gaan doen..
    Vind ik leuk
    El Unicum +3460
    woensdag 11 oktober 2017 om 16:30
    Heb je zeker gelijk in, er worden ook weinig betere alternatieven gegeven. Toch heeft Cocu mij nooit echt kunnen overtuigen als coach, welke spelers zijn beter geworden onder zijn bewind? Is hij een coach die een kwakkelend elftal erboven op kan helpen, of zijn spelers tactisch dusdanig kan positioneren dat hij een betere tegenstander kan verslaan? Hij mist in ieder geval ervaring op dat gebied.

    Ik ben benieuwd hoe hij zich staande zou houden in een andere competitie, laat mij graag verrassen!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22295
    woensdag 11 oktober 2017 om 15:44
    Helemaal mee eens.
    Inclusief de zeer terechte vraag over Cocu. Guardado staat bij Betis wat verder naar voren en staat spontaan bovenaan op de lijst met assists. Lekker dat die jongen bij PSV verdedigende middenvelder was :p
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 14:06
    Waarom staat van Marwijk er niet tussen. Die is vrij momenteel. En heeft het in het verleden prima gedaan.
    Vind ik leuk
    Woudo +8009
    woensdag 11 oktober 2017 om 14:06
    Jullie zijn mij vergeten er tussen te zetten!
    Vind ik leuk
    Janzijnvader +13858
    woensdag 11 oktober 2017 om 14:09
    Nee dat zijn ze niet vergeten. Jij bent namelijk helemaal geen trainer gekkie. Hihi.
    Vind ik leuk
    Woudo +8009
    woensdag 11 oktober 2017 om 14:12
    Daar denken ze bij de D3 bij mijn plaatselijke FC heel anders over Vader van Jan! ;)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 14:12]
    Vind ik leuk
    United FC +11618
    donderdag 12 oktober 2017 om 13:49
    Straks word je nog gehyped door de plaatselijke FC ;-)
    Vind ik leuk
    BassieN +10908
    woensdag 11 oktober 2017 om 14:09
    Doe maar Tuchel of Koeman
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +2679
    woensdag 11 oktober 2017 om 14:09
    Ik zeg Luhukay. Waarom steeds namen als de boer , gio en cocu . Deze hebben alleen in NL succes gehad. Luhukay internationale ervaring meerdere keren kampioen geworden en gewoon goed gepresteerd bij meerdere clubs in Duitsland.
    Vind ik leuk
    harryp +994
    woensdag 11 oktober 2017 om 14:13
    Ten Hag. Die kan goed presteren met minder materiaal en kan er in lengte van jaren zitten.
    Vind ik leuk
    frank1971 +2201
    woensdag 11 oktober 2017 om 14:16
    Van Gaal als technisch directeur en De Boer als bondscoach.
    Vind ik leuk
    Broodje +186
    woensdag 11 oktober 2017 om 17:09
    Ja, moeten we doen. Dan spelen we vanaf nu met De Ligt, Van de Beek en Kluivert in het Nederlands elftal; net als in 2002.

    Kunnen de spelers van Feyenoord en PSV zich richten op de competitie.
    Vind ik leuk
    Nashua +6549
    woensdag 11 oktober 2017 om 14:19
    Tuchel met ten Hag

    Voor de jeugd(& opleidingen)
    Meulensteeg & Moniz
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 14:20]
    Vind ik leuk
    Springbok +969
    woensdag 11 oktober 2017 om 14:20
    Anders Seedorf of Davids, haha :+)
    Vind ik leuk
    Nashua +6549
    woensdag 11 oktober 2017 om 14:21
    Top, met als bodyguards Bogarde & Wooter
    Vind ik leuk
    Springbok +969
    woensdag 11 oktober 2017 om 14:24
    Ja, die Wooter houdt wel van opstootjes op parkeerplaatsen.
    Vind ik leuk
    Leedz +5133
    woensdag 11 oktober 2017 om 14:31
    Koeman met zijn ervaring in Engeland en FRANKRIJK??

    Heb ik iets gemist? wanneer was hij coach in Frankrijk VP?

    On: Het zal wel de Boer worden kan hij zijn slecht trainerscarrière uit de slop halen, zie uiteraard wel liever Koeman als die nog wil, mocht hij ontslagen worden zou hij die uitdaging best aan kunnen
    Vind ik leuk
    wittemaar +27
    woensdag 11 oktober 2017 om 14:34
    Is het niet gewoon, wie haakt niet af?
    Lullig gezegd, maar ik ben bang dat de helft niet eens het huidige Nederlandse elftal wil leiden.. Ookal begin je met een schone lei.
    Maar misschien ben ik nu te negatief..
    Vind ik leuk
    JanTa48 +3239
    woensdag 11 oktober 2017 om 14:40
    In willekeurige opvolging van 1 tot 3; Frank de Boer, Ronald Koeman of Philip Cocu. De rest komt niet of hebben niet de persoonlijkheid voor deze zware klus.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 14:42
    Koeman is zeker een topkandidaat.
    In principe kan ik niet zoveel dingen bedenken die hij niet goed zou kunnen doen bij Oranje.
    Op 1 puntje na.
    Hij pretendeert altijd dat hij spelers veel eigen verantwoordelijkheid geeft in het veld. Is 1 van zijn voetbalprincipes schijnbaar.
    Dat ze zelf de oplossingen moeten zien en vinden.
    Maar of dat nu juist bij een mogelijk nieuw jong team van Oranje verstandig is....denk van niet.

    Kunnen we Frank de Boer geen bondscoach maken met Cocu en Van Bronkhorst als assistenten ?
    Vind ik leuk
    danny9874 +826
    woensdag 11 oktober 2017 om 14:47
    Ik zou Robben, Sneijder en Van Persie de selectie laten samenstellen!! Het gros van de middelmatigheid van Oranje heeft geen enkel respect voor Hiddink, Rutten, Ten Hag en weet ik wie nog meer worden genoemd! Enkel en alleen omdat deze bij-gebrek-aan-beter-kandidaten totaal geen enkel idee hebben wat er voor nodig is om in Oranje te MOGEN spelen!
    Robben hebben ze zelf meegemaakt, en als hij, Sneijder en Persie zeggen wat er voor nodig is en mogen selecteren, dan gaan ze misschien wél presteren naar hun kunnen!

    Zet Van Gaal daar boven en Koeman er naast... zoiets...

    Talent is er heus wel, alleen zo jammer dat er niemand is die de juiste snaar raakt bij die volgevreten, elitaire, diamant-bestellende onbenullen!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 14:54]
    Vind ik leuk
    DubRtd +15264
    woensdag 11 oktober 2017 om 15:04
    Doe mij maar gewoon.
    Vind ik leuk
    Johan.l +4145
    woensdag 11 oktober 2017 om 15:16
    Ten hag ook nog niet zo vreemd, we hebben iemand nodig die de zweep hanteerd
    Vind ik leuk
    Zjor +413
    woensdag 11 oktober 2017 om 15:16
    Naar MIJN mening is er maar 1 iemand uit dit lijstje goed genoeg, op het moment dan. Tuchel. Die heeft laten zien het te kunnen. Enig nadeel? Niet nederlands, kunnen ze moeilijk vinden in dat elftal.
    Maar waarom de rest niet? Koeman en Bosz zijn niet haalbaar, de afkoopsom zal veel meer zijn dan de KNVB zal willen betalen, als ze al een som willen betalen.
    Cocu en van Bronckhorst vind ik geen Nationaal elftal trainers en Erik ten Hag heeft geen ervaring voor de grootte van de functie.
    Frank de Boer is knap 4 jaar met ajax kampioen geworden maar moet nog laten zien dat hij ook buiten NL kan presteren. (Lees: met een club die niet Ajax is.)
    Henk Ten Cate is te lang geen trainer geweest, vind ik geen goed plan. Achter Gullit als trainer sta ik niet want hoewel hij weergaloos kon spelen, is hij op trainers gebied totaal niet op niveau (naast het feit dat hij een verdwaalde FA Cup heeft gewonnen met Chelsea)
    Fred Rutten gaat de rol als trainer van de nationale ploeg niet trekken, al zou ik hem er voor de begeleiding van de talenten er erg graag bij hebben.
    Van Gaal zou geweldig zijn maar we moeten het ook zonder kunnen, wat zijn we anders voor nationale ploeg? Die moet lekker TD van de Knvb worden.
    Okee, ik heb ze allemaal gehad!

    Nja, behalve Klinsmann maar als je ziet hoe hij zich in kleedkamers voordoet als een menselijke megafoon snappen jullie hopelijk waarom ik hem nieteens behandel.

    Kortom: Tuchel aannemen, op NL les gooien, Van Gaal als TD aannemen en dan gaan die 2 lekker de lijntjes uitzetten.

    Fijne dag verder iedereen!
    Vind ik leuk
    ivar90 +187
    woensdag 11 oktober 2017 om 15:22
    Het was en is het tijdperk Koeman
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14646
    woensdag 11 oktober 2017 om 15:33
    We gaan toch geen Duitser kiezen als bondscoach van Oranje? Wat is dat nou voor onzin?
    Vind ik leuk
    mason +1571
    woensdag 11 oktober 2017 om 15:33
    Ik ga toch voor verbeek. De zweep erover. De beuk erin.
    Vind ik leuk
    WibedePibe +146
    woensdag 11 oktober 2017 om 15:40
    Als je Ruud Gullit als optie noemt dan mag Ron Jans al helemaal niet ontbreken. Niet dat Ron Jans perfect is, maar kom op zeg.... Ruud "fantastic game" Gullit?!
    Vind ik leuk
    Hulsink +288
    woensdag 11 oktober 2017 om 15:55
    Als het maar GEEN PHILIP COCU OF RUUD GULLIT wordt!
    Vind ik leuk
    59Dirk19 +37
    woensdag 11 oktober 2017 om 16:24
    Löw
    Vind ik leuk
    HansVites +4410
    woensdag 11 oktober 2017 om 16:36
    Ik zou voor Erik ten Hag gaan die heeft al 2 keer laten zien met een matig elftal een top prestatie neer te zetten zoals GAE en FcUtrecht
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 17:03
    Gert-Jan Verbeek
    Vind ik leuk
    meloen87 +701
    woensdag 11 oktober 2017 om 17:07
    Het zal voor de KNVB een hele moeilijke opdracht worden om een geschikte bondscoach te vinden, die het voor elkaar kan krijgen om een nieuw team en tactiek te smeden die zich kan kwalificeren voor het EK2020. Gezien de recente evenementen, als Ronald Koeman straks daadwerkelijk wordt ontslagen bij Everton, dan bestaat er een grote kans dat de gebroeders Koeman het stokje overnemen van Advocaat en Gullit. We zullen het wel zien...
    Vind ik leuk
    isnake +1953
    woensdag 11 oktober 2017 om 17:14
    En anders misschien toch maar proberen of Advocaat het nog een keer wil doen?
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 17:53
    Robert maaskant. Die brengt ook meditatie mee...hahahahahahaha.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +4165
    woensdag 11 oktober 2017 om 18:00
    Bert van Marwijk
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 18:40
    Huub stevens deze is de richtige kandidaat trainer voor het Nederlands Elftal hweeft in Duitsland zijn sporen verdiend als trainer,
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 19:13
    Wie o wie trekt Nederlands XI elftal omhoog,een trainer die gèèn spelers laat opdraven zonder bij hun clubs in vorm te zijn,dan krijg je dezelfde chaos als met Danny Blind en Dick Advocaat.Wat dacht je van Ron Jans,een man die bij de spelers en management bij zijn ex-werkgevers goed werk heeft geleverd,gewoon een Nederlandse coach die precies weet hoe men in Nederland met bijvoorbeeld het prof voetbal te werk gaat,gewoon blijven hopen op successen ter zijne tijden.
    Vind ik leuk
    Hansi H +108
    donderdag 12 oktober 2017 om 00:42
    Van Marwijk.
    De enige die ons in de laatste 40 jaar in de finale van een WK bracht.
    Net nog Saoudi Arabie naar het WK gebracht.
    Destijds tijdens het EK na 3 wedstrijdjes al aan de kant gezet, door een achteraf gezien falende voorzitter.

    Dat niemand aan Van Marwijk denkt, is meteen ook het probleem in NL.
    Vind ik leuk
    DKB +0
    donderdag 12 oktober 2017 om 21:11
    Nou voor oranje moet het een oranje idool zijn voor het Nederlands team is een buitenlander totaal geen optie . Nederland moet zijn eigen land netals ander landen hun eigen leiders leiden

    Genoeg knowhow heeft Nederland alleen komt het niet altijd goed over op de elftal ik zie Koeman en de Boer als idealen vanwege oud internationals en een verjonging voor oranje net als de spelers zelf (meesten) zijn
    Vind ik leuk
    cjb +1
    vrijdag 13 oktober 2017 om 15:11
    Voor mij maar 1 TOP kandidaat:
    Diego Simeone !!!!!!!

    Maar denk dat die het niet wil doen
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Advocaat-opvolger gezocht: 12 kandidaat-bondscoaches van Oranje