Advocaat-opvolger gezocht: 12 kandidaat-bondscoaches van Oranje

Advocaat-opvolger gezocht: 12 kandidaat-bondscoaches van Oranje

woensdag 11 oktober 2017 om 14:00

Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Met het mislopen van het WK in Rusland kan de focus van het Nederlands elftal op de Nations League en de EK-kwalificatiereeks. Welke bondscoach moet Oranje uit het slop trekken?

Dick Advocaat zwaait op 1 december, na nog twee oefeninterlands met Oranje, af als bondscoach. Dat betekent echter niet dat de KNVB binnen twee maanden een opvolger klaar heeft staan. De eerste interlands van betekenis voor Oranje worden pas in september 2018 gespeeld wanneer de Nations League begint en dus kan de voetbalbond geduldig naar een bondscoach zoeken en eventueel wachten tot de ideale kandidaat beschikbaar is.

De KNVB kan de komende maanden, als er een nieuwe technisch directeur aangesteld is, wel aangrijpen om een profiel te schetsen van de man die Oranje eindelijk weer eens naar een eindtoernooi moet leiden. Het wordt kiezen tussen stijlen: gaat de bond verder met de Nederlandse stijl of komt er een rigoureuze verandering met bijvoorbeeld een buitenlandse coach? En kiest de KNVB voor snel succes met een prestatietrainer of wordt er een coach aangesteld die jarenlang kan bouwen, zoals Joachim Löw doet bij Duitsland? VoetbalPrimeur zet een aantal potentiële kandidaten die nu genoemd worden op een rij.

Frank de Boer
Direct beschikbaar en daardoor een grote kandidaat om het stokje van Advocaat over te nemen. De Boer was succesvol bij Ajax maar kende daarna eigenlijk alleen maar grote teleurstellingen. Na zijn snelle ontslag bij Crystal Palace en Internazionale is de coach op zoek naar eerherstel, maar door de recente teleurstellingen is De Boer wel een risico voor Oranje.

Fred Rutten
Een ideale coach als de KNVB een trainer voor de lange termijn wil aanstellen. Niet succestrainers die na één kwalificatiecyclus alweer de volgende uitdaging aangaan, maar een oefenmeester die zes, misschien wel acht jaar wil uittrekken om Oranje opnieuw op te bouwen. Die stabiele factor met veel voetbalknowhow kan Rutten zeker zijn.

Ronald Koeman
Dé droomkandidaat van velen. Koeman was al in beeld voordat de KNVB in 2014 Guus Hiddink aanstelde en kan eventueel komende zomer weer aan de slag bij Oranje, of misschien zelfs eerder als hij ontslagen wordt bij het teleurstellend presterende Everton. Als Koeman de tijd neemt om Oranje jarenlang te leiden kan hij met zijn ervaring in Engeland en Spanje de nationale ploeg minder Hollands en meer internationaal laten spelen.



Hoge odds voor Oranje-kandidaten: Koeman topfavoriet en ook Ancelotti genoemd!

Henk ten Cate
Een coach die met harde hand kan regeren, discipline kan terugbrengen in het jonge Oranje en overwicht heeft op een spelersgroep. Wel is Ten Cate een aanhanger van de Nederlandse speelwijze, dus als hij de nieuwe bondscoach wordt kiest de KNVB duidelijk voor het behouden van de Hollandse lijn.

Thomas Tuchel
Een groot liefhebber van het Nederlandse voetbal, maar ook een coach die de Hollandse School in een nieuw, moderner jasje kan steken. Tuchel (ook genoemd bij Bayern München) is beschikbaar na zijn vertrek bij Borussia Dortmund en staat bekend om zijn Gegenpressung, het hoog druk zetten en snel terugveroveren van de bal waar Peter Bosz nu in Dortmund op voortborduurt.

Phillip Cocu
Gaat de KNVB voor routine of kiest de bond voor een jongere, talentvolle optie? In dat laatste geval kan Cocu een optie zijn. De PSV-coach is bezig aan zijn eerste jaren als hoofdtrainer en heeft nog vele jaren voor zich. Als hij die wil besteden aan het opbouwen van Oranje op de lange termijn, kan dat voor beide partijen veel opleveren aan het einde van de rit.

Ruud Gullit
De aanbeveling van Advocaat is Ruud Gullit, assistent-bondscoach met internationale allure. Gullit is echter al jaren uit het trainersvak verdwenen en de vorige keer dat de KNVB een assistent doorschoof naar de positie van bondscoach (Danny Blind) pakte dat bepaald niet goed uit.

Erik ten Hag
Een tacticus pur sang die bij FC Utrecht niet bang is om een niet-Hollands systeem te hanteren. Ten Hag weet zijn ploegen uitstekend te laten renderen, maar is hij al klaar voor het grote werk en de druk van een toppositie?

Giovanni van Bronckhorst
Kampioenenmaker bij Feyenoord en jarenlange ervaring bij het Nederlands elftal. Van Bronckhorst weet wat het is om op grote toernooien voor Oranje te spelen en lijkt een ideale kandidaat om deze ploeg op sleeptouw te nemen, maar hij komt pas op z'n vroegst in de zomer van 2018 vrij.

Jürgen Klinsmann
Tacticus, motivator en veel internationale ervaring. Klinsmann is een boegbeeld die aan de basis ligt van het huidige Duitsland en goed met jonge spelers kan werken. Bij Oranje kan hij ook een nieuwe periode inluiden.

Louis van Gaal
De man die alles kan. Als je het Oranje van 2014 naar de derde plaats op het WK kan leiden, dan moet een EK-ticket in 2020 toch zéker lukken onder het bewind van de toptrainer. Iedereen wil Van Gaal en dat is het enige dat de coach kan bewegen om de klus toch aan te nemen. Maar realistisch gezien lijkt het een onhaalbaar scenario om Van Gaal terug uit zijn pensioen te halen.



Peter Bosz
Misschien wel de meest onwaarschijnlijke optie in dit lijstje vanwege zijn uitstekende start bij Dortmund, maar mocht het toch zover komen dat Bosz beschikbaar komt, dan is hij een van de beste opties om het Nederlands elftal te leiden. Het Hollandse voetbal gecombineerd met een moderne pressing-stijl kan revolutionair werken op Oranje. Lukt het Bosz echter om in korte interlandweken zijn filosofie op de internationals over te brengen?

Wie zou jij graag als bondscoach willen zien en wie mis jij in dit rijtje? Reageer in de comments!

Hoge odds voor kandidaten bondscoachschap Oranje: minimaal 3 keer je inzet!

Lees meer over:NederlandNederland

Poll

Wie moet de nieuwe bondscoach worden?

(3928 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 11 oktober 2017 om 14:02
Tja, kies er maar 1 uit...
Vind ik leuk
1892 +2804
woensdag 11 oktober 2017 om 14:10
Is maar 1 Ronald Koeman !
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:12
Ik zie er wel 12 staan ;-)
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:15
Op basis waarvan kies jij Koeman?
Vind ik leuk
1892 +2804
woensdag 11 oktober 2017 om 14:19
Op Koeman en Van Gaal na zijn het allemaal softies ,en een buitenlander moet sowieso niet bij Nederlands elftal
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:22
We hebben inderdaad geen enkel belang bij een buitenlandse bondscoach. We hebben zelf genoeg goede trainers rondlopen.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:28
Rutten een softie? Die is ongenadig hard voor spelers!
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:30
Bosz een softie? Dat is sowieso iemand die niet soft is
Vind ik leuk
1892 +2804
woensdag 11 oktober 2017 om 15:22
Bosz blijft in Duitsland ,die word geen bondscoach van Nederland voorlopig.
Eerst een paar knaken binnen halen.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 16:34
Klopt maar reageerde ook op reactie dat de trainers te soft zijn behalve koeman en v. Gaal
Vind ik leuk
1892 +2804
woensdag 11 oktober 2017 om 16:54
ok ze zijn hard (zo goed ?)
Vind ik leuk
Cookee +3574
woensdag 11 oktober 2017 om 21:15
Bosz is trainer van 1 vd mooiste clubs en jij hebt het over geld. Kansloos.
Als bondscoach passen Bosz en ook ten Hag niet want die moeten dagelijks met spelers werken, 3 dagen kamp is te weinig.
Vind ik leuk
1892 +2804
woensdag 11 oktober 2017 om 22:14
Mooizo ,nog meer op je lever ?
Vind ik leuk
Cookee +3574
donderdag 12 oktober 2017 om 11:37
Dank dat je wilde aanhoren.
Moet ik volgende week terugkomen? :-)))
Vind ik leuk
Zjor +277
woensdag 11 oktober 2017 om 14:56
Je moet voor de grap een keer tegen Hen ten Cate zeggen dat het een softie is, ken je lachen hahah
Vind ik leuk
1892 +2804
woensdag 11 oktober 2017 om 15:03
Schijt al in mijn broek
Vind ik leuk
Zjor +277
woensdag 11 oktober 2017 om 15:20
Niemand zegt hier dat je in je broek moet schijten, ik zeg dat je dan zou kunnen lachen.
Ik snap niet waarom je schijten in je broek doet wanneer je kan lachen met iemand, gaat zo stinken.
Vind ik leuk
1892 +2804
woensdag 11 oktober 2017 om 15:31
ok ik zal lachen
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 15:37
Wat is er mis met een buitenlander als die beter is dan de Nederlandse opties?
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 18:47
precies! wat maakt dat nou uit?! als er een betere optie/klik/chemie is met een buitenlandse coach waarom niet?
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 18:48]
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 18:50
precies. Is vida nocturna nachtleven?
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:20
Ik kies Koeman op basis van ervaring, bewezen diensten (al gaat het op dit moment iets minder), leeftijd en uitstraling.

Koeman lijkt mij een hele prettige bondscoach.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:24
Bewezen diensten, dan sla ik Ten Hag hoger aan die met nul centen toch een goed team heeft en Koeman met al zijn uitgaven niks presteert.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:29
Zoals ik hier boven al aangeef draait het op het moment niet erg lekker. Bij Southampton heeft hij bewezen wel degelijk een goede coach te zijn.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:32
Southampton deed het niet echt beter hoor, stonden voor Koeman kwam ook op 8 in de PL en je ziet nu met Everton en 160 miljoen aan aankopen dat het niet je van het is. Fred Rutten heeft het beter gedaan.
Vind ik leuk
ivar90 +166
woensdag 11 oktober 2017 om 15:14
Wat een gelul hij heeft ze de beste notering ooit gebracht tot 2 keer toe want hij werd 7e. En hij kreeg na de verkoop van lukaku geen goede spits terug.... Deze man hadden we in 2014 al nodig en nu meer dan ooit hij heeft bij alle topclubs in NL gespeelt en hij heeft alle topclubs in NL kampioen gemaakt als trainer iig feyenoord 2e maar voor hun doen was dat toen kampioen en wat dan ook mooi meegenomen is is dat je nooit meer dat gelul over een ajax of feyenoord of psv NL elftal hebt!
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 15:39
Koeman is wel een degelijke trainer. Iets heel bijzonders zou hij niet verzinnen, maar hij zou in deze poule wel gewoon tweede worden
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 15:48
Inderdaad, Koeman heeft uitstraling, kent het klappen van de zweep en heeft echt bewezen met zowel jonge als gearriveerde spelers te kunnen werken, heeft in grote internationale competities gewerkt,is zelf Europees kampioen, landen en teams (Barcelona) en als je Pellè zowel in Holland als Engeland goed kan laten spelen moet het zeker lukken.
Vind ik leuk
Woudo +4340
woensdag 11 oktober 2017 om 14:32
er staat in het stukje over koeman dat Koeman zijn ervaring uit Engeland en Frankrijk mee kan nemen.. Hij heeft nooit in Frankrijk gecoacht toch? Haha
Vind ik leuk
Feye1908 +5476
woensdag 11 oktober 2017 om 14:36
Misschien daar op een camping gestaan?
Vind ik leuk
Woudo +4340
woensdag 11 oktober 2017 om 14:38
Ah ja in dat geval kan ik Oranje mijn ervaring uit Spanje, Italië, Frankrijk, Schotland en Duitsland bieden!
Vind ik leuk
M +30
woensdag 11 oktober 2017 om 14:43
De trein van Eindhoven naar Valencia ging via Frankrijk ;-)
Vind ik leuk
ivar90 +166
woensdag 11 oktober 2017 om 15:15
Ha dat viel mij ook al op!
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 15:49
Koeman gaat dat natuurlijk nooit meer doen nadat die een paar jaar geleden gewoon door de KNVB is genaaid. Zou hij nu opeens t vuile werk mogen komen opknappen.
Vind ik leuk
Cookee +3574
woensdag 11 oktober 2017 om 21:13
Ronald deed prima bij Fey. Met Gio en JP.
Maar hoe ging het bij Ajax, PSV, Everton, AZ en in Spanje?
Daar was hij zeer defensief, weet nog dat hij bij PSV met allemaal controleurs speelde en Dzudzak op de bank hield, Afellay speelde wel dat dan wel. Maar Nelissen stond spits... zonder Dzudzak had Danny geen aanvoer... vreselijk laffe tactiek.
En de tactiek bij Fey was heel simpel, speel Pelle aan...
Is dat nou de man die het land in vervoering gaat brengen?
Gelukkig komt Erwin dan ook mee, die ik wel hoger heb zitten.
Vind ik leuk
Youri99 +4877
donderdag 12 oktober 2017 om 09:34
Ik twijfel over Koeman, Nederland heeft baat bij een sterke autoriteit oftewel een krachtige persoonlijkheid (Drill-instructeur) daar waar de ploeg vol zit met zwakke persoonlijkheden. Dat wetende vallen in mijn optiek Phillip Cocu, Giovanni V. Bronckhorst, Ruud Gullit, Fred Rutten, ten Hag al af. Over de Boer heb ik mijn twijfels en over Koeman ook.

Ten Cate, Van Gaal en Bosz voldoen wel aan dit profiel, trainers met ballen die durven in te grijpen als het niet lukt en niet telkens teruggrijpen naar 1-4-3-3 met 11 dezelfde jaknikkers.

Over Tuchel en Klinsmann kan ik niet heel goed oordelen hoewel Duitsers vaak de discipline hoog in het vaandel hebben staan.
Vind ik leuk
14forever +6659
woensdag 11 oktober 2017 om 14:18
Zie 2 opties.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:20
Ik zie in ieder geval heel veel opties die het niet moeten worden
Vind ik leuk
14forever +6659
woensdag 11 oktober 2017 om 14:22
Yep daarom zie.ik er ook maar 2.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:26
Ik ga uit van Fred Rutten, relatief goedkoop omdat hij al een tijd thuis zit en toch een een goed coach is die zwaar ondergewaardeerd wordt.
Vind ik leuk
ivar90 +166
woensdag 11 oktober 2017 om 15:18
Gaat absoluut nou niet over goedkoop alles uit de kast halen nu om de beste aan te trekken en dat is zeker geen fred rutten ben je zijn seizoenen bij psv en feyenoord vergeten die heeft bewezen geen topclubs te kunnen coachen
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:04
Als liefhebber van het Nederlands elftal zeg ik dat de beste kandidaat is:

Frank de Boer.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 14:23]
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:10
Als speler van FC balophetdak 9 zeg ik ....

Wat is in hemels naam de toevoeging door aan te geven dat je PSV-er bent?

On: Koeman zal waarschijnlijk nu wel bedanken, zal zich niet als jojo laten behandelen daarnaast zie ik het persoonlijk niet zitten om een buitenlandse trainer aan te stellen. Denk dat we genoeg kunde en kennis binnen ons landje hebben, elk andere buitenlandse trainer zal het met het zelfde spelersmateriaal moeten doen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 14:14]
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:21
Als we zoveel kunde en kennis hebben, waarom gaat het dan slecht met Oranje en slecht met Nederlandse clubs in Europa?
Ik zou zeggen dat we een tekort aan kunde en kennis hebben op dit moment. Vooral tactische onkunde
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 15:28
Je trekt mijn woorden iets uit zijn verband, ik zeg "genoeg" en niet "zo veel" kleine nuance is wel op zijn plaats.

Daarnaast zal pak hem beet Tuchel het met de zelfde spelers moeten doen.... Het probleem van het Nederlands elftal en tevens ook het gehele Nederlandse voetbal ligt er niet aan of we een binnen- of buitenlandse trainer krijgen de grondslag ligt veel dieper.

Je moet de oorzaak bij de jeugd al zoeken amateur en BVO.
Als je ziet dat je in Duitsland bijvoorbeeld veel meer regio teams hebt die tegen andere regio's spelen op die manier wordt je daar als speler alleen maar beter van. Mentaliteit issue, we hebben niet die over mijn lijk mentaliteit en het fysieke aspect.

Nederland is/ was tactisch sterk alleen red je dat niet meer tegenwoordig er komt ook gewoon een groot deel fysiek en loopvermogen bij kijken.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 15:36
Oke, "zoveel" was wat overdreven, maar als we genoeg kennis en kunde hebben, waarom zijn Oranje en de Nederlandse clubs in Europa dan zo slecht?
Genoeg impliceert voor mij dat het genoeg is om iets te presteren. En dat lukt dus niet. Dus vraag ik me af waarom je vindt dat we toch genoeg kunde en kennis hebben.

Iemand als Tuchel is wel in staat om aan de hand van een sterke en moderne tactiek een team goed te laten voetballen. Zoveel tactisch sterke trainers heeft Nederland niet.

Wij hebben veel kleinere regio's dan Duitsland. Jeugdselecties van Groningen tegen Drenthe schiet niet echt op denk ik.

We hebben hier nooit de over mijn lijk mentaliteit gehad zoals in Duitsland.

Tactisch is het op dit moment in Nederland vooral om te janken.
En fysiek.. ik weet niet hoor, maar Ajax haalde met een goede tactiek en fysiek matige spelers de Europa League finale. Dus je moet dat fysieke ook niet te groot maken. Natuurlijk scheelt het als je sterker bent of sneller rent, maar een goede tactiek heb je meer aan.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:16
Afbraakvoetbal, zou Bosz graag hebben maar dat duurt nog 20 jaar voor dat hij oké zegt
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 15:42
Hebben we niks Boszachtigs in opkomst?
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 15:41
Waarom? Hij is helemaal niet zo goed.
Vind ik leuk
El Unicum +1303
woensdag 11 oktober 2017 om 14:05
Sinds wanneer is Cocu een talentvolle coach?

Tuchel lijkt mij een goede optie, maar ben benieuwd of hij daar oren naar heeft. Rutten en van Gaal zie ik graag terug, maar niet in de functie van bondscoach. Die kunnen beter de lijnen uiteenzetten om het Nederlandse voetbal in het algemeen weer op de rit te krijgen.
Vind ik leuk
Quareck +2513
woensdag 11 oktober 2017 om 14:11
Sinds hij de laatste 4 jaar meer prijzen heeft gewonnen dan de meeste in het rijtje in hun carrière. Al ben ik het met je eens dat cocu niet bij het Nederlands elftal thuis hoort op dit moment, maar dan kun je op van gaal en bosz na dit hele lijstje schrappen. En van gaal en bosz zijn de twee die het denk ik zeker niet gaan doen..
Vind ik leuk
El Unicum +1303
woensdag 11 oktober 2017 om 16:30
Heb je zeker gelijk in, er worden ook weinig betere alternatieven gegeven. Toch heeft Cocu mij nooit echt kunnen overtuigen als coach, welke spelers zijn beter geworden onder zijn bewind? Is hij een coach die een kwakkelend elftal erboven op kan helpen, of zijn spelers tactisch dusdanig kan positioneren dat hij een betere tegenstander kan verslaan? Hij mist in ieder geval ervaring op dat gebied.

Ik ben benieuwd hoe hij zich staande zou houden in een andere competitie, laat mij graag verrassen!
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 15:44
Helemaal mee eens.
Inclusief de zeer terechte vraag over Cocu. Guardado staat bij Betis wat verder naar voren en staat spontaan bovenaan op de lijst met assists. Lekker dat die jongen bij PSV verdedigende middenvelder was :p
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:06
Waarom staat van Marwijk er niet tussen. Die is vrij momenteel. En heeft het in het verleden prima gedaan.
Vind ik leuk
Woudo +4340
woensdag 11 oktober 2017 om 14:06
Jullie zijn mij vergeten er tussen te zetten!
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:09
Nee dat zijn ze niet vergeten. Jij bent namelijk helemaal geen trainer gekkie. Hihi.
Vind ik leuk
Woudo +4340
woensdag 11 oktober 2017 om 14:12
Daar denken ze bij de D3 bij mijn plaatselijke FC heel anders over Vader van Jan! ;)
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 14:12]
Vind ik leuk
United FC +12225
donderdag 12 oktober 2017 om 13:49
Straks word je nog gehyped door de plaatselijke FC ;-)
Vind ik leuk
BassieN +6679
woensdag 11 oktober 2017 om 14:09
Doe maar Tuchel of Koeman
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:09
Ik zeg Luhukay. Waarom steeds namen als de boer , gio en cocu . Deze hebben alleen in NL succes gehad. Luhukay internationale ervaring meerdere keren kampioen geworden en gewoon goed gepresteerd bij meerdere clubs in Duitsland.
Vind ik leuk
harryp +886
woensdag 11 oktober 2017 om 14:13
Ten Hag. Die kan goed presteren met minder materiaal en kan er in lengte van jaren zitten.
Vind ik leuk
frank1971 +1898
woensdag 11 oktober 2017 om 14:16
Van Gaal als technisch directeur en De Boer als bondscoach.
Vind ik leuk
Broodje +173
woensdag 11 oktober 2017 om 17:09
Ja, moeten we doen. Dan spelen we vanaf nu met De Ligt, Van de Beek en Kluivert in het Nederlands elftal; net als in 2002.

Kunnen de spelers van Feyenoord en PSV zich richten op de competitie.
Vind ik leuk
Nashua +4242
woensdag 11 oktober 2017 om 14:19
Tuchel met ten Hag

Voor de jeugd(& opleidingen)
Meulensteeg & Moniz
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 14:20]
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:20
Anders Seedorf of Davids, haha :+)
Vind ik leuk
Nashua +4242
woensdag 11 oktober 2017 om 14:21
Top, met als bodyguards Bogarde & Wooter
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:24
Ja, die Wooter houdt wel van opstootjes op parkeerplaatsen.
Vind ik leuk
Santi +15368
woensdag 11 oktober 2017 om 14:21
Als PSV'er zeg ik Cocu! ;)
Vind ik leuk
luccerd +2313
woensdag 11 oktober 2017 om 14:33
Begrijp ik volkomen!
Vind ik leuk
Guusman +1440
woensdag 11 oktober 2017 om 14:27
Alleen Koeman heel misschien.
Vind ik leuk
The Bosz +1668
woensdag 11 oktober 2017 om 14:28
Peter Bosz in een dubbelfunctie met Dortmund en Oranje zie ik wel zitten... alleen Dortmund niet denk ik :-)
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 14:29]
Vind ik leuk
Leedz +2603
woensdag 11 oktober 2017 om 14:31
Koeman met zijn ervaring in Engeland en FRANKRIJK??

Heb ik iets gemist? wanneer was hij coach in Frankrijk VP?

On: Het zal wel de Boer worden kan hij zijn slecht trainerscarrière uit de slop halen, zie uiteraard wel liever Koeman als die nog wil, mocht hij ontslagen worden zou hij die uitdaging best aan kunnen
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:34
Is het niet gewoon, wie haakt niet af?
Lullig gezegd, maar ik ben bang dat de helft niet eens het huidige Nederlandse elftal wil leiden.. Ookal begin je met een schone lei.
Maar misschien ben ik nu te negatief..
Vind ik leuk
JanTa48 +1423
woensdag 11 oktober 2017 om 14:40
In willekeurige opvolging van 1 tot 3; Frank de Boer, Ronald Koeman of Philip Cocu. De rest komt niet of hebben niet de persoonlijkheid voor deze zware klus.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:42
Koeman is zeker een topkandidaat.
In principe kan ik niet zoveel dingen bedenken die hij niet goed zou kunnen doen bij Oranje.
Op 1 puntje na.
Hij pretendeert altijd dat hij spelers veel eigen verantwoordelijkheid geeft in het veld. Is 1 van zijn voetbalprincipes schijnbaar.
Dat ze zelf de oplossingen moeten zien en vinden.
Maar of dat nu juist bij een mogelijk nieuw jong team van Oranje verstandig is....denk van niet.

Kunnen we Frank de Boer geen bondscoach maken met Cocu en Van Bronkhorst als assistenten ?
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 14:47
Ik zou Robben, Sneijder en Van Persie de selectie laten samenstellen!! Het gros van de middelmatigheid van Oranje heeft geen enkel respect voor Hiddink, Rutten, Ten Hag en weet ik wie nog meer worden genoemd! Enkel en alleen omdat deze bij-gebrek-aan-beter-kandidaten totaal geen enkel idee hebben wat er voor nodig is om in Oranje te MOGEN spelen!
Robben hebben ze zelf meegemaakt, en als hij, Sneijder en Persie zeggen wat er voor nodig is en mogen selecteren, dan gaan ze misschien wél presteren naar hun kunnen!

Zet Van Gaal daar boven en Koeman er naast... zoiets...

Talent is er heus wel, alleen zo jammer dat er niemand is die de juiste snaar raakt bij die volgevreten, elitaire, diamant-bestellende onbenullen!
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 14:54]
Vind ik leuk
feyeniels +15480
woensdag 11 oktober 2017 om 14:57
Wat een ''geweldig'' lijstje weer zeg...

- Bosz heeft net een miljoenencontract bij Dortmund getekend en zou wel gek zijn als hij daar weggaat.
- Van Gaal is min of meer gestopt en heeft de KNVB naar mijn weten al afgezegd.
- De Boer is op Ajax na overal mislukt en staat in mijn ogen symbool voor de teloorgang van het Nederlandse voetbal. Hij blijft maar vasthouden aan de Hollandse school en dat is niet meer van deze tijd.
- Gullit heeft het als clubtrainer nooit waargemaakt en ik zou niet weten op basis waarvan je hem aan moet stellen.
- Henk ten Cate werkt al jaren in landen waar het niveau 0.0 is. Daarnaast heeft hij als hoofdtrainer weinig ervaring in serieuzere competities, waar hij hoofdzakelijk assistent was.
- Rutten zou een optie zijn, maar is nou ook weer geen echte grootheid. In mijn ogen zou hij ideaal zijn als technisch directeur bij de KNVB.
- Ten Hag, Cocu en Van Bronckhorst zijn als trainer veel te onervaren. Laat Gio en Cocu eerst maar eens in het buitenland slagen en Ten Hag überhaupt eerst bij een Nederlandse topclub. Overigens zou ik Ten Hag wel graag als assistent bij Oranje zien.
- Slecht Tuchel, Klinsmann en Koeman zijn in mijn ogen reële en geschikte opties.
Vind ik leuk
DubRtd +13435
woensdag 11 oktober 2017 om 15:04
Doe mij maar gewoon.
Vind ik leuk
Johan.l +3680
woensdag 11 oktober 2017 om 15:16
Ten hag ook nog niet zo vreemd, we hebben iemand nodig die de zweep hanteerd
Vind ik leuk
Zjor +277
woensdag 11 oktober 2017 om 15:16
Naar MIJN mening is er maar 1 iemand uit dit lijstje goed genoeg, op het moment dan. Tuchel. Die heeft laten zien het te kunnen. Enig nadeel? Niet nederlands, kunnen ze moeilijk vinden in dat elftal.
Maar waarom de rest niet? Koeman en Bosz zijn niet haalbaar, de afkoopsom zal veel meer zijn dan de KNVB zal willen betalen, als ze al een som willen betalen.
Cocu en van Bronckhorst vind ik geen Nationaal elftal trainers en Erik ten Hag heeft geen ervaring voor de grootte van de functie.
Frank de Boer is knap 4 jaar met ajax kampioen geworden maar moet nog laten zien dat hij ook buiten NL kan presteren. (Lees: met een club die niet Ajax is.)
Henk Ten Cate is te lang geen trainer geweest, vind ik geen goed plan. Achter Gullit als trainer sta ik niet want hoewel hij weergaloos kon spelen, is hij op trainers gebied totaal niet op niveau (naast het feit dat hij een verdwaalde FA Cup heeft gewonnen met Chelsea)
Fred Rutten gaat de rol als trainer van de nationale ploeg niet trekken, al zou ik hem er voor de begeleiding van de talenten er erg graag bij hebben.
Van Gaal zou geweldig zijn maar we moeten het ook zonder kunnen, wat zijn we anders voor nationale ploeg? Die moet lekker TD van de Knvb worden.
Okee, ik heb ze allemaal gehad!

Nja, behalve Klinsmann maar als je ziet hoe hij zich in kleedkamers voordoet als een menselijke megafoon snappen jullie hopelijk waarom ik hem nieteens behandel.

Kortom: Tuchel aannemen, op NL les gooien, Van Gaal als TD aannemen en dan gaan die 2 lekker de lijntjes uitzetten.

Fijne dag verder iedereen!
Vind ik leuk
ivar90 +166
woensdag 11 oktober 2017 om 15:22
Het was en is het tijdperk Koeman
Vind ik leuk
Noudyo. +9109
woensdag 11 oktober 2017 om 15:33
We gaan toch geen Duitser kiezen als bondscoach van Oranje? Wat is dat nou voor onzin?
Vind ik leuk
mason +910
woensdag 11 oktober 2017 om 15:33
Ik ga toch voor verbeek. De zweep erover. De beuk erin.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 15:40
Als je Ruud Gullit als optie noemt dan mag Ron Jans al helemaal niet ontbreken. Niet dat Ron Jans perfect is, maar kom op zeg.... Ruud "fantastic game" Gullit?!
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 15:55
Als het maar GEEN PHILIP COCU OF RUUD GULLIT wordt!
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 15:55
Laat Advocaat maar lekker zitten ... als hij wil. Er valt bijna toch geen eer aan te behalen. Helemaal zonder Robben.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 15:56]
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 16:24
Löw
Vind ik leuk
Guusman +1440
woensdag 11 oktober 2017 om 16:29
Als de Boer BC wordt ben ik helemaal klaar met Oranje, dan laat ik me naturaliseren tot Duitser :)
Vind ik leuk
HansVites +1588
woensdag 11 oktober 2017 om 16:36
Ik zou voor Erik ten Hag gaan die heeft al 2 keer laten zien met een matig elftal een top prestatie neer te zetten zoals GAE en FcUtrecht
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 17:03
Gert-Jan Verbeek
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 17:07
Het zal voor de KNVB een hele moeilijke opdracht worden om een geschikte bondscoach te vinden, die het voor elkaar kan krijgen om een nieuw team en tactiek te smeden die zich kan kwalificeren voor het EK2020. Gezien de recente evenementen, als Ronald Koeman straks daadwerkelijk wordt ontslagen bij Everton, dan bestaat er een grote kans dat de gebroeders Koeman het stokje overnemen van Advocaat en Gullit. We zullen het wel zien...
Vind ik leuk
isnake +1279
woensdag 11 oktober 2017 om 17:14
En anders misschien toch maar proberen of Advocaat het nog een keer wil doen?
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 17:53
Robert maaskant. Die brengt ook meditatie mee...hahahahahahaha.
Vind ik leuk
Bossie020 +1453
woensdag 11 oktober 2017 om 18:00
Bert van Marwijk
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 18:40
Huub stevens deze is de richtige kandidaat trainer voor het Nederlands Elftal hweeft in Duitsland zijn sporen verdiend als trainer,
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 19:13
Wie o wie trekt Nederlands XI elftal omhoog,een trainer die gèèn spelers laat opdraven zonder bij hun clubs in vorm te zijn,dan krijg je dezelfde chaos als met Danny Blind en Dick Advocaat.Wat dacht je van Ron Jans,een man die bij de spelers en management bij zijn ex-werkgevers goed werk heeft geleverd,gewoon een Nederlandse coach die precies weet hoe men in Nederland met bijvoorbeeld het prof voetbal te werk gaat,gewoon blijven hopen op successen ter zijne tijden.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 00:42
Van Marwijk.
De enige die ons in de laatste 40 jaar in de finale van een WK bracht.
Net nog Saoudi Arabie naar het WK gebracht.
Destijds tijdens het EK na 3 wedstrijdjes al aan de kant gezet, door een achteraf gezien falende voorzitter.

Dat niemand aan Van Marwijk denkt, is meteen ook het probleem in NL.
Vind ik leuk
DKB +0
donderdag 12 oktober 2017 om 21:11
Nou voor oranje moet het een oranje idool zijn voor het Nederlands team is een buitenlander totaal geen optie . Nederland moet zijn eigen land netals ander landen hun eigen leiders leiden

Genoeg knowhow heeft Nederland alleen komt het niet altijd goed over op de elftal ik zie Koeman en de Boer als idealen vanwege oud internationals en een verjonging voor oranje net als de spelers zelf (meesten) zijn
Vind ik leuk
cjb +0
vrijdag 13 oktober 2017 om 15:11
Voor mij maar 1 TOP kandidaat:
Diego Simeone !!!!!!!

Maar denk dat die het niet wil doen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Advocaat-opvolger gezocht: 12 kandidaat-bondscoaches van Oranje