Gerucht in Italië: Hateboer mag hopen op droomtransfer van 15 miljoen euro

Gerucht in Italië: Hateboer mag hopen op droomtransfer van 15 miljoen euro

woensdag 11 oktober 2017 om 19:56

Het lijkt erop dat Hans Hateboer zich mag verheugen in de belangstelling van Italiaanse topclubs. Napoli en Internazionale volgen de vleugelverdediger van Atalanta Bergamo.

Dat meldt het Italiaanse Punto Sport News. Hateboer kwam in januari 2017 over van FC Groningen en heeft zich in no-time opgewerkt tot een gewaardeerde basisspeler bij Serie A-hoogvlieger en Europa League-deelnemer Atalanta. Dat is niet onopgemerkt gebleven in de Italiaanse top.

Napoli en Internazionale zouden belangstelling hebben. De 23-jarige Hateboer wordt vooral begeerd door Napoli, waar succestrainer Maurizio Sarri bijzonder gecharmeerd van hem is. Sarri ziet in de rechtsback uit Beerta een mogelijke opvolger van Faouzi Ghoulam. Die wordt nadrukkelijk gelinkt aan Manchester City.

Atalanta is niet van plan om zomaar mee te werken aan de transferplannen van Napoli en Inter. De twee topclubs moeten naar verluidt vijftien miljoen euro betalen voor Hateboer, die nog tot medio 2020 onder contract staat in Bergamo. Groningen verkocht hem in januari voor 300.000 euro.

Plaats een reactie

woensdag 11 oktober 2017 om 20:01
5% opleidingsvergoeding en een doorverkooppercentage?
Vind ik leuk
Farmer +5231
woensdag 11 oktober 2017 om 20:04
Denk ik wel ja... Hij is niet voor enorm veel vérkocht toen.. Wellicht heeft onze boerensluwe Hansie er een iets dikker doorverkooppercentage in bedongen om die reden?

T is iig wéér een voormalig Groninger die het uitstekend doet...

Bacuna, Hateboer...Ok, ze zullen niet zo goed worden als Robben, maar...

#Proud to be a Farmer!
Vind ik leuk
Vato75 +674
woensdag 11 oktober 2017 om 20:09
Hoezo dat zijn voetballers geen boeren
Vind ik leuk
Tim +1340
woensdag 11 oktober 2017 om 22:03
Bij een transfer binnen Italië is het minder gunstig..
Vind ik leuk
Foebele +32134
woensdag 11 oktober 2017 om 20:02
Hateboer de nieuwe de Roon?
Vind ik leuk
Farmer +5231
woensdag 11 oktober 2017 om 20:05
hehe
'Groningen het Nieuwe Ajax?"

"Nijland, de Nieuwe Overmars' :P

Als we nog éventjes 159 miljoen doorsparen, kunnen we dat zeggen!! :P
Vind ik leuk
Foebele +32134
woensdag 11 oktober 2017 om 20:17
Groningen het nieuwe Ajax? Als je nou realistische dingen had geroepen dan had je wellicht een punt gehad... ;-)
Vind ik leuk
Farmer +5231
woensdag 11 oktober 2017 om 20:30
Hebben Bacuna nog in Engeland zitten,(is een beetje n driftkop, dus kan béide kanten op daarme...)
Danny Hoessen, Albert Rusnak in de VS, en ook deze Hansie Hateboer bij Atalanta, zijn allemaal 'productjes' waar ónze sluwe Hans een doorverkooppercentage op bedongen heeft.

Maar dat tikt láng zo snel niet aan als dat je éven een Klaassen of Sanchez aan een Engelse topper verpatst natuurlijk :)

Groningen's begroting zit nog altijd ónder het transferbedrag ván bv Klaassen :P

Maar dit zijn leuke dingetjes voor mn FC :)
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 20:30]
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 20:38
En Veldmate terughalen? :p
Vind ik leuk
Farmer +5231
woensdag 11 oktober 2017 om 20:52
Misschien ja, ik zie Veldmate's werk iig niet echt doorschemeren, zolang die gierige RVC daar de hand op de knip houdt.

Wat met je met een topscout, als je de top-talenten niet wilt betalen?
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 20:59
Sanchez was leuk hoor :p
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 20:07
uhm 3ton is wel heeeeel weinig wat Groningen ontvangen heeft.....
Vind ik leuk
Vowtar +914
woensdag 11 oktober 2017 om 20:08
Hateboer lijkt me geen opvolger voor Ghoulam, aangezien Ghoulam op links speelt..

Verder mooi nieuws voor Oranje. Veltman voldoet niet, Janmaat is niet in vorm, Karsdorp blijft maar geblesseerd. Tete is een prima voetballer, maar nog wat jong en onervaren. Een extra rechtsback is dus welkom.
Vind ik leuk
AFC +3786
woensdag 11 oktober 2017 om 20:29
Hahaha en dan zeg je jan maat is niet in vorm en Karsdorp is geblesseerd.. en de rest niet goed genoeg... iene miene mutte jij bent een Feyenoorder
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 20:30]
Vind ik leuk
Vowtar +914
donderdag 12 oktober 2017 om 11:24
Iene miene mutte jij bent een Ajacied en je bent het niet met me eens, dus ik moet wel een Feyenoorder zijn?
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 20:08
Een rechtsback die in nog geen jaar met 14,7 miljoen euro in 'waarde' stijgt. Heeft hier weliswaar een langer doorlopend contract in vergelijking met zijn contract op moment van vertrek bij groningen, maar dit betekent dat óf groningen te weinig, óf atalanta te veel vraagt en de prijs van 15 miljoen dus niet marktconform is
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 20:15
Hateboer had nog een contract voor een half jaar bij Groningen, vandaar zo weinig. Daarnaast is een eredivisie speler gewoonweg minder waard dan een Serie A speler en zal die zich prima ontwikkeld hebben..
Vind ik leuk
Farmer +5231
woensdag 11 oktober 2017 om 20:33
Deed het bij FCG idd 'niet onaardig',
T is niet zó opvallend echter; Hij kwam niet hélemaal uit de verf onder vd(k)Looi(menig Tilburger zal dit bevestigen momenteel? - Met alle respect voor de persóón Erwin vd Looi natuurlijk, en de fantastische beker die hij FCG 'gewonnen heeft'.)
Hateboer krijgt nu wél zijn échte kans, en de plek/rol waar hij het beste tot zn recht komt.

K hoop dat Nijland een leuk doorverkoop-percentage heeft bedongen. Maar als het 'alsnog máár 5% is', naja, 5% van 15mil is 7.5 ton toch? Das alsnog 2.5x zn vorige transfersom. Leuk meegenomen!

"Laat Hansie maar schuiven!" :)
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 20:39
Helemaal eens met je, en een half jaar is ook erg kort, maar alsnog vind ik de prijstijging nogal drastisch voor een back
Vind ik leuk
Farmer +5231
woensdag 11 oktober 2017 om 20:57
HEt is ook een stukje 'minderwaardigheidscomplex' wat wij onze eigen profdivisie hebben aangepraat.

Als een Hateboer, straks voor 15 mil weggaat, dan betekend dat dus dat ónze 'mickey mouse competitie' toch best wel sterker is als men voordoet?
Wie kent Suarez nog trouwens? Weet men nog welke club díe gast naar Nederland had gehaald? En.. wie ze haalden als zn opvolger?(Ene Marcus Berg?)... Achterin bij Zweden speelde Andreas Granqvist; ook een voormalig Groninger: door de NL-top, volledig over het hoofd gezien, net als met Virgil van Dijk...

Ach, we kunnen wel even doorgaan zo.

Het probleem zit structurelerer; de NEderlandse Top, doet al jaren aan '' zelfdoding' door ieder seizoen, zn éigen ereddivisie weer op te kopen. Beste voorbeeld; de 3voudige wintertransfer, warin Suarez, Silva, en Lindgren van Groningen naar Ajax gingen.

Gevolg: Ajax werd iets sterker, Groningen werd VEEEEEEL zwakker; tegenstander verzwakt, competitie verzwakt. Alleen de topclubs die écht geld verdienen, en de subtop/middenmoot die het met hún restjes mag doen.

Als zelfs de KNVB een contract niet respecteert, of een eredivisieclub, midden in een lopend seizoen, niet op waarde kan schatten, dan houdt het ook op(KNVB-tuchtzaak die meeging in de eis van Suarez.. Vind het nog steeds bullshit; Als ze waren gebleven, had Groningen zelfs Kampioen kunnen worden: zo goed WAS Suarez wel! En Suarez was dan alsnog verkocht, aan Ajax, of een GROTERE club! Uiteindelijk heeft Ajax niet eens zó veel verdiend aan deze superspeler!)

En nu noem ik, als groninger even FC Groningen haar spelers als voorbeeld.

Dr zitten hier genoeg op t forum die een zelde shortlist kunnen opstellen voor hún clubs.. Ga ze maar langs.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 21:05]
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 22:32
Ben het daar wel mee eens. De tuchtcommissie ging echter niet mee in de eis van suarez. Groningen werd door de knvb in het gelijk gesteld. De deal kwam later echter alsnog van de grond omdat ajax iets meer bood en groningen van meningen was dat suarez behouden niet bevorderlijk zou zijn, en dus akkoord ging
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 20:11
Nog zo'n iemand die een oproep verdiend voor Oranje. Janmaat was erg matig tegen Wit-Rusland, Tete bakte er ook vrij weinig van tegen Zweden. Zo lang Karsdorp nog geblesseerd is, zou Hateboer een prima alternatief kunnen zijn. Mooie transfer zou dat voor Hateboer zijn, al denk ik dat hij bij Napoli en Internazionale niet veel aan spelen zal toekomen.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 20:26
Nee, zeer zeker niet zelfs! We kunnen niet bij iedereen die een beetje in vorm is roepen dat ze een oproep van oranje verdiend hadden. Lees dat nu al bij zo veel mensen. Gouweleeuw, Hateboer, Berghuis...
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 20:28
Prachtig voorbeeld van onze zieke voetbalcultuur weer.

Bij Groningen kwam hij nooit in beeld want het is 'maar' Groningen Nu speelt hij ergens anders en dan is het ineens potentieel oranje-materiaal. Andersom ook; komt er een speler bij Ajax in beeld dan komt die bijna automatisch ook in Oranje, ongeacht de kwaliteit en of hij wel of niet veel fouten maakt... want het is Ajax.

Zieke voetbalcultuur. Geen wonder dat het dramatisch gaat

-- Al jaren gelukkig anti-Oranje. Niet een Nederlands elftal --

Vind ik leuk
AFC +3786
woensdag 11 oktober 2017 om 20:32
We hebben weer een huilebalk... hoeveel mensen hebben een Ajax syndroom??
Vind ik leuk
Farmer +5231
woensdag 11 oktober 2017 om 21:08
Hij zegt wel een stukje waarheid.

Ok, hij schopt Ajax tegen een zeer been, maar de Nederlandse top, (dus niet alleen Ajax) zuigt al járen de middenmoot en subtop leeg 'voor een koopje'. Er zal nooit een Liverpool of Lyon naar díue clubs komen met een grote zak geld, nee, altijd gaan de betere spelers, via tussenstation PSV, Ajax, of Feyenoord, daarheen voor het grote geld.

De topclubs helpen hun eigen competitie om zeep op die manier. Ja 'je wordt makkelijker kampioen zo, met zwakkere tegenstanders', maar het hele niveau zakt in; je eigen spelers worden ook niet beter, dus op lange termijn, gooi je je éigen glazen in.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 21:11]
Vind ik leuk
AFC +3786
woensdag 11 oktober 2017 om 22:07
Hij heeft niet n punt dat middelmatige spelers bij Ajax direct worden geselecteerd .. als je Zo denkt dan ben je een beetje zielig ... Maar weet niet welk punt jij eruit haalt maar dat punt maakt hij helemaal niet.. Maar t is logisch dat je eerst bij een “topclub” of grote buitenlandse comp moet uitblinken om in oranje te komen.. zo gaat t al 100 jaar.. En als spelers het goed doen n de middenmoot willen ze juist een stap hogerop doen en roept iedereen dat ze eerst naar Ajax/psv/ fey moeten en niet te snel naar t buitenland.. Als een middenmoter zoals Twente ineens bovenin meedraait worden deze spelers ook geselecteerd... als je t als speler maar elke wedstijd laat zien.. Kan me bij deze speler niet herinneren dat hij elke week de pannen van t dak speelde..
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 22:09]
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 20:44
Ik ga ook naar Atalanta... Iedere matige Nederlandse voetballer leeft daar op!
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 21:29
vergeet niet farmer Suarez....
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 21:34
Wie had dat nou gedacht van Hateboer, heb hem vaak zien spelen en heb er geen hoge pet van op maar kan me vergissen en is hij zich aan het ontwikkelen bij Atalanta.

Destijd nog 6 maanden contract dus zal er 10/15% doorverkoop percentage bedongen zijn buiten de opleidingsvergoeding. Geldzaken kun je wel aan Nijland overlaten.
Vind ik leuk
Mo +5984
woensdag 11 oktober 2017 om 22:31
Van Groningen naar Atalante en dan zó presteren, petje af hoor Hans
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Gerucht in Italië: Hateboer mag hopen op droomtransfer van 15 miljoen euro