Historische penaltysoap heeft winnaar: Hoek speelt tegen Heracles

    Historische penaltysoap heeft winnaar: Hoek speelt tegen Heracles

    woensdag 11 oktober 2017 om 21:08

    HSV Hoek heeft zich woensdag geplaatst voor de tweede ronde van de KNVB Beker. De amateurclub nam de penalty's beter dan tegenstander FC Lisse.

    Na een warming-up begonnen Lisse en Hoek aan een unieke avond voor het Nederlandse voetbal, want nooit eerder moesten twee clubs een hele penaltyserie overdoen. In die reeks wist Hoek, dat 200 kilometer had gereisd voor nog geen tien minuten strafschoppen nemen, het hoofd koel te houden. Fabian Wilson miste na één Lisse-misser de vijfde strafschop, maar zag zijn teamgenoot bij poging zeven alsnog de klus klaren. Hoek speelt daardoor op 25 oktober tegen Heracles Almelo in de tweede ronde van de KNVB Beker.

    Lisse won op 20 september nog via penalty's met 5-4, maar de scheidsrechter had de strafschoppen laten nemen volgens het zogeheten ABBA-principe. Dat houdt in dat het ene team begint en vervolgens het andere team twee keer achter elkaar aan de beurt is. Met dat systeem wordt momenteel in bepaalde landen en bij bepaalde toernooien geëxperimenteerd, maar niet door de KNVB. De bond besloot daarom dat de strafschoppenserie moet worden overgedaan.

    Plaats een reactie

    Hyena +27327
    woensdag 11 oktober 2017 om 21:11
    Zeer lullig voor Lisse dit. Weinig gerechtigheid ook naar mijn mening.
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +7791
    donderdag 12 oktober 2017 om 07:28
    Dit was dan ook abba. Bij metallica pleiten ze voor justice for all... :)
    Vind ik leuk
    Ab Normaal +3750
    woensdag 11 oktober 2017 om 21:11
    Gerechtigheid bestaat niet.
    Vind ik leuk
    Exitium +536
    woensdag 11 oktober 2017 om 21:12
    Blijft te idioot voor woorden dat dit überhaupt plaats heeft gevonden, maar goed
    Vind ik leuk
    Gewoon Bas +1648
    woensdag 11 oktober 2017 om 21:13
    10 minuutjes, ff scoren en dan weer naar huis

    komt mij helaas niet bekend voor
    Vind ik leuk
    Janzijnvader +13860
    woensdag 11 oktober 2017 om 21:13
    Nu douchen weer 2 uur terug rijden.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 21:37
    Douchen? :)
    Vind ik leuk
    frankn27 +5198
    woensdag 11 oktober 2017 om 21:15
    belachelijk dit... verkeerde winnaar... mede mogelijk gemaakt door jawel die kneuzen uit zeist
    Vind ik leuk
    Mo +10831
    woensdag 11 oktober 2017 om 22:02
    Volgens mij is het de schuld van de scheidsrechter niet van de KNVB. Regels zijn regels en die had die scheids na moeten leven
    Vind ik leuk
    frankn27 +5198
    woensdag 11 oktober 2017 om 22:19
    dus jij bent ook fan van de hedendaagse scheidsrechters in de eredivisie.... regel is regel.... Ik heb liever iemand die het aanvoelt....
    Vind ik leuk
    Mo +10831
    woensdag 11 oktober 2017 om 22:25
    Dit gaat om het op een bepaald nemen van strafschoppen, daar moet je je als scheidsrechter gewoon aan houden.... heeft totaal niks met aanvoelen te maken
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 22:25]
    Vind ik leuk
    frankn27 +5198
    woensdag 11 oktober 2017 om 22:21
    scheidsrechter maakt een fout maar niemand die zei van beide teams: hey gaat dit wel goed???? iedereen nam gewoon op hun best de pingels... dan vind ik dit allemaal heel erg kinderachtig...
    Vind ik leuk
    Jozef +32922
    donderdag 12 oktober 2017 om 07:24
    Was je erbij?

    Dus volgens jou zei niemand wat?

    Hmm, sterk...
    Vind ik leuk
    Pinda +78
    woensdag 11 oktober 2017 om 21:19
    STUMPERS hoop dat ze er heel snel uit vliegen. JANKERS
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 21:24
    Sjaak! Ben jij dat???
    Vind ik leuk
    Limbo1908 +601
    donderdag 12 oktober 2017 om 08:00
    Volgens mij heeft Hoek helemaal niet lopen janken, maar is het de KNVB dat deze beslissing heeft gemaakt.

    Buiten dat ben ik het met je eens dat dit nooit overgenomen had moeten worden (want ik neem aan dat dat je punt is)
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18476
    woensdag 11 oktober 2017 om 21:29
    Schande
    Vind ik leuk
    FCU10 +692
    woensdag 11 oktober 2017 om 21:30
    Te idioot voor woorden. Het geblunder van Zeist is niet nieuw en is een schande maar Hoek had nu niet moeten komen, wat een aanstellerig ploegje, bah!
    Vind ik leuk
    Farmer +10225
    woensdag 11 oktober 2017 om 21:31
    Dit maakt de kromme beslissing nóg zuurder...

    Is die scheids al ontslagen trouwens/ of mag die nog altijd fluiten?

    Die gast snapt toch wel hoe hij hier Lisse gewoon zwáár benadeeld met zijn ráre beslissing?
    Zón idiote beslissing staat maar 1 sanctie voor; Fluit inleveren, nooit weer fluiten..(mensen worden voor véél minder ontslagen tegenwoordig)
    Vind ik leuk
    HpDeskjet +632
    woensdag 11 oktober 2017 om 21:45
    Denoek denoek denoek!!!
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 22:01
    Kan iemand mij vertellen waarom men hier vond dat Lisse door moest? Pingels zijn sowieso een loterij. Als je 2x niet wint kun je je daar toch bij neerleggen? Onterecht afgekeurde goal bij Zweden was erger.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 22:17
    Vorige keer wonnen ze juist wel.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 oktober 2017 om 08:04
    Dank my bad zou zweren dat ik had gelezen dat het 2x dezelfde was.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +81731
    woensdag 11 oktober 2017 om 22:11
    Daarvoor is Hoek ook gekomen....
    Vind ik leuk
    tikkietoe +4780
    woensdag 11 oktober 2017 om 22:37
    Ja, het zat er in dat de nieuwe penaltyreeks een andere winnaar zou kennen.
    Wrang voor Lisse.

    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 22:48
    Logische uitkomst dit. Als je kijkt naar de psychologie en de druk had Hoek niets te verliezen omdat de al uitgeschakeld waren en was het aan Lisse om te verliezen..
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11174
    woensdag 11 oktober 2017 om 22:59
    Niet voor niks dus dat hele eind gereden.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 oktober 2017 om 23:01
    Ik zou er een zaak van maken als ik Lisse was ;)

    Het zwakzinnige KNVB instituut aanklagen vanwege het feit dat men incompetente scheidsrechters in dienst heeft.

    Ook Hoek valt wel iets te verwijten... die hadden zo sportief kunnen zijn om de strafschoppen niet over te nemen. Simpelweg omdat er al een uitslag was.

    De penalties waren dan wel niet in de gebruikelijke volgorde genomen, maar het is niet zo dat Lisse daardoor meer kans had dan Hoek.
    Vind ik leuk
    Gerro +5466
    woensdag 11 oktober 2017 om 23:03
    Ja ik weet niet wat ik hier van moet vinden eigenlijk.Vind dat ABBA systeem best rechtvaardig zo hebben beide ploegen het voordeel van de eerste pingel te nemen.Maar dat de druk nu ze moesten worden overgenomen volledig bij Lisse lag wel duidelijk was en ook niet bepaald rechtvaardig is ze konden eigenlijk alleen maar verliezen althans zo lijkt me dat wel te voelen als speler zijnde.
    Vind ik leuk
    migiel +216
    woensdag 11 oktober 2017 om 23:25
    Lijkt Seedorf wel
    Vind ik leuk
    Foebele +48332
    donderdag 12 oktober 2017 om 02:11
    Kortom, Lisse is hard genaaid door een falende scheidsrechter.
    Vind ik leuk
    mazu +1367
    donderdag 12 oktober 2017 om 07:15
    Wat een idiote actie van de Knvb om die strafschoppen serie over te laten nemen. Als in een wedstrijd een onterechte strafschop wordt gegeven of een buitenspeldoelpunt wordt toegekend wordt de wedstrijd ook niet overgespeeld. Zoals hierboven al vermeld had Hoek nu een psychologisch voordeel. Schandalig van de Knvb en zeer triest voor Lisse.
    Vind ik leuk
    Zitterd +145
    donderdag 12 oktober 2017 om 07:15
    scheidsrechter befankt
    Vind ik leuk
    Limbo1908 +601
    donderdag 12 oktober 2017 om 07:58
    Op zich wel leuk dat er 25.000 mensen zaten te kijken. Zoveel mensen kijken er waarschijnlijk nooit meet naar die ploegen.

    Buiten dat was dit een belachelijk iets natuurlijk. Door een fout van de scheidsrechter gaat Lisse nu toch niet door... Terwijl ze meer penalty's dan Hoek hebben benut de vorige keer.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 oktober 2017 om 10:45
    Slaat helemaal nergens op dit.lisse had gewoon gewonnen.als een scheids een goal niet goedkeurd of afkeurd wordt een wedstrijd toch ook niet overgedaan.of een onterechte rode kaart en dat is nog veel onterechte ook nog.nu had lisse gewoon beter de strafschoppen genomen in welke volgorde dan ook.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Historische penaltysoap heeft winnaar: Hoek speelt tegen Heracles