Historische penaltysoap heeft winnaar: Hoek speelt tegen Heracles

Historische penaltysoap heeft winnaar: Hoek speelt tegen Heracles

woensdag 11 oktober 2017 om 21:08

HSV Hoek heeft zich woensdag geplaatst voor de tweede ronde van de KNVB Beker. De amateurclub nam de penalty's beter dan tegenstander FC Lisse.

Na een warming-up begonnen Lisse en Hoek aan een unieke avond voor het Nederlandse voetbal, want nooit eerder moesten twee clubs een hele penaltyserie overdoen. In die reeks wist Hoek, dat 200 kilometer had gereisd voor nog geen tien minuten strafschoppen nemen, het hoofd koel te houden. Fabian Wilson miste na één Lisse-misser de vijfde strafschop, maar zag zijn teamgenoot bij poging zeven alsnog de klus klaren. Hoek speelt daardoor op 25 oktober tegen Heracles Almelo in de tweede ronde van de KNVB Beker.

Lisse won op 20 september nog via penalty's met 5-4, maar de scheidsrechter had de strafschoppen laten nemen volgens het zogeheten ABBA-principe. Dat houdt in dat het ene team begint en vervolgens het andere team twee keer achter elkaar aan de beurt is. Met dat systeem wordt momenteel in bepaalde landen en bij bepaalde toernooien geëxperimenteerd, maar niet door de KNVB. De bond besloot daarom dat de strafschoppenserie moet worden overgedaan.

Plaats een reactie

Hyena +18122
woensdag 11 oktober 2017 om 21:11
Zeer lullig voor Lisse dit. Weinig gerechtigheid ook naar mijn mening.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 21:39
Wat is er niet rechtvaardig aan volgens jou? De scheids gaat in de fout met het ABBA nemen van strafschoppen iets wat volgens de reglementen niet mag, jij wil de winnaar van een onrechtmatig tot stand gekomen overwinning bevoordelen op de verliezer die daardoor ernstig benadeeld wordt al was het maar om TV rechten en inkomsten.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 21:43
Je zegt het. De scheidsrechter maakt die fout. Dus die moet je aansprakelijk maken en sterker nog. De gedachte dat hij dit systeem al had is al te krom voor woorden want ik neem aan dat ze hier dus totaal niet voor worden opgeleid. Dus voor het team is het niet rechtvaardig.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 21:48
En daarbij. Ze hadden het toen al gelijk aan de bel moeten trekken en het over moeten laten doen. Er zijn minimaal 4 scheidsrechters aanwezig en niemand trekt aan de bel.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 05:14
En zelfs de spelers, trainers, coaches, supporters langs de zijlijn trekken niet aan de bel....
Vind ik leuk
Hyena +18122
woensdag 11 oktober 2017 om 21:53
Beide partijen zijn bij de eerste penaltyreeks akkoord gegaan met de onjuiste opzet. Lisse en Hoek hebben daar beide evenveel hinder van ondervonden. Het is onwijs dom van de arbitrage, maar Lisse heeft er 0,0 extra voordeel bij gehad. Zij hebben namelijk evenveel last gehad van de stress en verwarring door de ietwat vreemde opzet.

Als Hoek op die wijze had gewonnen, hadden zij er hoogstwaarschijnlijk heel erg weinig moeite mee gehad. Omdat er nu is verloren, dienen ze een klacht in en is een herhaling afgedwongen. Dat vind ik simpelweg zeer onrechtvaardig en zelfs wat hypocriet. Was dan gelijk van het veld afgelopen of had gelijk geklaagd toen de scheidsrechter het besloot zo te doen. Niet eerst ermee instemmen en toch even een poging wagen, om vervolgens achteraf zielig te doen en het er niet mee eens te zijn. Dat getuigt van zeer weinig klasse.
Vind ik leuk
HanV +1797
woensdag 11 oktober 2017 om 22:37
Hoek heeft geen nergens een klacht ingediend, dat was niet nodig omdat de KNVB besloot om de penalty-serie te laten overnemen. Die beslissing is na een klacht van Lisse goedgekeurd door de voorzieningenrechter.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 22:37]
Vind ik leuk
Hyena +18122
donderdag 12 oktober 2017 om 12:36
Dat hebben ze wel Han. Direct NA het verlies heeft Hoek protest ingediend.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 00:59
Een fout van de scheids op deze manier herstellen kan en mag gewoon niet. Ook als het niet volgens de regels is. Dus kom maar op nu elk weekend gaan we protest indienen als de scheidsrechters een fout maakt.
Vind ik leuk
wolfie +399
woensdag 11 oktober 2017 om 21:54
Als een scheidsrechter een zuivere strafschop over het hoofd ziet of een zuiver doelpunt onterecht afkeurd wordt de wedstrijd ook niet opnieuw gespeeld. Fout van de scheidsrechter maar nu ineens recht gezet maar normaal niet. Grote fout van de KNVB om de strafschoppen serie opnieuw te doen
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 22:08
Bovendien was het de allerlaatste strafschop. Of je het nu volgens ABBA of ABAB deed. De 10e penalty was in beide systemen voor Hoek en ging mis.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 22:22
Scheidsrechters maken vele fouten en bij deze fout is geen enkele partij echt benadeeld...
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 23:30
Had Hoek ook geklaagd als zij in eerste instantie de strafschoppenserie had gewonnen?
Vind ik leuk
Enden +1643
donderdag 12 oktober 2017 om 01:57
Die Abba was een gelijkspel. Bij het om beurten nemen was de beslissing gevallen. Er was dus weinig onrecht
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 01:58]
Vind ik leuk
Ruud1987 +1877
vrijdag 13 oktober 2017 om 17:02
Alsof de scheidsrechter dit op eigen houtje doet ??

Dat lijkt mij echt heel onwaarschijnlijk dat hij zelf bedenkt om effe de penalty serie anders te gaan nemen.

Waarschijnlijk kreeg hij die instructies mee van de KNVB en nu iedereen er over klaagt hebben ze hem laten vallen als een baksteen !

Beide teams hebben hier niks aan sowieso het nederlands voetbal ook niet en zeker niet die scheids die overal nu weggehoond word.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 07:28
Dit was dan ook abba. Bij metallica pleiten ze voor justice for all... :)
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 21:11
Gerechtigheid bestaat niet.
Vind ik leuk
Exitium +391
woensdag 11 oktober 2017 om 21:12
Blijft te idioot voor woorden dat dit überhaupt plaats heeft gevonden, maar goed
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 21:13
10 minuutjes, ff scoren en dan weer naar huis

komt mij helaas niet bekend voor
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 21:15
Sta jij binnen 5 minuten al buiten bij de dames van plezier?
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 21:13
Nu douchen weer 2 uur terug rijden.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 21:37
Douchen? :)
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 21:14
Goed in de hoek geschoten!
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 21:17
Lisse zit in de hoek waar de klappen vallen.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 21:24
Tja, een ongeluk zit nu eenmaal in een klein hoekje
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 21:32
Had Lisse maar niet moeten misse.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 21:52
Lisse kwam inderdaad niet goed uit de hoek.
Vind ik leuk
frankn27 +3828
woensdag 11 oktober 2017 om 21:15
belachelijk dit... verkeerde winnaar... mede mogelijk gemaakt door jawel die kneuzen uit zeist
Vind ik leuk
Mo +6077
woensdag 11 oktober 2017 om 22:02
Volgens mij is het de schuld van de scheidsrechter niet van de KNVB. Regels zijn regels en die had die scheids na moeten leven
Vind ik leuk
frankn27 +3828
woensdag 11 oktober 2017 om 22:19
dus jij bent ook fan van de hedendaagse scheidsrechters in de eredivisie.... regel is regel.... Ik heb liever iemand die het aanvoelt....
Vind ik leuk
Mo +6077
woensdag 11 oktober 2017 om 22:25
Dit gaat om het op een bepaald nemen van strafschoppen, daar moet je je als scheidsrechter gewoon aan houden.... heeft totaal niks met aanvoelen te maken
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 22:25]
Vind ik leuk
frankn27 +3828
woensdag 11 oktober 2017 om 22:21
scheidsrechter maakt een fout maar niemand die zei van beide teams: hey gaat dit wel goed???? iedereen nam gewoon op hun best de pingels... dan vind ik dit allemaal heel erg kinderachtig...
Vind ik leuk
Jozef +18848
donderdag 12 oktober 2017 om 07:24
Was je erbij?

Dus volgens jou zei niemand wat?

Hmm, sterk...
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 21:16
Twitterbericht : Hoek mist de beslissende????
Vind ik leuk
Hyena +18122
woensdag 11 oktober 2017 om 21:21
Dat was in eerste instantie de beslissende strafschop!
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 21:40
In 1e instantie? Van de vorige wedstrijd? Maar de datum van t bericht is 11 oktober?
Vind ik leuk
Roekoe +4419
woensdag 11 oktober 2017 om 23:19
het was de tiende penalty
Vind ik leuk
nacier +144
donderdag 12 oktober 2017 om 08:42
Hoek mist de 10e voor een 5-4 overwinning. Later beslissen ze het alsnog in de sudden-death fase.. Staat gewoon letterlijk in het artikel.
Vind ik leuk
Pinda +46
woensdag 11 oktober 2017 om 21:19
STUMPERS hoop dat ze er heel snel uit vliegen. JANKERS
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 21:24
Sjaak! Ben jij dat???
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 08:00
Volgens mij heeft Hoek helemaal niet lopen janken, maar is het de KNVB dat deze beslissing heeft gemaakt.

Buiten dat ben ik het met je eens dat dit nooit overgenomen had moeten worden (want ik neem aan dat dat je punt is)
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 21:29
Schande
Vind ik leuk
FCU10 +397
woensdag 11 oktober 2017 om 21:30
Te idioot voor woorden. Het geblunder van Zeist is niet nieuw en is een schande maar Hoek had nu niet moeten komen, wat een aanstellerig ploegje, bah!
Vind ik leuk
Farmer +5260
woensdag 11 oktober 2017 om 21:31
Dit maakt de kromme beslissing nóg zuurder...

Is die scheids al ontslagen trouwens/ of mag die nog altijd fluiten?

Die gast snapt toch wel hoe hij hier Lisse gewoon zwáár benadeeld met zijn ráre beslissing?
Zón idiote beslissing staat maar 1 sanctie voor; Fluit inleveren, nooit weer fluiten..(mensen worden voor véél minder ontslagen tegenwoordig)
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 21:45
Denoek denoek denoek!!!
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 22:01
Kan iemand mij vertellen waarom men hier vond dat Lisse door moest? Pingels zijn sowieso een loterij. Als je 2x niet wint kun je je daar toch bij neerleggen? Onterecht afgekeurde goal bij Zweden was erger.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 22:17
Vorige keer wonnen ze juist wel.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 08:04
Dank my bad zou zweren dat ik had gelezen dat het 2x dezelfde was.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 22:11
Daarvoor is Hoek ook gekomen....
Vind ik leuk
tikkietoe +2471
woensdag 11 oktober 2017 om 22:37
Ja, het zat er in dat de nieuwe penaltyreeks een andere winnaar zou kennen.
Wrang voor Lisse.

Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 22:48
Logische uitkomst dit. Als je kijkt naar de psychologie en de druk had Hoek niets te verliezen omdat de al uitgeschakeld waren en was het aan Lisse om te verliezen..
Vind ik leuk
Vak-DD +7051
woensdag 11 oktober 2017 om 22:59
Niet voor niks dus dat hele eind gereden.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 23:01
Ik zou er een zaak van maken als ik Lisse was ;)

Het zwakzinnige KNVB instituut aanklagen vanwege het feit dat men incompetente scheidsrechters in dienst heeft.

Ook Hoek valt wel iets te verwijten... die hadden zo sportief kunnen zijn om de strafschoppen niet over te nemen. Simpelweg omdat er al een uitslag was.

De penalties waren dan wel niet in de gebruikelijke volgorde genomen, maar het is niet zo dat Lisse daardoor meer kans had dan Hoek.
Vind ik leuk
Gerro +2843
woensdag 11 oktober 2017 om 23:03
Ja ik weet niet wat ik hier van moet vinden eigenlijk.Vind dat ABBA systeem best rechtvaardig zo hebben beide ploegen het voordeel van de eerste pingel te nemen.Maar dat de druk nu ze moesten worden overgenomen volledig bij Lisse lag wel duidelijk was en ook niet bepaald rechtvaardig is ze konden eigenlijk alleen maar verliezen althans zo lijkt me dat wel te voelen als speler zijnde.
Vind ik leuk
migiel +139
woensdag 11 oktober 2017 om 23:25
Lijkt Seedorf wel
Vind ik leuk
Foebele +32178
donderdag 12 oktober 2017 om 02:11
Kortom, Lisse is hard genaaid door een falende scheidsrechter.
Vind ik leuk
mazu +283
donderdag 12 oktober 2017 om 07:15
Wat een idiote actie van de Knvb om die strafschoppen serie over te laten nemen. Als in een wedstrijd een onterechte strafschop wordt gegeven of een buitenspeldoelpunt wordt toegekend wordt de wedstrijd ook niet overgespeeld. Zoals hierboven al vermeld had Hoek nu een psychologisch voordeel. Schandalig van de Knvb en zeer triest voor Lisse.
Vind ik leuk
RS77 +101
donderdag 12 oktober 2017 om 07:15
scheidsrechter befankt
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 07:58
Op zich wel leuk dat er 25.000 mensen zaten te kijken. Zoveel mensen kijken er waarschijnlijk nooit meet naar die ploegen.

Buiten dat was dit een belachelijk iets natuurlijk. Door een fout van de scheidsrechter gaat Lisse nu toch niet door... Terwijl ze meer penalty's dan Hoek hebben benut de vorige keer.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 10:45
Slaat helemaal nergens op dit.lisse had gewoon gewonnen.als een scheids een goal niet goedkeurd of afkeurd wordt een wedstrijd toch ook niet overgedaan.of een onterechte rode kaart en dat is nog veel onterechte ook nog.nu had lisse gewoon beter de strafschoppen genomen in welke volgorde dan ook.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Historische penaltysoap heeft winnaar: Hoek speelt tegen Heracles