Dost domineert headlines in Portugal: vraagprijs van 60 miljoen euro

Dost domineert headlines in Portugal: vraagprijs van 60 miljoen euro

woensdag 11 oktober 2017 om 22:44

Bas Dost domineert woensdag de voorpagina's van de Portugese kranten. Onderwerp van gesprek: een mogelijke transfer naar het Everton van Ronald Koeman.

ESPN meldde dinsdag dat Dost zich mogelijk kan opmaken voor een Premier League-transfer en dat wordt breed uitgemeten in Portugal. Het toonaangevende A Bola gelooft echter niet in een deal tussen Everton en Sporting Portugal, de huidige werkgever van Dost.

Dat heeft te maken met het feit dat Sporting niet van plan is om de 28-jarige schutter te verkopen. In het contract van Dost is een ontsnappingsclausule van zestig miljoen euro opgenomen en daar houdt de topclub uit Lissabon aan vast. Elk bod dat lager is dan zestig miljoen wordt volgens A Bola retour afzender gestuurd.

Heel waarschijnlijk lijkt een miljoenentransfer van Dost daarom niet. De spits, die dinsdagavond inviel tijdens de laatste WK-kwalificatiewedstrijd van Nederland tegen Zweden (2-0), lijkt in elk geval in de winterse transferperiode niet te verkassen.

Plaats een reactie

Guusman +1435
woensdag 11 oktober 2017 om 22:46

Hahahahha!


Voel me nu nog meer voor lul staan als Hollander.
Geen WK, maar wel een spits van 60 Miljoen op de bank!
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 13:21]
Vind ik leuk
oke dan +3842
woensdag 11 oktober 2017 om 22:50
Spotprijs is zeker 100 waard.
Vind ik leuk
2 steps +144
woensdag 11 oktober 2017 om 22:53
Koopje! PSG haalt hem ipv Cavani.
Vind ik leuk
Mo +5974
woensdag 11 oktober 2017 om 22:59
Cavani hoeven ze niet te halen, die hebben ze al ;)
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 23:00]
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 22:54
Hij zit tegenwoordig steeds vaker op de bank daar dus zou mij niks verbazen als ze hem verkopen voor een bedrag rond de 40 miljoen...
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:14
In de CL bedoel je omdat ze dan op de counter spelen. in de competitie speelt hij gewoon hoor. zou wellicht wel passen in Engeland.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 22:54
Bas Dost is echt wel 60 miljoen waard hoor!
Als ie er evenveel scoort als vorig jaar is dat zo'n 2 miljoen per goaltje, peulenschil
Vind ik leuk
Noudyo. +9108
woensdag 11 oktober 2017 om 23:15
Het verschil is wel dat de Portugese competitie anders is dan de Engelse.
Vind ik leuk
mba4u2c +558
woensdag 11 oktober 2017 om 23:39
Ga weg...
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 05:49
In Portugal zijn de verdedigers echte slagers.
Gaat er hard tegen hard aan toe iedereen wilt die stap naar Spanje of Engeland maken.
Vind ik leuk
Dicky +4385
woensdag 11 oktober 2017 om 22:57
Dost moet gewoon lekker in Portugal blijven. Dat is een prima niveau voor hem.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 23:02
Koeman maak je zelf niet verder belachelijk en bemoei je niet met transferzaken. Je bent een goede coach, maar snapt niks over het doen van aankopen!!
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 23:02
60 miljoen?

Kanonne
Vind ik leuk
james89 +329
woensdag 11 oktober 2017 om 23:11
60 miljoen lege flessen zeker, a 25 cent...
Vind ik leuk
kerel +704
donderdag 12 oktober 2017 om 04:20
nog te duur man..
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 23:25
Hoppa vanaf nu wel in de spits en narsingh op rechts en op links wie kan er iemand buitenom
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 23:25
Kpeman, en dat moet onze bondscoach worden.
Vind ik leuk
jaja_PSV +14658
donderdag 12 oktober 2017 om 04:57
en jijj gelooft dit meteen?
Vind ik leuk
Gerro +2839
woensdag 11 oktober 2017 om 23:31
60 miljoen voor een beperkte speler lijkt mij veel.Scoren met koppen kan ie maar dan zul je wel buiten spelers nodig hebben die hem tegen z'n bakkes schieten
Vind ik leuk
Objectief +2406
woensdag 11 oktober 2017 om 23:49
En dan nog kiezen voor middelmaat Janssen. Typisch Hollandse coaches
Vind ik leuk
Harrie82 +2160
donderdag 12 oktober 2017 om 00:24
Als Koeman hem haalt is het einde oefening. Ook hij zal floppen in Engeland.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 01:18
Toch raar om Dost op de bank te zetten terwijl hij vorig seizoen 36 goals maakte en daarmee de bronzen schoen wint. Dat Sporting de jackpot wil begrijp ik ook wel, Everton zit immers om een spits verlegen en denkt aan Dost maar Sporting beseft ook wel dat vraagprijs aan de hoge kant is voor bankzitter en zal dus de prijs wel verlagen helemaal als Everton ergens anders gaat kijken voor een spits en Sporting beseft dat ze hun hand overspeelt hebben.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 08:04
Dost kan je zeker niet kwalificeren als bankzitter. Dat Doumbia toevallig de wedstrijden heeft gespeeld die in nederland wel in de krant voorbij heeft alleen met tactiek te maken. Jorge Jesus houdt er niet van om tegen betere teams het spel te maken en Dost in stelling te brengen. Doumbia speelt alle "counterwedstrijden" en Dost wanneer Sporting de betere ploeg is, gewoon een erkenning van de kwaliteiten van beide spitsen. Maar nu Doumbia geblesseerd is zal Dost wel alle wedstrijden gaan spelen.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 01:53
Dost domineerde totaal niet de headlines vandaag. Portugal gaat naar het WK in Rusland was de enige headline bij alle plaatselijke kranten! In geen enkel tv programma is dit ter sprake gekomen hooguit in een kort nieuwsbericht een pagina of drie verder maar nergens als headline ..Bronvermelding doen we dus niet meer aan logisch als dit stukje niet klopt. Sorry maar Dost is echt niet belangrijk de dag nadat Portugal zich heeft geplaatst voor een groot toernooi. Was namelijk ook niet belangrijk geweest als Holland zich had geplaatst!

ESPN is een Amerikaanse nieuwszender en niet Portugees. Journalistiek is ook een vak!
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 02:07]
Vind ik leuk
jaja_PSV +14658
donderdag 12 oktober 2017 om 04:59
Pas maar.op. je maakt de stagiaire nog.kwaad.hier.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 06:26
Zijn ze in Portugal ook zo kritisch als in NL, als het slecht gaat met t nationale team? Vlgs mij is dat toch overal t zelfde?
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 08:07
Nee in Portugal is het goed as er gewonnen wordt. 9x winst in de kwalificatie en directe plaatsing is een super resultaat hier. Wordt al gerept over de WK titel na de EK titel dus men is hier niet kritisch op het nationale elftal.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 08:20
Bedankt. Ik dacht dat Zuid Europeanen met passie zouden gaan meehuilen met de media.
Goede mentaliteit in Portugal, wat dit betreft dan. Geen doemdenkers.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 09:06
Media is ook op hand van het nationale teams, ze zijn erg chauvinistisch. Tenzij ze zich niet hadden gekwalificeerd natuurlijk als europees kampioen was het een ander verhaal.
Vind ik leuk
Teo Smith +12344
donderdag 12 oktober 2017 om 06:34
Dost 60 miljoen. War gaat het nog over.
..
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 07:51
Mooi gerucht! Elke boomlange spits zal in verband worden gebracht met Everton.. 60M is overigens koopje tegenwoordig ;-)
Vind ik leuk
Jozef +18830
donderdag 12 oktober 2017 om 07:55
Ik heb het altijd al gezien:

het is een topspits...




;-)
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 09:15
redelijke spits maar geen topspits, mischien topspits voor de portugese competitie of de nederlandse competitie maar niet meer dan dat.
maar als je daar al 60 miljoen voor moet betalen dan is het einde zoek.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Dost domineert headlines in Portugal: vraagprijs van 60 miljoen euro