Lisse loopt 15.000 euro mis: Als je studeert kun je dat geld goed gebruiken

Lisse loopt 15.000 euro mis: "Als je studeert kun je dat geld goed gebruiken"

woensdag 11 oktober 2017 om 22:57

FC Lisse-trainer Robbert de Ruiter was na afloop van FC Lisse - HSV Hoek niet te genieten. De bezoekers uit Zeeland namen de penalty's beter en gingen daardoor naar de tweede ronde van de KNVB Beker.

"Het doet heel veel pijn", zegt De Ruiter tegen FOX Sports. Lisse won drie weken geleden na penalty's, maar de serie moest in z'n geheel over omdat de scheidsrechter een ABBA-systeem had gehanteerd. "Ik heb die koppies in de kleedkamer gezien... Wij hebben drie weken geleden feestgevierd, wij hebben een keeper op de schouders gehad en de jongens hadden een behoorlijk bedrag op hun rekening kunnen bijschrijven."

"Het was van tevoren afgesproken dat de premie (15.000 euro, red.) verdeeld zou worden", vervolgt de Lisse-trainer. "Als je studeert kun je dat geld heel goed gebruiken. Dat wordt dan in één klap van je afgenomen. Dat doet pijn."

De Ruiter neemt zijn spelers niets kwalijk. "Maar de KNVB en Hoek wel. Soms moet je gewoon je verlies nemen. Als je een penalty minder binnenschiet dan de tegenpartij heb je verloren. Dan kan je je verschuilen achter regels, maar die waren niet in het voordeel of nadeel van één ploeg. Als het ons was overkomen dan had ik moeten zien of wij naar Hoek waren afgereisd. Ik had uit principe toch vriendelijk verzocht om niet mee te hoeven."

Lees meer over:KNVB bekerFC LisseHoek

Plaats een reactie

BassieN +6785
woensdag 11 oktober 2017 om 23:03
Als je niet studeert kan je het ook goed gebruiken!
Vind ik leuk
Vamos M +4602
woensdag 11 oktober 2017 om 23:05
Die is wel hard!!
Vind ik leuk
Vamos M +4602
donderdag 12 oktober 2017 om 06:18
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 23:06
15.000 verdeeld over de hele selectie? Blijft dan godver niks over ... heb je geen reet aan.
Vind ik leuk
RDB2402 +1837
woensdag 11 oktober 2017 om 23:08
Jij gooit dagelijks een paar honderd euro in de prullenbak, want ja .. wat moet je er mee ...
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 23:11
Het gaat hier over een studie. Maar als je eens snel uitrekent ... ga je ervan uit dat geld verdeeld wordt over 25 +- personen. Dan kom je uit op 450.- en geloof me daar heb je helemaal niks aan voor je studie. Dat is mijn punt.
Vind ik leuk
RDB2402 +1837
woensdag 11 oktober 2017 om 23:13
Een studie heb jij vast niet gevolgd, 15000 : 25 is 600 euro, dat zijn voor een hbo-er
zijn studieboeken voor een jaar ..
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 23:15]
Vind ik leuk
LFC16 +316
woensdag 11 oktober 2017 om 23:56
Aangezien studenten graag een biertje drinken, zijn dat er heel wat :) of bijna 2 maanden kamerhuur, of wat kost dat tegenwoordig :)
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 01:18
Nee maar wist je denk ik al :p. 450 voor 1 maand oke, voor een normale redelijke kamer in een stad.
Maar voor 2 maanden is dat niet mogelijk, ook geen kleine kamer :) Naja was alweer 7 jaar terug voor het laatst. Dus kan alleen maar meer zijn lijkt mij.
Vind ik leuk
Dicky +4639
donderdag 12 oktober 2017 om 06:52
Je kan je studie er niet van betalen. Maar dat is natuurlijk niet wat deze trainer bedoelt. Wanneer je studeert krijg je stufi en heb je wellicht nog een bijbaantje. Dan is €600 extra hartstikke lekker natuurlijk.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 06:53]
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 00:34
450 per persoon voor een wedstrijd winnen tegen Hoek? Das een prachtig bedrag!
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 09:06
Ik zou het dolgraag willen hebben als speler. Beter wat dan niks toch? Wees er dan verdomme blij mee.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 23:06
slechte verliezer.
Vind ik leuk
Hyena +18332
woensdag 11 oktober 2017 om 23:13
Hoek is hier de slechte verliezer. Deze man heeft groot gelijk.
Vind ik leuk
RDB2402 +1837
woensdag 11 oktober 2017 om 23:14
Want ?
Vind ik leuk
Hyena +18332
woensdag 11 oktober 2017 om 23:20
"Als je een penalty minder binnenschiet dan de tegenpartij heb je verloren. Dan kan je je verschuilen achter regels, maar die waren niet in het voordeel of nadeel van één ploeg."

Precies dit. Hoek stemde er op dat moment in om de strafschoppenreeks op die manier te nemen. Beide ploegen hebben hier evenveel "last" van gehad en Lisse kwam daar uitendelijk als winnaar uit. Als Hoek de eerste reeks had gewonnen, had je ze hoogstwaarschijnlijk niet horen klagen. Nu pakt de keuze om er akkoord mee te gaan verkeerd uit voor Hoek en wordt er achteraf opeens zielig om gedaan.

Was dan gelijk in protest gegaan tegen de arbitrage en had geweigerd om de strafschoppen toen op die wijze te nemen. Niet eerst even een poging wagen en kijken hoe het verloopt, om vervolgens bij een verlies je bek open te trekken.

Dat getuigt van zeer weinig klasse naar mijn mening. Daarom geef ik deze trainer groot gelijk.
Vind ik leuk
RDB2402 +1837
woensdag 11 oktober 2017 om 23:21
Ik niet
Vind ik leuk
Hyena +18332
woensdag 11 oktober 2017 om 23:22
Zeer sterk onderbouwd!
Vind ik leuk
WES1907 +338
donderdag 12 oktober 2017 om 00:15
100% mee eens, vooral het punt dat er pas na afloop iets over werd gezegd. Ik heb al eerder aangegeven dat ik dat totaal niet heb begrepen. Volgens mij hebben zowel Lisse als Hoek aangegeven dat ze al tijdens de penaltyserie door hadden dat er iets niet klopte. Was het dan echt zo'n moeite als een speler van een van de clubs of van beide clubs naar de scheidsrechter waren gegaan om te vragen, wat doe jij nou?

Nee, zowel Lisse als Hoek hebben eerst afgewacht of ze de penaltyserie zouden winnen. Hoek verliest hem en gaat dan pas klagen, dat vind ik inderdaad niet chic. Het is altijd maar afwachten wat Lisse had gedaan als zij hadden verloren, maar als ik Hoek geweest zou zijn dan had dit van mij niet gehoeven.

En als de KNVB ze verplicht zouden hebben om die serie over te nemen, dan had Hoek misschien een gebaar kunnen doen om als hun door waren gegaan in ieder geval dat geld aan Lisse te geven.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 00:16]
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 07:41
Als je je verdiept had, dan had je geweten dat niet Hoek, maar de KNVB besliste dat de reeks over moest. FC Lisse ging naar de rechter om dit te verhinderen. Hoek vocht de reeks niet aan, omdat de scheids beslist en zij dachten dat het wel ok was.
Vind ik leuk
Hyena +18332
donderdag 12 oktober 2017 om 12:31
Als jij je hierin had verdiept, had je geweten dat Hoek wel degelijk een protest heeft ingediend NA de wedstrijd.
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 10:10
Geld wint van klasse
Vind ik leuk
RDB2402 +1837
woensdag 11 oktober 2017 om 23:07
Wat een lul, Hoek had het volste recht dit te eisen, de enige schuldige is die scheids, daar moet je zijn .. onbegrijpelijk dat hij het ABBA systeem hanteerde !!
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 22:33
Hoek had t volste recht gehad als ze voor of tijdens de penalty reeks hadden geprotesteerd! En niet achteraf na een verloren reeks! Zeker niet omdat beide partijen er geen voor of nadeel aan hebben gehad. Slechte verliezers en zeer trieste actie van hoek!

Of dacht je dat ze ook zouden hebben geprotesteerd als ze de eerste reeks gewonnen hadden??
Vind ik leuk
Gerro +2854
woensdag 11 oktober 2017 om 23:25
1000 euri de man zo ongeveer doen ze dan een type cursus bij scheidegger
Vind ik leuk
AFCAlex +1981
woensdag 11 oktober 2017 om 23:27
Snap echt niet dat iedereen Hoek hier beticht van respectloosheid en weet ik veel wat ik nog allemaal voorbij heb zien komen. Wat moet Hoek dan doen, ze allemaal missen? Hoek kan er niets aan doen dat een scheidsrechter faalt, dit ter sprake komt bij de KNVB en dat deze besluiten de penaltyreeks over te doen.

Menig vp-gebruiker voetbalt zelf. Je gaat me niet zeggen dat jullie allemaal de rebound naast zouden schieten als de keeper nog op de grond ligt omdat je het anders zo zielig vindt. Of dat je een penalty, verkregen middels een schwalbe afwijst omdat je bang bent om als respectloos bestempeld te worden. Dit gaat er bij mij echt niet in.
Vind ik leuk
erikg +607
woensdag 11 oktober 2017 om 23:48
ja hoor,zelfs weleens toegepast, een pingel wat er geen was, bewust naast geschoten. In deze vind ik dat de bond 1 grote fout maakt. Nu kan elke ploeg die met bewijzen kan komen eisen dat een wedstrijd opnieuw gespeeld dient te worden bij scheidsrechterlijke dwaling. En welk systeem je ook toepast, je hebt er 1 minder ingeschoten, dus over en klaar. Jammer dit
Vind ik leuk
WES1907 +338
donderdag 12 oktober 2017 om 00:18
Ja maar volgens mij heeft Hoek zelf ook protest ingediend, en dat vind ik niet zo chic. Kijk als de KNVB uit zichzelf had beslist om de penaltyserie over te nemen, terwijl Hoek zou gezegd hebben voor ons hoeft het niet, maar ze worden verplicht. Ja dan kan ik begrijpen dat je gewoon je best doet om te winnen. Maar het kwam niet alleen maar vanuit de KNVB, ook Hoek heeft protest aangetekend, en ik had dat niet gedaan.

Kijk nogmaals, als de KNVB ze dwingt die penaltyserie over te nemen, dan zou ik inderdaad ook niet expres naast schieten. Maar als ik dan zou winnen dan zou ik toch een klein beetje respect hebben om niet als een gek op dat veld te lopen juichen voor de ogen van Lisse, je hebt een hele lange busreis terug, feest dan lekker in de bus en hou het op het veld een beetje rustig.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 00:23]
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 07:42
HOEK HEEFT GEEN PROTEST INGEDIEND. DE KNVB HEEFT DIRECT NA DE WEDSTRIJD EEN ONDERZOEK INGESTELD!
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 08:28
Hoek heeft na afloop van de wedstrijd officieel protest ingediend tegen de uitslag van de wedstrijd, zegt Van der Staal (voorzitter Hoek). "De strafschoppen zijn onreglementair genomen. Het is de vraag of dat de uitslag beïnvloed heeft, maar de KNVB is blijkbaar niet zeker. De zaak is overdragen aan de aanklager betaald voetbal."
Vind ik leuk
WES1907 +338
donderdag 12 oktober 2017 om 11:32
Eerst even een tip, je Caps Lock staat aan, misschien dat je er geen erg in hebt :p

En verdiepen? Nou ja, ik heb me verdiept maar dan liegen de artikelen die ik gelezen heb blijkbaar.

Hoek heeft na afloop van de wedstrijd officieel protest ingediend tegen de uitslag van de wedstrijd, zegt Van der Staal. "De strafschoppen zijn onreglementair genomen. Het is de vraag of dat de uitslag beïnvloed heeft, maar de KNVB is blijkbaar niet zeker. De zaak is overdragen aan de aanklager betaald voetbal."

"Na protest van HSV Hoek bepaalde de KNVB dat de penaltyserie moet worden overgenomen in Lisse.", aldus RTL Nieuws.

Ik mag er toch vanuit gaan dat de waarheid wordt verteld in dit soort artikelen? Het klinkt in ieder geval niet als een club die het wel ok vond.

En nogmaals, ik heb al eerder gezegd dat de KNVB waarschijnlijk toch wel had besloten de penaltyserie overnieuw te doen, ook al had dat van Hoek niet gehoeven. Maar dan zou het Hoek gesierd hebben, om na afloop niet als een gek op dat veld te gaan juichen voor de ogen van Lisse, maar gewoon snel de bus in de gaan en dan in de bus een feestje te bouwen. En had Lisse andersom niet precies hetzelfde gedaan? Waarschijnlijk wel, maar dan had ik hetzelfde over Lisse gezegd.

En het zou ze misschien ook sieren het geld aan Lisse te geven. Want Hoek voorzitter Van der Staal vindt het geld blijkbaar niet zo belangrijk. Nou dan kan je het ook wel aan Lisse geven.
"Plaatsing voor de tweede ronde levert de club namelijk vijftienduizend euro op. "Voor mij telt alleen het sportieve aspect.", aldus Van der Staal."
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 11:36]
Vind ik leuk
Hyena +18332
donderdag 12 oktober 2017 om 12:33
Je bent zeer overtuigd zie ik. Toch zit je er naast en heeft Hoek dat wel gedaan.
Vind ik leuk
Mo +6388
woensdag 11 oktober 2017 om 23:48
Als de rollen omgedraaid was deze man gewoon naar Hoek afgereisd
Vind ik leuk
Bossie020 +1485
donderdag 12 oktober 2017 om 00:43
Ik zat te wachten dat Robbert Ruiter zou roepen "EN IK HOOP DAT HOEK DEGRADEERT!!!!
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 01:08
had dan de hele wedstrijd overgespeeld. was wel zo eerlijk geweest
Vind ik leuk
AFC +3786
donderdag 12 oktober 2017 om 01:55
Dat slaat nergens op.. Die uitslag staat gewoon
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 07:16
maar nu kan jefris en fruitig en strafschoppen nemen , dat is wat anders na 120 minuten.

Vind ik leuk
AFC +3786
donderdag 12 oktober 2017 om 14:30
Dat kunnen ze toch allebei .. de pen moeten overnieuw ... als de wedstrijd overnieuw gaat dan wordt t waarschijnlijk geen pen
Vind ik leuk
AFC +3786
donderdag 12 oktober 2017 om 01:54
WoW... Is dit het voorbeeld van hoe een slechte verliezer klinkt.. Wat laat hij zich kennen.. Huilen dat je n laar honderd de man misloopt.. ( een bedrag wat ze wekelijks/ maandelijks zwart onder de tafel krijgen) en dan stoer doen dat jij bedankt had t als t andersom was.. Er komt al
Spanning bij de pen kijken dan wordt t nog gekker als de scheids ineens de regels aanpast en je niet eens weet wie er nou precies 1 neemt.. Hoek s gewoon de terechte winnaar
Vind ik leuk
King080 +146
donderdag 12 oktober 2017 om 05:36
De man heeft natuurlijk wel een punt.. ...
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 06:19
Die fucking knvb zou die gasten moeten compenseren. Misselijkmakend zeister zooitje
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 07:40
dat zegt hij nu, maar als t andersom was geweest...
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 07:44
Dan hadden ze gegaan en echt die pingels niet over geschoten
Vind ik leuk
BigBoi +2318
donderdag 12 oktober 2017 om 09:11
KNVB even het boetekleed aantrekken. Door een fout van haar werknemer kan een student zich het komend weekend geen delerium zuipen. Dus over de brug met dat geld.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Lisse loopt 15.000 euro mis: "Als je studeert kun je dat geld goed gebruiken"