'Advocaat was onterecht kritisch op mijn collega-columnist Pierre van Hooijdonk'

'Advocaat was onterecht kritisch op mijn collega-columnist Pierre van Hooijdonk'

donderdag 12 oktober 2017 om 00:00

Het werk van Dick Advocaat in de laatste vijf WK-kwalificatiewedstrijden kan Ronald de Boer niet bekoren. Oranje verloor slechts één wedstrijd onder zijn leiding, maar doet opnieuw niet mee aan een eindtoernooi.

'Bij de aanstelling van Dick Advocaat was ik op deze plek al niet enthousiast en helaas ben ik in mijn mening bevestigd. Het ging me niet om de trainerscapaciteiten van Advocaat, die staan buiten kijf, maar om het type coach waaraan deze selectie van Oranje behoefte heeft', schrijft De Boer in zijn column voor Voetbal International. 'Dit Nederlands elftal schreeuwt om prikkels en handvatten. Die hebben ze in een cruciale fase van de kwalificatiereeks niet genoeg gekregen.'

De Boer viel meer op. 'Na afloop was Advocaat onterecht kritisch op mijn collega-columnist Pierre van Hooijdonk. Dick suggereerde dat Pierre met zes spitsen had willen aantreden, maar dat was zijn punt helemaal niet. Van Hooijdonk vindt dat de jacht op goals een grotere kans van slagen heeft met ondersteuning van de spits door een extra aanvaller of een diepe nummer 10. Dat ben ik volledig met Pierre eens.'

Lees meer over:NederlandNederland

Plaats een reactie

DrJ +693
donderdag 12 oktober 2017 om 00:02
Dick was gewoon laf. punt.
Vind ik leuk
Jozef +23021
donderdag 12 oktober 2017 om 07:30
Jammer dat deze pak rammel onder Dikkie niet door mag gaan. Er zijn nu eenmaal lieden die gewoon beweren dat hij het qua resultaten prima heeft gedaan.....
Vind ik leuk
Sazzz +9008
donderdag 12 oktober 2017 om 08:17
Heeft hij eigenlijk ook. Het is Blind die het daarvoor al heeft verpest. 3-1 bij Wit-Rusland is helemaal niet zo slecht, thuis wonnen we met 4-0. 5-0 tegen Luxemburg is prima. Alleen die 4-0 tegen de Fransen was een enorm naïef. Maar uiteindelijk is het verlies tegen de Bulgaren het grootste probleem. Daar mag je never nooit van verliezen en dat is toch echt de schuld van Blind.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 08:29
Ik vind het vreemd dat je wel weet wat de analisten op tv over je te melden hebben (dus wat Pierre zegt en het geld-verhaal-dolletje met Genee) maar niet weet hoeveel goals je moet maken, terwijl dit ook tig keer op tv is geweest (en je natuurlijk zelf zou moeten weten).
Vind ik leuk
DubRtd +15763
donderdag 12 oktober 2017 om 09:15
Wil jij hem het verlies in Frankrijk aanrekenen waar Nederland nog nooit een wedstrijd die ergens om ging, heeft gewonnen?
Voetbal was niet om aan te gluren 80% van de tijd maar dat was het onder zijn voorgangers ook niet. Maar die hadden dan nog even de bonus dat ze ook geen 1 belangrijke pot wisten te winnen.

Blind had er na de mislukte EK kwalificatie met 190 km/h uitgeschopt moeten worden. Dan had je nu op zijn minst play offs gespeeld. En met Frankrijks verlies tegen Zweden en 0-0 tegen Luxemburg misschien zelfs wel gewoon directe plaatsing.
Vind ik leuk
Jozef +23021
donderdag 12 oktober 2017 om 12:49
Tja. Zo kun je erover denken. Frankrijk is sterker en werd thuis redelijk goed gepareerd. In Parijs was het open huis en echt, we waren rijp voor de complete sloop 10-0 of zo. Dit door een kamikaze tactiek en een onnozele opstelling. Dat mag je Advocaat aanrekenen. Oom Wit Rusland uit was om te huilen en daar hebben we spijtig genoeg alle engeltjes voor de komende vijf jaar opgemaakt....
Verder weet jij net zo goed als ik dat Zweden thuis nergens over ging al zeker niet met die Dikzak langs de lijn die het gore lef niet had om alles of niets te spelen. 'eerst winnen en daarna kijken naar het doelsaldo....' die muppet heeft er werkelijk helemaal niks van gesnapt hoor...

Blind lag er na veel kritiek terecht uit.
Advocaat had ik wel een mooie afscheidsaframmeling gegund tegen Duitsland. Blij dat dat verwaande egoïstische sujet straks definitief nooit meer terugkeert bij Oranje.

Hij was drie keer bondscoach van Nederland.
Ik vond het drie keer niks...

Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 13:00
Neemt niet weg dat als Advocaat de hele reeks had gedaan hij waarschijnlijk gewoon naar het WK was gegaan.
Vind ik leuk
Jozef +23021
donderdag 12 oktober 2017 om 13:03
Daar geloof ik niks van gezien het aardsbelabberde spel dat zelfs niet een fractie beter was dan ervoor...
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 13:06
Oke, geloof je het niet. Vind ik prima, maar dan heb je het wel fout. Feit is dat Advocaat meer punten haalde dan Blind. En laat dat nou de manier zijn om bovenaan te eindigen.
Kwalificatie draait om zo snel mogelijk de puntjes binnenhalen.
Advocaat haalde 12 uit 5. Prima score.
Vind ik leuk
Jozef +23021
vrijdag 13 oktober 2017 om 07:27
Dat is nou scorebordjournalistiek....
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 07:34
Nee, dat is niet wat scorebordjournalistiek is.

ongenuanceerde vorm van sportjournalistiek, waarbij alleen naar de uiteindelijke (hoge) uitslag wordt gekeken en niet naar het vertoonde spel en de feitelijke krachtsverhoudingen tijdens de wedstrijd

Dus als je met 4-0 op je bek gaat, terwijl je even goed of beter was, dat is scorebordjournalistiek.

Jij vindt kennelijk dat je het met 12 punten uit 5 wedstrijden heel slecht doet.
Gelukkig heb je daar evenveel verstand van als van scorebordjournalistiek.
Vind ik leuk
Jozef +23021
vrijdag 13 oktober 2017 om 08:02
Je doet precies wat je omschrijft....

Wit Rusland uit en Luxemburg thuis zij eitjes hoor, die wedstrijden kan pak m beet Telstar nog winnen. Bulgarije thuis zou een prima rooi zijn voor clubs als AZ of Twente en Zweden thuis was om des keizers baard en had in niks nog iets van een serieuze wedstrijd waarin Zweden bereid was om Arjen zijn feestje niet te bederven. Blijft over de horrorwedstrijd in Parijs waar Oranje goed weg kwam. Een onvoorstelbaar domme tactiek en opstelling maakte dat we er met 4-0 nog genadig vanaf kwamen. We stonden internationaal voor schut op een zelden vertoonde manier...

Als je dus niet alleen kijkt naar het scorebord met 12 uit 15, dan zou ook jij toch wel moeten beseffen dat er hopeloos is gespeeld.
Niet een procent vooruitgang in selectiebeleid, tactiek, opstelling en intenties. Dikkie bouwde nog effe voort op een begraven generatie en deed niks, maar dan ook helemaal niks goeds voor Oranje, waardoor er al een nieuw fundament kan staan voor de komende jaren.

Kijk je dus naar het spel en de tegenstanders en niet sec naar wat puntjes die ons niks brachten , dan kun je niet anders concluderen dat Dikkie geweldig door het ijs is gezakt. In werkelijk niks van wat hij deed ligt een fundament voor de toekomst.

Ja, 12 uit 15 als je puur op het scorebord kijkt... Vooral niet verder kijken.
Het zou Dikkie pijn doen...stel je voor...
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 08:06
Dat Telstar van Wit-Rusland of Luxemburg zou winnen is gelul en ik hoop dat je dat zelf ook snapt. Ja, Zweden deed niks uit sympathie. Tuurlijk, had niks te maken met dat ze met 6-0 mochten verliezen. Nice insights.

12 uit 5 staat niet op een scorebord slimme jongen. Op een scorebord staat de score van een wedstrijd. 1-0. of 4-0. Dat zijn scores.

Ik kijk sec naar de puntjes, want als je je wilt kwalificeren moet je puntjes pakken.

12 UIT 15 STAAT NIET OP EEN SCOREBORD PIK
Vind ik leuk
Jozef +23021
vrijdag 13 oktober 2017 om 08:20
Je keek sec naar de puntjes voor de stand, namelijk 12 uit 15..

Hé pik... Staan die dan wel op jouw scorebord?

Scorebordjournalistiek is een manier van denken over het spel met slechts wat cijfertjes als basis en vooral niet als basis het spel....pik.

Beetje breder nadenken, pik.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 13 oktober 2017 om 08:21]
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 08:24
Nee. Scorebordjournalistiek slaat echt alleen op dingen die op een scorebord staan.

Nee? Punten uit maximaal aantal punten hebben nog nooit op een scorebord gestaan.

Ik zal wel m'n excuses aanbieden voor dat ik pik zei, dat was niet nodig.

Maar punten uit aantal wedstrijden of uit maximaal aantal punten hebben gewoon niks met scorebordjournalistiek te maken. Dat gaat echt om een wedstrijd, de score in die wedstrijd en daar conclusies aan verbinden ipv aan het spelbeeld. Vraag maar aan Co Adriaanse. Het is zijn woord.
Vind ik leuk
Jozef +23021
vrijdag 13 oktober 2017 om 11:43
Ken Cootje niet persoonlijk, dus dat wordt lastig....
Welnu, de grote Jozef gebruikt de term breder als zovelen en ik vermoed dat het altijd wel handig is om de strekking van het geschreven woord proberen te interpreteren... ;-)

Excuses aanvaard trouwens, bovendien had ik je niet drie keer achter elkaar pik terug moeten noemen, waarvoor excuses.

Joh, hoe dan ook, we liggen eruit en we zouden het denk ik graag allemaal anders zien.
Hopelijk wordt het gauw weer leuker....
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 12:24
Ja dat zeker. En op zich zou er dan een nieuwe term moeten komen. Gepaktepuntenjournalistiek ofzo.
Want geef toe. Het aantal punten dat je pakt in een poule staat nergens op een scorebord :p

Ik denk dat het snel beter gaat. Een degelijke coach haalt met dit team gewoon een eindtoernooi
Vind ik leuk
Jozef +23021
vrijdag 13 oktober 2017 om 12:38
Hmm, Dikkie stond bekend als degelijk coach, maar wat hij uit het materiaal haalde tegen Wit Rusland en Frankrijk doet me vooralsnog het ergste vrezen. Ik keek naar het voetbal en niet naar de punten en ik vond het hondsberoerd. Bij dat ie weg is....

Of zou Dikkie dan toch niet zo goed zijn? Dan zijn we precies op het punt waar ik begon hier...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 13 oktober 2017 om 12:39]
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 12:41
Dick is een goede trainer, maar het is wel zichtbaar dat het minder wordt. Ik denk doordat het voetbal verandert en de generatiekloof groeit. (Zijn selecties zijn even oud als 20 jaar geleden en hij is zelf 20 jaar ouder)
Frankrijk was niet best. Wit Rusland ook niet, maar ik snap zijn punt dat winnen het belangrijkste was.
Ik denk dat als hij de hele reeks had gedaan hij het wel had gehaald. Hij zou bijvoorbeeld niet door De Ligt van Bulgarije verliezen en dan ben je er al :p
Vind ik leuk
Jozef +23021
vrijdag 13 oktober 2017 om 12:55
We hebben niet alleen door de Ligt daar verloren, kom nou.
En nogmaals, hij haalde hoogst waarschijnlijke te voorspellen punten binnen. Geen enkele kunst, want dat was mijn moeder dus ook gelukt.

Het grote probleem met Dikkie was altijd al zijn angst en behoudzucht. Hij presteerde in twee eerdere periodes zwaar ondermaats met het materiaal dat hij had. Er was zoveel meer uit te halen met wat lef en inventiviteit. Bovendien te resultaatgericht en durfde nooit door te pakken met vernieuwingen. Dat is bijna symptomatisch bij hem. Snap er werkelijk niks van dat hij er altijd zo makkelijk mee wegkomt. Arme opvolgers...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 13 oktober 2017 om 12:55]
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 13:35
Nee dat is zo, maar het was wel een beginnersfout om hem op te stellen en dat is Blind duur komen te staan. Dat soort dingen gebeurt Advocaat minder snel. Die heeft die fouten 20 jaar geleden al een keer gemaakt.

En wil je beweren dat je moeder een betere trainer is dan Blind? :p (ik sluit niks uit)

Ja echt bijzonder is het voetbal niet, maar vaak haalt hij de punten wel. En als je doelstelling niet over mooi voetbal gaat heeft dat zeker waarde.
En aan wie heeft het meer gelegen dat we er niet bij zijn Danny 7 uit 5 of Dick 12 uit 5? Dat is dan toch Danny?
Vind ik leuk
Jozef +23021
vrijdag 13 oktober 2017 om 13:52
Ik zie geen enkel verschil in spelniveau. Blind had deze punten ook gepakt, want zelfs mijn moeder ook...;-)
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 13:54
Nee ik geef toe, vooral een punten verschil.
Waarom bleven er in de heenwedstrijden dan zoveel liggen?
En misschien nog interessanter, had jouw moeder verloren bij Bulgarije? :p
Vind ik leuk
DubRtd +15763
donderdag 12 oktober 2017 om 13:03
7-0 tegen Zweden had hun op 1 na grootste nederlaag ooit geweest.
Dat had je zelfs met utlimate team in FIFA niet gered.

Laat staan met deze groep.
Spelers geloofden er vooraf al niet in sterker nog, vooraf aan Wit Rusland al niet meer., moet je dan als coach open huis gaan houden?
Want dat had alles of niets opgeleverd.

Met wat fortuin had Nederland op 3 of 4-0 kunnen staan tegen Zweden met de rust. Zelfs zonder alles of niets.
Dan was het vroeg genoeg geweest voor de-alles-of-niets-kamikaze-de-dood-of-de-gladiolen opstelling.

Als je zo zou beginnen en je loopt na 5 minuten tegen een counter aan...wat dan? Leuk geprobeerd maar jammer joh?

Hij was de beste keus die er gemaakt kon maken toen Danny op de keien werd gepleurd en Dicky Lawyer heeft de resultaten behaald die je mocht verwachten. Niks meer, niks minder.

Dat maakt me geen fan van hem maar gewoon realist


Vind ik leuk
Jozef +23021
vrijdag 13 oktober 2017 om 07:25
Ja.

Uitgeschakeld dus.
Vooral de manier waarop beviel me niet.

Maar goed de punten waren binnen.

Vooral het koppie in het zand houden. Niet verloren van niemendalletje. Puike prestatie hoor.

Na 25 minuten zielloos en doelloos rondstruinen van die bal een eerste afzwakken richting Wit Russisch doel.... Vooral dat staat me op het netvlies. En weet je wat het zure is?
Ondanks dit oeverloos saaie en behoudende getik liepen we in de tweede helft meerdere malen op een counter die ons evengoed.de punten konden kosten.
Twee keer spelen na elkaar naar een.joch met hetzelfde shirt was te moeilijk....
En toch zeggen dat je Dikkie weinig kunt verwijten... Als ik niet gekeken had gaf ik je gelijk hoor... Maar shit, ik heb het allemaal gezien... Het definitieve failliet van een generatie...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 13 oktober 2017 om 08:12]
Vind ik leuk
DubRtd +15763
vrijdag 13 oktober 2017 om 09:26
Ja, ik heb Wit-Rusland - Nederland na 17 minuten uitgezet want vond het zonde van mijn data. En ik heb 240 mbps unlimited data.

Het voetbal is sinds de zomer van 2014 niet om aan te zien geweest. Is niet alleen in de 5 potjes van Advocaat zo geweest.
Toen hij aangesteld werd kon je vermoeden dat 4 van de 5 wedstrijden winnen, op zijn minst de play off zouden opleveren.
En toen liet Lloris de bal uit zijn klauwen vallen.
Maar Dick deed wel precies wat mocht worden verwacht.
Selectiebeleid liet veel te wensen over, niveau was triest en hoewel ik absoluut geen fan ben van Huntelaar, je gaat hem niet in een voorlopige selectie opnemen en hem dan laten afvallen. Je neemt hem er bij, of je noemt hem helemaal niet.

Dus meer dan genoeg kritiek.
Maar niet verloren van niemendalletje is nog altijd stukken beter dan wel verliezen van niemendalletje.

Hoeft van mij ook absoluut niet te blijven. Geen traan bij zijn vertrek.
Maar als er weer dezelfde namen geroepen gaan worden als tijdens\na het ontslag van Blind, mag hij nog blijven zitten ook van mij.

Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 10:22
Als hij de hele reeks had gedaan zouden we het hebben gehaald. Ik denk dat mensen daarop doelen.
Vind ik leuk
Jozef +23021
donderdag 12 oktober 2017 om 12:51
Met voetbal zoals ook tegen Wit Rusland uit?
Dikkie heeft daar een hele container konijnepootjes nodig gehad hoor. De tegenstander was minder, maar het spel van Oranje was minimaal zo slecht als bij Bulgarije uit.
Vind ik leuk
Guusman +2027
donderdag 12 oktober 2017 om 00:03
Pffff nou gaan ze nog bondjes vormen ook, hellup!
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 00:08
Ja, met 6 spitsen ... en Zweden wint dan zeker met 8-0 van Luxemburg. Doe ff normaal man. Dat kan toch helemaal niet.
Vind ik leuk
Dorzon +2396
donderdag 12 oktober 2017 om 00:38
Spanje Malta 13-1. dat kon ook niet
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 02:51
Ik zat op dat moment bij een show van Freek de Jonge en die zei dat Spanje met 13-1 had gewonnen. Iedereen lachte in de zaal omdat we dachten hij een grapje maakte. Wat zullen jullie opkijken als je thuiskomt zei hij nog. Zal het nooit vergeten.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 18:35
Ik keek toen tv. En met de rust was t 1-1 of zoiets. Ik dacht toen, ik ga lekker Freek kijken. Die wedstrijd is wel klaar.

Zegt Freek tijdens zijn show ... het staat nu 9-1. Ik denk, die is gek. Ik schakel terug ... gvd.
Vind ik leuk
Paul1982 +6729
donderdag 12 oktober 2017 om 06:32
Nee, kan ook helemaal niet. Daarom werd Spanje - Malta destijds ook slechts 12 - 1 ;-)
Vind ik leuk
HanV +2231
donderdag 12 oktober 2017 om 08:08
Er is toen nog wel een doelpunt in de 88e minuut afgekeurd, anders was het 13-1 geworden. Bij 11-1 had niemand in Nederland het trouwens meer over die wedstrijd gehad, dan was Nederland door geweest.
Vind ik leuk
DubRtd +15763
donderdag 12 oktober 2017 om 09:23
En wat hadden we een lol toen Malta 1-1 maakte.

Als ze er 20 nodig hadden gehad, hadden ze die ook gemaakt.
Aan de andere kant.... malta mocht zijn thuiswedstrijd niet in eigen huis spelen waarop Nederland ze overtuigden om dan maar in december "thuis" in Aken te spelen.
Zal ook niet voor Dfl 0,00 geweest zijn.

Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 18:38
Malta had ook t geld van de Oranje supporters nodig, om de kosten te dekken. In Zweden bijv zou geen hond zijn komen kijken.
Vind ik leuk
DubRtd +15763
vrijdag 13 oktober 2017 om 09:28
Klopt.
Maar je kan ook in je eigen achtertuin een veldje zien te vinden. Je hoeft niet per se in de Nederlandse achtertuin te spelen
Is dan weliswaar de uitslag niet gekocht, de locatie is dat wel.
Vind ik leuk
United FC +12744
donderdag 12 oktober 2017 om 18:31
Vermoeden van matchfixing..
Vind ik leuk
Hammers96 +1228
donderdag 12 oktober 2017 om 00:09
Weg met die nederlandse trainers die allang met pensioen hadden moeten gaan.
Weg met fox sports die alleen maar lapzwansen in dienst heeft ( oke hiermee doe ik helene tekort ;) ) en weg met al die neppe analisten zoals frikandel van der vaart die gister doodleuk in de live uitzending samen met pi air selfies zit te nemen. Heel het voetbal in nederland moet op de schop zowel op het veld als op de tv

En dan vergeet ik nog de allerergste , meneer tom egbers die altijd met zn dikke kop op de buis is maar geen ene reet van het spelletje of het wereldje snapt .
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 00:12]
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 01:11
Hahahaha! Prachtig man! En je hebt nog gelijk ook!! Aan het begin van de uitzending gaat het nog met die Egberts. Maar naarmate de avond vordert heeft hij iets te veel van de jenever gesnoept.. haar in alle staten, warboel, haalt zowel situaties als spelers door elkaar. Totaal de controle kwijt. Wie neemt deze man een keer tegen zichzelf in bescherming?
Vind ik leuk
Jozef +23021
donderdag 12 oktober 2017 om 07:32
Goed voor het nationaal zelfvertrouwen. Iedereen denkt dat ie het beter kan...
Vind ik leuk
kerel +944
donderdag 12 oktober 2017 om 05:18
zo eens met dit..
Vind ik leuk
United FC +12744
donderdag 12 oktober 2017 om 18:33
Volgens mij werkt Helene nu voor RTL.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 18:40
Ook. 2 zenders dus.
Vind ik leuk
United FC +12744
donderdag 12 oktober 2017 om 18:44
Ooh okee haha ik dacht dat ze daar ging stoppen.
Vind ik leuk
mylife +463
donderdag 12 oktober 2017 om 00:12
dick heeft gewoon een maximaal rendement gehaald qua punten. De problemen begonnen met danny
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 00:17
Maar nadat Dirk gestopt was, ging t wel heel snel bergafwaarts. Eigenlijk is t gewoon Dirk zijn schuld. Als Kuyt nog had meegedaan, dan was dit allemaal niet gebeurd.

Dirk had er gewoon 8 gemaakt. Eentje voor de break.
Vind ik leuk
United FC +12744
donderdag 12 oktober 2017 om 18:35
Hoelang duurt het nog voordat Kuyt Jr zich aanmeld bij Feyenoord?
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 18:40
Die was verleden keer nog op Twitter te bewonderen ... Met t doelpunt van t jaar. Hij was 8 geloof ik.
Vind ik leuk
United FC +12744
donderdag 12 oktober 2017 om 18:45
Hij speelt al bij Feyenoord?
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 18:47
Ja idd.
Vind ik leuk
United FC +12744
donderdag 12 oktober 2017 om 18:50
Mooi!
Vind ik leuk
Guusman +2027
donderdag 12 oktober 2017 om 01:40
'Dit Nederlands elftal schreeuwt om prikkels en handvatten. Die hebben ze in een cruciale fase van de kwalificatiereeks niet genoeg gekregen.'

Sorry hoor maar ben je dan van de pot gerukt of wat.
Hoe verzin je het.
Vind ik leuk
Guusman +2027
donderdag 12 oktober 2017 om 01:49
Lama...
Die bewaar ik voor later :)




[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 16:36]
Vind ik leuk
Leffe +970
donderdag 12 oktober 2017 om 02:20
Gister zag ik de 1-helft een goed en hard-werkend oranje, waarom niet vanaf het begin bij de 1-e wedstrijd van de kwalificatie zo voetballen dan!!.Ligt dat aan een coach, of instelling!,. Ik denk het laatste.
Vind ik leuk
Jozef +23021
donderdag 12 oktober 2017 om 07:45
Zeker ook aan de coach. Die stelt die gasten toch op?
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 05:43
Advocaat heeft het laten liggen tegen Frankrijk.
Plus uitslag was veels te groot 4-0 verloren.
Neem het hem kwalijk want hij kon heel anders die wedstrijd ingaan maar koos voor dat zwakke 4-3-3
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 05:45]
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 06:46
Meer dan 16mio mensen zijn het met Pierre eens, echter zijn er 2 laffe knuppels (Dick/Ruud) die zich gaan verschuilen achter het halen van een A-groep voor de Nations League ipv het halen van het WK.
Het veiligstellen vab groep A mocht niet ten koste gaan van het risico dat bij aanvallend voetbal komt kijken...
Vind ik leuk
HanV +2231
donderdag 12 oktober 2017 om 08:17
Waarschijnlijk zegt de indeling in de Nations league niet zo veel. De kans dat heel groot dat je daar 8 teams krijgt die elkaar daar gaan afwisselen, dan die 4 in A en die 4 in B en het jaar erop net andersom. Een op de 3 in A degradeert.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 07:35
waarom gaan pierre en ronald niet samen trainer spelen?
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 07:45
Als trainer zijn ze geflopt.
Waarom denk je dat ze analist geworden zijn.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 07:36
Pierre van Hooijdonk..... het enige wat hij kon is vrije trappen nemen....
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 07:56
Met name tegen Wit Rusland had Dick in de aanval meer risico moeten nemen in de jacht op goals.. te behoudend..
Vind ik leuk
Sazzz +9008
donderdag 12 oktober 2017 om 08:35
Wel heel apart dat iedereen kritiek mag hebben behalve de coaches zelf. Op Frankrijk na heeft Dick het gewoon goed gedaan. Je kunt met dit Nederlands elftal gewoon niet vol op de aanval want dan krijg je ze tegen.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 10:10
Je had ook 4-4-2 kunnen spelen. En op resultaat kunnen spelen. (Gelijkspel). Dan had je minimaal 1 punt gehad. dan had je nu tweede gestaan. Verbaast me echt dat ze 4-3-3 speelde tegen Frankrijk terwijl Frankrijk dodelijk is in de counter.

Fouten maken is menselijk. Wel super zonde een zomer zonder WK.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 10:12]
Vind ik leuk
kees ee +303
donderdag 12 oktober 2017 om 09:45
de meeste commentatoren en sport journalisten snappen er ook geen fuck van, steeds dezelfde namen, dezelfde systemen, dezelfde schijnoplossingen, . . en dat is het allemaal NIET, zo blijkt.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 10:13
Alleen woorden, Geen daden. Ze weten allemaal de oplossing voor het probleem maar niemand onderneemt acties. Helaas.
Vind ik leuk
Senna +5633
donderdag 12 oktober 2017 om 10:21
Ja Ronald dit is nu het probleem jullie dekken elkaar maar in .
Je begrijpt toch ook wel dat je niet met 4 spitsen kunt spelen.En dat met onze achterhoede.ben jij nu zo slim of ben ik nu zo ..........
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 10:25
v Hooijdonk had daar 200% gelijk in.
Advocaat kijkt alleen naar zichzelf en schermt nu met 4 overwinningen..
Nou, daar hebben we wat aan.
Opstelling tegen Frankrijk was desastreus, daarnaast hij had geen enkele notie van het belang van het doelsaldo.
Hij lijkt me een eerlijke en fijne man maar nu is het tijd voor een andere bondscoach met een andere aanpak.
Dick moet maar aansluiten bij Derksen, die redeneert ook nog met de belevingsgedachte uit de jaren 80-90.
Vind ik leuk
wijze man +1468
donderdag 12 oktober 2017 om 12:05
Geen enkele coach had het gered!!!!

Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Advocaat was onterecht kritisch op mijn collega-columnist Pierre van Hooijdonk'