Streep door interland tussen Oranje en Duitsland: 'Hielden ze geen rekening mee'

    Streep door interland tussen Oranje en Duitsland: 'Hielden ze geen rekening mee'

    donderdag 12 oktober 2017 om 06:55

    Het Nederlands elftal speelt in november toch geen oefenwedstrijd tegen Duitsland. Door de interland is een streep gezet, laat KNVB-directeur Jean-Paul Decossaux weten.

    Het duel zou in november gespeeld worden, maar Nederland is niet meer welkom. Duitsland gaat namelijk tegen Frankrijk oefenen. "De DFB had opties op duels met Frankrijk en ons, maar hield er geen rekening mee dat allebei die landen geen play-offs zouden spelen", zegt Decossaux in De Telegraaf. "De afspraak was dat de Duitsers tegen de groepswinnaar zouden spelen, Frankrijk dus."

    Nederland zal in november wel tegen twee oefentegenstanders spelen. De KNVB is in een afrondende fase met twee landen. "Deze week hopen we daar mee duidelijkheid over te hebben", zegt Decossaux. "We willen uitduels spelen."

    Lees meer over:NederlandNederland

    Plaats een reactie

    donderdag 12 oktober 2017 om 07:07
    Dat scheelt weer een pak rammel!
    Vind ik leuk
    donderdag 12 oktober 2017 om 07:09
    Straks tegen Spanje en Brazilië. Alsnog een dik pak rammel ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 12 oktober 2017 om 07:47
    Gabon en Ukraine lukt het ook wel
    Vind ik leuk
    ttfr +1178
    donderdag 12 oktober 2017 om 08:50
    Liever n pak rammel van de Spanjaarden of Brazilianen dan van de Duitsers..
    Vind ik leuk
    donderdag 12 oktober 2017 om 09:27
    Dat is ook weer waar 1-0 voor jou
    Vind ik leuk
    Jalapeno +728
    donderdag 12 oktober 2017 om 07:07
    Lekker geregeld. Maar op zich wel logisch van de Duitse bond.

    Misschien ook maar goed om even niet tegen Duitsland te hoeven spelen
    Vind ik leuk
    Old Star +6963
    donderdag 12 oktober 2017 om 07:23
    Zo is dat. Het zelf vertrouwen is net 5 % gegroeid, dat niet meteen weer met 40% te dalen...
    Vind ik leuk
    donderdag 12 oktober 2017 om 07:45
    Malta en San Marino uit!
    Vind ik leuk
    HanV +3453
    donderdag 12 oktober 2017 om 08:03
    Ik kan me niet voorstellen dat die flink dokken voor een thuiswedstrijd tegen Oranje.
    Vind ik leuk
    Butsbal +12369
    donderdag 12 oktober 2017 om 09:55
    Moet de KNVB maar betalen, zo kan je eigenlijk punten 'kopen' voor de ranglijst
    Vind ik leuk
    Korm +29842
    donderdag 12 oktober 2017 om 07:52
    Oranje gaat gebruikt worden als afzwaai wedstrijd... we zijn erg diep gezonken!
    Vind ik leuk
    Butsbal +12369
    donderdag 12 oktober 2017 om 09:53
    Sterker nog, dat niet eens. Ze kiezen nu voor Frankrijk
    Vind ik leuk
    donderdag 12 oktober 2017 om 08:05
    Scheelt weer punten. Gewoon tegen iets mindere goden oefenen.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 oktober 2017 om 09:52
    Tegen jong oranje?
    Vind ik leuk
    Hammers96 +2115
    donderdag 12 oktober 2017 om 08:22
    Kunnen we niet alleen nog maar tegen B-landen als zweden en bulgarije oefenen en dan het liefst in de arena?
    Binnen no time staan we dan weer in de top 10 van de fifa ranking en dan denkt de buitenwereld weer dat we er zijn.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 oktober 2017 om 10:32
    Door die achterlijke puntentelling van de fifa werkt het inderdaad wel zo!
    Je komt zo wel weer in de top 10 terecht en dan heb je straks weer een beschermde status bij pot-indelingen en dergelijke.
    Vind ik leuk
    Nashua +6549
    donderdag 12 oktober 2017 om 08:23
    De Duitsers willen een tegenstander van formaat en dat zijn wij al lang niet meer.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 oktober 2017 om 09:29
    Is voor het zelfvertrouwen en de fifa ranking wel beter als we tegen landen spelen die we kunnen verslaan. Zweden of zo :)
    Vind ik leuk
    noblesse +805
    donderdag 12 oktober 2017 om 09:37
    Goede beslissing,en de enige juiste.
    Hoeveel goals wil je voor hebben.
    Vind ik leuk
    Butsbal +12369
    donderdag 12 oktober 2017 om 09:53
    "Vriendschappelijk" tegen Duitsers klinkt eigenlijk ook raar
    Vind ik leuk
    United FC +11610
    donderdag 12 oktober 2017 om 18:48
    ''Oorlog'' tegen de Duitsers?
    Vind ik leuk
    Bertjes +413
    donderdag 12 oktober 2017 om 10:24
    Wat word ik toch eigenlijk ontzettend verdrietig van de huidige KNVB. Hopelijk worden er op korte termijn een aantal capabele directeuren neergezet, want met de Decossauxen, van Breukelens en Oosterveens van de wereld komt het nooit goed met de KNVB...
    Vind ik leuk
    El Lobo +1674
    donderdag 12 oktober 2017 om 10:39
    San Marino en Liechtenstein zijn altijd wel in voor een potje ballen!

    Wel graag na 18.00 uur, want dan zijn de meeste spelers vrij van hun werk.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 10:39]
    Vind ik leuk
    pico323 +5161
    donderdag 12 oktober 2017 om 11:43
    wanner dondert die Jean Paul op. weg met die ouwe meuk uit Zeist opnieuw beginnen. Geen zakken die daar voor hun zelf zitten weg ermee
    Vind ik leuk
    donderdag 12 oktober 2017 om 13:28
    Lekker toertje naar Zuid Amerika, of Curaçao en Aruba, dan lijkt t net alsof we een echt toernooi spelen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 oktober 2017 om 10:05
    Ja uitduels, geef ze maar een leuk tripje.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Streep door interland tussen Oranje en Duitsland: 'Hielden ze geen rekening mee'