Emanuelson schuift kandidaat-bondscoach naar voren: 'Doet wat Guardiola deed'

Emanuelson schuift kandidaat-bondscoach naar voren: 'Doet wat Guardiola deed'

donderdag 12 oktober 2017 om 07:08

Urby Emanuelson is ervan overtuigd dat Erik ten Hag een uitstekende bondscoach zou zijn voor het Nederlands elftal. De 31-jarige linkspoot is bij FC Utrecht onder de indruk geraakt van de oefenmeester.

"Ja, honderd procent. Ten Hag zou een goede bondscoach zijn voor het Nederlands elftal", zegt Emanuelson tegen Voetbal International. "Juist ook omdat hij durft af te wijken van dat in Nederland zo heilige 4-3-3, wat in mijn ogen typerend is voor een internationale trainer. Mooi voetbal is leuk, maar uiteindelijk komt het resultaat op één. Die eigenschap is hem wel toevertrouwd."

"Zag je afgelopen seizoen wel. Dat FC Utrecht die knappe vierde plaats behaalde, is voor een groot deel de verdienste van Ten Hag. Dat laat hij op een hoger niveau ook zien, weet ik zeker", aldus Emanuelson, die vindt dat Ten Hag internationaler denkt dan veel andere trainers. "Laat ik het zo zeggen: ik ben nu 31 jaar. Een leeftijd waarop je als voetballer wel het een en ander hebt meegemaakt. Toch leer ik bij FC Utrecht nog elke dag nieuwe dingen. Dat komt door Ten Hag. In alles zie je dat hij ervaring heeft opgedaan bij Bayern München."

"Hij durft af te wijken van de geijkte, traditionele paden. In feite doet hij hetzelfde als wat Pep Guardiola deed, toen hij van Barcelona naar Duitsland overstapte: vernieuwen. Ten Hag houdt niet krampachtig vast aan één systeem, maar past zijn elftal aan wanneer dit nodig is. Gedurfd, want in Nederland wordt aanpassen vaak nog als iets negatiefs gezien. De trainer weet feilloos alle sterke en zwakke punten van een tegenstander bloot te leggen. En ons daar vervolgens op te wijzen. Sterk. De internationale topclubs doen namelijk niet anders. Barcelona speelt ook 4-4-2 als het ze uitkomt."

Poll

Zou Ten Hag een goede bondscoach zijn?

(996 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 12 oktober 2017 om 07:16
Ik ben het met hem eens Ten Hag zou zeker een goede optie.
en heb veel bewondering van zijn uitdagende speelstyle als trainer zijnde.
Weet alleen niet of het nog niet een stap te vroeg en te hoog voor hem gegrepen is ik vind het een prima trainer voor de rest gun ik het hem van Harte.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 07:24]
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 07:39
Lijkt me ook een prima trainer, maar de vraag is kan hij ook een land trainen? Ik blijf zeggen dat Koeman de perfecte bondscoach is.
Vind ik leuk
Nashua +4239
donderdag 12 oktober 2017 om 08:17
Omdat ???
Vind ik leuk
Romario9 +5077
donderdag 12 oktober 2017 om 12:30
Ik denk dat Ten Hag qua type trainer meer bij een club past dan bij een land. Hij lijkt me iemand die zo bevlogen is dat hij zijn ei niet kwijt kan in die paar weken per jaar dat ie de spelers bij elkaar heeft.
Vind ik leuk
United FC +12220
donderdag 12 oktober 2017 om 18:50
Ik denk dat Ten Hag eerst nog wat meer ervaring wil opdoen alvorens hij bondscoach wil worden.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 08:58
Ten Hag is een echte tacticus. Ik denk dat je zijn denkwijze deels met Pep en van Gaal kan vergelijken. Spelen in een systeem waar je spelers het beste renderen. Het optimale eruit halen. Als dat in een 5-3-2/3-5-2 moet, of 4-4-2, prima, maar daar bij de KNVB werken alleen maar autisten die herhaaldelijk zeggen ; nee, we gaan 4-3-3 spelen want dat is onze stijl, blablablabla. En dan zat er ook nog zo'n komiek leuk te doen door te zeggen dat we vanaf nu alle wedstrijden moeten gaan winnen. Makkelijk lullen als je verstand hebt van ontbijtkoek i.p.v. voetbal. Qua ervaring is het niet super veel maar Blind had nog minder. Met een ervaren assistent erbij zou het best kunnen.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:10
Misschien een beetje een raar voorbeeld maar bij Fifa speel ik ook altijd in een systeem dat zowel mij als ook het team goed ligt. Ik speel weliswaar het liefst 4-3-3 maar bij een team waar een andere formatie beter bij past pas ik me ook aan.
Ik ben er dus ook zeker voor om voor een bondscoach te gaan die durft af te wijken van 4-3-3 en dan kom je dus idd ook bij een ten Hag of een buitenlander uit.
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 23:04
ik denk dat Ten Hag nog niet rijp zal zijn om een land te coachen maar ik geloof wel dat er een coach moet komen die van de 4-3-3 systeem af durft te gaan ik speel zelf PES maar als ik nederland in PES coach dan speel ik vaak geen 4-3-3 maar ik speel vaak 5-3-2 of 4-5-1 bij mij werkt het goed tegen welke land ik dan ook speel pakt soms goed en soms niet goed uit maar over het algemeen pakt het wel redelijk tot goed uit
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 19:43
Zie hem heel graag ipv Cocu.....
Vind ik leuk
Morris +13681
donderdag 12 oktober 2017 om 07:16
Ten Hag laat zich ook elke keer aftroeven door Cocu. Dus waarom niet Cocu?
Vind ik leuk
Old Star +3523
donderdag 12 oktober 2017 om 07:20
Sorry, maar aan een zacht gekookt ei hebben we op dit moment niks als bondscoach. Niks op de persoon Cocu, maar een sterke trainer vind ik m allerminst.
Vind ik leuk
Morris +13681
donderdag 12 oktober 2017 om 07:25
Wat maakt Ten Hag beter?
Cocu heeft prijzen gewonnen en is al jaren trainer van een grotere club.
Vind ik leuk
Korm +20437
donderdag 12 oktober 2017 om 07:56
Aaaai Morris, wat doe je nu?
Vind ik leuk
Morris +13681
donderdag 12 oktober 2017 om 09:35
?
Vind ik leuk
Korm +20437
donderdag 12 oktober 2017 om 11:16
Cocu?
Vind ik leuk
Morris +13681
donderdag 12 oktober 2017 om 12:06
Ja?
Vind ik leuk
Obl93 +587
donderdag 12 oktober 2017 om 08:51
Juist het feit dat Ten Hag met minder materiaal niet veel onder doet voor PSV de laatste 2 jaar (precies de periode dat Ten Hag trainer is van utrecht) maakt hem een betere coach.
Vind ik leuk
Korm +20437
donderdag 12 oktober 2017 om 13:19
Utrecht doet niet onder van PSV?? hahahaha
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 09:02
Cocu is een softie, die geeft een groep niet op z'n flikker als dat moet, of een flinke oppepper in de rust. Ten Hag laat doorgaans goed en verzorgd voetbal zien. Als je ziet wat voor selectie hij heeft is dat een prima prestatie. Beetje flauw overigens om onderlinge resultaten erbij te halen.
Vind ik leuk
zaterdag 14 oktober 2017 om 00:57
De een is trainer van Utrecht, de ander van PSV. Kan aan mij liggen maar volgens mij maak je als trainer van PSV toch wel meer kans op een prijs dan als trainer van Utrecht. Zelfs Guardiola zou vrij weinig kans maken veel prijzen te winnen met Utrecht.
Vind ik leuk
Teo Smith +12344
donderdag 12 oktober 2017 om 07:30
Cocu? Dan kun je net zo goed blind terug halen.
Vind ik leuk
Korm +20437
donderdag 12 oktober 2017 om 07:56
Nou cocu is wel ff wat beter dan blind
Vind ik leuk
Teo Smith +12344
donderdag 12 oktober 2017 om 09:14
Ietsie pietsie.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:59
Cocu troeft hem af door lekker te gaan counteren. En als je op papier de betere spelers hebt en gaat counteren is het niet ontzettend moeilijk.
Cocu bijvoorbeeld niet omdat hij Guardado jarenlang controlerend liet spelen. Die staat nu aanvallender bij Betis en geeft de meeste assists van de Primera Division. Dat betekent dat hij er in Nederland wel 30 had kunnen geven :p
Cocu is volgens mij ongeveer even goed als Frank de Boer. En het zou me niet verbazen als dat is omdat je als trainer van een topclub in Nederland vrij weinig hoeft te doen om goed te presteren. In de top 3 eindigen lukt wel en dat lijkt ook de eis te zijn.
Vind ik leuk
Korm +20437
donderdag 12 oktober 2017 om 13:22
lulkoek ook bij betis staat hij op 6 ;)
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 13:38
Hoe komt 'ie vanaf daar in vredesnaam aan zoveel assists? Of neemt hij de vrije trappen en corners?
Vind ik leuk
Korm +20437
vrijdag 13 oktober 2017 om 08:31
ja dat doet hij inderdaad :)
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 08:34
Nam hij ze bij PSV ook?
Vind ik leuk
Korm +20437
vrijdag 13 oktober 2017 om 09:25
Ja, bij PSV nam ook ook de corners en de "lange" vrije ballen maar heb je gezien hoeveel Luuk ze om zeep hielpen ;)
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 09:52
Hahaha. Maar wie liet Luuk staan? ;)
Vind ik leuk
Korm +20437
vrijdag 13 oktober 2017 om 10:00
Ja cocu, maar daar ging onze discussie niet over ;)
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 10:16
Nee, maar de basis lag er wel :p
Zijn het echt allemaal assists uit dode spelmomentrn? Dat zijn er dan al wel echt veel
Vind ik leuk
Korm +20437
vrijdag 13 oktober 2017 om 10:48
nee ook voorzetten van een metertje of dertig de diepte in. Heb 2 wedstrijden gezien van Betis maar guardado speelt net zo als hij bij PSV ook speelde alleen hebben ze bij Betis betere afmakers die de voorzet ook verzilveren
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 11:01
Jammer. Ik dacht dat het nog maar eens aangaf dat Cocu nog geen toptrainer is :p
Vind ik leuk
Korm +20437
vrijdag 13 oktober 2017 om 11:55
hahaha ik deel je mening hoor, ik vind cocu ook niet alles ;)
Vind ik leuk
Old Star +3523
donderdag 12 oktober 2017 om 07:18
Ben t hier wel met Urby eens. Ten Hag is 1 van de weinige Nederlandse trainers die tactisch echt sterk is en die een team echt beter kan maken. Ondanks de paar recente oorwassingen is Utrecht zichtbaar beter en atractiever gaan voetballen onder zijn bewind. Of hij dit ook als bondscoach zou kunnen bewerkstelligen is natuurlijk de vraag omdat je de groep zo kort ter beschikking hebt. Naar dat zou voor t spelletje dat Bosz wil spelen precies t zelfde gelden, dat slijp je er niet zomaar in.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 07:18
nog te weinig international ervaring.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 07:43
Blind had geen internationale ervaring als coach
Vind ik leuk
HanV +1793
donderdag 12 oktober 2017 om 07:58
Helemaal niet toch? Je kunt natuurlijk denken dat dat niet zo handig is geweest, dat is natuurlijk achteraf praten, maar dat had een ieder toch wel vooraf kunnen bedenken. Als de KNVB een TD wil met ervaring op niveau als trainer in het binnenland en buitenland dan mag dat toch ook wel bij de trainer zelf.
Vind ik leuk
Jajaja +139
donderdag 12 oktober 2017 om 08:03
Van Basten had zelfs alleen ervaring bij jong ajax
Vind ik leuk
zaterdag 14 oktober 2017 om 00:59
en hoe goed is dat uitgepakt voor Ajax en Oranje?
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 07:19
Het ned elftal heeft in de kwalificatiereeks weinig aan een goede trainer aangezien er bijna niet getraind wordt tijdens zo’n kwalificatiereeks. Dat is meer pappen en nathouden.

Je moet vooral iemand op de bank hebben die een sterke leider is en uit ervaring weet wat we in de wedstrijd wordt gevraagd en op basis daarvan de juiste poppetjes opstelt/wisselt en er voor zorgt dat ze zich goed voelen en er voor gaan.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 07:20]
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 07:45
Iemand als Advocaat dus?? Heeft ons ook niet vooruit geholpen
Vind ik leuk
Tyson89 +2723
donderdag 12 oktober 2017 om 07:22
Zeker een geschikte kandidaat! Tactisch erg sterk, heeft in de keuken kunnen kijken van 1 van de grootste clubs en kan goed met moeilijke jongens omgaan.

Ik zou zeggen doen. Nog een sterke ervaren man erachter voor het technische beleid. Al is het maar voor de sier en om de druk een beetje te spreiden. En geef ze vervolgens 4 jaar de tijd om alles vanaf de grond op te bouwen.
Vind ik leuk
The Bosz +1653
donderdag 12 oktober 2017 om 07:31
Goede trainer, en hij laat zijn team wel degelijk leuk voetbal spelen in zijn 442 opstelling
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 07:46
Natuurlijk laten we nog meer onervaren trainers aanstellen
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 07:46
Koeman lijkt me de beste oplossing. Is in alles verder dan Ten Hag. En zou zomaar op korte termijn beschikbaar kunnen worden
Vind ik leuk
United FC +12220
donderdag 12 oktober 2017 om 21:55

Koeman heeft ook meer aanzien dan Ten Hag maar in de toekomst denk ik wel dat hij een geschikte kandidaat is.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 22:08
Mee eens. Daarbij lijkt het me dat FC Utrecht de coach graag wil behouden
Vind ik leuk
United FC +12220
donderdag 12 oktober 2017 om 22:29
Ja dat moeten ze ook zeker doen! Hij doet het daar goed. En dan misschien met een paar jaar naar PSV. Dat lijkt me een mooie vervolg stap voor hem.
Vind ik leuk
Barry10 +939
donderdag 12 oktober 2017 om 07:57
Erik ten Hag lijkt me echt een goede trainer, maar of hij om kan gaan met mannetjes zoals Depay etc? Er zitten veel 'mannetjes' bij het Nederlands elftal. Ik denk dat als er dan een trainer binnen komt die bij Utrecht heeft getraind, sommige spelers het niet serieus nemen wat uiteraard aan de mentaliteit ligt van sommige spelers binnen het Nederlands elftal.

Ik denk dat Frank de Boer of Ronald Koeman goede trainers zijn die het respect van spelers verdienen en die niet over zich heen laten lopen.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 08:16
Als er iemand bewijst met moeilijke mannetjes om te gaan is het ten Hag wel, Labyad, Barazite, Kali enz enz, dus......
Vind ik leuk
Barry10 +939
donderdag 12 oktober 2017 om 08:59
Gaat niet alleen om moeilijk, ik bedoel ook spelers die bakken met geld verdienen en een bepaalde 'status' hebben. Ik denk dat de omgang met Labyad, Barazite en Kali anders is dan omgang met Depay, Promes, Van Dijk, etc.
Vind ik leuk
United FC +12220
donderdag 12 oktober 2017 om 21:57
Daar moet ook op geselecteerd worden. Jongens die alles willen geven en niet moeilijk zijn.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 08:25
Zou een goede kunnen zijn.
Het is alleen jammer dat hij de spelers maar een beperkte tijd tot zijn beschikking heeft en het is dan ook de vraag of hij zijn visie in die beperkte tijd kan overbrengen.

Maar niet geschoten is altijd mis.

We gaan dus voor Fred als TD en Erik als bondscoach (tik met de hamer). Besloten!
Vind ik leuk
United FC +12220
donderdag 12 oktober 2017 om 21:58
Eenmaal... Andermaal... Verkocht!
Vind ik leuk
_AJAX_ +1938
donderdag 12 oktober 2017 om 11:01
Ok, heel voetballend nederland is er mee eens, en dan? hoe evalueer je verder?
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:07
Bert Van Marwijk, Van Bommel, Verbeek zijn betere kandidaten.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 21:59
He Emanuelson je voetje blijft nogsteeds zwart hoor.
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 10:09
ten hag hoort bij utrecht vind ik ik denk bondcoach zijn wel een hele andere richting is wat ten hag niet wil want ten hag is weer een echte clubman zo zie ik dat zijn normen en waarden.
zo leren niet alleen spelers van hem bij ,maar ook meerdere om hem heen met verschillende draagvlakken die allemaal in het stadion werken
ik denk dat de heer van seumeren in de heer ten hag een hele goede keus heeft neer gezet om alles stabiel te krijgen ,dus heer ten hag moet gewoon bij fcutrecht blijven en media moet niet roepen is een goede voor het nederlands elftal;
als diegene zich daar voor geroepen voelt dan komt die van zelf wel en bij knvb hebben ze ook nog niet alles op een rijtje daar moet ook weer rust komen
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 19:09
mooi zijn mening maar ga de knvb nou niet wakker maken nu ze al jaren slapen ten hag moet nog ff een paar jaar in utreg blijven zo dat wij er plezier aan gaan beleven de trainers in het verleden zijn te lang blijven hangen met oud spelers van aja.en huidige spelers van die club blind zit er bij om dat zijn vader het wilde maar is een bout speler vind ik daarbij zitten er spelers bij die bij een club zitten die voor de knvb recht geeft om in het nederlands elftal te zitten ,in de hele competitie zitten wel spelers die het aan zouden kunnen maar zitten in hun ogen bij de verkeerde club als ten hag het ooit gaat worden hoop ik dat hij verder kijkt dan amsterdam of 30 kilometer dichterbij haha
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Emanuelson schuift kandidaat-bondscoach naar voren: 'Doet wat Guardiola deed'