Feyenoord wilde niet verder met voetballer Kuyt: 'Zo laten ze me zeggen: ik stop'

Feyenoord wilde niet verder met voetballer Kuyt: 'Zo laten ze me zeggen: ik stop'

donderdag 12 oktober 2017 om 07:44

De documentaire over het laatste jaar van Dirk Kuyt bij Feyenoord wordt zondag op televisie uitgezonden. Het Algemeen Dagblad publiceert donderdag een interessante scene van een tafelgesprek tussen Kuyt, diens vrouw Gertrude en zaakwaarnemer Rob Jansen.

Kuyt is op dat moment aan het twijfelen over zijn toekomst. Gertrude: "Ik zou het balletje bij hun willen leggen. Wat is jullie aanbieding? Wat willen jullie? Willen jullie doorgaan?" Jansen reageert: "Of Feyenoord door wil gaan met Dirk als voetballer? Dat antwoord weet ik allang."

Gertrude: "En dat is?'"

Rob: "Dat willen ze niet."

Gertrude: "Dat wil ik dan weleens horen, want het balletje ligt nu elke keer bij ons."

Dirk: "Ze laten mij zo eigenlijk zeggen: Ik stop ermee."

Rob: "Juist."

Dirk: "Dat is enerzijds respectvol. Maar ik zou het anderzijds nog veel respectvoller vinden als ze zouden zeggen 'het is beter om niet door te gaan als speler'. Waarom komen ze niet gewoon naar mij toe en zeggen ze het?"

In een reactie aan het Algemeen Dagblad laat Jansen weten blij te zijn dat er openheid is in de documentaire. "Dirk is in de film, volgens mij, nergens disrespectvol naar Feyenoord toe. Hij is vooral eerlijk. Giovanni van Bronckhorst vroeg mij onlangs hoe de film is geworden. Ik zei: er zit emotie, vreugde en verdriet in. Maar alles komt uit zijn hart. En dat volgt hij nu ook weer bij het meelopen in de club. Een rol in het management of toch een rol op het veld. Er wordt aan gewerkt."

De documentaire KUYT wordt zondag om 21.25 uur uitgezonden op NPO 1.

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Plaats een reactie

orion73 +648
donderdag 12 oktober 2017 om 07:51
Lekker interessante scene pfff. Gewoon een gesprek waarbij men aan het gissen is aan de keukentafel.
Vind ik leuk
J Kiprich +8281
donderdag 12 oktober 2017 om 07:58
Mee eens, en dan ook nog over een huis tuin en keukenonderwerp.
Vind ik leuk
HanV +1830
donderdag 12 oktober 2017 om 08:01
Dat "Dat willen ze niet" van zijn zaakwaarnemer klinkt anders niet als gissen.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 08:09
Hoe komt Rob Jansen tot die conclusie? Dat zou ik dan wel willen weten.
Vind ik leuk
Korm +20586
donderdag 12 oktober 2017 om 08:10
waarschijnlijk gesproken met feyenoord he ;)
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 08:12
Dat maak ik er niet uit op. En Geertrude blijkbaar ook niet. Dan had Jansen dat gelijk na t gesprek wel gezegd. Lijkt mij.
Vind ik leuk
Korm +20586
donderdag 12 oktober 2017 om 08:13
tja misschien krijgen we daar wel duidelijkheid over. VP is namelijk niet een site die het hele verhaal verteld ;)
Vind ik leuk
orion73 +648
donderdag 12 oktober 2017 om 08:38
Lijkt meer op stoken. Als het geen gissen is dan zou het inhouden dat Rob Jansen informatie voor Dirk heeft achtergehouden omdat hij dan kennelijk al op de hoogte was van het besluit van Feyenoord. Overigens staat nergens een reactie van Feyenoord dus wat er van waar is weten we allemaal niet.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 12:36
Feyenoord warme club he haha daar word je pas echt misbruikt.
Vind ik leuk
Korm +20586
donderdag 12 oktober 2017 om 08:00
Logische keuze van Feyenoord, dirk kwam steeds vaker op de bank. Zo’n afscheid als nu verdiend deze speler wel. En gelukkig is het voor hem zo uitgepakt
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 08:11]
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 08:11
Feyenoord had m nu mooi kunnen gebruiken. Kuyt heeft misschien zelf te snel deze conclusie getrokken.
Want ik zie nog niet waarom.
Vind ik leuk
Korm +20586
donderdag 12 oktober 2017 om 08:12
op een hoogtepunt stoppen is natuurlijk voor hem wel het mooiste.
Nu neem je afscheid als held en niet als een man die afbouwde en niks meer voor elkaar kreeg.. ik snap het wel :)
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 08:15
Dat begrijp ik ook. Maar Jansen geeft nu van Geel de schuld. En dat begrijp ik nog niet zo.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 08:18
Feyenoord heeft er verstandig aan gedaan, met alle respect ; Kuyt kon het niet meer belopen. Dat is ook de reden waarom hij op de bank terecht kwam. Toornstra kan dat allemaal wel belopen en bleek zijn ideale vervanger te wezen. Anderzijds ; hij heeft Feyenoord letterlijk naar de titel geschoten, mooie hoogtepunt om te stoppen. Trots overheerst niet helemaal omdat er teleurstelling in zit.

Ik ga in ieder geval kijken zondag!
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 08:22
Hij had mooi in de spits kunnen staan en afbouwen. Al komt dat waarschijnlijk in zijn woordenboek niet voor.

Ik vind het nog een beetje warrig in ieder geval. Misschien na zondag niet meer.
Vind ik leuk
DubRtd +13567
donderdag 12 oktober 2017 om 09:06
Enige pot waarin ik hem misschien nog een verschil had zien maken was NAC thuis.
PSV uit en de cl wedstrijden hadden niet beter afgelopen met hem er bij.

Hij stond ook niet voor 3 knaken op de loonlijst en nog een keer een zo'n jaarsalaris uitgeven voor een speler die wel meer maar niet minder vaak op de bank zit is op ene goed moment geen goeie handel.

En laten we wel wezen..... Kampioenschap beslissen met een hat trick is het mooiste afscheid wat je kan nemen.
Voor 14 mei 2017 vond ik Zidane's afscheid het mooiste maar Dirk staat nu op 1

Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 09:40
Kuyt was al helemaal op na 60 minuten zijn stinkende best doen tegen Heracles. En dat als Dirk Kuyt. Vraag me af wat er zou gebeuren als RVP zijn best doet tegen Heracles. 30 minuten misschien?
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 08:01
Als een soortgelijke situatie bij Ajax was geweest zou hier per direct het gezwam over kille club versus warme club zijn losgebarsten.
Vind ik leuk
Korm +20586
donderdag 12 oktober 2017 om 08:11
daar gaat het nu niet over dus die discussie hoef nu ook niet aangewakkerd te worden!
Vind ik leuk
Dee79 +1749
donderdag 12 oktober 2017 om 08:13
Als als als...origineel hoor
Vind ik leuk
Fredsjhe +2396
donderdag 12 oktober 2017 om 08:48
Piep piep hoi.
Vind ik leuk
Leffe +791
donderdag 12 oktober 2017 om 08:19
Ik ben fan van Kuyt, maar niet van die vrouw van hem!!,.. ( wat een viswijf).
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 08:36
Dirk Kuyt de docu, wanneer komt Dirk, de musical?
Vind ik leuk
orion73 +648
donderdag 12 oktober 2017 om 08:39
En kaarten winnen voor de musical via de Postcodeloterij.
Vind ik leuk
Fredsjhe +2396
donderdag 12 oktober 2017 om 08:48
Dirk Kuyt is en blijft een topper voor mij. Ik kan en ga geen conclusies trekken uit een uitgetypt stukje uit een documentaire van een uur. Eerst zondag zelf maar eens kijken.
Vind ik leuk
berwi +207
donderdag 12 oktober 2017 om 09:53
slap gelul
Vind ik leuk
EddyT67 +2401
donderdag 12 oktober 2017 om 12:56
Er was voor Dirk geen beter moment om te stoppen. Feyenoord heeft dat goed ingeschat. Weet niet hoe die communicatie is verlopen maar dat zou je inderdaad gewoon elkaar moeten kunnen vertellen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Feyenoord wilde niet verder met voetballer Kuyt: 'Zo laten ze me zeggen: ik stop'