Feyenoord wilde niet verder met voetballer Kuyt: 'Zo laten ze me zeggen: ik stop'

    Feyenoord wilde niet verder met voetballer Kuyt: 'Zo laten ze me zeggen: ik stop'

    donderdag 12 oktober 2017 om 07:44

    De documentaire over het laatste jaar van Dirk Kuyt bij Feyenoord wordt zondag op televisie uitgezonden. Het Algemeen Dagblad publiceert donderdag een interessante scene van een tafelgesprek tussen Kuyt, diens vrouw Gertrude en zaakwaarnemer Rob Jansen.

    Kuyt is op dat moment aan het twijfelen over zijn toekomst. Gertrude: "Ik zou het balletje bij hun willen leggen. Wat is jullie aanbieding? Wat willen jullie? Willen jullie doorgaan?" Jansen reageert: "Of Feyenoord door wil gaan met Dirk als voetballer? Dat antwoord weet ik allang."

    Gertrude: "En dat is?'"

    Rob: "Dat willen ze niet."

    Gertrude: "Dat wil ik dan weleens horen, want het balletje ligt nu elke keer bij ons."

    Dirk: "Ze laten mij zo eigenlijk zeggen: Ik stop ermee."

    Rob: "Juist."

    Dirk: "Dat is enerzijds respectvol. Maar ik zou het anderzijds nog veel respectvoller vinden als ze zouden zeggen 'het is beter om niet door te gaan als speler'. Waarom komen ze niet gewoon naar mij toe en zeggen ze het?"

    In een reactie aan het Algemeen Dagblad laat Jansen weten blij te zijn dat er openheid is in de documentaire. "Dirk is in de film, volgens mij, nergens disrespectvol naar Feyenoord toe. Hij is vooral eerlijk. Giovanni van Bronckhorst vroeg mij onlangs hoe de film is geworden. Ik zei: er zit emotie, vreugde en verdriet in. Maar alles komt uit zijn hart. En dat volgt hij nu ook weer bij het meelopen in de club. Een rol in het management of toch een rol op het veld. Er wordt aan gewerkt."

    De documentaire KUYT wordt zondag om 21.25 uur uitgezonden op NPO 1.

    Lees meer over:EredivisieFeyenoord

    Plaats een reactie

    orion73 +1216
    donderdag 12 oktober 2017 om 07:51
    Lekker interessante scene pfff. Gewoon een gesprek waarbij men aan het gissen is aan de keukentafel.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14279
    donderdag 12 oktober 2017 om 07:58
    Mee eens, en dan ook nog over een huis tuin en keukenonderwerp.
    Vind ik leuk
    HanV +3453
    donderdag 12 oktober 2017 om 08:01
    Dat "Dat willen ze niet" van zijn zaakwaarnemer klinkt anders niet als gissen.
    Vind ik leuk
    orion73 +1216
    donderdag 12 oktober 2017 om 08:38
    Lijkt meer op stoken. Als het geen gissen is dan zou het inhouden dat Rob Jansen informatie voor Dirk heeft achtergehouden omdat hij dan kennelijk al op de hoogte was van het besluit van Feyenoord. Overigens staat nergens een reactie van Feyenoord dus wat er van waar is weten we allemaal niet.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 oktober 2017 om 12:36
    Feyenoord warme club he haha daar word je pas echt misbruikt.
    Vind ik leuk
    Korm +29847
    donderdag 12 oktober 2017 om 08:00
    Logische keuze van Feyenoord, dirk kwam steeds vaker op de bank. Zo’n afscheid als nu verdiend deze speler wel. En gelukkig is het voor hem zo uitgepakt
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 08:11]
    Vind ik leuk
    Marcodonna +1054
    donderdag 12 oktober 2017 om 08:01
    Als een soortgelijke situatie bij Ajax was geweest zou hier per direct het gezwam over kille club versus warme club zijn losgebarsten.
    Vind ik leuk
    Korm +29847
    donderdag 12 oktober 2017 om 08:11
    daar gaat het nu niet over dus die discussie hoef nu ook niet aangewakkerd te worden!
    Vind ik leuk
    Dee79 +2198
    donderdag 12 oktober 2017 om 08:13
    Als als als...origineel hoor
    Vind ik leuk
    Fredsjhe +2426
    donderdag 12 oktober 2017 om 08:48
    Piep piep hoi.
    Vind ik leuk
    Leffe +1051
    donderdag 12 oktober 2017 om 08:19
    Ik ben fan van Kuyt, maar niet van die vrouw van hem!!,.. ( wat een viswijf).
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3343
    donderdag 12 oktober 2017 om 08:36
    Dirk Kuyt de docu, wanneer komt Dirk, de musical?
    Vind ik leuk
    orion73 +1216
    donderdag 12 oktober 2017 om 08:39
    En kaarten winnen voor de musical via de Postcodeloterij.
    Vind ik leuk
    Fredsjhe +2426
    donderdag 12 oktober 2017 om 08:48
    Dirk Kuyt is en blijft een topper voor mij. Ik kan en ga geen conclusies trekken uit een uitgetypt stukje uit een documentaire van een uur. Eerst zondag zelf maar eens kijken.
    Vind ik leuk
    berwi +411
    donderdag 12 oktober 2017 om 09:53
    slap gelul
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Feyenoord wilde niet verder met voetballer Kuyt: 'Zo laten ze me zeggen: ik stop'