Tactische blunders en boze spelers en fans: Klinsmann lijkt niet de Oranje-redder

Tactische blunders en boze spelers en fans: Klinsmann lijkt niet de Oranje-redder

donderdag 12 oktober 2017 om 14:05

Jürgen Klinsmann als grondlegger van het nieuwe Nederlands elftal. De Duitser wordt genoemd als bondscoach van Oranje en zou zelf ook hebben laten doorschemeren dat hij interesse heeft in de functie. Maar zou zijn aanstelling de nationale ploeg vooruit helpen?

Klinsmann stond jarenlang bekend om zijn vernieuwende werkwijze, zijn 'Amerikaanse' aanpak van de voetbalsport met het aantrekken van fitnessgoeroes, trainingsdagen van acht uur, yogasessies, relaxzones en een ruimte met Boeddha-beelden. Maar het track record van de Duitser is absoluut niet perfect. Sterker, in Amerika heeft de oud-trainer van Bayern München en Duitsland er in vijf jaar als bondscoach van de Verenigde Staten een puinhoop van gemaakt.

Het was Klinsmann die aan de basis stond voor de rampzalige kwalificatiereeks van de VS, die deze week het WK op tragische wijze misliepen door in extremis als nummer vijf (van de zes) in de kwalificatiepoule te eindigen. Klinsmann zat zelf al een tijdje niet meer op de bank. Hij werd in november 2016, met een vergoeding van 6,2 miljoen dollar, ontslagen vanwege een groot aantal redenen.

Eigenlijk ging het met de VS vanaf 2014 al bergafwaarts onder zijn leiding. De historische nederlagen werden aaneengeregen. Op de Gold Cup in 2015 verloor Amerika van Jamaica, de eerste nederlaag op eigen grond tegen een team uit de Carabiën sinds 1969. In maart 2016 verloor VS voor het eerst in 28 jaar van Guatamala. De nederlagen tegen Mexico (de eerste in een WK-kwalificatiereeks op eigen bodem sinds 1972) en de 4-0 nederlaag tegen Costa Rica (de zwaarste in de kwalificatiereeks in meer dan dertig jaar) betekenden het einde voor Klinsmann.

Boze spelers
Waar ging het mis bij de markante Duitser? Het was zeker niet pech. Nee, Klinsmann maakte opzichtige tactische blunders en joeg alle mensen om zich heen tegen zich in het harnas. Het schuiven met spelers was één van de zaken waar het fout liep, zo blijkt uit een analyse van het Amerikaanse FOX Sports. De keuzeheer kondigde aan spelers uit hun comfort zone te willen trekken en zette internationals als Michael Bradley (en vele anderen) op posities waar zij zichzelf niet prettig voelden en waar ze zeker ook niet tot hun recht kwamen.

Het was een van de oorzaken van een slechte relatie tussen de spelersgroep en Klinsmann. Een relatie die al op scherp stond vanwege keuzes uit het verleden. Zoals het niet meenemen van ster Landon Donovan naar het WK 2014, het afschrijven van aanvoerder Carlos Bocanegra en het constant openlijk bekritiseren van een groot deel van zijn internationals.

Na de nederlaag tegen Mexico, vlak voor het ontslag van Klinsmann, kwamen die problemen weer aan het oppervlak. Klinsmann haalde uit naar Bradley en Jermaine Jones en diezelfde twee spelers zeiden enkele minuten later dat het team zich niet prettig voelde bij de tactiek van Klinsmann en de onduidelijke rol die iedere speler had gekregen.

Tactisch niet sterk
De bondscoach bleef ondertussen worstelen met zijn speelwijze en tactiek en gaandeweg werd duidelijk dat tijdens het bewind van Klinsmann bij Duitsland, het eigenlijk toenmalig assistent Löw was die de tactische lijnen uitzette. Op cruciale momenten gooide Klinsmann bij de VS zijn systeem zonder succes om en vaak bleek de coach van de tegenstander de betere in het tactische steekspel.

De fans keerden zich tegen Klinsmann sinds het WK 2014. Het in populariteit stijgende voetbal in Amerika kende lang geen kritische supporters, maar de maat was nu vol. Er kwamen steeds minder bezoekers naar de wedstrijden en het deel van de fans dat wel kwam schreeuwde uiteindelijk om het ontslag van de Duitser.

Op slechte voet met media
Wat Klinsmann ook niet bepaald hielp was zijn slechte relatie met de media. De coach had de pers aangemoedigd om het voetbal kritischer te benaderen en dat heeft hij geweten. Niet veel later wimpelde hij de daaruit voortkomende storm van kritiek af omdat 'mensen in de Verenigde Staten de sport niet genoeg kennen om kritiek te leveren'.

Het waren niet alleen de fans, de media en de spelers die met Klinsmann in botsing kwamen. De trainer voerde ook een openlijke ruzie met een hoge pief van de Major League Soccer, Don Garber, waarin de twee elkaar via de media vertelden wat de ander allemaal fout deed.

Het gevolg was dat Klinsmann weinig vrienden over hield en een puinhoop achter zich liet. Deze week leidde dat tot de uitschakeling van de Verenigde Staten voor kwalificatie voor het WK. Opvolger Bruce Arena kon het ook niet meer rechttrekken.

Ook Arena en de ervaren internationals als Clint Dempsey en Tim Howard krijgen er flink van langs en niet onlogisch: een 2-1 nederlaag bij Trinidad & Tobago, waar een gelijkspel genoeg zou zijn, zorgde uiteindelijk voor de eliminatie van Amerika. Het echeq van de VS is dan ook zeker niet alleen de verantwoordelijkheid van Klinsmann, maar met het oog op Oranje en de crisissituatie die hier gaande is, lijkt de Duitser bepaald niet de man die een stabiele basis kan leggen voor de toekomst.

Lees meer over:NederlandNederland

Poll

Zie jij Klinsmann als Oranje-bondscoach zitten?

(373 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 12 oktober 2017 om 14:05
Ik hoop dat het een Duitser wordt.
Vind ik leuk
Noudyo. +10427
donderdag 12 oktober 2017 om 14:41
We praten over het Nederlands elftal, en jij wilt een Duitser, een aartsrivaal als bondscoach?
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 14:45
Als je iets wilt winnen dan moet je het overwegen. En ik kijk niet zo zwart wit, voor mij is het geen aartsvijand ;)
Vind ik leuk
Bizzy +8589
donderdag 12 oktober 2017 om 15:26
Aartsrivaal ? Al jaren niet meer man.
Vind ik leuk
Cookee +4768
donderdag 12 oktober 2017 om 15:38
Duitsers van nu zijn hartstikke fijne mensen joh. Daar kunnen wij veel van leren. Maar ik vraag mij af, hoe zal een Duitse coach onze gemakzuchtige spelers tolereren, zo'n man wordt gek als Depay een uur met zijn nagels en zijn haar bezig is, en daarna zijn hoedje.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 16:04
Aartsrivaal? Kan je net zo goed zeggen dat FC Volendam Ajax als aartsrivaal ziet... want de Duitsers denken niet eens aan ons tegenwoordig.
Vind ik leuk
Jay5713 +2676
donderdag 12 oktober 2017 om 15:03
Tuchel zou geweldig zijn!
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:09
Ik ook dan leren ze eindelijk een keer goed verdedigen.
Zijn Duitsers heel goed in
Vind ik leuk
Cookee +4768
donderdag 12 oktober 2017 om 15:41
Nou aanvallen kunnen ze ook, leuke spelers, eigenlijk de hOllandse school maar dan verbeterd met Duitse saus. Opkomende backs, een vent op 10, zoals hier ooit ook was, zo'n typ Litmanen.
Hier lullen ze over 5 man achter, daar gaan ze gewoon aanvallen!
Vind ik leuk
Cookee +4768
donderdag 12 oktober 2017 om 15:35
In prinzip kan je Duitsers ook Ost-Oost-Groningers noemen, probleem opgelost. Of Ost-Tukkers/brabo's
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 17:51
ik ook liefst Klinsmann
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 17:52
Klinsmann Klinsmann Klinsmann
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 14:29
Enige Duitser geschikt voor oranje lijkt mij Jurgen Klopp....als hij wijnaldum goed kan laten functioneren lukt hem dat zeker met het hele elftal van oranje
Vind ik leuk
1892 +7023
donderdag 12 oktober 2017 om 14:07
Nederlands elftal ,dus gewoon een nederlandse trainer.
Ronald Koeman ,Frank de Boer ,Gert Jan Verbeek.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 14:13
Dan weet je dat de weg weer wordt bewandeld zoals dat nu ook gebeurd. Er moet veel veranderen maar dan moet je geen Nederlander aanstellen.
Vind ik leuk
1892 +7023
donderdag 12 oktober 2017 om 14:20
Maarja word het beter met een buitenlandse trainer ?

Je moet wel goede spelers hebben.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 14:30
Die kunnen een andere mentaliteit brengen, die slappe hap moet verdwijnen.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:55
En met een nederlandse coach heb je geen goede spelers nodig?

Het een heeft niks te maken met het ander.

Het hoeft niet per se een buitenlander te zijn maar laat het aub geen De Boer, Cocu, oid zijn. Dan verandert er nul komma nul
Vind ik leuk
1892 +7023
donderdag 12 oktober 2017 om 16:16
Ja natuurlijk moet je met een nederlandse trainer ook goede spelers hebben.Maar daar hebben wij er erg weinig van.
Ik vind gewoon als Nederlands elftal moet je een nederlandse trainer hebben.Dat jij dat anders wil ,ok moet jij weten. Ieder zijn mening
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 18:15
Allemaal derderangs, overal mislukt ... behalve in Nederland, typisch of niet?
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 14:07
Onze eigen Louis is de enige die de laatste tijd goed inspeelde op de kwaliteiten (of afwezigheid daarvan), door niet in het eeuwige 4-3-3 te spelen. Misschien nog het beste idee om hem terug te roepen.
Vind ik leuk
Cookee +4768
donderdag 12 oktober 2017 om 15:44
Louis zonder Robben en v Persie is een dolende in de woestijn.
Je kunt lekker laf spelen maar moet voorin wel een killer hebben dan anders win je nooit iets.
Vind ik leuk
United FC +12744
vrijdag 13 oktober 2017 om 11:53
We hebben Locadia ;-)
Vind ik leuk
Cookee +4768
maandag 16 oktober 2017 om 12:09
Ja Locadia dat wordt hem. Nee laten we nu niet 1 eruitpikken.
Maar is dat die speler die via de knie en de paal en de lat scoort?
Het idee alleen al dat je wilt gaan schieten als er een knie in de weg staat.
Ik begrijp niet goed hoe Locadia elk jaar in de jeugd mocht blijven, is hij spits? Mwoah... is hij linksbuiten? mwoah.
En toch is hij af en toe bruikbaar voor een assist.
Vind ik leuk
United FC +12744
maandag 16 oktober 2017 om 12:18
Ik zie het ook niet in hem. Niet lullig bedoelt. Een leuke speler voor PSV maar dat is niet het niveau wat Oranje moet nastreven. Overigens vind ik dat er veel meer spelers bijzitten die er niet in horen ook van Ajax en Feyenoord. In een twee spitsen systeem zou je Locadia enigszins kunnen gebruiken tegen niet al te sterke tegenstanders. Of zou je hem toch moeten opstellen tegen de toplanden zodat hij zich beter kan motiveren? Haha nee gekheid. ;p
Vind ik leuk
Cookee +4768
maandag 16 oktober 2017 om 13:42
En toch rolt zo'n jongen elk seizoen door de afvallers heen. Dan vraag ik me af, wie Huntelaar bij PSV niet goed genoeg vond, welk criterium volgen die beleidsmakers dan? Bij Depay kan ik al lastig zijn kwaliteit duiden, misschien zijn vrije trap. Bij Locadia is dat nog onduidelijker.


Nee klopt, ik dacht ook al, waarom draait de ED niet gewoon door als er een interland is? Alleen Vilhena doet mee. Spelers uit de ED kunnen dit matige niveau niet aan, das best een treurige conclusie.
En die motivatie... WitRusland uit... Bulgarije... als je dat Oranje shirt omdoet en motivatie nodig hebt... stop dan met voetballen s.v.p. en Schnell.
Vind ik leuk
United FC +12744
maandag 16 oktober 2017 om 14:12
Het is niet wat je moet nastreven als 'top' club zijnde. Het is gewoon een net niet speler/spits. Doet het af en toe leuk maar is vaak ook helemaal niks. Hij kan gewoon niet (veel) beter worden denk ik. Bij Depay zag je dat hij veel meer potentie had/heeft dan Locadia. Een veel betere techniek. Alleen is Depay geen slimme speler. Net als Locadia overigens. Depay is te veel naast zijn schoenen gaan lopen. Het schijnt wel dat hij goed traint maar in het veld te veel showboten en gewoon weinig spelinzicht hebben gaat hem geen topper maken helaas. Ook zijn krachttraining is niet bevorderlijk voor zijn prestaties in het veld. Geen explosieve snelheid meer. Ontzettend jammer overigens want tijdens het WK in Brazilië en na een geweldig seizoen bij PSV had ik er echt goede hoop in dat hij een topper zou gaan worden voor Oranje.

Vroeger kon dat prima spelers uit de eredivisie, tegenwoordig is het allemaal niks meer. Het niveau is belabberd. Klaassen bakt er niks van in Oranje.. Vilhena vind ik ook niet het niveau hebben. En zo kan je nog wel even doorgaan. Erg jammer dat het Nederlandse voetbal zo in slob zit. We zijn al geen opstap meer naar de buitenlandse top en straks kunnen we de subtop ook wel vergeten.. Daar zijn we overigens al goed mee op weg. Er zal toch drastisch iets veranderd moeten worden. Het trainingsniveau moet omhoog. De intensiteit moet omhoog. Er moeten regels komen dat spelers niet vroegtijdig vertrekken. Spelers moeten langer behouden worden. Het kunstgras moet afgeschaft worden. Zodat het niveau in Nederland omhoog kan. Maar ja het heeft voornamelijk met geld te maken. Dat maakt de voetballerij kapot.
Vind ik leuk
Cookee +4768
maandag 16 oktober 2017 om 14:59
Nou ja ik zie alleen mogelijkheden op 10 voor hem, hij heeft geen actie, is niet snel, kan niet buitenom, maar wel een aardige trap. Nadeel is wel dat hij ook vaak een man liet lopen, dus als opvolger van Sneijder zou hij perfect zijn. :-))

Hij vond zich al vreselijk goed en zelfs beter dan van Persie, denk dat er in het hoofd iets fout zit én bij de mensen die hem ophemelen.

Spelers vasthouden voor het buitenland lijkt mij in de wet onmogelijk. Dan moet je gaan werken met 5-jaarcontracten voor de jeugd, maar voorspellen wie goed wordt is heel lastig.
Een begin zou zijn dat alle matige buitenlanders daar blijven en dat elke club zich verplicht 8 jeugdspelers op de bank te zetten. Zo'n club als H'veen haalt elk jaar 12 scandinaviers, daar heeft ons voetbal niks aan.
IJsland kan het ook, daar trainden ze vaak op ijsvlaktes, nu op kunstgras in hallen, probleem is dat de Hollander nogal egocentrisch is. Oranje haalde alleen succes wanneer of Feijenoord of PSV kampioen was en dan aangevuld met een paar Ajacieden. Die Ajacieden zijn dan nederig en kennen hun plek. Op moment dat het gelijkwaardig is dan denken Ajacieden vaak dat ze beter zijn en dat pikken spelers van PSV en Feyenoord dan niet.
Het begint altijd met teamgeest, mensen die elkaar iets gunnen. En iets gunnen is niet noodzakelijkerwijs onze kracht, kijk maar politiek gezien.
Vind ik leuk
United FC +12744
maandag 16 oktober 2017 om 15:15
Ik weet niet of hij daar goed past! Sneijder had wel veel meer inzicht. Je hebt gelijk dat Sneijder wel eens zijn mannetje liet lopen waardoor er andere spelers waren die het weer op mochten ruimen. Dat was wel een minpunt maar dat compenseerde hij dan nog wel aardig. Dus of je dan en een speler op 10 moet zetten die zijn man laat lopen en die minder inzicht heeft dan Sneijder lijkt me geen goede oplossing. Maar wie weet ligt hem die rol juist wel goed. Maar dat moeten we dan eerst nog maar eens zien en dan geloven.

Zijn overstap naar United heeft hem niet goed gedaan. Hij is flink naast zijn schoenen gaan lopen. Als je wat bereikt heb dan denk ik van okee je hebt enig recht van spreken. Maarja dat vedette gedrag krijg je er nu niet meer uit. Erg zonde voor een jongen die de potentie wel had.

Ja daar heb je ook gelijk in. Was meer het punt dat ze spelers zolang mogelijk moeten houden voordat ze een vervolgstap gaan maken.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 14:12
Ik zie sws niet graag een Duitser als eindverantwoordelijke bij Oranje....
Maar, als het dan toch moet, dan graag Löw!
Dat is gewoon een tactisch meesterbrein, net als Pep.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 14:12]
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 18:16
Die Löw zal wel denken: hoe durven ze het te vragen hahahahahahaha
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 14:14
Verdraaid nog aan toe, als ik dit zo achter elkaar lees kan ik maar één conclusie trekken: die Klinsmann is de slechtste trainer die ooit op aarde heeft rondgelopen!
Dat wordt nog schreeuwen om Danny Blind als Klinsmann tot Oranje-bondscoach wordt gekozen.
Vind ik leuk
Guusman +2027
donderdag 12 oktober 2017 om 14:22
Van mij mag het een Duitser worden maar Jürgen komt bij mij over als een Kluns mann.
Vind ik leuk
mcmodd +12084
donderdag 12 oktober 2017 om 14:33
Op basis van bovenstaand verhaal lijkt me Klinsmann niet de juiste trainer voor Oranje. Toch is het onwaarschijnlijk dat een zo op het oog kundige trainer zo door het ijs zakt in de Verenigde Staten. Waren de spelers dan ineens zoveel slechter dan hun tegenstanders in de kwalificatiereeks of voetbalden ze alleen slechter?

Een Duitse trainer kiezen, het klinkt zo gemakkelijk, maar wie is dan die gegarandeerd goede Duitse trainer die onze voetballers sterker kan maken? Dan zou je op zijn minst ook goede Duitse trainers in de competitie moeten hebben, dus bij de clubs. Die zie ik nog niet zo snel komen eerlijk gezegd.

Laten we het erop houden dat we simpelweg ook niet de goede voetballers hebben voor Oranje, zodat een trainer hier niets kan bereiken, met hoeveel kwaliteit deze ook begenadigd zou zijn.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 14:36
In Nijmegen hebben ze ervaring met een halve Duitser ;) en dat beviel uiteindelijk ook niet zo goed. :)
Vind ik leuk
Gozert +2403
donderdag 12 oktober 2017 om 14:37
Klinsmann is de ideale man om de boel op te schudden. Had hem al graag zien komen na het mislopen van het EK.
Vind ik leuk
DubRtd +15763
donderdag 12 oktober 2017 om 14:37
Die Joris van Klungelsbergen is net zo'n zwever als Van Breukelen.
Daar komt nooit wat goeds van.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 14:50
Al zetten ze er de 10 beste trainers van de wereld er tegelijk neer, dan wordt het nog niks met dit Nederlands elftal. Er zijn gewoon geen spelers meer met kwaliteit.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 14:50
hopelijk geen nederlander, dan is tenminste die vriendjes politiek gedaan, als het maar een buitenlandse trainer is
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 14:56
Dit artikel overdrijft wel hoor. Klinsman won de Gold Cup, het Noord-amrekiaanse kampioenschap. Toch een goed resultaat. Daarnaast lag het ook aan de spelers. Toen Bruce Arena het overnam werd het nog erger. Klinsmann verloor inderdaad de eerste 2 wedstrijden voor het WK. Maar dat was wel tegen Mexico en Costa Rica. 2 toplanden in Noord Amerika. Ook zijn de spelers niet al te best hier. Alleen Pulisic is wered klasse. De rest zoals Dempsey en Jones zijn middelmatige spelers die veel fouten maken en zichzelf vreselijk overschatten. Alex Jones en taylor twellman hebben keihard uitgehaald naar de spelers en terecht.

Klinsmann deed het echt niet slecht maar het material was er ook niet echt naar. Na de uitschakeling van USA wist iedereen het hier. Niet Klinsmann was schuld maar de spelers zelf. Ik woon in Amerika en heb het meegemaakt. Iedereen hier roept om het ontslag van de voorzitter van de amerikaanse bond en de trainer Arena. Ook zijn ze hier helemaal uitgekeken op de oudere spelers zoals Dempsey en jones en Bradley. En terecht. Zij hebben gefaald, niet klinsmann
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:16
VP wil zelf niet dat Klinsman het wordt dus bedachten ze Klinsman hier in het kwaad daglicht te zetten ingeval iemand van de KNVB dit zou lezen .
Daar lijkt het echt op.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:07
Beter een duitser die het snapt dan een nl die er niks van snapt. Spelers opstellen die maar een paar wedstrijden hebben gespeeld of een paar minuten.... wat een flop man. Met middelmatige speler kun je ver komen als het een team is. Snappen die duitsers maar al te goed
Vind ik leuk
Cookee +4768
donderdag 12 oktober 2017 om 15:48
Rare reactie... het is niet zo dat Dick 3 alternatieven heeft.
Als een speler niet speelt, zal je wel moeten, die wel speelt die speelt misschien in de ED en dat niveau is toch minder.
Vind ik leuk
MOTM +493
donderdag 12 oktober 2017 om 15:16
Het moet gewoon iemand uit eigen bodem zijn. Waarom Van Marwijk niet? Met als assistent Van Bommel?
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 18:17
Uit? Rinus Michels?
Vind ik leuk
MOTM +493
donderdag 12 oktober 2017 om 18:26
Als dat zou kunnen...ha ha...'van eigen bodem' klinkt misschien toch beter.
Vind ik leuk
Guusman +2027
donderdag 12 oktober 2017 om 15:20
De enige die ik tot nu iets zinnigs heb horen zeggen is Huub Stevens.
Spelers moeten meer investeren in zichzelf.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 18:18
Ja, is waar.
Vind ik leuk
lol123 +127
donderdag 12 oktober 2017 om 15:23
Gertjan Verbeek of Huub Stevens Duitse mentaliteit :)
Vind ik leuk
Guusman +2027
donderdag 12 oktober 2017 om 15:23
.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 13 oktober 2017 om 10:04]
Vind ik leuk
Cookee +4768
donderdag 12 oktober 2017 om 15:33
Nou lekker de enige die het baantje wil in 1 stuk even gefileerd.
Ik vond hem nooit zo goed, maar elke Duitse coach lijkt ook goed omdat wat erachter zit aan beleid, opleiding en talent het ook makkelijker maakt.
Geef een timmerman een rubber hamer en hij slaat geen plank vast.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:38
Zullen we gewoon eerst eens een jaar of 10 spelers opleiden waarvan buitenlandse spelers als Pogba, Griezman, Aguero, Dybala, Lewandowski, Iniesta, Kane, De Bruyne, Coutinho, Verratti, Chiellini, Kanté, Eriksen, D. Alves, Ramos en T. Silva zeggen van: 'Nou nou....dat wordt een lastig verhaal!!' (en dan vergeet ik er nog een stuk of 200 plus de buiten-categorie!)

Alle bovengenoemde spelers komen niet meer bij van het lachen als ze onze selectie zien...En wij maar armzalig discussieren of Promes of Babel moet spelen.....Klaassen of Vilhena... Of de Ligt nou wel of niet schuldig is aan die tegengoal waar ie er naast zat... of Janmaat opbouwend beter is dan Tete... of Janssen wel of niet meer dreiging heeft dan Noord-Korea...of Kongolo een grotere schwanz heeft dan 'The elephant man' ...

Je kan de here chrrrristus nog voor de groep zetten, dan had je bij eventuele plaatsing nog geen fuck te zoeken gehad op een WK.

The end.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 16:57
Niet doen. Haal je je veel ellende mee op de hals. Liever Tuchel als het toch een Duitser moet worden.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 20:58
een buitenlandse trainer zal geen voorkeuren hebben! Geen overschatten Ajax ieder,psvers of feyenoorders. Gewoon de beste Nederlandse voetballers. frisse kijk!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Tactische blunders en boze spelers en fans: Klinsmann lijkt niet de Oranje-redder