Bosz doorbreekt stilzwijgen: Ik zou sowieso gestopt zijn bij Ajax

Bosz doorbreekt stilzwijgen: "Ik zou sowieso gestopt zijn bij Ajax"

donderdag 12 oktober 2017 om 14:52

Ook als Borussia Dortmund niet bij hem had aangeklopt, zou Peter Bosz geen trainer meer zijn van Ajax. Dat laat de deze zomer uit Amsterdam vertrokken coach weten.

"Ik zou sowieso gestopt zijn bij Ajax", zegt Bosz tegen de NOS. "Ik heb in januari bij Edwin van der Sar aangegeven dat ik op deze manier niet door wilde gaan. Daarna heb ik maandelijks aangegeven dat er iets moest veranderen en in de week voor Dortmund kwam nog eens. Ik heb Van der Sar heel duidelijk gezegd hoe ik erover dacht. Dan is het aan de club om daar iets mee te doen, maar dat gebeurde niet."

Bosz zou de samenstelling van zijn staf willen wijzigen. De coach wilde naar verluidt niet verder met assistent Dennis Bergkamp, keeperstrainer Carlo l'Ami en conditietrainer Björn Rekelhof, maar kreeg daarvoor geen toesteming. Bosz bevestigt dit overigens niet.

"Ik had het hartstikke naar mijn zin bij Ajax en was graag gebleven. Mijn vertrek heeft niks met geld of de belangstelling van Dortmund te maken. Ook al willen mensen dat misschien niet geloven, toch is het echt zo..." De NOS laat weten dat Marc Overmars en Edwin van der Sar benaderd zijn voor een reactie op de uitspraken van Bosz, maar dat zij niet de behoefte voelen om te reageren.

Plaats een reactie

Foebele +32417
donderdag 12 oktober 2017 om 14:59
Vrij hypocriet dan om in de periode na de EL finale te roepen dat je sowieso niet weg zou gaan.

Niet alleen het TH heeft gefaald, maar Bosz zelf mag ook wel eens in de spiegel kijken.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 14:59
Daar bescherm je de club wel mee, doordat niet de halve selectie ook meteen weg wil :p
Vind ik leuk
Foebele +32417
donderdag 12 oktober 2017 om 15:01
Volgens mij gaf hij het zelf aan en werd hij er niet specifiek naar gevraagd. Dan hoef je het dus niet te melden, want iedereen gaat er van uit dat je gewoon blijft, dus ik zie niet in hoe dat iets bijgedragen zou hebben.

En als je dan uiteindelijk toch vertrekt dan krijg je alsnog dat spelers weg willen als ze dat om die reden zouden willen doen, dus nee, ik geloof daar niet in.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:05
Of hij het zelf heeft verteld vraag ik me af. Voetballers en trainers beantwoorden meestal vooral vragen. Er is ongetwijfeld iemand geweest die dacht "ik vraag het, misschien heb ik een scoop"

Ja, dat is ook zo. Het interesseert me eigenlijk niet zo. Hij is weg, en de schuld leg ik bij het bestuur.
Vind ik leuk
ajax1973 +1335
donderdag 12 oktober 2017 om 15:35
hij is weg en das ook geen ramp
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:40
Dat is waar. De nieuwe trainer doet het minstens net zo goed. Hou op joh, beste Ajax trainer van de afgelopen 20 jaar.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:50
Goede trainer maar kan me heel goed herinneren dat ie in het begin het seizoen al verspeelde, ook met Sanchez, Klaassen en Tete in de gelederen

En trouwens, als hij zo roept dat ie sowieso gestopt zou zijn, dan ben ik blij dat die opgerot is ook, die kale klets
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 15:51]
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:55
Ja, het duurde even voordat de spelers begrepen wat de bedoeling was, en hij de juiste samenstelling had gevonden. En daarna heb ik beter en meer voetbal gezien dan in de jaren daarvoor bij elkaar opgeteld.

Hij zegt dat hij al heel vroeg aangaf 'op deze manier wil ik niet verder' en aan 'deze manier' werd niks veranderd. Kijk hoe het nu gaat, hij had echt heel erg gelijk over dat er dingen veranderd moesten worden.
Het is echt heel jammer dat hij weg is. Dus stop die kale klets maar in je hol.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 16:03
Dan moet hij niet hypocriet lullen, dat hij niet weg zou gaan tenzij hij ontslagen zou worden. Dan had hij zijn bek moeten houden.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 16:08
Rustig, je doet alsof je vriendin bij je weg is gegaan.
Je kunt op zo'n moment ook niet zeggen "Nou, ik heb aangegeven dat ik vind dat er heel veel moet gebeuren en dat ik anders vertrek." Dan breekt de pleuris uit. Had je daar al over nagedacht?
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 16:32
wat ik me nu serieus afvraag, ben je misschien een alterego van foebele??

Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 16:34
Nee, ik ben hierboven of onder ook met hem in discussie. En ik ben niet zo in de war dat ik tegen mezelf praat :p
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 18:56
Fritsie, keep it cool man! :)

Anders mag je wat van de pilletjes lenen die Ted en ik dagelijks krijgen hoor.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 16:01
Hij heeft toch gelijk. Als de club niet wil veranderen aan de kromme invulling van het TH waarbij Bergkamp spitsentrainer is maar minstens net zoveel invloed heeft als Bosz dan snap ik dat je weggaat.
Ook Cruijff had er op een gegeven moment genoeg van, of was je toen ook blij dat die weg was?
En los vh feit dat aan het begin vh seizoen nog niet iedereen beschikbaar waren zoals Sanchez, Traore en Ziyech heeft zo een andere manier van voetballen tijd nodig. Dat komt omdat iedereen 5 jaar lang Frank de Boer was gewend en het saaie eeuwig tikkie breed tikkie terug en zonder risico voetbal wat daarbij hoorde....
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 16:07
Keizer heeft in principe dezelfde voetbal visie als bosz, alleen hij mocht niet werken met spelers zoals Klaassen en traore en sanchez. Dat de resultaten zo slecht zijn komt onder andere vanwege de waardeloze verdediging want Sanchez telde voor twee, en vanwege het aanjagen en druk zetten wat Klaassen heel goed deed en van de beek een stuk minder. Hoeveel goals scoorde Klaassen vorig seizoen in extremis terwijl de wedstrijd op slot zat?? Als keizer over dezelfde selectie zou beschikken dan zou geen haan naar bosz kraaien geloof me
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 16:13
Hahaha. Ja oké, leuk dat je dat denkt.
Dat de resultaten zo slecht zijn komt onder andere omdat Marceltje Kutkeizer tegen Heracles en Vitesse na een tegendoelpunt een verdediger eruit haalde en vervolgens beide keren nog een tegengoal kreeg.
Dan heb je dus een verdediging die niet solide is, net een tegengoal heeft gekregen, en dan denk je 'ik haal er gewoon ééntje uit, dan wordt het vast beter.'
Dezelfde visie als Bosz?
Bosz hield vast aan Plan A, en dat heel goed onder de knie krijgen.
Het eerste wat Keizer zei als hoofdtrainer was "We hebben ook een Plan B nodig"
Bosz speelde steeds in hetzelfde systeem en met dezelfde tactiek, een systeem en tactiek waar hij in vertrouwde en waaraan hij wist dat zijn spelers houvast zouden hebben.
Keizer wisselt constant van systeem in de hoop dat het werkt.

Ja, Sanchez kon goed verdedigen. Ja, Klaassen maakte veel doelpunten en brak wedstrijden open. Ja, met Sanchez en Klaassen zou Keizer het beter doen.

Maar ik vind het zo ontzettend onterecht dat je Marcel Keizer beschuldigt van het hebben van een visie.

En dan ook nog zeggen dat die visie 'in principe dezelfde visie' heeft als Bosz?
Waar heb je het in vredesnaam over?
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 16:47
Maar doordat bosz geen plan b had hebben we uiteindelijk helemaal niets gewonnen. Ik snap dat je keizer allerlei verkeerde keuzes verwijt maar niemand weet of bosz aan zijn tactiek had vastgehouden als die toevallige opstelling tegen willem 2 niet zo goed had uitgepakt. Uiteindelijk had ook hij andere beslissingen genomen als de resultaten en het spel zo slecht bleven als in het begin van het seizoen.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 17:01
Dat lag er echt niet aan dat Bosz geen Plan B had. Met een Plan B had Ajax ook niet van United gewonnen. Hij had een heel goed punt dat hij zich wilde focussen op één speelwijze. Die waarvan hij dacht dat het met die spelers de meest succesvolle was.

Jawel. Bosz hanteert deze tactiek al een tijdje. Hij heeft hem goed uitgewerkt en weet dat het werkt zodra het team het doorheeft en iedereen op de goede plek staat.
Bij Dortmund doen ze nu precies hetzelfde, alleen een paar stappen beter. Bij Vitesse speelde hij ook zo, maar met wat minder succes dan bij Ajax.
Dus hij zou ongetwijfeld hebben blijven schuiven qua spelers, maar niet qua tactiek.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 18:12
ik vind bosz een prima trainer met voetbalopvattingen die die ook de mijne zijn echter vind ik in algemene zin dat bosz te veel opgehemeld wordt en keizer te kritisch benaderd wordt. Uiteindelijk heeft elke trainer ook een portie geluk nodig en vooral goede spelers. Ondanks dat ook ik
vind dat keizer fouten heeft gemaakt in een aantal wedstrijden vind ik niet dat bosz foutloos is geweest.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 18:24
Waarom vind je dat Bosz teveel op wordt gehemeld?
Keizer heeft natuurlijk heel erg veel pech dat zijn ploeg ook gewoon minder goed is dan die van Bosz. Sanchez en Klaassen waren om meerdere redenen heel belangrijk.De voorbereiding speelt ook nog mee natuurlijk. Die dingen zijn alleen geen verklaring voor een heleboel zeer twijfelachtige keuzes van Keizer, systemen, wissels, spelers van de basis naar de bank, de tribune en terug.
100x roepen dat Dolberg je eerste spits is en Huntelaar je tweede en daar direct van afstappen.
Natuurlijk is Bosz niet foutloos geweest, maar Bosz is al redelijk lang trainer. Hij heeft in die tijd een sterke tactiek ontwikkeld en wat minstens zo belangrijk is, hij heeft een heleboel fouten die Keizer nu aan het maken is, al een keer gemaakt op niveaus waar het minder uitmaakt.
Ik vind dat hij heel kritisch benaderd wordt, maar hij doet ook wel bijzonder weinig goed voor iemand die trainer is van Ajax.

Maar vooral waarom wordt Bosz teveel opgehemeld?
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 19:17
Ik bedoel dat in verhouding tot keizer. Vorig jaar was alles fantastisch en dit jaar is alles dramatisch. Laat ik voorop stellen dat ik het jammer vind dat bosz weg is, maar ik vind echt dat keizer heel veel pech heeft gehad. De wedstrijden tegen nice waren kwa spel prima, tegen heracles had het gewoon 0-3 moeten staan en tegen ado idem dito. Wat keizer in die wedstrijden heeft genekt zijn de persoonlijke fouten die zijn gemaakt door verschillende spelers. Winnen ze die wedstrijden dan heeft niemand het over bosz, het technisch hart en over een crisis. Als je kritisch kijkt naar het vorig seizoen zijn er maar 4 wedstrijden die ik mij nog voor de geest kan halen en nee ik ben niet dement. Kopenhagen, schalke, feyenoord en lyon thuis was echt geweldig maar de rest van de wedstrijden hebben we toch een gewoon ajax gezien ? Ik heb mij ook vorig jaar tijdens genoeg wedstrijden behoorlijk geirriteerd aan het spel van ajax. Verder hebben we natuurlijk europees gezien behoorlijk wat geluk gehad, wat op zich niet erg is soms moet je als trainer ook een beetje geluk hebben. Ik probeer altijd alleen wel de nuance een beetje te blijven zien en ik vind dat keizer ook gewoon de kans moet krijgen
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 19:41
Ik ben het er mee eens dat Keizer pech heeft.
De wedstrijden tegen Nice speelde Sanchez nog mee en ging het inderdaad goed en zoals het tegen het einde van vorig seizoen verliep.
Dat kan zo zijn, maar gemiste kansen tellen nooit. Daar wil ik mee zeggen dat je altijd elke wedstrijd wel had kunnen winnen als jij je kansen erin had geschoten en zij niet.
Wat ik interessanter vind is dat toen Heracles scoorde Keizer een kostbare fout maakte.
Tegen ADO liet Groenendijk zijn team hoger druk zetten en spontaan was het krachtigste deel van het team uitgeschakeld doordat Ajax alleen nog maar de lange bal speelde. Keizer deed niks.
Natuurlijk worden er fouten gemaakt door verschillende spelers.
Dat was vorig jaar ook zo, en dat is elk jaar zo. Dat betekent alleen niet dat de trainer automatisch geen invloed heeft.
Als ze een betere trainer hadden gehad hadden ze die wedstrijden ook best kunnen winnen.

Oké, misschien herinner jij je maar 4 wedstrijden. Dat kan.
Ik heb een groot deel van het seizoen een Ajax gezien dat probeerde de bal snel te veroveren en de bal vooruit te spelen om kansen te creëren. Ik weet niet wat jouw definitie is van een normaal Ajax, maar het zag er heel anders uit dan onder Frank de Boer. Als dat je niet is opgevallen moet je nog een keer wedstrijden terug gaan kijken. Ze zetten direct druk en spelen vooruit, in plaats van een beetje rond tikken en wachten tot je ergens een gaatje ziet.
Natuurlijk ging het niet altijd perfect, maar kijk naar wat voor spelers ze hebben. Veltman, Viergever, Younes.. Alleen was het voetbal echt aantoonbaar beter, en zeker de intentie duidelijk aanvallender.
Ik heb me aanzienlijk minder geïrriteerd dan onder Frank de Boer en heb me ook veel vaker vermaakt dan onder Frank de Boer.

En ik vind het opvallend dat Keizer vooral heel veel pech heeft en een betere trainer is dan hij lijkt en Bosz alleen maar geluk heeft en daardoor minder goed zou zijn. Alsof bij Bosz alles mee zat.
Alleen als jij een betere trainer bent, ben je minder afhankelijk van geluk. Als jij een goede trainer bent, en door jouw invloeden staat jouw team met 3-1 voor in plaats van 2-1, ben je minder afhankelijk van geluk. Dan maakt het niet uit of zij net wel scoren of net niet, want je hebt marge.
Ik vind de "Keizer heeft pech en Bosz heeft geluk" nuance een hele kromme.

Je zegt dat Keizer de kans moet krijgen. Waarom? De man heeft niets op zijn cv staan dat een baan als hoofdtrainer van Ajax rechtvaardigt.
Bij de clubs waar hij hoofdtrainer was, op een aanzienlijk lager niveau dan Ajax, was het niet goed. Hij heeft één jaar Jong Ajax getraind, en had een middenveld met Van de Beek, Nouri en De Jong. Cassierra, 5 miljoen, in de spits. De Ligt centraal achterin. Daarmee is hij tweede geworden in de Jupiler League. Niet echt een bijzondere prestatie. Beter dan Stam. Maar zoals Stam zelf zei werkte hij met een wisselend team van eerste elftal, jong en A1 gemixt. Dat is nogal een verschil.
Dus waarom had Keizer de kans moeten krijgen?
Vind ik leuk
JustH +194
donderdag 12 oktober 2017 om 16:03
Daar denkt Tete heel anders over, en ik ook!
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 16:26
Dat Tete dat denkt snap ik. Die zat op de bank.
Dat jij er anders over denkt snap ik eerlijk gezegd niet. Ik zou niet weten welke trainer beter was, maar als jij iemand weet ben ik heel erg benieuwd.
Vind ik leuk
JustH +194
donderdag 12 oktober 2017 om 18:17
Toch denkt Tete daar anders over en ik ook.
Trainer is net zo goed als zijn materiaal
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 18:26
Dus elke trainer zou het bij bijvoorbeeld Ajax of Vitesse altijd even goed doen?
Vind ik leuk
JustH +194
donderdag 12 oktober 2017 om 22:33
Geloof me van Gaal x 10 krijgt het Nederlands elftal niet aan de gang.
Want een trainer is net zo goed als wat er in het veld staat.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 22:36
Dus Alex Pastoor had vorig jaar met Vitesse de beker gewonnen en Ron Jans was kampioen geworden met Chelsea?
Vind ik leuk
JustH +194
vrijdag 13 oktober 2017 om 10:26
Zou zo maar kunnen met dat materiaal
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 11:00
Hahaha. Nee, gewoon niet.
Ik weet niet wie je dat heeft wijs gemaakt, of waar je het op baseert, maar nee, gewoon nee :p
Vind ik leuk
JustH +194
vrijdag 13 oktober 2017 om 16:01
nee...of weten we het niet?
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 16:07
Gewoon nee. Ik vind het een bizarre suggestie dat alle trainers gelijkwaardig zijn. Het is even geloofwaardig als dat alle keepers evenveel tegengoals zouden krijgen.
Vind ik leuk
Cookee +3604
donderdag 12 oktober 2017 om 15:23
Maar is toch ook wel een beetje 'sneaky'?
Heb altijd liever dat mensen gewoon zeggen hoe het is.
Een supporter leest fijn hij blijft en dan weer niet.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 16:06
Misschien had ie op dat moment wel meer hoop dat het wel goed zou komen en dat Bergkamp, Spijkerman en l'Ami iets anders mochten gaan doen... Overmars wilde wel voldoen daaraan maar vd Sar (dikke maatjes Bergkamp) dacht er anders over helaas. Dan gaat Bosz nadenken of hij dan wel verder wil.
Of ben je zo naief dat je vindt dat een coach altijd moet zeggen wat hij denkt en wat zn gevoel is?
Wat denk je dat er gebeurt als ze vragen of hij blijft en hij zegt: daar geef ik nu geen antwoord op....
Soms kan je maar beter zeggen wat de minste ophef veroorzaakt.
Vind ik leuk
Cookee +3604
donderdag 12 oktober 2017 om 16:19
Naief ben ik zeker Piet, ik hoop altijd dat eerlijkheid een kans krijgt. Slim ben ik ook niet, maar oprecht wel.
Hij kan wel zeggen ik heb nog een contract (als dat zo was).

Maar nu citeer jij dus de journalist die van zijn eigen woorden de woorden van Bosz maakt, daarom schreef ik al dat de journalist net doet of zijn mening die van Bosz is.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 16:20]
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:02
Scherp Foebele.

Rond 25 mei zei hij nog tegen de Telegraaf dat hij een 3 jarig contract had en alleen weg zou gaan als ze hem zouden ontslaan :-)
Dus of de rest van dit verhaal nu zo waar is?
Vind ik leuk
Foebele +32417
donderdag 12 oktober 2017 om 15:04
Wat waar is weten we niet, wat we wel weten is dat het nog steeds aan alle kanten rammelt intern en mensen daardoor ook steeds genoodzaakt (of geneigd) zijn om zichzelf te verdedigen.

Ze zeggen inderdaad alleen niet wat er dan precies gebeurt is, wat mij alleen maar het gevoel geeft dat ze allemaal ergens schuldig aan zijn.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:05
Absoluut.
Het TH is het grote voorbeeld ervan. Vd sar stapt daar op zonder uit te leggen waarom precies. Vervolgens komt Overmars een paar weken later ermee op de proppen dat het TH traag handelde en Ajax daarom een speler mis liep.

Of Overmars waste weer zijn straatje schoon of het is weer een voorbeeldje van wat er allemaal gebeurt achter de schermen. Het rammelt wel degelijk.
Vind ik leuk
Foebele +32417
donderdag 12 oktober 2017 om 15:14
Inderdaad, heldere analyse, zo denk ik er ook over. De nieuwe opzet lijkt me nog steeds geen opzet die de problemen op gaan lossen.

Overmars zou meer macht krijgen om te beslissen als voorzitter van het TH, maar hij moet nog steeds met Bergkamp en Ouaali overleggen over het aankoopbeleid, het is niet zo dat hij zelf kan beslissen. Ouaali is hoofdjeugdopleiding en heeft dus een voorkeur voor eigen jeugd boven aankopen en Bergkamp heeft dat duidelijk ook. Dus hoe kan hij dan ooit een aankoop er doorheen krijgen?

Van der Sar gaf aan dat hij het te druk had met andere taken waardoor hij terug trad uit het TH, maar het heeft toch echt alles te maken met dat wat Overmars vertelde.

Jonk is al geslachtofferd, maar het lijkt dus niet aan Jonk te hebben gelegen, maar aan het feit dat we een stel oud voetballers hebben die het niet eens kunnen worden met elkaar en daarna ook nog eens langs een RVC moeten zien te gaan.

Het vervelende is dat de situatie voor de buitenwereld de indruk geeft dat oud voetballers geen directie posities zouden moeten opvullen, maar daar ben ik het niet mee eens, het probleem zit hem in de constructie waarbij teveel mensen inspraak hebben.

Het Technisch Hart moet een klankbord zijn, een groep waarin overlegd kan worden, maar dan moeten de mensen op hun posities wel uiteindelijk zelf de beslissing kunnen nemen, zonder belemmering van de anderen als die het er niet mee eens zijn.

Want als Overmars dan faalt dan komt de druk vanzelf en wordt hij vervangen door een ander, zo werkt dat, je legt verantwoording af over je beslissingen, niet zoals nu waarbij Bergkamp beslissingen neemt en niet ter verantwoording geroepen kan worden.

Het beschadigd die oud voetballers alleen maar.
Vind ik leuk
Cookee +3604
donderdag 12 oktober 2017 om 15:28
Oke, je hebt 3 man die een mening hebben. Dan moet de hoofdcoach zeggen, dit gaan we doen, want die wordt afgetikt op resultaat. Het kan niet zo zijn dat iemand die buiten beeld blijft ervoor zorgt dat de trainer niet de beste selectie heeft.
Nadeel daarvan is dat in dat geval zal jeugd weinig kans maken.
Vind ik leuk
Foebele +32417
donderdag 12 oktober 2017 om 15:42
Ben ik het niet mee eens, want het verleden heeft al te vaak uitgewezen dat je een passant niet de transfers kan laten doen, omdat dan iedere nieuwe trainer weer zijn eigen spelers haalt en die van zijn voorganger afserveert.

Zo zijn veel Nederlandse clubs voor gaas gegaan en zijn ze financieel in zwaar weer terecht gekomen.

De club, de technisch directeur, moet de beslissingen nemen met de langere termijn als oogpunt. Dan mag een trainer best overleggen met de TD net als het Technisch Hart kan overleggen over een aankoop, maar dan hakt er wel 1 iemand de knoop door, namelijk de geen die aangesteld is om het technische beleid te voeren.

Een hoofd jeugdopleiding heeft net als een trainer een bevooroordeelde positie, die zal eigen jeugd eerder willen doorschuiven waar de trainer eerder zal vragen om aankopen. De TD moet dat in balans brengen!
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:45
De TD krijgt toch ook gewoon een doorstroombonus?
Vind ik leuk
Foebele +32417
donderdag 12 oktober 2017 om 15:46
Hoe bedoel ja?
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:47
Krijgt Overmars niet een bonus voor elke doorbrekende jeugdspeler?
Vind ik leuk
2cents +32704
donderdag 12 oktober 2017 om 15:58
Jawel, dat krijgt hij.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 16:06
Is dat dan niet genoeg om te zorgen voor doorstroom?
Vind ik leuk
2cents +32704
donderdag 12 oktober 2017 om 16:11
Hij zorgt toch voor doorstroom? Althans, hij houdt het toch niet tegen met aankopen?
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 16:15
Nou, er is nu doorstroom, maar er is nu ook invloed van het TH waar de jeugdopleiding (over)vertegenwoordigd is/was.
Ik bedoel, als Overmars TD is, zonder TH erbij, zou zo'n bonus toch al wel genoeg moeten zijn.
Vind ik leuk
2cents +32704
donderdag 12 oktober 2017 om 16:25
Jij hebt liever 1 man met een bonusstructuur dat jeugd bevordert dan een man die op een bijna gelijkwaardig niveau tegenspraak krijgt van iemand in zo’n driehoek.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 16:27
Als Overmars op een bijna gelijkwaardig niveau tegenspraak krijgt, betekent dat dat hij in principe wel kan halen wie hij wil, maar dat als een ander het er niet mee eens is wel hevig protesteert?
Vind ik leuk
2cents +32704
donderdag 12 oktober 2017 om 17:19
Maar nu Overmars zelf bovenaan de driehoek staat is een hevig protest niet per definitie nog doorslaggevend. Volgens Overmars althans niet meer.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 17:31
Ja, als het zo werkt lijkt dat me prima.

Maar tot nu toe was de doorstroom gegarandeerd, omdat ze wél inspraak hadden.
Nu heb je toch eigenlijk alsnog een TD met een bonusstructuur? Je hebt het TH, maar dat is nu meer adviserend.
Vind ik leuk
2cents +32704
donderdag 12 oktober 2017 om 17:37
In wezen is dat ook zo. Maar als Overmars volledig z’n eigen koers gaat varen dan zal Bergkamp wel vertrekken. We zullen zien hoe die verandering uitwerkt. Het idee zal toch zijn dat er minder gedraald wordt voor er een knoop wordt doorgehakt.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 17:39
Dat Bergkamp vertrekt zou aan de situatie niks veranderen.
Ja, dat zal de gedachte zijn, en ik denk ook wel dat dat gaat werken.
Anders was Overmars denk ik niet akkoord gegaan.
En na hoe dit seizoen is begonnen denk ik dat Edwin bij moeilijke beslissingen ook wel de kant kiest van Overmars :p
Vind ik leuk
2cents +32704
donderdag 12 oktober 2017 om 17:56
Hij heeft nog weinig keus denk ik. ;)
Vind ik leuk
Foebele +32417
donderdag 12 oktober 2017 om 15:59
Geen idee, zou kunnen, maar volgens mij krijgen ze ook een bonus voor sportief succes en financieel succes, waardoor er geen reden is om puur jeugd door te drukken, want sportief en financieel succes gaan hand in hand en levert dus meer op aan bonussen.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 16:00
Hoe garandeer je dan dat er naar de jeugd wordt gekeken voordat ze iemand kopen?
Vind ik leuk
Cookee +3604
donderdag 12 oktober 2017 om 16:15
Kom je in dat geval niet op glijdend vlak, zoals bij ManUtd, waar kapitale spelers gehaald waren die Louis bij nader inzien niet wilde gebruiken?
Laat dan de Trainer 2 stemmen hebben, zijn hoofd ligt wel op het hakblok.
Vind ik leuk
Guust +3582
zaterdag 14 oktober 2017 om 21:59
Een trainer moet ook zijn eigen staf samen stellen en niet een paar gasten om hem heen die anders denken. Anders werkt dat ook nooit.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 19:50
Achter de schermen is het éen grote beerput ,maar ja dat krijg je hoogmoed komt voor de val
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:37
Jij geloofd ook in sinterklaas toch?
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:33
is het ook niet zo toen het vanaf januari/maart binnenkamers al werd voorgesorteerd op een vertrek van bosz. de loop graven werden al langzaam aan bemand..maar zonder succes, ajax beter ineens is gaan spelen. won opeens alles... het publiek liep weg met bosz en diens voetbal. de visie bleek bijna te winnen van de interne verdeeld heid...totdat het th vanzich liet spreken en bosz niet tegemoed te komen un zijn wensen.
ik vermoed dat het th zichzelf heeft vastgereden in de modder.. en bijna smeekend heeft gevraagd om zich stil te houden met een hypocriet antwoord... ipv de club weer in de brand te zetten
Vind ik leuk
Foebele +32417
donderdag 12 oktober 2017 om 15:45
Ze hebben grote fouten gemaakt, daar heb ik het hier al jaren over en ondanks dat ze graag het succes claimen van vorig seizoen blijkt toch uit alles dat het grotendeels een toevalstreffer was waarbij niet 1 iemand aan te wijzen valt waarom het toch zo goed ging, ook Bosz heeft geluk gehad, want hij wilde Traore in de spits wat totaal niet liep en had de mazzel dat Dolberg het zo goed deed voor zijn leeftijd. Ook was het niet Bosz zijn vinding om Schone op 6 te zetten, Lasse kwam daar zelf mee aan bij Bosz.

Sanchez en Ziyech waren belangrijke schakels in het succes, maar Ziyech wilde ze eerst niet eens hebben en Sanchez is toch echt een uitzonderingsgeval.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:49
Ach die gozer lult gooit bergkamp voor de trein en het ergste is dat Ajacieden die bergkamp verhaal nog geloven ook! Ik heb een seizoen lang me dood geërgerd aan zijn selectie beleid! Als bergkamp en Marc niet zo berg geld voor die spelers hadden neergelegd was het een nog grotere drama geweest! Finale leuk maar geen kampioen en beker door Cambuur... sorry iedereen die deze kerel goed vond is gek drama prestatie! Frank had drie prijzen als hij zoveel had mogen investeren. En nu wordt er weer een Ajacied genaaid waarom mogen Ajax trainers niet investeren en die gekke buitenstaanders wel vraag ik me af?
Vind ik leuk
Foebele +32417
donderdag 12 oktober 2017 om 15:57
Zijn start bij Dortmund is anders buitengewoon goed.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 16:45
Zijn spelers ook...
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 16:21
Ben een van die gekke Ajacieden, haha...Heb vorig jaar sinds tijden weer genoten van spel Ajax. Eens mbt gelukjes Dolberg en Sanchez maar hand van de trainer duidelijk zichtbaar..
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 16:48
Hahaha waar precies van viergever laten staan tot hij ons de kampioenschap koste? Of sinkgraven waar iedereen zo voorbij liep? Of was het binnen 5min bal in leveren? Leuk dat je Ziyech vergeet en Klaassen en dan die seizoenstart... maar wel keizer erop afrekenen na vertrek steunpilaren en Nouri zeker? Precies zoals ik al zei te veel krediet voor nogmaals een wan prestatie!
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:51
Kan hij dat ook hebben geroepen om de druk op te voeren zodat er aan zijn eisen werd voldaan?
Vind ik leuk
Foebele +32417
donderdag 12 oktober 2017 om 15:58
Hij zegt nu toch dat hij in de winter al wist dat hij zou vertrekken? Waarom dan nog druk uitoefenen in de hoop dat aan je eisen voldaan wordt?
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 16:04
Nee, dat zegt hij niet.
Hij zegt dat hij in de winter al wist dat hij niet op deze manier door wilde. Dat heeft hij meerdere malen aangegeven. Dus Ajax had dingen kunnen doen om 'deze manier' te veranderen. Zoals Spijkerman, L'Ami en Rekelhof eruit bijvoorbeeld. Ik weet niet of dit de drie namen zijn, maar als Bosz dat intern heeft aangegeven zullen zij wel weten wat hij bedoelde met 'deze manier'.
Dus hij oefende druk uit, omdat hij die dingen veranderd wilde zien, en dan wel wilde blijven.

Hij zegt in het filmpje duidelijk dat hij 'op deze manier' niet verder wilde en hij zegt dat hij graag was gebleven.
Maar dan dus wel op zijn voorwaarden. En als ik heel eerlijk de voorwaarden bekijk bij Ajax, kunnen die gewoon beter, toch?
Het team is toch bijvoorbeeld verzwakt? Ik kan me voorstellen dat een ambitieuze trainer als Bosz stappen vooruit wil zetten in plaats van achteruit nadat je een finale hebt gehaald?
Klinkt dit niet heel logisch?
Vind ik leuk
furgist +1420
donderdag 12 oktober 2017 om 16:21
ja, het ruikt hier naar verse bullshit
Vind ik leuk
Mari +977
donderdag 12 oktober 2017 om 16:27
Helemaal juist en om er nu (weer) mee op de proppen te komen.
Wiens belang is dat?
Omdat het nu met zijn club goed gaat? Als het slechty ging zou je hem niet horen.
Niet netjes!
Vind ik leuk
Itsese +1570
donderdag 12 oktober 2017 om 17:29
Ach vrij hypocriet om te denken dat je club het alleen ook wel kan... wat blijkt? Zonder Bosz kan het niet. Bosz spreekt gewoon de waarheid, Ajax deed het vorig seizoen echt subliem Europees, had ook kampioen moeten worden, Bosz wou opbouwen naar een Europese subtop. Als Ajax supporter wil je dat toch? Dan moet je niet zo hypocriet doen en over Bosz gaan beginnen. Een top coach, die Ajax nu (dankzij Ajax) weer ver ontstegen is. Hij had Ajax aan de hand kunnen nemen, mits Ajax dit wou, Ajax wou niet, dan is het ajuuuss!
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 17:33
En daar krijg je 31 likes voor? Man man.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 17:53
Lul hannes Foebele!!!!!!!!!!!!!
Vind ik leuk
Ajaxia +85
donderdag 12 oktober 2017 om 22:15
Ajax wilde een prijs horen toen Dortmund aanklopte, terwijl Nice resoluut nee zei. Niets hypocriet aan dus van Bosz
Vind ik leuk
Gerro +2850
donderdag 12 oktober 2017 om 23:57
Waarschijnlijk had ie tot het laatste moment de hoop dat het TH hem als nog zijn zin zou geven en zich daarin gesterkt gevoeld met het halen van de finale maar zelfs dat was niet genoeg.

Overmars was zoals ik de berichten gelezen heb de afgelopen maanden de enige die daar wel zijn nek voor wilde uitsteken. Dat hij er nu niets over gaat zeggen lijkt me logisch want dat legt een nieuwe bom binnen de club.

Zoals ik het zie heeft dus wel degelijk het TH gefaald en dan met name vd Sar en is Bosz weinig te verwijten.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 14:59
Edwin, bedankt jongen. Kutkeeper
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 14:59
Altijd gemengd zo'n reactie. Aan de ene kant goed dat ie het nog eens aangeeft; niet voor het geld. Maar wel zeggen dat je weg wilde omdat het anders moest, maar niet zeggen wat er dan precies anders moest...

Zeg gewoon wat er écht aan de hand was. Want laten we helder wezen; een keeperstrainer zal toch niet hét probleem zijn geweest.
Én, zoals Foebele hierboven terecht stelt: het is wel opvallend dat Bosz na de EL finale nog probeerde alles bij elkaar te houden bij de selectie...
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 15:00]
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:02
Nee, inhoudelijk moet je ook niet doen denk ik. Dan beschadig je mensen. Als hij nu zegt ik wou die en die eruit dan gaat iedereen op die en die letten. Ik denk dat het vooral gaat om de professionaliteit en het niveau rondom het eerste team.

Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:03
Dit is nog veel gevaarlijker en meer beschadigend. Blijkt al wel uit jouw post. 'Ik denk dat .....'
En net als jij gaan zodadelijk 328 journalisten exact hetzelfde doen.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:07
Hier wordt niemand beschadigd. Dus hoe is dit erger?
Dat journalisten dat denken, nou en? Serieus, nou en?
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:08
Omdat er nu alleen maar geruchten komen die een eigen leven gaan leiden. Gevoed door uitspraken als de jouwe, maar dan geuit door gasten als Derksen of de witte Chinees.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:30
Ik zie niet in wie daar last van zou moeten hebben.
Vind ik leuk
AFC +3786
donderdag 12 oktober 2017 om 15:57
De namen heeft hij al doorgespeeld naar n paar journalisten... Peter B is een misselijke vent... Wel een goeie trainer
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:59
Over dat goeie trainer heb je wel gelijk
Vind ik leuk
AFC +3786
donderdag 12 oktober 2017 om 17:03
De rest ook ;)
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 17:06
Het klinkt alsof hij je een keer genaaid heeft.
Vind ik leuk
AFC +3786
donderdag 12 oktober 2017 om 17:07
Het klinkt alsof K hem niet mag..
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 17:11
K?
Vind ik leuk
AFC +3786
donderdag 12 oktober 2017 om 19:20
Ben je achterlijk??
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 19:52
Daar is ook voor aangenomen niet voor sympathie
Vind ik leuk
Foebele +32417
donderdag 12 oktober 2017 om 15:02
Volgens mij was dat niet eens een reactie op een vraag, maar een bewuste opmerking die uit hem zelf kwam, dat maakt het alleen maar gekker.
Vind ik leuk
Artikia +1247
donderdag 12 oktober 2017 om 15:02
Klopt wat je zegt, maar ik denk niet dat Bosz dat iets interesseert. Het enige wat hij met deze uitspraak doet is zijn eigen straatje schoonvegen, door te stellen dat niet hij, maar Van der Sar en Overmars Ajax in de steek hebben gelaten.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:03
Die indruk krijg ik ook wat ja..
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:32
Bosz laten vertrekken was ook Ajax in de steek laten.
Vind ik leuk
Artikia +1247
donderdag 12 oktober 2017 om 18:09
De andere kant van het verhaal is: hoeveel meer had Bosz kunnen doen? We horen het verhaal maar van één kant. Als je het heel negatief bekijkt kan het klinken alsof Bosz een klein kind is die zijn zin niet krijgt, en dus alles maar laat vallen.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 18:15
Hoeveel meer had Bosz kunnen doen? Het is geen kwestie van onderhandelen en dan allebei een stapje naar het midden zetten. Hij zag dingen die verbeterd moesten worden om tot betere prestaties te komen en zei dat hij wilde dat dat veranderde. Hoeveel meer had hij kunnen doen? Waaraan?

Je vergelijking klopt niet, omdat een klein kind dat zijn zin niet krijgt meestal geen gelijk heeft.
Bosz wilde veranderingen om stappen vooruit te zetten.
Die wilden ze niet doorvoeren en ik kan me voorstellen dat als jij ambitieus bent ingesteld en je werkgever is dat niet, je dan beter kan vertrekken, want dan pas je niet goed bij elkaar.
Vind ik leuk
Artikia +1247
donderdag 12 oktober 2017 om 21:34
Mijn punt is dat alleen al deze reactie gebaseerd is op het oogpunt van Bosz. We hebben alleen de reden(en) gehoord die Bosz had om weg te gaan. We hebben echter niet gehoord waarom Ajax hem zijn zin niet wilde geven. Hoezo heeft Bosz gelijk?

Verder valt er over ambitie ook weinig te zeggen. Stel: de trainer denk dat een nieuwe linksback het team compleet maakt. De technische staf denkt dat een nieuwe rechtsvoor het team compleet maakt. Wie heeft er dan gelijk? Is de technische staf dan minder ambitieus dan de trainer? We weten de beweegredenen niet van de technische staf, dus we kunnen niet oordelen of er een verschil in ambitie of iets dergelijks was. We weten alleen dat Bosz ontslag neemt omdat hij zijn zin niet krijgt. Geen idee of dat rechtvaardig is, sterker nog, we weten niet eens wat hij precies wilde.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 21:56
Dat klopt.
Waarom Ajax hem zijn zin wilde geven vind ik niet heel relevant als ik eerlijk ben. Bosz heeft de afgelopen jaren laten zien dat hij zijn teams kan laten voetballen zoals ze dat bij Ajax al heel lang graag zouden willen zien.
Hij liet zien dat het bij Ajax lukte, en nu bij Dortmund ziet het er ook helemaal niet slecht uit.
Hij presteerde het om, hoewel iedereen zeker wist dat het praktisch onmogelijk was, in zijn eerste seizoen de EL finale te halen. Op een punt na misten ze het kampioenschap.
Ik zou persoonlijk alles gedaan hebben om zo iemand binnen mijn organisatie te houden.
Dit alles is ook waarom ik de vergelijking met een verongelijkt kind onterecht vind.

De situatie die jij schetst, waarin allebei een speler willen halen is niet echt van toepassing op de situatie.
In dat geval lijken overigens allebei me ongeveer ambitieus, mits de linksback en rechtsvoor kwalitatief een beetje overeenkomen.
Maar als iemand zegt 'op deze manier wil ik niet verder' mag je er vanuit gaan dat het niet gaat over voor welke positie een nieuwe speler gehaald moet worden.

Dat het onder andere om het vertrek van een aantal stafleden gaat is een publiek geheim. Hij zegt het hier niet, maar dat lijkt me ook vrij oncollegiaal. Voor wat ik heb begrepen wilde hij ook een eigen assistent aanstellen en was dat ook geen optie.

Ik geef toe dat ik de precieze eisen niet weet. Ik weet ook niet of Carlo L'Ami een goede keeperstrainer is.
Wat ik wel weet is dat het de afgelopen pakweg 10 jaar bij Ajax qua voetbal niet al te best was. Qua Europese prestaties ook niet. Kijk bijvoorbeeld ook naar hoe het dit seizoen gaat. Afgelopen seizoen was heel succesvol, en in plaats van dat er vanuit die positie stappen vooruit worden gezet gaan ze achteruit.
Als dan iemand langskomt die in één jaar zorgt dat er op een aantrekkelijke, aanvallende manier met resultaat wordt gevoetbald. Bijna kampioen wordt naast een finaleplaats in de EL, en iedereen is het erover eens dat ver komen in Europa je punten kost in de competitie, als je dat allemaal meeneemt zou ik naar diegene luisteren als hij zegt dat er dingen moeten veranderen.
Dan zou ik echt heel goed luisteren en blij zijn dat je zo verstandig bent geweest om hem binnen te halen.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 14:59
Het lijkt me toch dat er meer aan de hand was dan alleen die 2 stafwijzigingen.
Vind ik leuk
Nashua +4359
donderdag 12 oktober 2017 om 15:01
Mijn vertrek heeft niks met geld of de belangstelling van Dortmund te maken

Yeah right !!!!
Vind ik leuk
jaja_PSV +14806
donderdag 12 oktober 2017 om 15:26
Lijkt me helder ja.
Bosz had kunnen zeggen dat hij voor t geld ging om de relatie met Ajax goed te houden. Je weet maar nooit toch?

Maar hij is pissed op ajax, dat is helder.
Vind ik leuk
Itsese +1570
donderdag 12 oktober 2017 om 17:34
En terecht! Sta je als coach in de finale van de Europa League, wil je daarna subtop Europa worden, laat het hele TH je vallen. De club wil niet hoger dan Nederlandse top 3, nr. 2 of 3 is goed genoeg, Europa League finale is gewoon te goed... dus daar kunnen ze niks mee. Bosz zou met zo’n mentaliteit inderdaad sowiso weg zijn gegaan bij Ajax.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 17:37]
Vind ik leuk
reggie +643
donderdag 12 oktober 2017 om 15:02
Bergkamp was en is nu nog het probleem.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:02
Tis een super trainer maar hij kan ook lullen als Brugman
Vind ik leuk
Nashua +4359
donderdag 12 oktober 2017 om 15:29
Een supertrainer wint prijzen

Nogmaals met Bosz leuk voetbal, géén prijzen
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:33
Dit jaar wordt ie met 2 vingers in de neus de kampioen van Duitsland!
Vind ik leuk
Nashua +4359
donderdag 12 oktober 2017 om 16:29
Bayern wordt gewoon kampioen, die hebben Dortmund aan het begin van het seizoen al alle hoeken laten zien. Was trouwens de eerste prijs die weer aan zijn neus voorbij ging.

Klop gehad van de Spurs & Real, nogmaals leuk voetbal geen prijzen
Vind ik leuk
Bizzy +5763
donderdag 12 oktober 2017 om 15:04
De waarheid zal ergens in het midden liggen.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:13
"Ik zou sowieso gestopt zijn bij Ajax", zegt Bosz tegen de NOS. "Ik heb in januari bij Edwin van der Sar aangegeven dat ik op deze manier niet door wilde gaan".

Een stuk verder ...
"Ik had het hartstikke naar mijn zin bij Ajax en was graag gebleven. Mijn vertrek heeft niks met geld of de belangstelling van Dortmund te maken".

>>Wat een omslag in ene keer ...
Vind ik leuk
2cents +32704
donderdag 12 oktober 2017 om 15:18
Het is een raar verhaal.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:34
Qua volgorde staat het ongelukkig. Je kunt toch voor januari besluiten dat als het zo gaat als het gaat je daar niet nog een jaar zin in hebt?
Vind ik leuk
2cents +32704
donderdag 12 oktober 2017 om 15:17
Hij zegt niet iets waarmee je kunt zeggen dat het verhaal dat Van Der Sar kort na de breuk al naar buiten bracht onwaar zou zijn.

En sowieso stoppen bij Ajax? Hoe dan? Contract afkopen? Of puur omdat er concrete interesse was van andere clubs?

En dan geef je een week voor Dortmund kwam iets aan. Er gebeurde niets en je besloot weg te gaan, precies allemaal in het weekje voor Dortmund kwam?

Het is een beetje ongeloofwaardig allemaal.
Vind ik leuk
Fredsjhe +2395
donderdag 12 oktober 2017 om 15:26
Ik vind het toch redelijk plausibel. Als (wel met een behoorlijke als) je Bosz geloofd, dan heeft hij in januari aangegeven dat "zij eruit of ik eruit" speelde. Dat heeft hij dan diverse keren bij Vd Sar aangegeven, maar blijkbaar wilde Ajax dit niet. Dan heeft hij het waarschijnlijk prima naar zijn zin gehad met spelers, andere mensen binnen de club, supporters e.d. maar zijn ideale plaatje om tot topprestaties te komen werd niet ingewilligd, dus wilde hij stoppen. Kan me voorstellen dat het zo gegaan is, maar blijft natuurlijk speculeren. De belangstelling van Dortmund is hem in ieder geval wel heeeel goed uitgekomen.
Vind ik leuk
2cents +32704
donderdag 12 oktober 2017 om 15:39
Dus iets loopt een hele tijd. Hij stelt het een week voor Dortmund kwam aan te geven. En in die tussenliggende week gebeurt er blijkbaar nóg niets waarna hij besluit te stoppen en dan staat in ene Dortmund op de stoep?

Toeval bestaat niet, zeggen ze weleens.

In de winter werd er al besproken dat Spijkerman van Ajax 1 afgehaald zou worden. Van Der Sar vertelde kort na het vertrek van Bosz dat vrijdags werd geëvalueerd en nogmaals de Spijkerman verandering werd bevestigd. Na het weekend zou er een vervolggesprek komen.

In dát gesprek moest in ene het grootste deel van de staf weg en in de dagen daarop (dat is geen week) kwam Dortmund officieel. Dat terwijl het in het tussenliggende weekend al gonsde van de geruchten rondom Dortmund.
Vind ik leuk
Fredsjhe +2395
donderdag 12 oktober 2017 om 15:50
Als je jouw verhaal leest (de Vd Sar versie toch?) dan heeft Bosz Dortmund gebruikt om Vd Sar voor het blok te zetten. Geruchten interesse Dortmund > Bosz praat met Vd Sar over staf > Vd Sar doet niets > Dortmund is concreet > Bosz weg.
Jammer dat we waarschijnlijk nooit achter het complete verhaal zullen komen.
Vind ik leuk
2cents +32704
donderdag 12 oktober 2017 om 15:54
Het aardige is dat Bosz die versie ook niet tegenspreekt. Hij heeft het namelijk over “in de week voor Dortmund kwam”. Dat komt precies overeen met dat eerste evaluatiemoment op die vrijdag. Dat was eind van de week voor Dortmund kwam.
Vind ik leuk
Fredsjhe +2395
donderdag 12 oktober 2017 om 16:00
Het zou best kunnen inderdaad. Peter staat niet echt bekend om zijn betrouwbare persoonlijkheid. Ik denk persoonlijk dat het onverstandig van Ajax is geweest om niet aan zijn eisen tegemoet te komen, want als trainer paste hij volgens mij prima.
Vind ik leuk
2cents +32704
donderdag 12 oktober 2017 om 16:10
Het was een mooi moment om een verversing van de staf door te voeren. Maar volgens mij is Bosz bij het tweede gesprek bewust veel te ver gegaan in z’n eis omdat hij dus al uit was op een breuk.

De uitkomst van het eerste gesprek was namelijk nog dat men het idee had eruit te komen qua invulling van de staf.

Het stonk.

Snap trouwens wel dat Bosz naar Dortmund ging hoor, een club met veel grotere mogelijkheden.

Maar als volgende zomer Barca of Real op de stoep staat flikt hij geheid hetzelfde.
Vind ik leuk
Cookee +3604
donderdag 12 oktober 2017 om 15:20
Is dat gebruikelijk voor een journalist om te schrijven "naar verluidt... tot Bosz bevestigt dit niet".
En op de puntjes lezen we dan de mening van de schrijver.
In principe geeft Bosz aan dat er iets fout zat maar niet wat. Nu voelt het toch alsof Bosz dit zegt. Hoe moeten Overmars en Sar reageren op iets wat Bosz niet zei?
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 15:20]
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:36
Even de Google translation aangezet want ik snapte het niet helemaal. Hier komt de vertaling van de woorden van Bosz in de laatste alinea:
"Ik had het hartstikke naar mijn zin bij Ajax en was graag gebleven"
= "Ik ergerde me rot dat er niet naar me geluisterd werd bij Ajax en ben blij dat ik weg ben"
"Mijn vertrek heeft niks met geld of de belangstelling van Dortmund te maken"
= "Gelukkig klopte Dortmund aan, zodat ik beter betaald werd dan ooit"
"Ook al willen de mensen dat misschien niet geloven, toch is het echt zo"
= "Ook al geloof ik het zelf zeker wel, het is toch echt niet waar"
Einde vertaling.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:40
Handig. Is dit vertaald uit de Bosz taal vanuit t Nederlands?
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 15:48
Jip!
Vind ik leuk
Guusman +1443
donderdag 12 oktober 2017 om 15:42
Die vertaal-credits zou ik mooi zelf opeisen als ik jou was ;)
Vind ik leuk
Guusman +1443
donderdag 12 oktober 2017 om 15:39
Haha wel opmerkelijk dat Bosz dat nu pas zegt.
Die hou ik nog effe achter de hand tot het hier loopt, dacht ie.

[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 15:43]
Vind ik leuk
Sanuk +201
donderdag 12 oktober 2017 om 15:49
Dat waren nog eens tijden, dat oud voetballers een sigarenwinkeltje of een sportwinkel begonnen en zelfs dat ging velen niet goed af. Bij ajax leggen ze alle macht bij 3 oud voetballers. In overmars zie ik nog potentie, maar die andere 2 sociaal gestoorden.
Vind ik leuk
AFC +3786
donderdag 12 oktober 2017 om 15:53
Tuurlijk Peter B.. check je laatste interview ff.. We moesten ons druk maken om de spelers die konden vertrekken.. niet de trainer
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 16:01
Tja dat Technisch Hart van AJAX. Pfff. Hartelijk gefeliciteerd fans.... Ze lijden in de staf dus blijkbaar allemaal aan een hartstilstand. Anders is de volledige teloorgang van de club niet te verklaren. Niemand speelt nog met zijn hart (maar alleen voor het geld). Het gaat hartstikke fout in elk geval. Neem dat nou eens ter harte. Een hartenkreet vanuit het verre België.
Vind ik leuk
Dorzon +2228
donderdag 12 oktober 2017 om 16:02
hahahaha ik begrijp dat overmars en vd sar niet willen reageren. Dan heb je eindelijk een trainer die het voetbal speelt wat ajax wil spelen en dan pest je hem de deur uit omdat hij zijn eigen omstandigheden niet mag creeëren. Lachwekkend. Dat ajax uiteindelijk bepaald welke spelers er aangekocht worden lijkt me logisch, maar de invulling van de staf is toch echt iets wat de hoofdcoach moet bepalen.

Dus kijk naar hoe het elftal nu speelt, zet dat even tegen hoe het vorig jaar ging en bedank hiervoor de mensen die hiervoor verantwoordelijk zijn. Je zal een seizoenkaart hebben....
Vind ik leuk
JustH +194
donderdag 12 oktober 2017 om 16:06
Niemand weet hoe het precies zit.
En troost je dat weten we van geen enkel bedrijf.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 16:23
En weer komt die smerige rat bergkamp naar boven. Wat een ziekte is hij zeg!
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 16:24
Zou dit de reden zijn waarom sommige Ajax spelers niet door het vuur gaan voor Keizer? Zich misschien gepasseerd voelen door de directie?
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 16:33
Erg toevallig dat Borussia Dortmund ineens aanbelt en hem uit zijn lijden verlost bij Ajax. Peter Bosz die volgens velen Ajax weer herkenbaar en fantastisch heeft laten voetballen vorig jaar. Maar is dat feitelijk wel zo ??
Vorig seizoen kan ik me slechts een paar wedstrijden herinneren die Ajax echt goed speelde. Kopenhagen, Schalke, feyenoord en lyon thuis, voor de rest is kwa spelbeeld geen een wedstrijd in mijn geheugen blijven hangen. Herkenbare keuzes ?? Ziyech kwam pas na uitschakeling tegen rostov, riedewald was zijn nummer 6 echter bij toeval werd dat schone, traore werd gehaald als spits voldeed niet werd daarna rechtsbuiten omdat dolberg bij toeval opeens doelpunten ging maken, tete vs veltman hoef ik niet toe te lichten. Resultaten geboekt ?? Europa league heeft ajax het prima gedaan het had echter zomaar in de kwartfinale afgelopen kunnen zijn. Al het geluk van de wereld tegen schalke uit, al het geluk van de wereld tegen lyon zowel het eerste half uur thuis als de hele uitwedstrijd. Finale tegen Manchester utd geen plan b en kansloos ten onder gegaan. Eredivisie begin vd competitie prut, laatste kans op de titel weggegooid omdat bosz tegen psv uit niet met een fit elftal wilde spelen ondanks dat de helft van het team gesloopt was door de zware wedstrijd uit bij schalke. Beker was prut doordat bosz cambuur onderschatte. Betekent dit dan dat Bosz een slechte trainer is ? Nee hij is een prima trainer met goede voetbalopvattingen maar hij is een gewone voetbaltrainer en geen heilige. Gewone voetbaltrainers moeten doen waar ze voor betaald worden dat is nl spelers en het team beter maken en bovenal resultaat boeken en prijzen pakken. Hij is niet aangesteld om aanstellingen van diverse trainers te beslissen. Helemaal niet gezien het simpele feit dat hij vorig jaar gewoon niet heeft gedaan waar hij verantwoordelijk voor is.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 16:40
Zooitje
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 16:44
Hoop dat Peter Bosz ooit de gelegenheid krijgt om terug te keren naar Ajax, al is het maar voor een soort revanche voor hem.
1 seizoen vind ik bar weinig, maar snap beide kampen wel een beetje.
Een trainer moet natuurlijk ook niet denken dat hij het allemaal voor het zeggen heeft bij een club, maar Van der Sar en Overmars gaven hem helemaal niets wat hij wilde en dat is wel een kwalijke zaak!
Al is hij een oud-Feyenoorder, in het begin gaf ik hem het voordeel van de twijfel en dat pakte goed uit.
Helaas geen titel maar die Europa League finale zal ik nog lang onthouden!
Vrees echter dat hij niet binnen nu en 5 jaar terugkeert, vooralsnog doet hij het prima bij Borussia Dortmund en zolang Van der Sar, Overmars en Bergkamp nog bij Ajax zitten is het al een verloren zaak.
Vind ik leuk
Teo Smith +12426
donderdag 12 oktober 2017 om 17:08
Zegt meer over ajax dan over bosz ;)
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 17:19
Dan had ie zich zijn eigen mensen genomen en dan komt Dortmund dan was ie alsnog gegaan hoor.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 17:31
Ik had hem ook graag langer bij Ajax gezien, maar je kunt als trainer ook niet alles eisen.

Hij heeft de club die hem een platform gaf om zichzelf in `the picture` zetten wel heel erg misbruikt om er zelf beter van te worden. Dat heeft hij al regelmatig gedaan zoals ook in Israël. Had iemand hem daar zien staan? Zou hij vanwege zijn prestaties daar of eerder bij Dortmund aan de slag kunnen?

Dacht het niet hij heeft gewoon heel egoïstisch voor positieverbetering en geld gekozen.. Niets om trots op te zijn, geef dat ook gewoon toe.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 19:54
Doen ze in de politiek ook
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 17:34
Mooi voetbal Peter, maar wat heb je nu eigenlijk gewonnen? In de EL finale verlies je gewoon, omdat de tegenstander al weet hoe je gaat spelen. En dan met een Mourinho die niet meer doet dan een tegenstander analyseren. Door jou was dat al een verloren wedstrijd.
Vind ik leuk
JTE +121
donderdag 12 oktober 2017 om 20:00
Waarom moet iedereen als ze weg zijn (spelers of trainers)commentaar geven op hun vorige werkgever,het Ajax bestuur zal wel fouten gemaakt hebben maar Bosz ook zeker met bv opstellingen,nu is alles nog koek en ei in Dortmund,maar uitschakeling dreigt in champ.leque en in de Bundesliga worden ze ook geen kampioen,dat wordt gewoon B.Munchen,dus dan zal ook in Duitsland de kritiek op Bosz wel komen
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 20:25
Petertje was er na 6 maanden al klaar mee in die slangenkuil........
Vind ik leuk
rpaulp50 +2323
donderdag 12 oktober 2017 om 21:10
Het is niet terecht dat hij weg is gegaan voordat zijn contract was beëindigd, aan de andere kant laat het wel duidelijk zien hoe onwerkbaar de situatie was met Bergkamp en het TH.
Van deze situatie moet men leren.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 21:30
Geloof hem voor 100%
Vind ik leuk
glenn +752
donderdag 12 oktober 2017 om 21:32
als het niet waar was je zou sar en Overmars nogal een gehoord hebben, dat is zeker waar heel dat Bosz verhaal.....als je iedere week kijkt zie je ook wat er misloopt hoor, om te beginnen miskopen a volonté en ten tweede spelers die veeel te jong gebracht worden AJAX ZIJNDE en dan nog de kar moeten trekken ook....
Vind ik leuk
zaterdag 14 oktober 2017 om 03:46
Heb je leningen nodig voor project, investering, persoonlijke leningen, zakelijke leningen, huisleningen, studie leningen, consolidatie leningen en leningen voor verschillende projecten? voor degenen die een lening willen ontvangen van ons bedrijf, moet u vandaag contact opnemen met (ericfinancee@gmail.com of ericfinancee@outlook.com) of bezoek onze website ericfinancee.wixsite.com/ericfinance en ontvang vandaag uw lening.
Vind ik leuk
Guust +3582
zaterdag 14 oktober 2017 om 21:48
Het is wel logisch om als trainer je eigen staf om je heen te hebben, denk dat hij niet volledig zijn eigen gang kon gaan, dat is raar als je perce Bosz als trainer wilde. Van de Sar en Overmars zeggen wel vaker dingen die niet kloppen dus denk dat Bosz zijn verhaal wel meer de waarheid is.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 14 oktober 2017 om 21:50]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Bosz doorbreekt stilzwijgen: "Ik zou sowieso gestopt zijn bij Ajax"