Spelers Go Ahead kregen klappen van supporters: Schandalige vertoning

Spelers Go Ahead kregen klappen van supporters: "Schandalige vertoning"

donderdag 12 oktober 2017 om 20:08

Mark Diemers en Elvio van Overbeek (De Graafschap) herinneren het zich nog maar al te goed: de finalewedstrijd van de play-offs in mei 2016 waarbij fans van De Superboeren na de wedstrijd het veld opkwamen en spelers van tegenstander Go Ahead Eagles aanvielen. Diemers vond het vreselijk, vertelt hij aan de Gelderlander. 

"Het was een schandalige vertoning. Natuurlijk heeft de aanhang van Go Ahead zich ook niet altijd netjes gedragen, maar dat geeft nog niet het recht om spelers de kop in te slaan. Van voetballers blijf je af. Ik hoop zulke taferelen nooit meer mee te maken", zegt de middenvelder. 

Van Overbeek was destijds in dienst van Go Ahead. "Onze dag kon eigenlijk niet meer kapot, want wij promoveerden naar de Eredivisie. Als spelersgroep gingen we richting onze supporters, om ze te bedanken en om feest te vieren. Maar plotseling stonden er allemaal boze fans achter ons."

Een paar teamgenoten van de aanvaller kregen klappen. "Of ik bang was? Eerlijk gezegd niet, want ze deden mij niets. De supporters liepen mij allemaal voorbij, maar een paar medespelers bleven op het veld en zochten zelf ook ruzie." Komend weekend staat de wedstrijd tussen De Graafschap en Go Ahead weer op het programma in de Jupiler League.

Plaats een reactie

1892 +7024
donderdag 12 oktober 2017 om 20:21
De boertjes kunnen beter gaan brommers kieken.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 23:20
Doen we ook :)
Vind ik leuk
Ruud1987 +2961
donderdag 12 oktober 2017 om 20:24
dan toch gewoon zonder uitsupporters ?

schijnt DE oplossing te zijn........
Vind ik leuk
HansVites +2210
donderdag 12 oktober 2017 om 21:10
Het waren de thuis supporters Einstein
Vind ik leuk
HanV +2218
donderdag 12 oktober 2017 om 20:29
Onruststokerij.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 20:30
Overbeek moet nog meer snuiven, met zijn medespelers zochten zelf ook ruzie
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 20:53
Jaaa,bij de Eagles zijn ze ook niet zo braaf.En zeker de supporters niet!!!
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 21:01
Mannen onder elkaar...Dit gebeurd elk weekend op meerdere locaties in het uitgaansleven. Hier hebben ze nog een motief.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 21:39
Tuurlijk joh, noem het maar normaal.
Vind ik leuk
United FC +12744
vrijdag 13 oktober 2017 om 13:04
Zinloos geweld?
Vind ik leuk
HansVites +2210
donderdag 12 oktober 2017 om 21:11
Randy Wolters mepte anders aardig van zich af.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 23:16
Randy is dan ook een kampert. Die redt zich wel.
Vind ik leuk
Tossa +879
donderdag 12 oktober 2017 om 23:43
En terecht! (zegt deze Zwollenaar)

Je gaat je toch niet als een makke schaap in elkaar laten slaan?
Werkelijk, wat een stumpers!
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 22:15
hak er maar lekker op los, hopelijk lucht dat op of zo. Daarna veel stadion verboden uitdelen en ze nooit meer zien!!! Want een echte supporter blijft clean en houd van zijn club
Vind ik leuk
Thobar +2749
vrijdag 13 oktober 2017 om 02:26
En hoeveel stadionverboden zijn er wel niet door de Graafschap uitgedeeld (en niet na een paar jaar herroepen)?
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 23:24
Kunnen dit wel herhalen, de stadion beelden van de wedstrijd is Deventer waren weinig anders. Toen werden wij als supporters aangepakt en werd er vuurwerk in het vak gegooid. Toen hoorde je niemand, halve stadion stond toen ook op veld ons te provoceren en voorwerpen te gooien. Nee, daar horen en zien we niets van.....

Neemt niet weg dat dit een schandalige vertoning was..... Mensen die zich supporter durven te noemen.....
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 06:42
Precies ja! Glazen flessen bekers pis vuurwerk..vanalles vloog het vak in! Meneer de directeur van GAE sprak wat er bij ons gebeurde (terecht) over schande. Maar wat er in Deventer gebeurde heeft hij het niet over!
Ik ben al vaker bij GAE geweest. Het is telkens raak. Moest de ME er weer aan te pas komen omdat ze de bussen aanvielen en bekogelden met stenen! Lekker volk daar!
Eigenlijk qua naan stadion en ligging een prachtige club. Maar door hun fans wordt dat om zeep geholpen.
De klootzakken die bij ons om een foute reden het veld op gingen waren mensen die normaal niet komen. Puur voor dit...
Ik mag hopen dat dat goed gaat zondag.....Volgens mij hadden de clubs nog eens een goed gesprek moeten hebben. Ik weet het niet. Maar ik ben zwaar tegen geweld
Vind ik leuk
palesky +156
vrijdag 13 oktober 2017 om 07:42
als het elke keer raak is als jij bij GAE bent zou ik toch eens bij jezelf ten rade gaan
Vind ik leuk