'Al geven ze me een miljoen euro, ik zou nooit voor Ajax kunnen spelen'

'Al geven ze me een miljoen euro, ik zou nooit voor Ajax kunnen spelen'

donderdag 12 oktober 2017 om 20:30

Gaston Taument, jeugdtrainer en voormalig aanvaller van Feyenoord, vindt het jammer dat er zoveel haat en nijd is tussen fans van Ajax en de Rotterdamse club. In gesprek met magazine Santos laat hij overigens weten dat hij nóóit voor de rivaal uit Amsterdam had willen spelen. 

"Ik heb niets met andere clubs. Ik kan niet ergens anders werken", aldus Taument (47), die tussen 1990 en 1997 furore maakte bij Feyenoord, later voor onder meer Benfica en Anderlecht speelde en sinds 2012 jeugdtrainer is op Varkenoord. 

"Louis van Gaal belde me op in 1996. Finidi George ging weg bij Ajax. Van Gaal wilde me halen. Ajax was de wereldtop. Ik heb niet getwijfeld, maar ik was wel enorm vereerd", erkent Taument. "Dat heb ik ook gezegd. Mocht niet van sommige Feyenoord-supporters en dat lieten ze me weten ook. Rottijd. Heb me zelfs ziek gemeld in die tijd."

Miljoen euro
"Ik ging altijd goed om met de Ajacieden bij het Nederlands elftal", vervolgt de vijftienvoudig international. "En ik vind het vreselijk hoe sommige fans doorslaan in hun fanatisme, want ik ben een vredelievend persoon. Die wél vindt dat je eigenlijk niet voor beide clubs kunt spelen. Ik zal er niemand op aankijken, hoor. Maar ik zou het nooit kunnen. Al geven ze me een miljoen."

Plaats een reactie

Santi +15650
donderdag 12 oktober 2017 om 20:37
Geen haat, wel liefde.
Wel eer, geen overstap wegens clubtrots.

Tsja zo mag het inderdaad ook wel. Top
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 21:13
Deels trots maar ik lees ook dat hij niet mocht van supporters en dat hij zich zelfs ziek had gemeld een tijdje....
En als ik dan kijk hoe Vejinovic werd behandeld en bedreigd, is het blijkbaar nog steeds zo dat sommige mongolen wel heel erg ver gaan. Zo ver dat ze hun eigen spelers bedreigen en de vernieling in helpen als hij slecht speelt of naar de concurrent zou over willen stappen
Vind ik leuk
1892 +3006
donderdag 12 oktober 2017 om 20:37
Taument een beetje aandacht nodig ?
Vind ik leuk
R2 +2362
donderdag 12 oktober 2017 om 20:43
Zegt hij iets raars dan? Ik geef hem in ieder geval groot gelijk.
Vind ik leuk
HansVites +1681
donderdag 12 oktober 2017 om 21:14
Geef mij een miljoen en jij mag kiezen van welke club ik supporter word.
Vind ik leuk
1892 +3006
donderdag 12 oktober 2017 om 23:00
ok
Vind ik leuk
HJR +4136
donderdag 12 oktober 2017 om 21:39
Zegt Taument in een interview met Santos. Ik denk dat hij daar voor gevraagd werd.
Een kleine held is het met zijn kopgoal tegen Saoedi Arabië :).
Vind ik leuk
Woudo +4616
donderdag 12 oktober 2017 om 20:40
Ben het helemaal eens met Gaston! Vind de rivaliteit soms ook te ver gaan.. Veel mensen houden het leuk met hier en daar pesterijen maar er is altijd een groepje Mongolen die het dan nodig vind om iemand te gaan bedreigen. Triest.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 21:53
Ho ho nu doe je de Mongolen tekort.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 20:44
Achteraf lullen is leuk maar als Ajax hem een miljoen had geboden was hij mooi vertrokken bij Feyenoord.
Vind ik leuk
Santi +15650
donderdag 12 oktober 2017 om 20:44
Nee
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 20:53
Natuurlijk wel, hij zit nu aan de bedelstaf dat miljoen per jaar had niet alleen zijn toekomst zeker gesteld maar ook dat van zijn kinderen en later kleinkinderen
Vind ik leuk
Santi +15650
donderdag 12 oktober 2017 om 20:56
Geld maakt niet gelukkig toch?

Genoeg lui die hun clubs nooit zouden inruilen voor de rivaal. Hij is er ook één van!
Vind ik leuk
Pagan1964 +1775
donderdag 12 oktober 2017 om 21:37
bedelstaf ? Hoe kom jij daarbij ?
Vind ik leuk
Mo +6388
donderdag 12 oktober 2017 om 21:07
Dat denk ik eerlijk gezegd wel
Vind ik leuk
Santi +15650
donderdag 12 oktober 2017 om 21:10
Ik niet. Clubliefde bestaat, zelfs als jij het niet hebt
Vind ik leuk
Mo +6388
donderdag 12 oktober 2017 om 21:16
Toch kan geld alles veranderen
Vind ik leuk
Santi +15650
donderdag 12 oktober 2017 om 21:18
onzin
Vind ik leuk
Mo +6388
donderdag 12 oktober 2017 om 22:14
Hoezo?
Vind ik leuk
Santi +15650
donderdag 12 oktober 2017 om 22:14
Clubliefde is niet dood. Daarom!
Vind ik leuk
Mo +6388
donderdag 12 oktober 2017 om 22:18
Clubliefde is bij een Roma (Totti) of Liverpool (Gerard) wel makkelijker dan bij een Ajax of PSV.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 22:18]
Vind ik leuk
Santi +15650
donderdag 12 oktober 2017 om 22:20
Toen was Nederland nog een topland, dus wat is jej punt?
Vind ik leuk
Mo +6388
donderdag 12 oktober 2017 om 22:25
Ajax had zo veel geld niet toen
Vind ik leuk
Santi +15650
donderdag 12 oktober 2017 om 22:26
En anderen wel?
Vind ik leuk
Blindsy +2584
vrijdag 13 oktober 2017 om 17:19
Betaalden in die tijd net als nu ook gewoon 1,5-2x zoveel, hoor..
Vind ik leuk
Blindsy +2584
vrijdag 13 oktober 2017 om 17:18
Moet je toch eens bij Sjaak navragen....
Vind ik leuk
Quareck +2532
donderdag 12 oktober 2017 om 21:29
Ik ben het met mo eens.. alles in het leven is te koop...
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 20:47
Dat weet je zo net nog niet... sommige spelers hebben dat nou eenmaal.... ik weet het met zekerheid wel te zeggen dat Klaassen ook zo is... al zouden ze in Rotterdam of Eindhoven het dubbele salaris bieden dan zou hij nog bij een terugkeer voor Ajax kiezen.... sommige spelers zijn niet alleen speler maar vooral ook fan van de club... en die stappen niet over naar de rivaal...
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 20:48
Ik kan dat als Feyenoorder oprecht waarderen van Klaassen
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 20:51
Dat zijn ook de spelers waar je als club ook echt blij en trots op moet zijn... Feyenoord zal die spelers ook hebben en dat is gewoon mooi.... een Vilhena bijvoorbeeld daar weet je al gewoon van die zal nooit voor Ajax en PSV uitkomen net zoals een Karsdorp.... dat zijn gewoon Feyenoorders in hart en nieren...
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 21:08
Zo werkt dat niet, vroeger waren de salarissen een stuk lager Taument verdiende 78.000 bruto per jaar denk je nu heus dat hij een miljoen laat lopen omdat het Ajax is.

Jij werkt bij groenteboer A te Amsterdam woont in de Bijlmer je kunt bij groenteboer B te Rotterdam in Krallingen 10 x zo veel verdienen als in Amsterdam toch heb jij een hekel aan Rotterdam maar doet het toch omdat met dat geld je verzekerd van bestaansrecht, je kunt dingen makkelijker betalen hebt geen zorgen en mocht je werkloos of ziek worden krijg je een hogere uitkering bovendien is je pensioen vele malen hoger.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 21:20
Ik werk bij Marten de '' Groenteboer '' ( groente en fruitgroothandel van mijn pa )... xD
Vind ik leuk
Nuance +1280
donderdag 12 oktober 2017 om 23:17
Ik weet honder procent zeker dat Taument niet voor dat bedrag voetbalde. Echt onzin.
Vind ik leuk
Blindsy +2584
vrijdag 13 oktober 2017 om 17:25
Sorry, is echt onzin. In 1992 zag ik een aanvraagformulier voor een creditcard voor Youri Mulder langskomen. Had net een jaartje in de selectie van Twente gespeeld. Ingevuld salaris: 100,000 gulden. Wil je mij nu echt wijsmaken dat Feyenoord, 4 jaar later Taument 'slechts' 82,000 euro betaalde? No way. Dat was echt wel 2, 2,5 ton. Ajax betaalde toen waarschijnlijk 4-5 ton.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 21:00
Je vergeet iets. Vroeger waren spelers met 18 jaar geen grootverdieners zoals nu, nu verdienen ze een kleine 800.000 per jaar excl. alle neveninkomsten destijds verdienden ze misschien een 100.000 bruto per jaar
Vind ik leuk
Blindsy +2584
vrijdag 13 oktober 2017 om 17:22
Mbt Klaassen geloof ik dat ook. Hilarisch is het dan, om te weten dat zijn broer Aron een Feyenoord-supporter is.
Vind ik leuk
Mo +6388
vrijdag 13 oktober 2017 om 17:30
Ik denk dat als Ajax op redelijk hoog niveau speelde en redelijk veel salaris betaalde Davy hier zijn hele leven zou spelen
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 20:47
Voor sommige mensen geldt dat niet. Ik zelf heb mijn keuzes in ieder geval altijd gemaakt op basis van meer dan alleen geld. Gelukkig was dat niet voetbal.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 20:56
Als jij je toekomst en die van je kinderen kunt veilig stellen doe je dat gewoon anders ben je als mens geen ruk waard. Iedere ouder wil het beste voor zijn/haar kind dus kan ik niet zoveel met achteraf gelul ik zou nooit, gewoon een popie joopie verhaal
Vind ik leuk
Santi +15650
donderdag 12 oktober 2017 om 20:59
Best wel ironisch dat dit komt van een 'geboren ajacied'.


Wacht je op je miljoentje?
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 21:02
Want? Je kun ook je kop in het zand steken voor de waarheid. Vroeger waren jongens van 18 geen grootverdieners nu wel Taument verdiende 78.000 bruto per jaar als speler van FC. Rotjeknor en die zou een miljoen bij Ajax laten lopen....geloof je het zelf??
Vind ik leuk
Santi +15650
donderdag 12 oktober 2017 om 21:10
want je hebt het zo zwaar als je je miljoentje laat lopen?



Nee die zou iiet zijn gegaan ik geloof m op zn woord
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 21:19
Laat ik dit zeggen, hoef sinds mijn dertigste al niet meer te werken noem het maar prepensioen.
Vind ik leuk
Santi +15650
donderdag 12 oktober 2017 om 21:23
Dus? Daar ruil je je eigen club niet voor voor de rivaal
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 21:29
Wat jij wil joh!
Vind ik leuk
Santi +15650
donderdag 12 oktober 2017 om 21:30
dankjewel
Vind ik leuk
Pagan1964 +1775
donderdag 12 oktober 2017 om 21:41
Je hebt gewoon gelijk. Iemand wordt van liegen beschuldigd op basis van wat een ander veronderstelt. Werkelijk onzinnig
Vind ik leuk
Nuance +1280
donderdag 12 oktober 2017 om 23:15
Jij hebt dus niets van zijn verhaal begrepen.
Vind ik leuk
Blindsy +2584
vrijdag 13 oktober 2017 om 17:17
De hoogte van het bedrag wordt nergens genoemd, maar zoals je kunt lezen, was Ajax gewoon van plan om hem als opvolger van George te halen..
In die tijd werd er geen miljoen betaald, maar Ajax zal altijd dik meer hebben geboden dan wat hij van Feyenoord kreeg. En toch zei hij Nee. Niks achteraf lullen dus, maar gewoon Nee zeggen tegen een -ongetwijfeld- veel beter aanbod van Ajax.
Vind ik leuk
furgist +1425
donderdag 12 oktober 2017 om 20:48
Joh maar dat typeert toch alle echte clubmensen van rivaliserende clubs. Ben echt en alleen voor ajax, maar vindt Taument een toffe peer
Vind ik leuk
Guusman +1451
donderdag 12 oktober 2017 om 20:50
Haha als je dan een Miljoentje laat liggen ben je best fanatiek.
Vind ik leuk
Champ +66
donderdag 12 oktober 2017 om 20:55
Als Taument een miljoen zou betalen zou hij nog niet de schoenen van de Ajacieden mogen poetsen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 20:56]
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 21:03
Clubspelers bestaan niet meer.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 21:14
Die bestaan echt wel... zo zal Klaassen niet voor de rivalen in Nederland uitkomen.. net zoals je wel met zekerheid kan zeggen dat spelers als Karsdorp.... Vilhena niet uit zullen komen voor Ajax en PSV.... spelers vertrekken natuurlijk wel een keer naar het Buitenland voor de miljoenen.... dat soort spelers zullen alleen nooit de rivaal in Nederland kiezen omdat de liefde voor de club waar ze doorgebroken zijn te diep zit...

Nouri bijvoorbeeld...helaas dat hem iets ergs is overkomen... heeft kansen gekregen om uitgeleend te worden en ook die zei altijd dat ie nooit voor een andere club zou uitkomen in Nederland dan voor Ajax en wees daarom een verhuur af.... dat zelfde geldt ook voor een van de Beek ook die zal zeker nooit voor PSV of Feyenoord kiezen.... dat zijn de echte clubspelers die voor eens en altijd Ajacied of Feyenoorder zijn daar veranderd geld niks aan...
Vind ik leuk
mokum75 +172
donderdag 12 oktober 2017 om 21:07
Was een goeie speler en mooi dat hij zijn club trouw bleef zonder daarbij andere mensen op hun tere hartjes te trappen,liever zo dan al dat 010 en 020 gelul.
Vind ik leuk
North +1781
donderdag 12 oktober 2017 om 21:11
Haha Taument... Jij kon het niveau van Ajax destijds ook écht niet aan hoor.
Vind ik leuk
5by5 +485
donderdag 12 oktober 2017 om 21:33
De Taument van toen speelde iedereen eruit die nu bij Ajax speelt.
Vind ik leuk
United FC +12499
vrijdag 13 oktober 2017 om 13:08
Dus ook iedereen van Feyenoord..
Vind ik leuk
Nashua +4367
donderdag 12 oktober 2017 om 21:16
Dit is typisch een staaltje van achteraf gelul.

Voetballers denken/dachten alleen maar aan geld.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 21:19
Respect voor deze man, vertelt gewoon zijn mening zonder trieste beledigingen erbij te hoeven zeggen zoals onze vriend Guidetti.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 21:25
Echte clubman. Geen haat, maar veel liefde voor Feyenoord. Mooi.
Vind ik leuk
glenn +752
donderdag 12 oktober 2017 om 21:25
niks mis mee met die uitleg
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 21:26
Mooi, dat zijn spelers die met t hart voetballen. Geen gekke ding. Gaston kanjer!!!!!
Vind ik leuk
5by5 +485
donderdag 12 oktober 2017 om 21:32
Voor een miljoen speel ik wel voor Ajax, maar meld me ziek wanneer we dan tegen feyenoord sparta of excelsior spelen. En mochten we boven Feyenoord staan dan maak ik een paar eigen doelpunten :-)
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 21:59
Wel knap dan voor een Miljoen zou ik overal gaan werken al maken laten ze bij dat bedrijf bommen maken door kinderen ofzo. ;)
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 22:01
Wat een zielig bericht wat stonden ze te juichen in Rotterdam toen Johan hun een van de weininge kampioenschappen bracht.
Vind ik leuk
Jordanees +8255
donderdag 12 oktober 2017 om 22:04
Taument hoort bij Feyenoord, ik kon altijd wel genieten van zijn acties op de flank.

En ja, idd!!!
Liefde voor jouw club! Inplaats van zoveel energie stoppen elke dag in haat en afgunst naar een andere club, zulke supporters kan ik nooit zien als echte supporters, meer haat dan liefde voor hun eigen club. We zien dat ook dagelijks op deze site. Dat zijn geen echte voetbaldieren, geen echte supporters met passie voor voetbal, en dat zullen ze ook nooit worden...
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 22:29
Net als of wij op jouw staan te wachten haha en wie koopt nou onze b spelers?
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 23:06
Ik begrijp taument wel..............
Vind ik leuk
Barry10 +968
donderdag 12 oktober 2017 om 23:08
Clubliefde in de mooiste zin van het woord! Pure liefde voor de eigen club, maar geen haat naar de andere club.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 23:56
Zouden jou in Amsterdam ook niet gewild hebben.
Vind ik leuk
United FC +12499
vrijdag 13 oktober 2017 om 13:11
Blijkbaar was er interesse...
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 01:34
lekker belangrijk
Vind ik leuk
Padason +276
vrijdag 13 oktober 2017 om 01:40
Vermeer is anders goed opgevangen. Helaas dat er bij Ajax dan weer Leeghoofden lopen
Vind ik leuk
TdoubleU +1174
vrijdag 13 oktober 2017 om 06:27
voor een miljoen ging ik zelf 4 jaar voor ajax spelen...

maar als ik toch geld zat had natuurlijk niet...
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 09:07
Iedereen met een beetje gevoel wil NOOIT voor Ajax spelen!
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 15:30
Bij Ajax zijn ze gewend aan een hoger caliber dan taument je kunt wel jaren later zeggen ik ga daar niet naar toe maar je zou er meschien wel op je blote knieën naar toe zijn gekropen...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 13 oktober 2017 om 15:32]
Vind ik leuk
Pagan1964 +1775
donderdag 19 oktober 2017 om 14:09
Ja heel misschien, wat een gelul zeg.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Al geven ze me een miljoen euro, ik zou nooit voor Ajax kunnen spelen'