'Al geven ze me een miljoen euro, ik zou nooit voor Ajax kunnen spelen'

    'Al geven ze me een miljoen euro, ik zou nooit voor Ajax kunnen spelen'

    donderdag 12 oktober 2017 om 20:30

    Gaston Taument, jeugdtrainer en voormalig aanvaller van Feyenoord, vindt het jammer dat er zoveel haat en nijd is tussen fans van Ajax en de Rotterdamse club. In gesprek met magazine Santos laat hij overigens weten dat hij nóóit voor de rivaal uit Amsterdam had willen spelen. 

    "Ik heb niets met andere clubs. Ik kan niet ergens anders werken", aldus Taument (47), die tussen 1990 en 1997 furore maakte bij Feyenoord, later voor onder meer Benfica en Anderlecht speelde en sinds 2012 jeugdtrainer is op Varkenoord. 

    "Louis van Gaal belde me op in 1996. Finidi George ging weg bij Ajax. Van Gaal wilde me halen. Ajax was de wereldtop. Ik heb niet getwijfeld, maar ik was wel enorm vereerd", erkent Taument. "Dat heb ik ook gezegd. Mocht niet van sommige Feyenoord-supporters en dat lieten ze me weten ook. Rottijd. Heb me zelfs ziek gemeld in die tijd."

    Miljoen euro
    "Ik ging altijd goed om met de Ajacieden bij het Nederlands elftal", vervolgt de vijftienvoudig international. "En ik vind het vreselijk hoe sommige fans doorslaan in hun fanatisme, want ik ben een vredelievend persoon. Die wél vindt dat je eigenlijk niet voor beide clubs kunt spelen. Ik zal er niemand op aankijken, hoor. Maar ik zou het nooit kunnen. Al geven ze me een miljoen."

    Plaats een reactie

    Woudo +8021
    donderdag 12 oktober 2017 om 20:40
    Ben het helemaal eens met Gaston! Vind de rivaliteit soms ook te ver gaan.. Veel mensen houden het leuk met hier en daar pesterijen maar er is altijd een groepje Mongolen die het dan nodig vind om iemand te gaan bedreigen. Triest.
    Vind ik leuk
    furgist +1399
    donderdag 12 oktober 2017 om 20:48
    Joh maar dat typeert toch alle echte clubmensen van rivaliserende clubs. Ben echt en alleen voor ajax, maar vindt Taument een toffe peer
    Vind ik leuk
    Champ +137
    donderdag 12 oktober 2017 om 20:55
    Als Taument een miljoen zou betalen zou hij nog niet de schoenen van de Ajacieden mogen poetsen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 20:56]
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1055
    donderdag 12 oktober 2017 om 21:03
    Clubspelers bestaan niet meer.
    Vind ik leuk
    mokum75 +201
    donderdag 12 oktober 2017 om 21:07
    Was een goeie speler en mooi dat hij zijn club trouw bleef zonder daarbij andere mensen op hun tere hartjes te trappen,liever zo dan al dat 010 en 020 gelul.
    Vind ik leuk
    North +2412
    donderdag 12 oktober 2017 om 21:11
    Haha Taument... Jij kon het niveau van Ajax destijds ook écht niet aan hoor.
    Vind ik leuk
    5by5 +1253
    donderdag 12 oktober 2017 om 21:33
    De Taument van toen speelde iedereen eruit die nu bij Ajax speelt.
    Vind ik leuk
    United FC +11618
    vrijdag 13 oktober 2017 om 13:08
    Dus ook iedereen van Feyenoord..
    Vind ik leuk
    Nashua +6553
    donderdag 12 oktober 2017 om 21:16
    Dit is typisch een staaltje van achteraf gelul.

    Voetballers denken/dachten alleen maar aan geld.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 oktober 2017 om 21:19
    Respect voor deze man, vertelt gewoon zijn mening zonder trieste beledigingen erbij te hoeven zeggen zoals onze vriend Guidetti.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +22152
    donderdag 12 oktober 2017 om 21:25
    Echte clubman. Geen haat, maar veel liefde voor Feyenoord. Mooi.
    Vind ik leuk
    glenn +1028
    donderdag 12 oktober 2017 om 21:25
    niks mis mee met die uitleg
    Vind ik leuk
    donderdag 12 oktober 2017 om 21:26
    Mooi, dat zijn spelers die met t hart voetballen. Geen gekke ding. Gaston kanjer!!!!!
    Vind ik leuk
    5by5 +1253
    donderdag 12 oktober 2017 om 21:32
    Voor een miljoen speel ik wel voor Ajax, maar meld me ziek wanneer we dan tegen feyenoord sparta of excelsior spelen. En mochten we boven Feyenoord staan dan maak ik een paar eigen doelpunten :-)
    Vind ik leuk
    donderdag 12 oktober 2017 om 22:01
    Wat een zielig bericht wat stonden ze te juichen in Rotterdam toen Johan hun een van de weininge kampioenschappen bracht.
    Vind ik leuk
    Jordanees +8740
    donderdag 12 oktober 2017 om 22:04
    Taument hoort bij Feyenoord, ik kon altijd wel genieten van zijn acties op de flank.

    En ja, idd!!!
    Liefde voor jouw club! Inplaats van zoveel energie stoppen elke dag in haat en afgunst naar een andere club, zulke supporters kan ik nooit zien als echte supporters, meer haat dan liefde voor hun eigen club. We zien dat ook dagelijks op deze site. Dat zijn geen echte voetbaldieren, geen echte supporters met passie voor voetbal, en dat zullen ze ook nooit worden...
    Vind ik leuk
    donderdag 12 oktober 2017 om 22:29
    Net als of wij op jouw staan te wachten haha en wie koopt nou onze b spelers?
    Vind ik leuk
    stratumseind +139080
    donderdag 12 oktober 2017 om 23:06
    Ik begrijp taument wel..............
    Vind ik leuk
    Barry10 +1261
    donderdag 12 oktober 2017 om 23:08
    Clubliefde in de mooiste zin van het woord! Pure liefde voor de eigen club, maar geen haat naar de andere club.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 oktober 2017 om 23:56
    Zouden jou in Amsterdam ook niet gewild hebben.
    Vind ik leuk
    United FC +11618
    vrijdag 13 oktober 2017 om 13:11
    Blijkbaar was er interesse...
    Vind ik leuk
    F4irPL4Y +65
    vrijdag 13 oktober 2017 om 01:34
    lekker belangrijk
    Vind ik leuk
    Padason +735
    vrijdag 13 oktober 2017 om 01:40
    Vermeer is anders goed opgevangen. Helaas dat er bij Ajax dan weer Leeghoofden lopen
    Vind ik leuk
    TdoubleU +1434
    vrijdag 13 oktober 2017 om 06:27
    voor een miljoen ging ik zelf 4 jaar voor ajax spelen...

    maar als ik toch geld zat had natuurlijk niet...
    Vind ik leuk
    De Belsj +958
    vrijdag 13 oktober 2017 om 09:07
    Iedereen met een beetje gevoel wil NOOIT voor Ajax spelen!
    Vind ik leuk
    johan2602 +57
    vrijdag 13 oktober 2017 om 15:30
    Bij Ajax zijn ze gewend aan een hoger caliber dan taument je kunt wel jaren later zeggen ik ga daar niet naar toe maar je zou er meschien wel op je blote knieën naar toe zijn gekropen...
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 13 oktober 2017 om 15:32]
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +2782
    donderdag 19 oktober 2017 om 14:09
    Ja heel misschien, wat een gelul zeg.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Al geven ze me een miljoen euro, ik zou nooit voor Ajax kunnen spelen'