'Als dat Ajax bij elkaar was gebleven..Het was echt Champions League-niveau'

    'Als dat Ajax bij elkaar was gebleven..Het was echt Champions League-niveau'

    maandag 16 oktober 2017 om 21:22

    Hedwiges Maduro zal 17 oktober 2005 nooit meer vergeten. Op die dag besliste de oud-Ajacied De Klassieker in blessuretijd. Hij blikt terug.

    "Ik weet alles nog van die wedstrijd", vertelt Maduro (32) twaalf jaar later op de clubsite van Ajax. "Onze supporters waren er niet bij. Dat was volgens mij de 1e keer. Spanning en hectiek, dat was allemaal voelbaar in de Kuip. Het was een bikkelharde wedstrijd. Feyenoord kwam via Dirk Kuyt twee keer op voorsprong, hij vormde samen met Salomon Kalou toen 'K2'. Dat waren spelers met kwaliteiten, hoor."

    In de slotfase kwam Ajax terug tot 2-2. In blessuretijd werd de wedstrijd zelfs gewonnen door Maduro. "Ik dacht niet na en schoot de bal vol in de kruising! De Kuip was muisstil en ik zag huilende mensen op de tribune. Ik kan het me nog heel goed herinneren, want ik wilde eerst naar het uitvak rennen. Maar ik was helemaal vergeten dat er geen uitsupporters waren, dat besefte ik pas tijdens het juichen. Ik had niemand om het doelpunt mee te vieren, dus ging ik met een boogje naar de bank."

    Maduro vraagt zich af wat er was gebeurd als de lichting van toen bij elkaar was gebleven. "Het was echt Champions League-niveau. Alleen bij Valencia speelde ik misschien in een beter team. Met namen als David Villa, David Silva, Juan Mata, Fernando Morientas, Raúl Albiol, Joaquín, Jordi Alba en Santiago Cañizares. Beide teams waren niet normaal eigenlijk."

    Poll

    Wie gaat de Klassieker winnen?

    (3185 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 16 oktober 2017 om 21:25
    Qua gevoel mooiste klassieker ooit (die ik heb mee gemaakt)
    Vind ik leuk
    Mo +11351
    maandag 16 oktober 2017 om 21:36
    Of de 0-1 van een paar jaar geleden. Nog nooit zo’n onverdiende overwinning gezien haha. Na 3 minuten raakten zij al iets van 3 keer de paal en dan schiet je er zelf een vrije trapje in. 10-1 leek een goed beeld van de wedstrijd
    Vind ik leuk
    maandag 16 oktober 2017 om 21:46
    Fijn! Dank voor de herinnering haha
    Vind ik leuk
    Mo +11351
    maandag 16 oktober 2017 om 21:59
    Haha ;)
    Vind ik leuk
    14forever +8500
    dinsdag 17 oktober 2017 om 01:45
    Was het 85 of 86 met 8-3 winnen in het olympisch stadion.
    Vind ik leuk
    Nuance +8695
    dinsdag 17 oktober 2017 om 06:33
    8-2 en daar zag het niet naar uit. 3-2 bij rust met vlak voor rust een grote kans op 3-3 door Jeliazkov. Na de rust waren het vooral Jesper Olsen en Van Basten die los gingen. Stromende regen in het Olympisch stadion. Ik was er bij, een lange terugtocht naar het Amstel station.. Feyenoord won de thuiswedstrijd met 4-1.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 oktober 2017 om 09:58
    Met Cruyff bij Feyenoord samen met Gullit.
    Vind ik leuk
    14forever +8500
    dinsdag 17 oktober 2017 om 14:21
    In die verschrikkelijke uitshirts van ze..
    Vind ik leuk
    woensdag 18 oktober 2017 om 09:42
    Geel de kleur van de Gouden gids toch ?
    Vind ik leuk
    14forever +8500
    dinsdag 17 oktober 2017 om 14:18
    Ik was er ook. Als jong broekie
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20478
    dinsdag 17 oktober 2017 om 06:33
    8-2
    Vind ik leuk
    Nick Kools +12696
    dinsdag 17 oktober 2017 om 11:04
    Dar was seizoen 83/84 toen Cruyff naar Feyenoord was gekomen.
    Vind ik leuk
    14forever +8500
    dinsdag 17 oktober 2017 om 14:19
    Ach word oud he, dacht iets later..
    Vind ik leuk
    maandag 16 oktober 2017 om 21:26
    de kuip is meestal stil als je scoort tegen feyenoord. mag natuurlijk niet gezegd worden maar het is wel waar
    Vind ik leuk
    maandag 16 oktober 2017 om 21:47
    Nee, bij Ajax breken ze het stadion af (poor choice of words), als ze een tegengoal krijgen?!
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +43477
    maandag 16 oktober 2017 om 21:59
    Wordt lastig als iedereen al het stadion is uitgelopen.
    Vind ik leuk
    maandag 16 oktober 2017 om 22:00
    zegt de supporter van een club waar alleen geluid gemaakt wordt door een speaker na een goal
    Vind ik leuk
    maandag 16 oktober 2017 om 22:04
    daar heb je een punt
    Vind ik leuk
    GKL +193
    maandag 16 oktober 2017 om 22:54
    Ach in de arena is het altijd stil
    Vind ik leuk
    Cookee +9987
    dinsdag 17 oktober 2017 om 14:00
    Niet als het echt ergens om gaat, dan leven ze mee.
    Vind ik leuk
    14forever +8500
    dinsdag 17 oktober 2017 om 14:20
    Spuit 11
    Vind ik leuk
    BrandjeXL +465
    maandag 16 oktober 2017 om 21:26
    Heb geen bal zien rollen die wedstrijd maar wat een feest daar buiten het stadion.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12698
    maandag 16 oktober 2017 om 21:42
    "Huilende mensen op de tribune"
    Kijk, dat zien we graag.
    Is weer is wat anders dan vloekende of snuivende mensen op de tribune.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9049
    maandag 16 oktober 2017 om 21:44
    Ik zie niet veel kwaliteitsverschil, allebei matig, de Kuip is in Feyenoords voordeel en dus Ajax zal verliezen.
    Vind ik leuk
    Hupfean +3953
    maandag 16 oktober 2017 om 21:46
    Feyenoord wint met gemak. (hoop ik)
    Vind ik leuk
    Diesel1977 +1336
    maandag 16 oktober 2017 om 21:47
    Heerlijke goal van Grygera
    Vind ik leuk
    maandag 16 oktober 2017 om 21:51
    Ajax wint
    Vind ik leuk
    reggie +1574
    maandag 16 oktober 2017 om 21:52
    Als als, als Hitler niet was geboren was er geen 2e wereldoorlog geweest, enz enz.
    Vind ik leuk
    san the man +1048
    dinsdag 17 oktober 2017 om 03:23
    Ken je feiten Hitler was die niet eens begonnen geeft gewacht tot het moment hij in kon stappen de Jappen hebben hem die kans gegeven!
    Vind ik leuk
    Nuance +8695
    dinsdag 17 oktober 2017 om 06:34
    Jij hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt.
    Vind ik leuk
    reggie +1574
    dinsdag 17 oktober 2017 om 08:54
    Neemt niet weg als hij niet was geboren ook geen 2e wereld oorlog.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 oktober 2017 om 10:01
    Niet waar. Hitler kon alleen een oorlog beginnen omdat hij in 1938 bij de Conferentie van Munchen van de Britten (Chamberlain) een vrijbrief kreeg om Sudeten-Duitsland en grote delen van Oostenrijk in te lijven.
    Vind ik leuk
    Nick Kools +12696
    dinsdag 17 oktober 2017 om 11:06
    Ken je geschiedenis, anders beter niks zeggen :)
    Vind ik leuk
    san the man +1048
    dinsdag 17 oktober 2017 om 03:21
    Mooi gelijk spelletje PSV volle punten platte kar kan schoongemaakt worden! En echt sommige Ajax supporters zoals jullie jezelf noemen stel je aub niet zo aan feit is Feyenoord ook niet mijn club maar wel de eerste die de ec1 wist te winnen en de laatste ploeg die cl speelt en psv de laatste die een ronde verder kwam in dat toernooi! Dus ff minder hoog van de toren blazen! Maar dat is natuurlijk teveel gevraagd?
    Vind ik leuk
    Figurant +572
    dinsdag 17 oktober 2017 om 13:09
    Hoe vaak heeft jou club dat toernooi gewonnen? ?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Als dat Ajax bij elkaar was gebleven..Het was echt Champions League-niveau'