Jong Ajax, met A-spelers, verstevigt koppositie, totale offday Jong AZ

Jong Ajax, met A-spelers, verstevigt koppositie, totale offday Jong AZ

maandag 16 oktober 2017 om 22:00

Jong Ajax heeft de koppositie in de Jupiler League verstevigd met een ruime 3-0 zege op Almere City. Er was de hele avond geen vuiltje aan de lucht voor de ploeg van Michael Reiziger.

Jong Ajax - Almere City 3-0
De beloftenploeg van de Amsterdammers, met A-spelers Mitchell Dijks en Daley Sinkgraven, was heer en meester op De Toekomst. Mateo Cassierra had Jong Ajax op prachtige wijze op voorsprong gezet in de negentiende minuut. Vaclav Cerny maakte er een minuut voor de theepauze 2-0 van met een hard schot in de hoek. Na de 3-0 van Noussar Mazraoui was het helemaal gedaan in Amsterdam. Het dominerende Ajax had met name via Cassierra meer goals kunnen maken, maar dat was de bezoekers niet gegund. De voorsprong op nummer twee Fortuna Sittard is vier punten.

Jong AZ - Helmond Sport 1-3
De beloftenploeg van AZ heeft zich in eigen huis een slechte dienst bewezen door thuis met 1-3 te verliezen van hekkensluiter Helmond Sport. De ploeg van Martin Haar had een complete offday. De bezoekers uit Helmond namen een minuut voor de rust de leiding via Robert Braber. Fred Friday stelde na de pauze orde op zaken met de 1-1, maar Jong AZ kreeg een kwartier voor tijd alsnog twee goals om de oren. Ze werden gemaakt door Grad Damen en Arne Naudts. Door de overwinning is Helmond van de laatste plaats af en is FC Volendam met vier punten de nieuwe hekkensluiter. Jong AZ staat dertiende.

Plaats een reactie

Mo +7966
maandag 16 oktober 2017 om 22:01
Ja die goal van Mateo zat er aardig in
Vind ik leuk
Jordanees +9173
maandag 16 oktober 2017 om 22:01
Ziet er goed uit voor Ajax! Veel A junioren elke week, en ja ook aangevuld met bijvb een Cassierra, blijft een jonge speler of je die nou opleid of haalt. Om dat steeds te benadrukken doen we de vele A junioren bij Ajax echt mee te kort.

Titel kandidaat nummer 1 voor de JL
Maar de Jong elftallen competitie hebben we al wel gewonnen ;-)
1. Jong Ajax......9 - 23 (23- 7)
13. Jong AZ 8 - 10 (12-15)
16. Jong PSV 9 - 9 (11-20)
17. Jong Utrecht 9 - 6 (8-16)
Vind ik leuk
maandag 16 oktober 2017 om 22:08
Ajax 2 doet het goed......want jong Ajax kunnen we het niet noemen. Zeker op maandag.
Schiet eigenlijk zijn doel voorbij....namelijk jonge talenten lees onder de 20. de kans geven.
Nu spelen meer afvallers van het 1e dan talenten....
Jammer dit.
Vind ik leuk
RDB2402 +2881
maandag 16 oktober 2017 om 22:18
Jij snapt het ! Zo’n blije Ajacied als voor altijd Ajacied snapt niet dat ie zn ogen uit zn kop moet schamen ..
Vind ik leuk
Jordanees +9173
maandag 16 oktober 2017 om 23:22
Ogen uit de kop schamen, man man man, wat lul jij altijd slap in Ajax topics, jouw intentie is hier ook bekend!
Vind ik leuk
maandag 16 oktober 2017 om 22:25
dijks en sinkgraven zijn de enige spelers die je als eerste elftal speler kunt zien. de rest vd spelers zijn jeugdspelers onder de 20 dus jong ajax kan je het gewoon noemen
Vind ik leuk
dhrwobo +8807
dinsdag 17 oktober 2017 om 07:17
Cassiera zie ik toch ook echt als A speler, want je koopt geen spelers van 5 miljoen voor je jeugdelftallen! Dat hij gefaald is en net zoals Zivkovic bij Jong Ajax of Maher bij Jong PSV belandt doet niets af aan het geld dat je aan hem hebt uitgegeven. Geen enkele JL-club kan dat betalen voor een selectiespeler. Zo'n speler mag je ongeacht z'n leeftijd geen jeugdspeler noemen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 oktober 2017 om 07:18]
Vind ik leuk
United FC +12783
dinsdag 17 oktober 2017 om 14:58
Hoe kan hij nou gefaald zijn als hij nog nooit echt de kans heeft gekregen in Ajax 1. Hij stroomt straks echt wel door.
Vind ik leuk
JCJWZ +9122
dinsdag 17 oktober 2017 om 02:45
Jong Ajax geen jong Ajax kunnen noemen? Zijn een stuk jonger dan de gemiddelde tegenstander en zelfs Ajax 1 zou je qua leeftijd nog jong Ajax kunnen noemen. Die paar "ervaren krachten" kun je nauwelijks een toevoeging noemen, alleen Dijks is dispensatie qua leeftijd.
Vind ik leuk
maandag 16 oktober 2017 om 22:53
Nu het eerste nog!
Vind ik leuk
Leeuw +3007
maandag 16 oktober 2017 om 22:06
Mateo Cassierra zal nu wel 30 milj opbrengen of oh shit, hij speelt in de Jupiter league en daar kijkt niemand naar.
Vind ik leuk
buddha +4877
maandag 16 oktober 2017 om 23:25
JupiTer ? speelt ie in de ruimte ?
Vind ik leuk
maandag 16 oktober 2017 om 22:10
Fc competitievervalsing slaat weer toe!
Vind ik leuk
maandag 16 oktober 2017 om 22:52
Iedereen weet dat jong Ajax af en toe met wat extra spelersmateriaal speelt wat afkomstig is uit Ajax 1, wanneer teams daar in de jupiler league problemen mee hebben vraag ik me wel af wat daar het grote probleem van is. Ze willen allemaal promoveren naar de eredivisie, ook in de eredivisie krijgen die clubjes uit de jupiler league meer tegenstand.

Typerend dat sommige hier zich druk maken over competitievervalsing, het is allemaal niet eerlijk dat Ajax met een elftal speelt wat 20 miljoen heeft gekost. Ajax, PSV en Feyenoord spelen in de eredivisie met een elftal wat tientallen miljoenen meer heeft gekost dan welk elftal dan ook in de eredivisie, ook competitievervalsing omdat PSV of Ajax een spits kunnen opstellen die miljoenen heeft gekost en VVV en Sparta het moeten doen met een spits die niet duurder heeft gekost dan een tonnetje of 2?

Aanstellen zijn jullie erg goed in hier op de site!
[Reactie gewijzigd op maandag 16 oktober 2017 om 22:52]
Vind ik leuk
maandag 16 oktober 2017 om 22:59
bedankt voor deze zeer zinvolle lap tekst.....
Vind ik leuk
frank1971 +2002
dinsdag 17 oktober 2017 om 07:57
Precies, maar wel zeiken over kunstgras.
Vind ik leuk
maandag 16 oktober 2017 om 22:14
Heel erg knap zeg.... Sinkgraven, Dijks, Cassiera....

Zeg VP, gisteren was er ook een wedstrijd. De superboeren tegen Eagles. Of was kantoor toen dicht om er iets over te vertellen? Sensatie berichten zat voor die wedstrijd maar een verslag blijkt erg lastig
Vind ik leuk
Laliga +193
maandag 16 oktober 2017 om 22:14
Cassiera is 20 jaar toch? Daar kan ajax echt nog wel leuk plezier aan gaan beleven in de nabije toekomst als straks huntelaar of dolberg weg is gewoon hem doorschuiven prima spits.
Vind ik leuk
RDB2402 +2881
maandag 16 oktober 2017 om 22:15
Lachwekkend .. staat bijna voor 20 miljoen op het veld, het idee van de beloftenploegen in de JL gaat totaal zn doel voorbij ..
Vind ik leuk
JCJWZ +9122
dinsdag 17 oktober 2017 om 02:49
Wat was het doel dan? Volgens mij draagt de weerstand voor onze talenten namelijk goed bij aan de ontwikkeling. Ze krijgen de kans om het op een hoger niveau te laten zien en trekken daarmee het gehele niveau van de jupiler league omhoog. Vergeet niet dat er anders amper iemand naar die competitie kijkt dus het brengt alle clubs ook nog neer geld op het laadje. Dus welk doel haalt het volgens jou niet?
Vind ik leuk
RDB2402 +2881
dinsdag 17 oktober 2017 om 06:40
Het feit dat er spelers opgesteld staan die echt voor het 1e gehaald zijn, zouden daar niet vast in moeten spelen (Cassiera)
Vind ik leuk
Bertjes +115
dinsdag 17 oktober 2017 om 09:40
Eens. De competitie zou voor de Jupiler teams moeten zijn om promotie naar de hoogste divisie af te dwingen en geen kinderspeeltuin voor wat talentjes van de topclubs een beetje mogen oefenen. Daar gaat het helaas wel naar toe inmiddels...
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 oktober 2017 om 09:51]
Vind ik leuk
JCJWZ +9122
dinsdag 17 oktober 2017 om 10:56
Alle jeugdspelers die Ajax haalt halen ze in principe voor het eerste en worden klaargestoomd in Jong Ajax. Hoe werkt het bij jou cluppie? Daar halen ze spelers om enkel in Jong te spelen? Of is het daar toch ook wel de bedoeling dat ze in het eerste terecht komen?
Vind ik leuk
Bertjes +115
dinsdag 17 oktober 2017 om 11:42
Verschil is alleen dat ze daar elkaar treffen en de jong teams in de Jupiler League de hele competitie verzieken met de wisselende samenstellingen. Er lopen spelers rond die buiten de top 3 overal in de basis zouden staan, dat hoort niet thuis in de Jupiler League. En al helemaal als ze een keer op een maandagavond moeten spelen.
Vind ik leuk
JCJWZ +9122
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:20
Jouw club heeft ook wisselende samenstellingen. Oke vermoedelijk minder dan bij de jong teams maar ook jouw club heeft blessure gevallen, schorsingen e.d. en de trainer zal ook naar de tegenstander kijken en daar evt aanpassingen op doen. Hoort nou eenmaal bij de sport. Het is tenslotte niet zo dat Jong Ajax even het halve eerste elftal (dat gewoon qua leeftijd speelgerechtigd is) erbij haalt om van een tegenstander te winnen. Afgelopen wedstrijd speelde Dijks (wordt je daar bang van?) en een Sinkgraven die nog op de weg terug is. Vraag me af of een herstellende Sinkgraven beter is dan een volledig herstelde jeugd-speler.
Vind ik leuk
Bertjes +115
dinsdag 17 oktober 2017 om 15:23
Van Dijks hoef je inderdaad niet bang te worden, dat zou ik als 7e klasse reserve amateur niet eens worden. Het gaat mij er vooral om dat de Jong teams worden toegevoegd om de talenten weerbaarder te maken en de overstap te versoepelen naar het eerste elftal. Kan ik nog wel inkomen.

Waar ik me alleen wel gruwelijk aan erger zijn die dispensatiespelers. Als ze zouden willen zou bijvoorbeeld een Dolberg gewoon mee kunnen doen als ze op een maandagavond spelen. Dat vind ik echt te ridicuul voor woorden en daarmee kan je een Jupiler club enorm benadelen. Wat mij betreft spelen ze 2 seizoenshelften met een vaste selectie en kunnen ze in de winterstop spelers overhevelen van het eerste naar jong en andersom. En als ze dan een team willen om reserves fit te houden schrijven ze maar een team in bij de reservecompetitie.
Vind ik leuk
Bertjes +115
dinsdag 17 oktober 2017 om 09:37
Ja compleet meejeens, een team waarvoor meer geld is neergeteld als alle andere Jupiler teams bij elkaar. Het is te lachwekkend voor woorden eigenlijk...
Vind ik leuk
JCJWZ +9122
dinsdag 17 oktober 2017 om 10:57
Noem mij maar 1 competitie waarin het geld wel eerlijk is verdeeld over de clubs.
Vind ik leuk
maandag 16 oktober 2017 om 22:29
Cassiera overhevelen naar Ajax1.
Vind ik leuk
Quareck +2973
maandag 16 oktober 2017 om 22:34
Wat is er mis bij Volendam? Die deden toch altijd redelijk bovenin mee? Altijd op en neer tussen ere en eerste divisie, en nu ineens laatste!
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 06:11
Jammer voor Almere City. Die hadden de punten goed kunnen gebruiken. Jong Ajax heeft ze niet nodig...net als de andere spek en bonen elftallen...
#stopdebeloften
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 oktober 2017 om 06:11]
Vind ik leuk
_AJAX_ +2051
dinsdag 17 oktober 2017 om 06:48
Nou, ik hoop dat Reiziger ook de potentie heeft om Ajax 1 weer op de kaart te zetten. Dit ziet er heel rooskleurig uit!
Vind ik leuk
Ale +1185
dinsdag 17 oktober 2017 om 07:27
Nou volgend jaar Reiziger voor de A selectie....
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 07:57
Wat een verschrikkelijk bericht op de voorpagina van VP. Als eerste getoond. De uitslag van het tweede van Ajax. Echt iets on trots op te zijn. Heeft Overmars daar een target op staan?
Vind ik leuk
United FC +12783
dinsdag 17 oktober 2017 om 15:04
Huillie huillie
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 22:46
Tis gewoon rommel
Vind ik leuk
United FC +12783
dinsdag 17 oktober 2017 om 22:48
Jong PSV bedoel je?
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 09:26
.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 oktober 2017 om 09:27]
Vind ik leuk
JanTa48 +1523
dinsdag 17 oktober 2017 om 11:22
Sinkgraven speelde een ongelukkige wedstrijd op het middenveld en Cassierra zie ik elke week maar groeien en was deze keer weer 1 van de grote uitblinkers. Je zie dat deze jongen steeds meer plezier heeft en gaat ook steeds meer goed in zijn vel zitten. Zo zie je maar weer dat je met sommige spelers gewoon wat meer geduld moet hebben en niet meteen afbranden als het wat minder gaat.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:02
Blijf het toch zeggen hoor!
Stop de beloften want wat is hier nou eerlijk aan?
Alleen al Cassierra heeft bijna de gehele begroting van Cambuur al gekost.
Om over Sinkgraven nog maar te zwijgen!
Ik weet dat ze er bij zijn gekomen omdat er een aantal clubs failliet zijn gegaan, zij hebben het aantal clubs op peil gehouden en ook het televisiegeld etc.
Maar dit kun je simpelweg niet eerlijk noemen.
De KNVB laat het allemaal toe omdat spelers van Ajax 1 een bepaald aantal wedstrijden mee mogen spelen met Jong Ajax.
Tijdens elke uitwedstrijd van deze belofteploegen zitten er 0 mensen in het uit vak, misschien hier en daar een uitzondering meer boven de 20 man komen ze dan ook niet.
Alleen tijdens thuiswedstrijden tegen aantrekkelijke tegenstanders komt er wat publiek op af.
Nogmaals stop de beloften!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Jong Ajax, met A-spelers, verstevigt koppositie, totale offday Jong AZ