Jong Ajax, met A-spelers, verstevigt koppositie, totale offday Jong AZ

    Jong Ajax, met A-spelers, verstevigt koppositie, totale offday Jong AZ

    maandag 16 oktober 2017 om 22:00

    Jong Ajax heeft de koppositie in de Jupiler League verstevigd met een ruime 3-0 zege op Almere City. Er was de hele avond geen vuiltje aan de lucht voor de ploeg van Michael Reiziger.

    Jong Ajax - Almere City 3-0
    De beloftenploeg van de Amsterdammers, met A-spelers Mitchell Dijks en Daley Sinkgraven, was heer en meester op De Toekomst. Mateo Cassierra had Jong Ajax op prachtige wijze op voorsprong gezet in de negentiende minuut. Vaclav Cerny maakte er een minuut voor de theepauze 2-0 van met een hard schot in de hoek. Na de 3-0 van Noussar Mazraoui was het helemaal gedaan in Amsterdam. Het dominerende Ajax had met name via Cassierra meer goals kunnen maken, maar dat was de bezoekers niet gegund. De voorsprong op nummer twee Fortuna Sittard is vier punten.

    Jong AZ - Helmond Sport 1-3
    De beloftenploeg van AZ heeft zich in eigen huis een slechte dienst bewezen door thuis met 1-3 te verliezen van hekkensluiter Helmond Sport. De ploeg van Martin Haar had een complete offday. De bezoekers uit Helmond namen een minuut voor de rust de leiding via Robert Braber. Fred Friday stelde na de pauze orde op zaken met de 1-1, maar Jong AZ kreeg een kwartier voor tijd alsnog twee goals om de oren. Ze werden gemaakt door Grad Damen en Arne Naudts. Door de overwinning is Helmond van de laatste plaats af en is FC Volendam met vier punten de nieuwe hekkensluiter. Jong AZ staat dertiende.

    Plaats een reactie

    Mo +11365
    maandag 16 oktober 2017 om 22:01
    Ja die goal van Mateo zat er aardig in
    Vind ik leuk
    Jordanees +8708
    maandag 16 oktober 2017 om 22:01
    Ziet er goed uit voor Ajax! Veel A junioren elke week, en ja ook aangevuld met bijvb een Cassierra, blijft een jonge speler of je die nou opleid of haalt. Om dat steeds te benadrukken doen we de vele A junioren bij Ajax echt mee te kort.

    Titel kandidaat nummer 1 voor de JL
    Maar de Jong elftallen competitie hebben we al wel gewonnen ;-)
    1. Jong Ajax......9 - 23 (23- 7)
    13. Jong AZ 8 - 10 (12-15)
    16. Jong PSV 9 - 9 (11-20)
    17. Jong Utrecht 9 - 6 (8-16)
    Vind ik leuk
    Castromann +6263
    maandag 16 oktober 2017 om 22:08
    Ajax 2 doet het goed......want jong Ajax kunnen we het niet noemen. Zeker op maandag.
    Schiet eigenlijk zijn doel voorbij....namelijk jonge talenten lees onder de 20. de kans geven.
    Nu spelen meer afvallers van het 1e dan talenten....
    Jammer dit.
    Vind ik leuk
    maandag 16 oktober 2017 om 22:25
    dijks en sinkgraven zijn de enige spelers die je als eerste elftal speler kunt zien. de rest vd spelers zijn jeugdspelers onder de 20 dus jong ajax kan je het gewoon noemen
    Vind ik leuk
    dhrwobo +23487
    dinsdag 17 oktober 2017 om 07:17
    Cassiera zie ik toch ook echt als A speler, want je koopt geen spelers van 5 miljoen voor je jeugdelftallen! Dat hij gefaald is en net zoals Zivkovic bij Jong Ajax of Maher bij Jong PSV belandt doet niets af aan het geld dat je aan hem hebt uitgegeven. Geen enkele JL-club kan dat betalen voor een selectiespeler. Zo'n speler mag je ongeacht z'n leeftijd geen jeugdspeler noemen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 oktober 2017 om 07:18]
    Vind ik leuk
    United FC +11457
    dinsdag 17 oktober 2017 om 14:58
    Hoe kan hij nou gefaald zijn als hij nog nooit echt de kans heeft gekregen in Ajax 1. Hij stroomt straks echt wel door.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +13719
    dinsdag 17 oktober 2017 om 02:45
    Jong Ajax geen jong Ajax kunnen noemen? Zijn een stuk jonger dan de gemiddelde tegenstander en zelfs Ajax 1 zou je qua leeftijd nog jong Ajax kunnen noemen. Die paar "ervaren krachten" kun je nauwelijks een toevoeging noemen, alleen Dijks is dispensatie qua leeftijd.
    Vind ik leuk
    maandag 16 oktober 2017 om 22:53
    Nu het eerste nog!
    Vind ik leuk
    Leeuw +5524
    maandag 16 oktober 2017 om 22:06
    Mateo Cassierra zal nu wel 30 milj opbrengen of oh shit, hij speelt in de Jupiter league en daar kijkt niemand naar.
    Vind ik leuk
    buddha +8343
    maandag 16 oktober 2017 om 23:25
    JupiTer ? speelt ie in de ruimte ?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +12140
    maandag 16 oktober 2017 om 22:10
    Fc competitievervalsing slaat weer toe!
    Vind ik leuk
    maandag 16 oktober 2017 om 22:52
    Iedereen weet dat jong Ajax af en toe met wat extra spelersmateriaal speelt wat afkomstig is uit Ajax 1, wanneer teams daar in de jupiler league problemen mee hebben vraag ik me wel af wat daar het grote probleem van is. Ze willen allemaal promoveren naar de eredivisie, ook in de eredivisie krijgen die clubjes uit de jupiler league meer tegenstand.

    Typerend dat sommige hier zich druk maken over competitievervalsing, het is allemaal niet eerlijk dat Ajax met een elftal speelt wat 20 miljoen heeft gekost. Ajax, PSV en Feyenoord spelen in de eredivisie met een elftal wat tientallen miljoenen meer heeft gekost dan welk elftal dan ook in de eredivisie, ook competitievervalsing omdat PSV of Ajax een spits kunnen opstellen die miljoenen heeft gekost en VVV en Sparta het moeten doen met een spits die niet duurder heeft gekost dan een tonnetje of 2?

    Aanstellen zijn jullie erg goed in hier op de site!
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 oktober 2017 om 22:52]
    Vind ik leuk
    maandag 16 oktober 2017 om 22:59
    bedankt voor deze zeer zinvolle lap tekst.....
    Vind ik leuk
    frank1971 +2232
    dinsdag 17 oktober 2017 om 07:57
    Precies, maar wel zeiken over kunstgras.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +8853
    maandag 16 oktober 2017 om 22:14
    Heel erg knap zeg.... Sinkgraven, Dijks, Cassiera....

    Zeg VP, gisteren was er ook een wedstrijd. De superboeren tegen Eagles. Of was kantoor toen dicht om er iets over te vertellen? Sensatie berichten zat voor die wedstrijd maar een verslag blijkt erg lastig
    Vind ik leuk
    Laliga +1960
    maandag 16 oktober 2017 om 22:14
    Cassiera is 20 jaar toch? Daar kan ajax echt nog wel leuk plezier aan gaan beleven in de nabije toekomst als straks huntelaar of dolberg weg is gewoon hem doorschuiven prima spits.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20468
    maandag 16 oktober 2017 om 22:29
    Cassiera overhevelen naar Ajax1.
    Vind ik leuk
    Quareck +7013
    maandag 16 oktober 2017 om 22:34
    Wat is er mis bij Volendam? Die deden toch altijd redelijk bovenin mee? Altijd op en neer tussen ere en eerste divisie, en nu ineens laatste!
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 oktober 2017 om 06:11
    Jammer voor Almere City. Die hadden de punten goed kunnen gebruiken. Jong Ajax heeft ze niet nodig...net als de andere spek en bonen elftallen...
    #stopdebeloften
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 oktober 2017 om 06:11]
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 oktober 2017 om 06:48
    Nou, ik hoop dat Reiziger ook de potentie heeft om Ajax 1 weer op de kaart te zetten. Dit ziet er heel rooskleurig uit!
    Vind ik leuk
    Ale +4322
    dinsdag 17 oktober 2017 om 07:27
    Nou volgend jaar Reiziger voor de A selectie....
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7839
    dinsdag 17 oktober 2017 om 07:57
    Wat een verschrikkelijk bericht op de voorpagina van VP. Als eerste getoond. De uitslag van het tweede van Ajax. Echt iets on trots op te zijn. Heeft Overmars daar een target op staan?
    Vind ik leuk
    United FC +11457
    dinsdag 17 oktober 2017 om 15:04
    Huillie huillie
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7839
    dinsdag 17 oktober 2017 om 22:46
    Tis gewoon rommel
    Vind ik leuk
    United FC +11457
    dinsdag 17 oktober 2017 om 22:48
    Jong PSV bedoel je?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 oktober 2017 om 09:26
    .
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 oktober 2017 om 09:27]
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4321
    dinsdag 17 oktober 2017 om 11:22
    Sinkgraven speelde een ongelukkige wedstrijd op het middenveld en Cassierra zie ik elke week maar groeien en was deze keer weer 1 van de grote uitblinkers. Je zie dat deze jongen steeds meer plezier heeft en gaat ook steeds meer goed in zijn vel zitten. Zo zie je maar weer dat je met sommige spelers gewoon wat meer geduld moet hebben en niet meteen afbranden als het wat minder gaat.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 oktober 2017 om 12:02
    Blijf het toch zeggen hoor!
    Stop de beloften want wat is hier nou eerlijk aan?
    Alleen al Cassierra heeft bijna de gehele begroting van Cambuur al gekost.
    Om over Sinkgraven nog maar te zwijgen!
    Ik weet dat ze er bij zijn gekomen omdat er een aantal clubs failliet zijn gegaan, zij hebben het aantal clubs op peil gehouden en ook het televisiegeld etc.
    Maar dit kun je simpelweg niet eerlijk noemen.
    De KNVB laat het allemaal toe omdat spelers van Ajax 1 een bepaald aantal wedstrijden mee mogen spelen met Jong Ajax.
    Tijdens elke uitwedstrijd van deze belofteploegen zitten er 0 mensen in het uit vak, misschien hier en daar een uitzondering meer boven de 20 man komen ze dan ook niet.
    Alleen tijdens thuiswedstrijden tegen aantrekkelijke tegenstanders komt er wat publiek op af.
    Nogmaals stop de beloften!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Jong Ajax, met A-spelers, verstevigt koppositie, totale offday Jong AZ