Amateursensatie wekt interesse: 'Meerdere Eredivisie-clubs hebben gebeld'

Amateursensatie wekt interesse: 'Meerdere Eredivisie-clubs hebben gebeld'

dinsdag 17 oktober 2017 om 11:42

Het gaat snel met Roy Castien: de twintigjarige middenvelder van Koninklijke HFC, dat uitkomt in de Tweede Divisie, staat in de belangstelling van clubs uit de Eredivisie en Jupiler League. Dat onthult hij zelf.

Castien speelt amper twee maanden in het eerste elftal van Koninklijke HFC, maar scoorde als middenvelder al negen keer voor de nummer drie van de Tweede Divisie. Die prestaties zijn clubs in de Eredivisie en Jupiler League niet ontgaan.

"Er hebben al meerdere clubs uit de Eredivisie en Jupiler League gebeld en ik heb begrepen dat er verschillende scouts mijn wedstrijden volgen", vertelt hij aan Voetbal247.nl. "Concreet is het nog niet, maar als het aan mij ligt, zou ik graag volgend seizoen voor mijn kans willen gaan in het profvoetbal.”

Castien keerde anderhalf jaar geleden terug van ADO Den Haag, waar hij niet wist door te breken. Na de eerste drie competitieduels van Koninklijke HFC dit seizoen kreeg hij zijn kans. "Sindsdien ben ik niet meer uit het team verdwenen en gaat het super. Wie had dat een maand of twee geleden gedacht?"

Plaats een reactie

dinsdag 17 oktober 2017 om 11:50
Goed bezig Castien. Vergeet niet ervan te genieten... het is zo weer voorbij (-:
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 oktober 2017 om 11:50]
Vind ik leuk
HansVites +2047
dinsdag 17 oktober 2017 om 11:50
Wie had dat een maand of twee geleden gedacht?"


Ik niet want ik heb nog nooit van die gast gehoord of iets gezien.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 11:58
Haha precies dit :)
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 15:21
Jij bent vitesse fan dus hou maar op
Vind ik leuk
mcmodd +11368
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:08
Het feit dat hij anderhalf jaar geleden niet wist door te breken zegt ook wel iets. In ieder geval zou ik wel eens willen weten hoe oud die gast is. Indien nog onder de twintig, dan kan het een interessant koopje zijn. Is het rond de vierentwintig, dan denk ik dat hij maar lekker bij de Koninklijke moet blijven. Kan hij op Nieuwjaarsdag lekker schitteren tegen Old Orange.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:14
'de twintigjarige middenvelder'...
Vind ik leuk
Romario9 +5395
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:23
In de eerste regel van het artikel staat dat hij 20 is
Vind ik leuk
Sil Meijer +12533
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:35
Lezen is ook lastig ;)
Vind ik leuk
mcmodd +11368
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:40
Dank allen voor de correctie. Mijn bril net schoongemaakt en het nu ook gezien. In dit geval lijkt het me voor een JL club (om te beginnen) geen grote gok en misschien wel heel verstandig.

En hé Sil, je zult vakantie hebben denk ik? Goed je te zien man.
Vind ik leuk
Sil Meijer +12533
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:55
Thanks, maar heb geen vakantie heb nu juist een drukke proefwerken week maar leren gaat mij wel makkelijk af.
Vind ik leuk
Sideburnn +1435
dinsdag 17 oktober 2017 om 12:36
Al is hij 28 en blijkt hij een laatbloeier zou dat toch geen fuk uitmaken als hij goed genoeg is.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 13:52
Wel apart een speler die blijkbaar het seizoen als reserve begon bij een amateur club en nu anderhalve maand goed speelt ineens gevolgd wordt door profclubs.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 14:29
Sprong er bij ADO ook niet echt uit in de jeugd, eendagsvlieg met deze prestaties.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 15:26
Wij hebben zelf Dennis Kaars bij FC Den Bosch nu. Prima spits die van de amateurs overkwam. Kan zeker goed mee met het niveau, alleen de 40 goals zal hij dit seizoen niet halen..
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Amateursensatie wekt interesse: 'Meerdere Eredivisie-clubs hebben gebeld'