Achttien keer geel en twee keer rood voor ADO: 'Liever dat-ie zegt: houd je bek'

    Achttien keer geel en twee keer rood voor ADO: 'Liever dat-ie zegt: houd je bek'

    dinsdag 17 oktober 2017 om 15:47

    Achttien keer geel, twee keer rood: ADO Den Haag pakte dit seizoen veruit de meeste kaarten van alle teams in de Eredivisie. Captain Aaron Meijers vindt niet dat hij en zijn collega's (te) vaak over het randje gaan. 

    "Van zijn vier gele prenten zijn er zeker twee onterecht, vertelt de linkspoot aan het Algemeen Dagblad. "Ik heb één keer geel gehad voor het wegschieten van de bal en één keer voor praten. Dat zijn gewoon heel domme kaarten. Ik vind wel dat scheidsrechters iets meer inlevingsvermogen mogen hebben. Zelfs de aanvoerder mag niets meer zeggen, dat vind ik wel lastig."

    "Ik heb liever dat de scheidsrechter een keer tegen mij houd je bek zegt, dan dat hij meteen met die kaarten staat te strooien", vervolgt Meijers. 

    De selectie van ADO is in zijn ogen breed genoeg om de onvermijdelijke schorsingen die op komst zijn, op te vangen. "We hebben veel spelers op de bank die eigenlijk ook basisspeler zijn. Dus dat moeten we kunnen opvangen. Wat dat betreft maak ik me er niet heel erg druk over, maar schorsingen zijn nooit ideaal."

    Lees meer over:EredivisieADO Den Haag

    Plaats een reactie

    dinsdag 17 oktober 2017 om 15:55
    De scheids van afgelopen weekend was ook wel erg slecht.. zoveel onnodige gele kaarten
    Vind ik leuk
    Hyena +27029
    dinsdag 17 oktober 2017 om 16:14
    En toch spaarde hij Immers nog. Die had rood moeten krijgen in plaats van geel.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78525
    dinsdag 17 oktober 2017 om 16:21
    Maar toch met tien man dus we zijn niet echt gespaard. Geel was terecht voor Immers maar ik zie je erover blijven schrijven. Het doet je wel wat geloof ik?
    Vind ik leuk
    Hyena +27029
    dinsdag 17 oktober 2017 om 17:23
    Ik vind het vreemd dat Meijers denkt dat zij niet regelmatig het randje opzoeken en hier zelfs overheen gaan. Dit gebeurt namelijk wel met een behoorlijke regelmaat.

    En de overtreding van Immers is daar een mooi voorbeeld van. Een volstrekt onnodige achterlijke overtreding die heel anders af had kunnen lopen. Ook tegen Ajax werden er meerdere schoppen uitgedeeld die echt over de schreef gingen. En dan is er ook nog Tommy, die geregeld even de elleboogjes laat zwaaien. Dat hij werd vrijgesproken, was echt volslagen idioot.

    Ik kijk daarom ook helemaal niet raar op van deze statistieken, want dit soort overtredingen worden bij ADO naar mijn idee echt meer gemaakt dan bij andere Eredivisie-clubs. En er zullen vast wel wat onterechte gele kaarten tussen hebben gezeten, maar een Immers en Beugelsdijk hadden ook al net zo goed een keertje (of zelfs twee keer) geschorst geweest.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +17136
    dinsdag 17 oktober 2017 om 16:37
    Gewoon domme gele kaart
    echt niet meer dan dat. ADO is door die arrogante Turk echt benadeeld en dat was niet de eerste keer dat ie dit flikte.
    Vind ik leuk
    3Bier +5525
    dinsdag 17 oktober 2017 om 15:56
    Hakkûh!!
    Vind ik leuk
    FSCeara +7592
    dinsdag 17 oktober 2017 om 16:03
    Er worden zoveel kaarten onnodig gegeven en bij verschillende clubs te weinig bij harde overtredingen maar dat is de tendens in NL
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78525
    dinsdag 17 oktober 2017 om 16:08
    Tsja scheidsrechters ten voeten uit, het zijn hier in Nederland echte conjo's.

    (behalve Nijhuis)
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +19333
    dinsdag 17 oktober 2017 om 16:43
    Nijhuis vindt zichzelf tenminste een goede scheids. En een toffe vent.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78525
    dinsdag 17 oktober 2017 om 17:24
    En een goeie scheids die geen wedstrijden doodfluit.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +19333
    dinsdag 17 oktober 2017 om 17:27
    Ja, maar de tyfus wat een onprettige gast :p
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6104
    dinsdag 17 oktober 2017 om 16:13
    Niks nieuws onder de zon toch?

    Als het niet wilt lopen die mafkezen altijd te schoffelen dat het ze een lieve lust is ;)
    Vind ik leuk
    tikkietoe +4718
    dinsdag 17 oktober 2017 om 16:27
    Dat een gele kaart voor praten nog onterecht is, ben Ik het wel mee eens, als het de eerste aanmerkingen zijn.
    Maar een gele kaart voor als je de bal wegschiet, nadat is gefloten is, is inderdaad alleen dom, niet onterecht.

    Ze zullen de FairPlay prijs bij ADO nu al mislopen, toch vind ik ze niet veel harder spelen dan mijn eigen ploegie.





    Vind ik leuk
    Argento8523 +6104
    dinsdag 17 oktober 2017 om 18:20
    Dat Ado heeft nu eenmaal ook de naam tegen

    Er lopen daar een paar van die gasten die als het niet gaat gaan trappen

    Dus ze moeten dan ook niet gaan miepen

    Vind ik leuk
    Ruud1987 +3640
    dinsdag 17 oktober 2017 om 18:39
    trappen of ellenbogen ! :P
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 oktober 2017 om 18:43
    Je hoeft niet alles dubbel te herhalen 1x is voldoende ;)
    Vind ik leuk
    mason +1534
    dinsdag 17 oktober 2017 om 18:21
    Toen ik in de jeugd zat, werd ons geleerd om niet tegen de scheids te praten. Er werd ons duidelijk gemaakt door de trainer/coach (mondjes dicht). Toen werd er 3 keer gewaarschuwd en werd je door de coach gewisseld en kon je gaan douchen. Dus ik heb totaal geen medelijden met die gele kaarten van die gasten die denken dat ze tegen de scheids moeten zitten te jengelen. De aanvoerder praat met de scheids op een normale manier. En de rest houd zijn kop dicht. Daar kwam bij dat wanneer je je met de scheids bezig houd, je je niet concentreert op het voetbal.
    Vind ik leuk
    allround +1472
    woensdag 18 oktober 2017 om 11:30
    Wacht maar aaron, wanneer je weer ;manschap , gozubuyuk , higler en makkelie weer krijgt. Dan staat ADO met stip bovenaan staan.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Achttien keer geel en twee keer rood voor ADO: 'Liever dat-ie zegt: houd je bek'