'Beloftenteams horen niet thuis in de Jupiler League, het is competitievervalsing'

'Beloftenteams horen niet thuis in de Jupiler League, het is competitievervalsing'

woensdag 18 oktober 2017 om 08:54

GA Eagles-voorzitter Edwin Lugt zoekt in aanloop naar het duel met Jong Ajax de confrontatie. Hij vindt dat beloftenteams in de Jupiler League geen meerwaarde vormen voor het Nederlands voetbal.

Go Ahead ontvangt vrijdag Jong Ajax om een week later Jong AZ in Deventer te begroeten. "Ik blijf van mening dat deze ploegen niet thuishoren in de Jupiler League. Steeds meer clubs steunen ons ook in dat standpunt. De beloften werken competitievervalsing in de hand en het argument dat het goed is voor het Nederlands voetbal, snijdt ook geen hout", zegt Lugt in De Stentor.

Lugt haalt twee wedstrijden van Jong PSV in vier dagen tijd aan als voorbeeld. "Tegen NEC spelen ze met 3-3 gelijk, van FC Den Bosch verliezen ze - met acht nieuwe spelers in de basis - opeens met 5-0. Dat is dus competitievervalsing. Bij beloftenteams heb je geen idee wat je tegenover je krijgt. Slechte zaak." De preses komt tot een duidelijke conclusie over de toetreding van beloftenteams in de voetbalpiramide. "Een mislukt experiment."

Lugt vindt het geen toeval dat Nederland wordt overspoeld met buitenlandse spelers. Zo kreeg Go Ahead nul op het rekest toen het spelers wilde huren van Ajax en PSV. "Dit systeem met beloftenteams is dus vooral goed voor de grotere clubs, niet voor de verbetering van het Nederlands voetbal. De Jupiler League is aan zijn lot overgelaten de afgelopen vijftien jaar."

Plaats een reactie

Bertjes +115
woensdag 18 oktober 2017 om 08:59
Meejeens!
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:28
huilebalken mietjes
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:43
Het is wel gewoon waar
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 17:46
Ik lees ook dat hij graag spelers wilde huren van ajax en PSV maar dat zij hun spelers niet meer laten gaan. Dan lijkt het me zo dat ajax en PSV vinden dat ze in hun jong elftallen meer leren dan wanneer ze verhuurd worden aan een JL ploeg.
[Reactie gewijzigd op woensdag 18 oktober 2017 om 18:09]
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 18:06
Het speelt ook mee dat Ajax en PSV allebei 16 spelers moeten hebben die ingeschreven staan voor dat team. Ze verwachten echt niet dat die alle 16 het eerste halen, maar 3 of 4 spelers per team is gewoon te weinig.

Daarnaast hebben genoeg clubs beloftenteams die niet in de Jupiler spelen, en dat waren in veel gevallen ook prima spelers geweest voor die competitie.
De KNVB heeft een soort nepcompetitie gecreëerd, waarin de grootste talenten voetballen, waardoor die niet meer in de JL terechtkomen. Daarna een paar van die teams in de JL gezet, zodat de spelers zich sneller zouden ontwikkelen, maar die hele beloftecompetitie was een idioot idee :p
Vind ik leuk
Bertjes +115
woensdag 18 oktober 2017 om 10:54
Watch out, we've got a badass over here...
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 12:02
Als er al mietjes zijn? Dan ben jij het wel!!!!!!!!!!
Vind ik leuk
Pinda +55
woensdag 18 oktober 2017 om 13:39
jankert
Vind ik leuk
darmianto +7200
woensdag 18 oktober 2017 om 09:04
Voor beide kampen valt wat te zeggen, enerzijds is het waar maar anderzijds zorgt het wel voor meer doorstroom van talent, daarnaast, wil je als JL club stappen maken, dan moet je ook gewoon van een half elftal kleuters kunnen winnen, daarbij kunnen er dit jaar ook geen clubs degraderen uit de JL
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +10710
woensdag 18 oktober 2017 om 09:11
Inderdaad..

Die gasten die in de beloften teams spelen zijn vaak (nog) niet goed genoeg om met de grote jongens mee te voetballen in de Eredivisie.

Als je dan als Jupiler League club de ambitie hebt om te promoveren dien je ook gewoon van de beloften te winnen van de grotere clubs. Anders heb je ook gewoon niets te zoeken in de Eredivisie denk ik zo.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 09:19
Het gaat niet om de al dan niet kwaliteit van de Jong teams. Het gaat om de wekelijkse verschillen tussen de kwaliteit van diezelfde Jong teams. De ene niet-jongclub moet van de 8 jong-wedstrijden er bijv 6 of 7 afwerken op een moment, waarop het jongteam tegenover hen op volle oorlogssterkte aantreedt. De andere niet-jong club maar 1 of 2 keer. Dat heet competitievervalsing, niks moeilijks aan. Het maakt dus niet uit of Jong Ajax goed of te goed speelt voor de JL, maar dan moeten ze dat wel qua opstelling IEDERE week ongeveer even sterk doen. Daar is nu totaal geen sprake van.
[Reactie gewijzigd op woensdag 18 oktober 2017 om 09:21]
Vind ik leuk
Hvdp +150
woensdag 18 oktober 2017 om 10:01
Jong Ajax staat boven aan
Waar praten we over
GE steek de hand in eigen boezem waarom worden ze weggespeeld tegen belofte teams?
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:36
Jong Ajax staat bovenaan, en daarom is het nu moord en brand.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 16:57
Ik zal voor de vorm even happen, omdat het gewoon niet klopt. Het gaat er niet om of ze boven- of onderaan staan, het gaat zoals ik al schreef om de wekelijkse verschillen in de opstelling van de Jong-teams, en dat het ene niet-jong team veel vaker tegen op zijn sterkst aantredende Jongteams komt te staan dan andere niet-jongteams.
Vind ik leuk
RWB013 +948
woensdag 18 oktober 2017 om 09:49
Als het alleen jeugd was dan zou ik zeggen je hebt gelijk. Maar Jong Ajax zie ik van de week bijvoorbeeld spelen met spelers als Cassiera, Dijks etc. Ook David Neres heeft al in meerdere duels gespeeld, terwijl hij één van de duurste aankopen in het Nederlands voetbal is. Als dit standaard spelers waren in het team oke, maar een week later staat er een totaal ander elftal wat stukken minder kwaliteit heeft.

Daarnaast is het helemaal niet persé beter voor die jeugdspelers. Waar ze vroeger verhuurd werden aan clubs onderaan in de eredivisie spelen ze nu tegen Helmond Sport, Telstar en FC Emmen.

Volgens mij zou het een oplossing zijn om deze teams ook op vrijdag te laten spelen, zodat spelers uit het eerste elftal niet in actie komen omdat ze zondag misschien nog nodig zijn. Of zoals vaker geroepen gewoon een eigen selectie. Dan kunnen clubs vooraf aan het seizoen kiezen of een speler bij het eerste of bij het jeugdelftal spelen. Al lijkt het mij het beste om gewoon te stoppen met jeugdelftallen in de jupiler league.
Vind ik leuk
Bertjes +115
woensdag 18 oktober 2017 om 10:54
Louter waarheden, prima stuk!
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 09:59
Spelers van pak um beet van 50.000 euro tegen spelers die miljoenen kosten. Beetje vreemd ouwuh!
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:22
Dan kunnen ze de champions league ook wel afschaffen.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:49
Als Barca 2 en Bayern 2 mee gaan doen mogen ze die wel afschaffen
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 11:12
Nou als deze clubs geplaatst zijn stellen ze gewoon het 2e team op!!
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 11:24
Goed punt
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:22
Ene week spelen ze met Jong AJAX andere week zetten ze spelers van AJAX 1 erin.. Ze hebben 2x zo veel spelers beschikbaar.. Vind het niet kunnen.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:47
Maar die spelers hadden dus ook gewoon bij eerste selecties van JL clubs kunnen zitten. Dat was toch beter geweest voor de JL dan extra teams waarvan je inderdaad niet weet wie ze opstellen en die nergens om spelen?
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 15:14
Vindt ik ook,eerst maar eens winnen van die "B" ploegen zelfs dat is nog moeilijk genoeg...
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 09:38
Elftal met kleuters die wel voor voor vele miljoenen gekocht zijn!

Kan je het wel 'stappen maken' noemen, maar als de tegenstander een spits in het veld heeft staan die 2x de jaaromzet van de tegenstander is, ga je natuurlijk niet winnen van die kleuters.

Dat er wordt aangegeven dat er idd met 8 nieuwe spelers tegen een mindere tegenstander gespeeld wordt, is natuurlijk ook gewoon een goed voorbeeld van competitievervalsing.

Zeker als 1 van de kleuters die opgesteld is 200 wedstrijden in de ED, 20 in de PL en 6 interlands gespeeld heeft.
[Reactie gewijzigd op woensdag 18 oktober 2017 om 09:38]
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:45
Dat halve elftal kleuters heeft vaak wel 2x zoveel inzicht en talent als de tegenstander :p

Bovendien maakt hij een goed punt door te zeggen dat grote clubs nu alle spelers zelf nodig hebben. En dat geldt voor alle clubs met belofteteams. Dat scheelt behoorlijk wat voetballers die nu niet in de JL spelen.
Vind ik leuk
Pec010 +469
woensdag 18 oktober 2017 om 09:05
Klopt als een bus. Iedereen moet een vaste selectie, dus jong teams ook. Alleen spelers wisselen tijdens een transferperiode en het zou al veel eerlijker zijn.
Vind ik leuk
Dordmund +1414
woensdag 18 oktober 2017 om 09:13
Klopt helemaal wat hij zegt......ophouden hier mee
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 09:13
eens
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 09:17
de eagels heeft verkeerde aankopen gedaan en dan hierop afschuiven het is beter dat het bestuur opstapt
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 09:20
Zie onder riGGY-AFCA.
Vind ik leuk
plein19 +278
woensdag 18 oktober 2017 om 09:21
Er zijn veel teveel kleine clubs.Teveel verwatering. Daardoor idioot kleine budgetten in de bovenste 2 competities. Dat het competitievervalsing is klopt. Maar over meerdere jaren bekeken zal iedere club voor en nadeel hebben gehad.
Vind ik leuk
CPP +211
woensdag 18 oktober 2017 om 09:22
Deze man heeft m.i. Helemaal gelijk. Is een draak van een constructie, welke nog erger wordt wanneer ook de andere topteams (gedwongen) toetreden.
Vind ik leuk
Bossie020 +1639
woensdag 18 oktober 2017 om 09:29
Dat gaat niet gebeuren. Die moeten instromen in de 3e divisie.
Vind ik leuk
CPP +211
woensdag 18 oktober 2017 om 11:25
Dus wordt de pyramide nog drakeriger. Hoe ga je de verdere instroom tegen? Blijven deze ploegen, ondanks dat ze steeds bopvenaan eindigen dan in tweede of derde divisie. voor een normaal iemand niet te volgen, hoe je het ook oplost. Voor echte liefhebbers een gruwel. Voor de spelers (ook de tegenstanders) een nachtmerrie. Kortom voor iedereen slecht.
Vind ik leuk
Bossie020 +1639
woensdag 18 oktober 2017 om 15:14
Afgelopen seizoen promoveerde AZ vanuit de 2e divisie, maar FC Twente degradeerde uit diezelfde poule naar de 3e divisie. Het is niet dat de "Jong-Teams" allemaal florisant draaien. Van de 4 "Jong-Teams" in de Jupiler League staan er 3 in het rechterrijtje.
In de 2e divisie speelt als enig "Jong-Team" Jong Sparta en zij staan stijf onderaan.
Vind ik leuk
CPP +211
woensdag 18 oktober 2017 om 17:38
Als ploegen als Feyenoord, Heerenveen, Vitesse mee gaan doen om jeugd te ontwikkelen zullen zij in de jupiler leaque willen (terecht komen). Twente (door de financiele perikelen) en de andere ploegen kunnen die ambitie nu niet waarmaken of hebben hem niet. Als er niet helamaal van af gestapt word spelen er over 10 jaar zeker 8 2e teams in de 1e divisie of hoe het gedrocht dan heet.
Vind ik leuk
Bossie020 +1639
woensdag 18 oktober 2017 om 18:01
Dat doen Feyenoord, Heerenveen en FC Twente niet omdat ze nu in de 3e divisie moeten instromen. Feyenoord heeft destijds de uitnodiging om in de Jupilerleague te starten afgewezen. Nu willen ze wel, maar duurt het te lang eer ze in de "Juup" zitten.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 09:23
het bestuur is bang dat de eagels supporters zich gaan roeren
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:40
Kun je vergeten.. alleen als je netzo als het broertje van Bazoer met 120km de stad doorjaagt heb je echt een probleem.... geldt volgens mij in iedere stad. Dan is het motto “als je zo wilt opvallen dan krijg je ook een speciale behandeling”.

We zullen as vrijdag weer zien wat er gebeurd.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 09:25
Kan Edwin normaal niet Lugten of zien. ----*Net alsof er in Deventer nooit wat is gebeurd* (glazen flessen vuurwerk bekers urine vliegen het uitvak in. Aanvallen van onze bussen, enz.)

Maar hier geef ik hem groot gelijk!
#stopdebeloften
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:42
Jajajaja supporters op het veld die spelers in elkaar rossen etc... en dan janken als ze zelf de lul zijn. Man man man wat een volk.

Ps. Keur dit gedrag ook zeer zeker niet goed. Ga normaal voetbal kijken en kun je dit niet dan moet je gewoon oprotten.
[Reactie gewijzigd op woensdag 18 oktober 2017 om 10:44]
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 11:09
Zeg lucky...ik keur alles af wat daar bij ons is gebeurd. Zwarte bladzijde. We schamen ons voor die paar idioten. Al viel het ook nog wel mee. Het was niet blind spelers aanvallen als je de beelden bekijkt. Maar wat de week ERVOOR gebeurde in Deventer wat ik hierboven noem dat wordt nooit belicht. Meneer Lugt had het alleen maar over ons terwijl ze in Deventer ook op het veld stonden en ons bekogelden. In het verleden al vaker meegemaakt daar dat we werden aangevallen. Schijnheiligheid noem ik dat van Lugt. dat wat in Deventer gebeurde wordt nooit genoemd....
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 11:29
Jij dacht dat vd lugt geliefd is in Deventer??? Forget it

Elke dwaze acties zijn ronduit belachelijk! Toeschouwers horen te aanschouwen en thats it. Voor die gasten die niks beters te doen hebben moeten vooral thuis blijven!
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 13:58
Aanschouwen en zorgen voor stemming! Ik ben fel tegen geweld!

En zou mij niet verbazen als Edwin ook in Deventer niet kunnen Lugten of zien.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 09:25
Spelers huren van Ajax en Psv is geen competitie vervalsing?
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 09:39
Geniaal dit haha
Vind ik leuk
RWB013 +948
woensdag 18 oktober 2017 om 09:54
Als deze reactie serieus is dan ben je nog dommer als een vis.
Vind ik leuk
Pec010 +469
woensdag 18 oktober 2017 om 10:16
Ja dat is echt hetzelfde. Het gerucht gaat dat fc Emmen deze week 6 spelers van Feyenoord huurt en zo over twee weken weer terugstuurt.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 11:11
spelers huren van andere clubs (meestal talenten) die mogelijkheid heeft in principe iedereen vooraf het seizoen van cambuur tot een top oss.

Dit is meer iets wat tijdens een seizoen speelt

om een voorbeeld te geven Dolberg en Huntelaar raken geblesseerd hebben tevens maar net 2 wedstrijden weg in de eredivisie maar moeten op een bepaalde moment spelritme opdoen na hun blessure.
dan spelen ze mischien 1 of meerdere wedstrijden mee in de jupiler league om wedstrijdritme op te doen en dat is eigenlijk competievervalsing.

kijk bij de beloftecompetitie hebt je hier altijd mee te maken en is dit niet vreemd maar in de jupiler league is dat toch weer anders.

tevens het zou toch ook raar zijn dat de belofte teams van ajax,psv, az en Utrecht 1 t/m 4 zou eindigen (nu niet het geval) en dat de nummer 5 van de eerste divisie naar de eredivisie gaat
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 09:27
Beloften teams in de jupiler leage zijn een gedrocht en brengen niets extra's of het moet zijn dat de beloften teams leuke trainingswedstrijden voorgeschoteld krijgen. Je devalueert de JL. theoretisch kun je als 5e eindigen en toch promoveren als zijnde kampioen. Het verhaal over de samenstelling die van wedstrijd tot wedstrijd ( sterk) wisselt is bekend en verdient geen schoonheidsprijs. Hetzelfde geldt voor de andere divisies waarin beloften teams spelen, ze verpesten de sfeer en voegen niets toe Maak er weer een eigen competitie van en gun de JL en de andere divisies hun eigen waarde.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 09:27
Waar maken we ons druk om?!
Vind ik leuk
Dicky +5762
woensdag 18 oktober 2017 om 09:44
Dit denkt de KNVB helaas ook als ze het over de juup hebben.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 09:27
Ik ben het oneens met de heer Lugt. Doordat er betere spelers in de competitie spelen gaat het niveau omhoog, waardoor spelers als die van go ahead ook meer weerstand hebben en uiteindelijk ook beter worden. Zie als voorbeeld VVV vorig jaar. Ze hebben bijna dezelfde selectie als vorig jaar en draaien tot op heden goed mee in de Eredivisie. Ik vind het veel erger dat je niet kunt degraderen uit de Jupiler League, dat is pas competitie vervalsing. De onderste clubs kunnen tot de laatste wedstrijd vrij uit voetballen aangezien ze toch weten dat ze niet kunnen degraderen!! Hier zouden ze iets aan moeten doen
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 09:52
Helemaal mee eens ForzaVVV! Maar misschien nog belachelijker waarom clubs uit de Tweede Divisie weigeren te promoveren. De KNVB zou deze clubs gelijk de licentie moeten afpakken en terug zetten naar de 5e klasse. Ze willen voetballen maar hebben niet de intentie om uit te komen op het hoogste niveau, want dat kost geld???

In Engeland staan clubs smachtend te wachten tot ze naar de Championship en Premier League kunnen promoveren.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:07
Ik denk dat de clubs uit de 2de divisie heus wel willen promoveren. Iedere club en spelers wil uiteindelijk op het hoogste niveau acteren. Ik denk echter juist doordat de knvb zoveel regeltjes heeft gemaakt dat dit financieel niet te doen is voor deze "amateurclubs". Zoals bv "x" aantal contractspelers.
Vind ik leuk
CPP +211
woensdag 18 oktober 2017 om 17:45
(Amateur) Clubs kunnen niet promoveren naar de 1e divisie omdat er veel eisen worden gesteld. Als ze aan die eisen willen voldoen gaan ze failliet.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 19:01
CPP: niet kunnen bestaat niet!

ForzaVVV: Hebben ze in het buitenland geen regels en kunnen al die clubs buiten de 2e bundesliga, championship, 2e la liga enz maar aankloten en doen waar ze zin in hebben.

Het probleem in Nederland is dat iedereen alles wilt, maar....het mag geen piek kosten.

Als je een fabriek hebt moet je toch ook werknemers hebben die de machines bedienen? Waarom zou een club dan geen spelers moeten hebben voor een selectie
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 19:31
Die clubs in het buitenland hebben veel meer geld en meer toeschouwers om de club op professionele basis te leiden.
Vind ik leuk
CPP +211
woensdag 18 oktober 2017 om 23:37
We hebben het over clubs die al decennialang als amateurclubs spelen. Omdat de knvb zonodig de piramide heeft moeten oprichten vind jij het nu belachelijk dat ze niet willen promoveren. Zij moeten dan maar verplicht afstappen van hun amateurbeleid en de spelers profsalarissen gaan betalen. Zij. Moeten dan maar hun accommodaties verbouwen om aan de eisen voldoen, zij moeten dan maar ........ Wetende dat bij de minste tegenslag ze in grote financiele problemen komen en wetende dat hun achterban het eigenlijk helemaal niet wil. Met behoud van hun eigen normen, waarde en financiele zekerheid KUNNEN ze dus niet promoveren. Bestaat wel degelijk. Net als jij ook niet alles kan!
Vind ik leuk
donderdag 19 oktober 2017 om 13:54
CPP: Je zegt het al goed...eigen achterban!

Buiten Ajax en Feyenoord heeft geen enkele club een fatsoenlijke achterban....paar van die dorps meelopers en dat was het. Hoe kan je in godsnaam in een straal van 25 km om Arnhem 4 BVO's hebben? Vitesse..en dan 2 kleine clubsjes als Nec en De Graafschap en vorig seizoen ook nog Achilles en trek ik de straal op plus min 50/60 km dan komen daar ook nog Go Ahead, Top Oss, Fc Utrecht, Den Bosch, Zwolle...9 clubs in een kleine straal, daar kan niet iedereen uit eten!
[Reactie gewijzigd op donderdag 19 oktober 2017 om 13:55]
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 09:30
Wie is dit ?
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 09:37
Ik word zo moe van dat gezeur. Jong Ajax speelt vrijwel met een vaste basis in de JL. En als je niet kan winnen van een Jong-team ben je gewoon niet goed genoeg. Volgens mij zijn er afspraken gemaakt met de clubs over de selecties van de Jong teams. Waardoor heel veel fluctuaties niet mogelijk zijn.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 09:38
Beloftenteams kunnen wel degelijk in de voetbalpiramide/Jupiler League spelen. Er moet alleen wel 1 essentieel ding gaan veranderen. En dat is dat het eerste en tweede elftal van bijvoorbeeld Ajax en PSV allebei hun EIGEN selectie moeten hebben. Dwz dat er geen spelers van Ajax/PSV 2 in Ajax/PSV 1 spelen en andersom.

Dit is in mijn ogen om de beloftenteams legitiem te houden in de Jupiler League.
Vind ik leuk
Dicky +5762
woensdag 18 oktober 2017 om 09:42
Ik ben het gedeeltelijk met deze man eens. Het is competitie vervalsing dat jong PSV binnen een week met 8 andere spelers kan beginnen. PSV geeft op deze manier ook aan dat het de juup niet serieus neemt. De beloften elftallen zouden gewoon één selectie mogen hebben en deze spelers mogen dan de rest van het seizoen niet meer beschikbaar zijn voor het eerste. Ook moeten de teams verplicht worden gesteld om elke wedstrijd in een zo sterk mogelijk elftal te beginnen. De huidige opzet slaat nergens op en is competitie vervalsing.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 09:55
Juist!!
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 09:57
Ben het helemaal eens met Edwin Lugt.......en dan sommige ouwehoeren over kunstgras. Moet niet gekker worden!
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 09:58
Regen is ook compentitievervalsing, de ene x is het er niet de andere x wel
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:03
Sommige gooien dan het dak maar dicht, competitievervalsing. Onder de elementen uitkomen van het slechte weer. Dan kan je niet je eigen spel spelen!
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:22
Moeten we de kunstgras-discussie ook nog aanhalen? :)
Vind ik leuk
Aspers +88
woensdag 18 oktober 2017 om 10:05
Wat een gejank! Totaal mee oneens. Met deze ploegen komt er gewoon veel meer (jonge) kwaliteit, en ja dat is lastig winnen voor de Jupiler teams. In de CL is het verschil ook enorm! Dat zijn ook jongens tegen mannen en als een ploeg al door is stellen ze ook het 2e team op. Ook competitievervalsing?
Vind ik leuk
Och jeh +1085
woensdag 18 oktober 2017 om 11:14
Ooit al eens een wedstrijd bekeken tegen een jong team? Die spelen thuiswedstrijden voor 3 man, spelen steeds in een andere samenstelling en zo kan ik wel even doorgaan.
Vind ik leuk
Bane +0
woensdag 18 oktober 2017 om 10:06
Beloften in de Jupiler League is ook competitieverveling. Je weet gewoon niet tegen wie je speelt. Daarnaast ben ik van mening dat een speler die bij de A selectie zit niet bij de Beloften mee mag doen. In Spanje spelen ze ook met B teams maar daar spelen geen spelers in van de A selectie. Als Ajax en PSV spelers willen laten rijpen, dan kunnen ze deze ook gewoon aan clubs verhuren. Hoef je ook geen 2e elftal op te tuigen. Spelers die bij de A selectie niet aan de bak komen of terugkomen van blessures, gewoon in een reservecompetitie spelen. Daar moeten dan wel voldoende teams in zitten om aan voldoende wedstrijden per seizoen te komen.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:13
Lugt heeft gelijk. GAE hoort ook niet in de Eredivisie
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:26
Klopt want als je pech hebt stellen ze hele goeie spelers op die ook bij het eerste meespelen en als je geluk hebt doen ze dat niet omdat het eerste moet spelen of kort ervoor speelde
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 11:10
Ben ik het eindelijk het een keer eens met deze man
Vind ik leuk
Och jeh +1085
woensdag 18 oktober 2017 om 11:13
Iedereen is het hier over eens en toch vinden ze in Zeist dat het wel kan, gewoon die wedstrijd niet spelen. Als iedere club dat nu eens deed, kan de KNVB dit toch niet negeren?
Het is de grootste competitievervalsing ever, een gedrocht eerste klasse
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 11:18
De ambitieloze norm van de provincie is de makke! Slachtofferschap en topsport gaan niet samen.
Vind ik leuk
JanTa48 +1523
woensdag 18 oktober 2017 om 11:20
Ach je kan ook een stelling maken van; Veel clubs horen niet thuis in het betaald voetbal.
Vind ik leuk
Nistel +970
woensdag 18 oktober 2017 om 11:21
Wat PSV met Jong doet is vooral een mix van Jong en O19 spelers gebruiken. Dan heb je idd een groot aantal spelers die afwisselend spelen.
Er spelen amper spelers mee die even vanuit PSV 1 komen buurten. Hooguit wat talenten die wel eens met PSV 1 mee mogen doen zoals een Lammers en Rosario. Dat kun je met de beste wil van de wereld toch nog geen volwaardige PSV 1 spelers noemen. Maher en Ritzmaier zitten er alleen nog wel eens bij, aangezien die voor PSV 1 allang afgeschreven zijn (Ritzmaier zit officieel ook gewoon bij Jong).

De competitievervalsing zou hem dan vooral moeten zitten in die keren dat een Jong team met 'te zwakke' spelers aantreedt. Ik weet niet of die O19 spelers het team nu echt zo verzwakken. Dat zijn doorgaans wel de betere spelers van hun lichting. Jeugd is alleen grillig, dat zie je in de resultaten gewoon terug.

De regels zijn de laatste jaren voor beloftenteams ook flink aangescherpt zodat het geen vergaarbak wordt van reserves van het eerste team. Ik zie het probleem van Lugt niet zo. Als je niet van een elftal jonkies kunt winnen zou ik eerst de hand eens in eigen boezem steken.
Vind ik leuk
isnake +1419
woensdag 18 oktober 2017 om 11:25
Het idee van de beloftenteams in de eerste divisie was toch opdat deze spelers beter werden en de kwaliteit van het Nederlandse voetbal vooruit zou gaan? En nu een paar jaar verder presteren we helemaal niets meer in Europa, dus wat heeft dit nu opgeleverd, anders dan dat teams tegen deze jong elftallen nooit allemaal tegen hetzelfde team spelen, afhankelijk van maandag of vrijdag spelen, of afhankelijk van wanneer er weer iemand wedstrijdritme moet opdoen na een blessure.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 11:47
Wat hebben die beloftes met europees voetbal te maken. Dus als Feyenoord een beloftenteam had in de JL zouden ze nu meer punten hebben gehad!!! Nott.
Vind ik leuk
isnake +1419
woensdag 18 oktober 2017 om 13:28
lees nog eens wat ik geschreven heb...
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 14:01
De insteek van toevoeging was ten eerste niet dat ze het Europees beter gingen doen, echter dat de talenten meer weerstand kregen ten opzichte van de beloften-competitie waarin ze eerst zaten. Ze speelde destijds wedstrijdjes op maandag-avond waarin er bijna geen weerstand was voor deze talenten en tevens waren er steeds meer clubs welke hun beloften team stopte !!
[Reactie gewijzigd op woensdag 18 oktober 2017 om 14:51]
Vind ik leuk
renemar +134
woensdag 18 oktober 2017 om 11:29
Meneer wil wel spelers van AJAX en psv huren en zo gebruik maken van de opleiding van die clubs. Die pompen daar jaarlijks miljoenen is.
Hij moet er maar voor zorgen dat zijn eigen clubje gaat opleiden. Hoeft hij ook niet te huren.
Wat maakt het uit wie je tegenover je krijgt? Als club moet je ervoor zorgen dat je wedstrijden wint. Ongeacht welke spelers de tegenstander opstelt. Geen enkele club heeft maar 11 spelers. Iedere club krijgt met blessures en schorsingen te maken. Dan spelen ook andere spelers.
En natuurlijk is het voor jonge spelers beter tegen volwassen spelers in de JL te spelen dan tegen leeftijdsgenoten. Kunnen ze aan het fysieke spel wennen.
Dat GAE daar niks aan heeft zal best, maar dat interesseert een handvol mensen in Deventer.
Vraag me ook af wat hij ervan vindt als een eredivisieclub in de beker met elftal speelt dat op veel plaatsen is gewijzigd. Ook competitievervalsing? Wil hij soms dat anderen de opstellingen maken van elftallen?
Deze flapdrol eerste klas moet zich met z'n eigen armoedig clubje bezig houden.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 12:57
Waarom nou flapdrol, alleen omdat hij op jou lijkt
Vind ik leuk
Pinda +55
woensdag 18 oktober 2017 om 13:45
hou je bezig met je kutclubje
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 21:08
Meelopertje.
Vind ik leuk
renemar +134
woensdag 18 oktober 2017 om 18:08
Ik bezig geen onzinnige teksten. Op je pikkie getrapt omdat je cluppie geen reet voorstelt?
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 21:07
Wie is er nou op zijn pikkie getrapt, blaaskaak.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 11:55
Man heeft helemaal gelijk, heb je de begroting gezien van het jonge ajax afgelopen maandag tegen almere, daar mogen de meeste eredivisieclubs alleen maar van dromen, laat staan de jupiler, je gaat toch geen miljoenen uitgeven voor een speler, om hem vervolgens in je jonge elftal teplaatsen.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 13:13
Wat heeft verschil in begroting te maken in deze kwestie. Als we daar naar gaan kijken kan de hele Champions League afgeschaft worden. Clubs als Go Ahead zouden er juist voor moeten zorgen dat hun eigen spelers beter worden zodat ze ook tegen deze beloftes kunnen winnen. Neem VVV als voorbeeld!!
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 13:37
VVV als voorbeeld: jong Ajax-VVV 0-4, VVV-jong Ajax 1-4. Jong PSV-VVV 2-1, VVV-jong PSV 1-2. VVV-Jong Utrecht 2-0, jong Utrecht-VVV 0-0. Slechts 2 van de 6 gewonnen, geen heel sterk voorbeeld.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 14:12
Dat bedoel ik dus VVV heeft het goed voor mekaar. Ze hebben een goede selectie bij mekaar gebracht en ondanks de verliezen tegen deze beloftes zijn ze terecht kampioen geworden. Tevens blijven ze met deze selectie tot nu toe makkelijk overeind in de Eredivisie oftewel het niveau van de Jupiler League is ook gestegen. Ik denk namelijk dat dit komt door invoeging van de beloften teams, aangezien hier veel talenten in rond lopen die het niveau omhoog duwen.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 14:23
De directe promovendus doet vaak goed in z'n eerste jaar op hoogste niveau. Daarna word het minder. Kijk naar mijn club, sparta en volgend jaar grote kans dat jullie ook weer aan de beurt zijn. Eigenlijk is excelsior een uitzondering aangezien die het nu al aardig wat jaren volhouden. Daarnaast schreef je dat eigen spelers beter moeten worden zodat ze kunnen winnen van de beloftes. Das beetje tegenstrijdig met je wat je blijkbaar wel bedoelde
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 14:49
Nou VVV word door vele gezien als directe degradant, maar tot heden doen ze gewoon goed mee! Echter de discussie die de heer Lugt heeft aangegeven dat het competitievervalsing is dat de beloftes teams meedoen aan de JL vind ik veel te gemakkelijk!! VVV had als club de zaken gewoon goed voor mekaar en is terecht kampioen geworden ondanks de nederlagen tegen de beloftes en dat gold trouwens ook voor Sparta dat jaar ervoor. Die uitslagen tegen beloftes zijn maar momentopnamen en beïnvloeden uiteindelijk niet wie er kampioen wordt.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 15:05
Dat eerste beaamde ik ook. Maar op het moment dat NEC, op maandag 3-3 speelt tegen psv met een selectie die alle in het weekend niet door psv1 gebruikte spelers tot zijn beschikking heeft is dat een wereld van verschil met de vrijdag erna tegen den bosch waar ze er 5-0 vanaf gaan. Opeens zonder room, paal, maher, Lammers en rosario. Puur omdat deze eventueel nog nodig zijn voor het eerste, is dat toch wel een vorm van competitie vervalsing. En het niveau van de Jup. is gemiddeld misschien wel omhoog gegaan, maar niet van de reguliere jup. clubs.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 16:53
Dat zijn mijn inziens moment opnamen net zoals een bal tegen de lat gaat of in doel. Uiteindelijk zal de club die zijn zaakjes het beste op orde heeft terecht kampioen worden en ik denk door het meespelen van deze beloften het niveau van de andere JL clubs ook omhoog gaat.
[Reactie gewijzigd op woensdag 18 oktober 2017 om 16:55]
Vind ik leuk
renemar +134
donderdag 19 oktober 2017 om 08:18
Het heet niet voor niks Jong AJAX. Daar spelen dus jonge talenten. Voor jouw informatie, er is geen begroting voor het "jonge" AJAX, wel voor AJAX.
Volgens jou mag het eerste van AJAX dus ook niet tegen clubs met een lagere begroting spelen. Wat een logica.
Het is juist de werkwijze van AJAX om jonge spelers te kopen en te laten rijpen. Waar zou dat rijpen dan moeten gebeuren?
Los daarvan, hoeveel spelers uit de eigen opleiding spelen er voor GAE? Vergelijk dat eens met het aantal spelers uit de eigen opleiding van AJAX.
Vind ik leuk
donderdag 19 oktober 2017 om 13:18
Denk je dat kleinere clubs talenten uit eigen opleiding kunnen behouden , om deze vervolgens door teschuiven naar het eerste
Vind ik leuk
renemar +134
donderdag 19 oktober 2017 om 16:05
Peer Schuurs, kadioglu? En zo zijn er ongetwijfeld meer. In het verleden speelden Chadli, Mertens en Huntelaar ook in de JL alvorens door te stromen. Op enig moment zullen ze de overstap maken. Net zoals de talenten van AJAX naar het buitenland. Jongens als TFM, Redan, Malen (inmiddels psv), Dilrosum. Allemaal op of rond hun zestiende naar buitenland. Zou dat niet gebeuren hoefde AJAX ook niet zoveel spelers elders (binnen- en buitenland) te halen. Bij O19 spelen nu iets van 8 nationaliteiten. In niet ideaal maar als je geen torenhoge transfersommen wil betalen moet je het wel zo doen.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 11:59
Ik begrijp het aan de ene kant ook wel wanneer je van grote talenten verliest dan is dat nooit leuk, maar we moeten ook niet gaan overdrijven dat het hier alleen maar in Nederland gebeurt.
Barça B en Sevilla B spelen ook in de Segunda Division, Real Madrid B is gezakt naar het derde niveau maar zou ook gewoon tot maximaal het tweede niveau mogen spelen.
De Tweede Divisie van Portugal telt ook 'gewoon' FC Porto B, Benfica B, Sporting B, Braga B en Guimaraes B.

Zijn de zogenaamde volksclubs zoals Cambuur, Go Ahead Eagles en De Graafschap soms vergeten dat deze belofteteams erbij zijn gekomen omdat er een aantal clubs failliet zijn gegaan?
Ze hebben allemaal toegestemd dat het mocht, al dan niet onder protest.
Zo bleef het aantal teams op peil en veranderde er ook niets aan het televisiegeld en of de inkomsten.
Vind ik leuk
Liwwadder +3412
woensdag 18 oktober 2017 om 12:40
Dat is duidelijke taal knvb!! Maar dit roepen we al sinds het begin daarvan. Maarja het is tegen dovemansoren gezegt en de knvb maffia doet toch wat hij wil. Incompetente troep!
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 12:50
hij vergeet even voor het gemak dat ze anders helemaal geen rode rotcent zouden krijgen voor de uitzendrechten.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 12:54
Net wat je zegt ja rode rotcent
Vind ik leuk
Ale +1185
woensdag 18 oktober 2017 om 12:51
Niet zeuren. Gewoon beter je best doen
Vind ik leuk
Padason +323
woensdag 18 oktober 2017 om 13:25
Het is goed voor nederlands voetbal. Meestal zijn het de nederlandse topploegen die nederlandse voetballers leveren aan oranje en ook nog internationaal in trek zijn. Dus hebben vaak ook betere talenten (die bij de kleintjes worden weg gekocht) laat je ze bij jonge leeftijd al fisiek meedoen is,dat beter voor het talent en uiteindelijk beter ontwikkelde spelers voor nederlands elftal.

Enig om het eerlijk te maken is om alle punten die tegen jeugd,teams zijn behaald of verloren aan het einde van elke periode niet meetellen. Nu telt het alleen op klassement ranking.
Vind ik leuk
Pinda +55
woensdag 18 oktober 2017 om 13:42
Wat een jankert bang dat hij pak slaag krijgt!!! Jong Ajax staat nu boven aan maar als eerste elftal moet je kunnen winnen van een tweede elftal of je bent niet goed genoeg voor deze afdeling ( Jupiler leaque)
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 14:15
Eerste wint in dit geval toch ook van het tweede, dus wat is je punt ??
Vind ik leuk
HansVites +2086
woensdag 18 oktober 2017 om 14:57
100% gelijk heeft hij direct afschaffen
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 19:20
Niet piepen maak die beloften teams gewoon af in de wedstrijd.
Hij kan het gewoon niet hebben dat hij niet wint.
Anderen kunnen het wel.
Het zegt meer over zijn eigen team hoe slecht ze wel niet zijn.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Beloftenteams horen niet thuis in de Jupiler League, het is competitievervalsing'