Steven Bergwijn zou zomaar een gevalletje Dries Mertens kunnen worden

    "Steven Bergwijn zou zomaar een gevalletje Dries Mertens kunnen worden"

    woensdag 18 oktober 2017 om 09:10

    Aad de Mos heeft hoge verwachtingen van Steven Bergwijn. De twintigjarige aanvallers ontpopt zich dit seizoen tot een van de smaakmakers bij PSV.

    "Steven Bergwijn zou zomaar een gevalletje Dries Mertens kunnen worden in de toekomst", zegt De Mos tegen Voetbal International. "Ik vind hem een ideale speler voor het huidige moderne voetbal. Hij staat namelijk niet op één plek voorin, hij kan op alle posities uit de voeten. Bij PSV is het heerlijk voor hem, want daar rouleren ze in de aanval naar hartenlust. Ideaal voor Bergwijn en lastig te bespelen voor de tegenstanders."

    "Bergwijn is snel, technisch vaardig, hij kan goed afronden en hij zit goed in elkaar", vervolgt De Mos. "Kijk maar eens goed naar dat ING-reclamespotje waarin hij voorkomt. Als je in zijn ogen kijkt, weet je genoeg. Bergwijn is betrouwbaar, zowel voor zijn teamgenoten als de trainer. Deze jongen heeft kwaliteit, dat kun je aan alles zien."

    Ook Art Langeler is enthousiast. "Hoe goed Stevie nu is, is niet zo interessant, maar hoe goed hij kan worden wel. Ik denk dat er nog heel veel rek in hem zit en dat hij echt heel goed kan worden. Het is een fijne jongen, heel stabiel, hij komt uit een goed nest en hij is gezegend met heel veel balgevoel. Stevie is snel, explosief, maar hij heeft ook het vermogen om tijdens zijn dribbels het overzicht te houden."

    Plaats een reactie

    woensdag 18 oktober 2017 om 09:17
    Voor de eredivisie is het inderdaad een prima speler! Toch twijfel ik aan zijn kwaliteiten op het moment dat hij in een andere competitie aan de slag gaat!
    Vind ik leuk
    woensdag 18 oktober 2017 om 09:19
    Dachten we over Promes ook. Denken we trouwens over 70% van onze Nederlandse spelers, toch doen de meesten het wel goed in het buitenland.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 oktober 2017 om 09:23
    Er zijn er inderdaad bij die redelijk gaan in het buitenland, maar er zijn er toch ook een hoop die lelijk door de mand vallen!
    Ik had van Klaassen ook meer verwacht bij Everton!
    Vind ik leuk
    woensdag 18 oktober 2017 om 09:27
    Goed punt. Ik keek alleen naar zij die spelen, dat andere is een delta (de menselijke factor, trainer. :-) )

    Ik herstel: zij die spelen, draaien ook goed meemet het niveau in het buitenland.
    ;-)
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Harrie82 +2836
    woensdag 18 oktober 2017 om 13:35
    En wat te denken van Mertens. Die zou het niet gaan redden daar in Italië.
    Vind ik leuk
    United FC +12265
    woensdag 18 oktober 2017 om 23:35
    We hemelen de verkeerde spelers op.
    Vind ik leuk
    Bizzy +15984
    woensdag 18 oktober 2017 om 14:59
    Over Davy Klaassen twijfelde je niet. Nu staat die jongen buiten goodison park hamburgers te bakken. Laat 1 ding duidelijk zijn op dit moment is slagen in de eredivisie geen garantie dat je in buitenland gaat slagen. Nederlands voetbal in totaliteit is terminaal ziek. Clubs houden van een gokje wagen en zo af en toe belanden ze bij psv of ajax. Daar moeten we blij mee zijn.
    Vind ik leuk
    Napolitanos +7678
    woensdag 18 oktober 2017 om 09:29
    Gaaf zeg ! En weer een eigen talent ! En wat een drive , na de training staat hij samen met Loccie nog zeker een half uur op het veld om vrije trappen te oefenen
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Olfie +3505
    woensdag 18 oktober 2017 om 10:05
    Aighhht Loccie, jwz ditdat allesss
    Vind ik leuk
    Adjab +369
    woensdag 18 oktober 2017 om 12:33
    Wat een sarcasme weer Napolitanos .
    Vind ik leuk
    Markus80 +1887
    woensdag 18 oktober 2017 om 09:32
    Dat idee heb ik niet, maar goed we weten wie het zegt.

    Een voetbalkenner die overal ontslagen is om zijn `overweldigende kennis`.
    Vind ik leuk
    Huub96 +24
    woensdag 18 oktober 2017 om 09:38
    En locadia een type Henry?
    Vind ik leuk
    woensdag 18 oktober 2017 om 09:45
    Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind hem helemaal niet goed. Hij zal best talent hebben, maar word het dan niet tijd om dit te laten zien?
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10330
    woensdag 18 oktober 2017 om 09:51
    De kwaliteiten van een PSV-speler zie je dus tegenwoordig af aan een reclamespot. Misschien is die gast van de Jumbo-reclame dan ook iets voor PSV ;-)
    Vind ik leuk
    woensdag 18 oktober 2017 om 09:58
    Dan heb ik geen verstand van voetbal, alweer zo'n over het paard getild ventje, spreek eerst maar eens met je benen, hij word niet voor niets gewisseld in de pauze, zijn vervanger scoort wel meteen, wat raar he ?
    Vind ik leuk
    woensdag 18 oktober 2017 om 10:02
    Hij was geblesseerd...
    Vind ik leuk
    NederBelg +1537
    woensdag 18 oktober 2017 om 10:31
    Jammer dat je dat feitje even mist mbt zijn wissel.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 oktober 2017 om 10:03
    En nog meer kritiek op een van de grootste talenten van Nederland... Hij komt er wel, ben er absoluut van overtuigd. In de zomer zei ik al tegen hem dat hij zou gaan doorbreken, nu tijd voor de volgende stap.


    Is straks een speler waar niemand meer om heen kan!
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Olfie +3505
    woensdag 18 oktober 2017 om 10:07
    Je past moeiteloos in het VP-kliekje qua spelling ;)
    Vind ik leuk
    woensdag 18 oktober 2017 om 10:09
    Hahaha, ik reageerde via de App. Die vind ik voor het reageren niet heel erg prettig, qua gebruiksgemak. Afijn, het duurde even voor mijn reactie in de browser verscheen om hem te kunnen aanpassen. Hoe dan ook, ik pas hem wel direct aan ;)
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Olfie +3505
    woensdag 18 oktober 2017 om 10:28
    En qua zinsbouw idem dito...
    Vind ik leuk
    woensdag 18 oktober 2017 om 11:18
    2e smoes is dat het best vroeg was....
    Vind ik leuk
    Degraaf +14428
    woensdag 18 oktober 2017 om 10:09
    Gaat hij zo dik worden dan?
    Vind ik leuk
    woensdag 18 oktober 2017 om 10:11
    Ga jij iedereen letterlijk nemen?
    Vind ik leuk
    Degraaf +14428
    woensdag 18 oktober 2017 om 10:15
    Een moderator wel, of moet ik jou niet serieus nemen?
    Vind ik leuk
    woensdag 18 oktober 2017 om 11:19
    Helaas snap je mijn reactie niet helemaal. Oftewel, het dubbele ervan...
    Vind ik leuk
    Degraaf +14428
    woensdag 18 oktober 2017 om 14:10
    Ohhh ik snap hem best wel, alleen jij mijn gevoel van humor niet ;-)
    Vind ik leuk
    Berbr +767
    woensdag 18 oktober 2017 om 10:09
    Ik vind dat hij nog weinig heeft laten zien. Snap de hype niet zo.
    Vind ik leuk
    mirkoff +1905
    woensdag 18 oktober 2017 om 10:10
    Aad wat lul je nou, juist het afronden was het probleem voor hem en jij zegt dat die goed kan afronden. Koekoek.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 oktober 2017 om 10:18
    Bergwijn kan mij niet overtuigen. Wanneer er een club komt die € 10 miljoen, of meer, voor Berwijn wil betalen, moet PSV hem lekker laten gaan, vind ik.
    Vind ik leuk
    Romario9 +9401
    woensdag 18 oktober 2017 om 10:30
    Hij speelt dit seizoen prima, maar nog te weinig rendement. Hij is op dit moment nog niet klaar voor een stap hogerop.
    Vind ik leuk
    Bassie666 +275
    woensdag 18 oktober 2017 om 10:32
    pffft
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7173
    woensdag 18 oktober 2017 om 10:41
    Wij doen bij PSV toch niet aan dit soort sluikreclame?
    Vind ik leuk
    Wilhelmus +447
    woensdag 18 oktober 2017 om 11:41
    haha dit is toch om te 'gieren' zou Joling zeggen.. Bergwijn, wat heeft deze man gepresteerd om met dit soort vergelijkingen te komen? Echt helemaal niks.. Ze vinden hem in Eindhoven een talent, ga dan eerst zorgen dat je beslissend bent voor je elftal want dat is hij helemaal niet.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +21429
    woensdag 18 oktober 2017 om 11:55
    Laat Bergwijn eerst eens 3 goede wedstrijden op rij spelen!
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1075
    woensdag 18 oktober 2017 om 15:11
    Ja jongens laten we een veelbelovend talent die nog maar pas 20 is geworden en nog alle kans van slagen heeft alvast volledig afschrijven en afbranden....wat een azijnland zijn we toch.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11013
    woensdag 18 oktober 2017 om 18:20
    Daar gaan we weer, leren we het dan nooit in Nederland, en vooral de pers. Een jonge speler speelt een keertje een paar wedstrijden goed en word gelijk de hemel in geprezen. Gaat dan vervolgens naar het buitenland en mislukt daar.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 oktober 2017 om 19:03
    Niet te vroeg weg gaan.
    Eerst in de eredivisie elke wedstrijdt een dikke voldoende scoren.
    Anders ga je het zeker niet halen in een grote competitie.
    En inplaats van een topper wordt je een tobber.
    Wel een tobber met een dik salaris maar als je een echte topper wil worden moet je je leer geld betalen en dat kost tijd.
    Kijk naar wijnaldum die heeft geduld gehad en dat betaald zich nu uit.
    Gewoon wekelijks presteren en dan pas een volgende stap zetten.
    Als vincent janssen een jaar langer in nederland was gebleven was hij verder geweest in zijn ontwikkeling als waar hij nu staat.
    Geduld alles op zijn tijd.
    Durf in jezelf te investeren.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    "Steven Bergwijn zou zomaar een gevalletje Dries Mertens kunnen worden"