Limburgse politie heeft verdachte VVV-fans op het oog: 'Maar nog geen namen'

Limburgse politie heeft verdachte VVV-fans op het oog: 'Maar nog geen namen'

woensdag 18 oktober 2017 om 09:49

De Limburgse politie heeft een aantal verdachten op het oog die zich na de wedstrijd van VVV-Venlo - PSV schuldig hebben gemaakt aan racistische geluiden en opmerkingen. Dat vertelt een woordvoerder aan Omroep Brabant.

"We hebben alleen nog geen namen nog bij de gezichten", stelt de woordvoerder. De politie heeft contact met VVV om achter de namen van de raddraaiers te komen. Mocht dat niet lukken, dan wordt mogelijk overgegaan tot het verspreiden van de foto's van de verdachten. "Maar daar is nog geen sprake van."

De officier van justitie moet in dat geval ook toestemming verlenen om de beelden te mogen verspreiden. De politie heeft aanwezigen gevraagd om alle filmpjes die te maken kunnen hebben met het voorval op te sturen.

De VVV-fans die zich schuldig maakten aan racisme kunnen een stadionverbod tegemoet zien. Ook kunnen ze strafrechtelijk worden vervolgd.

Lees meer over:EredivisieVVV-VenloPSV

Plaats een reactie

woensdag 18 oktober 2017 om 09:51
Zielige figuren ! Nooit meer toelaten in en stadion ! Koppen openbaar maken in de krant die dat doen
Vind ik leuk
Dicky +5762
woensdag 18 oktober 2017 om 09:54
Bij Napoli geen racisme? Serieuze vraag, niet om te katten.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 09:55
Dan is het ook triest !
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 09:55
Waarschijnlijk is dit helaas nog overal zo Dicky......
Vind ik leuk
Dicky +5762
woensdag 18 oktober 2017 om 10:10
Ben er bang voor. Het is vrij mainstream gedrag. Deze debielen proberen de spelers van PSV te raken en doen dit door racistische uitlatingen. Ik ben hier volledig op tegen. Maar dit gebeurt overal. De ene keer wordt de moeder van een speler bericht van prostitutie, de andere keer worden spelers uit gemaakt voor K*nker-homo, en in dit geval k*nker-neger. Mensen die dit doen zijn waarschijnlijk niet tegen hoeren, homo's of racistisch. Ze doen dit zonder na te denken in een groep. Homo's van Breda, bommen op Rotterdam, Hamas Hamas het wordt allemaal geroepen zonder dat er over nagedacht wordt. Het is goed dat nu deze mensen gezocht en hopelijk gestraft worden. Maar misschien moeten we ook eens kijken wat er nog nog meer wordt geroepen en daar ook eens wat aan doen. Want alleen optreden bij racistische uitlatingen is ook discriminatie.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:46
Amen;)
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 12:30
Je kunt a.s zondag bij een corner voor ajax in de kuip heel die hoek een stadionverbod geven. Dit geldt bij zowat elke wedstrijd in het betaald voetbal... helaas
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:01
Nee hoor niet bij Napoli... zij hebben altijd respect voor andere culturen omdat de Napolitanen ook anders worden bekeken in Italië... kijk maar naar Koulibaly vorig seizoen hoeveel steun hij wel niet heeft gekregen van hun eigen supporters nadat hij werd beledigd...
[Reactie gewijzigd op woensdag 18 oktober 2017 om 10:17]
Vind ik leuk
Dicky +5762
woensdag 18 oktober 2017 om 10:13
Oké prima antwoord. Het was een oprechte vraag aangezien Italië nogal een reputatie heeft qua fascistische supporters.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 13:14
Het is simpel alle clubs met een Italiaanse vlag en dat wordt door de club gesteund dus(juve, inter, lazio ect).

Maar ook hier in Nederland is dit steeds meer het geval sinds opkomst PVV. Misschien zelfs erger Ajax wordt gestraft na spreekkoren Utrecht en ADO.
Vind ik leuk
Dicky +5762
woensdag 18 oktober 2017 om 13:25
Leg dat laatste even beter uit.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 13:11
Één naam balotelli... tegen napoli
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 09:53
Sterk, verdachten op het oog.. Zij hebben dus ook dat filmpje gezien, nu de namen nog..
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 09:56
Gewoon ff dreigen met foto in de krant. Dan komen ze van eigens
Vind ik leuk
Rodapaus +2331
woensdag 18 oktober 2017 om 09:55
Mooizo, hopelijk worden ze een tijdje uit het stadion gezet. Dit soort figuren blijven maar lekker thuis
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 09:59
Je kan tegenwoordig beter iemand de kop inslaan dan oe oe oe roepen!
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:03
Jij vind het dus een beetje overdreven?
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:01
Ze hebben al aantal namen. Geert Wilders, Fleur Hagema, Martin Bosma en Dion Graus.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:02
En Hirsi Ali...
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:03
Mark Rutte niet te vergeten.
Vind ik leuk
Rodapaus +2331
woensdag 18 oktober 2017 om 10:04
Volgens mij heb ik die nooit kankerneger horen zeggen. Beetje domme reactie.

Hou jij het maar bij je pizza-keten Harry.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 10:07
Rodapaus je hebt inderdaad gelijk, ze zeggen wel ergere dingen. Ook een stukje pizza pvvertje? Of ga je net als anders overstappen naar FVD?
Vind ik leuk
Bossie020 +1639
woensdag 18 oktober 2017 om 10:11
Ik ben absoluut geen PVV-er maar Geertje roept geen erge dingen over de islam. Hij maakt zich enkel zorgen dat ze het land overnemen.
Vind ik leuk
Dee79 +1903
woensdag 18 oktober 2017 om 10:40
En gelijk heeft hij!
Vind ik leuk
Dicky +5762
woensdag 18 oktober 2017 om 11:02
Dat ligt aan onszelf denk ik. Nederlanders zijn nogal gevoelig voor verwijten van racisme enz. Een mooi voorbeeld hiervan zagen we zon 3 maanden geleden toen een Haagse moslima naar de rechter stapte en een flinke schade vergoeding vroeg omdat haar kinderen niet op de schoolfoto stonden. Zij had haar kinderen thuis gehouden ivm het offerfeest op de dag dat deze foto's gemaakt werden. Vervolgens heeft de school nog aangeboden om foto's op een andere dag te maken. Maar dat was niet goed genoeg aangezien er dan geen professionele fotograaf aanwezig zou zijn. Deze mevrouw voelde zich gediscrimineerd en stapte naar de rechter en ze kreeg nog gelijk ook. Niet, maar mevrouw had u uw kinderen niet even een uurtje naar school kunnen brengen om op de foto te komen. Of mevrouw de school heeft u toch op de hoogte gebracht van het feit dat die dag de schoolfoto gemaakt werd. Nee, deze mevrouw krijgt haar gelijk omdat ze het op discriminatie gooide en daar is zon rechter zo gevoelig voor dat redelijkheid gewoon aan de kant wordt geschoven. Wie is er in deze fout? De school, deze mevrouw of de rechter. Ik denk de laatste. De zwartepieten discussie is ook zoiets. Miljoenen vinden het leuk. Ook gekleurde Nederlanders. Maar omdat een paar duizend mongolen zoals Silvana Simons en Tanja Jess vinden dat het racisme is hebben we nu een discussie en verdwijnt deze oer Nederlandse traditie binnen nu en 5 jaar. Het zit nu eenmaal in de aard van ons land om te tolerant te zijn.
Vind ik leuk
Bossie020 +1639
woensdag 18 oktober 2017 om 10:08
Dat Limburgse dialect heeft wel wat weg van oerwoudgeluiden.
Vind ik leuk
Tiesto1 +295
woensdag 18 oktober 2017 om 10:51
Misschien ook een compliment richting de club VVV voor de wijze hoe ze met dit soort "nep-supporters " omgaat.

Ben benieuwd of de daders helemaal alleen naar de politie durven te gaan. In een groep en met drank durven ze alles maar eenmaal nuchter zijn het meestal zielenpieten.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 11:53
tuurlijk niet goed wat daar is gebeurt, maar dan kun je zondag de halve kuip een stadionverbod opleggen. wat dat wordt geroepen gaat veel erger worden
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 12:33
Juist optreden dan. Er wordt niks aan gedaan. Perez zit ook elke week bij foxsports. Wordt te snel vergeten en geaccepteert helaas. Vindt goed dat ED dot heeft geplaatst, maar waarom doen de media dit niet elke week.
Vind ik leuk
woensdag 18 oktober 2017 om 13:07
Kan die Limburgse politie ook in den haag gaan helpen? Daar straffen ze ons inplaats van de daders na het zelfde gedrag.

En gaat Geert zijn dorps genoten nog vrijpleiten? En wanneer gaan we hem net als bij de onderwereld ook vervolgen? De PVV is één van de hoofd verantwoordelijke partijen ik zeg trek het passage proces door en vervolg die neo nazis!
Vind ik leuk
Dicky +5762
woensdag 18 oktober 2017 om 18:17
Ben jij er van op de hoogte dat Wilder een Hongaarse vrouw heeft? Wilders heeft niet een hekel aan buitenlanders. Hij heeft een hekel aan de extremen van islam en de invloed die dat heeft op de Nederlandse samenleving. Ik denk dat wanneer Wilders deze beelden ziet dat hij het ook afkeurt.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Limburgse politie heeft verdachte VVV-fans op het oog: 'Maar nog geen namen'