De Ligt: 'Nu is hij opeens te laconiek en moet hij harder zijn best doen'

    De Ligt: 'Nu is hij opeens te laconiek en moet hij harder zijn best doen'

    Gepubliceerd: woensdag 18 oktober 2017 om 19:42wo 18-10-2017 om 19:42

    Matthijs de Ligt heeft het afgelopen jaar aan den lijve ondervonden dat beeldvorming snel kan veranderen in de voetbalwereld. Zijn mislukte Oranje-debuut tegen Bulgarije ziet de Ajax-verdediger als omslagpunt.

    "Die wedstrijd speelde ik gewoon slecht, klaar", vertelt De Ligt aan Voetbal International. "Mijn nadeel was dat de rest van de ploeg ook niet draaide, waardoor de opgelopen schade in de openingsfase niet werd weggepoetst."

    De achttienjarige Ajacied ziet dat andere talenten ook worden geprezen en vervolgens worden neergesabeld. "Ze krijgen al snel veel lovende kritieken, staan vol in de spotlights en alles wat je doet wordt bijzonder gevonden. Soms op een overdreven manier. Kijk afgelopen seizoen naar Kasper Dolberg, Justin Kluivert of mezelf, of dit seizoen Frenkie de Jong", zegt De Ligt.

    "Al snel wordt alles uitvergroot met superlatieven. Maar vervolgens zie je ook dat het net zo snel weer om kan slaan. Vorig seizoen roemde iedereen Kasper Dolberg om zijn stoïcijnse gedrag, dat was volgens velen de basis voor zijn sterke spel. Dit seizoen hoor je opeens dat hij te laconiek is en harder zijn best moet doen."

    Plaats een reactie

    woensdag 18 oktober 2017 om 19:47
    nederland wil te graag terug naar de vergane glorie dus wordt elk talentje dat iets groots laat zien als nieuw redmiddel gezien.
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22202
    woensdag 18 oktober 2017 om 19:48
    Helemaal waar
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +15556
    woensdag 18 oktober 2017 om 20:02
    Iedereen heeft het altijd over de actie van Matthijs tegen Bulgarije.
    Maar de 0-1 tegen Zweden van Strootman, die op zeer knullige wijze de bal verliest, hoor je nooit niemand over.

    Natuurlijk Matthijs heeft doorgaans een Ajax shirt aan, vandaar.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 18 oktober 2017 om 20:14]
    Vind ik leuk
    John M. +4880
    woensdag 18 oktober 2017 om 20:09
    Iedereen vindt de actie van Strootman ook slecht maar dat komt nooit op VP omdat het niet over Ajax gaat dan.
    Vind ik leuk
    lulkoek +124
    woensdag 18 oktober 2017 om 20:13
    Was tegen zweden
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +15556
    woensdag 18 oktober 2017 om 20:14
    Klopt helemaal, direct aangepast.
    Vind ik leuk
    lulkoek +124
    donderdag 19 oktober 2017 om 12:14
    Strootman die op de 16 loopt te klooien en dat als ervaren speler

    nee dan is de wedstrijd van de ligt ook niet goed maar wel een groot leermoment ook al mocht blind hem na een handvol wedstrijden in ajax 1 nooit opstellen


    Vind ik leuk
    Napolitanos +9512
    woensdag 18 oktober 2017 om 20:21
    Nog bedankt Mathijs dat jullie niet naar het WK gaan !
    Vind ik leuk
    Pvdsluis +3589
    woensdag 18 oktober 2017 om 20:39
    Gelukkig kwam zoet heel zeker uit waardoor die de eerste goal kon voorkomen...
    Vind ik leuk
    United FC +10538
    donderdag 19 oktober 2017 om 14:27
    Ben je BLIND ofzo?
    Vind ik leuk
    Foebele +54659
    woensdag 18 oktober 2017 om 21:03
    Kijk, dit is dus precies de reden waarom ik al heel lang roep dat Ajax meer talent kapot maakt dan dat ze talenten groot maken.

    Te snel ophemelen, te snel brengen, te snel de volle druk erop en te snel zakken ze weer door de mand.

    Het wordt echt tijd dat die blinde kippen het eens in gaan zien en stoppen met die waanzin om heel jong Ajax in het eerste te zetten!
    Vind ik leuk
    Hansi H +105
    donderdag 19 oktober 2017 om 00:19
    Te Ligt.
    Hij bracht Oranje al niet naar het WK.
    Ajax niet in Europa.
    Tijd voor een naamswijziging: Te Ligt
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws