De Ligt: 'Nu is hij opeens te laconiek en moet hij harder zijn best doen'

    De Ligt: 'Nu is hij opeens te laconiek en moet hij harder zijn best doen'

    woensdag 18 oktober 2017 om 19:42

    Matthijs de Ligt heeft het afgelopen jaar aan den lijve ondervonden dat beeldvorming snel kan veranderen in de voetbalwereld. Zijn mislukte Oranje-debuut tegen Bulgarije ziet de Ajax-verdediger als omslagpunt.

    "Die wedstrijd speelde ik gewoon slecht, klaar", vertelt De Ligt aan Voetbal International. "Mijn nadeel was dat de rest van de ploeg ook niet draaide, waardoor de opgelopen schade in de openingsfase niet werd weggepoetst."

    De achttienjarige Ajacied ziet dat andere talenten ook worden geprezen en vervolgens worden neergesabeld. "Ze krijgen al snel veel lovende kritieken, staan vol in de spotlights en alles wat je doet wordt bijzonder gevonden. Soms op een overdreven manier. Kijk afgelopen seizoen naar Kasper Dolberg, Justin Kluivert of mezelf, of dit seizoen Frenkie de Jong", zegt De Ligt.

    "Al snel wordt alles uitvergroot met superlatieven. Maar vervolgens zie je ook dat het net zo snel weer om kan slaan. Vorig seizoen roemde iedereen Kasper Dolberg om zijn stoïcijnse gedrag, dat was volgens velen de basis voor zijn sterke spel. Dit seizoen hoor je opeens dat hij te laconiek is en harder zijn best moet doen."

    Plaats een reactie

    woensdag 18 oktober 2017 om 19:47
    nederland wil te graag terug naar de vergane glorie dus wordt elk talentje dat iets groots laat zien als nieuw redmiddel gezien.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 oktober 2017 om 19:55
    Nee hoor. Dit is al 100 jaar zo. Alles wat nieuw is, dat is leuk. En na een tijdje is het troep. Zo gaat dit bijv met een auto ook.
    Het is een menselijk karaktereigenschap. En personen die veel aandacht krijgen, wekken jaloezie op. Ook zeer menselijk.

    En zo werkt dit ook met eigen talenten. Talenten van andere clubs lijken altijd beter. Totdat ... En dan is t ook weer troep.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    woensdag 18 oktober 2017 om 19:58
    denk dat er alleen meer media aandacht bij komt omdat het kut gaat met nederland. je hebt niemand die het team draagt dus alles wat leuk speelt zou ons hoop moeten geven
    Vind ik leuk
    woensdag 18 oktober 2017 om 20:04
    Maar toch denk ik, als t eenmaal negatief Is, dan is t heeeeel moeilijk om dat weer om te draaien.
    En t is ook heel makkelijk om iemand af te kraken. Iedereen heeft gebreken. Wat dat betreft was Cruyff ook uniek. Die bleef positief. Dirk ook. En daar hebben ook weer mensen een hekel aan ... blijkbaar.
    Vind ik leuk
    Aramius +355
    woensdag 18 oktober 2017 om 23:45
    Helemaal gelijk heb je!
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18208
    woensdag 18 oktober 2017 om 19:48
    Helemaal waar
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +12509
    woensdag 18 oktober 2017 om 20:02
    Iedereen heeft het altijd over de actie van Matthijs tegen Bulgarije.
    Maar de 0-1 tegen Zweden van Strootman, die op zeer knullige wijze de bal verliest, hoor je nooit niemand over.

    Natuurlijk Matthijs heeft doorgaans een Ajax shirt aan, vandaar.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    John M. +4021
    woensdag 18 oktober 2017 om 20:09
    Iedereen vindt de actie van Strootman ook slecht maar dat komt nooit op VP omdat het niet over Ajax gaat dan.
    Vind ik leuk
    lulkoek +57
    woensdag 18 oktober 2017 om 20:13
    Was tegen zweden
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +12509
    woensdag 18 oktober 2017 om 20:14
    Klopt helemaal, direct aangepast.
    Vind ik leuk
    lulkoek +57
    donderdag 19 oktober 2017 om 12:14
    Strootman die op de 16 loopt te klooien en dat als ervaren speler

    nee dan is de wedstrijd van de ligt ook niet goed maar wel een groot leermoment ook al mocht blind hem na een handvol wedstrijden in ajax 1 nooit opstellen


    Vind ik leuk
    woensdag 18 oktober 2017 om 20:18
    Strootman had wel al wat krediet opgebouwd. En is ook nooit zo bewierookt geweest, als de Ligt. De Ligt werd bestempeld als de nieuwe Real speler. Dan wordt er ook kritischer naar je gekeken.
    Vind ik leuk
    Sanders +3277
    woensdag 18 oktober 2017 om 20:26
    Komt dat ajax slachtoffer rolletje weer. Man man wat kansloos zeg. Strootman laat al jaren zien dat ie wat kan op degelijk niveau. Als je dan een keer een foutje maakt vergeef je dat ook sneller.

    De ligt is jong dus dan mag je ook zulke fouten maken. (Laat wel weer de onkunde zien van danny blind) alleen iedereen loopt die jongen zo op te hemelen en daar kan ik wel echt van kotsen.

    Leuk spelertje met potentie en laat hem het eerst maar eens een paar jaar zien en liefst op een fatsoenlijk niveau. En dan bedoel ik niet eredivisie.
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +12509
    donderdag 19 oktober 2017 om 19:05
    Strootman heeft de afgelopen kwalificatie NIET 1 goede wedstrijd gespeeld ! Samen met Wijnaldum waren zij bedroevend slecht.
    Vind ik leuk
    Napolitanos +7678
    woensdag 18 oktober 2017 om 20:21
    Nog bedankt Mathijs dat jullie niet naar het WK gaan !
    Vind ik leuk
    woensdag 18 oktober 2017 om 20:31
    Gaat Italië wel dan?

    Rare nickname bij je favoriete club AS Roma??
    Vind ik leuk
    Ginovanni +17031
    woensdag 18 oktober 2017 om 20:39
    Duidelijk een successupportertje, Wim....;-).
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +5815
    woensdag 18 oktober 2017 om 22:17
    Die boertjes hebben altijd een tweede club want die eerste neemt niemand serieus :D
    Vind ik leuk
    Pvdsluis +2829
    woensdag 18 oktober 2017 om 20:39
    Gelukkig kwam zoet heel zeker uit waardoor die de eerste goal kon voorkomen...
    Vind ik leuk
    United FC +12265
    donderdag 19 oktober 2017 om 14:27
    Ben je BLIND ofzo?
    Vind ik leuk
    Foebele +46158
    woensdag 18 oktober 2017 om 21:03
    Kijk, dit is dus precies de reden waarom ik al heel lang roep dat Ajax meer talent kapot maakt dan dat ze talenten groot maken.

    Te snel ophemelen, te snel brengen, te snel de volle druk erop en te snel zakken ze weer door de mand.

    Het wordt echt tijd dat die blinde kippen het eens in gaan zien en stoppen met die waanzin om heel jong Ajax in het eerste te zetten!
    Vind ik leuk
    Hansi H +108
    donderdag 19 oktober 2017 om 00:19
    Te Ligt.
    Hij bracht Oranje al niet naar het WK.
    Ajax niet in Europa.
    Tijd voor een naamswijziging: Te Ligt
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    De Ligt: 'Nu is hij opeens te laconiek en moet hij harder zijn best doen'