'Hij loopt met Google Translate rond bij Ajax. Geen Engels, geen Nederlands'

    'Hij loopt met Google Translate rond bij Ajax. Geen Engels, geen Nederlands'

    donderdag 19 oktober 2017 om 22:14

    John Heitinga, trainer van Ajax O19, geeft toe dat de taalbarrière het soms lastig maakt om te communiceren met buitenlandse spelers. Als voorbeeld noemt de oefenmeester zomeraanwinst Danilo Pereira Da Silva. 

    "We hebben een heel veelzijdige groep, met veel verschillende nationaliteiten. Dat is een mooie uitdaging voor mij", aldus Heitinga voor de camera van Ajax TV. "Danilo loopt bijvoorbeeld met Google Translate door het gebouw. Hij spreekt geen Engels en geen Nederlands."

    "Daarom moet je hem helpen en sturen", vervolgt de oud-international. "Het is een interessant project. In die beginfase, de kenningsmakingsfase, moet nieuwe jongens echt nog leren hoe we bij Ajax willen spelen. Van achteruit voetballen, druk zetten... We werken veel met animatiebeelden, dat gaat sneller dan communicatie en het werkt."

    De achttienjarige Danilo kwam in juli voor zo'n twee miljoen euro over van het Braziliaanse Santos. Hij scoorde inmiddels drie keer voor Ajax O19. 

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    stratumseind +134829
    donderdag 19 oktober 2017 om 22:24
    dit pikken we toch maar weer ff mee op een doordeweekse dag, johnny gebruikt google
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    aphex twin +992
    donderdag 19 oktober 2017 om 22:26
    Lezen
    Vind ik leuk
    #Keizerout +19333
    donderdag 19 oktober 2017 om 22:29
    Je bent gewoon jaloers dat jullie trainers het niet gebruiken.
    Vind ik leuk
    stratumseind +134829
    donderdag 19 oktober 2017 om 23:08
    bij ons is brabants de voertaal da kan iedereen
    Vind ik leuk
    #Keizerout +19333
    donderdag 19 oktober 2017 om 23:12
    Dus als jij gevoerd wordt gebeurt dat ook altijd in het Brabants?
    Vind ik leuk
    stratumseind +134829
    donderdag 19 oktober 2017 om 23:16
    ja klopt altijd lekker veul en un pilske er bij
    Vind ik leuk
    Butsbal +11666
    vrijdag 20 oktober 2017 om 00:02
    Veul vlis en bier ja !
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +12518
    donderdag 19 oktober 2017 om 23:30
    Bij ons in Brabant,
    Dacht dat je altijd in de zon lag cq op je bankje in Spanje.

    Bij ons in Brabant is waar ik dit berichtje aan jou zit te kloppen.
    Vind ik leuk
    Butsbal +11666
    vrijdag 20 oktober 2017 om 00:01
    En hier
    Vind ik leuk
    JCJWZ +12313
    vrijdag 20 oktober 2017 om 02:24
    Een nep brabo
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Thobar +3654
    donderdag 19 oktober 2017 om 23:03
    Nee, daar loopt die jongen mee rond
    Heitinga kijkt tekenfilms met de jongens
    Vind ik leuk
    _AJAX_ +2798
    vrijdag 20 oktober 2017 om 06:52
    Ajax, de stille liefde van Straatje...

    Anders ga je naar de andere forum van de gebroeders bever, die maken hun tuin winterklaar...
    Vind ik leuk
    Nashua +6673
    donderdag 19 oktober 2017 om 22:26
    Punt voor de vergadering, iedere trainer bij Ajax moet Duits, Frans, Engels, Zweeds, Noors, Deens, Fins, Italiaans, Spaans en Portugees spreken.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +19333
    donderdag 19 oktober 2017 om 22:31
    Frans Timmermans?
    Vind ik leuk
    Joey2000 +326
    donderdag 19 oktober 2017 om 22:48
    Frans Duits!
    Vind ik leuk
    Thobar +3654
    donderdag 19 oktober 2017 om 23:06
    Cerny wordt dus verkocht?
    Vind ik leuk
    Nashua +6673
    donderdag 19 oktober 2017 om 23:16
    Da's geen geheim meer
    Vind ik leuk
    donderdag 19 oktober 2017 om 22:28
    Zuid-Amerikaanse invasie hier, we pompen daar alles leeg en halen alles naar hier.
    Na de Scandinaviërs nu dit :D
    Wat de volgende keer? ;)
    Vind ik leuk
    mirkoff +1905
    donderdag 19 oktober 2017 om 22:30
    Noord Korea ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 18:38
    haha ;) Geniaal
    Vind ik leuk
    John M. +4025
    donderdag 19 oktober 2017 om 22:30
    Het is wel jammer dat het haast allemaal buitenlanders zijn die hier opgeleid worden. Het nederlandse voetbal heeft hier niks aan. Want voor Nederland spelen kunnen ze niet en als ze uitgeleerd zijn worden ze duur verkocht. Alleen de club profiteert, niet het voetbal in Nederland.
    Vind ik leuk
    Mo +11248
    donderdag 19 oktober 2017 om 22:34
    Elke 18-jarige zou redelijk Engels moeten kunnen praten
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 00:02
    Elke redelijke club zou een tolk moeten kunnen halen(betalen).

    Wij hebben hem gehaald, als niemand het ten tijde heeft opgemerkt dat de man geen Engels en/of Nederlands sprak. Ging er iets goed mis bij de scouting/onderhandelingen.

    Nee hierin laat mijn clubje (Heitinga met name) zien dat we toch op bepaalde vlakken klein zijn.
    :-(
    Vind ik leuk
    Mo +11248
    vrijdag 20 oktober 2017 om 00:26
    Dat heeft daar werkelijk waar helemaal niks mee te maken
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 08:41
    Dus een passant moet snel de taal leren ipv dat een club in een tolk voorziet zodat de man meteen (efficient) aan het werk kan?
    Nee je hebt gelijk het betoog van H heeft er werkelijk waar niks mee te maken.
    Vind ik leuk
    Mo +11248
    vrijdag 20 oktober 2017 om 11:21
    Je zegt: ‘hierin laat mijn clubje zien dat we toch op bepaalde vlakken klein zijn’, dat vind ik nergens op slaan
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:04
    (Een speler laten) Lopen kloten met google translate, is ook gewoon "kleinzielig" binnen een professionele organisatie.

    Of ben ik nu gek?
    Vind ik leuk
    Mo +11248
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:06
    Die jongen zal heus wel Engelse lessen krijgen maak je daar maar geen zorgen over
    Vind ik leuk
    myrthewit +1533
    vrijdag 20 oktober 2017 om 00:05
    Moeten ze Wamberto maar weer gebruiken, dat helpt bij Neres.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 06:46
    Voetballers hebben toch tijd genoeg om cursusje Engels of Nederlands te volgen ? Hoort ook bij je marktwaarde .
    Vind ik leuk
    Zultkop +2881
    vrijdag 20 oktober 2017 om 09:35
    Ja, alleen zijn een hoop voetballers zo slim als het achtereind van een koe, een andere taal leren zal voor velen wel pittig zijn, of je moet toevallig een talenknobbel hebben. Bovendien wordt alles toch wel geregeld voor ze, ze worden toch wel betaald, waarom zou je dan tijd en energie steken in het leren van een andere taal?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Hij loopt met Google Translate rond bij Ajax. Geen Engels, geen Nederlands'