Nieuwe dreun voor Koeman: Europese thuisnederlaag tegen Lyon

Nieuwe dreun voor Koeman: Europese thuisnederlaag tegen Lyon

donderdag 19 oktober 2017 om 23:05

De druk op Ronald Koeman wordt groter en groter. Donderdagavond verloor zijn Everton in de Europa League mede door oud-Ajacied Bertrand Traoré van Olympique Lyon: 1-2.

Everton, met Davy Klaassen in de basis, begon dramatisch op Goodison Park. Scheidsrechter Bas Nijhuis kende Lyon na vijf minuten spelen een strafschop toe, die feilloos binnen werd geschoten door Nabil Fekir. Koeman liet Gylfi Sigurdsson op de bank en zette Wayne Rooney zelfs op de tribune. Uitgerekend de eerstgenoemde speler was uiterst belangrijk bij de gelijkmaker die Everton twintig minuten voor tijd maakte. De ingevallen Sigurdsson legde de bal uit een vrije trap perfect op het hoofd van Ashley Williams.

Nadat de vlam in de pan was geslagen kwam Lyon niet veel later weer op voorsprong. Bertrand Traoré werkte de bal met een heerlijk hakballetje achter doelman Jordan Pickford. De zoekende Toffees waren daarna niet bij machte om nog iets te forceren. Door de nederlaag is de druk op Koeman weer een stuk toegenomen. Komende zondag mag hij het in eigen huis opnemen tegen Arsenal. Everton lijkt met één punt uit drie duels klaar in de Europa League. 

Overige uitslagen:

FC Astana - Maccabi Tel Aviv 4-0
Villarreal - Slavia Praag 2-2
Dinamo Kiev - BSC Young Boys 2-2
Skënderbeu - Partizan Belgrado 0-0
Sporting Braga - Ludogorets 0-2
TSG Hoffenheim - Basaksehir 3-1
AC Milan - AEK Athene 0-0
Austria Wien - HNK Rijeka 1-3 
Atalanta - Apollon 3-1
Fastav Zlín - Kopenhagen 1-1
FC Sheriff - Lokomotiv Moskou 1-1
Hapoel Beer Sheva - Steaua Boekarest 1-1
FC Lugano - Viktoria Plzen 3-2
Rode Ster Belgrado - Arsenal 0-1
Bate Borisov - 1. FC Köln 1-0
Olympique Marseille - Vitor Guimaraes 1-1
Konyaspor - Red Bull Salzburg 0-2
Zorya Luhansk - Hertha BSC 2-1
Östersunds FK - Athletic Club 2-2
OGC Nice - Lazio 1-3
Zulte Waregem - Vitesse 1-1
FK Vardar - Real Sociedad 0-6
Zenit - Rosenborg 3-1

Plaats een reactie

goekie4 +1203
donderdag 19 oktober 2017 om 23:08
Koemand kan morgen zijn spullen pakken.
Vind ik leuk
donderdag 19 oktober 2017 om 23:12
Zondag MET Koeman rollen ze Arsenal even op (op Goodison).
Vind ik leuk
goekie4 +1203
donderdag 19 oktober 2017 om 23:14
Dat zou mooi zijn, maar betwijfel het. Daarnaast moeten ze eerst scoren om te winnen, was vandaag ook weer huilen. Prima vrije trap trouwens
Vind ik leuk
Koeroe +1004
donderdag 19 oktober 2017 om 23:09
Sneu man.. Maar goed als je geen spits koopt kan je zoiets verwachten
Vind ik leuk
donderdag 19 oktober 2017 om 23:12
Hou nou toch op sublieme goal .......... lucky GOAL
Vind ik leuk
donderdag 19 oktober 2017 om 23:12
Persoonlijk ben ik geen fan van Koeman.
Dus gewoon heerlijk !
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 06:42
Ik ook niet.
Met een degelijk team team kan hij het beste eruit halen. Daarna hpidt het op.
Hij maskt spelers NIET beter.
Soms heeft hij geluk.
Maar bij ajax en psv lukte het 2e seizoen ook niet.
Al heeft hij Feyenoord wel de weg omhoog gebracht
Vind ik leuk
donderdag 19 oktober 2017 om 23:12
Koeman en een baardje, dat zegt genoeg helemaal volledig onder de stress. Gaat hem niet worden. Benieuwd welke trein er nu langskomt voor Koeman. Op naar zeist.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 01:45
Eerst met de boot naar Nederland, vandaar de trein wellicht.
Vind ik leuk
Thobar +2651
donderdag 19 oktober 2017 om 23:15
Everton bestond voor de helft uit jeugdspelers, de weinige ervaren spelers werden of gewisseld of bleven op de bank. Is natuurlijk vragen om moeilijkheden.
Vind ik leuk
Thijs76 +234
donderdag 19 oktober 2017 om 23:15
Kom maar lekker met jullie Erwin Dickie opvolgen....
Vind ik leuk
donderdag 19 oktober 2017 om 23:21
Heb je vanavond iets gezien wat op voetballen leek? Wegwezen met deze Koemannen. 160 miljoen gekocht waarvan 20 miljoen Klaassen en deze speler geheel ten gronde gericht. Vandaag ook weer gewisseld terwijl er een in speelt genaamd Davies die bij Bal op Dak 12 nog niet mee kan komen. Al die napraters van de media pffffffffffff.
Vind ik leuk
Thijs76 +234
donderdag 19 oktober 2017 om 23:25
Nederlandse coaches in Engeland werkt niet.... spelers houden niet van tactiek. ... zijn ze te dom voor ook... kijk maar naar nationale elftal en europese successen van de afgelopen 5 jaar.... ben wel met je eens dat hij verkeerd heeft ingekocht... denk dat hij voor 120 miljoen middenvelders heeft gekocht!
Vind ik leuk
donderdag 19 oktober 2017 om 23:39
Southampton was ander zeer tevreden
Vind ik leuk
Gerro +3254
donderdag 19 oktober 2017 om 23:18
Ajax won er een paar maanden geleden nog afgetekend van.
Vind ik leuk
donderdag 19 oktober 2017 om 23:19
Zoveel geld hebben te besteden als Premiere League clubs en dan zo matig spelen in de Europa League notabene! Het is echt een schande! Met dat geld zou zelfs Pec Zwolle de Champions League binnen een aantal jaar winnen en iedere club uit Nederland of Belgie. Ik kan hier alleen maar om lachen en dan bedoel ik vooral uitlachen.
Vind ik leuk
feyeniels +16616
donderdag 19 oktober 2017 om 23:20
Dan is de nieuwe bondscoach na het weekend wel bekend. Ik kan me niet voorstellen dat Koeman er na Arsenal nog zit.
Vind ik leuk
Gerro +3254
donderdag 19 oktober 2017 om 23:21
Traore ken toch wel aardig foebele,had als ze in amsterdam hun best hadden gedaan en wat geld hadden willen uit geven ook bij Ajax kennen spelen.
Vind ik leuk
Sazzz +8562
donderdag 19 oktober 2017 om 23:21
Ik vond die goal eigenijk vooral slecht verdedigd en gekeept.
Vind ik leuk
donderdag 19 oktober 2017 om 23:28
Als je europa niet meetelt en de nederlaag tegen burnley thuis, dan draait everton een seizoen wat te verwachten is en waarschijnlijk worden ze gewoon weer 7e. Vogende week komt er weer een ploeg langs uit de top 6 dus elk punt tegen arsenal is meegenomen. Ze zijn aan het bouwen aan een meerjarig project dus het zou dom zijn om koeman nu al te ontslaan
Vind ik leuk
donderdag 19 oktober 2017 om 23:33
Embarrassing!!
Vind ik leuk
Bizzy +7634
donderdag 19 oktober 2017 om 23:51
Koeman heeft Everton opgezadeld met een cafe elftal.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 00:12
Kunnen meteen even melden dat Kenny Tete weer een geweldige partij speelde, ajax was blind
Vind ik leuk
United FC +12789
vrijdag 20 oktober 2017 om 00:38
EXIT!
Vind ik leuk
Sanders +1643
vrijdag 20 oktober 2017 om 02:40
Daaag
Vind ik leuk
_AJAX_ +2034
vrijdag 20 oktober 2017 om 03:03
Koeman kom lekker terug naar Ajax!
Vind ik leuk
Teo Smith +13079
vrijdag 20 oktober 2017 om 06:26
Nou welkom bij de knvb.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Nieuwe dreun voor Koeman: Europese thuisnederlaag tegen Lyon