Engelsen geloven niet meer in Klaassen: 'Verkeerde tijd, verkeerde plek'

Engelsen geloven niet meer in Klaassen: 'Verkeerde tijd, verkeerde plek'

vrijdag 20 oktober 2017 om 07:35

Davy Klaassen was de duurste Nederlandse voetballer van deze zomer, maar heeft zijn transfersom van 27 miljoen euro nog niet waar kunnen maken. The Daily Mail vraagt zich dan ook af of de van Ajax overgekomen middenvelder nog gaat slagen bij Everton.

'Zijn terugtrekkende haargrens laat hem ouder lijken dan 24. Het feit dat hij Ajax vorig seizoen naar de Europa League-finale leidde, doet ook vermoeden dat hij een gevestigde speler is', analyseert de tabloidkrant. 'Maar op dit moment is hij niet in staat om een bijdrage te leveren aan Everton, dat een schrijnend tekort heeft aan zelfvertrouwen en resultaten.'

De krant stelt vast dat Klaassen veel tekortkomingen heeft. 'Hij heeft niet de tomeloze energie van Tom Davies, niet de sluwheid van Kevin Mirallas en niet de geniepigheid van Ashley Williams. Klaassen heeft ook fysieke problemen. Tegen Olympique Lyon verloor hij donderdagavond elk duel.' De conclusie van The Daily Mail is duidelijk. 'Klaassen was een held bij Ajax. Maar Goodison Park lijkt op dit moment een gevalletje 'verkeerde tijd, verkeerde plek'.'

Lees ook: Everton-fans bashen 'flop' Klaassen: 'Hebben we de bon nog?'

Poll

Gaat Klaassen het redden bij Everton?

(6002 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 20 oktober 2017 om 07:44
Heb al zo vaak aangegeven dat Klaassen maar een middelmatige voetballer was. In Nederland kreeg hij vaak ondersteuning van de scheids anders zou hij in drie kwart van zijn wedstrijden de eindstreep niet gehaald hebben. In Engeland heeft hij deze vrij brief bij de scheidsrechters niet en je ziet het resultaat.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 10:49]
Vind ik leuk
El Unicum +1530
vrijdag 20 oktober 2017 om 08:20
Inderdaad, matige voetballer. Harde werker wel, maar dat zijn ze in Engeland allemaal.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 09:21
Dus eigenlijk zeg je dat jij, Jos Willemsen, meer verstand van voetbal en goede voetballers hebt, dan de gebroeders Koeman. En Frank de Boer en Peter Bosz.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 10:51
een goedkope opmerking. Ik geef nergens aan dat ik meer verstand heb van goede voetballers dan gebr. Koeman enz. Ik geef alleen mijn mening over Klaassens en op de wijze waarop NL spelers gehypet worden.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 12:45
Goedkoop? Tja, zal niet zeggen dat Koeman geen miskopen doet, maar het is niet de eerste de beste pannenkoek die afgaat op een hype. Lijkt me eerder goedkoop iemand af te serveren na amper twee maanden.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:22
ik heb het niet over twee maanden ik heb het nooit in hem gezien.
Vind ik leuk
Guust +3696
vrijdag 20 oktober 2017 om 09:43
Denk dat het hele elftal niet klopt, daardoor speelt hij ook ondermaats, dat is meer de schuld van de trainer die het niet ziet en de boel niet aan de gang krijgt. Zelfde als van Gaal bij United, genoeg kennis maar het lukt gewoon niet, dat kan.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:56
Beweer je nou dat de scheidsrechters in Engeland eerder fluiten dan in Nederland?
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 12:05
JA
Vind ik leuk
Spiegel +311
vrijdag 20 oktober 2017 om 07:45
Prima voetballer, komt er wel weer uit.
Als vanuit de eredivisie Klaassen al niet meer de subtop van de premier League aan zou kunnen, dan kan iedereen de stap wel vergeten.

Klaassen komt er wel. Everton komt er ook wel weer. Een slechte start kan de beste overkomen.
Nu even buiten het elftal laten en straks als het elftal beter draait laten invallen etc etc.
Vind ik leuk
Korm +21601
vrijdag 20 oktober 2017 om 07:49
Zoals ik een maand geleden al aangaf, Engeland is klaar met Klaassen. Gisteren was hij weer niet best. Hopelijk laten de clubs nederland een beetje achter zich liggen zodat de talenten echt goed kunnen rijpen en dan rond de 25 de stap na boven maken als onze clubs weer een rolletje gaan betekenen in europa. ik zie een win-win situatie
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 20 oktober 2017 om 08:18
KlaasSen is echter een kerel die het goede voorbeeld had moeten geven. Hij bleef mooi lang in Nederland en ging toen hij de Eredivisie ontgroeid leek. Succes nu zou een stimulans zijn voor jonge gasten om minimaal enkele jaren Eredivisie te doen alvorens goed voorbereid de vervolgstap te wagen. Vooralsnog erg jammer dat het zo loopt, maar ik heb de hoop nog niet verloren.

[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 08:19]
Vind ik leuk
Korm +21601
vrijdag 20 oktober 2017 om 08:24
Blijkbaar is er een tussenstap nodig omdat het verschil te groot is geworden met de eredivisie en Premier league. Een tussenstap naar Italie was voor klaassen beter geweest..
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 20 oktober 2017 om 08:30
Ach, ik weet het niet.

Wat ik hier al schreef: Klaassen is een goede speler, maar niet van de buitencategorie die als nieuwkomer een stroef draaiend elftal wel eventjes de goede kant op helpt. Hij is een zeer dienende speler met kwaliteit en met die talenten is hij eventjes op de verkeerde plek beland. Hopelijk gaat het draaien, want vergeet niet dat Everton zonder hem ook stroef draait....
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 08:30]
Vind ik leuk
Korm +21601
vrijdag 20 oktober 2017 om 08:34
Klopt, ik zag het al aankomen met de aankoop van die ijslander... klaassen gaat het lastig krijgen daarzo
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 07:52
Zonde! Maar wat nu? Ook maar terug naar Amsterdam? Op huurbasis.. Everton is een kansloze missie.
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 20 oktober 2017 om 08:32
Everton is ook zonder Klaassen dolend. Toch wel belangrijk om te weten lijkt me....
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:55
Klopt. Maar logisch dat buitenlandse spelers kritisch gevolgd worden.. zeker als er ook nog een aardig prijskaartje aanhangt. Jammer dat het niet goed uitpakt voor Klaassen..
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 20 oktober 2017 om 18:07
Komt wel goed. Hij is uit het goede hout gesneden.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 07:55
Klaassen.... een bovengemiddelde speler in een competietie die zwaar is weggezakt, de Nederlandse Eredivisie!
Dus waarom koopt een PL club deze speler dan voor 27 miljoen?
Kan Klaassen daar wat aan doen? Nee... Die wil geld verdienen, en snel ook.
Ik begrijp niet waarom buitenlandse clubs maar zo duur blijven shoppen in NL terwijl iedereen ziet dat het voetbal in NL zwaar is weggezakt.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 08:45
Helemaal waar (en heerlijk helder) Heineken. Maar ook de voetballers zelf zouden moeten inzien dat de hele voetbalwereld met de huidige absurde bedragen een zeepbel is die gedoemd is heel snel te barsten. Zo'n Klaassen is maar een héél middelmatige speler, volkomen ten onrechte omhoog geschreven. Geen wonder dat dit soort voetballer in een beetje internationale competitie geen poot aan de grond krijgt. Gebrek aan kwaliteit. Dat is alles!
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 20 oktober 2017 om 09:18
Tja, als jij het zegt....

Spelers van rond de 25 miljoen hebben overal wat tijd nodig om zich aan te passen begreep ik elders....

Ik zal de laatste zijn om te zeggen dat zo iemand er niks van kan. 25 miljoen blind investeren doet niemand lijkt me en alleen dat feit al bewijst je ongelijk.

De tijd zal het leren. Davy is uit het goede hout gesneden. Die komt er wel volgens mij. In het ergste geval heb je eens gelijk....
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 09:19]
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 09:21
Ik ben het deels met je eens. Daar waar je schrijft dat hij "uit het goede hout is gesneden". Zoals ik hem al eerder betitelde: Houten Klaasen.
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 20 oktober 2017 om 09:32
Geniaal man.



Nog meer flauwekul?

Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 08:00
Heel Everton speelt kut en dan is het meest gemakkelijk om Klaassen er uit te lichten.
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 20 oktober 2017 om 08:20
Ook dat ja....
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 08:01
Ik denk dat het wel goed komt met Klaassen. Hij moet zich meer aanpassen dan hij gedacht heeft. Verder vind ik dat Everton een matige verdediging heeft.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 08:02
Klaassen komt er nu achter dat ze in Engeland met enige regelmaat 3 wedstrijden in 9 dagen spelen. Had hij toen bij Ajax maar wat meer aan zijn conditie moeten werken in plaats van week in week uit te zeiken dat hij het niet aan kon. Ik snap dan ook niet waarom een Engelse club hem na die uitspraken überhaupt heeft willen kopen.
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 20 oktober 2017 om 08:24
Volgens mij speelt Everton ook belabberd zonder Klassen.

Het is voor elke nieuwe speler altijd fijn om naar een goed lopend elftal te komen.

Dat is overduidelijk niet het geval. Klassen is een heel goede speler, maar niet van het kaliber dat als nieuweling een stroef draaiend elftal wel eens even een niveau hoger helpt. ...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 08:25]
Vind ik leuk
Kuip +3152
vrijdag 20 oktober 2017 om 08:08
Leuke speler voor AZ of Utrecht. Subtop in Nederland dus.
Vind ik leuk
Korm +21601
vrijdag 20 oktober 2017 om 08:24
dat is natuurlijk ook onzin. Ajax, Feyenoord en PSV zouden hem er erg graag bij willen hebben! Waarbij hij bij Feyenoord het meeste kans heeft op een Basisplaats
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 08:25]
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 08:42
Ik denk ook dat hij bij ajax niet zeker in de basis zou staan.....
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 08:47
Ik betwijfel dat. Want het middenveld van Feyenoord, is het sterkste van de ere divisie. Die kan elke club opjagen.
Zelfs met 10 man tegen PSV uit.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 08:48]
Vind ik leuk
Korm +21601
vrijdag 20 oktober 2017 om 09:08
Hmmm hier wordt ik wel een beetje moe van over PSV uit met 10 man. Dat feyenoord zo heeft gevoetbald heeft natuurlijk meerdere oorzaken. Zo viel die rode kaart voor PSV erg ongelukkig waarbij zij de kleedkamer ingaan met het idee dat redden we wel want met 11 tegen 11 had Feyenoord ook niks in te brengen. Feyenoord kwam eruit met het idee dat er niks te verliezen valt. dan kan een wedstrijd wel eens zo lopen...

Maar om over jou middenveld te spreken. Klaassen is beter dan welke speler dan ook op 10. Amrabat en Vilhena strijden om een plekje. El ahmadi is een zekerheidje en Klaassen zou dan met toornstra moeten strijden... nou dan is de keuze erg makkelijk!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 09:09]
Vind ik leuk
Garinsha +2696
vrijdag 20 oktober 2017 om 08:12
Ik vind het nog steeds te vroeg om te oordelen.. maar hij mag wel wat meer laten zien dan dat hij gister deed.. het is toch zo n intelligente speler? Een harde werker??? komt vaak in de 16? Helemaal niets van gezien... het buitenland is another biscit he davey.... daar sta je niet meer als eerst op het formulier als zijnde zekerheidje..
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 08:12]
Vind ik leuk
Zippy +2753
vrijdag 20 oktober 2017 om 08:16
Spijtig, ik val in herhaling.
Klaassen is een wereldvoetballer............ tot aan de Nederlandse grens.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 08:40
Ha ha, iemand die het begrijpt. Klein wereldje trouwens :)
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 08:16
Klaassen moet t toch een beetje hebben van zijn inzet en voor de goal verschijnen. Maar daar hebben ze er in Engeland al genoeg van.
Van de ere divisie naar de PL, is 2 stappen te groot. Eerst naar Italië of Duitsland is verstandiger.
Vind ik leuk
Morris +14451
vrijdag 20 oktober 2017 om 08:18
De kuddedieren zijn ook weer wakker. Blaten de pers in Engeland na.

Een buitenlander in de Eredivisie mag zich een seizoen aan passen en Klaassen in Engeland niet?

Laten we het nog gewoon een jaar aanzien en dan pas oordelen.
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 20 oktober 2017 om 09:10
Een van de weinige realistische en verstandige reacties hier....

Vind ik leuk
Morris +14451
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:17
Dank. Men noemt mij ook wel God
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:46
Maak het nou niet direct ongedaan....
Vind ik leuk
Morris +14451
vrijdag 20 oktober 2017 om 15:26
Hmm zegt Jozef ;-)
Vind ik leuk
feyeniels +16892
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:22
Dat is dan ook gelijk het verschil tussen Nederland en andere landen. Hier krijgen spelers keer op keer de kans en mogen ze wennen aan het niveau. Dat spelers als Nelom, Bilal, Dijks, Younes en Maher nog steeds bij onze topclubs rondlopen zegt genoeg... Al jaren tonen ze aan daar niks te zoeken te hebben, maar toch blijven ze kansen krijgen.
En dat wennen is ook typisch iets voor Nederland. Zo'n Richarlison staat er bij Watford toch ook gewoon direct?
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 08:27
In Engeland word je sowieso snel afschreven.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 08:30
heel everton is zeer middelmatig. kunnen allemaal nog niet eens een bal aan nemen en advies liep ook als een kip zonder kop te voetballen
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 08:30
heel everton is zeer middelmatig. kunnen allemaal nog niet eens een bal aan nemen en advies liep ook als een kip zonder kop te voetballen
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 08:31
davies
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 08:38
Mijn god en daar hebben ze 3 maanden voor nodig gehad om dat te begrijpen. Iedereen kon weten dat Houten Klaassen, een typisch voorbeeld van een schromelijk overschat product van Ajax, zou mislukken bij een beetje club in het buitenland (neen ik bedoel nu niet Moldavië of Gibraltar).
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 20 oktober 2017 om 10:00
Je reageert typisch voor een volkje dat bekend staat om gebrek aan humor en een overdosis aan jaloezie.

De markt bepaalt nu eenmaal de waarde van spelers op dat moment. Klaassen leidde zijn team naar de finale EL. Dat en een goede naam als club bepaalt de waarde van spelers. Ben je Sánchez, Eriksen, verthongen, Alderweirld, Suarez, Sneijder, Ibrahimovic nu al vergeten dan? Ze spelen nog her en der niet onverdienstelijk dacht ik...
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 12:19
Gelukkig heeft dat volkje geen enkele reden tot jaloezie. En al zeker niet als het over voetbal gaat. De door jou genoemde spelers hebben, met uitzondering van Sneijder, wèl grote kwaliteiten. Maybe that's the difference. Enne, ik heb niet het idee dat de deze spelers nou als echte Ajax-producten zouden mogen worden betiteld. Sterker nog, zij werden allemaal elders opgeleid.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 13:40]
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:21
...diffence...?

Gewoon blijven opletten, misschien dat het nog eens komt...

Sneijder had ook grote kwaliteiten. 2010 was zijn jaar en is daarna afgegleden. En natuurlijk zijn die andere spelers groot geworden via Ajax. Beetje heel jaloers vind ik je wel hoor...
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 08:45
Klaassen is in Nederland teveel gehyped, je ziet het nu hij in een serieuze competitie aan de slag is gegaan.
Hij mist handelingssnelheid, fysiek en zelfvertrouwen.
Ajax mag blij zijn dat ze 27 miljoen hebben ontvangen.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 09:19
Hij mist ook techniek en een passeerbeweging.
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 20 oktober 2017 om 10:02
Neeskens ook indertijd.

Dat is dan ook niet zijn kwaliteit.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:54
Jozef, je gaat nou toch niet Neeskens met Klaassen vergelijken?
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:58
Nee, ik zocht een sprekend voorbeeld om iets duidelijk te maken.

Aanschouwelijk onderwijs of zo...
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 18:00
Dat was dan niet gelukt dit keer. Maar de poging waardeer ik :-)
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 20 oktober 2017 om 18:04
Moet ik het nog simpeler aanschouwelijk maken?

Excuses hoor, dat lukt me niet. Ieder zijn vak zeker....?
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 18:31
Niet zo neerbuigend doen, zo ken ik je niet.
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 20 oktober 2017 om 18:38
Ja, deueueuh....

;-)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 18:39]
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 16:54
Nou een passeerbeweging heeft hij wel Hollandse Schoolmeester. Hij laat met gemak een lantaarnpaal links liggen hoor :)
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:59
Joh.

Grapjas ben je...
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 16:52
Da's op zijn minst 10 - 15 milijoen tevéél.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 09:09
Verbaasd me niets, vorig seizoen heb ik hem genoeg slechte wedstrijden zien spelen. met name tegen grotere clubs en in de EL finale hebben we hem ook niet gezien. Overschat zoals vele spelers in Nederland
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:45
Fantastisch verwoord Carl. De KERN van het probleem waarmee het Nederlandse voetbal nu wordt geconfronteerd. De laatste WK-finaleplaats heeft zand in de ogen gestrooid. TOEN was het allemaal al zeer minnetjes en had Nederland ontzettend veel mazzel. Daarna is het alleen maar minder geworden. Met als resultaat een plekje op C- of zelfs D-niveau.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 09:28
Einde van jan nadert alweer bij Everton ! De nieuwe trainer ziet hem totaal niet staan, wat een afgang zeg
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 20 oktober 2017 om 10:05
Heb ik iets gemist met die nieuwe trainer?

Of reageer je gewoon wat gefrustreerd?
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:47
Inderdaad Napolitanos, daar is geen andere betiteling voor te vinden (of heel misschien dan "wat een aanfluiting" :)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 13:48]
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 09:33
Lastig om je te laten zien als nieuweling met ook matige spelers om je heen in en niet draaiend elftal. Dit Everton kan zelfs ook verliezen van de Nederlandse subtop.
Verkeerde aankopen gedaan, vorig jaar geluk gehad qua resultaten en werd het Niveau gemaskeerd door lukaku.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 16:58
En die verkeerde aankopen komen enkel en alleen voor rekening van meneer Koeman!
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 09:58
Het hele eftal loopt niet. Sigurrdson is ook geen schim van zichzelf, terwijl dat normaal 1 van de betere middenvelders in de PL is.
Vind ik leuk
wijze man +1290
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:19
Gevalletje exit naar Turkije
Vind ik leuk
Voebtal +288
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:30
Heel sneu.. Hij heeft de pech in een niet draaiend anti voetbal elftal te beginnen. Ik had hem liever bij Liverpool oid gezien.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 16:07
ze slaan hem ook iedere keer over. hij had wel 8 keer op doel kunnen schieten.ze zien hem gewoon niet staan ,gaan ook voor eigen belang.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 16:56
Tja je moet misschien wel afdwingen dat ze je af een toe ook een keer de bal geven. Als speler van € 27 miljoen mag je wel wat meer brengen dan de bal afwachten. Dat deden we vroeger op de E4.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 19:19
In Nederland wordt alleen maar getraind op positiespel, balletje rondspelen. Aan de fysiek wordt nauwelijks aandacht besteed. Als je dan toch een keer de beuk erin gooit dan fluiten de scheidsrechters direct. Logisch dat je dan niet mee kan komen in een competitie waar fysiek wel belangrijk is.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 20:32
Tja, Coleman en Bolasie waren toch erg belangrijk. En Lukaku
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 16:19
Gevalletje verkeerde keuze maken.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Engelsen geloven niet meer in Klaassen: 'Verkeerde tijd, verkeerde plek'